Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: zondag 7 februari 2010, 19:52
|
|
|
euhm ik zoek als ik al zoek een vrouwke denk ik ongeveer... enne ik zie wel wat er los loopt of rent of huppelt of zit of wat dan ook blijf ten alle tijden me zelf hoop ik maar det mot dan de toekomst uitwijzen dus zie wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: zondag 7 februari 2010, 19:55
|
|
|
HENK710 schreef: | Rellok, Robbedoes en ik zijn net samen met Remco (5 jaar) een dagje uit geweest in Leeuwarden. Op de weg terug in de auto ontstaat er een gesprekje over het accent van Rellok. Remco was even de tolk. Toen Rellok zei "ik ben Limburgs", sprak onze tolk "Rellok zegt dat hij winderig is" |
enne was geen mopke ookal is rem een mop
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: zondag 7 februari 2010, 19:56
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Hij komt terug Rel........hij kan ons toch niet missen. | mij wel maar kan hij jouw missen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: zondag 7 februari 2010, 19:57
|
|
|
CARIEN982 schreef: | nee gin laast mer van um, hebbum ff een gegeven. | geblok? cool of een vette kopstoot gegeven dat ie nu in het ziekenhuis ligt met een schedelbasis fractuur?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 7 februari 2010, 20:01
|
|
|
gobulle gobulle gobulle KNUF!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 7 februari 2010, 20:04
|
|
|
RELLOK036 schreef: | geblok? cool of een vette kopstoot gegeven dat ie nu in het ziekenhuis ligt met een schedelbasis fractuur? |
Tegen welke kalkoen zijde gij aangebotst, gobulle gobulle gobulle gloep
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 7 februari 2010, 20:09
|
|
|
RELLOK036 schreef: | enne was geen mopke ookal is rem een mop |
Verhaaltje is inderdaad geen mop, maar anekdote...en ja, Rem is moppie...net als gij, gobulle gobulle gobulle gloep
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 7 februari 2010, 20:13
|
|
|
Sommige mensen vatten de opdracht van Jezus om het evangelie te verspreiden wel erg letterlijk op. Rond een vijver ergens in den lande kun je tijdens het uitlaten van de hond een aantal losse onderdelen van 'De Bijbel voor jou' vinden.
Pas wel op, want je moet de stukjes wel bij elkaar zoeken en het is maar de vraag of alles compleet is. Dus wel gevaar van selectief lezen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zondag 7 februari 2010, 21:06
|
|
|
De Sneekweek is dit jaar van Vrijdag 6-08-2010 tot 12-08-2010.
De Jezustent op het starteiland is een begrip. Er vindt kinderwerk plaats en er is opvang voor jeugd in alle leeftijden. De tent is van 9 uur smorgens tot 5 uur snachts voor iedereen geopend en we schenken gratis koffie. Er is een leestafel (kranten) en er is altijd (bij mooi weer) wel iets rondom de tent wat te doen en te beleven.
Er zijn twee programma's voor de kinderen. In de ochtend voor basisschoolkinderen van half tien tot kwart over twaalf. 's Middags is er sport en spel van drie tot half vijf. Ook op de avond wordt met broodbakken en spel een gezellige ruimte aangeboden.
Vanaf 23:00 uur is de Jezustent opengesteld voor iedereen die nog even wil chillen na afloop van het feestgedruis op de andere kant van het eiland en schenken we gratis koffie. Een hele groep vrijwilligers (jeugd en ouderen) runt de nacht en staan ook open voor een goed gesprek, wel of niet over het geloof. We willen er gewoon zijn voor de mensen.
Voor het kinderwerk en voor het nachtwerk hebben we nog vrijwilligers nodig!!! slaapplaats kan geregeld worden voor mensen die van ver komen.
We hebben niet alleen de Jezustent op het eiland, maar we hebben daar ook de beschikking over een tot kerkschip verbouwd binnenvaartschip. Hierop worden de zomer de recreatiediensten gehouden. Tijdens de Sneekweek fungeert dit schip tevens als logeerplek voor de vrijwilligers die willen blijven overnachten, wel zelf luchtbed en slaapzak meenemen
Om 08:00 uur is er een ontbijt, tussen de middag is er een gezamenlijke broodmaaltijd en rond de klok van 17:30 uur wordt er voor alle medewerkers een warme maaltijd bereidt. Voor medewerkers zijn deze maaltijden gratis.
De andere activiteiten staan in het teken van (onzichtbare) dienstbaarheid. Zo verzorgen wij drie keer daags het schoonmaken van de toiletten en douches op het eiland en houden onze kant van het eiland schoon. In de nacht, als de beveiligingsdienst het eiland weer verlaten heeft om 03:00 uur, zijn wij ook het aanspreekpunt voor EHBO en andere calamiteiten omdat wij een portofoonverbinding hebben met de diverse hulpdiensten.
Op zondagmorgen fungeren we als kerk en is er een recreatiedienst. Deze wordt over het algemeen zeer druk bezocht, in 2009 waren er zo'n 130 mensen, waaronder een zeilkamp met 30 jongeren.
Het is geen verplichting om de gehele week mee te draaien, ook met mensen die één of meerdere dagen willen meedraaien zijn we heel blij mee. De ervaring leert dat het een zeer dynamische en ook vermoeiende week is. Met eigenlijk alleen maar hoogtepunten. Er is zo ontzettend veel te doen en te beleven op het starteiland dat het in elk geval een onvergetelijke beleving is. De onderlinge teamgeest met de medewerkers wordt elke dag sterker en leidt vaak tot nieuwe contacten.
om een indruk te krijgen kunt u kijken op www.jezustent.org
graag horen wij wanneer mensen willen helpen als vrijwilliger. dit kan via het onderstaande e-mail adres en telefoon nummer. vriendelijke groet René Hijlkema.
nachtwerkstek@kpnmail.nl tel: 0515-852480 / 0642577469
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zondag 7 februari 2010, 21:10
|
|
|
Hallo Iedereen,
Als je voor de zomervakantie nog niets op de planning hebt staan en je vind evangelisatie ook leuk werk om te doen dan kan je als vrijwilliger hiervoor opgeven. Voor kinderwerk of nachtwerk bij Sneek. Voor meer informatie zie hierboven.
Met vriendelijke groet,
Anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 7 februari 2010, 21:14
|
|
|
HENK710 schreef: | @Chat Waarom zou het met eergevoel te maken hebben deze vraag? En gewoon aangeven...misschien zit daar juist wel het hete hangijzer voor velen, waardoor ze op deze site komen...Dan is een dergelijke reactie niet bepaald een hartelijk welkom. Zeker niet als je iemand weer geheel naar zichzelf verwijst, waar iemand juist even wat extra hulp kan nodig hebben.
@vraagstellende Pieter Wees vooral jezelf, probeer eens wat gesprekken aan te gaan via (privé)chat zonder direct al te zeer op partnerschap uit te zijn en zie wat er mag groeien. De ervaringen van velen hier is in elk geval dat je niet te hard moeten zoeken om toch te vinden. | Een van de dingen die je niet kunt leren is, hoe krijg ik een relatie. Dat is gewoon iets wat je zelf via je eigen ervaring leert. Dat leer je door middel van vallen en opstaan, dat hoort bij het leven. Een ander kan je dat niet aanleren, want hij weet niet wat voor problemen je precies hebt in het zoeken naar een partner. Als je dat uit handen geeft en alleen maar af gaat op datgene wat mensen je adviseren, kom je allerlei problemen tegen die je niet had voorzien. Bij de ene werkt een afwachtende houding het beste, bij de ander een juist wat actievere houding. Als iemand vanuit schroom een ander niet durft te benaderen, zou je dus een verkeerd advies geven als je zegt, dat hij nog meer moet afwachten. En geloof me, veel mensen vinden het openstellen voor een nieuwe relatie doodeng. Andere mensen die zijn juist te gretig, omdat ze niet tegen de eenzaamheid kunnen, die zou je wat af moeten remmen. De enige die kan bepalen hoe je dat het beste kunt doen, dat ben je uiteindelijk zelf. Dan is het ook echt, en niet gespeeld. En als het uiteindelijk de eerste keer niet meteen lukt, ben je wel een ervaring rijker.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: zondag 7 februari 2010, 21:14
|
|
|
HENK710 schreef: | Tegen welke kalkoen zijde gij aangebotst, gobulle gobulle gobulle gloep | die ene goebelle goebelle goebelluh
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 7 februari 2010, 21:21
|
|
|
VINCENT394 schreef: | Dat is precies waar het mis gaat denk ik. Met alle respect voor de goede bedoelingen van Chat en enkele anderen op dit forum, schrikt het mij enorm af als ik op heel veel plaatsen lees dat ik ' iets moet' of iets ' niet mag' .
Misschien is dit een generatie-kloof of een kloof tussen traditioneel-christenen en modernere christenen. Echter, een geloof dat is gebaseerd op wetten en regels (moeten en niet mogen), is niet het geloof uit liefde waar ik voor heb gekozen.
Ik vind het erg jammer dat de nadruk wordt gelegd op wetten en regels, terwijl de nadruk op God en Jezus zou moeten liggen. Uit liefde voor Christus gebruik ik Zijn naam niet Ijdel, niet omdat het niet mag. Vincent | Het probleem wat je hier schildert heeft m.i. niets te maken met geloof. Het heeft te maken met volwassenheid. Het kenmerk van volwassen zijn volgens een aantal boeken is acceptatie van de onvolmaaktheid van de wereld. De wereld is nu eenmaal niet volmaakt. Gemeentes zijn niet volmaakt, mensen zijn niet volmaakt, zelfs theologieën zijn niet volmaakt. De vraag is wat je met deze wereld doet. Keer je die de rug toe of kun je de stap nemen om te accepteren dat niet alles volmaakt is? Pas als je daar vrede mee kunt krijgen, kun je de stap naar volwassenheid zetten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 7 februari 2010, 21:24
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Een van de dingen die je niet kunt leren is, hoe krijg ik een relatie. Dat is gewoon iets wat je zelf via je eigen ervaring leert. Dat leer je door middel van vallen en opstaan, dat hoort bij het leven. Een ander kan je dat niet aanleren, want hij weet niet wat voor problemen je precies hebt in het zoeken naar een partner. Als je dat uit handen geeft en alleen maar af gaat op datgene wat mensen je adviseren, kom je allerlei problemen tegen die je niet had voorzien. Bij de ene werkt een afwachtende houding het beste, bij de ander een juist wat actievere houding. Als iemand vanuit schroom een ander niet durft te benaderen, zou je dus een verkeerd advies geven als je zegt, dat hij nog meer moet afwachten. En geloof me, veel mensen vinden het openstellen voor een nieuwe relatie doodeng. Andere mensen die zijn juist te gretig, omdat ze niet tegen de eenzaamheid kunnen, die zou je wat af moeten remmen. De enige die kan bepalen hoe je dat het beste kunt doen, dat ben je uiteindelijk zelf. Dan is het ook echt, en niet gespeeld. En als het uiteindelijk de eerste keer niet meteen lukt, ben je wel een ervaring rijker. |
Je kunt altijd iets met handreikingen van een ander, ook al is het uiteindelijk iets dat je zelf moet doen. Neem nu eens iets als fietsen, dat moet je ook zelf doen, maar je kunt er wel wat aanwijzingen bij gebruiken als je het niet snapt! Zo is het ook met relaties.
Zoals je zelf al zegt is het openstellen voor nieuwe relaties best eng. Dat kost gewoon moeite, hoe je het ook wendt of keert. En dan kun je soms juist het advies van iemand anders nodig hebben. Dus de vraag van Pieter is heel legitiem!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 7 februari 2010, 22:23
|
|
|
We zijn nu een tig aantal bijdrages verder, maar weinig mensen zijn inhoudelijk op het onderwerp ingegaan. Daarom zal ik de vraag nog eens herhalen: Wat vinden jullie ervan dat deze knop toegevoegd is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 7 februari 2010, 22:37
|
|
|
Ik ben niet zo iemand van complottheorieën. En het is niet mijn bedoeling dat met topic aan te wakkeren, maar toch?
Als je het nieuws gevolgd hebt, de laatste tijd, blijkt dus dat de wetenschap toch niet zo wetenschappelijk is. Het rapport over klimaatverandering schijnt toch meer gebaseerd zijn op ingekleurde meningen van de wetenschappers zelf. Luister goed, ik wil niet zeggen dat ze het mis hebben, ik zeg alleen maar dat dit rapport te gekleurd is.
Het is vaker gebeurd dat de wetenschap het mis heeft, Einstein met zijn relativiteitstheorie schijnt toch ook de zaak op zijn kop gezet hebben. En de komst van de string theorie heeft toch ook wel andere visies op de wereld om ons heen veranderd. Maar goed, daar weet ik ook niet zoveel van. Maar het brengt me wel aan het twijfelen geslagen. Kunnen we de zgn. wetenschap vertrouwen of is de wereld toch iets gecompliceerder? Dan kom ik op de chaos theorie terecht, die het onvoorspelbare van de wetenschap bestudeert.
Maar stel eens het volgende: de verandering van het klimaat is een natuurlijk gegeven. Zoals het al eeuwen gebeurd is. Dan betekent dat dat we met al onze pogingen om het klimaat te bestrijden het uiteindelijk niet in de hand hebben....Dat we het onderwijs moeten aanpassen, wat mensen jaren gekregen hebben. Dat staat dus de wetenschap op zijn grondvesten te trillen.
Graag jullie reacties
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: maandag 8 februari 2010, 01:29
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik ben niet zo iemand van complottheorieën. En het is niet mijn bedoeling dat met topic aan te wakkeren, maar toch?
En de komst van de string theorie heeft toch ook wel andere visies op de wereld om ons heen veranderd. Maar goed, daar weet ik ook niet zoveel van. Maar het brengt me wel aan het twijfelen geslagen
Graag jullie reacties |
euhm misschien domme vraag maar euhm string theorie? dat bilveterding geval string? enne welke theorie hangt er aan dan? bedoel welke theorie zit er nu achter een onderbroek? Oke euhm sja... ziet er wel euhm mooi uit bij sommige dames geef ik eerlijk toe maar euhm ik zou echt niet weten wat ik achter een string moet zoeken... euhm als er achter die string (lees dat slipje) theorie achterzit euhm wil ik het wel weten ja ben benieuwd....of het is al laat kan ook bedoel gezien mijn posting....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: maandag 8 februari 2010, 01:47
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik ben niet zo iemand van complottheorieën. En het is niet mijn bedoeling dat met topic aan te wakkeren, maar toch?
Als je het nieuws gevolgd hebt, de laatste tijd, blijkt dus dat de wetenschap toch niet zo wetenschappelijk is. Het rapport over klimaatverandering schijnt toch meer gebaseerd zijn op ingekleurde meningen van de wetenschappers zelf. Luister goed, ik wil niet zeggen dat ze het mis hebben, ik zeg alleen maar dat dit rapport te gekleurd is.
Het is vaker gebeurd dat de wetenschap het mis heeft, Einstein met zijn relativiteitstheorie schijnt toch ook de zaak op zijn kop gezet hebben. En de komst van de string theorie heeft toch ook wel andere visies op de wereld om ons heen veranderd. Maar goed, daar weet ik ook niet zoveel van. Maar het brengt me wel aan het twijfelen geslagen. Kunnen we de zgn. wetenschap vertrouwen of is de wereld toch iets gecompliceerder? Dan kom ik op de chaos theorie terecht, die het onvoorspelbare van de wetenschap bestudeert.
Maar stel eens het volgende: de verandering van het klimaat is een natuurlijk gegeven. Zoals het al eeuwen gebeurd is. Dan betekent dat dat we met al onze pogingen om het klimaat te bestrijden het uiteindelijk niet in de hand hebben....Dat we het onderwijs moeten aanpassen, wat mensen jaren gekregen hebben. Dat staat dus de wetenschap op zijn grondvesten te trillen.
Graag jullie reacties |
Mijn mening is deze:
Er IS INDERDAAD GEEN WAARDEVRIJE WETENSCHAP.......,maar dat weet m.i. iedere zichzelf respecterende wetenschapper allang en anders heeft hij/zij nog niet op een goede manier nagedacht m.i..
Wetenschap is mensenwerk....en dus niet feilloos...zet 20 wetenschappers op een rij en je zult behoorlijke verschillen in uitkomst krijgen...... Dit komt m.i. omdat ieder mens en wetenschapper weer andere achtergronden heeft en levensbeginsels, die kleuren hun visie en aanpak en dan krijg je dus andere uitkomsten...... Het is goed m.i. om dit aspect in de gaten te blijven houden...en dus kritisch te blijven bij wetenschappelijke werk....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 8 februari 2010, 07:49
|
|
|
Wetenschap is een weids begrip. Theologie pretendeert ook een wetenschap te zijn, maar het heeft vaker te maken met welke dogma's iemand aanhangt of juist niet.
Geschiedenis wordt ook als wetenschap gebracht, maar daarin kun je, al naar gelang je politieke voorkeur, uitkomen op heel andere interpretaties.
Wat betreft klimaatveranderingen: je kunt bepaalde dingen meten, zoals langjarig gemiddelde temperatuur. Als je dat maar lang genoeg doet (tientallen jaren of een eeuw) kun je constateren dat de aarde iets aan het opwarmen is of beter: de gemiddelde temperatuur neemt toe (misschien vindt de aarde het wel heel fijn om wat warmer te worden )
Vraag is: waarom wordt het wat warmer op aarde? Is dat een natuurlijk proces (er is zo veel dat we nog niet begrijpen van het klimaat) of komt het door uitstoot van allerlei gassen? Dat laatste kun je wel lokaal meten, maar nooit wereldwijd, denk ik. Dan zou je een wereldomspannend netwerk van meetpunten moeten hebben om gegevens te vergelijken en ook de gegevens van pakweg een eeuw terug moeten hebben (maar die zijn er niet).
Maar goed, de zure regen valt al niet meer, het gat in de ozonlaag lijkt ook gedicht, de rivieren in West-Europa zijn een stuk schoner, dat het in Nederland een paar graadjes warmer lijkt te worden, vinden we vast niet erg met z'n allen en dijken bouwen kunnen we al eeuwenlag heel goed.
Schiet (wat Nederland betreft) het fijnstof in de lucht over. Ook hier geldt: was dat fijnstof er vroeger niet of konden we het gewoonweg niet meten?
Laatste vraag: als we tussen 2010 en 2020 ineens merken dat het kouder wordt in de wereld, een soort mini-ijstijd, hoe zou de wetenschap dàt dan weer verklaren?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 8 februari 2010, 07:58
|
|
|
chat, ik denk dat vincent bedoeld dat hij de geboden van God wil houden uit dankbaarheid, en niet uit slaafsheid. in die zin ben ik t wel met hem eens, eigenlijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: maandag 8 februari 2010, 08:51
|
|
|
IMRE695 schreef: | Maar goed, de zure regen valt al niet meer, het gat in de ozonlaag lijkt ook gedicht, de rivieren in West-Europa zijn een stuk schoner, dat het in Nederland een paar graadjes warmer lijkt te worden, vinden we vast niet erg met z'n allen en dijken bouwen kunnen we al eeuwenlag heel goed.
Schiet (wat Nederland betreft) het fijnstof in de lucht over. Ook hier geldt: was dat fijnstof er vroeger niet of konden we het gewoonweg niet meten? |
Het was óók de wetenschap die destijds vaststelde dat het gat in de ozonlaag rechtsstreeks verband hield met o.a. de CFK-stoffen die zich in koelkasten bevonden. Waarom is daar dan veel minder discussie over geweest? Ik kan me niet herinneren dat daar zoveel gedoe over is geweest..... Blijkbaar aanvaardde men hierin wel het gezag van de wetenschap.
Elke wetenschapper kan aantonen dat er een (vrijwel) rechtsstreeks verband is tussen de hoeveelheid (en aard van de) broeikassen en hoogte van de temperatuur. Zonder de van nature aanwezige waterdamp en CO2 zou het hier elke winter keihard vriezen. Dan hadden wij hier een klimaat zoals men dat in Lapland kent. Alleen brengt de mens zóveel CO2 in de lucht dat de temperatuur nu wel móet gaan stijgen op grond van natuurkundige wetten. Die wetten hebben zich in het verleden bewezen, dus het valt te verwachten dat die wetten óók in de komende tientallen jaren gelden! Met als gevolg: Als het in de toendragebieden een paar graden warmer wordt, gaan de toendra's smelten, en in de toendragebieden zitten grote massa's methaangas, en dat is een heel sterk broeikasgas..... Zo krijg je een zichzelf versterkend proces dat niet meer te stoppen is.
Natuurlijk begrijp ik het heel goed dat er vragen ontstaan nu we hier een ouderwetse winter hebben. Ook is het volstrekt logisch dat natuurlijke variaties hun invloed hebben op de wereldtemperatuur. De samenhang tussen het gedrag van de mens èn de natuurlijke temperatuurvariaties wordt natuurlijk diepgaand onderzocht. De klimaatwetenschap weet nog niet alles, dus er wordt nog veel studie gedaan. Maar ook dán blijft overeind: er is een verband tussen de hoeveelheid (en aard van de) broeikasgassen en de temperatuur in de wereld. Dus alles wat de mens de lucht injaagt heeft zowiezo zijn invloed op de wereldtemperatuur. Wat voor fouten er in het klimaatrapport ook staan, dít blijft een gegeven waar men zich absoluut niet onderuit kan draaien.
Men heeft vastgesteld dat de wereldtemperatuur niet meer dan 2 graden mag stijgen. Als de temperatuur gemiddeld over een jaar gesproken meer dan 2 graden stijgt kan het zijn dat grote gebieden op aarde onleefbaar worden. Dan is het mogelijk dat bepaalde gebieden uitsterven en dat miljoenen mensen elders in de wereld moeten gaan wonen.
Laatst aangepast door
|
ARJAN007
|
op maandag 8 februari 2010, 09:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 8 februari 2010, 09:08
|
|
|
een knuffel voor al mijn gemiste maatjes van de afgelopen maand toen ik zonder pc zat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 8 februari 2010, 09:13
|
|
|
GRACE585 schreef: | een knuffel voor al mijn gemiste maatjes van de afgelopen maand toen ik zonder pc zat |
welcome back gracie... dikke knuff.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: maandag 8 februari 2010, 09:44
|
|
|
Relaties zijn nooit makkelijk, jij en ik hebben ons deel gehad van zwoegen en moeilijke tijden, maar samen zijn we erdoor gekomen. Samen vonden we het toch de moeite waard om onze problemen onder ogen te zien: hebben we genoeg liefde gehad om elkaar niet los te laten. Wat we nu hebben is nog sterker door alles war we hebben meegemaakt, alles waarmee we hebben geworsteld. Ik maak me soms zorgen over de toekomst, maar met jou aan mijn zijn ziet de toekomst er zoveel stralender uit~ het heden zo dierbaar, vol betekenis.
Wij hebben tranen nodg om een lach te waarderen; we moeten onze problemen delen om ons te realiseren hoezeer we elkaar nodig hebben~ om onze liefde de kans te geven groter en sterker te worden, blijvend te zijn.
Wij verdienen niets minder dan een liefde die zal blijven door alle facetten van ons leven. Samen zullen we alle hindernissen met vertrouwen het hoofd bieden omdat we al hebben ervaren dat onze relatie zelfs door zware stormen zal blijven bestaan, zolang wij maar van elkaar houden~ met elkaar delen~ en bij elkaar blijven.
~Deanne Laura Pool~
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 8 februari 2010, 10:04
|
|
|
Men heeft vastgesteld dat de wereldtemperatuur niet meer dan 2 graden mag stijgen. Als de temperatuur gemiddeld over een jaar gesproken meer dan 2 graden stijgt kan het zijn dat grote gebieden op aarde onleefbaar worden. Dan is het mogelijk dat bepaalde gebieden uitsterven en dat miljoenen mensen elders in de wereld moeten gaan wonen.
Dat is wel een verontrustende boodschap. Als de aarde opwarmt door menselijk gedrag en hele grote gebieden worden onleefbaar, dan hebben we een groot probleem. Blijft over de vraag: hoe kunnen we het gedrag van mensen veranderen, zodat de opwarming van de aarde stopt? En als dat niet lukt, hoe kunnen we de mensen opvangen uit bijvoorbeeld Bangla Desh, als hun deltaland permanent onder water komt te staan? Of als Spanje in een woestijn veranderd. Of Holland, Zeeland en Friesland onder de golven verdwijnen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: maandag 8 februari 2010, 10:05
|
|
|
Woorden waarvan ik wil dat je ze onthoudt
Ik weet nauwelijks waar ik beginnen zal om je al mijn wensen voor jou te vertellen~ Dat zijn er zoveel en ik wil dat ze allemaal uitkomen~ Ik wil dat je je hart gebruikt als een compas terwijl je opgroeit en je weg in de wereld zoekt, maar ook dat je altijd de weg naar huis blijft waarderen~ Ik wil dat je onafhankelijk bent, jezelf kunt motiveren en op eigen benen kunt staan, maar ook dat je weet dat je nooit alleen zult zijn..... Voor jou, mijn tiener, wil ik dat je veilig bent, verstandig en voorzichtig bent~ Ik wil dat je wijsheid met de jaren groeit~ Ik wil niet dat je te snel opgroeit~ Ik wil dat je mij je angsten komt vertellen~ Ik wil dat de mensen die jouw dagen met je delen zich realiseren dat ze in de aanwezigheid zijn van een heel speciaal iemand~ Ik wil dat je weet dat de kansen zullen komen en dat er veel doelen voor je zullen zijn om te bereiken~ Hoe meer hindernissen je dromen in de weg staan, des te meer zul je erin moeten geloven~ Duik in nieuwe ervaringen, maar zorg ervoor dat je je hoofd boven water kunt houden~ Ik wil dat je je realiseert hoe capabel je bent en dat je mogelijkheden oneindig zijn~ Ik hoop dat je nooit je kinderlijke verbazing, je enthousiastme en waardering voor inetressante dingen verliest~ Ik weet dat je op een positieve manier zult blijven reageren op de uitdagingen die het leven altijd met zich meebrengt~ Ik bid dat je je niet naar de tekomst zult haasten en langzaam zult voortbouwen op de bijzondere momenten van het verleden~ Je hebt een basis van familie en vrienden en vreugde die altijd zal blijven bestaan~
Ik wou dat ik de woorden kon vinden om je te vertellen hoeveel ik elke dag van je hou~ Maar dat gevoel is zo sterk en de betekenis ervan zo grandioos, dat het moeiliijk is om het juiste te zeggen~
Ik hou meer van jou dan woorden kunne zeggen~ En ik beloof je dat ik voor eeuwig van je zal blijven houden~ Er liggen zoveel schatten op je te wachten op je levensreis...
en gezegend zijn met jou ... is mijn schat~
~ Douglas Pagels~
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: maandag 8 februari 2010, 11:08
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Woorden waarvan ik wil dat je ze onthoudt
Ik weet nauwelijks waar ik beginnen zal om je al mijn wensen voor jou te vertellen~ Dat zijn er zoveel en ik wil dat ze allemaal uitkomen~ Ik wil dat je je hart gebruikt als een compas terwijl je opgroeit en je weg in de wereld zoekt, maar ook dat je altijd de weg naar huis blijft waarderen~ Ik wil dat je onafhankelijk bent, jezelf kunt motiveren en op eigen benen kunt staan, maar ook dat je weet dat je nooit alleen zult zijn..... Voor jou, mijn tiener, wil ik dat je veilig bent, verstandig en voorzichtig bent~ Ik wil dat je wijsheid met de jaren groeit~ Ik wil niet dat je te snel opgroeit~ Ik wil dat je mij je angsten komt vertellen~ Ik wil dat de mensen die jouw dagen met je delen zich realiseren dat ze in de aanwezigheid zijn van een heel speciaal iemand~ Ik wil dat je weet dat de kansen zullen komen en dat er veel doelen voor je zullen zijn om te bereiken~ Hoe meer hindernissen je dromen in de weg staan, des te meer zul je erin moeten geloven~ Duik in nieuwe ervaringen, maar zorg ervoor dat je je hoofd boven water kunt houden~ Ik wil dat je je realiseert hoe capabel je bent en dat je mogelijkheden oneindig zijn~ Ik hoop dat je nooit je kinderlijke verbazing, je enthousiastme en waardering voor inetressante dingen verliest~ Ik weet dat je op een positieve manier zult blijven reageren op de uitdagingen die het leven altijd met zich meebrengt~ Ik bid dat je je niet naar de tekomst zult haasten en langzaam zult voortbouwen op de bijzondere momenten van het verleden~ Je hebt een basis van familie en vrienden en vreugde die altijd zal blijven bestaan~
Ik wou dat ik de woorden kon vinden om je te vertellen hoeveel ik elke dag van je hou~ Maar dat gevoel is zo sterk en de betekenis ervan zo grandioos, dat het moeiliijk is om het juiste te zeggen~
Ik hou meer van jou dan woorden kunne zeggen~ En ik beloof je dat ik voor eeuwig van je zal blijven houden~ Er liggen zoveel schatten op je te wachten op je levensreis...
en gezegend zijn met jou ... is mijn schat~
~ Douglas Pagels~ |
Heel mooi Robbedoes bewijst wel wat voor moeder jij bent lief....zorgzaam..... echt een voorbeeld moeder . een moeder om als kind... trots op te zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: maandag 8 februari 2010, 13:09
|
|
|
Tnx Carien, dit te horen doet me heel veel...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: maandag 8 februari 2010, 13:15