ChristianMatch

Forum

Dit vraag ik me af vandaag..
Ga naar pagina Vorige 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 ... 92 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 11:27

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley dat schreef je onlangs toch in een ma Smiley met dichtgeplakte mond Of was dat iemand anders??? Het kon ook Visser zijn...ja zeg, ik hoor het zo dikwijls van verschillende mensen...

Ik weet van niets, mijn naam is haas Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 12:05

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley dat schreef je onlangs toch in een ma Smiley met dichtgeplakte mond Of was dat iemand anders??? Het kon ook Visser zijn...ja zeg, ik hoor het zo dikwijls van verschillende mensen...

Ik denk dat het W-tje geweest is , Frank Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 12:07

VISSER278 schreef:
Ik denk dat het W-tje geweest is , Frank Lachende smiley

Dat zal dan al wel héél lang geleden zijn... Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 13:23

wat ik me afvraag?
wanneer chatuliem zich weer in de verse discussies gaat mengen....... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 13:36

HANNAH810 schreef:
wat ik me afvraag?
wanneer chatuliem zich weer in de verse discussies gaat mengen....... Engeltje smiley

Tja dan zal die toch eerst zijn account moeten verlengen he Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 14:02

HANNAH810 schreef:
wat ik me afvraag?

Hij zal heus wel stiekem meelezen denk ik.
En wie weet hoe snel hij terug is.
Zijn er eindelijk weer verse discussies...istie er vandoor Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 09:45

Ik vraag mij af waarom het met slechte mensen vaak goed gaat, terwijl goede mensen de nodige ellende te verstouwen krijgen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 10:14

JOSINA022 schreef:
Ik vraag mij af waarom het met slechte mensen vaak goed gaat, terwijl goede mensen de nodige ellende te verstouwen krijgen.

Ah José, die vraag heb ik me afgelopen jaren al zovaak gesteld.
Maar wat zijn goede mensen? Er is er niet een die goed doet zegt de bijbel. Al begrijp ik heel goed wat je bedoeld, daar er zoveel mensen zijn die anderen benadelen, die de wereld op z'n kop zetten, en die toch gelukkig schijnen te zijn, en alles hebben wat hun hartje begeert.

Probeer maar aan Asaf te denken. Ik weet dat het een dooddoener is, maar soms mag het helpen dat je weet dat er niets nieuws onder de zon is.
Asaf vroeg zich hetzelfde af als wij, maar hij mocht zien op het einde van die 'slechte'mensen. Hun geluk is maar tijdelijk. Wij hebben soms ellende nodig om ons te vormen tot wie we zijn. Om ons sterker te maken, en om ons ervaringen op te laten doen waar we later anderen weer mee kunnen helpen. Ik weet dat als je ff in de put zit, het moeilijk is om zo te denken, maar als je je gedachten op deze manier om weet te buigen, met behulp van God, dan geeft het enorm veel rust. Op Zijn tijd komt het wel goed!

Sterke!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 10:32

JOLAN931 schreef:
Ah José, die vraag heb ik me afgelopen jaren al zovaak gesteld.
Maar wat zijn goede mensen? Er is er niet een die goed doet zegt de bijbel. Al begrijp ik heel goed wat je bedoeld, daar er zoveel mensen zijn die anderen benadelen, die de wereld op z'n kop zetten, en die toch gelukkig schijnen te zijn, en alles hebben wat hun hartje begeert.

Probeer maar aan Asaf te denken. Ik weet dat het een dooddoener is, maar soms mag het helpen dat je weet dat er niets nieuws onder de zon is.
Asaf vroeg zich hetzelfde af als wij, maar hij mocht zien op het einde van die 'slechte'mensen. Hun geluk is maar tijdelijk. Wij hebben soms ellende nodig om ons te vormen tot wie we zijn. Om ons sterker te maken, en om ons ervaringen op te laten doen waar we later anderen weer mee kunnen helpen. Ik weet dat als je ff in de put zit, het moeilijk is om zo te denken, maar als je je gedachten op deze manier om weet te buigen, met behulp van God, dan geeft het enorm veel rust. Op Zijn tijd komt het wel goed!

Sterke!

Ik weet het verstandelijk best, maar het voelen hè? Het is/lijkt zo vaak zo onrechtvaardig en ik kan daar zo slecht tegen.

Maar bedankt voor je bemoedigende en lieve woorden!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 14:15

JOSINA022 schreef:
Ik weet het verstandelijk best, maar het voelen hè? Het is/lijkt zo vaak zo onrechtvaardig en ik kan daar zo slecht tegen.

Maar bedankt voor je bemoedigende en lieve woorden!

Ik begrijp je vraag ook heel goed hoor Jose.....
Maar ik ben ook blij met de woorden van Jolan...

Ik kan ook ik een BUI...heel hard denken en voelen...of nog erger...het zeggen.
Terwijl ik beter weet...
Soms kan ik het ook zo moeilijk onder woorden brengen...
En dan ben ik weer blij met de woorden van Jolan...
Zie dat dan maar...OOK als een soort antwoord...
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 14:28

ZEELAND736 schreef:
Ik begrijp je vraag ook heel goed hoor Jose.....
Maar ik ben ook blij met de woorden van Jolan...

Ik kan ook ik een BUI...heel hard denken en voelen...of nog erger...het zeggen.
Terwijl ik beter weet...
Soms kan ik het ook zo moeilijk onder woorden brengen...
En dan ben ik weer blij met de woorden van Jolan...
Zie dat dan maar...OOK als een soort antwoord...

Idd en dat is weer het mooie aan dit forum...altijd wel iemand die je dan helpt relativeren en je zo uit het dalletje helpt!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 15:01

Op dit moment vraag ik me even niets af...(dus offtopic..heb ik toestemming??? ff vragen....JA het mag)

Weet je waar ik heel vaak aan denk...

In tegenspoed geduldig???
Als ik heel eerlijk ben...NEE ik kan het niet!!!
In voorspoed dankbaar???
Tuurlijk...en wat voor beloften ik allemaal niet doe!!!!!
Voor het toekomende vertrouwen???
Mmmmmmm...ff nadenken...
Ja maar...mag ik dan even weten wat er komt???

Het geduld van Job dan maar te mogen hebben(Hebben jullie dat??)
En de wijsheid van Salomo...

Wetende dat ik ze beiden niet bezit.
Maar beiden waren het mensen met een rotsvast vertrouwen in God, en ze zijn er niet bedrogen mee uitgekomen!!!!

Zullen we dan maar veel bidden om het geduld van Job en de wijsheid van Salomo????
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 15:31

ZEELAND736 schreef:
Op dit moment vraag ik me even niets af...(dus offtopic..heb ik toestemming??? ff vragen....JA het mag)

Weet je waar ik heel vaak aan denk...

In tegenspoed geduldig???
Als ik heel eerlijk ben...NEE ik kan het niet!!!
In voorspoed dankbaar???
Tuurlijk...en wat voor beloften ik allemaal niet doe!!!!!
Voor het toekomende vertrouwen???
Mmmmmmm...ff nadenken...
Ja maar...mag ik dan even weten wat er komt???

Het geduld van Job dan maar te mogen hebben(Hebben jullie dat??)
En de wijsheid van Salomo...

Wetende dat ik ze beiden niet bezit.
Maar beiden waren het mensen met een rotsvast vertrouwen in God, en ze zijn er niet bedrogen mee uitgekomen!!!!

zullen we dan maar veel bidden om het geduld van Job en de wijsheid van Salomo????

Mooi gezegd, ik kan het alleen maar be-Amen!

Laatst aangepast door
JOSINA022
op donderdag 8 september 2011, 15:31
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 17:52

JOSINA022 schreef:

Wat versta jij dan onder zogenaamde slechte mensen? En niet iedereen loopt met zijn leed te koop dat moet je je ook realiseren......
Ik denk dat niet alleen jij maar iedereen zijn pak(je) leed wel te dragen heeft........en om dan te praten over goede en slechte mensen?????? Verraste, verbaasde smiley
Wat is goed en wat is slecht?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 9 september 2011, 18:01
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 17:59

Ik ken mensen die amper tegenslag hebben , en mensen die slag na slag te verduren krijgen.....
Er is wel een boek over.."Waarom het kwaad goede mensen treft".

Maar ik denk dat het niet zo goed is om je op zo een vraag blind te staren,
al kan ik het me wel voorstellen. k Denk dat het beter is om alles op alles te zetten om je energie weer terug te krijgen.
Je kent het gedicht wel van 'voet stappen in het zand'....
Ik weet ook niet waarom sommigen zoveel tegenslag krijgen, maar het is in ieder geval geen straf of oordeel of zoiets.
De Heere draagt je in de palm van Zijn Hand.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 9 september 2011, 18:13
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 18:00

WILLEMIJN232 schreef:
Wat versta jij dan onder zogenaamde slechte mensen? En niet iedereen loopt met zijn leed te koop dat moet je je ook realiseren......
Ik denk dat niet alleen jij maar iedereen zijn pak(je) leed wel te dragen heeft........

Als Josina moet gaan verklaren waarom zij iemand slecht vind moet ze naam en toenaam gaan gebruiken en dat zou ook niet goed zijn, Willemijn want misschien is hij of zij wel lid.

Het is ook gewoon een uiting van Josina om aan te geven dat ze ontgoocheld is in bepaalde mensen. De ene mens durft een ontgoocheling toe te geven en een andere ontkend volmondig een ontgoocheling te hebben gekend. Die laatste liegt dan. Zo simpel is het.

Inderdaad heeft ieder zijn deel wel gehad in het leven. Moeten we dan zwijgen erover? Mogen we niet zeggen dat we wat te lijden hebben? Als dat zo is moet we maar ook verder zwijgen over goede momenten. Vind je niet???
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 18:04

WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat niet alleen jij maar iedereen zijn pak(je) leed wel te dragen heeft........

Wat ik versta onder slechte mensen...tja goede vraag, ik weet zelf er ook geen definitie van, maar ik wist even niet hoe ik het anders moest verwoorden.

Ik realiseer mij heel goed dat niet iedereen met zijn leed te koop loopt!

En wie zegt dat ik het alleen over mijzelf had? Alleen omdat ik deel dat wat er mij gaande is?
Ik deel ook niet alles hoor, dan kan ik wel een boek gaan schrijven en ook ik heb daar geen behoefte aan.

Maar het was gewoon iets dat ik mij afvroeg, puur uit een stuk rechtvaardigheidsgevoel en onrecht dat ik zie gebeuren.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 18:05

FRANKT627 schreef:
Als Josina moet gaan verklaren waarom zij iemand slecht vind moet ze naam en toenaam gaan gebruiken en dat zou ook niet goed zijn, Willemijn want misschien is hij of zij wel lid.

Het is ook gewoon een uiting van Josina om aan te geven dat ze ontgoocheld is in bepaalde mensen. De ene mens durft een ontgoocheling toe te geven en een andere ontkend volmondig een ontgoocheling te hebben gekend. Die laatste liegt dan. Zo simpel is het.

Inderdaad heeft ieder zijn deel wel gehad in het leven. Moeten we dan zwijgen erover? Mogen we niet zeggen dat we wat te lijden hebben? Als dat zo is moet we maar ook verder zwijgen over goede momenten. Vind je niet???

Zo bedoel ik het helemaal niet.....Het gaat mij om de de uitdrukking goede en slechte mensen......slechte ervaringen willen niet zeggen dat je met een slecht mens te doen hebt.......je hebt zelf die slechte ervaring.
Dus om nu te zeggen waarom hebben goede mensen iets en slechte mensen niet....nou, dat vind ik een stevige aanname......
En dat verwoordde ik......
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 18:06

FRANKT627 schreef:

Dank je, Frank!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 18:09

JOSINA022 schreef:
Wat ik versta onder slechte mensen...tja goede vraag, ik weet zelf er ook geen definitie van, maar ik wist even niet hoe ik het anders moest verwoorden.

Ik realiseer mij heel goed dat niet iedereen met zijn leed te koop loopt!

En wie zegt dat ik het alleen over mijzelf had? Alleen omdat ik deel dat wat er mij gaande is?
Ik deel ook niet alles hoor, dan kan ik wel een boek gaan schrijven en ook ik heb daar geen behoefte aan.

Maar het was gewoon iets dat ik mij afvroeg, puur uit een stuk rechtvaardigheidsgevoel en onrecht dat ik zie gebeuren.

Maar je zegt natuurlijk wel wat....... Verraste, verbaasde smiley
Ik vind het erg zwart wit de term slechte en goede mensen......en het gaat niet om jou, het gaat om de term die je gebruikt.....
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 18:12

WILLEMIJN232 schreef:
Maar je zegt natuurlijk wel wat....... Verraste, verbaasde smiley
Ik vind het erg zwart wit de term slechte en goede mensen......en het gaat niet om jou, het gaat om de term die je gebruikt.....

Ja, ik zeg wel wat, dat besef ik mij best. Maar helaas is mijn ervaring dat het soms zo zwart/wit is.
Ik stel die term dus niet zomaar.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 18:14

JOSINA022 schreef:
Ja, ik zeg wel wat, dat besef ik mij best. Maar helaas is mijn ervaring dat het soms zo zwart/wit is.
Ik stel die term dus niet zomaar.

Misschien toch eens wat meer in grijs tinten denken? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 18:19

WILLEMIJN232 schreef:
Misschien toch eens wat meer in grijs tinten denken? Knipoog smiley

Doe ik meestal hoor, ik schreef ook "soms".

Maar ff de termen buiten beschouwing gelaten...ik denk dat je wel heel goed weet wat ik heb bedoeld te zeggen of niet?

Laatst aangepast door
JOSINA022
op vrijdag 9 september 2011, 18:30
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 18:50

JOSINA022 schreef:
Doe ik meestal hoor, ik schreef ook "soms".

Maar ff de termen buiten beschouwing gelaten...ik denk dat je wel heel goed weet wat ik heb bedoeld te zeggen of niet?

Om je de waarheid te zeggen niet.....maar ik ben dan ook erg slecht in verborgen boodschappen......
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 20:48

ANNETTE050 schreef:
Ik ken mensen die amper tegenslag hebben , en mensen die slag na slag te verduren krijgen.....
Er is wel een boek over.."Waarom het kwaad goede mensen treft".

Maar ik denk dat het niet zo goed is om je op zo een vraag blind te staren,
al kan ik het me wel voorstellen. k Denk dat het beter is om alles op alles te zetten om je energie weer terug te krijgen.
Je kent het gedicht wel van 'voet stappen in het zand'....
Ik weet ook niet waarom sommigen zoveel tegenslag krijgen, maar het is in ieder geval geen straf of oordeel of zoiets.
De Heere draagt je in de palm van Zijn Hand.
Sorry Annet, ik moet je even verbeteren. De titel van het boek is Als het kwaad goede mensen treft. Het boek geeft nl. niet de reden aan maar beschrijft meer het probleem.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 21:16

Het is onzin om te stellen dat het kwaad of juist het goede, altijd dezelfde mensen treft.
Het spreekwoord zegt dan wel dat de duivel altijd op dezelfde plaats schijt, maar daar ligt iets heel anders aan ten grondslag-
Het is gewoon een feit dat er in ieders leven dingen gebeuren waar je geen invloed op uit kon oefenen.
Waar je wel invloed op hebt, is hoe je ermee omgaat!

Voorbeeld: van geslaagde oudere ondernemers word vaak gezegd dat hij de tijd mee had.
Toch zijn in dezelfde periode andere ondernemers failliet gegaan.
De geslaagde zakenman heeft dus gewoon net ff anders met kansen, mogelijkheden, maar zeker ook met problemen omgegaan.
Of wellicht heeft de failliete gewoon dom gehandeld...

Ook in prive gaat dit op, hoe ga je met de omstandigheden om?
Speelde je graag de baas in je relatie, was je wellicht dominant, ontzegde je je partner sex, zat je je partner altijd af te zeiken, of ging je nog verder over de schreef?
Zeur dan niet als je partner vreemdgaat, van je gaat scheiden en na de scheiding moeilijk doet over allimentatie, bezoekregelingen etc.

Voor veel ellende die je schijnbaar overkomt, geldt weer een ander spreekwoord: wat gij zaait, zult gij oogsten.
Vaak ligt de oorzaak gewoon bij jezelf.

Zelfs op gezondheidsgebied gaat dit op: als je rookt, niet zeuren als je kanker krijgt... eet je ongezond? niet zeuren als gezondheidsproblemen krijgt.

Pieter, die weet dat echte pech ook bestaat...
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 21:23

CHATULIEM619 schreef:
Sorry Annet, ik moet je even verbeteren. De titel van het boek is Als het kwaad goede mensen treft. Het boek geeft nl. niet de reden aan maar beschrijft meer het probleem.

Klopt helemaal, sorry voor de foute weergave,
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 23:24

Ga ik m'n abo nog verlengen, niet verlengen , wel verlengen, niet verlengen , wel verlengen. Pfffffffffffffff Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 23:28

VISSER278 schreef:
Ga ik m'n abo nog verlengen, niet verlengen , wel verlengen, niet verlengen , wel verlengen. Pfffffffffffffff Smiley die vol vragen zit

Ik verleng ook niet Visser...... Knipoog smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 november 2011, 23:29

VISSER278 schreef:

doe maar wel...blijf nog ff gezellig...ik ga wel ff ondercover Coole smiley met zonnebril Slapende smiley Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 ... 92 Volgende
Pagina 17 van 92