Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 23:17
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Nou, jaaaaaaaaa, Thomas....neem me niet kwalijk, ik kan het niet met je eens zijn hierin. Onderwijzers, leerkrachten, leraren, docenten? Opvoeders zijn het, mensenredders, de beschermers van de zieltjes van ons aller nageslacht, de vormers van de hoop der natie, de steun en toeverlaat van iedere wanhopige opvoeder en natuurlijk ook van de hoopvollen onder ons, kortom: een standbeeld...............op ieder dorps- en stadsplein voor DE LEERKRACHT! Hulde! |
Dat is bijna teveel eer, Mieke.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 23:25
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Dat is bijna teveel eer, Mieke. |
Kritiek hebben op onze leerkrachten is makkelijk en wordt te vaak gebezigd. Een compliment en een dankwoord mag best wel eens vaker worden geuit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 23:27
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Thomas, |
Mag best weleens gezegd toch? Onze leerkrachten mogen weleens wat vaker een dankwoord en een compliment ontvangen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 23:55
|
|
|
tja... een volledige werkweek is tegenwoordig 32 uur in het onderwijs, roostervrije dagen bij de vleet, 13 weken schoolvacantie per jaar, regelmatig lesuitval wegens vergaderingen, ziekteverzuim tot en met...
jahoor, zware baan of toch stiekum n luizebaan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 23:58
|
|
|
PIETER649 schreef: | tja... een volledige werkweek is tegenwoordig 32 uur in het onderwijs, roostervrije dagen bij de vleet, 13 weken schoolvacantie per jaar, regelmatig lesuitval wegens vergaderingen, ziekteverzuim tot en met...
jahoor, zware baan of toch stiekum n luizebaan? |
Je bent gewoon jaloers op de complimentjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 00:23
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je bent gewoon jaloers op de complimentjes |
sommige mensen moeten nog een hoop leren... geef jij hem les?? !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 00:37
|
|
|
BEHAPPY332 schreef: | sommige mensen moeten nog een hoop leren... geef jij hem les?? !! |
Dan komt het niet goed Be Happy...... Bij het onderwijs liggen mijn kwaliteiten niet......maar er zijn genoeg onderwijsmensen op CM gelukkig!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 00:43
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dan komt het niet goed Be Happy...... Bij het onderwijs liggen mijn kwaliteiten niet......maar er zijn genoeg onderwijsmensen op CM gelukkig! |
en DAT snap ik nou niet... dr zit toch altijd wel n kindje met gescheiden ouders in de klas??? met n reuze toffe pappa of mamma??? beetje omslachtig hoor voor die schoolfrikken... kijk eerst es in je eigen klas rond
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 10:30
|
|
|
PIETER649 schreef: | en DAT snap ik nou niet... dr zit toch altijd wel n kindje met gescheiden ouders in de klas??? met n reuze toffe pappa of mamma??? beetje omslachtig hoor voor die schoolfrikken... kijk eerst es in je eigen klas rond |
Je bent weer duidelijk, Pieter.
Dan moet je bij mij op school heel goed zoeken hoor. Gelukkig maar!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 10:30
|
|
|
PIETER649 schreef: | tja... een volledige werkweek is tegenwoordig 32 uur in het onderwijs, roostervrije dagen bij de vleet, 13 weken schoolvacantie per jaar, regelmatig lesuitval wegens vergaderingen, ziekteverzuim tot en met...
jahoor, zware baan of toch stiekum n luizebaan? |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 10:37
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Kritiek hebben op onze leerkrachten is makkelijk en wordt te vaak gebezigd. Een compliment en een dankwoord mag best wel eens vaker worden geuit. |
Mieke, het doet me (stiekem ) wel heel goed hoor. Bedankt voor je woorden! Ik waardeer het in je, dat je ze uitsprak.
Dit lijkt me trouwens een boeiend thema voor een nieuw topic. In veel beroepsgroepen en op vele andere plekken (bijv. in de kerk!), worden er veel te weinig complimenten en dankwoorden uitgesproken. De waardering voor elkaar uitspreken, doen we over 't algemeen veel te weinig. En het kan zoveel betekenen voor iemand. Hier schiet ik zelf ook vaak in tekort. Toch gebeurt het gelukkig wel, ook hier op CM. Over dit onderwerp is heel veel te zeggen.
Marijan, opent hier misschien wel een nieuw topic over.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 10:39
|
|
|
Niet te veel schrijven anders haal je me in
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 11:08
|
|
|
MARIO216 schreef: | Niet te veel schrijven anders haal je me in |
Waar blijft de top 5 van deze week?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 11:08
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Mag best weleens gezegd toch? Onze leerkrachten mogen weleens wat vaker een dankwoord en een compliment ontvangen. |
thanx....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 13:05
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Mieke, het doet me (stiekem ) wel heel goed hoor. Bedankt voor je woorden! Ik waardeer het in je, dat je ze uitsprak.
Dit lijkt me trouwens een boeiend thema voor een nieuw topic. In veel beroepsgroepen en op vele andere plekken (bijv. in de kerk!), worden er veel te weinig complimenten en dankwoorden uitgesproken. De waardering voor elkaar uitspreken, doen we over 't algemeen veel te weinig. En het kan zoveel betekenen voor iemand. Hier schiet ik zelf ook vaak in tekort. Toch gebeurt het gelukkig wel, ook hier op CM. Over dit onderwerp is heel veel te zeggen.
Marijan, opent hier misschien wel een nieuw topic over. |
Goed plan, wordt een heel positieve verwacht ik!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 13:38
|
|
|
VISSER278 schreef: | Waar blijft de top 5 van deze week? |
Oke, daar komt ie dan:
1 Mariska601........1930 postings 2 Tessybear731....1377 postings 3 Henk710............1352 postings 4 Jonathan890......1297 postings 5 Mario216...........1209 postings 6 Chatumliem619..1132 postings EN MET STIP BINNEN GEKOMEN !!!! De KLAPPER VAN DE WEEK !!!!! 7 Marijan072.........1082 postings
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 14:15
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Mieke, het doet me (stiekem ) wel heel goed hoor. Bedankt voor je woorden! Ik waardeer het in je, dat je ze uitsprak.
In het onderwijs is een speciale methode ingevoerd, zodat je in je groep aandacht kunt besteden aan het ontwikkelen van het uiten van complimentjes van leerlingen aan elkaar...het effect is verbluffend!! Dus lijkt me een goed onderwerp voor een topic!
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zaterdag 21 augustus 2010, 14:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 14:34
|
|
|
compliment? dankwoord? jullie krijgen toch al salaris???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 14:36
|
|
|
MARIO216 schreef: | Oke, daar komt ie dan:
1 Mariska601........1930 postings 2 Tessybear731....1377 postings 3 Henk710............1352 postings 4 Jonathan890......1297 postings 5 Mario216...........1209 postings 6 Chatumliem619..1132 postings EN MET STIP BINNEN GEKOMEN !!!! De KLAPPER VAN DE WEEK !!!!! 7 Marijan072.........1082 postings |
kun je ook in percentage weergeven hoe hoog het percentage zinvol of onbenullig is?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 14:42
|
|
|
ik ga maar weer terug naar het zonnige zuiden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 15:06
|
|
|
PIETER649 schreef: | kun je ook in percentage weergeven hoe hoog het percentage zinvol of onbenullig is? |
Dan gaat de telmachine pas echt op hol, hij is net een week gerepareerd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 15:07
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | In het onderwijs is een speciale methode ingevoerd, zodat je in je groep aandacht kunt besteden aan het ontwikkelen van het uiten van complimentjes van leerlingen aan elkaar...het effect is verbluffend!! Dus lijkt me een goed onderwerp voor een topic! |
DaT is niet alleen in het onderwijs de trend Annette, dat is in heel onderwijzend en werkend nederland! Dus om nu toe doen of dat heel wat nieuws is??????? Geef elkaar een tip en een pluim is volgens mij een bekend verschijnsel in wat voor doelgroep dan ook.........en het bestaat ook al jaren....... En eerlijk gezegd word ik er soms niet goed van.........het bewust elkaar complimentjes geven.....Het moet een levenshouding zijn om af en toe positief en negatief te kunnen zijn tegen elkaar en niet een methode die je aan moet leren.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 16:10
|
|
|
PIETER649 schreef: | kun je ook in percentage weergeven hoe hoog het percentage zinvol of onbenullig is? |
@ Pieter en Annette ......Als jullie samen worden geteld staan jullie ook in het lijstje
ha...dan sta ik op de eerste plaats !
@Mario.... zoek iemand uit de top 2....en jij bent de winnaar !!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 18:23
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | @ Pieter en Annette ......Als jullie samen worden geteld staan jullie ook in het lijstje
ha...dan sta ik op de eerste plaats !
@Mario.... zoek iemand uit de top 2....en jij bent de winnaar !!! |
Nou Maris, daar ga je!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 19:45
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Nou Maris, daar ga je! |
pfff...dan hebben ZE....3140 postings......
dat haal ik nooit meer in
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 22:34
|
|
|
PIETER649 schreef: | compliment? dankwoord? jullie krijgen toch al salaris??? |
Wat denk je?
Uit een onderzoek is gebleken, dat mensen - in ruil voor meer waardering - best iets salaris in zouden willen leveren. Ik begrijp dat wel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 23:40
|
|
|
MARIO216 schreef: | Oke, daar komt ie dan:
1 Mariska601........1930 postings 2 Tessybear731....1377 postings 3 Henk710............1352 postings 4 Jonathan890......1297 postings 5 Mario216...........1209 postings 6 Chatumliem619..1132 postings EN MET STIP BINNEN GEKOMEN !!!! De KLAPPER VAN DE WEEK !!!!! 7 Marijan072.........1082 postings |
Als er een topic zou zijn ‘Wat is jouw slechtste moment van dag?’, dan hoefde ik niet lang na te denken. ZUCHT!!!!
Hoe kun je trouwens nummer 7 in een top 5 hebben? Aan de andere kant heeft het ook wat, om op de 7de plek te staan. Een prachtig getal!
By the way; als iemand zich gaat ergeren aan mijn stukjes of de hoeveelheid daarvan, dan hoor ik het graag! ‘k Hoor dat liever rechtstreeks, dan dat er over geroddeld wordt.
Weet je wat mij ook een boeiende top 5 lijkt, al zal het lastig zijn om daarachter te komen. Wie brengt de meeste uren door in de chatroom? Of wie is het meest op CM te vinden? Waarschijnlijk kom ik dan, hoop ik, iets lager op de lijst. Maar ja, wie gaat dat bijhouden? Deze lijst zegt toch niks over de mate van CM-verslaving. Ik praat en schrijf gewoon graag.
Marijan, moet dit bericht echt even verwerken.
PS Balen, weer een posting.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 23:46
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Wat denk je?
Uit een onderzoek is gebleken, dat mensen - in ruil voor meer waardering - best iets salaris in zouden willen leveren. Ik begrijp dat wel! |
ik ook... zoals vadertje Cats al dichtte.... of Vondel.... of Bredero...
" aan een boom zo vol geladen, mist men 1, 2 pruimen niet..."
oeps... het was Hyronimus van Alphen.... jaja ik ken mn klassieken!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 23:48
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Als er een topic zou zijn ‘Wat is jouw slechtste moment van dag?’, dan hoefde ik niet lang na te denken. ZUCHT!!!!
Hoe kun je trouwens nummer 7 in een top 5 hebben? Aan de andere kant heeft het ook wat, om op de 7de plek te staan. Een prachtig getal!
By the way; als iemand zich gaat ergeren aan mijn stukjes of de hoeveelheid daarvan, dan hoor ik het graag! ‘k Hoor dat liever rechtstreeks, dan dat er over geroddeld wordt.
Weet je wat mij ook een boeiende top 5 lijkt, al zal het lastig zijn om daarachter te komen. Wie brengt de meeste uren door in de chatroom? Of wie is het meest op CM te vinden? Waarschijnlijk kom ik dan, hoop ik, iets lager op de lijst. Maar ja, wie gaat dat bijhouden? Deze lijst zegt toch niks over de mate van CM-verslaving. Ik praat en schrijf gewoon graag.
Marijan, moet dit bericht echt even verwerken.
PS Balen, weer een posting. |
Ik schrijf en praat ook graag Marijan, kunnen we elkaar de hand schudden..... Een retraite in een stilteklooster lijkt mij dan ook een pittige opgave.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 23:51
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | pfff...dan hebben ZE....3140 postings......
dat haal ik nooit meer in |
Dat is juist de bedoeling.
|
|
Naar boven |
|
|