ChristianMatch

Forum

Vrijdag 12 februari 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt
Ga naar pagina Vorige 1 ... 176 177 178 179 180 181 182 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 23:25

Vrijdag 12 februari 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt:

Ontmoet mij overal:

Leven is in wezen, dat je je bewust bent van Mijn tegenwoordigheid, er wacht je een zeer schone toekomst, laat het een nieuw leven zijn, een nieuwe wijze van bestaan, waarin je je bij elk afzonderlijk voorval, elke gebeurtenis, elk plan, bewust bent van Mijn tegenwoordigheid, dit nu is het Eeuwige leven, dat zij U kennen en Jezus Christus, die Gij gezonden hebt.

Laat het zo worden, dat je je steeds bewust bent van Mijn tegenwoordigheid en je hebt Eeuwig leven - het leven tot in alle Eeuwigheid.

Laat je in alle dingen leiden door Gods Geest en vertrouw Mij in alles en als je je bewust bent van Mijn tegenwoordigheid, dan kan het niet anders of het moet je blijdschap brengen.

Schenk Mij niet allèèn vertrouwen, maar ook blijdschap.

Laatst aangepast door
EVA685
op zaterdag 13 februari 2010, 14:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 23:38

EVA685 schreef:
Vooral dit stukje trof mij zo Solafide.

Groetjes van Eva Knipoog smiley

Ik kan me dat voorstellen Eva....het is tenslotte het verborgen leven met de Heer, die je snoeit. Heel pijnlijk ergens maar ook heel mooi eigenlijk.
Zo gaat dat.
Groetjes Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 23:41

PIETERVD711 schreef:
dank u mevrouw

Graag gedaan meneer Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ELLY361

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 02:28

GRACE585 schreef:
zat bij lieve vrienden en buren op de pc en ja telfoon werkte natuurlijk wel Knipoog smiley

veel succes in de toekomst,
Gods zegen toegewenst

groetjes
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 09:44

Ben ff drie dagen terug voor valentijn Clown smiley

Hij is heul mooi Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 09:46

Nogmaals Chatuliem, ik heb niet gezegd dat je geen gemeente nodig hebt, ook niet in de chat. Ik heb elke keer enkel beweerd dat er meer manieren zijn van samenkomen in Naam van God en dat CM daarin ook een rol kan vervullen. Niet meer en niet minder.

Dus verdraai mijn woorden aub niet! Ik kan het niet helpen dat anderen mijn woorden blijkbaar anders opvatten. Maar dan kun je ook altijd gewoon vragen naar de bedoeling in plaats van er direct een eigen draai aan te geven en vervolgens te doen alsof ik mezelf tegenspreek. Want nee, tegenspreken doe ik mezelf nog steeds niet!

HENK710 schreef:
Want als christenen kun je op veel manieren samenkomen om God te ontmoeten in en met de ander en Hem te loven. Denk dat dat wel een kernpunt is voor het christen zijn: erkennen dat je elkaar nodig hebt en daar ook tijd en energie voor vrijmaken, zodat we zowel onszelf als de ander kunnen laten groeien.

Ik zeg: op veel manieren samenkomen...
Jij maakt ervan: zonder nog behoefte te hebben aan de kerkgemeente...

HENK710 schreef:
God gaat door met Zijn werk, met het doen groeien en ontwikkelen van Zijn Kinderen tot Levende Bouwstenen van Zijn Huis. Dat doet Hij niet maar op 1 enkele manier, bijvoorbeeld via de kerkelijke samenkomsten, maar Hij kijkt en werkt breder.

Ik zeg: God doet het niet op 1 enkele manier...
Jij maakt ervan: jij ontkent de bijzondere positie van een kerkgemeente...

HENK710 schreef:
Ik geloof dat God mensen aan elkaar geeft en dat dat in beginsel gemeentevorming is.
Ik zeg: in beginsel...
Jij maakt ervan: geheel vervangend...

Gelukkig zijn er nog mensen hier die mijn woorden wel op waarde schatten en begrijpen wat ik bedoel:
CROSSROAD317 schreef:
Maar goed laten we eerlijk zijn, het is geen wet van Meden en Perzen om in een kerk te moeten samenkomen, maar ...... voor de geestelijke voeding is het wel goed om samen met andere/meerdere christenen te delen in de naam van Jezus.

Nergens heb ik dus de waarde van een kerkgemeente onderuit gehaald, wat jij me wel in de schoenen lijkt te willen schuiven. Ik constateer enkel dat we breder een stuk beleving van gemeenschap kunnen hebben dan enkel in een kerkgemeente. That's all. Dat zegt niets over het wel of niet hebben van een meerwaarde van een kerkgemeente, maar geeft enkel weer dat er meer is dan alleen de kerkgemeente. Dus om met jouw eigen woorden te spreken: de discussie die jij hier blijkbaar wenst te voeren, was "helemaal niet nodig geweest". Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op zaterdag 13 februari 2010, 10:08
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 10:23

IMRE695 schreef:
Vlinders? Welke vlinders? Smiley die vol vragen zit

Ze vond het erg koud weer buiten en toen was ik zo hoffelijk om een warm vest aan te bieden. Like a sincere gentleman. Als beloning voor mijn genereuze aanbod, bood zij toen aan om appeltaart te bakken en snert te koken. Lachende smiley

Ik had alleen een transportprobleem. Als ik vlinders had gehad, dan was ik wel naar haar toe gevlogen.... Engeltje smiley

Beetje plagerij Imre(en Maris) Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 10:26

LEPELTJE037 schreef:
In elk geval...

Weer of geen weer...

Prijs de Heer! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

Of deze: schelden op het weer is schelden op de HEER.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 10:54

HENK710 schreef:
Nogmaals Chatuliem, ik heb niet gezegd dat je geen gemeente nodig hebt, ook niet in de chat. Ik heb elke keer enkel beweerd dat er meer manieren zijn van samenkomen in Naam van God en dat CM daarin ook een rol kan vervullen. Niet meer en niet minder.

Dus verdraai mijn woorden aub niet! Ik kan het niet helpen dat anderen mijn woorden blijkbaar anders opvatten. Maar dan kun je ook altijd gewoon vragen naar de bedoeling in plaats van er direct een eigen draai aan te geven en vervolgens te doen alsof ik mezelf tegenspreek. Want nee, tegenspreken doe ik mezelf nog steeds niet!

Ik zeg: op veel manieren samenkomen...
Jij maakt ervan: zonder nog behoefte te hebben aan de kerkgemeente...

Ik zeg: God doet het niet op 1 enkele manier...
Jij maakt ervan: jij ontkent de bijzondere positie van een kerkgemeente...

Ik zeg: in beginsel...
Jij maakt ervan: geheel vervangend...

Gelukkig zijn er nog mensen hier die mijn woorden wel op waarde schatten en begrijpen wat ik bedoel:

Nergens heb ik dus de waarde van een kerkgemeente onderuit gehaald, wat jij me wel in de schoenen lijkt te willen schuiven. Ik constateer enkel dat we breder een stuk beleving van gemeenschap kunnen hebben dan enkel in een kerkgemeente. That's all. Dat zegt niets over het wel of niet hebben van een meerwaarde van een kerkgemeente, maar geeft enkel weer dat er meer is dan alleen de kerkgemeente. Dus om met jouw eigen woorden te spreken: de discussie die jij hier blijkbaar wenst te voeren, was "helemaal niet nodig geweest". Knipoog smiley

Laten we eens je bijdragen onder de loep nemen:

HENK710 schreef:
Kerk zijn is iets anders dan een gebouw. Kerk zijn kan ook als mensen onder elkaar in een andere vorm. Ook dat is gemeente zijn, gemeenschap met elkaar.

HENK710 schreef:
De kracht van de gemeente is dat waar 2 of 3 bijeen zijn in Zijn Naam, God in hun midden is. In dat contact kan zeker sprake zijn van pastoraat: er voor de ander zijn. En ook van tucht: de ander wijzen op bepaalde keuzes en consequenties om hem/haar zo op andere gedachten te brengen. En gezag....weet niet of dat nu zo'n essentieel element is voor een gemeente, al moet er ook geen anarchie heersen natuurlijk... Maar is er al niet sprake van een soort gezagsverhouding door elkaar te accepteren en respecteren in het aanspreken van elkaar op bepaalde zaken? Vanuit je verdere reactie lijk je met dat gezag meer aan te sturen op Gods gezag in een gemeente. Is vanuit het bijeen zijn in Zijn Naam niet juist dat gezag leidend? Dus ja dan is ook gezag aanwezig waar 2 of 3 zijn vergaderd in Zijn Naam!

HENK710 schreef:
Wat bij jou niet werkt, kan bij anderen nog wel werken! En nee, het is niet enkel theorie, maar praktijk van alledag voor meerdere christenen. Christenen die van harte meezingen met het volgende lied:

Het eerste couplet geeft een belangrijke essentie weer van waar het in gemeente-zijn om gaat, wat niet persé aan kerkmuren gebonden hoeft te zijn, zoals ook het tweede couplet benadrukt met de laatste 2 regels. God gaat door met Zijn werk, met het doen groeien en ontwikkelen van Zijn Kinderen tot Levende Bouwstenen van Zijn Huis. Dat doet Hij niet maar op 1 enkele manier, bijvoorbeeld via de kerkelijke samenkomsten, maar Hij kijkt en werkt breder. Hij wil ons als mensen ten volle benutten voor Zijn werk! Hij zal erover waken dat het gebeurt, ook als we door menselijke teleurstellingen het contact met een kerkgemeente verliezen! God gaat door met ons, want Hij wil ons blijven gebruiken als Levende Bouwstenen!

HENK710 schreef:
Zou God werkelijk niet gewoon in vriendenkringen of op een ontmoetingssite dezelfde dingen uit kunnen werken? Zou Hij werkelijk die kerkgemeente daarvoor nodig hebben? Of zou Hij inderdaad ook andere vormen erkennen als appartementen in Zijn Vaderhuis? Zou Hij wellicht ook andere vormen erkennen en waarderen als lichaamsdelen die verbonden zijn? Zouden werkelijk die kerkmuren Zijn bescherming bieden of, zoals het eerder aangehaalde lied ook zegt, werkt Gods Geest dwars door muren die door mensen zijn gemaakt en zo dus ook bijvoorbeeld gewoon via vriendschappen en dergelijke als gemeente-oefening?

Ik geloof dat God mensen aan elkaar geeft en dat dat in beginsel gemeentevorming is. Zo kan Jezus ook zeggen dat waar 2 of 3 bijeen zijn in Zijn Naam, God in hun midden is. Dan heb je ook al gemeente met pastoraat, met bescherming, met verbondenheid! En dat heeft voor God inderdaad veel waarde! Misschien krijgt een gemeente zo zelfs meer waarde dan enkel te kijken naar kerkgemeente. Knipoog smiley

In veel gevallen is dus meteen leidend om een feitelijke uitspraak te doen over wat wel en niet gemeente kan zijn? Is dat niet gewoon reageren vanuit de menselijke kant en niet zozeer vanuit Gods zijde om het even zo uit te drukken?
HENK710 schreef:
Dus een gemeente is minder vrijblijvend? En op CM kun je mensen niet leren kennen en ondersteunen? Moet je echt alle leden kennen om CM te kunnen vergelijken met een gemeente? In een gemeente kennen we elkaar ook niet allemaal. Daar richten mensen zich ook op een groep binnen de gemeente, net zoals we dat met elkaar doen in de samenleving als geheel. In die zin niet echt verschil tussen gemeente en CM...
Zelfs in een gemeente denken de leden niet allemaal hetzelfde! Is dat verkeerd? Kun je daarom geen gemeenschap met elkaar ervaren? Je hoeft het niet in alles eens te zijn om toch één te zijn!

HENK710 schreef:
Dat van dat niet sterke was nu juist mijn gedachte over jouw antwoorden Knipoog smiley Zodoende ook mijn kanttekeningen.

Toewijding hoort bij vriendschappen, bij relatie. Die ga je zowel aan in een gemeente als op CM. In beide gevallen ontstaat relatie met groeiend vertrouwen.
En dan diezelfde basis. Er zijn vele mensen hier op CM die net als jij en ik hun basis vinden in God als Vader, Zoon en Geest. En net als jij en ik hebben deze mensen ook dezelfde motivatie om tot het doel te komen wat in hun hart ligt....en dat zal vermoedelijk zijn dat ze God en hun naaste willen dienen!
Dus nog steeds voldoende ruimte om CM en gemeente naast elkaar te zetten als mogelijke invulling van hetzelfde...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zaterdag 13 februari 2010, 10:57
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 11:04

ISRAEL987 schreef:
"Online" God.

Heer U bent 24 uur online
U slaapt of sluimert niet,
er is geen seconde die U ontgaat
echt níéts dat U niet ziet.

U bent dichtbij mij, dag en nacht
nooit verder dan een zucht,
wanneer 'k Uw naam alleen maar noem
is Uw liefde al in de lucht.

Computers, werk van mensenhanden
een vinding die kán verrijken,
maar Uw ogen spreken hun eigen taal
wanneer zij naar mij kijken.

De dingen die U mij vertelt
die "klikken" in mijn hart,
en als er weleens iets niet loopt
maak ik opnieuw een "start".

U bedient de toetsen van mijn ziel
U voert nieuwe dingen in,
mijn fouten heeft U "gedelete"
U geeft mijn leven zin.

U "uploade" Uw liefde Heer
en "enterde" haar in mijn leven,
U zette Uw bescherming neer
een "firewall" heeft U gegeven.

Ik open elke dag Uw "mail"
en lees wat U mij schrijft,
dat "save" ik ergens diep in mij
zodat het daar ook blijft.

U bent mijn houvast, mijn "back-up"
U bent zo goed voor mij,
in de moeite bent U mijn "escape"
Uw vrijheid is dichtbij.

U legde een "link" in mijn leven neer
en als ik aan mijn dag begin,
dan is mijn "wachtwoord": Jezus alleen
en daarmee log ik op Uw "Homepage" in.

Mooi! Heb dit gekopieerd en op mijn hyves gezet.
Mary
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 11:24

Mogelijke invulling van hetzelfde betekent niet dat het een het andere volledig zou kunnen vervangen. Het geeft enkel een aanvullend alternatief. Een aanvullend alternatief waar je ook, net als in een kerkgemeente, bepaalde elementen van onze dienst aan God kunt terugvinden. Dat is alles wat er staat in de door jou benadrukte gedeeltes. Dus niets over geheel vervangende werking of zo, wat jij er wel in wenst te leggen.

Laatst aangepast door
HENK710
op zaterdag 13 februari 2010, 11:26
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 12:00

LEANNE226 schreef:
Beetje plagerij Imre(en Maris) Knipoog smiley

Twijfelende smiley Eén ding is wel jammer. Nu krijgen we Leanne nooit te zien.... Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 12:14

IMRE695 schreef:
Twijfelende smiley Eén ding is wel jammer. Nu krijgen we Leanne nooit te zien.... Huilende smiley, smiley in tranen

Ik wil Mariska wel een foto mailen hoor Coole smiley met zonnebril

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 12:20

Een knuffel voor Tessy die toch weer 3 dagen hier is vanwege Valentijn...Ondanks het feit dat ze zich genegeert voelt,
Zet hem op meid Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 12:24

De meeste mensen op CM zijn single of weten wat het is om dat te zijn. Nu ben ik benieuwd of jullie ook wel eens mensen tegenkomen, die er - als vanzelfsprekend - vanuit gaan dat je een partner hebt. Een goede vriendin (m'n beste) van me, heeft een nieuw huis gekocht. Zij moet een nieuwe keuken uit gaan kiezen, wat best lastig is om alleen te doen. Nu ga ik vanmiddag graag met haar mee, maar de beslissing moet ze zelf nemen. Ze vertelde me dat ze iemand van het bedrijf aan de telefoon had gehad die steeds nadrukkelijk zei 'komen jullie (doelend op een partner) maar gauw kijken!' En dat voelde niet prettig voor haar. Zo ben ik een aantal jaren terug op meubeljacht geweest, m'n zus ging mee. In een (refo)meubelzaak op de Veluwe zag ik iets leuks, maar ik wilde er nog even over denken. Toen zei de verkoper 'komt u gauw eens terug met uw man (alsof je een partner hebt, kan trouwens ook nog een vrouw zijn Knipoog smiley ), dan kunt u samen beslissen'. Dat heeft mij best wel gestoord, ik heb op dat moment ook niks gezegd. Echt leuk vond ik het niet, later merkte ik dat het me meer boos maakte. Je krijgt neiging de koop af te blazen, dus het is ook niet erg commercieel van die man. Ik ben nu zover dat het mij niet (meer) kwetst. Ik denk eerder 'jammer zeg, als je zo kortzichtig denkt'. Maar stel je voor dat iemand (net) gescheiden is of (kort geleden) een partner verloren heeft of het er gewoon wel heel moeilijk mee heeft? Dan kan zo'n opmerking heel erg pijnlijk en kwetsend zijn. Je wijkt, in de ogen van zo iemand, af van de norm. Wie herkent zulke reacties? Is het een gebrek aan inlevingsvermogen? En een tweede vraag hieraan gekoppeld; hoe ga je er mee om? Kun je dit zeggen tegen zo iemand of stel je je dan te kwetsbaar op? Of moet je het gewoon zo laten. In een stad zullen ze zulke dingen toch niet (meer) zeggen?
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 12:38

MARIJAN072 schreef:
De meeste mensen op CM zijn single of weten wat het is om dat te zijn. Nu ben ik benieuwd of jullie ook wel eens mensen tegenkomen, die er - als vanzelfsprekend - vanuit gaan dat je een partner hebt. Een goede vriendin (m'n beste) van me, heeft een nieuw huis gekocht. Zij moet een nieuwe keuken uit gaan kiezen, wat best lastig is om alleen te doen. Nu ga ik vanmiddag graag met haar mee, maar de beslissing moet ze zelf nemen. Ze vertelde me dat ze iemand van het bedrijf aan de telefoon had gehad die steeds nadrukkelijk zei 'komen jullie (doelend op een partner) maar gauw kijken!' En dat voelde niet prettig voor haar. Zo ben ik een aantal jaren terug op meubeljacht geweest, m'n zus ging mee. In een (refo)meubelzaak op de Veluwe zag ik iets leuks, maar ik wilde er nog even over denken. Toen zei de verkoper 'komt u gauw eens terug met uw man (alsof je een partner hebt, kan trouwens ook nog een vrouw zijn Knipoog smiley ), dan kunt u samen beslissen'. Dat heeft mij best wel gestoord, ik heb op dat moment ook niks gezegd. Echt leuk vond ik het niet, later merkte ik dat het me meer boos maakte. Je krijgt neiging de koop af te blazen, dus het is ook niet erg commercieel van die man. Ik ben nu zover dat het mij niet (meer) kwetst. Ik denk eerder 'jammer zeg, als je zo kortzichtig denkt'. Maar stel je voor dat iemand (net) gescheiden is of (kort geleden) een partner verloren heeft of het er gewoon wel heel moeilijk mee heeft? Dan kan zo'n opmerking heel erg pijnlijk en kwetsend zijn. Je wijkt, in de ogen van zo iemand, af van de norm. Wie herkent zulke reacties? Is het een gebrek aan inlevingsvermogen? En een tweede vraag hieraan gekoppeld; hoe ga je er mee om? Kun je dit zeggen tegen zo iemand of stel je je dan te kwetsbaar op? Of moet je het gewoon zo laten. In een stad zullen ze zulke dingen toch niet (meer) zeggen?

Heeeeeeel herkenbaar,breek me de b*k niet open over instanties e.d.,probeer maar eens een verzekering of hypotheek af te sluiten..........of al die keren dat ik moest bewijzen dat ik gewoon een alleenstaande vrouw ben en niet "de weduwe van"
Die mensen weten niet beter Knipoog smiley
Vervelender is het als je met een groep vrienden op stap gaat,stelletjes.Dan komt op een gegeven moment toch de vraag he....."en wat doen we met Leanne?wie wil haar in de auto en naar huis brengen?" Boze smiley Boze smiley Boze smiley
Hoe ik er mee omga?Ik laat het maar waaien.....(en ik rij zelf wel Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 12:41

MARY052 schreef:
Of deze: schelden op het weer is schelden op de HEER.

Mary, als dat zo is dan scheld ik toch wel vaak op Hem hoor, wil je me een schuldgevoel aanpraten? Knipoog smiley

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE015

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 12:53

deze uitdrukking was een gevleugeld gezegde op een camping van Beter Uit waar ik eens met de caravan stond. Thuis hebben we het nog vaak aangehaald, en ik herkende het nu weer direct: zuster, alle weer is van de Heer.
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE015

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 12:54

dubbel geplaatst, 1 was wel genoeg

Laatst aangepast door
GRACE015
op zaterdag 13 februari 2010, 15:03
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 13:13

MARIJAN072 schreef:

Nog een vraag: Hoe is de beleving van het gemeentelid zijn in de kerk.

Heb er er barre ervringen mee de afgelopen jaren Gefrustreerde smiley . Stik maar is de ervaring)
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 13:23

Onderstaand artikel is denk ik wel een aardige aanvulling bij het vraagstuk over christen en kerkkeuze.

De negen talen van de spiritualiteit

van onze redactie kerk

HILVERSUM - 'Spiritualiteit' is in, maar is niet voor iedereen hetzelfde. Er zijn negen types of talen, volgens een zelftest op internet. Vanaf komende woensdag in te vullen.

Stel dat je in een vrij traditionele kerk zit, maar je mist iets. Of je gaat naar een levendige evangelische gemeente, maar daar heb je het na een poos wel gezien. ,,Dat hoeft niet te betekenen dat er met jou of met die kerk iets mis is'', zegt Menno Helmus. ,,Misschien ben jij gewoon net even anders.''

Negen talen
Want niet iedereen vindt God langs dezelfde weg. Spiritualiteit kent negen types of talen, volgens de Amerikaanse schrijver Gary L. Thomas. 'Enthousiasme' en 'zintuigen' zijn er twee; als dat jouw talen zijn, kun je bijvoorbeeld in een traditionele kerk tekortkomen. En 'traditie' en 'idealen' misschien in een pinkstergemeente.

Op basis van die negen talen maakte de Evangelische Omroep een zelftest voor internet. Zo kunnen mensen uitvinden wat voor type persoonlijkheid zij zijn, spiritueel gezien. Menno Helmus is eindredacteur van het project. Komende woensdag - bij het begin van de veertigdagentijd voor Pasen - gaat de Spiritualiteitwijzer online.

Laatst aangepast door
HENK710
op zaterdag 13 februari 2010, 13:24
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 13:36

HENK710 schreef:
Mogelijke invulling van hetzelfde betekent niet dat het een het andere volledig zou kunnen vervangen. Het geeft enkel een aanvullend alternatief. Een aanvullend alternatief waar je ook, net als in een kerkgemeente, bepaalde elementen van onze dienst aan God kunt terugvinden. Dat is alles wat er staat in de door jou benadrukte gedeeltes. Dus niets over geheel vervangende werking of zo, wat jij er wel in wenst te leggen.
Mogelijke invulling van hetzelfde betekent heel wat anders dan dat je zegt dat CM een aanvullend alternatief kan zijn. Het tweede ben ik gedeeltelijk met je eens, het kan aanvullend zijn, maar meer ook niet.
Invulling van hetzelfde betekent dat het beide op hetzelfde terecht komt. En dat is iets wat je de hele tijd beweerd hebt.

HENK710 schreef:
Kerk zijn is iets anders dan een gebouw. Kerk zijn kan ook als mensen onder elkaar in een andere vorm. Ook dat is gemeente zijn, gemeenschap met elkaar.

Het ligt niet aan mijn interpretatie Henk, als je het anders bedoelt, moet je dat opschrijven maar niet de hele tijd schrijven dat ik je verkeerd lees.
Naar boven

Auteur Bericht
SARIJS794

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 13:51

EVA685 schreef:
Hoi Sarijs...ik hoop dat het een mooie bemoediging voor je was, dat je er wat mee kunt, GOD beproeft ons denk ik wel, om te zien hoe stevig wij in het geloof staan.

Groetjes van Eva Knipoog smiley

Ja, dat is ook mijn ervaring Eva.
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 13:57

HENK710 schreef:
Stapje voor stapje vooruit gaan he Knipoog smiley
Dus nu al vooruitkijken naar de volgende mijlpaal. Clown smiley
Wanneer zul je die bereiken?

euhm sja euhm denk sneller als euhm ik denk Clown smiley
ge wet ut noeits he Knipoog smiley (vertaling: je weet het nooit he)
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 14:16

Zaterdag 13 februari 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt:

Dichtbij het doel:

Bij een wedloop is het niet de start, die inspanning kost, zelfs niet het tempo op de lange afstand, pas als het doel in zicht komt worden hart en zenuwen, moed en spieren tot het alleruiterste gespannen, bijna tot afknappen toe.

Zo is het ook met jou, nu het doel in zicht is - je moet allèèn nog een laatste kreet om hulp tot Mij slaken.

Kun je de laatste paar dagen niet aan de pijnlijke spanning van zenuwen en hart bemerken, dat de wedloop bijna ten einde is?

Moed, moed, sla acht op Mijn bemoedigende stem, bedenk, dat IK naast je ga en je aanspoor tot de overwinning.

De droevigste verslagen in de annnalen van de hemel zijn die, welke spreken van de velen, die goed liepen, met flinke moedige harten, tot het doel, de overwinning, nabij was en die toen de moed lieten zakken.

Alle hemelse heerscharen verlangden uit te roepen hoe dicht zij bij het einde waren en hadden hen wel willen smeken de eindspurt in te zetten, maar zij vielen uit en tot de dag van het laatste oordeel zullen zij niet weten hoe dicht zij bij de overwinning zijn geweest.

IK wilde wel, dat zij in de stilte naar Mij hadden geluisterd, dan zouden zij het geweten hebben, er moet zowel het luisterd oor zijn als de stille, zachte stem.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 14:19

SOLAFIDE630 schreef:
Ik kan me dat voorstellen Eva....het is tenslotte het verborgen leven met de Heer, die je snoeit. Heel pijnlijk ergens maar ook heel mooi eigenlijk.
Zo gaat dat.
Groetjes Knipoog smiley

En of dat pijn doet...maar later zie je in waarom het was...

Groetjes van mij Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
INEZ910

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 14:35

PIETER649 schreef:
Ik mag toch hopen dat "echte" gemeentes, (jeweetwel, die in bakstenen gebouwen...) minder anoniem en vrijbijvend zijn dan dit samengeraapte zooitje dat vooral bijeen gebracht is door het verlangen een partner van het andere geslacht te vinden. Geschokte, onthutste smiley
Ondertussen ben ik hier 3 jaar lid en slechts de inbreng van een in wisselende samenstelling optredend stelletje mafketels houd mij hier.
Mocht ik lid zijn van een gemeente met deze karakteristieke eigenschap, geloof ik nooit dat ik dat 3 jaar vol zou houden. Coole smiley met zonnebril
Digitale malloten zijn te verdragen, want: te blokkeren dan wel te negeren, en zolang ze niet te irritant worden blijf ik mij graag verwonderen over de opstelling en de instelling...
Best grappig hoor, cee-em Knipoog smiley

Het zijn net mensen, vind je niet?? Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 14:44

SARIJS794 schreef:
Ja, dat is ook mijn ervaring Eva.

En....ben je er slechter uitgekomen? Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 14:48

MARIJAN072 schreef:

Ik zou gewoon zeggen hoe mijn situati eruit ziet op dat moment.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 februari 2010, 14:50

[quote=ROBBEDOES873]Relaties zijn nooit makkelijk,
jij en ik hebben ons deel gehad
van zwoegen en moeilijke tijden,
maar samen zijn we erdoor gekomen.
Samen vonden we het toch de
moeite waard om onze
problemen onder ogen