Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 08:25
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ja leuk, als we dan de heg komen snoeien, kan Frank mooi sokken voor ons breien |
Ik brei wel een string met lange pijpen...is goed warm in dit winterse klimaat...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNEMARIE415
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 08:28
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Pffff, ik kan al breien...10 linkse, 50 rechtse...15 steken laten vallen...18 steken oprapen...en dat enkele malen na elkaar en je hebt een trui met 3 mouwen... |
Ik lees het al...weer een man die nooit heeft leren breien op school...schandalig toch het onderwijs
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 09:32
|
|
|
Eerst wat werken, dan huis schoonboenen en als alles doorgaat vanmiddag een eind banjeren over het strand met vriendin.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 09:43
|
|
|
JOL252 schreef: | Eerst wat werken, dan huis schoonboenen en als alles doorgaat vanmiddag een eind banjeren over het strand met vriendin. |
Owwwww dat laatste begin ik ook naar te verlangen Wat ik doe vandaag, wat krummelboodschapjes, vanmiddag met de katten naar de dierenarts voor jaarlijkse check-up maar ben bang of Lotje heeft weer wat ze vorig jaar had ze wil niet eten en drinken zelfs geen lekkere hapjes nou ja vanmiddag weet ik hopelijk meer (hoop niet weer een rip uit mijn lijf)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 09:44
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik brei wel een string met lange pijpen...is goed warm in dit winterse klimaat... |
Ow weer een nieuw huisdier erbij?? wordt wel een beestenbende bij je he Nu weer een varken met regenlaarsjes nah dan ken je ook wel een jasje voor haar breien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 10:35
|
|
|
Van plan...dat was ik gisteren...toen is het niet gelukt....
Dus zo meteen met goede moed even het huis aan de kant doen... Om ondertussen na te denken...over het etentje wat me werd aangeboden....zo lief.... Straks vanavond....en dan proberen...weer eens even alles te vergeten...en te genieten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 10:37
|
|
|
ANNEMARIE415 schreef: | Ik lees het al...weer een man die nooit heeft leren breien op school...schandalig toch het onderwijs |
Hé hé...ik heb wel geleerd hoor in school. Maar dat ben ik al vergeten...En mijn grootmoeder leerde het me ook op latere leeftijd maar toen moest ik plots aan mijn imago denken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 13:04
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Hé hé...ik heb wel geleerd hoor in school. Maar dat ben ik al vergeten...En mijn grootmoeder leerde het me ook op latere leeftijd maar toen moest ik plots aan mijn imago denken |
Welke
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 13:23
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Welke |
Imago??? Of school???
Ik heb mijn broertje trouwens leren breien...en hij vond het nog leuk ook!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 13:33
|
|
|
Vroeger en dan bedoel ik heel wat eeuwen geleden was breien uitsluitend een mannen aangelegenheid. Het schijnt dat voornamelijk herders dat deden. Ik heb daar eens een artikel over gelezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 17:54
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Welke |
...omdat ze zouden denken dat ik een mietje was. Ik deed ook de kruisjessteek en vroeg mijn moeder om me te leren naaien met naald en draad en met de machine. Strijken en koken wilde ik ook leren. Kinderen krijgen ging niet maar dat snapte ik al toen ik 19 was...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 19:15
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...omdat ze zouden denken dat ik een mietje was. Ik deed ook de kruisjessteek en vroeg mijn moeder om me te leren naaien met naald en draad en met de machine. Strijken en koken wilde ik ook leren. Kinderen krijgen ging niet maar dat snapte ik al toen ik 19 was... | das mooi op tijd
Tjonge wat een huisman zou jij zijn hebben ze je ook met een snoeischaar leren werken?? Eh bij ons moesten op school de jongens in de zesde klas ook breien en foeteren dat ze deden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 20:10
|
|
|
ERIKA129 schreef: | [/b][/i] das mooi op tijd
Tjonge wat een huisman zou jij zijn hebben ze je ook met een snoeischaar leren werken?? Eh bij ons moesten op school de jongens in de zesde klas ook breien en foeteren dat ze deden |
Helaas komen de kinderen in NL in de 6de klas niet verder dan breien....zie maar naar de topic over wiskunde...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 21:05
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Helaas komen de kinderen in NL in de 6de klas niet verder dan breien....zie maar naar de topic over wiskunde... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 21:46
|
|
|
ERIKA129 schreef: | |
Ach......laat Frank maar breien.......ik koop wel een trui. Weet ik zeker dat er 2 armen aan zitten, en dat de kleur en vorm mij bevalt En..uhhhh verder doe ik niks meer vandaag...lekker weekend houden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 22:19
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik brei wel een string met lange pijpen...is goed warm in dit winterse klimaat... |
Da's een keer wat anders dan sokken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 22:22
|
|
|
Vandaag, de voorbereiding, vanaf morgen de arbeid
En mezelf, lekker terug trekken, van de grote boze wereld.......... Op mijn nieuw verworven buiten....... met huisje........................ Hier en daar wat dicht spijkeren... beetje spitten... over een week na de vorst, erpels poten......... en de rest zaaien.......................
Om me eigen vervolgens, af te sluiten, het hele jaar, zonder tv inter net, telefoon en weet ik nog wat meer. Lekker luisteren naar het gekwek van eendjes, en kwetterende vogels amok makende meeuwen (kom je hier niet onderuit) Om vervolgens voor me uit te staren, lekker denken, aan wat ik heb en niet aan wat ik mis.
............... ...............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 22:34
|
|
|
Nu? Slapen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 22:56
|
|
|
ANNA415 schreef: | Nu? Slapen |
Welterusten ik nog werken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 10:02
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Vandaag, de voorbereiding, vanaf morgen de arbeid
En mezelf, lekker terug trekken, van de grote boze wereld.......... Op mijn nieuw verworven buiten....... met huisje........................ Hier en daar wat dicht spijkeren... beetje spitten... over een week na de vorst, erpels poten......... en de rest zaaien.......................
Om me eigen vervolgens, af te sluiten, het hele jaar, zonder tv inter net, telefoon en weet ik nog wat meer. Lekker luisteren naar het gekwek van eendjes, en kwetterende vogels amok makende meeuwen (kom je hier niet onderuit) Om vervolgens voor me uit te staren, lekker denken, aan wat ik heb en niet aan wat ik mis.
............... ............... |
Hebbie jeselluf weer een volkstuin aangeschaft?? Mooi dat houd jou tenminste van de straat beter dan een relatiebemiddelingsburo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 10:38
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Hebbie jeselluf weer een volkstuin aangeschaft?? Mooi dat houd jou tenminste van de straat beter dan een relatiebemiddelingsburo |
Precies, het zaaien in het bemiddeling gebeuren, gaat slecht, en oogsten is er al helemaal niet bij Op of in een volkstuintje gaat het mij stukken beter af ik kan beter plantjes seksen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNEMARIE415
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 12:25
|
|
|
Eerst lekker uitgeslapen...toen weer eens m'n ligbad gebruikt ...en nu ontbijten met een vers gebakken stokbroodje waarbij ik m'n krantje lees, tussendoor even eenstukjeop het forum van CM schrijven
Plannen voor vandaag: verder breien aan uitgehaalde trui, creaen op m'n crea-zolder die nu zo netjes opgeruimd is en daarna heerlijk wokken in Veenendaal
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 16:31
|
|
|
ANNEMARIE415 schreef: | Eerst lekker uitgeslapen...toen weer eens m'n ligbad gebruikt ...en nu ontbijten met een vers gebakken stokbroodje waarbij ik m'n krantje lees, tussendoor even eenstukjeop het forum van CM schrijven
Plannen voor vandaag: verder breien aan uitgehaalde trui, creaen op m'n crea-zolder die nu zo netjes opgeruimd is en daarna heerlijk wokken in Veenendaal |
Dat is nog af te wachten. Het is maar een rare groep mensen die komen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 16:56
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Dat is nog af te wachten. Het is maar een rare groep mensen die komen |
Die pleister op je mond...is beslist niet overbodig!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNEMARIE415
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 17:27
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Dat is nog af te wachten. Het is maar een rare groep mensen die komen |
O ja, en daarom kom jij maar niet? Jammer, anders hadden we een begin met de breilessen kunnen maken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 17:28
|
|
|
ANNEMARIE415 schreef: | O ja, en daarom kom jij maar niet? Jammer, anders hadden we een begin met de breilessen kunnen maken |
Oeps...die is raak!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 17:58
|
|
|
ANNEMARIE415 schreef: | O ja, en daarom kom jij maar niet? Jammer, anders hadden we een begin met de breilessen kunnen maken |
sow steek die maar in je broekzak komt een zooitje ongeregeld bij elkaar maar dat maakt het nu juist zo leuk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 08:51
|
|
|
Je mag me hier ook les komen geven hoor...euh, heb je een kettingzaag? De heg moet nog steeds gedaan worden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 08:53
|
|
|
...het stond er dubbel op
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zondag 10 maart 2013, 08:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 08:58
|
|
|
Vandaag is het rustdag. Vrijdag had ik bezoek, heerlijk in de zon gezeten en kunnen we winnen met rummikub.
Gisteren bezoek en iemand uit de nood geholpen door iets te herstellen. De gast heeft wel al mijn brood opgegeten en mijn kaas. Verder heeft de gast me verslavende snoepjes gegeven die erg plakken. De koffie mislukte maar daarna heeft de gast nog liters van het zwarte goud kunnen drinken...met mijn zoetjes die nu ook op zijn. De gast heeft ook mijn vuilnisbakje gesloopt. Kortom, het verliep allemaal goed...denk ik... en dan is het nu rustdag...voila
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zondag 10 maart 2013, 09:00
|
|
Naar boven |
|
|