Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 1 februari 2010, 20:30
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het is juist de kunst om geld te gebruiken en niet door geld gebruikt te worden. Dan kan het een zegen zijn en kun je een zegen zijn voor God. |
Inderdaad! Zo mocht Jozef van Arimatea als rijke leerling van Jezus ook iets doen met zijn rijkdom door het graf voor Jezus ter beschikking te stellen. Maar goed, volgens sommigen is deze man blijkbaar hoe dan ook verdoemd...puur omdat hij met zijn gaven en talenten rijkdom verzameld heeft en dit ook wil gebruiken ten bate van anderen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ISRAEL987
|
|
Geplaatst: maandag 1 februari 2010, 20:51
|
|
|
http://www.upchucky.com/worship/come.html
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GLENNY451
|
|
Geplaatst: maandag 1 februari 2010, 21:15
|
|
|
Lieve mensen, heel mooi al die titels maar het zijn geen namen van Jezus.
Er is maar 1 naam gegeven aan Hem en dat is Jezus Christus, de naam boven alle namen. Dus Jezus is de naam en de rest zijn titels gegeven om Zijn grootheid aan te duiden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GLENNY451
|
|
Geplaatst: maandag 1 februari 2010, 21:18
|
|
|
Afvallen is niet verkeerd maar welke methode gebruiken jullie eigenlijk? Er is maar 1 methode die werkt en dat is het veranderen van je metabolisme.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GLENNY451
|
|
Geplaatst: maandag 1 februari 2010, 21:20
|
|
|
Hartstikke goed, terug naar de basis! Evangelisatie, Gaat en verkondig het Evangelie!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: maandag 1 februari 2010, 21:20
|
|
|
GLENNY451 schreef: | Lieve mensen, heel mooi al die titels maar het zijn geen namen van Jezus.
Er is maar 1 naam gegeven aan Hem en dat is Jezus Christus, de naam boven alle namen. Dus Jezus is de naam en de rest zijn titels gegeven om Zijn grootheid aan te duiden. |
Euhm is Christus zijn achternaam dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 1 februari 2010, 21:22
|
|
|
GLENNY451 schreef: | het veranderen van je metabolisme. |
Het veranderen van je verandering (letterlijke betekenis van metabolisme)...daar gaat de oproep tot standvastigheid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GLENNY451
|
|
Geplaatst: maandag 1 februari 2010, 21:22
|
|
|
Mag ik wat toevoegen? Liefde is een "zeker weten dat"!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 1 februari 2010, 21:48
|
|
|
Welterusten! Huichelaars
kijk sola; je leert het echt nog wel joh; iets aardigs zeggen en anders je mond houden....
jij ook een goede nachtrust gewenst hoor!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 1 februari 2010, 21:51
|
|
|
HANNAH810 schreef: | Welterusten! Huichelaars
kijk sola; je leert het echt nog wel joh; iets aardigs zeggen en anders je mond houden....
jij ook een goede nachtrust gewenst hoor!! |
Slapen was dacht ik niet het scheppingsdoel Al is het wel zeer gezond om tot je doel te komen door ook goed te rusten!
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op maandag 1 februari 2010, 22:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 1 februari 2010, 22:03
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Hieronder nog een artikel over Vicarius Filii Dei (van het internet afgeplukt)
Vicarius Filii Dei is een titel die behoord zou hebben aan Petrus en betekent "plaatsvervanger van de zoon gods". Er wordt (vooral door Zevende-Dag Adventisten en andere protestanten) gezegd dat de paus (de opvolger van Petrus) ook deze titel draagt. De Rooms-Katholieke Kerk ontkent dit echter. De titel wordt genoemd in de Donatio Constantini, een vervalst document uit de 8ste eeuw waarin Keizer Constantijn de wereldijke macht van het West-Romeinse Rijk nalaat aan Paus Sylvester I. Dit document zou ook nog tijdens de hoge Middeleeuwen regelmatig gebruikt worden door pausen om hun wereldlijk gezag te laten gelden. Wanneer de letters van Vicarius Filii Dei (als Romeinse cijfers) bij elkaar worden opgeteld is de uitkomst van de optelsom 666, het nummer van de Antichrist. Naast de claim van sommige protestanten dat de paus de titel van Vicarius Filii Dei draagt zou deze titel ook op de pauselijke tiara (die sinds Paus Paulus VI niet meer wordt gedragen) staan. Ook zouden nog altijd pausen gekroond worden met de tiara waar de titel opstaat, terwijl alle oude tiara's door de soldaten van Napoleon werden vernield in het begin van de 19de eeuw. Uit dit alles leiden sommige protestanten af dat de paus de Antichrist is. De realiteit zit echter anders in mekaar. Er zijn talloze bewijzen voor het feit dat de titel niet op de tiara staat. Het is dus vooral een geloofszaak voor de Zevende-Dags Adventisten en andere protestanten. |
Naar aanleiding van de hier ontstane gedachtenwisseling toch nog eens in gesprek gegaan met een aantal katholieken. Zij zijn het toch pertinent oneens met de uitleg zoals deze in het geciteerde artikel wordt weergegeven. De letterlijke vertaling van Vicarius Fili Dei is plaatsvervanger van de Zoon van God. Hiermee wordt in katholieke kringen niet bedoelt dat de paus de nieuwe belichaming van God zou zijn, zoals in dit artikel welhaast wordt aangenomen. De apostelen waren na Jezus' Hemelvaart degenen die het evangelie de wereld in moesten brengen zoals Jezus hun dat had geleerd. Zo waren zij de vervangers van Jezus op aarde, als boodschappers van God. In dat licht moet ook de titel van de Paus gezien worden, die zich in de lijn van Petrus als sleuteldrager ziet. Deze apostolische opvolging is een punt waar we met katholieken over van gedachten mogen blijven wisselen. Maar ik denk toch dat het onterecht is om hen ervan te betichten dat de paus zich als vervanger van God ziet... Mijn totaalbeeld is wel weer aangescherpt door het gesprek hier en het vervolg... Daarom leek het me wel goed om het hier nog te delen als vervolg op de eerdere uitingen hierover.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: maandag 1 februari 2010, 22:29
|
|
|
PIETER649 schreef: | Je slaat nu echt door hoor Sola... of zit je ons nu te dollen??? Als jij dit serieus meent, heb je een erg verwrongen beeld van de manier waarop God tegen geld-rijkdom-bezit aankijkt. MIJNS INZIENS wil God juist dat wij ook in dit leven een reserve hebben... Denk maar aan Jozef die van de farao opdracht kreeg hetgeen overbleef van de 7 vette jaren, op te slaan voor de 7 magere jaren Ze hadden dus een TROOST in de voorraadschuren. Deze TROOST is door God zelf gestuurd dmv de droom van de farao. Een ander voorbeeld is dat van de wijze en de dwaze maagden. De wijze maagden hadden TROOST in hun reserveflesjes. Nou ging die gelijkenis uiteraard over het bereid zijn voor de komst van de Koning, God zelf dus, maar door juist dit voorbeeld geeft Jezus aan dat een reserve eerder verstandig dan onbijbels is. |
Jij hebt jouw visie Pieter....ik de mijne.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 1 februari 2010, 22:32
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | 1. Pred 3,1 Voor alles wat gebeurt is er een uur, een tijd voor alles wat er is onder de hemel. 2. Pred 3,17 Ik zei tegen mezelf: God zal zowel de rechtvaardigen als de goddelozen aan zijn oordeel onderwerpen, want er is bij hem voor alles wat gebeurt en voor elke daad een tijd en een plaats. 3. Pred 8,6 voor alles wat gebeurt is er een juiste tijd. Een zware last is dat, voor ieder mens. Het is een kwade zaak, Welke van de 3 bedoel je ?? |
Pff....daar moet ik een nachtje over slapen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 1 februari 2010, 22:37
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Jij hebt jouw visie Pieter....ik de mijne. |
Hier kun je toch niet omheen???? ALTIJD beticht je mij van onbijbelse argumenten... en dan kom ik es n keer met bijbelse argumenten en nu weiger je nog mij gelijk te geven. De geest van koppigheid is je niet vreemd geloof ik.
Lees de bijbel nou eens zonder je vooringenomenheid en exact zoals het er staat! ( ook als de conclusie je een keer niet zint)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GLENNY451
|
|
Geplaatst: maandag 1 februari 2010, 22:54
|
|
|
Precies, door wedergeboorte erf je Zijn achternaam, Christen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: maandag 1 februari 2010, 23:01
|
|
|
HANNAH810 schreef: | Welterusten! Huichelaars
jij ook een goede nachtrust gewenst hoor!! |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: maandag 1 februari 2010, 23:14
|
|
|
HENK710 schreef: | Naar aanleiding van de hier ontstane gedachtenwisseling toch nog eens in gesprek gegaan met een aantal katholieken. Zij zijn het toch pertinent oneens met de uitleg zoals deze in het geciteerde artikel wordt weergegeven. De letterlijke vertaling van Vicarius Fili Dei is plaatsvervanger van de Zoon van God. Hiermee wordt in katholieke kringen niet bedoelt dat de paus de nieuwe belichaming van God zou zijn, zoals in dit artikel welhaast wordt aangenomen. De apostelen waren na Jezus' Hemelvaart degenen die het evangelie de wereld in moesten brengen zoals Jezus hun dat had geleerd. Zo waren zij de vervangers van Jezus op aarde, als boodschappers van God. In dat licht moet ook de titel van de Paus gezien worden, die zich in de lijn van Petrus als sleuteldrager ziet. Deze apostolische opvolging is een punt waar we met katholieken over van gedachten mogen blijven wisselen. Maar ik denk toch dat het onterecht is om hen ervan te betichten dat de paus zich als vervanger van God ziet... Mijn totaalbeeld is wel weer aangescherpt door het gesprek hier en het vervolg... Daarom leek het me wel goed om het hier nog te delen als vervolg op de eerdere uitingen hierover. |
Niemand heeft m.i. in dit stukje gezegd, dat de Paus de belichaming van Jezus Christus is. Die kwalificatie is helemaal niet genoemd, ik kan het niet ontdekken tenminste.
Ik begrijp uit het betreffende stukje, dat bepaalde protestanten de Paus ergens van betichten, maar niet, dat de Katholieken de Paus als zodanig zien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: maandag 1 februari 2010, 23:18
|
|
|
Niemand heeft volgens mij de indruk dat je te dik bent, Inez Wel gek, in de Gouden eeuw was dik zijn een statussymbool want dan had je goed te eten. Bredero zei het al: het kan verkeren.
Thomas
In de Islamitische landen is dik zijn nog steeds een symbool van rijkdom. Want de vrouw wordt nog steeds gekocht door de bruidegom. Hij moet tien procent van het gewicht van zijn geliefde betalen in goud en zilver. Hoe dikker zij is hoe meer er betaald moet worden voor haar. Dit is tevens een garantie voor haar en haar kinderen als haar man haar verlaat. In Africa zijn de vrouwen trots op hun lijf, geweldig hoe ze zich kleden. In Nederland moet iedereen als een barbiepop zijn, waardoor er veel anorexia onder de jeugd voorkomt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: maandag 1 februari 2010, 23:25
|
|
|
PIETER649 schreef: | Hier kun je toch niet omheen???? ALTIJD beticht je mij van onbijbelse argumenten... en dan kom ik es n keer met bijbelse argumenten en nu weiger je nog mij gelijk te geven. De geest van koppigheid is je niet vreemd geloof ik.
Lees de bijbel nou eens zonder je vooringenomenheid en exact zoals het er staat! ( ook als de conclusie je een keer niet zint) |
Ik vind jouw aangehaalde citaten helemaal niet van toepassing.
Maar daar ga ik het niet meer over hebben. Ieder hoort en ziet maar, zoals hij of zij hoort en ziet.......
Ik hou met deze discussie op....heb er genoeg van !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 00:15
|
|
|
INKA401 schreef: | ja natúúrlijk had dat een mogenlijkheid geweest, en maak mij nu niet wijs dat dát niet had gekund ... nee dan die hond maar aanrijden ... pffff ... sjonguh zeg ... vind dit zóó voor de makkelijkste weg kiezen hé heb hier echt geen woorden voor ... |
Misschien kón het ook niet anders. We waren er ook niet bij, dus kunnen we niet beoordelen of er een andere oplossing was geweest. Het laat dus zien dat de Duitse politie ook niet alles kan. Als in NL zo'n voorval plaatsvindt moet men dus niet bij voorbaat de politie de schuld geven van zo'n tragisch gebeuren........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 01:49
|
|
|
De jarige vandaag zijn Cross en Henk. Gefeliciteerd...... veel zegen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 02:17
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Misschien kón het ook niet anders. We waren er ook niet bij, dus kunnen we niet beoordelen of er een andere oplossing was geweest. Het laat dus zien dat de Duitse politie ook niet alles kan. Als in NL zo'n voorval plaatsvindt moet men dus niet bij voorbaat de politie de schuld geven van zo'n tragisch gebeuren........ |
ik vind dit véél te kort door de bocht ... kom op zeg ... ik verwacht van de politie vakmanschap ... m.a.w. zei verstaan hun vak écht wel , en weten dus dat ze een keuze hadden ... grrrrr ... het is zooo makkelijk gedacht , om er dan maar overheen te rijden omdat het hun op dat moment even goed uitkwam ... te gék voor woorden ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 08:52
|
|
|
Cross,
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik wens je er nog 100 gelukkige jaren bij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 09:18
|
|
|
Henk546,
van harte gefeliciteerd net je verjaardag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 09:19
|
|
|
Cross,
Van harte gefeliteerd met je verjaardag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 09:26
|
|
|
Clowntje,
van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VINCENT394
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 10:19
|
|
|
Het onderwerp homohuwelijk vind ik moeilijk.
Aan de ene kant, als er liefde is tussen twee mensen, waarom zouden zij dit dan niet mogen uiten? (het huwelijk is daar dan slechts een formaliteit) Ik weet dat er in de Christelijke wereld anders over gedacht wordt, volgens mij kan iemand die homosexuele gevoelens heeft daar niets aan doen. Zouden zij dan geen recht hebben op een levenspartner en de liefde die wij allemaal nastreven?
Aan de andere kant wijst de bijbel homosexualiteit af. (volgens mij vooral in het oude testament, maar als iemand een nieuwe testamentarische tekst heeft, hoor ik deze graag)
Dus mijn gevoelens over homosexuelen zijn een beetje dubbel (ik ken een homostel die samenleven en willen trouwen) maar ik kan hen niet veroordelen (of zelfs afwijzend staan tegenover) omdat zij uit liefde samenwonen. Als zij dit kunnen verantwoorden tegenover God, wie ben ik dan om daar een mening over te hebben? Op dit moment kan ik eigenlijk alleen maar blij zijn voor het geluk dat ze hebben gevonden.
(en als je denkt dat het voor een Christen moeilijk is om iemand te vinden om je leven te delen, ga eens met een homo of een lesbienne praten)
Ik ben heel benieuwd hoe jullie omgaan met homo- of lesbiennestellen in jullie omgeving.
groetjes,
Vincent
Laatst aangepast door
|
VINCENT394
|
op dinsdag 2 februari 2010, 10:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 11:03
|
|
|
Clown van harte gefeliciteerd en nog heel veel jaren erbij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 11:49
|
|
|
Clowntje,Cross en Henkie van harte gefeliciteerd!!!!!
Knufx3 en
Leanne
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 13:05
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Clowntje,Cross en Henkie van harte gefeliciteerd!!!!!
Knufx3 en
Leanne |
Sluit ik me helemaal bij aan....
|
|
Naar boven |
|
|