ChristianMatch

Forum

Nieuwe knop: dit is niet okee
Ga naar pagina Vorige 1 ... 155 156 157 158 159 160 161 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 februari 2010, 09:27

CROSSROAD317 schreef:
Als Chris dat leest zien we jou ook niet meer Clown smiley

`t zou best kunnen................. Knipoog smiley ...begreep er echt niets van en wie weet drukte ik Clown smiley wel op jou reactie............. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 februari 2010, 09:32

MARIJAN072 schreef:
En Chris denkt nu vast 'wat een zeurpiet is Jill'. Knipoog smiley Lachende smiley Als je maar niet op een zwarte lijst komt. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Maar heel eerlijk gezegd heb ik me ook een paar keer moeten bedwingen, om de knop niet in te drukken. Maar is niet interessant dus, zo te horen.

Ja ik heb best vaak op die knop gedrukt tot ik het overal zag staan. Knipoog smiley
Nu breekt mijn klomp hoor ik snap hier echt niks van. Gefrustreerde smiley
Maar zwarte lijst................ havy hoor............voor zo iets onschuldig Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
VINCENT394

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 februari 2010, 10:16

CHATULIEM619 schreef:
(...)op een aantal plaatsen is de bijbel multi-interpretabel. Maar op veel plaatsen ook niet. En veel mensen willen Gods Woord aanpassen aan hun eigen leven, terwijl het andersom zou moeten zijn.

Dat is precies waar het mis gaat denk ik. Met alle respect voor de goede bedoelingen van Chat en enkele anderen op dit forum, schrikt het mij enorm af als ik op heel veel plaatsen lees dat ik ' iets moet' of iets ' niet mag' .

Misschien is dit een generatie-kloof of een kloof tussen traditioneel-christenen en modernere christenen. Echter, een geloof dat is gebaseerd op wetten en regels (moeten en niet mogen), is niet het geloof uit liefde waar ik voor heb gekozen.

Ik vind het erg jammer dat de nadruk wordt gelegd op wetten en regels, terwijl de nadruk op God en Jezus zou moeten liggen. Uit liefde voor Christus gebruik ik Zijn naam niet Ijdel, niet omdat het niet mag.

Toch wil ik ook niets afdoen aan de Bijbel als geheel en zeker niet aan de wetten die Jezus ons heeft opgelegd. Maar wel constateer ik dat zowel erg moderne pinkstergemeenten als de Gereformeerde Gemeente de bijbel als 100% waar aannemen. Hetzelfde geldt voor de Rooms-Katholieke kerk. Ik vind in al deze kerken dan ook de liefde voor God en Zijn woord.

Omdat al deze gemeenten hun eigen manier hebben om God te dienen en de bijbel op hun manier interpreteren, kan ik niet met zekerheid zeggen wat de juiste manier is. Maar ik kan wel hen als broeders en zusters in Christus accepteren. Mocht God daar een andere mening over hebben, is dat aan Hem om te bepalen, niet aan mij.

Maar juist omdat deze gebruiken zo kunnen verschillen en de interpretaties van de bijbel zo uiteen kunnen lopen, zal ik niet snel zeggen dat iets ' niet christelijk is'. Ik denk dan ook dat oordelen als 'moeten' en ' niet mogen' aan God toebehoren en niet aan ons. En daar is de Bijbel op een paar plaatsen heel duidelijk in (Dien geen andere goden naast mij. Steel niet.) en op veel andere plaatsen niet. Ik ben niet degene die dit gaat invullen, zeker niet op basis van de afschuwelijke Nederlandse Calvinistische cultuur.

Vincent
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 februari 2010, 10:54

CARIEN982 schreef:
ow dusse.... jij lost hier problemen op?
ik heb een probleempje...misschien kande gij mij helpen?
euh... dr is hier een manneke oftewel een man.... net hoe ge hem noemen wil.
die plaagt mij een bietske, moet ik hem nou blokkeren..of wat zou jij me nu aanraden ?
ik hoor het wel van je. Lachende smiley
groetekes uut brabo. Verlegen lachende smiley

kende gij nie tegen plagen dan? blokken is wel een bietje rigoreus ik zou voorstellen zeg hem dan an goh ik ben er nie van gedient joa? of moet ik langs komme met den trekker?
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 februari 2010, 10:58

VINCENT394 schreef:
Toch wil ik ook niets afdoen aan de Bijbel als geheel en zeker niet aan de wetten die Jezus ons heeft opgelegd. Maar wel constateer ik dat zowel erg moderne pinkstergemeenten als de Gereformeerde Gemeente de bijbel als 100% waar aannemen. Hetzelfde geldt voor de Rooms-Katholieke kerk. Ik vind in al deze kerken dan ook de liefde voor God en Zijn woord.

Omdat al deze gemeenten hun eigen manier hebben om God te dienen en de bijbel op hun manier interpreteren, kan ik niet met zekerheid zeggen wat de juiste manier is. Maar ik kan wel hen als broeders en zusters in Christus accepteren. Mocht God daar een andere mening over hebben, is dat aan Hem om te bepalen, niet aan mij.

Maar juist omdat deze gebruiken zo kunnen verschillen en de interpretaties van de bijbel zo uiteen kunnen lopen, zal ik niet snel zeggen dat iets ' niet christelijk is'.

Gelukkig is er toch nog feest der herkenning van broers en zussen dwars door kerkmuren heen. "Gods Geest doorbreekt de grenzen die door mensen zijn gemaakt" (uit lied 'Samen in de Naam van Jezus'). Een zijn zonder het altijd met elkaar eens te hoeven zijn!

VINCENT394 schreef:
Ik denk dan ook dat oordelen als 'moeten' en ' niet mogen' aan God toebehoren en niet aan ons.
Het is ook maar net wat je onder 'moeten' verstaat. Moeten in de zin van 'verplichten' (Engels: must) ligt logischerwijs gevoelig en is niet de juiste benaderingsmethode. Maar moeten in de zin van 'nodig hebben' (Engels: need to) is heel gezond. In het geloof draait het in mijn ogen vooral om de laatste. We hebben het nodig om bepaalde dingen te doen en te laten.

Ook voor 'niet mogen' kun je eenzelfde onderscheid maken. 'Niet mogen' kan vooraf bestraffend gebruikt worden (vergelijkbaar met het verplichtende 'moeten'), maar ook corrigerend (vergelijkbaar met 'moeten' in de zin van 'nodig hebben').

VINCENT394 schreef:
de afschuwelijke Nederlandse Calvinistische cultuur.

Hoezo afschuwelijk? Soberheid en ontzag zijn zo een paar voorbeelden van wat het calvinisme ons gebracht heeft. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 februari 2010, 11:03

Berg,

Mattheüs was wel een van de directe volgelingen van Jezus. Hij kan dus zeker die benaming wel gebruikt hebben. Daarnaast is de laatste tekst (Joh 17:3) een door Jezus zelf aangehaalde benaming. Maar hoe dan ook, of het toen wel of niet gebruik was, doet er eigenlijk niet toe in mijn ogen. Het is enkel heel mooi dat wij Hem zo mogen en kunnen noemen, want deze aanduiding voor de Zoon van God geeft de boodschap van het evangelie heel kernachtig weer:
Jezus > JHWH redt
Christus > Gezalfde
Jezus Christus > JHWH redt door Zijn Gezalfde!
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 februari 2010, 11:14

RELLOK036 schreef:
kende gij nie tegen plagen dan? blokken is wel een bietje rigoreus ik zou voorstellen zeg hem dan an goh ik ben er nie van gedient joa? of moet ik langs komme met den trekker?

ikke nie tegen plagen kunnen? Clown smiley
nee blokken doe ik zomaar niet, dan moeten ze het wel errug bont maken. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
ik zal hem wel aanspreken alsie het weer doet. Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 februari 2010, 11:52

CARIEN982 schreef:
ikke nie tegen plagen kunnen? Clown smiley
nee blokken doe ik zomaar niet, dan moeten ze het wel errug bont maken. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
ik zal hem wel aanspreken alsie het weer doet. Smiley met dichtgeplakte mond
doe dat eens misschien helpt he
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 februari 2010, 13:36

JILL658 schreef:
Heeeeeee Pieter een is toch genoeg Clown smiley

meer dan genoeg zelfs Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 februari 2010, 14:24

Het is wel beschamend dat een voedselbank nodig is, vind ik.

Dat heb ik geschreven en dat vind ik ook. Dat is echter heel wat anders dan dat mensen zich zouden moeten schamen om naar de voedselbank te gaan, wat jij mogelijk bedoelt. Wat ik beweer is dat het beschamend is dat we het sociale stelsel zo hebben uitgekleed dat mensen naar een voedselbank moeten gaan om aan eten te komen. Diaconie was ooit een pijler van de vroege kerk en misschien wel het hart ervan. Of het nu gaat vanuit christelijke naastenliefde of elementair fatsoen: mensen die geen eten meer kunnen betalen horen in dit land, waar de welvaart van afspat, op zijn minst geen honger te hebben. Eigen schuld of niet, hier past alleen mededogen.

Thomas

Ja, Thomas je hebt helemaal gelijk. Moet eigenlijk niet kunnen in deze maatschappij.
Maar je zal ze maar de kost moeten geven , de mensen die niks hebben.
Het is een beetje krom deze maatschappij. Als je in de ww komt dan krijg je maar beperkt ww, maar daar moet je nog eens 4 tot 6 mnd opwachten.
Dat apperaat is zo log van al die bezuinigingen en reorganisaties dat het zo lang duurt voor het op de goede plek komt en behandeld wordt.
Zie het dan maar uit te zingen, want je kan hier niks tegen doen, zelfs de Gem. Kredietbanken niet. Die kunnen deze mensen ook geen geld geven want er komt niks binnen. Schuld op schuld op schuld. Triest hoor. Ik kom vaak in dit soort gezinnen.
En ik ben blij dat ik kan geven.
Jill
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 februari 2010, 14:32

HENK710 (39)
Geplaatst: vrijdag 5 februari 2010, 11:03

Berg,

Mattheüs was wel een van de directe volgelingen van Jezus. Hij kan dus zeker die benaming wel gebruikt hebben. Daarnaast is de laatste tekst (Joh 17:3) een door Jezus zelf aangehaalde benaming. Maar hoe dan ook, of het toen wel of niet gebruik was, doet er eigenlijk niet toe in mijn ogen. Het is enkel heel mooi dat wij Hem zo mogen en kunnen noemen, want deze aanduiding voor de Zoon van God geeft de boodschap van het evangelie heel kernachtig weer:
Jezus > JHWH redt
Christus > Gezalfde
Jezus Christus > JHWH redt door Zijn Gezalfde!

Ja Henk dat klopt!!
De evangelieboodschap zit in het woord JHWH.
Ik zal nog de preciese betekenis opzoeken voor je, als je dat leuk vind!
Jill
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 februari 2010, 14:36

Pieter schreef:

meer dan genoeg zelfs Smiley met dichtgeplakte mond

Komen er barsten in of blaft de hond Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 februari 2010, 18:29

'k Heb een fijne (werk)dag achter de rug, maar ook heerlijk dat het weekend voor de deur ligt. Lachende smiley

Vanmiddag kwam een (niet altijd makkelijke) leerling naar me toe en zei enthousiast 'juf, ik heb zoveel zin in maandag!' Dus ik vroeg hem 'wat heb je dan voor leuks?' Zelf denk je dan 'zou hij een feestje hebben?' of 'hmm, mijn weekend is dan weer voorbij'. Toen zei hij; 'Ik vind het zo leuk dat we dan 's middags weer verder gaan werken aan het project.' (wij hebben een projectweek en de kinderen zijn nu heel enthousiast bezig in groepjes, waar nogal wat geharrewar Twijfelende smiley Geschokte, onthutste smiley aan vooraf ging.) Zo'n opmerking maakt je dag/week, waarin niet alles vlekkeloos verliep, toch helemaal goed. Lachende smiley

Voor mij mag het trouwens nog eventjes duren, voordat het weer maandag is. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op vrijdag 5 februari 2010, 18:33
Naar boven

Auteur Bericht
INEZ910

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 februari 2010, 19:46

MARIJAN072 schreef:
'k Heb een fijne (werk)dag achter de rug, maar ook heerlijk dat het weekend voor de deur ligt. Lachende smiley

Vanmiddag kwam een (niet altijd makkelijke) leerling naar me toe en zei enthousiast 'juf, ik heb zoveel zin in maandag!' Dus ik vroeg hem 'wat heb je dan voor leuks?' Zelf denk je dan 'zou hij een feestje hebben?' of 'hmm, mijn weekend is dan weer voorbij'. Toen zei hij; 'Ik vind het zo leuk dat we dan 's middags weer verder gaan werken aan het project.' (wij hebben een projectweek en de kinderen zijn nu heel enthousiast bezig in groepjes, waar nogal wat geharrewar Twijfelende smiley Geschokte, onthutste smiley aan vooraf ging.) Zo'n opmerking maakt je dag/week, waarin niet alles vlekkeloos verliep, toch helemaal goed. Lachende smiley

Voor mij mag het trouwens nog eventjes duren, voordat het weer maandag is. Knipoog smiley

Maandag duurt nog even, maar met het vooruitzicht van een kind dat er nu al weer zin in heeft, kan maandag niet stuk, toch? Lachende smiley met blinkend witte tanden

En als het toch niets wordt dan zing je deze goeie ouwe ..
http://www.youtube.com/watch?v=o2I84-A9duY

Laatst aangepast door
INEZ910
op zaterdag 6 februari 2010, 16:35
Naar boven

Auteur Bericht
SAMENZIJN153

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 februari 2010, 20:17

JILL658 schreef:
Wat is jou eigen ervaring? Of ben je nog niet gedoopt of ben je er over aan het nadenken Samenzijn153. Ik ben benieuwd Knipoog smiley
Er zijn ook mooie boeken over dit onderwerp geschreven. Jill

Ja,ik ga me laten dopen ,dat staat vast.
Naar boven

Auteur Bericht
SAMENZIJN153

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 februari 2010, 20:28

MARY052 schreef:
He samenzijn, het is toch heerlijk om daar over te fantaseren...........daar is ook helemaal niets mis mee. Het mooie daarvan is dat het onze fantasie ver te boven zal gaan.......dus je mag wel wat voorpret hebben hoor.

Oke...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 februari 2010, 20:50

INEZ910 schreef:
Maandag duurt nog even, maar met het vooruitzicht van een kind dat er nu al weer zin in heeft, kan maandag niet stuk, toch? Lachende smiley met blinkend witte tanden

En als het toch niet niks wordt dan zing je deze goeie ouwe ..
http://www.youtube.com/watch?v=o2I84-A9duY

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SAMENZIJN153

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 februari 2010, 20:55

JOLAN931 schreef:
geen sorry klaas, deze simpele ziel denkt er ook zo over! Knipoog smiley

wat zou het heerlijk zijn als iedereen de waarheid sprak en elkaar enkel de belangstellende vragen stelde ipv enkel om beleefd te zijn.

want zeg nu zelf...is het beleefd om te vragen, hoe gaat het, terwijl je dat niet eens zo belangrijk vind?

Is het niet goed om beleefd te zijn ?
De ene persoon is hartelijker dan de ander....maar doet wel zn best .
Zo groeien we toch?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 februari 2010, 21:05

SAMENZIJN153 schreef:
Ja,ik ga me laten dopen ,dat staat vast.

was je als kind ook al gedoopt?
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 februari 2010, 00:25

ik kwam er vandaag achter dat mijn abbo vanavond afloopt Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 februari 2010, 00:53

CHATULIEM619 schreef:
Henk, op een aantal plaatsen is de bijbel multi-interpretabel. Maar op veel plaatsen ook niet. En veel mensen willen Gods Woord aanpassen aan hun eigen leven, terwijl het andersom zou moeten zijn.

Ik ben het helemaal met je eens Chat. Jezus zei: 'Wie zijn/haar leven vindt, zal het verliezen en wie zijn/haar leven verliest, zal het vinden" . Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zondag 7 februari 2010, 23:13
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 februari 2010, 01:53

INKA401 schreef:
ik kwam er vandaag achter dat mijn abbo vanavond afloopt Huilende smiley, smiley in tranen

Neeeeeeeeeeeeeeee dat kan niet waar zijn Inka Huilende smiley, smiley in tranen
Ik zal je reacties missen Knipoog smiley
Ik wens jou en Annet een heeel goede toekomst toe, met veel liefde........
Naar boven

Auteur Bericht
IESJE369

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 februari 2010, 09:20

Allereerst stel je verwachtingen niet te hoog, wanneer iemand een terloops gesprek begint met “Hoe gaat het met je”. Vaak is het alleen een beleefdheidsformule.
Als blijkt dat iemand echt tijd en belangstelling voor je hebt, wees er dan blij mee.

Humor werkt vaak goed: Bijvoorbeeld als antwoord: “Uh, heb je even…?”
Of: “Eigenlijk niet zo goed, maar hier en nu lijkt me niet geschikt om daar op door te gaan. Zullen we iets afspreken?”
Naar boven

Auteur Bericht
PIETERVD711

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 februari 2010, 09:49

IESJE369 schreef:
Allereerst stel je verwachtingen niet te hoog, wanneer iemand een terloops gesprek begint met “Hoe gaat het met je”. Vaak is het alleen een beleefdheidsformule.
Als blijkt dat iemand echt tijd en belangstelling voor je hebt, wees er dan blij mee.

Of: “Eigenlijk niet zo goed, maar hier en nu lijkt me niet geschikt om daar op door te gaan. Zullen we iets afspreken?”

goede reactie
hou ik als zeeuw wel van haha
Naar boven

Auteur Bericht
PIETERVD711

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 februari 2010, 09:49

IESJE369 schreef:

goede reactie
hou ik als zeeuw wel van haha
Naar boven

Auteur Bericht
PIETERVD711

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 februari 2010, 09:51

mag ik eens vragen aan de kenners hier.
Hoe deze site precies werkt?
Want ik als (domme) zeeuw snap er niks van!!

sorry
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 februari 2010, 09:58

PIETERVD711 schreef:
mag ik eens vragen aan de kenners hier.
Hoe deze site precies werkt?
Want ik als (domme) zeeuw snap er niks van!!

sorry

Wat valt er te snappen Pieter?
  1. U kunt via profielen privé met iemand in gesprek of gewoon lekker mailen.
  2. U kunt in de chatbox met meerdere mensen tegelijk praten, waarbij er nog de mogelijkheid is om je in groepjes op te delen in verschillende kamers.
  3. U kunt op het forum over allerlei onderwerpen iets kwijt om daarover met elkaar wat uitgebreider van gedachten te wisselen.

Welkom op CM Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 februari 2010, 10:01

INKA401 schreef:

Wanbetaler? Of foutje in de planning? Smiley die vol vragen zit Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 februari 2010, 10:05

wel knap dan dat je een forum hebt gevonden Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
PIETERVD711

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 februari 2010, 10:20

ok sorry hoor ben niet zo slim
maar hoe zie ik dan als er iemnd aanwezig is op de site????
Naar boven

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Ga naar pagina Vorige 1 ... 155 156 157 158 159 160 161 ... 6194 Volgende
Pagina 158 van 6194