Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 03:55
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=dZM1mmcis-s&feature=related
Ha Crossie, heb 'm ff beluisterd in andere versie, hier met beeld. Wat mij opvalt:
Adam, komt van Adamah = rode aarde. Te info. aarde met een klein beetje ijzer kleurt al rood.
Hij zingt de nadruk op where ARE you, dus op het ZIJN
Bij Adam denken wij aan: 'stof zijt gij en tot stof zult gij wederkeren' Maar hier wordt zo veel nadruk gelegd op: Adam, Adam, where ARE you?
Zodat hier de link gelegd wordt naar God, 'DE IK BEN, DIE IK BEN' C.Q. 'DE IK ZAL ZIJN, DIE IK ZIJN ZAL', 'IK ZAL ZIJN, ZOALS IK MIJ ZAL BETONEN TE ZIJN'
In de vraag: 'Adam, waar BEN je?' Klonk voor mij altijd vooral de zonde door, de val, het stout zijn en DAAROM gezocht worden, omdat je stout bent geweest. Met dus de nadruk op zonde, straf, dood, stof zijt gij, tot stof zult gij wederkeren...
Maar hier, door God de nadruk legt op het werkwoord ZIJN, klinkt die vraag een stuk dieper, het stof kan dan wel tot stof vergaan, maar dan nog geldt:
WAAR BEN JIJ?
En het antwoord ligt er dan in, dat je als mens nog steeds in 'gedachten aanwezig bent', in de geest is een mens nog steeds levend
en in de ziel,
ADAM, WHERE ARE YOU?
Klinkt ineens hééél anders, als de vraag, waar 'bén' je, verbonden wordt, met Degene Die de vraag stelt:
Degene die de vraag stelt, is De Ik zal Zijn, die ik Zijn zal, Als Adam in zonde valt, is hij nog steeds deel, van Hij Die Zal Zijn!
Dus, ik dacht altijd, dat God Adam ging zoeken, om hem te straffen en dood te maken...
MAAR HET IS ANDERSOM!
Reeds daar, ligt in de vraag het antwoord besloten, dat Adam niet alleen maar, uit stof is geboren en tot stof zal wederkeren er ligt nog iets diepers, 'het zijn' van Adam gaat verder
DE GOD VAN HET 'ZIJN' GING ADAM ZOEKEN, GÁÁT ADAM ZOEKEN OM ADAM NIEUW LEVEN IN TE BLAZEN, ZODAT ADAM ALTIJD ZAL 'ZIJN' !
Men zegt wel eens, er zijn twee Scheppingsverhalen en die zijn omgekeerd, dus klopt het niet... dus is het 'ongeloofwaardig'
Ha! Twéé? Dat is niet zo Bijbels, het zijn er altijd drie! Het zoeken van God náár Adam, was een vooraankondiging van het derde scheppingsverhaal, in Christus zijn wij een nieuw leven.
DRIE Scheppingsverhalen, is wel Bijbels. Of moet ik zeggen VIER, met tot slot het Hemels Jeruzalem erbij?! Of moet ik zeggen, toch Drie, omdat Genesis uiteindelijk toch telt als Eén?
P.S. In Oud-Beijerland wordt een nieuwe kerk geopend, vlak bij het park 'Het Paradijs' De nieuwe kerk heet 'de Open Hof' en de kleur van de stenen is rood, zoals de adamah.
... alleen de mensen snappen het niet, waarom die stenen rood zijn... zelfs de zanger / tekenaar van dit lied, kleurt de naam Adam in groen, in plaats van rood.
EN ALLE MENSEN VINDEN DIE KLEUR ROOD LELIJK... ! terwijl het toch de enige toepasselijke kleur is...
Adam / adamah ? = rode aarde, en als je van dat rode drinkt, (dat rode daar) dan krijg je een hernieuwd eerst geboorte recht...
Crossie, Dank voor je lied
en ik zal ze maar eens attent maken, op dit lied met paradijselijke kleuren!
Misschien, kan het lied dan nog mee, bij de opening... !
Laatst aangepast door
|
BEHAPPY332
|
op dinsdag 17 augustus 2010, 11:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 07:35
|
|
|
Beste BeHappy
Wat een mooie overdenking heb je er van gemaakt..!!!
Hier kan ik de dag wel mee beginnen. Hier wordt ik HAPPY van
Bedankt
Heerlijk vind ik het ook om naar Keith Green te luisteren Oh Lord You are beautiful
http://www.youtube.com/watch?v=Fh4ac4znuRk&feature=related
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 07:38
|
|
|
Het vorige nummer was een mooi Praise nummer
Maar als je nu van Rock houdt.....dit vind ik een echt lekker nummer.
Een drum die lijkt net te langzaam te gaan, gitaren die psychadelisch er door heen gillen, de beat de sneller en sneller gaat en dan van te langzaam naar te snel gaat.
Blijft voor mij een van de beste Rock bands die er is
the SeventySevens - Pearls before the swine
http://www.youtube.com/watch?v=HrCrmr5wtjw&feature=related
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 13:24
|
|
|
BEHAPPY332 schreef: | http://www.youtube.com/watch?v=dZM1mmcis-s&feature=relatedHa Crossie, heb 'm ff beluisterd in andere versie, hier met beeld. Wat mij opvalt:
Adam, komt van Adamah = rode aarde. Te info. aarde met een klein beetje ijzer kleurt al rood.
Hij zingt de nadruk op where ARE you, dus op het ZIJN
Bij Adam denken wij aan: 'stof zijt gij en tot stof zult gij wederkeren' Maar hier wordt zo veel nadruk gelegd op: Adam, Adam, where ARE you?
Zodat hier de link gelegd wordt naar God, 'DE IK BEN, DIE IK BEN' C.Q. 'DE IK ZAL ZIJN, DIE IK ZIJN ZAL', 'IK ZAL ZIJN, ZOALS IK MIJ ZAL BETONEN TE ZIJN'
In de vraag: 'Adam, waar BEN je?' Klonk voor mij altijd vooral de zonde door, de val, het stout zijn en DAAROM gezocht worden, omdat je stout bent geweest. Met dus de nadruk op zonde, straf, dood, stof zijt gij, tot stof zult gij wederkeren...
Maar hier, door God de nadruk legt op het werkwoord ZIJN, klinkt die vraag een stuk dieper, het stof kan dan wel tot stof vergaan, maar dan nog geldt:
WAAR BEN JIJ?
En het antwoord ligt er dan in, dat je als mens nog steeds in 'gedachten aanwezig bent', in de geest is een mens nog steeds levend
en in de ziel,
ADAM, WHERE ARE YOU?
Klinkt ineens hééél anders, als de vraag, waar 'bén' je, verbonden wordt, met Degene Die de vraag stelt:
Degene die de vraag stelt, is De Ik zal Zijn, die ik Zijn zal, Als Adam in zonde valt, is hij nog steeds deel, van Hij Die Zal Zijn!
Dus, ik dacht altijd, dat God Adam ging zoeken, om hem te straffen en dood te maken...
MAAR HET IS ANDERSOM!
Reeds daar, ligt in de vraag het antwoord besloten, dat Adam niet alleen maar, uit stof is geboren en tot stof zal wederkeren er ligt nog iets diepers, 'het zijn' van Adam gaat verder
DE GOD VAN HET 'ZIJN' GING ADAM ZOEKEN, GÁÁT ADAM ZOEKEN OM ADAM NIEUW LEVEN IN TE BLAZEN, ZODAT ADAM ALTIJD ZAL 'ZIJN' !
Men zegt wel eens, er zijn twee Scheppingsverhalen en die zijn omgekeerd, dus klopt het niet... dus is het 'ongeloofwaardig'
Ha! Twéé? Dat is niet zo Bijbels, het zijn er altijd drie! Het zoeken van God náár Adam, was een vooraankondiging van het derde scheppingsverhaal, in Christus zijn wij een nieuw leven.
DRIE Scheppingsverhalen, is wel Bijbels. Of moet ik zeggen VIER, met tot slot het Hemels Jeruzalem erbij?! Of moet ik zeggen, toch Drie, omdat Genesis uiteindelijk toch telt als Eén?
P.S. In Oud-Beijerland wordt een nieuwe kerk geopend, vlak bij het park 'Het Paradijs' De nieuwe kerk heet 'de Open Hof' en de kleur van de stenen is rood, zoals de adamah.
... alleen de mensen snappen het niet, waarom die stenen rood zijn... zelfs de zanger / tekenaar van dit lied, kleurt de naam Adam in groen, in plaats van rood.
EN ALLE MENSEN VINDEN DIE KLEUR ROOD LELIJK... ! terwijl het toch de enige toepasselijke kleur is...
Adam / adamah ? = rode aarde, en als je van dat rode drinkt, (dat rode daar) dan krijg je een hernieuwd eerst geboorte recht...
Crossie, Dank voor je lied
en ik zal ze maar eens attent maken, op dit lied met paradijselijke kleuren!
Misschien, kan het lied dan nog mee, bij de opening... ! |
Kun je nagaan hoe verschillend mensen zijn en de dingen verschillend kunnen interpreteren. Voor mij was en is die zin altijd positief (geweest)... "waar ben je ?" God die de mens opzoekt, er bestaat haast niks mooiers, toch ? nou voor mij dan in elk geval. En volgens mij deed God dat vaker, de mens opzoeken, ik denk dat het voor Adam niet vreemd was en dat hij wist dat God hem regelmatig opzocht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 14:36
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Kun je nagaan hoe verschillend mensen zijn en de dingen verschillend kunnen interpreteren. Voor mij was en is die zin altijd positief (geweest)... "waar ben je ?" God die de mens opzoekt, er bestaat haast niks mooiers, toch ? nou voor mij dan in elk geval. En volgens mij deed God dat vaker, de mens opzoeken, ik denk dat het voor Adam niet vreemd was en dat hij wist dat God hem regelmatig opzocht. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 23:49
|
|
|
origineel niet te vinden...maar hierbij een heel mooie cover van Leslie (of Sam)Phillips - Your Kindness
Van haar CD the Turning.....wat een moeilijke diepe teksten van iemand, die balanceert op een randje , maar waar God haar in de hand houdt
http://www.youtube.com/watch?v=A7Z5JV5cZec&feature=related
I will carry you http://www.youtube.com/watch?v=x7D_tZDr6QM&feature=related
The Turning http://www.youtube.com/watch?v=P1ZdtS_F8W8&feature=related
en het nummer Libera me....jee dan moet je diep zitten hoor als dit soort teksten in je hoofd spelen
http://www.youtube.com/watch?v=-UwrF7VT0JY&feature=related Dreams that I can't trace pull my heart away from love I long to taste. Why do I run away when I come face to face with anything I need?
I am so afraid if i keep hoping there will come a day when my heart is open that you will walk away like you were never there.
And I don't know all the truth from the lying but I know that I need you 'cause I am dying from bein' held by hell in this cell of blinding fear.
Oh, oh, oh, oh. Libera, libere, liberame from this dark dream to a life stream. Libera, libera, liberame from this bruised soul living half whole. Libera, libera, liberame.
I know there is a place free from no borders before I turn this grace into disorder I've got to find a way out of this chaos. And I don't know all the truth from the lying but I know that I need you 'cause I am dying from being held by hell in this cell of blinding fear.
Oh, oh, oh, oh. Libera, libera, liberame from this dark dream to a life stream. Libera, libera, liberame from this bruised soul living half whole. Libera, libera, liberame let the truth break what my fears make. Libera, libera, liberame from this dark dream to a life stream. Libera, libera, liberame.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 17:42
|
|
|
Kwam pas dit liedje weer tegen: Hart van mijn gevoel van de Kast....... Helaas, ik weet niet hoe ik de you tube versie hier neer kan zetten........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 18:04
|
|
|
Helemaal! Dank je wel.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 22 augustus 2010, 15:21
|
|
|
Dan zie ik altijd die hele mooie zwanen landen in de KLM-reclame van vroeger.
http://www.youtube.com/watch?v=EMpxb2Iuj14
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op zondag 22 augustus 2010, 15:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 22 augustus 2010, 19:28
|
|
|
Haha; dat zwanenfilmpje vind ik een stuk leuker!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 06:08
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=WmxXwAgkhWQ
Op deze link kan je een lied horen van de Taizé-gemeenschap.
Frank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 11:33
|
|
|
FRANKT627 schreef: | http://www.youtube.com/watch?v=WmxXwAgkhWQ
Op deze link kan je een lied horen van de Taizé-gemeenschap.
Frank |
Blijft prachtige muziek uit Taizé.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 13:19
|
|
|
Dat is gek! Als andere Cm-ers een link plaatsen dan hoef je maar gewoon op de link te klikken om de site te activeren. De link die ik hier op heb gezet kan je niet rechtstreeks openen. Weet iemand hoe ik dat kan veranderen, aub?
Alvast bedankt.
Frank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 13:31
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Dat is gek! Als andere Cm-ers een link plaatsen dan hoef je maar gewoon op de link te klikken om de site te activeren. De link die ik hier op heb gezet kan je niet rechtstreeks openen. Weet iemand hoe ik dat kan veranderen, aub?
Alvast bedankt.
Frank |
Yep Frank, links boven in dit venster staat url, dat klik je aan, dan ga je naar de link, kopieërd die direct achter de url, en dan weer url aanklikken. Zo moet het lukken, succes.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 13:31
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Dat is gek! Als andere Cm-ers een link plaatsen dan hoef je maar gewoon op de link te klikken om de site te activeren. De link die ik hier op heb gezet kan je niet rechtstreeks openen. Weet iemand hoe ik dat kan veranderen, aub?
Alvast bedankt.
Frank |
Eerst op URL klikken, kopieren van de link en daarna weer op url klikken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 13:38
|
|
|
MARIO216 schreef: | Eerst op URL klikken, kopieren van de link en daarna weer op url klikken. |
Ah, bedankt Mario, weet ik het ook!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 13:41
|
|
|
[url]e=WILLEMIJN232]Ah, bedankt Mario, weet ik het ook![/quote][url][/url][quot
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 15:24
|
|
|
Eigenlijk hoort bovenstaande bij de pc vragen, dus off-topic gegaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 16:19
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=EBfPnUZh-Bc
Dank je wel voor de hulp...hopelijk deed ik het goed nu. Ik heb dan maar geprobeerd met een lied dat eigenlijk tijdens de Advent wordt gezongen. Toch blijft het lied altijd van toepassing.
Sorry Mario, het was maar een kleine beetje OT hé? [img] [/img]
groeten van F&F
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 16:27
|
|
|
PIETER649 schreef: | vroegah was alles betah!!
vroeger kon je nog wel eens op een link klikken... dan had je m meteen. ik denk dat velen met mij er ff geen zin in hebben om die neplink over te typen. |
Zei de man die zelf ook niet weet hoe je dat kopieert zodat je enkel aan hoeft te klikken ( en zn vrouw ook niet )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
|