Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 6 december 2009, 21:30
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Alhoewel ik een koekjes trommel heb met de kerstman erop. Kan ik voor mijn gasten daar wel uit serveren? |
Misschien zorgen dat hij in een kribbe komt te liggen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 6 december 2009, 21:36
|
|
|
LEPELTJE037 schreef: | De tekst zal vast mooi zijn... Maar ik heb'm met de eerste seconden weer uitgezet...
Kun je toch niet serieus nemen met zo'n smurvenstem? |
Zeker wel! En anders gewoon even op dezelfde titel verder zoeken op Youtube, dan kom je het origineel van A1 ook wel tegen: Like a rose - A1
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zondag 6 december 2009, 21:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 6 december 2009, 21:42
|
|
|
ARJAN007 schreef: | We hebben hier ook te maken met een botsing van culturen. Mensen die uit een totaal ander land komen hebben deels andere normen en waarden meegenomen. Ik zie het minaretverbod in Zwitserland als uiting van de botsing van culturen. Overigens: het minaretverbod is NIET hetzelfde als een moskeeverbod. De Zwitsers zijn niet tegen nieuwe moskeeën, maar wel tegen een al te duidelijke markering in het straatbeeld. In mijn omgeving staat ook een moskee zonder minaretten, en niemand doet daar voorzover ik weet moeilijk over..... Er is ook een nieuwe kerk gebouwd en die kerk heeft óók geen toren. Voorzover ik weet heeft niemand er last van. |
Er zijn zo'n 75-100 moskeeën met minaret in Nederland, waarvan er welgeteld 2 de minaret echt gebruiken voor het uitdragen van geluid. Dus de minaret heeft hier enkel een architectonische herkenbaarheidswaarde. Als dat verboden wordt, moeten we misschien de gehele regelgeving over bouwhoogtes etc nog maar eens grondig onder de loep nemen. Er zijn vele bouwkundige gedrochten die wel door de welstandscommissie komen en dan zou een mooi vormgegeven minaret ineens niet kunnen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 6 december 2009, 22:02
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Tja de supermoralisten hebben het weer gewonnen. En iedereen is verontwaardigd over dat geroddel. De zondaar heeft schuld beleden en we voelen ons allemaal weer goed. Eerlijk gezegd vind ik dat men eens precies na moet gaan wat geroddel is. Als je het moeilijk hebt moet je toch je hart kunnen luchten bij de ander??? Stel je eens voor dat we nooit meer zouden praten over een ander? Dat kan toch niet? We zijn allemaal betrokken in relaties, en in de relaties praat je met elkaar over elkaar. Als je anderen verbiedt om over je te praten heb je vast en zeker iets te verbergen. In veel gevallen heb ik daar begrip voor maar in veel gevallen ook niet. Stel je eens voor dat iemand je iets aandoet en je dan verbiedt erover te praten. Hoe vaak wordt geheimhouding niet als wapen gebruikt om de ander te manipuleren. Ik vind dus dat er gemakkelijk gezegd wordt, dat de ander roddelt, terwijl ik in veel gevallen er begrip voor heb en het onschuldig vind. Pas als men met hun gepraat anderen proberen te manipuleren, wordt het m.i. gevaarlijk. |
Hier ben ik het wel mee eens. Carien is niks erger (in mijn ogen een leuke meid!), dan vele anderen hier. Ik heb er ook wat moeite mee, dat ze hier als 'zondaar' te kijk wordt gezet. Zulke dingen moet per mail afgehandeld worden, naar mijn idee. Hier hou ik dus echt niet van!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD285
|
|
Geplaatst: zondag 6 december 2009, 22:09
|
|
|
Nooit doe je het kwade zo grondig en onbekommerd als wanneer je het vanuit je geweten doet.
Blaise Pascal
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: zondag 6 december 2009, 22:34
|
|
|
En dan is het nog best lastig om verschil te maken tussen <een kwestie bespreken> en <roddelen>. Volgens mij wordt het bespreken van een kwestie soms te snel als roddelen beschouwd, terwijl anderzijds soms het roddelen te snel als <bespreken> wordt beschouwd.
Volgens mij gebeurt roddelen meestal uit de verkeerde motieven. B.v. uit behoefte aan sensatie, behoefte aan wraak of behoefte aan de bescherming van de eigen groep. Bij roddel nemen mensen vaak niet de moeite om uit te zoeken hoe het werkelijk zit. Zodra de waarheidsvinding achterwege gelaten wordt doen onwaarheden de ronde en kunnen op die manier mensen worden beschadigd. Bij <bespreken van een kwestie> gaat het vooral om de vraag hoe met die kwestie goed om te gaan. Dan gaat het ook om de waarheidsvinding. Het lijkt mij dat degenen die op déze manier over iemand praten, veelal met respect over deze persoon praten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 6 december 2009, 22:34
|
|
|
Het boek van Jacobus staat niet zo hoog in aanzien maar Jacobus 2 over de zonden van de tong is heel duidelijk en legt de vinger op de zere plek. Er gewoon niet aan meedoen: roddel leidt tot beeldvorming en soms tot karaktermoord.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: zondag 6 december 2009, 22:38
|
|
|
HENK710 schreef: | Het lijkt me dan handiger om gewoon te beginnen met het plaatsen van een onderwerp dat voor jou die diepgang wel heeft, zoals je ondertussen ook gedaan hebt. |
En wat vind je ervan dat discussies na een goede en diepgaande start meestal verzanden in geklets en/of slow-chats?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 6 december 2009, 22:44
|
|
|
Een moeilijke tekst he. Deze psalm (88) wordt wel gezien als de zwartste psalm van de Bijbel. Het eerste wat mij opvalt is, dat het geen goed einde heeft. Deze persoon zit nog steeds diep in de ellende en er lijkt geen lichtpuntje te zijn in zijn leven. Bovendien vind ik hem heel erg ver gaan in zijn aanklachten naar God, kan dat zomaar? Vergeet hij op dat moment niet tegen Wie hij spreekt? Waarom is deze psalm opgenomen in de Bijbel, terwijl het eigenlijk helemaal niets vertelt over de verlossing en bevrijding van God?
Heeft iemand een idee?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARCOWAAL200
|
|
Geplaatst: zondag 6 december 2009, 22:55
|
|
|
Hier een klein verslag van 27 November 2009.
==============================
Lieve broers en zussen!
We zijn erg dankbaar dat we een heerlijke avond mochten beleven in Giessenburg afgelopen vrijdag! In totaal gaven 5 mensen gehoor aan de oproep om de Heer Jezus aan te nemen als persoonlijke Heer en Heiland, prijs de Heer! Verder mochten we bidden voor elkaars noden en mochten velen een aanraking van de Heer Jezus ontvangen. We zijn dankbaar voor Zijn zegen op het werk, als Hij de wasdom niet geeft zal er niets gebeuren! We werken al weer toe naar de volgende campagne-avond, op 11 december a.s.. Wij vragen opnieuw uw gebed voor:
1. De 5 mensen die tot geloof zijn gekomen, bid voor een goede follow-up
2. Bid voor droog weer om aankomende week om weer huis aan huis te gaan
3. Bid voor meer werkers in de wijngaard
4. Bid voor uw vrienden en familie die Jezus nog niet kennen
5. Bid voor een goede aansluiting met de kerken in Hoornaar
Samen dienen, samen zoeken, naar het plan van onze Heer! Dank voor jullie steun aan de VVM in welke vorm dan ook!
Heb een goede week!
Team VVM
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 6 december 2009, 22:57
|
|
|
iederjaar heeft iedereen zo in de decembermaand zijn goede voornemens per 1 januari.
welke voornemens hebben jullie?
de mijne is: vaker naar de kerk gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zondag 6 december 2009, 23:04
|
|
|
[o n vr i e n d e l j k e n [- ( o n g e p a s t]
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op zaterdag 19 december 2009, 16:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARCOWAAL200
|
|
Geplaatst: zondag 6 december 2009, 23:05
|
|
|
Hier een klein verslaag van de actie in giessenburg op 27 nov.2009
===========================================
Lieve broers en zussen!
We zijn erg dankbaar dat we een heerlijke avond mochten beleven in Giessenburg afgelopen vrijdag! In totaal gaven 5 mensen gehoor aan de oproep om de Heer Jezus aan te nemen als persoonlijke Heer en Heiland, prijs de Heer! Verder mochten we bidden voor elkaars noden en mochten velen een aanraking van de Heer Jezus ontvangen. We zijn dankbaar voor Zijn zegen op het werk, als Hij de wasdom niet geeft zal er niets gebeuren! We werken al weer toe naar de volgende campagne-avond, op 11 december a.s.. Wij vragen opnieuw uw gebed voor:
Samen dienen, samen zoeken, naar het plan van onze Heer! Dank voor jullie steun aan de VVM in welke vorm dan ook!
Heb een goede week!
Team VVM
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARCOWAAL200
|
|
Geplaatst: zondag 6 december 2009, 23:07
|
|
|
Hier een klein verslaag van de actie in giessenburg op 27 nov.2009
===========================================
Lieve broers en zussen!
Heb een goede week!
Team VVM
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 6 december 2009, 23:10
|
|
|
Kan dit niet prive behandeld worden?
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op dinsdag 8 december 2009, 10:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 6 december 2009, 23:15
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Kan dit niet prive behandeld worden? |
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op zondag 6 december 2009, 23:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: zondag 6 december 2009, 23:20
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Kan dit niet prive behandeld worden? | blijkbaar niet als ze zichzelf zo schaamteloos opstellen allebei wat zijn jullie zielig joop en lilian ga jullie ook geen geluk wensen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LILIAN090
|
|
Geplaatst: zondag 6 december 2009, 23:21
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
LILIAN090
|
op maandag 7 december 2009, 10:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zondag 6 december 2009, 23:26
|
|
|
LILIAN090 schreef: | tsja carien dat was ook beetje onze zorg, maar het klikte zo belachelijk goed! nog even de boot afgehouden omdat het idd behoorlijk leeftijdsverschil is, maar het bleef klikken, dus nu toch maar de knoop doorgehakt! |
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op zaterdag 19 december 2009, 16:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zondag 6 december 2009, 23:30
|
|
|
RENSKE067 schreef: | blijkbaar niet als ze zichzelf zo schaamteloos opstellen allebei wat zijn jullie zielig joop en lilian ga jullie ook geen geluk wensen |
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op maandag 7 december 2009, 11:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LILIAN090
|
|
Geplaatst: zondag 6 december 2009, 23:34
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
LILIAN090
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: zondag 6 december 2009, 23:36
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Renske... meisje wees blij, ik wil je feliciteren hiermee. | dank je wel ben ook heel blij idd wil graag met respect behandeld worden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 6 december 2009, 23:39
|
|
|
verwijderd door mezelf
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zaterdag 9 januari 2010, 02:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LILIAN090
|
|
Geplaatst: zondag 6 december 2009, 23:40
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
LILIAN090
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: zondag 6 december 2009, 23:46
|
|
|
Zomaar voor mij uit te staren voel ik even een strelen diep van binnen Hij de Vader die mij bemint
Leegheid eindeloos achter mij vervult met passie en Zijn Liefde draagt mij door de eenzame tijd
Het verlangen een te geraken bij Hem in Zijn Armen zuchtend Ik ben Van Hem.
Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zondag 6 december 2009, 23:51
|
|
|
[
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op woensdag 16 december 2009, 13:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zondag 6 december 2009, 23:52
|
|
|
[
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op woensdag 16 december 2009, 13:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JEN698
|
|
Geplaatst: zondag 6 december 2009, 23:53
|
|
|
*
Laatst aangepast door
|
JEN698
|
op dinsdag 7 september 2010, 21:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RUDOLF510
|
|
Geplaatst: maandag 7 december 2009, 00:01
|
|
|
LILIAN090 schreef: | nog een setje erbij!!
joop019 en ik ;) |
Wat een heibel om niks. Echte liefde heeft geen grenzen. Als God's leeftijd in jaren uitgedrukt zou kunnen worden, zou hij dan ook als te oud worden bestempeld omdat Hij van ons houdt?
Ik wens jullie een gezegende toekomst samen.
Take care & Be Blessed.
Wolfje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LILIAN090
|
|
Geplaatst: maandag 7 december 2009, 00:13
|
|
|
RUDOLF510 schreef: | Wat een heibel om niks. Echte liefde heeft geen grenzen. Als God's leeftijd in jaren uitgedrukt zou kunnen worden, zou hij dan ook als te oud worden bestempeld omdat Hij van ons houdt?
Ik wens jullie een gezegende toekomst samen.
Take care & Be Blessed.
Wolfje. |
mooi gezegd rudolf! bedankt voor je lieve reactie :D
|
|
Naar boven |
|
|