Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 15:49
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Is dat zo, dat alles maar is geoorloofd zolang beide partners zich er prettig bij voelen ?? |
Ik denk het van niet, Crossie...er zijn dingen die in een "fatsoenlijke" slaapkamer niet thuis horen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 15:55
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ik denk het van niet, Crossie...er zijn dingen die in een "fatsoenlijke" slaapkamer niet thuis horen |
En wat versta je dan onder een fatsoendelijke slaapkamer?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 16:00
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Is dat zo, dat alles maar is geoorloofd zolang beide partners zich er prettig bij voelen ?? |
Het gaat hier,neem ik aan,over een normale seksuele relatie en we zijn het er vast allemaal over eens dat we het dus niet hebben over dingen als bestialiteit of triootjes.......dus ja,dan ben ik het dus met Hannah eens(wat heeft een ander daar trouwens mee te maken?als er iets prive gehouden moet worden dan is het de seks wel!)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 16:01
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | En wat versta je dan onder een fatsoendelijke slaapkamer? |
Slaapkamers waar verhalen als sm, swinging en dat soort activiteiten niet voorkomen
Wat Leanne dus al zei...
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op maandag 26 juli 2010, 16:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JUDA209
|
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 16:26
|
|
|
[dat haal je maar uit een biologieboek]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op dinsdag 27 juli 2010, 11:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 16:30
|
|
|
ja ik denk er net zo over als Hannah. Wat is er mis met de uitingen die je geeft aan je intieme omgang met je partner, zolang je je er maar beiden prettig bij voelt? Waarom zou dat niet zo zijn?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 16:33
|
|
|
ja dat denk ik wel ja....... ik zou niet kunnen verzinnen wat er niet zou kunnen, wanneer het voor beiden een fijne ervaring is.
tessy, wanneer beide partners sm als heerlijk ervaren, waar kun je dan terugvinden in de bijbel dat dat niet zou kunnen?
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 26 juli 2010, 16:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 16:43
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ja dat denk ik wel ja....... ik zou niet kunnen verzinnen wat er niet zou kunnen, wanneer het voor beiden een fijne ervaring is.
tessy, wanneer beide partners sm als heerlijk ervaren, waar kun je dan terugvinden in de bijbel dat dat niet zou kunnen? |
Nou Hannah, het spijt me...ik geloof dat in de tijd van de bijbel de term S(ado) M(asochisme) nog niet bestond... Wat centraal staat hierin is de machtsverhouding tussen twee mensen, een machtsverhouding die in mijn ogen niet is zoals bedoeld door God.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 16:44
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | ja ik denk er net zo over als Hannah. Wat is er mis met de uitingen die je geeft aan je intieme omgang met je partner, zolang je je er maar beiden prettig bij voelt? Waarom zou dat niet zo zijn? |
als het voor beiden een vorm is om de liefde te tonen (ja ja, met een stuk lust ) is het toch prima?! Samen genieten met respect voor elkaar...dat is volgens mij waar het om gaat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 16:45
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ja dat denk ik wel ja....... ik zou niet kunnen verzinnen wat er niet zou kunnen, wanneer het voor beiden een fijne ervaring is.
tessy, wanneer beide partners sm als heerlijk ervaren, waar kun je dan terugvinden in de bijbel dat dat niet zou kunnen? |
misschien omdat je elkaar pijn kan doen bij SM ? Tja, als ze daar beiden voor kiezen, maar ook ik heb wel zoiets van was dat Gods bedoeling ? Dan denk ik aan dat 3-voudig snoer... als je daar met z'n 2 van geniet en God daarbuiten laat is dat niet de bedoeling lijkt me. Hoe denkt God daarover ? lijkt mij wel een vraag om mee te nemen ook binnen je relatie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 16:46
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Nou Hannah, het spijt me...ik geloof dat in de tijd van de bijbel de term S(ado) M(asochisme) nog niet bestond... Wat centraal staat hierin is de machtsverhouding tussen twee mensen, een machtsverhouding die in mijn ogen niet is zoals bedoeld door God. |
en wat als er twee mensen zijn die zich prima voelen bij deze machtsverhoudingen, zowel in het dagelijkse leven; in de keuken, in de tuin alsook in de slaapkamer? je neemt tenslotte je persoonlijkheid overal mee, dus de verhoudingen blijven echt niet beperkt tot één kamer in het huis, verwacht ik. of eh......ben ik nu naief?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 16:51
|
|
|
HANNAH810 schreef: | en wat als er twee mensen zijn die zich prima voelen bij deze machtsverhoudingen, zowel in het dagelijkse leven; in de keuken, in de tuin alsook in de slaapkamer? je neemt tenslotte je persoonlijkheid overal mee, dus de verhoudingen blijven echt niet beperkt tot één kamer in het huis, verwacht ik. of eh......ben ik nu naief? |
Misschien ben ik wel naief...maar ik ga ervan uit dat een werkelijk christen deze verhoudingen niet prettig zou vinden, al zeker niet ook nog es buiten de slaapkamer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 16:53
|
|
|
ik heb het liever niet overmachtsverhoudeing, maar ROLVERDELING. zoals God die heeft gegeven. zie efeze 5.
verder, als de man en vrouw van God en elkaar houden, is er geen probleem...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 16:57
|
|
|
DAVID923 schreef: | ik heb het liever niet overmachtsverhoudeing, maar ROLVERDELING. zoals God die heeft gegeven. zie efeze 5.
verder, als de man en vrouw van God en elkaar houden, is er geen probleem... |
Elkaar slaan, vernederen en op allerlei andere mogelijke manieren pijnigen moet kunnen
Maar als we zeggen dat we de homoseksuelen als mens moeten accepteren zoals ze zijn dan zijn we ineens homovriendjes!
Tess, die toch wel heel blij is dat ze zelf de scepter zwaait in haar slaapkamer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 16:58
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: |
Tess, die toch wel heel blij is dat ze zelf de scepter zwaait in haar slaapkamer |
fijn gevoel dat die teddybeer WEL naar jouw bevelen luistert he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENDUK927
|
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 17:05
|
|
|
HANNAH810 schreef: | en wat als er twee mensen zijn die zich prima voelen bij deze machtsverhoudingen, zowel in het dagelijkse leven; in de keuken, in de tuin alsook in de slaapkamer? je neemt tenslotte je persoonlijkheid overal mee, dus de verhoudingen blijven echt niet beperkt tot één kamer in het huis, verwacht ik. of eh......ben ik nu naief? |
naief han neu..vraag me wel af of er relaties zijn waar het daar om draait..heb je weer zon man die nix fout doet in zijn ogen...ik wel dus weet ook goed welke...als je maar naar je zelf wilt kijken..en ook in je huwelijk moet je blijven kijken wat God wil..al had k daar soms wel erg moeite mee.. doe je het allemaal wel goed...bedoel er mee te zeggen..houd je lichaam rein..is ook een gebod toch..tzal wel te veel op mijzelf gericht zijn maar ja wou toch ff kwijt..gr henduk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 17:06
|
|
|
PIETER649 schreef: | fijn gevoel dat die teddybeer WEL naar jouw bevelen luistert he |
Luister er tenminste nog iemand naar me
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op maandag 26 juli 2010, 17:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 17:20
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Misschien ben ik wel naief...maar ik ga ervan uit dat een werkelijk christen deze verhoudingen niet prettig zou vinden, al zeker niet ook nog es buiten de slaapkamer |
dat is dus meer vanuit je persoonlijke beleving dan op de bijbel gebaseerd als ik je goed begrijp, tess?
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 26 juli 2010, 17:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 17:33
|
|
|
HANNAH810 schreef: | dat is dus meer vanuit je persoonlijke beleving dan op de bijbel gebaseerd als ik je goed begrijp, tess? |
Nee, dat is het niet...het is mijn mening gebaseerd op bijbelse normen...
Maar met een beetje hulp kan ik het best onderbouwen:
Je bent geschapen om met je leven en lichaam van God te houden en Hem te eren. Je kan je liefde voor Hem laten zien door alles wat je doet. Specifiek ook wat je de ander (aan)doet. Dit geldt helemaal voor de relatie tussen man en vrouw. [1 Korintiers 6:19-20]
We zien dat de relatie tussen man en vrouw in de bijbel ook wel wordt vergeleken met de relatie die God met Zijn gemeente heeft! Dit is een relatie vol liefde en gericht op de ander. Zo is de seks ook bedoeld: vol liefde en gericht op die ander. Dus niet op de eigen verlangens, zoals je zo vaak hoort. [Efeziers 5:32, 1 Korintiers 7:2] Doordat de zonde in de wereld is gekomen, is er echter ook een mogelijkheid gekomen om seks op een niet goede manier te hebben. Dat wil zeggen: door niet rekening te houden met God of de medemens. Of door enkel maar gericht te zijn op jezelf. De bijbel is duidelijk over al de andere vormen van seks: die horen niet. En net zoals al die andere dingen waarmee we God niet eren, leidt het tot veel ellende. Misschien leidt het niet direct tot veel problemen, maar op termijn wel. [Hebr. 13:4, Kol. 3:5]
Bron: EO
Dit geeft volgens mij toch duidelijk weer dat de scheve verhoudingen bij SM niet zijn zoals bedoeld?
Om maar niet te spreken over het feit dat ons lichaam inderdaad een tempel is van de heilige geest dat we op geen enkele manier mogen beschadigen...wat we wel doen wanneer we met dit soort praktijken bezig zijn...
Ik ben niet zo bijbelvast Hannah, kan niet zomaar allerlei bijbelverzen opdreunen om mijn statement te maken...maar dat betekent niet dat mijn normen en waarden niet een bijbelse inslag hebben...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 18:24
|
|
|
mij is altijd verteld dat sm een spel is, met respect voor de ander. dus wanneer één van de partners iets niet zou willen, de ander die grenzen altijd zal respecteren. dit houd dan dus in dat je wel degelijk op elkaar gericht kunt zijn, zonder elkaar te beschadigen. en in die zin zie ik dan dus het probleem niet voor de liefhebbers van dergelijke vormen van intimiteit, als ik eerlijk ben.
neemt niet weg dat die vorm van met elkaar omgaan niet door iedereen gewaardeerd zal worden, houd me ten goede, maar een bijbelse onderbouwing van het onderwerp kan ik nog niet vinden in de bijbelgedeelten die je noemt.
rest me nog je te zeggen, dat ik je streven naar bijbelse normen en waarden op geen enkele manier in twijfel trek tessy!
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 26 juli 2010, 18:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 18:30
|
|
|
HANNAH810 schreef: | mij is altijd verteld dat sm een spel is, met respect voor de ander. dus wanneer één van de partners iets niet zou willen, de ander die grenzen altijd zal respecteren. dit houd dan dus in dat je wel degelijk op elkaar gericht kunt zijn, zonder elkaar te beschadigen. en in die zin zie ik dan dus het probleem niet voor de liefhebbers van dergelijke vormen van intimiteit, als ik eerlijk ben.
neemt niet weg dat die vorm van met elkaar omgaan niet door iedereen gewaardeerd zal worden, houd me ten goede, maar een bijbelse onderbouwing van het onderwerp kan ik nog niet vinden in de bijbelgedeelten die je noemt.
rest me nog je te zeggen, dat ik je streven naar bijbelse normen en waarden op geen enkele manier in twijfel trek tessy! |
Spel of niet, het impliceert een bepaald machtsverhouding die in mijn ogen niet passend is...niet zoals God het bedoeld heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 19:33
|
|
|
Ik ben het even kwijt nu.....het ging toch over sex VOOR het huwelijk????? Tijdens lijkt het mij geen probleem , in overleg kan veel ,toch??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 20:11
|
|
|
CARIN303 schreef: | Ik ben het even kwijt nu.....het ging toch over sex VOOR het huwelijk????? Tijdens lijkt het mij geen probleem , in overleg kan veel ,toch?? |
VOOR en NA kan in overleg ook zat joh... en vergeet BUITEN niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JUDA209
|
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 20:14
|
|
|
HANNAH810 schreef: | mij is altijd verteld dat sm een spel is, met respect voor de ander. dus wanneer één van de partners iets niet zou willen, de ander die grenzen altijd zal respecteren. dit houd dan dus in dat je wel degelijk op elkaar gericht kunt zijn, zonder elkaar te beschadigen. en in die zin zie ik dan dus het probleem niet voor de liefhebbers van dergelijke vormen van intimiteit, als ik eerlijk ben.
rest me nog je te zeggen, dat ik je streven naar bijbelse normen en waarden op geen enkele manier in twijfel trek tessy! |
we gaan nu wel erg op het sm door. het is voor de 1 een spel hannah en voor de ander is sm 24/7 en dan sla je door en wordt het een afgod.
[edit: onnodig en niet ter zake]
dus sodomie is ook geoorloofd als ik het zo interpreteer?
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op dinsdag 27 juli 2010, 11:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 20:14
|
|
|
PIETER649 schreef: | VOOR en NA kan in overleg ook zat joh... en vergeet BUITEN niet
|
Hmmm...opent perspectieven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 20:20
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op dinsdag 27 juli 2010, 11:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 20:23
|
|
|
CARIN303 schreef: | Hmmm...opent perspectieven |
Zet er voor de duidelijkheid maar een voorzetsel voor sex uit, aan, op ect...voor het huwelijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 20:27
|
|
|
MARIO216 schreef: | Zet er voor de duidelijkheid maar een voorzetsel voor sex uit, aan, op ect...voor het huwelijk |
Moraal van dit verhaal is;
Als je er maar samen over praat
en praten kan ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216