Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 13:28
|
|
|
HANNAH810 schreef: | Welterusten! Huichelaars
kijk sola; je leert het echt nog wel joh; iets aardigs zeggen en anders je mond houden....
jij ook een goede nachtrust gewenst hoor!! |
je snapt me niet sola? dit stukje komt op mij over als een zeer creatieve wijze van een goede nachtrust toewensen;
Welterusten! Ik citeer hier nog een keer MATTHEUS 15 : 7 - 9
Jezus zei in Matth.15 :
7 Huichelaars, wat is Jesaja’s profetie toch toepasselijk op u: 8 “Dit volk eert mij met de lippen, maar hun hart is ver van mij; 9 tevergeefs vereren ze mij, want ze onderwijzen hun eigen leer, voorschriften van mensen.”’ \
dat is wat ik bedoelde met; jij ook welterusten....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 13:42
|
|
|
VINCENT394 schreef: | Het onderwerp homohuwelijk vind ik moeilijk.
Aan de ene kant, als er liefde is tussen twee mensen, waarom zouden zij dit dan niet mogen uiten? (het huwelijk is daar dan slechts een formaliteit) Ik weet dat er in de Christelijke wereld anders over gedacht wordt, volgens mij kan iemand die homosexuele gevoelens heeft daar niets aan doen. Zouden zij dan geen recht hebben op een levenspartner en de liefde die wij allemaal nastreven?
Aan de andere kant wijst de bijbel homosexualiteit af. (volgens mij vooral in het oude testament, maar als iemand een nieuwe testamentarische tekst heeft, hoor ik deze graag)
Dus mijn gevoelens over homosexuelen zijn een beetje dubbel (ik ken een homostel die samenleven en willen trouwen) maar ik kan hen niet veroordelen (of zelfs afwijzend staan tegenover) omdat zij uit liefde samenwonen. Als zij dit kunnen verantwoorden tegenover God, wie ben ik dan om daar een mening over te hebben? Op dit moment kan ik eigenlijk alleen maar blij zijn voor het geluk dat ze hebben gevonden.
(en als je denkt dat het voor een Christen moeilijk is om iemand te vinden om je leven te delen, ga eens met een homo of een lesbienne praten)
Ik ben heel benieuwd hoe jullie omgaan met homo- of lesbiennestellen in jullie omgeving.
groetjes,
Vincent | Ik denk dat er een denkfout zit in je redenering. Als ik alleen met mensen omga met wie ik het eens ben hoe ze leven wordt mijn kringetje wel erg klein. Sommige sektes zijn daar een voorstander van bv. Jehova Getuigen, maar ik bepaald niet. Je kunt vrienden zijn met mensen hoewel je het niet eens bent met de manier waarop ze leven. De vraag is, moet je daar een oordeel over hebben of moet je ook de mens er achter zien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 14:09
|
|
|
DJHAMMEKE404 schreef: | hoikes iedereen, zou graag langs deze weg een oproep doen aan iedereen voor nu 2 februari om 20.00 u tot 22.00 u wie wil komen naar Heeze boelakkers nr 2 je krijgt van mij een Waardebon van 25 euro en als je mee gaat dan Gelieve met mij contact op te Nemen via e-mail voor verder af te spreken.tot morgen avond 17 uur kan u mij contacteren daarvoor Moet de plaatsen weten met hoeveel gasten we zijn. mijn mail adres is djhammeke@hotmail.com Alvast bedankt en hoop op reacties groetjes |
deze keer krijg ik dat niet meer rond ivm vervoer en oppas voor de kids . tip :volgende keer eerder op forum zetten dus jammer volgende keer beter,heb wel ibnterresse in zo'n waardebon groetjes Grace
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HAAS141
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 14:32
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Sluit ik me helemaal bij aan.... |
doe ik ook gezellig mee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 14:36
|
|
|
HAAS141 schreef: | doe ik ook gezellig mee |
Groephug
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op dinsdag 2 februari 2010, 14:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENDUK927
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 15:44
|
|
|
komt een man bij de dokter, zegt de man tegen de dokter ben gebeten door een hond, zegt de dokter tegen die man, ja dat doe ze
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 16:54
|
|
|
HANNAH810 schreef: | je snapt me niet sola? dit stukje komt op mij over als een zeer creatieve wijze van een goede nachtrust toewensen;
Welterusten! Ik citeer hier nog een keer MATTHEUS 15 : 7 - 9
Jezus zei in Matth.15 :
7 Huichelaars, wat is Jesaja’s profetie toch toepasselijk op u: 8 “Dit volk eert mij met de lippen, maar hun hart is ver van mij; 9 tevergeefs vereren ze mij, want ze onderwijzen hun eigen leer, voorschriften van mensen.”’ \
dat is wat ik bedoelde met; jij ook welterusten.... |
Ik snap het nog steeds niet.... het is maar goed, dat jij het tenminste snapt.
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op dinsdag 2 februari 2010, 17:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 17:23
|
|
|
PIETER649 schreef: | MIJNS INZIENS wil God juist dat wij ook in dit leven een reserve hebben... Denk maar aan Jozef die van de farao opdracht kreeg hetgeen overbleef van de 7 vette jaren, op te slaan voor de 7 magere jaren Ze hadden dus een TROOST in de voorraadschuren. Deze TROOST is door God zelf gestuurd dmv de droom van de farao. Een ander voorbeeld is dat van de wijze en de dwaze maagden. De wijze maagden hadden TROOST in hun reserveflesjes. Nou ging die gelijkenis uiteraard over het bereid zijn voor de komst van de Koning, God zelf dus, maar door juist dit voorbeeld geeft Jezus aan dat een reserve eerder verstandig dan onbijbels is. |
Zo heb ik het nog niet bekeken. Pieter. Maar je hebt gelijk, sparen is volgens mij heel bijbels. Waarbij we natuurlijk de opdracht houden, om ook andere mensen te helpen. Juist door te sparen, kun je - wellicht op een later tijdstip - een ander helpen. Jozef verzamelde het koren niet alleen voor zichzelf, maar deelde het later ook met anderen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VINCENT394
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 17:27
|
|
|
PIETER649 schreef: | (....) Ook katholieken geloven in dezelfde God als protestanten, en zijn dus broeders en zusters in Christus. Ook op CM zitten katholieken. Laten we deze gelovigen dus gewoon in hun waarde laten, oke? |
Hulde!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 17:48
|
|
|
HANNAH810 schreef: je snapt me niet sola? dit stukje komt op mij over als een zeer creatieve wijze van een goede nachtrust toewensen;
Welterusten! Ik citeer hier nog een keer MATTHEUS 15 : 7 - 9 Jezus zei in Matth.15 : 7 Huichelaars, wat is Jesaja’s profetie toch toepasselijk op u: 8 “Dit volk eert mij met de lippen, maar hun hart is ver van mij; 9 tevergeefs vereren ze mij, want ze onderwijzen hun eigen leer, voorschriften van mensen.”’ \
Ik snap het nog steeds niet.... het is maar goed, dat jij het tenminste snapt. Laatst aangepast door SOLAFIDE630 op dinsdag 2 februari 2010, 17:35
dat is ook precies de reden dat ik t je probeer duidelijk te maken sola.....
stel je voor, dat ik je in een huiselijke situatie welterusten zou wensen, en dat dan tegelijkertijd combineer met een bijbeltekst over huichelaars, zou je dan beseffen hoe fijn ik t zou vinden als je lekker zou slapen, of zou je je gekwetst voelen denk je?
ik zou persoonlijk liever een welterusten meekrijgen in de zin van;
ik lag en sliep gerust, van 's Heeren trouw bewust, tot ik verfrist ontwaakte want God was aan mijn zij, Hij ondersteunde mij, in t leed dat mij genaakte
ik zal vol heldenmoed daar mij Zijn hand behoed tien duizenden niet vrezen schoon ik van alle kant geweldig "aangerand" en fel geprangt moog' wezen....
dus bij deze nog eens een geruste slaap toegewenst uit het zuiden..... snap je nu beter wat ik bedoelde, sola?
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 2 februari 2010, 17:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 19:17
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Zo heb ik het nog niet bekeken. Pieter. Maar je hebt gelijk, sparen is volgens mij heel bijbels. Waarbij we natuurlijk de opdracht houden, om ook andere mensen te helpen. Juist door te sparen, kun je - wellicht op een later tijdstip - een ander helpen. Jozef verzamelde het koren niet alleen voor zichzelf, maar deelde het later ook met anderen. |
Toch had je dit gewoon kunnen lezen in je bijbel hoor Marijan. Dat zouden meer mensen moeten doen, ALLES lezen en niet alleen wat je toevallig goed uitkomt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 19:22
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | @ allen:
Toch is het m.i. allemaal niet juist.
Jezus leerde gewoon, wat IN en UIT HET HART komt, dat maakt de mens onrein....
Lees nog maar eens goed, wat Hij zei bijv. in Marcus 7 18 Hij zei tegen hen: ‘Begrijpen ook jullie het dan nog niet? Zien jullie dan niet in dat niets dat van buitenaf in de mens komt, hem onrein kan maken 19 omdat het niet in zijn h a r t, maar in zijn maag komt en in de beerput weer verdwijnt?’ Zo verklaarde hij alle spijzen rein. 20 Hij zei: ‘Wat uit de mens komt, dat maakt hem onrein. 21 Want van binnenuit, uit het hart van de mensen, komen slechte gedachten, ontucht, diefstal, moord, 22 overspel, hebzucht, kwaadaardigheid, bedrog, losbandigheid, afgunst, laster, hoogmoed, dwaasheid; 23 al deze slechte dingen komen van binnenuit, en die maken de mens onrein.’
En ook staat er exact in de bijbel, dat alleen ontucht het lichaam kan het lichaam aantasten VOOR GOD EN DAAR KOMT HET TOCH OP AAN...N.L. WAT VOOR GOD BELANGRIJK IS EN ZOALS HIJ DE DINGEN ZIET EN NIET WEER, ZOALS WIJ DE DINGEN BENADEREN EN WAARDEREN.
1 Kor 6,18 Ga ontucht uit de weg! Geen enkele andere zonde die een mens kan begaan tast het lichaam aan, maar wie ontucht pleegt zondigt tegen het eigen lichaam.
Leert Jezus ons niet zo in de bijbel hoe je moet lezen. Hij laat ons toch constant zien, dat wij mensen niet goed kunnen lezen.
Zo leerde Hij Zijn discipelen, dat God een God van levenden was, want er staat geschreven, zei Jezus: Hij IS de God van Abraham, Isaac en Jacob en zo heeft Hij meer dingen laten zien en ons willen leren om exact te lezen wat er staat in de bijbel.
Uit bovenstaande kan ik dus concluderen, dat roken niet naar de maatstaven van God ons lichaam aantast, want dat kan ALLEEN gebeuren door ONTUCHT.
God kijkt dus anders tegen de dingen aan dan wij, maar dat was ons eigenlijk al bekend, dat Zijn gedachten niet de onze zijn.
Ook als je rookt, bevuil je je hart niet met zondige gedachten of zondige gevoelens of intenties etc. niet in de zin van: slechte gedachten, ontucht, diefstal, moord, overspel, hebzucht, kwaadaardigheid, bedrog, losbandigheid, afgunst, laster, hoogmoed, dwaasheid
Als je je gezondheid naar de bliksem paft door te roken terwijl je wel degelijk voelt dat het je lichaam belast: kortademigheid, benauwdheid, hoesten/kuchen, hoofdpijn, opgejaagd hart, ontwenningsverschijnselen bij het niet roken en je nog durft te zeggen dat roken het lichaam niet aantast dan doe je toch echt aan struisvogelpolitiek, hoor. De foto's van longen met een laag teer erop hebben in alle kranten en bladen gestaan. Iedereen weet dat je de risico's op maagkwalen, huid-, blaas-, keel- en longkanker en alle andere kankersoorten verhoogd door te roken omdat artsen en de hele gezondheidszorg miljoenen uitgeven om de argeloze, rokende burger te informeren over de gezondheidsrisico's van het roken die voor de samenleving een enorme kostenpost is en een hoge druk legt op de gezondheidszorg. Daarnaast stinkt het vreselijk; het haar en de kleding om maar niet van de adem te spreken: . Nog meer smoesjes.........?? Laat je vooral verleiden door Mefisto, Lucifer en andere vrienden van HET KWAAD......brrrrrrrrr. Sorry voor de wat stevige toon, beste lezer, maar zachte heelmeesters......
1 Kor 6,18 Ga ontucht uit de weg! Geen enkele andere zonde die een mens kan begaan tast het lichaam aan, maar wie ontucht pleegt zondigt tegen het eigen lichaam.
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 19:28
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Er word dus in de bijbel niet over roken gesproken omdat hier toen nog geen sprake van was, maar aangezien het hetzelfde effect heeft als ander genoemde verslavingen lijkt het mij net zo goed een zonde. |
Toch vind ik dit lastig hoor. Als ik nou gemiddeld genomen gezond leef en neem wijn, eet me af en toe klem aan babipangang en beweeg te weinig, moet ik me dan een zondaar noemen? Dat kan, maar toch niet om die reden. We doen allemaal wel iets wat niet perfect is, je mag best leven en daarvan genieten hoor. Je moet elkaar met de Bijbel in de hand ook niet alle kleine geneugten ontzeggen, er is altijd wel ergens een tekst te vinden die je gedrag dan aanvalt. Pas als het je gezondheid (op den duur) bedreigt, moet je eens gaan nadenken of dit wel in overeenstemming is met de bedoeling als mens. Genieten is niet fout, verzuren en altijd leven in een hunkerbunker naar alles wat je graag zou willen en niet realiseert, is ongezonder denk ik.
Thomas[/quote]
Zoals je het omschrijft, Thomas, gaat het bij jou meer om 'pekelzonden' lijkt me. Empirisch getoetst is, dat die beleven beter voor je gezondheid is dan te verzuren in de hunkerbunker.......mooi woord
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 19:33
|
|
|
Valt wel mee met die kosten joh.... accijnsen brengen veel op en rokers kosten ook niet zoveel aow
trouwens nooit geweten dat Lucifer de eigenaar van Marlboro was... ik weet wel dat de weduwe eigenaar is van Van Nelle... hoe is zij eigenlijk weduwe geworden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 19:33
|
|
|
HENK710 schreef: | Off-topic, maar iets afwijzen moet wel op goede gronden gebeuren. En de paus afwijzen omdat hij zich ziet als plaatsvervanger van God is geen goede grond, aangezien de paus zich zo niet ziet. De paus geldt i katholieke kring als plaatsvervanger van Petrus, en die was bij mijn weten geen God. |
Perfect, Henk, dat vind ik mooi gepareerd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 19:35
|
|
|
INKA401 schreef: | ik vind dit véél te kort door de bocht ... kom op zeg ... ik verwacht van de politie vakmanschap ... m.a.w. zei verstaan hun vak écht wel , en weten dus dat ze een keuze hadden ... grrrrr ... het is zooo makkelijk gedacht , om er dan maar overheen te rijden omdat het hun op dat moment even goed uitkwam ... te gék voor woorden ... |
Vanuit de huiskamer / studeerkamer kunnen we inderdaad in alle rust (!) oplossingen bedenken voor dit probleem. Zo kan een dierenarts een agressief dier een verdoving geven zodat zo'n dier tijdelijk rustig wordt. Dat gebeurt regelmatig, dus misschien had het hier ook gekund.
Maar ik word het een beetje zat dat sommige mensen tegen van alles en nog wat in ons landje aantrappen onder het motto: "bij ons in het buitenland is ALLES beter." Ook in het buitenland worden fouten gemaakt! Als het in het buitenland zoveel beter was, zouden nergens rechtbanken en gevangenissen bestaan. En zou ook het stadsarchief van Keulen niet zijn ingestort.
Het voorval met het overreden dier geeft aan dat in het buitenland ook niet alles naar wens gaat. Om eens aan te geven wat wèl goed gaat in ons land: het aantal verkeersdoden is afgenomen van 3000 tot 500 per jaar. Natuurlijk kan en moet het nog beter, maar ik vind dit al een knappe prestatie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 19:38
|
|
|
[quote=SOLAFIDE630]@ allen:
21 Want van binnenuit, uit het hart van de mensen,[/size] komen slechte gedachten...] [/size]
De behoefte aan roken komt van binnenuit, niet van buitenaf..... of zie ik dat verkeerd?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 19:43
|
|
|
HANNAH810 schreef: | HANNAH810 schreef: je snapt me niet sola? dit stukje komt op mij over als een zeer creatieve wijze van een goede nachtrust toewensen;
Welterusten! Ik citeer hier nog een keer MATTHEUS 15 : 7 - 9 Jezus zei in Matth.15 : 7 Huichelaars, wat is Jesaja’s profetie toch toepasselijk op u: 8 “Dit volk eert mij met de lippen, maar hun hart is ver van mij; 9 tevergeefs vereren ze mij, want ze onderwijzen hun eigen leer, voorschriften van mensen.”’ \
Ik snap het nog steeds niet.... het is maar goed, dat jij het tenminste snapt. Laatst aangepast door SOLAFIDE630 op dinsdag 2 februari 2010, 17:35
dat is ook precies de reden dat ik t je probeer duidelijk te maken sola.....
stel je voor, dat ik je in een huiselijke situatie welterusten zou wensen, en dat dan tegelijkertijd combineer met een bijbeltekst over huichelaars, zou je dan beseffen hoe fijn ik t zou vinden als je lekker zou slapen, of zou je je gekwetst voelen denk je?
ik zou persoonlijk liever een welterusten meekrijgen in de zin van;
ik lag en sliep gerust, van 's Heeren trouw bewust, tot ik verfrist ontwaakte want God was aan mijn zij, Hij ondersteunde mij, in t leed dat mij genaakte
ik zal vol heldenmoed daar mij Zijn hand behoed tien duizenden niet vrezen schoon ik van alle kant geweldig "aangerand" en fel geprangt moog' wezen....
dus bij deze nog eens een geruste slaap toegewenst uit het zuiden..... snap je nu beter wat ik bedoelde, sola? |
Mooie poging om Sola een spiegel voor te houden, Hannah, wellicht komt het nu over bij haar. Misschien voelt ze iets van de harteloze wettische houding tegenover haar medemensen van wie je, volgens de Schrift, moet houden zoals van jezelf.
Hou je wel van jezelf, Solafide? Kan je jezelf en daardoor ook anderen, vergeven? Kan je ook met een menselijk warm hart naar mensen en dus ook naar jezelf, kijken; mensen geschapen naar Gods Beeld, imperfect en daardoor zondig, maar stuk voor stuk van Hem. Zoek niet naar de zonde in de ander want daarin veroordeel je keer op keer jezelf. Zoek naar wat goed is in de ander en geef daar je aandacht aan, zodat wat goed is groter wordt en wat niet goed is (wie oordeelt?) minder groot wordt. Wie zonder zonden is werpe de eerste steen, Sola. Oordeelt niet opdat u zelf niet in het oordeel komt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 19:53
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Niemand heeft m.i. in dit stukje gezegd, dat de Paus de belichaming van Jezus Christus is. Die kwalificatie is helemaal niet genoemd, ik kan het niet ontdekken tenminste. | Het is een ietwat vrije vertaling van de eerder gegeven definitie van de uitdrukking dat de paus vervanger van God zou zijn.
SOLAFIDE630 schreef: | Ik begrijp uit het betreffende stukje, dat bepaalde protestanten de Paus ergens van betichten, maar niet, dat de Katholieken de Paus als zodanig zien. | Niet enkel protestanten...Er heerst geregeld een verkeerd beeld van de katholieke kerk in gebruiken etc., ook als het om de positie van iemand als de paus gaat. Een beeld dat veelal ontstaat door een bepaalde opvoeding, waarbij geen informatie ingewonnen wordt van de andere kant. Ook het stukje zoals jij dat geciteerd hebt over de uitdrukking Vicarius Fili Dei, geeft daar bij nader inzien toch weer blijk van....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 20:01
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Clowntje,Cross en Henkie van harte gefeliciteerd!!!!!
Knufx3 en
Leanne |
DRIEwerf HOERA!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 20:03
|
|
|
PIETER649 schreef: | voor degenen onder jullie die interesse hebben in het grote anwb onderzoek... vul het in, verbaas je over de suggestieve vraagstelling en surf dan even naar de site van de telegraaf die ook een enquete houd. |
De enquête van de ANWB heb ik ingevuld, maar heb geen overduidelijk suggestieve vraagstelling kunnen vinden. Misschien komt dat doordat ik wat eerlijks in die kilometerheffing zie.... betalen naar gebruik, niet betalen of minder betalen voor bezit. Verder vind ik de vraagstelling vrij goed, t had veel slechter en ongenuanceerder gekund. Zo'n genuanceerde vraagstelling ben ik nog niet ergens anders tegengekomen.
Of ik zelf 100% achter de kilometerheffing zal staan, hangt af van o.m. de volgende vragen: 1) wordt het milieu er beter van 2) wordt het leefklimaat er beter van 3) zal men de verleiding kunnen weerstaan er een melkkoe van te maken
We weten allemaal dat de lucht in de (grote) steden niet overal even gezond is. Er zijn straten die een hoge concentratie fijne stofdeeltjes hebben die daar heel niet in de lucht thuishoren. Die stoffen zijn te herleiden tot het autoverkeer. Voor de steden zou het een zegen zijn als ze niet elke dag werden overspoeld met enorme aantallen auto's.
Het leefklimaat in de steden wordt een stuk beter als de auto een stapje terug doet. Degenen die koste wat het kost hun autootje door de stad proberen te persen, zouden eens moeten nadenken over het effect van hun eigen gedrag op het leefklimaat in de stad. Ik ervaar het niet als een straf om met bus of trein te gaan: in de bus zit je hoger dan in de auto, dus je ziet (met name als je voorin zit) heel veel. En in de trein zie je weer andere stukken van het land dan dat je met de auto gaat. Het uitzicht vanuit de trein wordt zelfs in de Randstad niet bedorven door grote aantallen goedkoop (en dus fantasieloos) aangelegde bedrijvenparken en geluidsschermen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 20:11
|
|
|
er is nog een duidelijk voorbeeld, pieter; abraham wilde geen geschenk aannemen, omdat ze anders konden zeggen dat ze hem rijk hadden gemaakt. dat impliceert dus, dat God abraham rijk maakte.....
ik heb mijn hand opgeheven tot de HEERE, de allerhoogste God, die hemel en aarde bezit; zo ik een draad of schoenriem, ja, van wat er ook van u is, iets zou nemen! opdat u niet zegge; ik heb abraham rijk gemaakt...
van melchizedek,(de koning van salem, en priester van God,) neemt hij wel geschenken aan, omdat die blijkbaar anders over rijkdom denkt, dan de koning van sodom.
of job; de Heere heeft gegeven, de Heere heeft genomen, de naam des Heeren zij gelooft!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 20:16
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=cHjL5U7f8J8&feature=PlayList&p=306135D5F3172866&playnext=1&playnext_from=PL&index=40
Jeugdsentiment
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENKEMAN399
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 20:24
|
|
|
Geen gek filmpje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 20:34
|
|
|
Sinds een paar dagen hebben we opeens de mogelijkheid direct klachten bij CM te leggen door de knop "dit is niet okee" in te drukken. Wat vinden jullie daarvan.
Om bij mezelf te beginnen. Ik vind het averechts werken. De klachten zullen alleen maar toenemen en Chris zal meer schoolmeester moeten spelen. Verder vind ik dat mensen veel te snel op hun teentjes getrapt zijn en argumenten meteen als een persoonlijke aanval zien. Vooral het nieuwe stopwoordje, je mag niet oordelen hangt me de keel uit. Oordelen gaat over de vraag of iemand behouden is en dat mag God alleen. Je mag wel een mening hebben, die anders is dan de ander. Beoordelen of iemand gelijk heeft mag ook aan de hand van Gods Woord. Bemoedigen mag ook. Veroordelen mag ook, dan alleen maar gedrag, niet de persoon. Maar er zijn mensen die deze verschillen niet zien. En dat geeft meteen een heleboel onnodige conflicten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 20:43
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=yRm_TRVrHPc
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 21:04
|
|
|
Je zult het niet geloven Chat maar ik ben het met je eens De correctie komt wel van bijdragen van de mensen zelf, dat hoeft Chris niet te doen. Dan komt onze redacteur klem te zitten. Als je je niet vrij kunt uiten is geen discussie mogelijk, althans geen discussie die leidt tot een verdieping van inzichten. En daar is het ons om te doen. We zoeken naar de waarheid en niemand heeft die in pacht. Ik heb me hier ook wel eens grof beledigd gevoeld maar vind dat ook een zwakheid van de tegenpartij. En dat kwaad straft zichzelf, dat blijkt dan ook weer. Het enige positieve er aan is dat het preventief kan werken naar puur als beledigend bedoelde bijdragen. Maar dat is geen discussie, dat is debat op slechte wijze.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 2 februari 2010, 21:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 21:10
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Sinds een paar dagen hebben we opeens de mogelijkheid direct klachten bij CM te leggen door de knop "dit is niet okee" in te drukken. Wat vinden jullie daarvan.
Om bij mezelf te beginnen. Ik vind het averechts werken. De klachten zullen alleen maar toenemen en Chris zal meer schoolmeester moeten spelen. Verder vind ik dat mensen veel te snel op hun teentjes getrapt zijn en argumenten meteen als een persoonlijke aanval zien. Vooral het nieuwe stopwoordje, je mag niet oordelen hangt me de keel uit. Oordelen gaat over de vraag of iemand behouden is en dat mag God alleen. Je mag wel een mening hebben, die anders is dan de ander. Beoordelen of iemand gelijk heeft mag ook aan de hand van Gods Woord. Bemoedigen mag ook. Veroordelen mag ook, dan alleen maar gedrag, niet de persoon. Maar er zijn mensen die deze verschillen niet zien. En dat geeft meteen een heleboel onnodige conflicten. |
Hoezo toename van klachten? Is dat niet erg voorbarig? Ik vind het juist een goed middel om mensen te laten nadenken over de formulering. Ook heeft het als voordeel dat er geen zoektocht naar teksten etc nodig is obv een mail, maar de redactie heeft direct de locatie te pakken en kan zo sneller en adequater reageren. Op andere fora is een dergelijk mechanisme veel in gebruik en het werkt! Met het stopwoordje "niet oordelen" heeft de knop niets van doen in mijn ogen. En ja , het wordt misschien wat vaak gebruikt die uitdrukking, maar ook hier geldt weer dat er ook veel aan gedaan kan worden door een andere formulering te kiezen als zendende partij. Ook die kan namelijk nog wel eens het verschil tussen gedrag en persoon niet altijd even goed zien
Ik vind het jammer dat nog voor de knop zijn inwerktijd heeft kunnen hebben, er alweer negatief over gedaan wordt. Geef dergelijke dingen eerst de ruimte voor je ze negatief beoordeelt.
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op dinsdag 2 februari 2010, 21:31
|
|
Naar boven |
|
|
|
|