ChristianMatch

Forum

politieke discussies
Ga naar pagina Vorige 1 ... 14 15 16 17 18 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 19:35

CHATULIEM619 schreef:
pfff, wat een opluchting. De PvdA definitief aan de kant gezet. Ik geniet van die zure gezichten. Nu kan er eindelijk weer eens geregeerd worden en vliegt men elkaar niet meer bij iedere gelegenheid in de haren.

PvdA heeft nu eindelijk betaald voor de schade die ze ons land aangericht hebben. Gezichtsverlies in het buitenland. Het opportunisme heeft gefaald. Machtspolitiek heeft verloren.

hear hear!
rechts for the win!
(was pim er nog maar)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 19:36

MARTIN695 schreef:
Ook ik heb de kieswijzer gedaan en daar kwam SGP uit en later kwam ik de kinderkieswijzer tegen en daar ook de vragen beantwoord en wat bleek ook daar kwam de SGP uit de bus en dan ben ik wel blij want Mr van de Flist droeg wel uit waar hij voor stond .
Dus ga ik daar voor .
Martin

ga ik de volgende keer ook doen, CU doet te veel water bij de wijn.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 21:58

CHATULIEM619 schreef:
pfff, wat een opluchting. De PvdA definitief aan de kant gezet. Ik geniet van die zure gezichten. Nu kan er eindelijk weer eens geregeerd worden en vliegt men elkaar niet meer bij iedere gelegenheid in de haren.

PvdA heeft nu eindelijk betaald voor de schade die ze ons land aangericht hebben. Gezichtsverlies in het buitenland. Het opportunisme heeft gefaald. Machtspolitiek heeft verloren.

Is het verleden enkel te wijten aan de PvdA????? En helemaal uitgerangeerd zijn ze nog niet. Er blijft gezocht worden naar mogelijkheden die als alternatief gezet kunnen worden naast de minderheidsformatie VVD-CDA met gedoogsteun van de VVD. Het zal vooral het CDA zijn dat een beslissende rol gaat spelen...wat ze eigenlijk al een tijdje doen in hun bootje afhouden richting PVV direct na de verkiezingen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 22:03

HENK710 schreef:
Is het verleden enkel te wijten aan de PvdA????? En helemaal uitgerangeerd zijn ze nog niet. Er blijft gezocht worden naar mogelijkheden die als alternatief gezet kunnen worden naast de minderheidsformatie VVD-CDA met gedoogsteun van de VVD. Het zal vooral het CDA zijn dat een beslissende rol gaat spelen...wat ze eigenlijk al een tijdje doen in hun bootje afhouden richting PVV direct na de verkiezingen.
Het is moeilijk dromen los te laten he Henk.
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 01:05

We gaan gewoon rustig afwachten waar meneer rutte de 18 miljard gaat weg halen ik denk zomaar bij de ontwikkelings hulp en de uitkeringen zoals de aow en weduwen en wezen en het ziekenfons en zo kan je wel doorgaan want ik kreeg een mail vande week waar de mensen die ere baantjes hebben zoals het kanker fonds wat ik ook heb die krijg zomaar 400.000 en dat is dan een ere baantje waar praten we over .
Sjalom
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 09:25

HENK710 schreef:
De PvdA heeft een heel negatieve rol gespeeld in de laatste kabinetsperiode. Veel noodzakelijke hervormingen hebben ze tegengehouden, veel wetgeving hebben ze verder gebureaucratiseerd. Verder hebben ze doelbewust aangestuurd op een scheuring met het CDA omdat het in de peilingen niet zo goed ging. Niet het landsbelang, maar het partijbelang heeft daarbij een rol gespeeld.
Ook in deze formatie hebben ze een spelletje willen spelen met de VVD. Zo lang mogelijk nee zeggen, zodat ze uiteindelijk de VVD op de knieën zouden krijgen. Dat daarmee het formatieproces ernstig vertraagd zou worden, maakte ze niks uit. Als zij maar aan de macht mochten komen.
Helaas hadden ze er geen rekening mee gehouden dat het mogelijk was een kabinet samen te stellen met het CDA. Ze hebben daarmee een koekje van eigen deeg gekregen. Het is eigenlijk vreselijk arrogant hoe ze gehandeld hebben en het is zwak om daar de informateur de schuld van te geven.
Het gaan hun echt niet om de zwakkeren van de samenleving, maar alleen om macht.....
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 13:49

pvda is klaar, doortrekken en weg ermee. al genoeg linkse schade aangericht...aan de slag nu!
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: woensdag 29 juni 2011, 16:26

Ik ben zo moe van allerlei bezuinigingen en staken.
En ook over crisis van geldzaken.
Wanneer komen we weer op rustig vaarwater?
De prijzen rijzen de pannen uit.
Ho maar hoor
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 29 juni 2011, 20:57

HERMAN388 schreef:
Ik ben zo moe van allerlei bezuinigingen en staken.
En ook over crisis van geldzaken.
Wanneer komen we weer op rustig vaarwater?
De prijzen rijzen de pannen uit.
Ho maar hoor

Wees blij dat je niet in Griekenland woont!
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: woensdag 29 juni 2011, 22:09

DAVID923 schreef:
ga ik de volgende keer ook doen, CU doet te veel water bij de wijn.

+1 Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: woensdag 29 juni 2011, 22:10

MARIO216 schreef:
Wees blij dat je niet in Griekenland woont!

Inderdaad, hopelijk komt het in NL niet zover....
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 29 juni 2011, 22:13

COOTJE711 schreef:
Inderdaad, hopelijk komt het in NL niet zover....

Ik zie het somber in met de komende begrotingsronde.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 29 juni 2011, 22:28

MARIO216 schreef:
Ik zie het somber in met de komende begrotingsronde.

gewoon de tering naar de nering zetten, ook een overheid moet op t huishoudboekje letten.
het is te hopen dat er nu eens rigoreus gesneden gaat worden.
vergeet niet dat jij ook meebetaald aan veel onzin!!
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 15:53

de derde dissdag van september ben ik erg benieuwd
er verwacht veel stakingen en protesten
Moeten wij weer meer gaan betalen? zoals eigen bijdrage
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 18:45

HERMAN388 schreef:

Hoogstwaarschijnlijk wel Herman.
En als je het nog niet weet........as. zaterdag gaat de gasprijs met 16 % omhoog. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 19:02

HERMAN388 schreef:

Stakingen en protesten zijn moeilijk te voorspellen. De vraag is ook niet of er protesten zullen zijn, de vraag is hoe effectief. Het kabinet zet stevig in en geeft op ondergeschikte punten, die niet te veel geld kosten, toe aan pressie vanuit de regeringspartijen. Kijk maar naar de bezuinigingen op cultuur waar het CDA heeft bedongen regionale cultuur toch in stand te houden (Tryater) Ik zou me niet verbazen als er sprake zal zijn van berusting. Als er weerstand komt, zal dat zijn omdat mensen de bezuinigingen aan den lijve voelen en die komt ook als het kabinet de aanpak van criminaliteit en de onvrede over de multiculturele samenleving niet echt weet om te buigen. Met minder agenten vang je meestal niet meer boeven en zeker niet als een derde van de agenten het eigenlijk niet meer aan kan, zoals is gebleken. Het als liberaal verkondigde pgb wordt nu door dezelfde liberalen uitgekleed, omdat het veel te veel kost en fraudegevoelig blijkt te zijn. Toch zou het me niet verbazen als het kabinet de rit gewoon uitzit. Bedenk wel dat we een ernstige economische crisis bijna ongemerkt lijken te hebben doorstaan, maar dat is wel gebeurd met geleend geld. Ik denk dat mensen wel beseffen dat er gesneden zal worden door welke regering dan ook, al zal dit kabinet er voor kiezen de meestverdienenden te ontzien, daar zit de VVD nu eenmaal voor in een kabinet. Door de geringe meerderheid in het parlement en de PVV als onzekere factor kunnen correcties op de voorstellen echter wel degelijk plaatsvinden. Het kabinet heeft nu de volksgunst vanwege de voorstellen die gedaan zijn om de criminaliteit aan te pakken maar zonder concrete resultaten raak je die kwijt. Maar nogmaals, ik denk dat er eerder berusting zal zijn dan opstand. Een ander kabinet zou socialer zijn maar zou net zo goed gedwongen worden flinke bezuinigingen door te voeren.

Thomas, die denkt dat de van de staat afhankelijke burger zeker de prijs gaat betalen.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 30 juni 2011, 23:20
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 20:00

THOMAS968 schreef:
. Bedenk wel dat we een ernstige economische crisis bijna ongemerkt lijken te hebben doorstaan, maar dat is wel gebeurd met geleend geld..

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 4 juli 2011, 09:56
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 20:11

ANNETTE050 schreef:
Is dit dan nu niet juist de achillespees van dit kabinet/Nederland/Europa?
I.p.v. bezuinigingen geleidelijk in te voeren heeft de regering gedacht de financiele crises te kunnen bezweren met geleend geld, maar zo hebben ook andere landen dat gedaan.
Wouter Bos heeft Miljoenen geleend geld in het bankwezen gestopt.
Amerika heeft 600mlj of mjd dollaars bijgedrukt zonder dat er goud tegenover stond. Alleen de opkomende economien hebben nu 'eigen geld'of geld geleend.
Wat zullen die met het financieel uiterst verzwakte Europa (Griekenland, Spanje, Ierland) gaan doen?

Het zijn zelfs miljarden en zonder dat zou de Amrobank zijn omgevallen en die had waarschijnlijk de met deze bank verbonden Nationale Nederlanden meegesleept. En zo zijn er meer instellingen. De oplossing van Wouter Bos was uitstekend maar de bezuinigingen die hierdoor noodzakelijk zijn komen niet ten laste van de speculanten die de crisis hebben veroorzaakt. Ze moeten worden opgebracht door Nederlanders die aan de oorzaak part nog deel hadden. In de meeste gevallen: wij allemaal. Maar wat als de AMRO. NN, ING en Achmea waren omgevallen? Het is niet voor niks dat vooral in de kringen van het kapitaal de ingreep zo op prijs werd gesteld. Maar ook voor spaarders was het een ramp geweest als er niet was ingegrepen. Zo zeker als de bank was vroeger een uitdrukking maar na de DSB en het gedoe met Icesave weten we wel beter. De actie van Wouter Bos was niet links of rechts, hij was noodzakelijk. Zonder bankwezen kan een economie als de onze niet functioneren. Een failliete bank keert geen spaargeld uit. Het jouwe ook niet.

Thomas, die het een goede symboliek zou vinden als de Grieken hun parlementsgebouw met schelpen (de oorspronkelijke betekenis van drachmen) zouden beplakken.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 30 juni 2011, 22:20
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 21:20

THOMAS968 schreef:
Het zijn zelfs miljarden en zonder dat zou de Amrobank zijn omgevallen en die had waarschijnlijk de met deze bank verbonden Nationale Nederlanden meegesleept. En zo zijn er meer instellingen. De oplossing van Wouter Bos was uitstekend maar de bezuinigingen die hierdoor noodzakelijk zijn komen niet ten laste van de speculanten die de crisis hebben veroorzaakt. Ze moeten worden opgebracht door Nederlanders die aan de oorzaak part nog deel hadden. In de meeste gevallen: wij allemaal. Maar wat als de AMRO. NN, ING en Achmea waren omgevallen? Het is niet voor niks dat vooral in de kringen van het kapitaal de ingreep zo op prijs werd gesteld. Maar ook voor spaarders was het een ramp geweest als er niet was ingegrepen. Zo zeker als de bank was vroeger een uitdrukking maar na de DSB en het gedoe met Icesave weten we wel beter. De actie van Wouter Bos was niet links of rechts, hij was noodzakelijk. Zonder bankwezen kan een economie als de onze niet functioneren. Een failliete bank keert geen spaargeld uit. Het jpuwe ook niet.

Thomas, die het een goede symboliek zou vinden als de Grieken hun parlementsgebouw met schelpen (de oorspronkelijke betekenis van drachmen) zouden beplakken.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 4 juli 2011, 09:57
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 22:24

Dus Wouter Bos heeft het goed gedaan met de redding van ABN-AMRO... gefeliciteerd, geven we hem daar een lintje voor...

Maar nu even dieper in de historie:
Nederland heeft de pech gehad door enkele verblinde narcisten geregeerd geweest te zijn.
Blind voor alle risico's hebben KOK, BALKENENDE, ZALM en DUISENBERG, om er maar een paar te noemen, Nederland verkwanseld.

Oh oh oh, wat was de europese unie toch een zegen!! wat was de euro toch een zegen!! we kregen geheid subiet oorlog in europa als we niet meededen.
Weten jullie nog?

Het land leek bijna een echte democratie... we mochten individueel JA zeggen tegen europa.
We zeiden NEEN.

Wat deden de hoge heren?
Ze gaven de europese grondwet een andere naam en besloten dat het "niet wenselijk" was om nogmaals een referendum te houden..
Nou geloof me: er zal in Nederland NOOIT meer een referendum gehouden worden.

Maar waarom hoeven de bestuurders van toen nu geen rekenschap af te leggen???
Waarom komen de heren niet voor de rechtbank?
Neem die brokkenpiloten alles af wat ze hebben als schadevergoeding en laat ze op echt hollandse wijze zwaar straffen: minimaal 240 uur schoffelen lijkt me op zn plaats!

Pieter, die nog steeds NIET snapt dat bovengenoemde mensen nog fans hebben Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 23:07

PIETER649 schreef:
Dus Wouter Bos heeft het goed gedaan met de redding van ABN-AMRO... gefeliciteerd, geven we hem daar een lintje voor...

Nederland heeft de pech gehad door enkele verblinde narcisten geregeerd geweest te zijn.
Blind voor alle risico's hebben KOK, BALKENENDE, ZALM en DUISENBERG, om er maar een paar te noemen, Nederland verkwanseld.

Oh oh oh, wat was de europese unie toch een zegen!! wat was de euro toch een zegen!! we kregen geheid subiet oorlog in europa als we niet meededen.
Weten jullie nog?

Het land leek bijna een echte democratie... we mochten individueel JA zeggen tegen europa.
We zeiden NEEN.

Wat deden de hoge heren?
Ze gaven de europese grondwet een andere naam en besloten dat het "niet wenselijk" was om nogmaals een referendum te houden..
Nou geloof me: er zal in Nederland NOOIT meer een referendum gehouden worden.

Maar waarom hoeven de bestuurders van toen nu geen rekenschap af te leggen???
Waarom komen de heren niet voor de rechtbank?
Neem die brokkenpiloten alles af wat ze hebben als schadevergoeding en laat ze op echt hollandse wijze zwaar straffen: minimaal 240 uur schoffelen lijkt me op zn plaats!

Pieter, die nog steeds NIET snapt dat bovengenoemde mensen nog fans hebben Gefrustreerde smiley

Ik ben nooit een fan van die heren geweest...
Naar boven

Auteur Bericht
BAS917

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juli 2011, 02:55

[quote=PIETER649]Dus Wouter Bos heeft het goed gedaan met de redding van ABN-AMRO... gefeliciteerd, geven we hem daar een lintje voor...

Hallo Pieter,
Ik mag zeggen dat ik blij ben dat ik in dit mooie land woon, dat geregeerd wordt en werd door heel wijze mensen, die je niet zomaar verblinde narcisten kunt noemen, ten minste dat vind ik. Hieronder enkele bewindvoerders waarvoor ik groot respect heb en die volgens mij veel voor het land hebben betekend in de goede zin van het woord.

minister Albeda, premier Balkenende, minister Brinkman, minister van den Broek, minister van Dijk, minister Donner, minister Duisenberg, minister de Gaay Fortman, minister Hirsch Ballin, minister van Kemenade, premier Kok, minister Kooijmans, minister Korthals Altes, premier Lubbers, minister Melkert, minister Middelkoop, minister Rouvoet, minister Ruding, minister van der Stoel, minister Vermeend, minister Voorhoeve, minister Winsemius, minister Zalm, minister Zijlstra (ook premier geweest, wist ik niet)

Ik weet zeker dat ik nog een aantal deskundige wijze heren (en dames) ben vergeten, maar voor mij is dit toch een tegenargument voor jouw stelling.
Bas
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juli 2011, 07:09

Hallo Bas,

Je kunt een mooi lijstje politici opnoemen.
Ik ga zo aan het werk, dus ik hou het even kort nu.
Maar kun jij van de door jou genoemde ministers ook aangeven WAAROM ze zo goed bestuurd hebben?
Dan zal ik vanavond even de negatieve punten belichten...

1 voorzetje:
Dankzij minister Kok is Sebrenica 1 groot drama geworden, schandalig dat hij practisch onbewapende soldaten stuurde die de grote slachting dus niet konden voorkomen maar waar er wel velen levenslang trauma hebben.
Tevens maakte Kok de opmerking over "exorbitante zelfverrijking".... waar zat hij zelf opeens na zn premierschap, en tegen welk tarief???

maar ik ben benieuwd waar jij mee komt Lachende smiley
misschien heeft Rouvoet inderdaad meer voor elkaar gekregen dan de verplichte schaamhaarregistratie Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juli 2011, 00:29

BAS917 schreef:
Hallo Pieter,
Ik mag zeggen dat ik blij ben dat ik in dit mooie land woon, dat geregeerd wordt en werd door heel wijze mensen, die je niet zomaar verblinde narcisten kunt noemen, ten minste dat vind ik. Hieronder enkele bewindvoerders waarvoor ik groot respect heb en die volgens mij veel voor het land hebben betekend in de goede zin van het woord.

minister Albeda, premier Balkenende, minister Brinkman, minister van den Broek, minister van Dijk, minister Donner, minister Duisenberg, minister de Gaay Fortman, minister Hirsch Ballin, minister van Kemenade, premier Kok, minister Kooijmans, minister Korthals Altes, premier Lubbers, minister Melkert, minister Middelkoop, minister Rouvoet, minister Ruding, minister van der Stoel, minister Vermeend, minister Voorhoeve, minister Winsemius, minister Zalm, minister Zijlstra (ook premier geweest, wist ik niet)

Ik weet zeker dat ik nog een aantal deskundige wijze heren (en dames) ben vergeten, maar voor mij is dit toch een tegenargument voor jouw stelling.
Bas
Ik loop nu al een poosje na te denken waarom je nu dit lijstje noemt. Want de meeste mensen zijn gewoon gemiddelde ministers geweest met eerder een uitschieter naar beneden dan naar boven.
Duisenberg was minister van financiën ten tijde van de regering van Den Uyl en hij heeft o.a. de Vermogens Aanwas deling ingevoerd. Dat hield in dat de bedrijven hun winsten moesten verdelen met hun werknemers. Daarmee werd de winst van de bedrijven weggegeven, dus ze konden niet meer investeren...Het gevolg was een economische crisis, die ons jaren achtervolgd heeft.
Het enige waar Van Kemenade om bekend is, is dat hij minister van onderwijs geweest is, verder niets...
Hetzelfde kan gezegd worden over Brinkman, heeft ook niet veel bijzonders gepresteerd..en ook voor minister Van Dijk.
Melkert is voor mij juist het symbool van matigheid, niet een denker of vernieuwer.

En dan mis ik namen, die voor een groot gedeeelte de NL politiek bepaalden. Dan denk ik aan Wiegel, Fortuyn, Den Uyl en Van Agt.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juli 2011, 12:52

CHATULIEM619 schreef:
En dan mis ik namen, die voor een groot gedeeelte de NL politiek bepaalden. Dan denk ik aan Wiegel, Fortuyn, Den Uyl en Van Agt.

Ik denk nog steeds aan het kwartje van Kok ... welke minister heeft ooit het lef gehad om die "tijdelijke" heffing ongedaan te maken ... Smiley die vol vragen zit

Als ik alleen maar de rente zou krijgen die die "tijdelijke" heffing heeft opgebracht, dan zat ik nu ruim boven de Balkenende norm .... werd ik Slapende smiley rijk ...

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op zaterdag 2 juli 2011, 12:56
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juli 2011, 14:17

CHATULIEM619 schreef:
Ik loop nu al een poosje na te denken waarom je nu dit lijstje noemt. Want de meeste mensen zijn gewoon gemiddelde ministers geweest met eerder een uitschieter naar beneden dan naar boven.
Duisenberg was minister van financiën ten tijde van de regering van Den Uyl en hij heeft o.a. de Vermogens Aanwas deling ingevoerd. Dat hield in dat de bedrijven hun winsten moesten verdelen met hun werknemers. Daarmee werd de winst van de bedrijven weggegeven, dus ze konden niet meer investeren...Het gevolg was een economische crisis, die ons jaren achtervolgd heeft.
Het enige waar Van Kemenade om bekend is, is dat hij minister van onderwijs geweest is, verder niets...
Hetzelfde kan gezegd worden over Brinkman, heeft ook niet veel bijzonders gepresteerd..en ook voor minister Van Dijk.
Melkert is voor mij juist het symbool van matigheid, niet een denker of vernieuwer.

Dat Duisenberg of de PVDA de Vermogens Aanwas Deling heeft ingevoerd, is historisch niet correct, Chat. Duisenberg was lid van de PVDA, de partij die de Vermogens Aanwas Deling in wilde voeren. Dit is echter niet doorgegaan, Nederland kent en kende geen VAD. Duisenberg kwam in aanvaring met zijn eigen partij omdat hij inzag dat dit desastreus zou zijn, zeker in combinatie met de oliecrisis die toen ontstond. Zeer tegen de zin van zijn partij in kwam Duisenberg met de maatregel dat de overheidsuitgaven niet met meer dan een procent mochten stijgen, feitelijk het eerste voorstel om de uitgaven beheersbaar te houden. Hij zag goed in dat ten tijde van een recessie een VAD zeker niet ingevoerd kon worden en dat is ook niet gebeurd. Het door jou genoemde crisis die ons jaren heeft achtervolgd is er ook niet door ontstaan, want er is geen VAD geweest. De problemen ontstonden doordat de loonkosten bleven stijgen conform de toen hoge inflatie terwijl er een recessie was en er nauwelijks winst werd gemaakt om te overleven, laat staan om te investeren. Het gevolg was een massale werkloosheid. Om overheidsuitgaven in stand te houden werd er veel geleend met alle gevolgen van dien. Onder het uiterst zwakke kabinet van Agt-Wiegel nam de schuld juist enorm toe en was veel en veel groter dan hij tijdens het kabinet Den-Uyl ooit geweest was. Pas bij Lubbers, die ik om zijn resultaten bewonder en in het rijtje van de respectabelen thuishoort, kwam er een geleidelijke ombuiging. Wim Duisenberg, die toen de Nederlandse Bank bestuurde, steunde hem. Onder het tweede paarse kabinet was de zaak weer redelijk onder controle.

Ik hield van ministers als Wim Duisenberg die zoveel inzicht en gezag hadden dat ze de eigen partij van onuitvoerbare voornemens wisten af te brengen en dus tegen de eigen club ingingen toen dat, verstandelijk gezien, noodzakelijk was. Het kabinet viel ook voor die tijd, dus er kwam niks van de VAD terecht.

Over zijn keuze als echtgenote voor de ex-vrijgemaakt gereformeerde Gretta, verbaas ik me nog regelmatig, dat wel.

Thomas, die Wim bewondert, maar Gretta bepaald niet.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 2 juli 2011, 17:11
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juli 2011, 15:12

.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 4 juli 2011, 09:57
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juli 2011, 15:42

ANNETTE050 schreef:
Je bewondert hier wel een vrijmetselaar en lid van Bilderberg groep....

Geen probleem mee. Wie goede dingen doet voor het land, doet dat. Wie scherpe inzichten heeft en goed analyseert, heeft mijn respect. We leven in een vrij land en iedereen mag zijn en denken zoals hij wil. Vijftig jaar geleden mocht je katholieken ook niet bewonderen als gereformeerde. Die wat mij betreft onwerkbare antitheseleer riep daar toe op. Daar zijn we nu gelukkig van af. De koningin is ook lid van de Bilderberggroep overigens.

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 2 juli 2011, 15:44
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juli 2011, 15:51

[quote=THOMAS968]Geen probleem mee. Wie goede dingen doet voor het land, doet dat. Wie scherpe inzichten heeft en goed analyseert, heeft mijn respect. We leven in een vrij land en iedereen mag zijn en denken zoals hij wil. Vijftig jaar geleden mocht je katholieken ook niet bewonderen als gereformeerde. Die wat mij betreft onwerkbare antitheseleer riep daar toe op. Daar zijn we nu gelukkig van af. De koningin is ook lid van de Bilderberggroep overigens.

Thomas.[/quote

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 4 juli 2011, 09:58
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juli 2011, 17:56

PIETER649 schreef:
Hallo Bas,

Je kunt een mooi lijstje politici opnoemen.
Ik ga zo aan het werk, dus ik hou het even kort nu.
Maar kun jij van de door jou genoemde ministers ook aangeven WAAROM ze zo goed bestuurd hebben?
Dan zal ik vanavond even de negatieve punten belichten...

1 voorzetje:
Dankzij minister Kok is Sebrenica 1 groot drama geworden, schandalig dat hij practisch onbewapende soldaten stuurde die de grote slachting dus niet konden voorkomen maar waar er wel velen levenslang trauma hebben.
Tevens maakte Kok de opmerking over "exorbitante zelfverrijking".... waar zat hij zelf opeens na zn premierschap, en tegen welk tarief???

maar ik ben benieuwd waar jij mee komt Lachende smiley
misschien heeft Rouvoet inderdaad meer voor elkaar gekregen dan de verplichte schaamhaarregistratie Smiley die vol vragen zit

Jammer Bas, dat je stil blijft...

Nog een naam uit jouw (onbegrijpbare) lijst van hoogvliegers :

minister Eimert Middelkoop word algemeen gezien als veruit de slechtste en onbenulligste minister van defensie ooit.
door journalisten, collega-politici en vooral door medewerkers van defensie.
een minister die zo bijdehand was om in zn maidenspeech al trots te vertellen dat hij lekker onder de dienstplicht uitgekomen is doordat hij het kopieerapparaat op het gpv secretariaat moest/mocht/kon bedienen.
daar maak je echt vrienden mee waar je 4 jaar mee samen moet werken... de sukkel.

Maar goed, gelukkig is het nederland bespaard gebleven nog langer door kabinet grijs 1 geregeerd te worden.
Hierdoor konden de door jou genoemde Peppi en Kokki van CU huize gelukkig ook aftreden en was het land ervan verlost Lachende smiley

Meen je trouwens serieus dat je Rouvoet en Middelkoop zulke goede bestuurders vond, of ben je er alleen trots op dat de CU mee mocht regeren???

Pieter, die alle nederlanders alsnog feliciteerd met een kabinet dat WEL van aanpakken weet
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 14 15 16 17 18 Volgende
Pagina 17 van 18