ChristianMatch

Forum

kreet van de week
Ga naar pagina Vorige 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 ... 85 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 19:58

Ik hoorde een kreet van mevr. Jolande Sap (Groenlinks) in het verkiezingsdebat van de NOS, die inhaakte op de leus van de VVD "Een koe in de wei is ook natuur".

Wat wordt de volgende Leus ? (aldus mevr. Sap)... "Een bloembak langs de snelweg is ook natuur ? "
Ik vond 'm wel goed... Knipoog smiley hihi

'k Heb overigens wel gestemd, maar geen Groenlinks

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op woensdag 2 maart 2011, 20:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JASMYN704

BerichtGeplaatst: donderdag 3 maart 2011, 09:11

MARIANNE129 schreef:
Dat is in elk geval wel onze Christen plicht Mar. En even voor de goede orde, vergeven is niet ach het was niet zo erg zand er over.

vergeven is (denk ik) er is mij door iemand (of door een groep) iets onrechtvaardigs aangedaan, dat is niet leuk, het kan zelfs vreselijk pijn doen. Maar ik kies er bewust (met kracht van God) voor om niet boos te blijven, om het de ander niet aan te rekenen, en om daardoor dus ook niet verbitterd te raken. Dit is dus ook niet, je krijgt geen "straf" maar wel, we laten onze relatie niet kapot maken door wat er is gebeurd.

Is dat altijd rechtvaardig?

Tjonge ik denk dat als we vanuit God gaan kijken of het rechtvaardig is dat hij ons "zomaar" vergeeft dat we wel kunnen inpakken met of zonder ons goede gedrag.

(tjonge is een moeilijke vraag, maar ik hoop dat mijn idee erover een beetje overkomt).

Even een kleine aanvulling. Lachende smiley
Er zijn natuurlijk ook situaties dat de relatie onherstelbaar is, om wat voor reden dan ook. In zulke gevallen is het vaak nog moeilijker om te vergeven.
Zelf heb ik ervaren, hoe ondenkbaar het ook was om te kunnen vergeven, dat het met hulp van God uiteindelijk toch gelukt is!
Vergeven is belangrijk. Want het kan een obstakel vormen in je relatie met God als je niet vergeeft, niet kunt vergeven.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 3 maart 2011, 09:50

JASMYN704 schreef:
Even een kleine aanvulling. Lachende smiley
Er zijn natuurlijk ook situaties dat de relatie onherstelbaar is, om wat voor reden dan ook. In zulke gevallen is het vaak nog moeilijker om te vergeven.
Zelf heb ik ervaren, hoe ondenkbaar het ook was om te kunnen vergeven, dat het met hulp van God uiteindelijk toch gelukt is!
Vergeven is belangrijk. Want het kan een obstakel vormen in je relatie met God als je niet vergeeft, niet kunt vergeven.
Geweldig Jasmyn, God herstelt en geneest...Is het niet zo dat vergeving per definitie onrechtvaardig is? Wat zou ik me moeten voorstellen bij rechtvaardige vergeving? Is er dan sprake van vergeving, want volgens mij vergeef je alleen maar iemand, die je kwaad heeft gedaan. Ik ken eigenlijk niemand, die vergeving verdient.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 3 maart 2011, 10:55

CHATULIEM619 schreef:
Geweldig Jasmyn, God herstelt en geneest...Is het niet zo dat vergeving per definitie onrechtvaardig is? Wat zou ik me moeten voorstellen bij rechtvaardige vergeving? Is er dan sprake van vergeving, want volgens mij vergeef je alleen maar iemand, die je kwaad heeft gedaan. Ik ken eigenlijk niemand, die vergeving verdient.

Vergeving lijkt in de eerste plaats goed te zijn voor de ander. Ik denk dat het veel belangrijker is te weten dat vergeving vooral ook goed is voor jezelf. Met vergeving leef je gezonder dan met wrok. Kijk maar eens hoeveel negatieve energie er in wrok en boosheid gaat zitten. En wrok is er vaak als je niet vergeeft. Vergeven is ook iets anders dan gedrag goed moeten vinden wat de ander doet of heeft gedaan. Vergeving helpt voornamelijk ook jezelf en het is niet voor niets een kernbegrip in het Christendom.

Thomas, wat wil je, gelijk of geluk......

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 3 maart 2011, 20:22
Naar boven

Auteur Bericht
JASMYN704

BerichtGeplaatst: donderdag 3 maart 2011, 12:35

THOMAS968 schreef:
Vergeving lijkt vooral goed te zijn voor de ander. Ik denk dat het veel belangrijker is te weten dat vergeving vooral ook goed is voor jezelf. Met vergeving leef je gezonder dan met wrok. Kijk maar eens hoeveel negatieve energie er in wrok en boosheid gaat zitten. En wrok is er vaak als je niet vergeeft. Vergeven is ook iets anders dan gedrag goed moeten vinden wat de ander doet of heeft gedaan. Vergeving helpt vooral ook jezelf en het is niet voor niets een kernbegrip in het Christendom.

Thomas, wat wil je, gelijk of geluk......

Precies wat ik ermee wilde zeggen. Wrok en boosheid vormen een obstakel tussen jou en God, toch?!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 3 maart 2011, 19:54

Luie handen maken arm, ijverige handen brengen rijkdom.
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: donderdag 3 maart 2011, 21:20

JASMYN704 schreef:
Precies wat ik ermee wilde zeggen. Wrok en boosheid vormen een obstakel tussen jou en God, toch?!

Van wrok wordt je een wrak!!

Mary
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: donderdag 3 maart 2011, 22:50

SUSANNAH475 schreef:
Ik hoorde een kreet van mevr. Jolande Sap (Groenlinks) in het verkiezingsdebat van de NOS, die inhaakte op de leus van de VVD "Een koe in de wei is ook natuur".

Wat wordt de volgende Leus ? (aldus mevr. Sap)... "Een bloembak langs de snelweg is ook natuur ? "
Ik vond 'm wel goed... Knipoog smiley hihi

'k Heb overigens wel gestemd, maar geen Groenlinks

Ja, ik heb 'm ook gehoord van Jolande Sap en vindt 'm ook fantastisch, een pracht van een zeer terechte sneer waarbij ze haar creatieve woordenschat even liet zien; een onmisbaar talent in de politiek.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: donderdag 3 maart 2011, 23:24

JASMYN704 schreef:

wat ook belangrijk is is jezelf vergeven. Jezelf onder ogen komen en bekennen wat jouw aandeel was in wat verkeerd ging en jezelf van harte vergeven. Dat is pijnlijk en moeilijk maar net zo belangrijk als het vergeven van een ander.
Ook niet naar jezelf omkijken in wrok zodat je jezelf niet de kans onthoudt te veranderen en te ontwikkelen in je persoonlijke groei.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 22:04

"Gezochte liefde is goed, geschonken ongezochte liefde echter beter." Shakespeare
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 21:23

"Ik ben van na de oorlog en dat wil ik graag zo houden"
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 10 maart 2011, 16:58

MARIO216 schreef:
Luie handen maken arm, ijverige handen brengen rijkdom.

Soms is het net andersom... Knipoog smiley
Wat ik zo enorm mooi vind in het verhaal van Maria en Martha... de hele wereld zou verwachten dat Martha (die druk in de weer was) goed bezig was... maar Maria -die oog had voor de dingen waar het hier werkelijk omgaat- was juist een voorbeeld voor velen.
verrassend soms... die Jezus !! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 16:22

Wijlen Theo Komen: 'Onmogelijk geacht, toch gepresteerd.'
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 23:03

Bob heeft het weer gedaan.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 23:47

MARISKA601 schreef:
Bob heeft het weer gedaan.

en weer.......wat een kanjer, hè?
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 23:51

MIEKE364 schreef:
en weer.......wat een kanjer, hè?

Het is hem gegunt.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 11:32

MARIO216 schreef:
"Gezochte liefde is goed, geschonken ongezochte liefde echter beter." Shakespeare

Echt een om over na te denken en mee te nemen, Mario. Dat kan in het dagelijkse leven gelden, maar ook in het geloof. God schenkt ons Zijn onvoorwaardelijke liefde en zoekt ons op.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 12:06

MARIJAN072 schreef:
Echt een om over na te denken en mee te nemen, Mario. Dat kan in het dagelijkse leven gelden, maar ook in het geloof. God schenkt ons Zijn onvoorwaardelijke liefde en zoekt ons op.

Ik las eens in een wijs boekje van Martin Buber: God is daar waar je Hem toelaat, en is dat ook niet zo?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 12:18

WILLEMIJN232 schreef:
Ik las eens in een wijs boekje van Martin Buber: God is daar waar je Hem toelaat, en is dat ook niet zo?

Ik weet niet of dat klopt.."Ik ben" is Zijn Naam..dan is HIj er overal bij, of je Hem nu toelaat of niet.. Wat nu wijs boekje Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 12:58

MARIAN519 schreef:
Ik weet niet of dat klopt.."Ik ben" is Zijn Naam..dan is HIj er overal bij, of je Hem nu toelaat of niet.. Wat nu wijs boekje Smiley die vol vragen zit

Jammer dat je er zo op reageert Marian, voor mij was het een hele warme zin die me diep raakte...........en die Ik uit een prachtig boekje van Martin Buber haalde......
Je kan het niet zo vinden maar om dan gelijk met een belerend vingertje het naar beneden te halen......... Verraste, verbaasde smiley
Jammer.......en eigenlijk ook verdrietig dat je er zo op reageert.....
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 13:15

WILLEMIJN232 schreef:
Jammer dat je er zo op reageert Marian, voor mij was het een hele warme zin die me diep raakte...........en die Ik uit een prachtig boekje van Martin Buber haalde......
Je kan het niet zo vinden maar om dan gelijk met een belerend vingertje het naar beneden te halen......... Verraste, verbaasde smiley
Jammer.......en eigenlijk ook verdrietig dat je er zo op reageert.....

Het spijt me dat je het zo aanvoelt...het blijft voor jou een prachtig boekje en dat geloof ik ook best en ik wilde niet belerend doen, maar het gaat om het gegeven dat dát juist zo troostrijk is... dat God er bij is..Hij kiest voor ons zie je?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 13:22

MARIAN519 schreef:
Het spijt me dat je het zo aanvoelt...het blijft voor jou een prachtig boekje en dat geloof ik ook best en ik wilde niet belerend doen, maar het gaat om het gegeven dat dát juist zo troostrijk is... dat God er bij is..Hij kiest voor ons zie je?

Het gaat erom dat je hier dus niets kan delen wat je raakt want het wordt zo weer teniet gedaan door iemand die weer met zijn vingertje moet wijzen........
Jij mag vinden wat je vind, maar respecteer mij in dingen die mij ontroeren en mij diep raken........ik heb waarschijnlijk een andere geloofsbeleving dan jij maar het is niet aan JOU om daar over te oordelen en dat is wel wat je doet........en dat is wat ik zo triest vind
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 13:25

WILLEMIJN232 schreef:
Het gaat erom dat je hier dus niets kan delen wat je raakt want het wordt zo weer teniet gedaan door iemand die weer met zijn vingertje moet wijzen........
Jij mag vinden wat je vind, maar respecteer mij in dingen die mij ontroeren en mij diep raken........ik heb waarschijnlijk een andere geloofsbeleving dan jij maar het is niet aan JOU om daar over te oordelen en dat is wel wat je doet........en dat is wat ik zo triest vind

Vreemd dat je het zo opvat, temeer daar Martin Buber de verhouding behandelt van de mens tot God en de medemens als existentiële dialogische religieuze beginselen.
En ik alleen aangeef dat het wel God is die eerst komt.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 13:26

MARIAN519 schreef:

De essentie van de opmerking is toch een hele andere?

Thomas, houdt wel van Buber.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 13 maart 2011, 13:34
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 13:29

MARIAN519 schreef:
Vreemd dat je het zo opvat, temeer daar Martin Buber de verhouding behandelt van de mens tot God en de medemens als existentiële dialogische religieuze beginselen.
En ik alleen aangeef dat het wel God is die eerst komt.

Vreemd dat je niet snapt wat ik bedoel........
Dingen die voor jou zo zijn hoeven voor mij niet zo te zijn.....
Maar het is dus duidelijk, je kan hier niets delen zonder een belerend woord te krijgen........en dan nog horen dat je het vreemd opvat.... Verraste, verbaasde smiley
Maar ik heb geen zin en behoefte om er meer woorden aan vuil te maken....... Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 13:38

WILLEMIJN232 schreef:
Vreemd dat je niet snapt wat ik bedoel........
Dingen die voor jou zo zijn hoeven voor mij niet zo te zijn.....
Maar het is dus duidelijk, je kan hier niets delen zonder een belerend woord te krijgen........en dan nog horen dat je het vreemd opvat.... Verraste, verbaasde smiley
Maar ik heb geen zin en behoefte om er meer woorden aan vuil te maken....... Gefrustreerde smiley

Willemijn, excuses, ik heb het misschien inderdaad niet goed begrepen..
Je mag juist alles delen wat je wilt..ik vind het zelfs mooi en leer ervan..
En je bijdragen stemmen mij tot denken.. Knipoog smiley
nogmaals sorry...

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zondag 13 maart 2011, 13:40
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 13:41

MARIAN519 schreef:
Willemijn, excuses, ik heb het misschien inderdaad niet goed begrepen..
Je mag juist alles delen wat je wilt..ik vind het zelfs mooi en leer ervan..
En je bijdragen stemmen mij tot denken.. Knipoog smiley
nogmaals sorry...

Het is goed...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 13:51

WILLEMIJN232 schreef:

Wat mooi, Willemijn. 'k Denk dat hier heel veel waarheid in zit.

'k Denk even verder.... Als je ruimte geeft aan bijv. Satan, geef je God geen ruimte en laat je Hem niet toe. God is wel zo ruimhartig, dat Hij graag in ons wil wonen. Maar wij moeten Hem wel toelaten en voor Hem kiezen.

Fijn, om zo aan het denken gezet te worden.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 14:00

MARIJAN072 schreef:
Wat mooi, Willemijn. 'k Denk dat hier heel veel waarheid in zit.

'k Denk even verder.... Als je ruimte geeft aan bijv. Satan, geef je God geen ruimte en laat je Hem niet toe. God is wel zo ruimhartig, dat Hij graag in ons wil wonen. Maar wij moeten Hem wel toelaten en voor Hem kiezen.

Fijn, om zo aan het denken gezet te worden.

Mooi uitgelegd, zo had ik het nog niet gezien..thx.. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 12:41

"Het is niet mijn smart,
het is niet mijn pijn,
maar 't leven zonder U
dát doet mij eenzaam zijn."
Naar boven