Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 8 februari 2010, 21:38
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Daarom heeft de wetenschap ook zo ongeveer de volgende handelwijze opgesteld: Hypothese -> verificatie/falsificatie -> kennis |
Je vergeet hier een belangrijk stukje, namelijk dat de kennis direct ook weer vragen oproept, die vervolgens weer leiden tot een hypothese etc etc. In die zin is en blijft wetenschap een vicieuze cirkel. 100% Feiten zal dus niet zomaar aan de orde zijn!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 8 februari 2010, 21:40
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=9f2ZUWiIBXQ&feature=channel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: maandag 8 februari 2010, 22:05
|
|
|
HENK710 schreef: | Je vergeet hier een belangrijk stukje, namelijk dat de kennis direct ook weer vragen oproept, die vervolgens weer leiden tot een hypothese etc etc. In die zin is en blijft wetenschap een vicieuze cirkel. 100% Feiten zal dus niet zomaar aan de orde zijn! |
Dat "stukje" (soms is het een heel traject en niet zomaar een kortdurend stukje!) ben ik beslist niet vergeten. Sterker nog: dat proces van hypothese -> verificatie/falsificatie -> kennis kan soms vele jaren nodig hebben. In dat opzicht ben ik het geheel met je eens.
De vraag is alleen of we het ons kunnen permitteren om vele jaren of zelfs eeuwen te wachten met het nemen van maatregelen totdat alle benodigde kennis binnen is. Als een huis in brand staat gaat de brandweer ook niet een uur lang overleggen over de vraag of er wel sprake is van brand..... Een goede brandweer komt direct in actie!
Zo is het ook met het klimaat. Men kan ervoor kiezen om te wachten tot alle benodigde kennis binnen is. Het risico is dan wel dat de wereldtemperatuur in de tussentijd met 5 graden kan zijn gestegen, zodat in dat geval de aarde voor een deel als onbewoonbaar moet worden beschouwd. Men kan er ook voor kiezen om op tijd maatregelen te nemen, met het risico dat bepaalde maatregelen achteraf gezien niet nodig waren. Maar gezien het feit dat sommige processen onomkeerbaar zijn (of een paar eeuwen nodig hebben om ongedaan te worden gemaakt) vraag ik me echt af of het verstandig is om lang te wachten met het terugdringen van de broeikasgassen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 8 februari 2010, 22:17
|
|
|
Dat bepaalde feiten niet altijd duidelijk zijn moet zeker niet tot passiviteit leiden. Dat is niet wat de wetenschap vraagt en dat is ook niet wat ik aangaf Maar er is altijd sprake van voortschrijdende ontwikkeling, zelfs van dingen die nu nog 100% feit lijken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 8 februari 2010, 22:28
|
|
|
Volgens mij gaat het om God lief hebben boven alles en je naaste als jezelf, hieraan hangt de ganse wet en de profeten (het oude testament).
De polis is: God leifhebben boven alles en je naaste als jezelf. De aanhangsel: de wet en de profeten. Hier wordt beschreven wat het inhoud hoe iemand God lief heeft boven alles (de eerste vier geboden) en hoe iemand zijn medemens lief kan hebben (de laaste 6 geboden). Simpeler kan het niet. By de way, inclusief sabbath.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 9 februari 2010, 01:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 8 februari 2010, 22:29
|
|
|
Ik vind het voorlopig alleen maar koud. En dat is een wetenschappelijk feit!
En al die auto's met hun uitlaatgassen. Die rijden mij snel voorbij als ik fiets.
Ook een keer gelezen: de aarde zal niet sterven als het klimaat verandert. Zij wordt alleen maar onleefbaar voor mensen.
Zijn wij, qua klimaat, wel zulke goede rentmeesters van de aarde?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 8 februari 2010, 22:54
|
|
|
HANS744 schreef: | zoek je iets opbouwends in de lobby kom dan 1 uurtje gebedsroom .dat is opbouwende dan hele avonde over niks praaten.natuurlijk na dag werken zoek je ontspanning in de lob is niks mis mee.waarom dan niet 1 uur in de week saamen God love en prijssen en bidden om je naaste.en het werkt ook hier.er kan ook prive voor je gebeden woorden martha en eva zien dit als een roeping om dit te mogen doen. dus kom ,mee doen hoeft niet door .maar als je daar ben gaat het vanzelf.dus tot donderdag avond half 8 tot half 9 s.avond |
Mooi gezegd Hans Wij vinden ook dat ene uurtje voor GOD, is eigenlijk nog te weinig, maar zijn zeer dankbaar voor de mensen die er toch willen zijn, alles wat daar gebeurt in de Gebedsroom blijft onder ons en wij merken ook dat er wonderen gebeuren.
Lieve mensen, kom echt eens kijken, niks hoeft, alles mag, Hans heeft ervaren dat hij heel dicht bij God was, eigenlijk wilde hij niet, toen hij daar was, ging alles vanzelf, hij werd aangeraakt!
GOD wil gebeden worden!
Lieve groeten van Martha en Eva en Hans bedankt hè.!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PENTICOST327
|
|
Geplaatst: maandag 8 februari 2010, 22:57
|
|
|
beste who ever,
Aangezien God De Schepper is, en de juiste bronvertaling van In den beginne luidt; Met Hem was de eerst geborene (Heere Jezus dus) verandert alles al.
Klimaatverandering (die we nog maar sinds DV 1867 meten) moet ons laten schrikken? Beter kunnen we ons gedragen als goed rentmeester; dat staat in een heel goed boek!
Opwarming? Ook leuk, op Groenland zijn de resten van aldaar groeiende palmsoorten aangetroffen (onder dikke lagen van ijs) & In diep Rusland Mammoeten die volgens jou en mijn leraren op een toendra zwierven uitgerust met een slurf; hahahahahaha 'k ben maar een boer, maar wat kan een mammoet die tig x nodig heeft met een niet passend slurf als dat klimaat werkelijk zo was? Wel kan ik je zeggen dat in Rusland een intacte mammoet is gevonden met boterbloempjes in z'n verteringskanaal. Lees het boek; God en de Schepping.
God's Zegen! Harm
Juiste tenaamstelling van het boek = Moderne wetenschap in de Bijbel ISBN 90-6067-794-3
Laatst aangepast door
|
PENTICOST327
|
op maandag 8 februari 2010, 23:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 8 februari 2010, 22:57
|
|
|
Haìti:
Haar wereld is verwoest èèn enkele tel de wereld kreunt kraakt in haar voegen.
Ze slaat haar ogen op naar de hemel en schreeuwt het uit.
De wereld vergaat dan is het stil haar wereld is verwoest.
En nóg verschijnt Jezus niet op de wolken te vroeg zegt Hij.
Hoelang nog Heer moeten wij wachten op de nieuwe aarde?
Gedicht n.a.v. de aardbeving op Haìti door Ina van der Welle.
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op maandag 8 februari 2010, 23:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 8 februari 2010, 23:21
|
|
|
Het was kerstochtend 1961 Ik weet 't nog zo goed, mijn konijnenhok was leeg En moeder zei dat ik niet in de schuur mocht komen En als ik lief ging spelen, dat ik dan wat lekkers kreeg Zij wist ook niet waar Flappie uit kon hangen Ze zou 't pappa vragen, maar omdat die bezig was In dat fietsenschuurtje moest ik maar een uurtje goed naar Flappie zoeken Hij liep vast wel ergens op het gras
Maar ik had het hok toch goed dicht gedaan Zoals ik dat elke avond deed Ik was de vorige avond zelfs nog terug gegaan Ik weet ook niet waarom ik dat deed Ik had heel lang voor het hok gestaan Alsof ik wist, wat ik nu weet
Het was eerste kerstdag 1961 Wij naar Flappie zoeken, vader die zocht gewoon mee Bij de bomen en het water, maar niet in dat fietsenschuurtje 'Want daar kon 'ie toch niet zitten?' En ik schudde nee We zochten samen, samen tot de koffie De familie aan de koffie, maar ik hoefde niet Ik dacht aan Flappie en dat 't 's nachts zo koud kon vriezen M'n hoofdje stil gebogen, dikke tranen van verdriet
Want ik had het hok toch goed dichtgedaan Zoals ik dat elke avond deed Ik was de vorige avond zelfs nog teruggegaan Ik weet ook niet waarom ik dat deed Ik had heel lang voor het hok gestaan Alsof ik wist, wat ik nu weet
Het was eerste kerstdag 1961 Er werd luidruchtig gegeten, maar dat deed me niet zoveel Ik dacht aan Flappie, m'n eigen kleine Flappie Waar zou die lopen? Geen hap ging door me keel Toen na de soep het hoofdgerecht moest komen Sprak m'n vader uiterst grappig: "Kijk Youp, daar is Flappie dan!" Ik zie de zilveren schaal nog en daar lag 'ie in drie stukken Voor 't eerst zag ik m'n vader als een vreselijke man!
En ik ben gillend en stampend naar bed gegaan Heb eerst een uur liggen huilen op de sprei Nog één keer scheldend bovenaan de trap gestaan En geschreeuwd: "Flappie was van mij!" Nog heel lang voor 't raam gestaan Maar 't hok stond er maar verlaten bij
Het was tweede kerstdag 1961 Moeder weet dat nog zo goed, vaders bed was leeg En ik zei dat zij niet in de schuur mocht komen En als ze lief ging spelen, dat ze dan wat lekkers kreeg
http://www.youtube.com/watch?v=3jvH1CadyNo
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 8 februari 2010, 23:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 8 februari 2010, 23:36
|
|
|
PENTICOST327 schreef: | beste who ever,
Aangezien God De Schepper is, en de juiste bronvertaling van In den beginne luidt; Met Hem was de eerst geborene (Heere Jezus dus) verandert alles al.
Klimaatverandering (die we nog maar sinds DV 1867 meten) moet ons laten schrikken? Beter kunnen we ons gedragen als goed rentmeester; dat staat in een heel goed boek!
Opwarming? Ook leuk, op Groenland zijn de resten van aldaar groeiende palmsoorten aangetroffen (onder dikke lagen van ijs) & In diep Rusland Mammoeten die volgens jou en mijn leraren op een toendra zwierven uitgerust met een slurf; hahahahahaha 'k ben maar een boer, maar wat kan een mammoet die tig x nodig heeft met een niet passend slurf als dat klimaat werkelijk zo was? Wel kan ik je zeggen dat in Rusland een intacte mammoet is gevonden met boterbloempjes in z'n verteringskanaal. Lees het boek; God en de Schepping.
God's Zegen! Harm
Juiste tenaamstelling van het boek = Moderne wetenschap in de Bijbel ISBN 90-6067-794-3 |
Mooi boek, ken je de dvd's van Dr. Kent Hovind (dr. Dino) ook ?? Gaat over de leeftijd van de aarde en de dwaasheid van de oerknal. Info kun je vinden op http://www.drdino.nl
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op maandag 8 februari 2010, 23:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVELINE286
|
|
Geplaatst: maandag 8 februari 2010, 23:40
|
|
|
hallo,
Ik heb nu een paar mailtjes verstuurd. Een werd in tweevoud verstuurd, de andere zelfs in drievoud.. Ligt dat nu aan mij? Of hebben anderen daar ook last van?
groetjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 8 februari 2010, 23:47
|
|
|
Maandag 8 februari 2010/Bemoediging uit Jezus spreekt:
Op Mij allèèn:
IK ben je Heer, je Voorziener, je moet je op Mij verlaten.
Vertrouw tot de alleruiterste grens, vertrouw en vrees niet.
Je moet allèèn je verlaten op Goddelijke Kracht.
IK ben je niet vergeten, je hulp nadert, je zult Mijn kracht
leren kennen en ervaren.
Volharding is Geloof, dat tot het uitsterste beproefd wordt.
Je moet wachten en vertrouwen en hopen en je in Mij verblijden.
Je moet niet afhankelijk zijn van mensen, maar van Mij, van Mij,
je Sterkte, je Hulp, je Voorziener.
Dit is de grote proef, ben IK nu degene die in alles voorzie of niet?
Aan ieder groot werk voor Mij moet deze grote proeftijd voorafgaan.
Bezit je ziel in lijdzaamheid en verheug je, je moet wachten
tot IK je de weg wijs, er kan in de hemel geen grotere vreugde
zijn, dan die ziel ervaart, wanneer Ik hem na de wachtproef,
tot overwinnaar kroon, maar geen dicipel van Mij kan overwinnaar
zijn, als hij niet wacht tot IK het bevel geef om te beginnen.
Je kunt niet bezorgd zijn als je weet, dat IK je Voorziener ben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 februari 2010, 08:19
|
|
|
Wat mij soms aan het denken zet bij klimaatwetenschappers, is dat het inderdaad maar 1 kant op kan bij de opwarming van de aarde, namelijk dat er meteen een rampenscenario aan wordt gekoppeld. Alsof de opwarming van de aarde alleen maar nadelen kent.
Vergelijk de Club van Rome in de jaren 1970.
Verder heeft de wetenschap inderdaad bepaalde negatieve ontwikkelingen gesignaleerd, maar we hebben daar wel adequaat op gereageerd: het oppervlaktewater in Nederland is weer schoon, de zure regen valt niet meer en het gat in de ozonlaag hoor je zelden meer over.
Verder vervuilen we al ruim anderhalve eeuw de aarde met CO2 en de aarde houdt het nog steeds met ons vol. Wel zou een reductie goed zijn, maar ja, wie gaat dat betalen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 februari 2010, 09:06
|
|
|
Arme flappie.
Ik vind het wel een leuk liedje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 februari 2010, 10:33
|
|
|
En weer ff terug naar het stapavondje
Tot zover hebben aangemeld
henk710 & Robbedoes Syla & vriend Rellok Raps Clowntje & Roos Chhatuliem Bert Sarijs Trijnie
En met vraagteken
Leanne Marijan Klaas
Willen der genen met het vraagteken bij hun naam nog even laten weten of ze wel of niet mee gaan?
En zijn er nog meer mensen die mee willen en niet op het lijstje staan?? Laat het even weten via het forum...
Laatst aangepast door
|
ROBBEDOES873
|
op woensdag 10 februari 2010, 13:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VINCENT394
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 februari 2010, 10:44
|
|
|
Hallo Pieter,
Goed dat je deze vraag stelt! De eerste keer is het altijd een beetje aankijken en als je niet helemaal weet wat je ermee moet, is het goed om te vragen.
Dan het antwoord.. Ik denk dat de grootste lijnen al door de heren boven mij geplaatst zijn. Dus zonder hun sterke bijdragen te negeren, zal ik proberen deze te concretiseren.
Enne, dames, mocht ik het gruwelijk mis hebben, wees niet bevreesd mij te corrigeren.
1) Het is in Nederland ' not done' om toe te geven dat je op een date uitbent. Een stil geheim is dat 90% van degenen op deze site juist daarvoor juist hier rondhangt. Ook de dames! De truck is dus om contact te krijgen zonder daarbij het woord date te gebruiken.
1a) Het eerste contact is vaak het lastigt, maar weest niet bevreesd. Als je contact zoekt, laat je al zien dat je interesse hebt in de ander en heb je al punten gescoord! Maar wat nu te schrijven in zo'n eerste kattebelletje? Hiervoor kun je het beste kijken naar het profiel van de ander, zoek gezamelijke interesses of iets anders dat je aanspreekt op het profiel en reageer daarop. Stel ook vooral vragen, laat zien dat je geintesseerd bent in de ander!
1b) ongeveer de helft van alle e-mailtjes wordt beantwoord. Raar maar waar, sommige personen gebruiken deze site niet (meer), anderen besluiten dat ze niet durven/willen reageren of hebben hun liefde al gevonden. Wees niet te teleurgesteld als iemand niet reageert op je eerste mailtje, dit gebeurt nu eenmaal.
2) Dit contact kun je mooi gebruiken om de andere partij wat beter te leren kennen. De dames op deze site zullen dit belangrijker vinden dan jij, maar eerlijk is eerlijk, je wilt toch weten met wie je aan het mailen bent?
3) Als het klikt, kun je voorstellen om 'elkaar eens te ontmoeten'. Wanneer je dit voorstelt? Dat hangt af van hoe jullie op elkaar reageren. Soms is het na een e-mailtje maar meestal gaan er een paar weken overheen. Ik kan me niet voorstellen dat als het klikt, dat de dame in kwestie nee zegt.
Ik hoop dat je er iets aan hebt gehad! Anders mail je maar.
groetjes,
Vincent
PS: Blijkbaar profileer ik mezelf nu echt wel heel erg als een expert..... Da's nu ook niet echt de bedoeling. Gewoon een paar handvaten om op gang te komen. Daten is voor 100% communicatie met andere mensen en is dus iedere keer anders! Succes, man!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 februari 2010, 11:08
|
|
|
ooooow dan doen ik iets fout door hier 3 jaar voor jan doedel rond te hangen... dus niet lol trappen maar jagen? Oké det ken ook ja Denk dat ik toch maar verder ga met lol trappen vind ik persoonlijk leuker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 februari 2010, 11:41
|
|
|
RELLOK036 schreef: | ooooow dan doen ik iets fout door hier 3 jaar voor jan doedel rond te hangen... dus niet lol trappen maar jagen? Oké det ken ook ja Denk dat ik toch maar verder ga met lol trappen vind ik persoonlijk leuker |
Gelukkig Rel............... Zo ken ik je weer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETERVD711
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 februari 2010, 11:44
|
|
|
dank je vincent is een goed antword van je. Ik ga er zeker wat mee doen!!
dank je
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETERVD711
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 februari 2010, 11:46
|
|
|
mensen dit is toch een christelijke site? hoe kan je dan op zondag met elkaar krabbellen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETERVD711
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 februari 2010, 11:48
|
|
|
Dames en heren,
Is dit een christelijke site? volgens mij wel toch? hoe kan je dan op zondag krabbelen met elkaar??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SYLA060
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 februari 2010, 11:49
|
|
|
PIETERVD711 schreef: | Dames en heren,
Is dit een christelijke site? volgens mij wel toch? hoe kan je dan op zondag krabbelen met elkaar?? |
ik denk dat je dat net zo doet als op maandag en de rest van de week gewoon inloggen en tikken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETERVD711
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 februari 2010, 11:50
|
|
|
er zijn hier verschillende mensen die net serieus kunnen zijn op de site geloof ik. jammer toch??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 februari 2010, 11:50
|
|
|
PIETERVD711 schreef: | mensen dit is toch een christelijke site? hoe kan je dan op zondag met elkaar krabbellen? |
Ik denk je zit in het verkeerde topic hier moet je knuffelen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETERVD711
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 februari 2010, 11:51
|
|
|
is de zondag geen afgezonderde dag meer??
kwalijke zaak denk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETERVD711
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 februari 2010, 11:52
|
|
|
[quote=ROBBEDOES873]Ik denk je zit in het verkeerde topic hier moet je knuffelen :
oke maar op zondag moet je toch niet gaan chattn mee elkaar?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 februari 2010, 11:52
|
|
|
PIETERVD711 schreef: | er zijn hier verschillende mensen die net serieus kunnen zijn op de site geloof ik. jammer toch?? |
Er staat nergens dat dat verplicht is. Net zoals als het niet fijn is dat er nooit serieus gedaan word, is het altijd serieus moeten zijn ook niet erg fijn?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 februari 2010, 11:53
|
|
|
PIETERVD711 schreef: | is de zondag geen afgezonderde dag meer??
kwalijke zaak denk |
Dus op zondag mag je niet met andere mensen praten?? Denk das veel kwalijker....op zondag geen contact met andere mensen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETERVD711
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 februari 2010, 11:54
|
|
|
tuurlijk mag je op zondag mee andere praten!!
maar kijk eens terug wat voor kromme taal er door sommige hier gadaan word
|
|
Naar boven |
|
|