Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 21:08
|
|
|
IMRE695 schreef: | legalistisch |
U zegt? Van Dale kan me ook niet helpen, geloof ik... Als ik het wat vrij probeer te vertalen bedoel je wettisch, maar toch wel even goed om te controleren....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 21:08
|
|
|
HENK710 schreef: | Zorg dan ook eens voor winterbanden! Nu zit Maris met al die appeltaart en snert |
Winterbanden? Da's iets voor rijke mensen!
En Mariska kan die appeltaart heus wel alleen de baas. En uitdelen aan voorbijgangers kan natuurlijk ook. Dat is best een mooie gedachte. Het delen van de appeltaart.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 21:09
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ik vind die Valentijnsactie van CM wel leuk, je ontmoet weer van alles en ik ben er nog maar eentje tegengekomen die ik net zo lief niet zag, dus dat valt reuze mee. Nog even meuten met wat oude bekenden, heerlijk!
Thomas |
Uw diepgevroren hartje nog gesmolten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 21:10
|
|
|
IMRE695 schreef: | Winterbanden? Da's iets voor rijke mensen!
En Mariska kan die appeltaart heus wel alleen de baas. En uitdelen aan voorbijgangers kan natuurlijk ook. Dat is best een mooie gedachte. Het delen van de appeltaart. |
Hmmm...
De taart die wij breken....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 21:12
|
|
|
ISRAEL987 schreef: | Stil. Zo in de vroege morgenstilte als U en ik echt samen zijn, doorstroomt mij zó Uw liefde, is de sfeer vertrouwd en fijn. In de puurheid en de heiligheid de stilte van dit moment, noemt U mij bij mijn naam ja, ik weet dat U mij kent.
Wanneer Uw adem mij beroert Uw blik zo op mij rust, dan is het of Uw warme liefde mijn gezicht heel zachtjes kust. Mijn hele wezen roept het uit "ik heb U lief, oh Heer....... er is toch niemand zoals U 'k breng U mijn dank en eer".
Ik voel hoe heel mijn hart zich vult met deze dankbaarheid, mijn ogen zijn vol tranen, ik kan het haast niet kwijt. "Wat bént U groot, en mooi en sterk, wat bent U trouw en goed", het is mijn overvolle hart dat mij dit zeggen doet.
Er zijn geen klanken nodig om te zeggen wat ik wil, en ook wanneer Ú spreekt gebeurt dat woordeloos en stil. Ik lees het in Uw ogen, ik voel het om mij heen, Uw liefde is op dit moment voor mij, voor mij alleen.
In dit moment van Heiligheid hef ik mijn handen Heer, daarin leg ik mijn leven, mijn hele wezen voor U neer. Ik geef mij aan U over met blijdschap en gejuich terwijl ik mij vol eerbied aan Uw voeten nederbuig.
Uw hand tilt mijn gezicht heel zachtjes naar omhoog, Uw blik ontmoet de mijne en mijn wangen worden droog. Ik voel Uw liefde stralen als een warme, blijde gloed, U bent mijn sterke Held, U bent mijn Vader, U bent goed |
Heel mooi thanks Israel
ps zelf geschreven?
Shaloom Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 21:13
|
|
|
HENK710 schreef: | U zegt? Van Dale kan me ook niet helpen, geloof ik... Als ik het wat vrij probeer te vertalen bedoel je wettisch, maar toch wel even goed om te controleren.... |
In mijn Van Dale staat het woord 'legalistisch' gewoon omschreven, als inderdaad.... 'wettisch'. Strikt (juridisch) aan de letter van de wet vasthouden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 21:20
|
|
|
IMRE695 schreef: | In mijn Van Dale staat het woord 'legalistisch' gewoon omschreven, als inderdaad.... 'wettisch'. Strikt (juridisch) aan de letter van de wet vasthouden. |
Kijk da's tenminste klare taal... En ja, dat van Van Dale was een gokje, want heb hem niet bij de hand
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 21:23
|
|
|
Ik mag toch hopen dat "echte" gemeentes, (jeweetwel, die in bakstenen gebouwen...) minder anoniem en vrijbijvend zijn dan dit samengeraapte zooitje dat vooral bijeen gebracht is door het verlangen een partner van het andere geslacht te vinden. Ondertussen ben ik hier 3 jaar lid en slechts de inbreng van een in wisselende samenstelling optredend stelletje mafketels houd mij hier. Mocht ik lid zijn van een gemeente met deze karakteristieke eigenschap, geloof ik nooit dat ik dat 3 jaar vol zou houden. Digitale malloten zijn te verdragen, want: te blokkeren dan wel te negeren, en zolang ze niet te irritant worden blijf ik mij graag verwonderen over de opstelling en de instelling... Best grappig hoor, cee-em
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 21:33
|
|
|
ISRAEL987 schreef: | "Online" God.
Heer U bent 24 uur online U slaapt of sluimert niet, er is geen seconde die U ontgaat echt níéts dat U niet ziet.
U bent dichtbij mij, dag en nacht nooit verder dan een zucht, wanneer 'k Uw naam alleen maar noem is Uw liefde al in de lucht.
Computers, werk van mensenhanden een vinding die kán verrijken, maar Uw ogen spreken hun eigen taal wanneer zij naar mij kijken.
De dingen die U mij vertelt die "klikken" in mijn hart, en als er weleens iets niet loopt maak ik opnieuw een "start".
U bedient de toetsen van mijn ziel U voert nieuwe dingen in, mijn fouten heeft U "gedelete" U geeft mijn leven zin.
U "uploade" Uw liefde Heer en "enterde" haar in mijn leven, U zette Uw bescherming neer een "firewall" heeft U gegeven.
Ik open elke dag Uw "mail" en lees wat U mij schrijft, dat "save" ik ergens diep in mij zodat het daar ook blijft.
U bent mijn houvast, mijn "back-up" U bent zo goed voor mij, in de moeite bent U mijn "escape" Uw vrijheid is dichtbij.
U legde een "link" in mijn leven neer en als ik aan mijn dag begin, dan is mijn "wachtwoord": Jezus alleen en daarmee log ik op Uw "Homepage" in. |
Dit is zeker waar, dat is MIJN PAPA Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 21:48
|
|
|
Jesus on the mainline
Jesus on the main line, tell Him what you want Jesus on the main line, tell Him what you want Jesus on the main line, tell Him what you want You can call Him up and tell Him what you want
You can call Him up, call Him up and tell Him what you want You can call Him up, call Him up and tell Him what you want Call Him up, call Him up and tell Him what you want Go on, call Him up and tell Him what you want
Hey, Jesus on the main line, tell Him what you want Jesus on the main line, tell Him what you want Jesus on the main line, tell Him what you want Go on, call Him up and tell Him what you want
Hey, if you’re sick and you want to get well, tell Him what you want Oh, if you’re sick and you want to get well, tell Him what you want Oh, if you’re sick and you want to get well, tell Him what you want Go on, call Him up and tell Him what you want
Hey, Jesus on the main line, tell Him what you want Jesus on the main line, tell Him what you want Jesus on teh main line, tell Him what you want You can call Him up and tell Him what you want
His line ain’t never busy, tell Him what you want His line ain’t never busy, tell Him what you want His line ain’t never busy, tell Him what you want Go on, call Him up and tell Him what you want
Hey, Jesus on the main line, tell Him what you want Jesus on the main line, tell Him what you want Jesus on the main line, tell Him what you want You can call Him up and tell Him what you want You can call Him up and tell Him what you want
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 21:48
|
|
|
Vanmiddag kon ik mijn cm telkens op nieuw openen als ik bezig was, viel telkens uit. Kon ik opnieuw ingaan logen. Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 22:13
|
|
|
JILL658 schreef: | Vanmiddag kon ik mijn cm telkens op nieuw openen als ik bezig was, viel telkens uit. Kon ik opnieuw ingaan logen. Jill |
Veel mensen die voor een weekend zijn uitgenodigd, komen weer even kijken. Mogelijk is de belasting van de server te groot. Na dit weekend is het vast wel weer ok.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 22:14
|
|
|
Voor Carnavalsweekend !!
http://www.youtube.com/watch?v=gVR-J7_nVy8
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 22:19
|
|
|
HENK710 schreef: | Of er dansen heel wat mensen echt in en uit, of je bent wel heel vaak en lang aan het herstarten...het is echt een komen en gaan in de chat in een behoorlijk tempo |
Ik denk het eerste, want de chat loopt als een zonnetje en is erg snel. Ik zie ook geen rode balken. En nee het herstarten van de server is nu wel voorbij. Vanochtend is de server nog verder geoptimaliseerd dus alles moet nu lekker snel gaan hiero.
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op vrijdag 12 februari 2010, 22:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 22:20
|
|
|
LEPELTJE037 schreef: | ...eventueel wat klussen hier en daar... dartbordje ophangen oid.
|
Gaten in de muur boren of timmeren doe ik zelf liever niet op zondag. Al dat lawaai doet me dan zo aan de doordeweekse dagen denken..... Ook daarom is grasmaaien op zondag niks voor mij. Dan laat ik liever het gras nog eventjes groeien......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 22:24
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Ik denk het eerste, want de chat loopt als een zonnetje en is erg snel. Ik zie ook geen rode balken. En nee het herstarten van de server is nu wel voorbij. Vanochtend is de server nog verder geoptimaliseerd dus alles moet nu lekker snel gaan hiero. |
Rooie balken zijn ook niet zichtbaar als ik het zo begrijp. Mensen hebben het niet eens in de gaten dat ze uit en ingaan....dus geen balk, maar wel op verlaten en weer binnen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 22:24
|
|
|
Vanwege de kou kan ik het me voorstellen als mensen vriendschapsbezoeken uitstellen tot later datum. Die donkere grijze dagen geven nu ook niet aan iedereen veel energie..... Vandaag was het gelukkig eindelijk eens goed zonnig, ik kan merken dat de zon alweer een stuk hoger staat en dat de winterperiode binnenkort de tweede en laatste fase ingaat. Heerlijk die zon en dat licht! kBen ook blij dat het smiddags aanzienlijk langer licht blijft.
We zullen eens zien.... als de temperatuur nu ook een stukje omhoog gaat, zonnetje erbij.... dan trekt half Nederland eropuit! En waarschijnlijk ook naar vrienden.....
Zo.... nu is het weer ontopic! (of in gewoon Nederlands: nu zijn we weer bij het onderwerp / nu zijn we weer bij de les!)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 22:26
|
|
|
IMRE695 schreef: | Winterbanden? Da's iets voor rijke mensen!
En Mariska kan die appeltaart heus wel alleen de baas. En uitdelen aan voorbijgangers kan natuurlijk ook. Dat is best een mooie gedachte. Het delen van de appeltaart. |
nou ik verzamel voetbalplaatjes voor onbekende kinderen. en ik heb vannochtend aan een oud dametje een paar unox wanten gegeven.
(heb zelf 2paar, 1 voor gebruik en 1 voor de verzamelling van unox artikelen).
helaas geen zelfgebakken appeltaart, maar wel een kleintje gehaald.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 22:26
|
|
|
ARJAN007 schreef: | of in gewoon Nederlands: nu zijn we weer bij het onderwerp |
TNO heet dat dan Terug Naar Onderwerp
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 22:27
|
|
|
Stilte kan heel welkom zijn, vooral als het een poos lawaaiig en druk is geweest. Maar een al te lange stilte kan saai zijn. Zo gaat het dan, als de stilte heel erg lang duurt: weldadig -> saai -> vervelend -> knap irritant!
Enneh.... stilte bestaat alleen vanwege het feit dat er geluiden zijn of lawaai is...... Zonder geluid géén stilte!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 22:28
|
|
|
Henk in de chatbox zeg je dat CM niet in de plaats kan komen van een gemeente. Hier probeer je beide op één niveau te stellen. Wil de echte Henk(710) opstaan? Het is buitengewoon vervelend om met iemand in discussie te gaan, die het ene moment dit zegt en het andere moment iets anders. Als je zegt dat CM de plaatselijke gemeente niet kan vervangen, dan zijn we het eens en was de discussie helemaal niet nodig geweest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SANDRA206
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 22:30
|
|
|
....zondagsrust
als ik t iets te overladen programma hier voortaan ook in zes dagen kan draaien doe ik mee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 22:30
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Henk in de chatbox zeg je dat CM niet in de plaats kan komen van een gemeente. Hier probeer je beide op één niveau te stellen. Wil de echte Henk(710) opstaan? Het is buitengewoon vervelend om met iemand in discussie te gaan, die het ene moment dit zegt en het andere moment iets anders. Als je zegt dat CM de plaatselijke gemeente niet kan vervangen, dan zijn we het eens en was de discussie helemaal niet nodig geweest. |
Ik heb nergens iets tegengestelds gezegd, Chatuliem! Waarom deze onnodige zwartmakerij?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 22:33
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Een waardevrije discussie over de gemeente bestaat helaas niet. Vaak wordt deze discussie gekleurd door de ervaringen die mensen hebben (gehad). Het argument dat er geen plaatselijke gemeente nodig is voor je geestelijke groei, komt ook vaak voort uit teleurstelling en wantrouwen. Een andere reden, die vaak ten grondslag ligt aan deze visie, is dat men weet dat er zonde is in hun leven en ze daarom bang zijn zich onder andere christenen te begeven. Het nadeel van jouw visie, Mieke, is dat de mens centraal stelt. De mens mag bepalen wat hij/zij een gemeente vindt. En daarmee geef je ook meteen aan dat als er iets gezegd wordt wat hem/haar niet uitkomt hij/zij ook zelf kan bepalen wat er mee gedaan wordt. De kracht van de plaatselijke gemeente is echter niet te vervangen door deze site. Juist vanwege de vrijblijvendheid van deze site. In de gemeente leer je elkaar kennen, kun je elkaar ondersteunen. Hoe goed kennen we elkaar eigenlijk? Zien we elkaar elke week, komen we bij elkaar op de koffie. Als ik naar mezelf kijk, ken ik 90% van deze site niet. 5% ken ik alleen maar van af en toe chatten en 5% ken ik ook persoonlijk. Ik denk dat deze schattingen zels aan de hoge kant zijn. En ik denk niet dat ik de enige ben. Een gemeente is gebaseerd op een gezamenlijke visie. Op deze site wordt verschillend gedacht over de bijbel, God, verlossing door Jezus, doop, doop in de Heilige Geest, evangelisatie, homoseksualiteit, zondagsrust, predestinatie, Maria en Jezus, Jan Zijlstra, reiki, rijkdom, gemeente, eindtijd, en dan heb ik het alleen maar over de onderwerpen die de laatste paar weken en rol hebben gespeeld hier op de site. "Je moet elkaar in je waarde laten", wordt er dan gezegd. Maar de gemeente is juist in het leven geroepen om niet de waarheid van mensen centraal te stellen, maar ons door God te laten vormen. Als we zo verschillend zijn, kun je niet spreken van een gemeente. Deze site is geen gemeente. En kan ook niet als vervangen dienen voor een gemeente. |
Met je eens Chatuliem dat een kerkgemeente er is voor de ontwikkeling van je spirituele leven, het met elkaar bouwen aan de gemeenschap van God. Gevoed worden en gezegend worden om tot zegen te zijn. Bijna alle zondagen mag ik dat ervaren en met veel plezier. Het is een goede gemeente met veel kinderen, zelfs wat tieners en alle leeftijdscategoriëen zijn verder vertegenwoordigd. Ik ben zo'n mazzelaar dat ik dat meemaak. Voor mensen die geen gemeente hebben waar ze zich thuis voelen is cm een goede aanvulling. God is overal en bereikt ons overal, niet alleen in een kerkgemeente. Wij kunnen en mogen ook overal christen zijn en Zijn gemeente bouwen. God is er altijd, overal tegelijkertijd en Hij heeft alles geschapen, alles Chatuliem.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 22:35
|
|
|
SANDRA206 schreef: | ....zondagsrust
als ik t iets te overladen programma hier voortaan ook in zes dagen kan draaien doe ik mee |
Misschien iets aan dat programma doen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SANDRA206
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 22:38
|
|
|
HENK710 schreef: | Misschien iets aan dat programma doen! |
....dit antwoord zat eraan te komen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 22:39
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Gaten in de muur boren of timmeren doe ik zelf liever niet op zondag. Al dat lawaai doet me dan zo aan de doordeweekse dagen denken..... Ook daarom is grasmaaien op zondag niks voor mij. Dan laat ik liever het gras nog eventjes groeien...... |
Gaten boren op zondag... lieve help gelukkig doen mijn buren, eigenlijk mijn hele rij buren dat niet. Want dat gaat door alle muren heen dit geluid zodat je niet weet wie er nu aan het boren is. Zonder dat daar een overeenkomst over is gemaakt doen zij en ik dat niet op zondag dus. Heerlijk die rust, die zondagsrust.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEERTJE618
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 23:01
|
|
|
INKA401 schreef: | koekoek |
kiekiek
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 23:03
|
|
|
In elk geval...
Weer of geen weer...
Prijs de Heer!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 23:13
|
|
|
HENK710 schreef: | Ik heb nergens iets tegengestelds gezegd, Chatuliem! Waarom deze onnodige zwartmakerij? | Henk soms praat je jezelf gewoon vast in je eigen argumenten. Het is geen zwartmaken van jou, maar ik wijs je er op. In deze discussie heb je voortdurend CM gelijk willen stellen aan een gemeente. Dat is niet wat ik alleen interpreteer, gezien de reacties van anderen op je bijdrages. Met name de bijdrage van Pieter laat zien dat hij dat op dezelfde manier geïnterpreteerd heeft. In de chatbox echter neem je een andere houding aan. Daar zeg je dat CM niet de plaats in kan nemen van een gemeente. Terwijl je in je bijdrages voortdurend beweert hoe we als CM gelijkwaardig aan een gemeente zijn en dat we daar geen plaatselijke gemeente voor nodig hebben. Op deze tegenstelling spreek ik je aan, dat is geen persoonlijke aanval, het is jammer dat je dat meteen persoonlijk opvat.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|