Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 21:17
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Mooie poging om Sola een spiegel voor te houden, Hannah, wellicht komt het nu over bij haar. Misschien voelt ze iets van de harteloze wettische houding tegenover haar medemensen van wie je, volgens de Schrift, moet houden zoals van jezelf.
Hou je wel van jezelf, Solafide? Kan je jezelf en daardoor ook anderen, vergeven? Kan je ook met een menselijk warm hart naar mensen en dus ook naar jezelf, kijken; mensen geschapen naar Gods Beeld, imperfect en daardoor zondig, maar stuk voor stuk van Hem. Zoek niet naar de zonde in de ander want daarin veroordeel je keer op keer jezelf. Zoek naar wat goed is in de ander en geef daar je aandacht aan, zodat wat goed is groter wordt en wat niet goed is (wie oordeelt?) minder groot wordt. Wie zonder zonden is werpe de eerste steen, Sola. Oordeelt niet opdat u zelf niet in het oordeel komt. |
Ik wil van de Here Jezus houden Mieke........en mijn leven om Zijnentwil verliezen, want dan alleen zal ik het leven behouden.
Maar ik vrees, dat je dit wel niet zult begrijpen......daar je m.i. zeer occult belast bent en in mijn visie al helemaal de bijbel niet naar behoren kunt lezen.
Je bent het spoor m.i. behoorlijk bijster.
De bijbel kun je alleen maar DOOR DE HEILIGE GEEST lezen en jij geeft je over aan allerlei zaken, zoals Yoga, dat zijn oorsprong heeft uit een andere en duistere geestelijke wereld. In ieder geval komt het niet van de Heilige Geest, de Geest, die de Here Jezus heeft gezonden en HEM ALLEEN MAAR VERHEERLIJKT.
Maar jouw smaad is mij als muziek in mijn oren, want er staat: Lucas 6 : 22 Gelukkig zijn jullie wanneer de mensen jullie omwille van de Mensenzoon haten en buitensluiten en beschimpen en je naam door het slijk halen. 23 Wees verheugd als die dag komt en spring op van blijdschap, want jullie zullen rijkelijk beloond worden in de hemel. Vergeet niet dat hun voorouders de profeten op dezelfde wijze hebben behandeld.
God heeft je lief, Mieke.......Gods zegen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 21:20
|
|
|
HENK710 schreef: | Het is een ietwat vrije vertaling van de eerder gegeven definitie van de uitdrukking dat de paus vervanger van God zou zijn.
Niet enkel protestanten...Er heerst geregeld een verkeerd beeld van de katholieke kerk in gebruiken etc., ook als het om de positie van iemand als de paus gaat. Een beeld dat veelal ontstaat door een bepaalde opvoeding, waarbij geen informatie ingewonnen wordt van de andere kant. Ook het stukje zoals jij dat geciteerd hebt over de uitdrukking Vicarius Fili Dei, geeft daar bij nader inzien toch weer blijk van.... |
Ik had het alleen maar over het betreffende hier geciteerde stukje Henk....verder niet..... Voor de rest hou ik me met dergelijke zaken niet zo bezig, moet ik je zeggen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 21:25
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Ik had het alleen maar over het betreffende hier geciteerde stukje Henk....verder niet..... Voor de rest hou ik me met dergelijke zaken niet zo bezig, moet ik je zeggen..... |
Wellicht wel een idee om je ook eens in de gedachten van broers en zussen te verplaatsen. We kunnen tenslotte allemaal van elkaar leren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 21:30
|
|
|
HANNAH810 schreef: | HANNAH810 schreef: je snapt me niet sola? dit stukje komt op mij over als een zeer creatieve wijze van een goede nachtrust toewensen;
Welterusten! Ik citeer hier nog een keer MATTHEUS 15 : 7 - 9 Jezus zei in Matth.15 : 7 Huichelaars, wat is Jesaja’s profetie toch toepasselijk op u: 8 “Dit volk eert mij met de lippen, maar hun hart is ver van mij; 9 tevergeefs vereren ze mij, want ze onderwijzen hun eigen leer, voorschriften van mensen.”’ \
dat is wat ik bedoelde met; jij ook welterusten....
Ik snap het nog steeds niet.... het is maar goed, dat jij het tenminste snapt. Laatst aangepast door SOLAFIDE630 op dinsdag 2 februari 2010, 17:35
dat is ook precies de reden dat ik t je probeer duidelijk te maken sola.....
stel je voor, dat ik je in een huiselijke situatie welterusten zou wensen, en dat dan tegelijkertijd combineer met een bijbeltekst over huichelaars, zou je dan beseffen hoe fijn ik t zou vinden als je lekker zou slapen, of zou je je gekwetst voelen denk je?
ik zou persoonlijk liever een welterusten meekrijgen in de zin van;
ik lag en sliep gerust, van 's Heeren trouw bewust, tot ik verfrist ontwaakte want God was aan mijn zij, Hij ondersteunde mij, in t leed dat mij genaakte
ik zal vol heldenmoed daar mij Zijn hand behoed tien duizenden niet vrezen schoon ik van alle kant geweldig "aangerand" en fel geprangt moog' wezen....
dus bij deze nog eens een geruste slaap toegewenst uit het zuiden..... snap je nu beter wat ik bedoelde, sola? |
Ach Hannah...niet iedereen heeft dezelfde gaven en.... ik ben ook niet volmaakt, verre van dat...ik ben maar een beperkt en zondig mens, die de Here Jezus iedere seconde van de dag weer nodig heeft.
Ik zou zeggen, als je dat mist hier...... dan kun jij mooi hier je gaven met gulheid uitdelen en iedereen hier goede nacht toezingen...ga je gang, zou ik zo zeggen....ik hou je in ieder geval niet tegen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 21:30
|
|
|
Laat de Zon niet ondergaan over uw toorn.
Oude Bijbelse wijsheid en heel bruikbaar.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 2 februari 2010, 22:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 21:41
|
|
|
HENK710 schreef: | Wellicht wel een idee om je ook eens in de gedachten van broers en zussen te verplaatsen. We kunnen tenslotte allemaal van elkaar leren |
Mag ik a.u.b. zelf uitmaken in welke gedachten ik mij wil verplaatsen Henk. Of is dat een wet van Meden en Perzen hier?
Zo langzamerhand heb ik totaal niets meer over mij zelf te vertellen. Iedereen wil, dat ik naar hem of naar haar moet luisteren.
Ik sta in de vrijheid van Jezus Christus Henk, en ik wens mij met zaken die er m.i. niet toedoen mij niet bezig te houden.
Als jij je voor alles en nog wat wil openstellen,( zoals Reiki bijv.)....ga je gang...dat moet je zelf weten...maar ik heb die behoefte niet. Ook jij bent m.i. als jij je met Reiki bezighoudt het spoor behoorlijk bijster
Ook vind ik, dat jij met je Reiki praktijken je teveel openstelt voor dingen, die niet van de Heilige Geest zijn en dat vind ik erg jammer. Wat mij betreft kun je Mieke een hand geven!
Jullie zullen elkaar wel erg goed begrijpen, denk ik........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 21:48
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Mag ik a.u.b. zelf uitmaken in welke gedachten ik mij wil verplaatsen Henk. Of is dat een wet van Meden en Perzen hier?
Zo langzamerhand heb ik totaal niets meer over mij zelf te vertellen. Iedereen wil, dat ik naar hem of naar haar moet luisteren.
Ik sta in de vrijheid van Jezus Christus Henk, en ik wens mij met zaken die er m.i. niet toedoen mij niet bezig te houden. |
Je mag natuurlijk zelf bepalen. Ik geef enkel een suggestie, waarbij je kunt leren om niet te snel een ander zijn gedachten af te kraken oid, maar eens te proberen je erin te verplaatsen. Dat kan wel eens ruimte geven om je eigen gedachten ten positieve aan te scherpen. Zo kun je je vrijheid in Christus juist extra gaan ervaren. Maar ik leg je niets op, je bent geheel vrij om te doen wat je zelf wilt.
Enne ik doe niets met reiki, dus dat misschien even corrigeren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 22:12
|
|
|
Jullie reacties zijn okee hoor! Ik zal geen klacht indienen.
Ik begrijp overigens je moeite, Chat. Voor mij heeft zo'n knop geen toegevoegde waarde. Ik denk dat de drempel te laag kan worden, om een klacht in te dienen. Het indrukken van zo'n knop is zo gebeurd, in emotie reageren mensen vaak sneller. En de vraag is of je met zo'n klacht iets kunt. Als iemand vaak reageert, zal CM toch ook wel nadenken!? Het zegt denk ik meer over de persoon die vaak klaagt, dan over degene die een reactie plaatst op het forum. Natuurlijk kan het een keer voorkomen dat iets over de grens gaat, maar dan is er de mogelijkheid om via contact een klacht in te dienen. Bevorder je ook niet het (ver)oordelen met zo'n knop? Met een opmerking als 'deze reactie is niet okee', ga je wel uit van het negatieve. Je gaat, of je het nu wilt of niet, bewust of onbewust iedere reactie (en de persoon?) beoordelen. 'k Vind dat ook jammer van m'n energie. De meeste reacties op het forum vind ik okee, een enkele keer niet. Dus bij deze, een compliment voor (bijna) iedereen!
Ook ik heb het idee, dat sommigen gauw op hun teentjes getrapt zijn. Een verschil van mening uitpraten, heeft volgens mij niks met oordelen te maken. En sommigen maken dit er helaas wel van. Ik herken wat Thomas zegt over dat 'zwaar beledigd kunnen voelen', ook ik heb dat een keer (niet vaak gelukkig ) gehad. Maar inderdaad, het kan ook iets zeggen over de tegenpartij. Ik heb nu besloten om niet meer op een reactie van die persoon in te gaan.
Maar prima, dat CM het uit wil proberen. Wie weet heeft het voordelen, die ik nu nog niet zie. Ze zullen het wat drukker krijgen, vermoed ik.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op dinsdag 2 februari 2010, 23:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 22:13
|
|
|
HENK710 schreef: | Je mag natuurlijk zelf bepalen. Ik geef enkel een suggestie, waarbij je kunt leren om niet te snel een ander zijn gedachten af te kraken oid, maar eens te proberen je erin te verplaatsen. Dat kan wel eens ruimte geven om je eigen gedachten ten positieve aan te scherpen. Zo kun je je vrijheid in Christus juist extra gaan ervaren. Maar ik leg je niets op, je bent geheel vrij om te doen wat je zelf wilt.
Enne ik doe niets met reiki, dus dat misschien even corrigeren |
Gelukkig dan maar.......weer een hele geruststelling, zeer zeker, dat je niets met Reiki doet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 22:16
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Als je je niet vrij kunt uiten is geen discussie mogelijk, althans geen discussie die leidt tot een verdieping van inzichten. En daar is het ons om te doen. We zoeken naar de waarheid en niemand heeft die in pacht. | Discussie blijft gewoon mogelijk, ook met deze knop. Diverse fora met dergelijke opties gezien en er wordt nog steeds gediscussieerd met regelmatig de munitie op scherp
THOMAS968 schreef: | Het enige positieve er aan is dat het preventief kan werken naar puur als beledigend bedoelde bijdragen. | Niet enkel dan in mijn ogen. Het voordeel van zo'n knop is vooral het meer nadenken over een formulering.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIRJAM756
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 22:17
|
|
|
hey hallo, omdat ik nogal omschreven kan worden als liefhebber van voedsel, en dan meer de kennis en bereiding ervan, kan ik me afvragen of het voedsel van vandaag de dag wel allemaal onder 'zegen' gebracht kan worden, want er is echt een overgroot deel van ons wereldwijde voedsel dat onze gezondheid echt geen goed meer doet, eerder vernietigend is..... denk dan aan genetisch gemodificeerd voedsel bestrijdingsmiddelen, bewaarmiddelen, ernstig bewerkt voedsel wat op geen enkele wijze meer voldoet aan zijn natuurlijke vorm en niks bijdraagt aan gezondheid, zoals margarines oliën en vetten, vlees en hoe het ver-en bewerkt wordt en hoe het is gegroeid(hormonen)
enz. enz. dan denk ik aan die tempel van de Heilige Geest.... mmmmm
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 22:17
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Gelukkig dan maar.......weer een hele geruststelling, zeer zeker, dat je niets met Reiki doet. |
Uw oor dus toch maar eens op andere plekken te luisteren leggen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 22:29
|
|
|
HENK710 schreef: | Uw oor dus toch maar eens op andere plekken te luisteren leggen |
Ik bepaal zelf wel, waar ik mijn oor te luister leg, Henk.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 22:39
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Ik bepaal zelf wel, waar ik mijn oor te luister leg, Henk....... | Alleen wel jammer dat je dan klakkeloos blijkbaar onzinverhalen aanneemt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 22:43
|
|
|
[quote=HENKEMAN399]He... geweldig al jaren op je streefgewicht, vraagje.... als je wil beantwoorden, was je altijd al op je streefgewicht?
Al 14 jaar nu behoorlijk hé En dan is het wellicht de vraag of ik daar voor zwaarder of lichter was.. ik weet dat
Laatst aangepast door
|
INEZ910
|
op dinsdag 2 februari 2010, 22:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 22:46
|
|
|
[quote=INEZ910]
M'n complimenten dat je zo op je gewicht blijft, al ben je de 40 gepasseerd.
Ik ben jaloers op je.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 22:50
|
|
|
[quote=MARIJAN072]
Misschien is dat wel goed om af te vallen: gewoon heeeeel erg jaloers zijn.. dat gaat vreten.. weg kilo's
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 22:58
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Ach Hannah...niet iedereen heeft dezelfde gaven en.... ik ben ook niet volmaakt, verre van dat...ik ben maar een beperkt en zondig mens, die de Here Jezus iedere seconde van de dag weer nodig heeft.
Ik zou zeggen, als je dat mist hier...... dan kun jij mooi hier je gaven met gulheid uitdelen en iedereen hier goede nacht toezingen...ga je gang, zou ik zo zeggen....ik hou je in ieder geval niet tegen. |
hoe wist je dat ik zo graag de hele dag zing, sola? (blaffen ligt me niet zo....... )
dus rest me niets meer dan ieder een zeer gerust vertrouwende nachtrust toe te zingen;
dit is Mijn gebod dat gij elkander liefhebt, en uw blijdschap wordt vervuld en uw blijdschap wordt vervu-uld en uw blijdschap wordt vervuld dit is mijn gebod dat gij elkander liefhebt, en uw blijdschap wordt vervuld....
slaap lekker sola........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 22:59
|
|
|
[quote=INEZ910]
Aha, had ik dit topic een uur geleden maar gelezen. 'k Heb een halve zak borrelnootjes opgegeten.
Maar een goeie tip, Inez!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 23:06
|
|
|
JILL658 schreef: | Grapje van vroeger: Here zege deze spijze amen en als er nu eens dieven kwamen en mijn stukje brood weg namen dan zat ik hier met mijn handen samen. Herkennen jullie dat nog. Jill |
Wij waren thuis met 7 kinderen,als je onder het bidden je vlees niet vasthield met je vork was het na het bidden verdwenen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 23:36
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Ik wil van de Here Jezus houden Mieke........en mijn leven om Zijnentwil verliezen, want dan alleen zal ik het leven behouden.
Maar ik vrees, dat je dit wel niet zult begrijpen......daar je m.i. zeer occult belast bent en in mijn visie al helemaal de bijbel niet naar behoren kunt lezen.
Je bent het spoor m.i. behoorlijk bijster.
De bijbel kun je alleen maar DOOR DE HEILIGE GEEST lezen en jij geeft je over aan allerlei zaken, zoals Yoga, dat zijn oorsprong heeft uit een andere en duistere geestelijke wereld. In ieder geval komt het niet van de Heilige Geest, de Geest, die de Here Jezus heeft gezonden en HEM ALLEEN MAAR VERHEERLIJKT.
Maar jouw smaad is mij als muziek in mijn oren, want er staat: Lucas 6 : 22 Gelukkig zijn jullie wanneer de mensen jullie omwille van de Mensenzoon haten en buitensluiten en beschimpen en je naam door het slijk halen. 23 Wees verheugd als die dag komt en spring op van blijdschap, want jullie zullen rijkelijk beloond worden in de hemel. Vergeet niet dat hun voorouders de profeten op dezelfde wijze hebben behandeld.
God heeft je lief, Mieke.......Gods zegen! |
Arme Sola, je typeert jezelf weer meesterlijk.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 23:52
|
|
|
Ik ben het in heel veel dingen wel met Sola eens, soms ook niet, maar dan zeg ik dat ook gerust tegen haar..... En de manier waarop Sola omgaat met haar rotsvaste vertrouwen in God de Vader, nou ik zou voor mezelf willen dat ik diezelfde standvastigheid had in bepaalde dingen. Ik kan me lang niet altijd vinden in de scherpte van haar antwoorden, maar wel in de inhoud van die woorden, die ze m.i. uit de enige bron van Waarheid haalt, de BIJBEL.
Sola respect, en Gods rijke zegen zal zeker zijn uitwerking hebben op datgene wat je zegt, doet en laat
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op dinsdag 2 februari 2010, 23:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: woensdag 3 februari 2010, 00:06
|
|
|
En ik maar denken vandaag,wat heb ik nu gedaan met mijn pc dat overal onder elke reactie staat: deze reactie is niet oke. Mijn pc staat op crashen dacht ik Nu ik jullie reacties lees begrijp ik het pas..............poeffff niks mis met mijn pc Tja zo`n knop kan je gebruiken en/of misbruiken dat is de verantwoordelijkheid die je zelf neemt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: woensdag 3 februari 2010, 00:10
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik ben het in heel veel dingen wel met Sola eens, soms ook niet, maar dan zeg ik dat ook gerust tegen haar..... En de manier waarop Sola omgaat met haar rotsvaste vertrouwen in God de Vader, nou ik zou voor mezelf willen dat ik diezelfde standvastigheid had in bepaalde dingen. Ik kan me lang niet altijd vinden in de scherpte van haar antwoorden, maar wel in de inhoud van die woorden, die ze m.i. uit de enige bron van Waarheid haalt, de BIJBEL.
Sola respect, en Gods rijke zegen zal zeker zijn uitwerking hebben op datgene wat je zegt, doet en laat |
Ben het helemaal met je eens Cross. En Sola er is een gezegde Hoge bomen vangen veel wind
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: woensdag 3 februari 2010, 01:19
|
|
|
HENK710 schreef: | Alleen wel jammer dat je dan klakkeloos blijkbaar onzinverhalen aanneemt |
Nee hoor, ik heb niets klakkeloos onzinverhalen aangenomen. Ik heb het bij de juiste bron geverifieerd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: woensdag 3 februari 2010, 01:23
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Arme Sola, je typeert jezelf weer meesterlijk..... |
Je bent te goed Mieke, dank voor je compliment.
Gods zegen toegewenst.
En onthou het.....alleen maar Jezus kan je vrijmaken....alleen Hij en dan zul je werkelijk vrij zijn.
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op woensdag 3 februari 2010, 02:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: woensdag 3 februari 2010, 01:47
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik ben het in heel veel dingen wel met Sola eens, soms ook niet, maar dan zeg ik dat ook gerust tegen haar..... En de manier waarop Sola omgaat met haar rotsvaste vertrouwen in God de Vader, nou ik zou voor mezelf willen dat ik diezelfde standvastigheid had in bepaalde dingen. Ik kan me lang niet altijd vinden in de scherpte van haar antwoorden, maar wel in de inhoud van die woorden, die ze m.i. uit de enige bron van Waarheid haalt, de BIJBEL.
Sola respect, en Gods rijke zegen zal zeker zijn uitwerking hebben op datgene wat je zegt, doet en laat |
Dank je wel Cross. Moedig....je positieve opmerkingen aan mijn adres.
Inderdaad...ik waardeer je eerlijkheid....ook al zijn we het niet altijd eens.Dat is je ware.
We hebben gelukkig 1 persoon gemeen en Die is de Here en het ter harte gaan van Zijn zaak. Dat proef ik bij je.
Fijn dat met je te mogen delen. Het raakt me....... God bless you too en dank voor je zegen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: woensdag 3 februari 2010, 01:57
|
|
|
JILL658 schreef: | Ben het helemaal met je eens Cross. En Sola er is een gezegde Hoge bomen vangen veel wind |
Dank je wel voor je lieve woorden Jill
En....zo hoog ben ik niet hoor, maar er staat wel in de bijbel, dat wanneer je pal staat voor je Heer en Heiland, dat je dan smaad en spot, ja zelfs vervolging te verduren zult krijgen...zo is het nu eenmaal........
God bless you!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: woensdag 3 februari 2010, 02:35
|
|
|
HANNAH810 schreef: | hoe wist je dat ik zo graag de hele dag zing, sola? (blaffen ligt me niet zo....... )
dus rest me niets meer dan ieder een zeer gerust vertrouwende nachtrust toe te zingen;
dit is Mijn gebod dat gij elkander liefhebt, en uw blijdschap wordt vervuld en uw blijdschap wordt vervu-uld en uw blijdschap wordt vervuld dit is mijn gebod dat gij elkander liefhebt, en uw blijdschap wordt vervuld....
slaap lekker sola........ |
En wat denk jij dat liefhebben is Hannah....?
Elkaar de hele dag te knuffelen en maar ja en amen te zeggen op alles wat er zoal schrijvenderwijs voorbij komt vliegen langs je ogen hier op het forum om maar bij elkaar in het gevlei te komen?
Ik denk het niet......
Ik zoek niet de eer van mensen Hannah.......en ik hoop dat dat zo blijft...best wel moeilijk af en toe......
Weet je Hannah....volg jij nu maar de Heer zelf, dan doe ik het ook.
Zo liefdevol vind ik je ook niet, want je zit vol met kritiek.
Als je ergens gebrek aan ziet....doe het dan zelf goed en geef het goede voorbeeld....... Maar steeds maar overal gebrek aan zien...tja, dat kan iedere domme hoor.
Verras mij door je goede en liefdevolle voorbeeld hier op het forum. Doe het gewoon voor hoe het moet en niet maar even....maar steeds weer. Dat is je ware. Dat zal mensen raken....denk je ook niet?
Kijk Hannah....jij bent een type, die iemand wil veranderen, maar dat gaat helemaal niet. Dat zul je best wel weten.....toch?
Christus accepteert een ieder zo als hij/zij is en alleen Hij kan mensen veranderen......echt hoor...alleen Hij. En weet je, wat je dan moet doen, als je zoveel kritiek hebt op iemand?.....Bidden Hannah....veel bidden voor die persoon. Dat is je ware......opdat God die persoon kan veranderen.
Mensen kunnen mensen niet veranderen......dat kun je wel vergeten en volgens mij weet je dat best. Maar bij God is alles mogelijk...alleen bij God.
Gods zegen Hannah.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: woensdag 3 februari 2010, 08:33
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Laat de Zon niet ondergaan over uw toorn.
Oude Bijbelse wijsheid en heel bruikbaar.
Thomas |
Zo`n waarheid, Thomas En oud is hij niet, want het staat er een paar keer.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|