Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 18:46
|
|
|
[quote=PETRA411]join the club. ha ha. ben ook inmiddels aan het staken, eten word soep met broodjes en kankworsten. en niet zeuren die ervan moeten eten, gewoon eten watde pot schaft. eh knakworsten bedoel ik haha
Veel schaft de pot niet...het ziet er in elk geval, ahum, gezond uit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 19:48
|
|
|
[quote=FRANKT627]
ha ha ze waren er blij mee hoor. had ik uitgebreid gezond gekookt had de helft gezegd,eh bah. iedereen lust knakworsten of soep en weinig afwas. en is toch gezonder dan vette patat.
ja ja nog bedankt voor degene op deze site die me op het idee bracht, geen zin om te koken. soep eten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 20:16
|
|
|
[quote=PETRA411] ha ha ze waren er blij mee hoor. had ik uitgebreid gezond gekookt had de helft gezegd,eh bah. iedereen lust knakworsten of soep en weinig afwas. en is toch gezonder dan vette patat.
ja ja nog bedankt voor degene op deze site die me op het idee bracht, geen zin om te koken. soep eten
je hebt je kinderen te erg verwend. In mijn tijd, midden in de oorlog, aten we gewoon wat op tafel kwam. Ze had mijn moeder eens bloemen (rozen) op tafel gezet en die hebben we opgegeten...met doornen...wat tijdens een wc-bezoek (dat ding dat bij jou altijd vuil is) erg pijnlijk was
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 25 juni 2012, 20:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 20:25
|
|
|
[quote=FRANKT627]
ha ha, nou als ze zeuren om iets lekkers zeg ik altijd ,je eet maar een boterham met niks, niks geen snoepje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 20:35
|
|
|
[quote=PETRA411]
Zo gezellig hierrrrrrrr
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 21:06
|
|
|
Hoe krijg je je stoepje weer mooi schoon zonder hoge druk reiniger
zou het ook kraag willen weten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 21:14
|
|
|
NICKY298 schreef: | Hoe krijg je je stoepje weer mooi schoon zonder hoge druk reiniger
zou het ook kraag willen weten. |
Dat weet ik! Nooit gedacht dat ik een huishoudelijke tip zou weten.... als je weet dat het gaat regenen vul je een gieter met water en chloor en dat giet je over je stoepje, dan laat je dat een nacht erop liggen en met regen nog langer en als nieuw is uw stoepje weer.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 21:33
|
|
|
NICKY298 schreef: | Hoe krijg je je stoepje weer mooi schoon zonder hoge druk reiniger
zand erover heen gooien;)
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op maandag 25 juni 2012, 21:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 21:46
|
|
|
HEIDE115 schreef: | zand erover heen gooien;) |
Echt weer een mannenoplossing hoor Bedekken dan valt het niet op
Ik sluit me aan bij willemijn alleen kan het ook op elke tegel??? Ik heb wel kwetsbare tegels om het maar zo te noemen....
Enne iemand een oplossing voor een mierenplaag in mn terras???
Nee Heide geen zand erover
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 22:17
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Echt weer een mannenoplossing hoor Bedekken dan valt het niet op
Ik sluit me aan bij willemijn alleen kan het ook op elke tegel??? Ik heb wel kwetsbare tegels om het maar zo te noemen....
Nee Heide geen zand erover |
mierenpoeder kopen of kokend water erover
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 22:19
|
|
|
HEIDE115 schreef: | zand erover heen gooien;) |
hashaahahah vond hem leuk
alleen wil mijn stoepje wel blijven zien
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op maandag 25 juni 2012, 22:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 22:20
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dat weet ik! Nooit gedacht dat ik een huishoudelijke tip zou weten.... als je weet dat het gaat regenen vul je een gieter met water en chloor en dat giet je over je stoepje, dan laat je dat een nacht erop liggen en met regen nog langer en als nieuw is uw stoepje weer..... |
dankje , ga ik proberen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 22:24
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | mierenpoeder kopen of kokend water erover |
Werkt die mierenpoeder echt??? heb altijd het gevoel dat dat soort spul maar even werkt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 22:25
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Werkt die mierenpoeder echt??? heb altijd het gevoel dat dat soort spul maar even werkt |
Bij mij zijn ze vorig jaar er mee verdwenen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 22:25
|
|
|
doen alsof je het niet ziet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 22:26
|
|
|
[quote=FRANKT627]doen alsof je het niet ziet [/quote
Daar wordt ie niet schoon van Frank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 22:31
|
|
|
[quote=ROELANDE345] Daar wordt ie niet schoon van Frank
met iets anders ook niet Roelande
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 25 juni 2012, 22:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 22:33
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Bij mij zijn ze vorig jaar er mee verdwenen |
Oke dan ga ik morgen dus effe op jacht naar mierenpoeder
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 22:34
|
|
|
NICKY298 schreef: | dankje , ga ik proberen |
Dus jij hoopt op regen???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
|
|
|
FRANKT627 schreef: | doen alsof je het niet ziet |
goeie Frank,sommige vrouwen letten ook overal op he'
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op maandag 25 juni 2012, 22:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
|
|
|
HEIDE115 schreef: | goeie Frank,vrouwen letten ook overal op he' |
Ja en datgene wat ze moeten zien, zien ze dan weer niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 22:36
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Oke dan ga ik morgen dus effe op jacht naar mierenpoeder |
Jachtseizoen is nog niet geopend Erika
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 22:45
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Oke dan ga ik morgen dus effe op jacht naar mierenpoeder |
Koop wèl de goeie hè.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 22:46
|
|
|
Vervolg: Nee ik ga het huis dus maar niet verkopen. Ik blijf lekker wonen. Zo lekker bakje koffie en ff lezen. Wat een lawaai buiten zeg!! Een stelletje stakende vrouwen! Met een gezicht of ze azijn hebben gedronken. vraag me af of die op een datingsite zitten. Hoopte van niet.(sommige) vrouwen kunnen soms zeuren als of dat helpt! Alsof dan iemand iets gaat doen Pffffff staken!!! Er liep ook nog een kerel tussen met een bord “ik wil de auteursrechten!!” Had zich zeker vergist in de groep. Dr liep ook een vrouw gek te doen die had een groot bord vast en probeerde pluisjes ergens met dr mond van af te zuigen. Has ze beter het advies van die andere vrouw kunnen volgen een vochtige zeem om af te nemen Vaak blijft daar al heel wat aan hangen...... dat zei die vrouw met die droogloopmat regenjas aan. Ik las weer verder de buitenboel kon me gestolen worden in die regen. Ik keek naar het bloemenvaasje met vieze troep op de bodem ik had er rozen in gehad en die weggooit. Het speet me dat ik de vaas niet aan de rozen had laten zitten toen ik de rozen weggooide! Hoe kom ik op de bodem van mn vasie?? Dacht ik? Met mn engtevrees! Dat had ik van mn opa. Weet je nog die opa van me? Die had altijd oplossingen voor zulk soort dingen. Chloor,of met een tablet om een kunstgebit mee te reinigen. Toen kon je die nog per stuk krijgen,.heerlijke tijden waren dat. Sommige mensen voelen zich te oud voor iets de ander weer te jong. In mijn ogen was mn opa altijd oud. Maar een beste vent! Man ik was in een sombere bui!! Ik dacht weet je wat ik gooi die vaar gewoon aan stukken!! Scherven brengen geluk. Dus ik voegde de daad bij het woord! Zal je net zien allemaal scherven en de bodem heel! Lekker makelijk schoonmaken!. Maar ik werd er wel vrolijk van! De vrouwen buiten ook. Het zonnetje scheen weer en er liep een bijdehante tante met een bord en de tekst “steradent is een allesoplossendeschoonmaakreinigingsmiddel”op de achterkant stond “lekker belangrijk!!! Als je aan het staken bent” vrouwen!!!???? Kwam er ook 1 in een skipak voorbij met op haar bord” Misschien haalt het ook roest van aluminium” ze had de bril nog op dus het zal wel een staalborstel zijn die je op een haakse slijper kan doen die ze promootte. Staken!! Mn opa was er tegen. werken voor je geld als je gezond bent zei die!! En geen Verantwoordelijkheid afschuiven blijkt maar weer (bijna) zo oud als de mensheid........ hey!! Lachen daar liep Floshke die ik per ongeluk op de staart had getrapt toen ik me verstikt had in de appel. Liepen ze rondjes of zo?? Komt die skimuts weer voorbij met een ander bord “Gelukkig heb ik in Friesland gestudeerd”. Machtig mooi is frieslan. Jaren gingen we daar op vakantie. Roeien varen Dokkum. Mn opa nam ,me altijd 1x per jaar mee naar Brussel dat was mooi!! Altijd lachen soms moet je die Belsies wel es wat extra uitleggen, voor ze het snappen..... maar verder!!! Toen was mn opa nog gezond later kreeg werd hij CMheimer-patient. wow!! ik schrok op uit mn dagdroom door een wilde kreet buiten : Is jouw fiets nooit ongesteld dan? Of moet ik óók nog gaan uitleggen wat een fiets is?? Goeie dag zeg wat een geschreeuw. Ik had zoiets van, willen jullie ff het licht uit doen,als jullie weg gaan. Wat heeft dat nu met fietsen te maken!! Fietsen doe je op de heide. Daar kan je lekker zieken en gekke bekken treken. heide ja mooi hoor. Uitdagend! Ik keek weer naar buiten ja echt!!!!! Ze liepen rondjes daar was die vent weer!! Nu had hij door dat hij bij de verkeerde groep zat! Hij liep uit de rij en ging op het bankje zitten naast lieve Olga of Svetlana ik kan die 2 nooit uit elkaar houden. Ow zijn plek in de groep werd meteen ingenomen door een Eskima met een klein ijsberinnetje. Grappig! Mn opa had er ook 1 vroeger in zn schuurtje, gekocht op een rommelmarkt vertelde die mij ooit vol trots. Ding is nu nog geen €5 meer waard! Maar dat weetie gelukkig niet. Nee als ik hem dat nog kon vertellen kregen we een verhitte discussie denk ik!Ik probeerde me voor te stellen hoe die discussie gegaan zou zijn. Ik schrok dan altijd en keek dan alsof ik water zag branden maar dat was olie op het vuur!!! En dat is gevaarlijk vuur olie en water. Je zal dan wel merken wat er gebeurt. Stel je dan voor dat je er een emmer water opgooit. Dan ben je verbrand van kop tot teen. De meest gruwelijke dingen schoten me toen als kind door mn hoofd. En ik dacht pas op jongetje Je creeërt je eigen brandwondenbom. En dan gaat het zo va woeshhhhhhhhhhhhhhh..... ik bukte omdat ik bang was voor de backdraft flasover,rollover kroop naar de deur en deed die open om weg te vluchten maar dan voeg je zuurstof aan de brand van mn opa toe, wat hem nog heviger kan maken. Lawaai rukte me uit mn droom!!! Ik schrok op van een hoop geklapper buiten. ow het was weer gaan regenen en daar liep een man met allesovertreffendeafdekgebeurenfolie om zich heen en ploeterede door de regen . ik zag de spetters op mn ramen en dacht wie komt morgen mijn ramen lappen? Oops ik had het ongemerkt hard op geschreeud de vrouw met het skipak riep” ik niet” en draaide met dr ogen. De man die er achteraan liep riep” Wil ik wel komen doen ...............als jij mijn werkzaamheden over neemt.” En mompelde iets wat ik niet meer verstaan kon iets van relaxst of zo. Ik hoorde de koelkast brommen maar die stond toch waterpas? Ow misschoen had ik met een pakje boter de graden naar beneden gedraaid (of was het omhoog??) erg verwarrend allemaal. Maar hij moest staan op tussen de 3 en 4 graden Celsius. Ik ging ff kijken ja dat was gebeurd alleen niet met de boter maar met het IJS-boerinnetje. Vreemd koe kwam die daar nou ja!! Er gebeurden de vreemdste dingen er kwam achter een vrouw op een heftruck voor bij racen. Ik dacht ze lijken allemaal wel gek geworden! En liep naar de wc Er was de vorige week iemand bij me geweest een vrouw die zei “hoe hou je de wc zo schoon? Ik weet nooit zo goed hoe dat moet” ik keek haar verbaas aan en vertelde dat doet de wc zelf badmuts! Ik zat lekker op de wc mn ding te toen en keek naar de onderkant van het wasbakje!!!!.. ow sjips doet me herinneren aan een 4-voudige ingewikkelde zwanehals in het kastje die ik vandaag moet gaan loshalen... ik was klaar stond op waste mn handen en keek in de spiegel die had ik gekocht van iemand die had en maar i keer in gekeken. En iemand anders wilde hem daarom niet. Van je vrienden moet je het maar hebbe!. Maar goed er zijn mensen die denken dat het makkelijker is een date scoren dan vrienden maken. Vreemd dat ik die gedachten had terwijl ik voor de spiegel stond. Ik schok me een ongeluk van een wilde schreeuw buiten!! Leek wel een gillende keukenmeid!ik heb weer barontzettendnietleukomtehebbending.Gilde ze!! Ze deed het er om denk ik! Ik keek door het wc raampje en zag haar lopen daarachter een buitenlander die in gebrekkig Nederlands behulpzaam vroeg” maybe helpen…….” Het zal wel iets zijn van,iets wat mannen niet kunnen hebben en vrouwen helaas maandelijks . ik liet het voor wat het was.. en riep door het raan houden jullie de paddenstoelen in de gaten??? Langs de weg!! Er werd terrug geschreeuwd! “join the club. ha ha. ben ook inmiddels aan het staken, eten word soep met broodjes en kankworsten. en niet zeuren die ervan moeten eten, gewoon eten watde pot schaft. eh knakworsten!!!! “ ik dacht ja tis best met je!! Ik heb nog een kliekie witlofschotel!! Tja eten mn opa zei altijd “jullie zijn verwend tegenwoordig! midden in de oorlog, aten we gewoon wat op tafel kwam. Ze had mijn moeder eens bloemen (rozen) op tafel gezet en die hebben we opgegeten...met doornen... en dat moest stiekem op de wc gebeuren zodat de Duitseres het niet zagen! Hehe ik had frisse lucht nodig!! En ging ff naar buiten tot mijn ontzetting wemelde het van de mieren op het terras. Straks maar eens ff kijken wat daar op internet over staat.En kijken of het jachtseizoen al open is……………
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 22:57
|
|
|
Prachtig Yes,zeer genoten weer van je schrijfwerk! Hoe verzin je het iedere keer maar weer..ik heb er bewondering voor!
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op maandag 25 juni 2012, 23:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 23:04
|
|
|
Ik heb een heeel milieuvriendelijke oplossing, koop bij de bakker gist doe dat op een schoteltje en meng er stroop door. De mieren eten het op, gaan naar hun nest en blazen zichzelf op... Wat ook helpt, kaneeelpoeder stroooien of kaneelstokjes neerleggen. Katten houden meer van dezeoplossingen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 23:06
|
|
|
INGE721 schreef: | Enne iemand een oplossing voor een mierenplaag in mn terras???
Ik heb een heeel milieuvriendelijke oplossing, koop bij de bakker gist doe dat op een schoteltje en meng er stroop door. De mieren eten het op, gaan naar hun nest en blazen zichzelf op... Wat ook helpt, kaneeelpoeder stroooien of kaneelstokjes neerleggen. Katten houden meer van dezeoplossingen..... |
Ze blazen zichzelf op, kokend water.......ik ben blij dat ik geen mier ben geloof ik.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 23:11
|
|
|
INGE721 schreef: | Enne iemand een oplossing voor een mierenplaag in mn terras???
Ik heb een heeel milieuvriendelijke oplossing, koop bij de bakker gist doe dat op een schoteltje en meng er stroop door. De mieren eten het op, gaan naar hun nest en blazen zichzelf op... Wat ook helpt, kaneeelpoeder stroooien of kaneelstokjes neerleggen. Katten houden meer van dezeoplossingen..... |
.....Dan krijg je dus een soort zelfexplodeer-mieren? Moeten ze dan niet eerst een instinctspoelingscursus elders gaan volgen? Als je ze dan vervolgens bij terugkomst gewoon tegenhoudt, heb je er ook geen last meer van
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 23:11
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ze blazen zichzelf op, kokend water.......ik ben blij dat ik geen mier ben geloof ik..... |
Jij bent een echter bezige bij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 23:13
|
|
|
jullie lijke me moeder wel,die gaat het liefst 14 hoog wonen ipv un paar mieren temmen
|
|
Naar boven |
|
|