ChristianMatch

Forum

Kinderdoop
Ga naar pagina Vorige 1 ... 12 13 14 15 16 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 20:11

CHATULIEM619 schreef:
Je interpreteert weer. En in dit geval niet goed. Respect in een discussie is voor mij een axioma, anders discussieer je niet. Aangezien mensen dat verschil nog steeds niet kunnen maken eindig ik dus maar voortdurend met

Overbodig voor sommigen, maar ik zal het eens zeggen. Hoewel ik anders denk dat een aantal van jullie, respecteer ik julie wel, bla bla bla, aai over de kop..

SCHAAM schaam schaam me diep

Laatst aangepast door
GERT856
op maandag 17 januari 2011, 20:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 20:12

GERT856 schreef:
[EDIT]
Wat hier geschreven was, kon echt niet! Gelukkig is dit ook ingezien door Gert zelf! Daarom de quote weggehaald en de reactie aangepast!

Laatst aangepast door
HENK710
op maandag 17 januari 2011, 20:58
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 20:13

GERT856 schreef:
Heb dit stukje ook weggehaald, om dezelfde reden als Henk.

Marijan

En deze opmerking vind ik dus heel respectloos!!! Als je op deze manier wilt discussiëren, hou dan alsjeblieft je mond. Deze reactie is dus echt niet okee.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op maandag 17 januari 2011, 21:04
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 20:18

GERT856 schreef:
Wat mij aangaat hadden ze jou ook wel een poosje langer onder water mogen houden.

Dit klopt niet Gert, dat meen je ook niet......!!!!
Zelf geloof ik dat er personen zijn die deels Chat bewonderen met hetgeen hij weet en zegt.....

Ik hoop dat je excuus daarvoor kunt tonen...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 20:19

HENK710 schreef:
Dat kun je dus echt niet maken, Gert. Is ook gemeld bij redactie!

Jij bent kinderachtig Henk....gebruik je vermogen om dat zonder de redactie te keren???

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 17 januari 2011, 20:20
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 20:23

niet meer van toepassing

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 17 januari 2011, 21:05
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 20:24

MAR907 schreef:
Jij bent kinderachtig Henk....gebruik je vermogen om dat zonder de redactie te keren???

Dat is al meermalen geprobeerd, Mar. En er zijn grenzen die echt bewaakt dienen te worden...
..zoals je in het dagelijkse leven op een gegeven moment bij aanhoudende zaken ook naar bijvoorbeeld gemeente, woningbouw of politie stapt. Als dat kinderachtig is, prima...heb ik ervoor over!
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 20:25

MAR907 schreef:

Dit ging toch over de kinderdoop?

Fijn... Pieter en Annet dat jullie klein Esthertje laten dopen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 20:29

MAR907 schreef:

Mar, dit vind ik dus echt niet kinderachtig van Henk. Ik heb hetzelfde gedaan en vind dus ook dat zo'n opmerking echt over de grens gaat.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 20:33

Het is duidelijk dat men hier schaamteloos op de persoon gaat spelen. Wijs mij aan waar ik op de persoon gespeeld heb met als doel de ander bewust te beschadigen....Tot nu toe heb ik mij slechts beperkt tot het geven van argumenten en niet tot het vervallen in scheldpartijen...Deze argumenten kunnen je bevallen of niet, maar val nooit iemand persoonlijk aan vanwege zijn mening. Het is beschamend dat mensen die grens niet weten te trekken.

Overbodig voor sommigen, maar ik zal het eens zeggen. Hoewel ik anders denk dat een aantal van jullie, respecteer ik julie wel, bla bla bla, aai over de kop..

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 18 januari 2011, 09:14
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 20:36

HENK710 schreef:
Dat is al meermalen geprobeerd, Mar. En er zijn grenzen die echt bewaakt dienen te worden...
..zoals je in het dagelijkse leven op een gegeven moment bij aanhoudende zaken ook naar bijvoorbeeld gemeente, woningbouw of politie stapt. Als dat kinderachtig is, prima...heb ik ervoor over!

Ben jij diegene die dat moet bewaken????
En de rest wat je schrijft, ik heb ergere dingen meegemaakt welke omgedraaid konden worden....zonder toedoen van zgn "instantie's en/of redactie's"......

Wees een kerel, dat wil je toch graag zijn....Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Gert bedoeld het niet zo, ga dat niet uitbuiten......alsjeblieft....
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 20:38

HENK710 schreef:

Henk je hebt gelijk, ik had het niet moeten doen, zelfs niet denken, alleen voor ik er erg in had zat die opmerking mijzelf al dwars.
Onverantwoord, ondoordacht, en onbeschoft.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 20:40

niet meer van toepassing

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 17 januari 2011, 20:50
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 20:40

MAR907 schreef:
Ben jij diegene die dat moet bewaken????
En de rest wat je schrijft, ik heb ergere dingen meegemaakt welke omgedraaid konden worden....zonder toedoen van zgn "instantie's en/of redactie's"......

Wees een kerel, dat wil je toch graag zijn....Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Gert bedoeld het niet zo, ga dat niet uitbuiten......alsjeblieft....

En wie ben JIJ dan dat je meent dat je Henk er op aan moet spreken???
Kom op zeg en hou eens op met zoeken Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 20:41

CHATULIEM619 schreef:

Chatuliem mijn excusses voor mijn misplaatste opmerking, ronduit onbeschoft, en niet nadenkent welgemeend Gert
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 20:43

GERT856 schreef:
Henk je hebt gelijk, ik had het niet moeten doen, zelfs niet denken, alleen voor ik er erg in had zat die opmerking mijzelf al dwars.
Onverantwoord, ondoordacht, en onbeschoft.

Gert toff van jou... Clown smiley "You are my man" ....
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 20:43

GERT856 schreef:
Chatuliem mijn excusses voor mijn misplaatste opmerking, ronduit onbeschoft, en niet nadenkent welgemeend Gert

Vind het mooi dat je dat hier zegt Gert...
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 20:47

ROBBEDOES873 schreef:
En wie ben JIJ dan dat je meent dat je Henk er op aan moet spreken???
Kom op zeg en hou eens op met zoeken Gefrustreerde smiley

Jij voelt je aangesproken??? zie wat er gebeurd... Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 17 januari 2011, 20:49
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 20:51

GERT856 schreef:
Excuus aanvaard.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 20:54

CHATULIEM619 schreef:
Excuus aanvaard.

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 20:55

GERT856 schreef:
Probeer die gevoelens vooraf al zoveel mogelijk in goede banen te leiden bij jezelf, Gert. Is niet eenvoudig, maar zeer waardevol. Het voorkomt een hoop onnodige stresstoestanden...

Blij dat je luistert naar je eigen gevoel als het gaat om het dwarszitten van die opmerking en dat je daar je excuus voor maakt. Da's een pluim waard!
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 20:56

HENK710 schreef:
Probeer die gevoelens vooraf al zoveel mogelijk in goede banen te leiden bij jezelf, Gert. Is niet eenvoudig, maar zeer waardevol. Het voorkomt een hoop onnodige stresstoestanden...

Blij dat je luistert naar je eigen gevoel als het gaat om het dwarszitten van die opmerking en dat je daar je excuus voor maakt. Da's een pluim waard!

Inderdaad Henk.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 21:00

MAR907 schreef:
Inderdaad Henk.... Knipoog smiley

Over uitbuiten gesproken Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Gefrustreerde smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 21:11

HENK710 schreef:
[EDIT]Wat hier geschreven was, kon echt niet! Gelukkig is dit ook ingezien door Gert zelf! Daarom de quote weggehaald en de reactie aangepast!

Is niet reeel Henk sorry...
Dat is makkelijk met digitale techniek....wat gezegd is, is gezegd....
Ik vind dit niet eerlijk.....

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 17 januari 2011, 21:14
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 21:19

MAR907 schreef:
Is niet reeel Henk sorry...
Dat is makkelijk met digitale techniek....wat gezegd is, is gezegd....
Ik vind dit niet eerlijk.....

Wees toch blij dat het kan. Zo kon ook de opmerking van Gert zelf weggehaald worden door hem nadat hij zijn excuus gemaakt heeft. En dan vind ik het heel normaal om een quote van die weggehaalde woorden ook weg te halen...

Je mag het oneerlijk vinden hoor...maar bedenk dan ook eens hoe oneerlijk het is om steeds 1 persoon af te katten op een forum, ongeacht onderwerp en dergelijke Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 23:53

CROSSROAD317 schreef:
Om heel eerlijk te zijn Chatuliem, doordat je deze zin nu in elke reactie van je opneemt / meeneemt, geloof ik niet dat er nog sprake is van enig, gemeend, respect jegens andersdenkenden.

Zoals gisteren in de chatbox / lobby al werd gezegd; in een discussie is het belangrijk dat je ook laat merken dat je respect hebt voor elkaars mening en voor elkaar. Je zou dan kunnen schrijven, ik heb je uitleg gehoord / gelezen, het steekt goed in elkaar, alleen ik kan het niet onderschrijven, ik leg het naast me neer, ik doe er niets mee !!!! Daarna kun je je eigen "betere" argumenten op tafel leggen.
Het risico van die manier van discussieren is wel, dat als je goed naar elkaar luistert (leest) je ook kunt gaan inzien dat de ander betere argumenten heeft dan jij, je daardoor van inzicht kunt wijzigen ......

Helemaal mee eens (laatste 9 zinnen) duidelijk.
De laatste 2 jaar heb ik aardig wat Dopen meegemaakt ook volwassendoop door onderdompeling, wat ik ook heel mooi vond, danwel mooier, te meer het dan gaat om mensen die er zelf voor kiezen.
Wat niet wegneemt de kinderdoop.
Ook ik heb wel eens mijn twijfels, maar kies uiteindelijk toch waar ik in ben opgegroeit.
En nog maals mijn excusses voor mijn gedrag, ligt eigenlijk ook niet in mijn aard, dat extreme gehakketak.
voor de rest zwijg ik hier in

Laatst aangepast door
GERT856
op maandag 17 januari 2011, 23:57
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 januari 2011, 01:50

Nog ff een reactie waarom ik tegenwoordig een standaardzin zet onder mijn bijdrages. Datgene wat ik opschrijf is gemeend, maar in mijn ogen dermate vanzelfsprekend dat die zin voor mij persoonlijk geen enkele meerwaarde heeft.
Er wordt de laatste tijd veel gezeurd over respect hebben voor elkaar. Alsof datgene wat je schrijft iets zegt over je respect voor de ander. Respect is iets wat groeit in een relatie en daar heb je heel wat meer voor nodig dan alleen een geschreven bijdrage op het forum.
Men verwart voortdurend een sterke mening met respectloosheid voor andere mensen, terwijl daar een heel essentieel verschil in zit. Sommige meningen sluiten elkaar uit, maar dat betekent niet dat je mensen daarmee uitsluit.
Voor mijzelf is kinderdoop niet goed te praten, omdat de bijbel daar een andere invulling in geeft. Maar tegelijkertijd wil ik wel naar de doopdienst van Esther, omdat ik vind dat mn eigen mening niets toe en af doet aan het respect wat ik heb voor Pieter en Annette. Hier zie je een voorbeeld van hoe het bespreken van argumenten en het respect voor mensen toch goed samen kunnen gaan.
Dat mensen dan meteen klagen dat ze verketterd worden omdat ik een andere mening heb, is een zeer overdreven reactie, want ook in bijdrages naar Hannah toe heb ik haar bewonderd voor haar levende relatie met God.
En op de vraag met wie wil je één zijn consequent weer gegeven dat ik me één beschouw met gelovigen die Jezus als Heer hebben..Ik heb niet aangegeven dat alleen als je volwassen gedoopt wordt, je bent behouden. Een voordehand liggender argument, maar dat is niet mijn visie.
Ik geloof dat eenheid bestaat, maar eenheid in verscheidenheid. Geen verzoenende woorden om conflicten te verzachten, maar juist vanuit je verscheidenheid met elkaar in discussie te durven gaan.
En helaas lees ik zo weinig verfente verdedigers van de kinderdoop. Ik zie alleen maar verongelijkte mensen, die met verwijten beginnen. Ik zie ook alleen maar argumenten die te maken heeft met de theologie die ze hebben gekregen, niet de bijbel zelf.. De vraag blijft staan of dat steekhoudend genoeg is tegen de duidelijke opdracht van doop ter onderdompeling. En mijn antwoord is dat het bij lange na niet voldoende om deze opdracht aan de kant te schuiven.

Zolang men dat verschil niet kan zien, tussen argumenten uitwisselen en zich veroordeeld voelen, voel ik mij genoodzaakt af te sluiten met de standaardzin. Zolang het gezeur over onderling respect blijft doorgonzen, zal ik afsluiten met de standaardzin. Want iedere keer moet men dus horen dat ze toch gerespecteerd worden als persoon...iets wat in mijn beleving als iets vanzelfsprekends wordt beschouwd. Maar voor de zwakken onder u, is het belangrijk om dat nog steeds te benadrukken.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 18 januari 2011, 09:08
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 januari 2011, 09:21

CROSSROAD317 schreef:
Om heel eerlijk te zijn Chatuliem, doordat je deze zin nu in elke reactie van je opneemt / meeneemt, geloof ik niet dat er nog sprake is van enig, gemeend, respect jegens andersdenkenden.

Zoals gisteren in de chatbox / lobby al werd gezegd; in een discussie is het belangrijk dat je ook laat merken dat je respect hebt voor elkaars mening en voor elkaar. Je zou dan kunnen schrijven, ik heb je uitleg gehoord / gelezen, het steekt goed in elkaar, alleen ik kan het niet onderschrijven, ik leg het naast me neer, ik doe er niets mee !!!! Daarna kun je je eigen "betere" argumenten op tafel leggen.
Het risico van die manier van discussieren is wel, dat als je goed naar elkaar luistert (leest) je ook kunt gaan inzien dat de ander betere argumenten heeft dan jij, je daardoor van inzicht kunt wijzigen ......

Eerlijk gezegd word ik moe van dit therapeutisch gepraat. Je hoeft me niet te lopen verbeteren hier op de site, word er zelfs kriegelig van. Zijn wel meer mensen die daar last van hebben en weet je daar loop ik het liefst met een grote boog omheen.
Je neemt me maar zoals ik ben, en als je dat niet bevalt, jammer dan. Maar hou met iemand zo te lopen beleren over de toon die hij volgens jou aanslaat op de site...bah...net een therapiegroep.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 18 januari 2011, 09:21
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 januari 2011, 12:20

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd word ik moe van dit therapeutisch gepraat. Je hoeft me niet te lopen verbeteren hier op de site, word er zelfs kriegelig van. Zijn wel meer mensen die daar last van hebben en weet je daar loop ik het liefst met een grote boog omheen.
Je neemt me maar zoals ik ben, en als je dat niet bevalt, jammer dan. Maar hou met iemand zo te lopen beleren over de toon die hij volgens jou aanslaat op de site...bah...net een therapiegroep.

Nee ik neem je niet zoals je bent. Communicatie-regels zijn er voor om o.a. discussies in goede banen te leiden, en daar heeft iedereen, niemand uitgezonderd, zich aan te houden. Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 januari 2011, 12:36

CROSSROAD317 schreef:
Nee ik neem je niet zoals je bent. Communicatie-regels zijn er voor om o.a. discussies in goede banen te leiden, en daar heeft iedereen, niemand uitgezonderd, zich aan te houden. Engeltje smiley
Je houdt je maar een beetje in jij met dit moralistische gedoe. CM heeft regels opgesteld en daar houd ik me aan. Wel of geen communicatieregels, maak je jezelf niet belachelijk. Met dit gedrag doe je me aan een ander denken hier op de site. Een derde moderator????Zijn er nog meer vrijwilligers? Hou op man, je irriteert me mateloos...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 18 januari 2011, 12:55
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 12 13 14 15 16 Volgende
Pagina 15 van 16