Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 09:04
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Vandaag is het rustdag. Vrijdag had ik bezoek, heerlijk in de zon gezeten en kunnen we winnen met rummikub.
Gisteren bezoek en iemand uit de nood geholpen door iets te herstellen. De gast heeft wel al mijn brood opgegeten en mijn kaas. Verder heeft de gast me verslavende snoepjes gegeven die erg plakken. De koffie mislukte maar daarna heeft de gast nog liters van het zwarte goud kunnen drinken...met mijn zoetjes die nu ook op zijn. De gast heeft ook mijn vuilnisbakje gesloopt. Kortom, het verliep allemaal goed...denk ik... en dan is het nu rustdag...voila |
Tssss was vast wel een lieve gast als jij zo moppert En jij hebt het vast allemaal met liefde gedaan want hoe harder frankie moppert op de gast hoe beter het was Maar goed twee mensen weer bij de gast met wat jij herstelt hebt en jij met je snoep en van alles en nog wat (was het wel eerlijk verdeelt?)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNEMARIE415
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 09:12
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Je mag me hier ook les komen geven hoor...euh, heb je een kettingzaag? De heg moet nog steeds gedaan worden... |
Ik doe geen workshops aan huis...alleen op locatie enne nee ik heb geen kettingzaag, zit zelf ook nog steeds op iemand te wachten die boomstronken in mijn tuin komt afzagen...dus als jij iemand gevonden hebt kan die misschien ook even bij mij langs komen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNEMARIE415
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 09:16
|
|
|
Vandaag eerst nog uitbuiken van het heerlijke wokken van gisteravond
Vanochtend naar de kerk, daarna brunchen met elkaar (doen we iedere 2 weken, en is erg leuk, iedereen neemt iets mee)
Vanmiddag maar weer breien ...hoop dat 'ie snel af is, ben het zat, en misschien nog verder in het boek "de familie Meijer".
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 09:38
|
|
|
ANNEMARIE415 schreef: | Vandaag eerst nog uitbuiken van het heerlijke wokken van gisteravond
Vanochtend naar de kerk, daarna brunchen met elkaar (doen we iedere 2 weken, en is erg leuk, iedereen neemt iets mee)
Vanmiddag maar weer breien ...hoop dat 'ie snel af is, ben het zat, en misschien nog verder in het boek "de familie Meijer". |
Misschien wil Frank het wel voor je doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 10:22
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Misschien wil Frank het wel voor je doen |
...ik buik niet uit voor Annemarie...als ze kan gaan wokken zonder mij te willen meenemen buikt ze zelf maar uit...voila
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 11:25
|
|
|
ANNEMARIE415 schreef: | Vandaag eerst nog uitbuiken van het heerlijke wokken van gisteravond
Vanmiddag maar weer breien ...hoop dat 'ie snel af is, ben het zat, en misschien nog verder in het boek "de familie Meijer". |
Gebod 26: 'Gij zult niet breien op zondag...'
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 11:28
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Gebod 26: 'Gij zult niet breien op zondag...' |
Dit riekt naar vroeger, ik moest mijn breiwerkje wegleggen als opa uit de kerk koffie kwam drinken bij ons. Toen leverde dat ergernis op, nu zou ik het hypocriet noemen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERKEN620
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 11:35
|
|
|
Vanmiddag naar de kerk, daarna door naar vrienden, samen eten, goed gesprek hebben en dan nog spelletjes doen met elkaar ^^
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 11:54
|
|
|
...ik verveel me...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 12:12
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...ik verveel me... |
Hoe bestaat het, en je hebt het zo druk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 12:15
|
|
|
JOL252 schreef: | Hoe bestaat het, en je hebt het zo druk. |
...druk met wat? Nou ja, het regent niet en het is niet zo koud. Ik zou buiten de tegels kunnen schuren...je mag zelfs komen helpen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 12:28
|
|
|
en ja straks werken spoorstremming rijden tussen raalte en wierden.
gezellig wel in een nieuwe mercedes bus dat schild weer tot een uur van 18:00 tot 1 uur snachs
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 12:28
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...druk met wat? Nou ja, het regent niet en het is niet zo koud. Ik zou buiten de tegels kunnen schuren...je mag zelfs komen helpen |
en dan mag ik zeker ook je heg gelijk kortwieken, ja ja ja.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 13:40
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Dit riekt naar vroeger, ik moest mijn breiwerkje wegleggen als opa uit de kerk koffie kwam drinken bij ons. Toen leverde dat ergernis op, nu zou ik het hypocriet noemen. |
Een zondagssteek die houdt geen week......sommige uitspraken blijven je in de genen zitten merk ik.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 10 maart 2013, 14:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNEMARIE415
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 14:19
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Gebod 26: 'Gij zult niet breien op zondag...' |
vandaar dat je je verveelt...je mag niet breien maar verbod 27 is gij zult niet schurenop zondag
...enne begrijp ik het goed dat je volgende keer een persoonlijke uitnodiging van mij wilt krijgen ...en dan kom je wel (mét breiwerk)?
...Ik ga zo maar eens beginnen aan de traditionele zondagmiddagnap
en BerendJan: werk ze!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 14:35
|
|
|
Alle ontspanning is goed hoor. De rustdag is als bescherming ingesteld en een dag niet werken, zeker in onze verlopende liberale maatschappij, is en blijft een goede zaak. Als er een regel is dan is het goed te kijken naar de bedoeling er achter en te zien dat de toenmalige maatschappij van meer dan drieduizend jaar geleden andere maatregelen vergde dan nu. En de tijd dat mijn moeder als kind op zondag wel mocht breien maar dat in de avond weer moest uithalen, is gelukkig voorbij. Wat een onzin.
Thomas, vindt de rustdag een hele goede instelling maar dan wel zonder scheefgegroeide en zogenaamde christelijke regeltjes, die meer kerkelijke traditie zijn dan christendom.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 10 maart 2013, 20:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 15:20
|
|
|
BERENDJAN590 schreef: | en ja straks werken spoorstremming rijden tussen raalte en wierden.
gezellig wel in een nieuwe mercedes bus dat schild weer tot een uur van 18:00 tot 1 uur snachs |
Haha, ik zag de bussen al staan Joepie eind van dit jaar 'tunnelen' we door Nijverdal
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 15:56
|
|
|
ANNA415 schreef: | Haha, ik zag de bussen al staan Joepie eind van dit jaar 'tunnelen' we door Nijverdal |
Kom je mij op zoeken haha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 19:33
|
|
|
BERENDJAN590 schreef: | Kom je mij op zoeken haha |
Pfff, ik met de bus Nee geef mij maar individueel vervoer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:05
|
|
|
ANNA415 schreef: | Pfff, ik met de bus Nee geef mij maar individueel vervoer. |
Is zo rustig dat het daar wel op lijkt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:27
|
|
|
ANNA415 schreef: | Haha, ik zag de bussen al staan Joepie eind van dit jaar 'tunnelen' we door Nijverdal |
Prettig dat de trein dan weer rijdt. Al was de tijdelijke halte Nijverdal-West wel een zegen voor de Pieterpadwandelaars, het is dichtbij de etappe Ommen-Hellendoorn-Holten en dat zijn echt hele fraaie stukken. Maar ik gun jullie je tunnel...
Thomas, die het te koud vindt om te wandelen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIES146
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:35
|
|
|
Vandaag zei ik tegen de jongens om het binnenzitweer van gisteren wat te compenseren: "zullen we even treinen gaan kijken?". "Mam", vroeg de jongste, "mogen we ook in de trein".Ik probeer een betje als motto te houden dat als de kids iets voorstellen en het kan en het is niet al te gel, dan gewoon er af en toe in meegaan.Voor de lol. En dus zijn we in de trein gestapt, twee stations later weer uitgestapt, gewacht op de trein terug naar huis en weer naar huis gereden. Kinderpret ten top
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:40
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Prettig dat de trein dan weer rijdt. Al was de tijdelijke halte Nijverdal-West wel een zegen voor de Pieterpadwandelaars, het is dichtbij de etappe Ommen-Hellendoorn-Holten en dat zijn echt hele fraaie stukken. Maar ik gun jullie je tunnel...
Thomas, die het te koud vindt om te wandelen. |
Dat hoeft je ook "vandaag" niet meer te gaan doen, Thomas
Maar het Pieterpad schijnt inderdaad heel mooi te zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:42
|
|
|
MAMY994 schreef: | Dat hoeft je ook "vandaag" niet meer te gaan doen, Thomas
Maar het Pieterpad schijnt inderdaad heel mooi te zijn. |
Vooral in Salland!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:44
|
|
|
Ik vind de AH in Hoeven wel mooi...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:49
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik vind de AH in Hoeven wel mooi... |
Is die AH in Hoeven zo groot dat je er met de trein heen moet en dagen in kunt wandelen? En wat voor prachtige natuur is daar dan wel te zien?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:52
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik vind de AH in Hoeven wel mooi... |
Dat smaakt vast naar meer..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:53
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Dat smaakt vast naar meer.. |
Ja, maar als ik er kom proef ik nooit meer hoor...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:56
|
|
|
Ik had jaren geleden nooit gedacht het nog eens in mijn hoofd te halen van Zuid-Limburg naar Noord-Groningen te lopen maar voor mij was het de grote ontdekking. Ik ben sindsdien hartstochtelijk wandelaar. Je komt door gebieden waarvan je nooit vermoedde dat ze zo mooi zouden zijn. En het is echt best te doen. Je past je hoeveelheid kilometers aan aan je conditie en ieder gezond mens kan het doen hoor. Prachtervaring die ik iedereen kan aanraden. Het valt niet te ontkennen dat het deel door Salland erg fraai is, van Hardenberg naar Holten.
Een paar collega-wandelaars zaten eens op het uitzichtpunt op de Holterberg. Ze stelden dat toen God uitrustte van zijn werk op de zevende dag Hij natuurlijk het mooiste plekje uit kon zoeken dat hij maar zou kunnen bedenken. Het moest vast hier op de Holterberg met het mooie uitzicht geweest zijn.
Het Pieterpad loopt langs allerlei stations dus ook met de trein goed te doen. Tja, had je nu die weekendvrijkaart maar gekocht van de NS he, voor 25 euro per maand, lol. Dan had je een heel jaar elk weekend kunnen wandelen. Hij is nog te krijgen voor 42. Als je door de week ook vrij bent moet je wat dieper in de buidel tasten maar er is nu een aanbieiding voor 79 pm, elk weekend vrij reizen en door de week in de daluren verder gratis.
Thomas, nog drie weken en het is zomertijd.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 17 maart 2013, 23:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |