Auteur |
Bericht |
|
LIEN327
|
|
Geplaatst: zondag 24 januari 2010, 21:53
|
|
|
dees is veur ene belg toch wel wat ver toch? wat is daar om me te overhalen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 24 januari 2010, 21:56
|
|
|
Vanmorgen zat ik tussen gereformeerden,hervormden,baptisten,vrijgemaakten en buitenkerkelijken in de kerk.......prachtig! Leanne,
Zaten we in dezelfde kerk toevallig? Ben erg benieuwd waar je was...
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 24 januari 2010, 21:56
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | ‘k Heb het gedeelte even opgezocht, dat praat wat makkelijker.
NBV Loflied op de sterke vrouw
10 Een sterke vrouw, wie zal haar vinden? Zij is meer waard dan edelstenen. 11 Haar man vertrouwt op haar en zal daar rijkelijk bij winnen. 12 Ze brengt hem voorspoed, geen ellende, alle dagen van haar leven. 13 Ze zoekt wol en linnen uit, en spint en weeft met vreugde. 14 Zoals een koopmansschip naar verre streken vaart, zo haalt zij van verre wat ze nodig heeft. 15 Ze staat al op als het nog donker is, regelt het werk in huis, draagt haar slavinnen taken op. 16 Als zij haar zinnen op een akker zet, koopt ze hem, van wat ze heeft verdiend, plant ze een wijngaard. 17 Zij is vol daadkracht, onvermoeibaar is ze in de weer. 18 Handeldrijven gaat haar heel goed af, ’s nachts gaat haar lamp niet uit. 19 Haar handen zijn voortdurend aan het spinrok, ze houdt altijd de weefspoel vast. 20 Haar handen strekt zij uit naar de behoeftigen, ze geeft de armen hulp. 21 Niemand in haar huis hoeft sneeuw te vrezen, zij heeft hen allen warm gekleed. 22 Ze maakt de mooiste dekens, ze gaat gekleed in linnen en purperen wol. 23 Haar man geniet bekendheid in de stad, hij vergadert met de oudsten in de poort. 24 Zij vervaardigt kleding en gordels, en levert die aan kooplui. 25 Uit haar verschijning spreken kracht en waardigheid, de dag van morgen ziet ze lachend tegemoet. 26 Ze spreekt wijze woorden, wat ze zegt, zijn liefdevolle lessen. 27 Ze waakt over haar huishouding, nietsdoen is haar onbekend. 28 Haar kinderen prijzen haar, haar man bejubelt haar: 29 ‘Er zijn veel sterke vrouwen, maar jij overtreft ze allemaal.’ 30 Charme is bedrieglijk en schoonheid vergaat, maar een vrouw met ontzag voor de HEER moet worden geprezen. 31 Moge zij de vruchten plukken van haar werk, mogen haar daden worden geprezen in de poorten. . |
Veel vrouwen gaan na lezen dezes begrijpen waarom hun man hen heeft verlaten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 24 januari 2010, 21:58
|
|
|
LIEN327 schreef: | dees is veur ene belg toch wel wat ver toch? wat is daar om me te overhalen? |
chatuliem, bert en crossroad
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 24 januari 2010, 22:00
|
|
|
PIETER649 schreef: | Veel vrouwen gaan na lezen dezes begrijpen waarom hun man hen heeft verlaten |
Het kan je er ook van weerhouden om een huwelijk in te stappen. Niet echt bemoedigend, zo'n bijbelgedeelte. Of eh....zeg ik nu iets ergs?
Bestaat er over mannen ook zo'n bijbelgedeelte
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 24 januari 2010, 22:03
|
|
|
PIETER649 schreef: | chatuliem, bert en crossroad |
Dat moet toch voldoende zijn, Lien!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD285
|
|
Geplaatst: zondag 24 januari 2010, 22:04
|
|
|
Over het hoe en waarom Johannes doopte word goed ook wel goed in beeld gebracht met een tekst uit Numeri 19:18
Iemand die rein is moet dan een majoraantak nemen, die in het water dopen en daarmee de tent, alle vaten en de mensen die in de tent geweest zijn besprenkelen. Hetzelfde moet gebeuren met degene die beenderen, het lijk van iemand die gedood of gestorven is, of een graf heeft aangeraakt.
De doop van Johannes was er een van reiniging en voorbereiding op de komst van Jezus en zijn werk op aarde, de mensen worden opgeroepen zich rein te maken voor zijn komst, zo ook werd Jezus dan door de doop van Johannes rein gemaakt voor zijn werk op aarde.
Hierin is de doop zoals wij die kennen wezenlijk anders dan de doop van Johannes. De Christelijke doop is teken van inlijving in de gemeenschap van Christus en zijn gemeente, en is in de naam van Vader, Zoon en Heilige Geest. De Christelijke doop spreekt van God’s gerechtigheid in Zijn handelen met Christus: reiniging van de zonden door het leiden en sterven van Jezus Christus en daarna de opstanding in een nieuw leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 24 januari 2010, 22:06
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Het kan je er ook van weerhouden om een huwelijk in te stappen. Niet echt bemoedigend, zo'n bijbelgedeelte. Of eh....zeg ik nu iets ergs?
Bestaat er over mannen ook zo'n bijbelgedeelte |
Er was een discussie over 'Man en vrouw hoe zit het nu eigenlijk'. Eigenlijk hoort deze discussie daar thuis want er staat meer in de Bijbel over dit onderwerp. Mannen hebben bijbels gezien meer verplichtingen dan vrouwen hoor, als die hun man respecteren zijn ze al een heel eind...
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 24 januari 2010, 22:08
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Er was een discussie over 'Man en vrouw hoe zit het nu eigenlijk'. Eigenlijk hoort deze discussie daar thuis want er staat meer in de Bijbel over dit onderwerp. Mannen hebben bijbels gezien meer verplichtingen dan vrouwen hoor, als die hun man respecteren zijn ze al een heel eind...
Thomas |
Dat is een opluchting. 'k Zal het topic nog eens opzoeken, misschien dat ik dan weer moed krijg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 24 januari 2010, 22:13
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | 'Jaagt de liefde na en ijvert(!) om de geestelijke gaven' staat er in 1 Kor. 14:1. De liefde wordt hier volgens mij genoemd als zijnde de voornaamste vrucht van de Geest. De vrucht is het doel, de gaven zijn middelen. Zoals Chatuliem al zegt, gaven van de geest zijn niet om mee te pronken oid, maar om te dienen, tot opbouw van de gemeente. Ik heb daarom moeite met de term 'een vrijwillige keus'. Alsof het vrijblijvend is om een geestesgave die je hebt gekregen wel of niet te gebruiken... Het is denk ik je verantwoordelijkheid (en waarom zou je het niet plicht mogen noemen?) om de geestesgave die Hij je geeft dankbaar te gebruiken! |
Zoals al gezegd Liesbeth, we hebben inderdaad de verantwoordelijkheid om de gaven te gebruiken. Het wel of niet nemen van die verantwoordelijkheid blijft echter toch onze eigen keus, zoals ook de exacte invulling van het uiting geven aan die gaven dat is. Dat is nu juist het stukje bewegingsruimte dat God ons in de schepping meegegeven heeft, wat we ook wel vrije wil noemen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: zondag 24 januari 2010, 22:19
|
|
|
LIEN327 schreef: | dees is veur ene belg toch wel wat ver toch? wat is daar om me te overhalen? |
Groningen zelf natuurlijk (naast de kerels die Pieter noemde ).. en de stad blijft
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zondag 24 januari 2010, 22:23
|
|
|
4. Er is een verschil tussen mijn positie in Christus (mijn plaats in Hem) en mijn eigenlijke toe-stand (mijn eigenlijke staat in de tijd). Een opsomming van het christelijke leven in één vers:
Galaten 2:20 - “Niet meer ik, maar Christus leeft in mij”
“Ik ben met Christus gekruisigd; en ik leef, niet meer ik, maar Christus leeft in mij; en voorzover ik nu in het vlees leef, leef ik door het geloof in de Zoon van God, Die mij heeft liefgehad en Zichzelf voor mij heeft overgegeven”
Waarom “niet meer IK”?
OMDAT . . . In mij, dat is in mijn vlees, woont niets goeds … Ik ellendig mens (Rom. 7:18, 24). Al mijn gerechtigheden zijn als een wegwerpelijk kleed (Jesaja 64:6). KJV: “filthy rags” (vuile vodden). De zonde woont in mij (Rom. 7:20). Ik leef voor mijzelf (2 Kor. 5:15). De werken van het vlees zijn overspel, hoererij, onreinheid … (Gal. 5:19). Zij die in het vlees zijn, kunnen God niet behagen (Rom. 8:8). Ik moet de oude mens met zijn daden uittrekken (Kol. 3:9). De oude mens gaat ten verderve door de begeerten van de verleiding (Ef. 4:22). Mijn oude mens is met Hem gekruisigd (Rom. 6:6). Ik stierf met Christus (Kol. 2:20). Ik ben in Zijn dood gedoopt (Rom. 6:3; Gal. 2:20). Ik ben gekruisigd met Christus (Gal. 2:20). Het oude is voorbij gegaan (2 Kor. 5:17). Ik ben dood voor de zonde (Rom. 6:11). Ik zal sterven in Adam (1 Kor. 15:22). Eens was ik een slaaf van de zonde (Rom. 6:17, 20).
Waarom “CHRISTUS leeft in mij”? OMDAT . . . De wet van de Geest van het leven in Christus Jezus heeft mij vrijgemaakt van de wet van de zonde en van de dood (Rom. 8:2). Uit Hem ben ik in Christus Jezus, Die voor mij is geworden wijsheid van God en gerechtigheid, heiliging en verlossing” (1 Kor. 1:30). Christus leeft in mij (Gal. 2:20). Ik leef voor Hem Die voor mij gestorven en opgewekt is (2 Kor. 5:15). De vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede … (Gal. 5:22-23). Ik ben niet in het vlees, maar in de Geest … de Geest van God woont in mij (Rom. 8:9). Ik moet de nieuwe mens aandoen, die vernieuwd wordt tot kennis, naar het beeld van Hem Die hem geschapen heeft (Kol. 3:10). Mijn nieuwe mens is geschapen in ware rechtvaardigheid en heiligheid (Ef. 4:24). Mijn leven is verborgen met Christus in God (Kol. 3:3). Ik ben opgestaan met Christus (Kol. 3:1). Ik ben met Hem één plant geworden, gelijk gemaakt aan Hem in Zijn opstanding (Rom. 6:5). En toch leef ik … en het leven dat ik nu leef, leef ik door het geloof in de Zoon van God (Gal. 2:20). Alles is nieuw geworden! Ik ben een nieuwe schepping in Christus (2 Kor. 5:17). Ik ben levend voor God, in Christus (Rom. 6:11). Ik zal levend gemaakt worden in Christus (1 Kor. 15:22). Ik ben nu bevrijd van de zonde en een slaaf van God (Rom. 6:18,22).
Dit is naar we elke dag van daaruit mogen gevormd worden als we dat dan ook maar willen ja ook ik met mijn min punten en streef ik naar Zijn Waarheid en Liefde om te mogen groeien naar Zijn Wil en niet mijn wil.
Hartelijke groet,
Een zuster
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zondag 24 januari 2010, 22:34
|
|
|
HENK710 schreef: | Zoals al gezegd Liesbeth, we hebben inderdaad de verantwoordelijkheid om de gaven te gebruiken. Het wel of niet nemen van die verantwoordelijkheid blijft echter toch onze eigen keus, zoals ook de exacte invulling van het uiting geven aan die gaven dat is. Dat is nu juist het stukje bewegingsruimte dat God ons in de schepping meegegeven heeft, wat we ook wel vrije wil noemen. |
God heeft mensen een vrije wil gegeven om wel of niet voor Hem te kiezen. Als je tot een keuze voor Hem bent gekomen, zal de Heilige Geest je vervullen en laten delen in Zijn gaven. Het kan toch niet anders zijn dan dat je daar ook uiting aan geeft? Stel dat je als buitenlander in Nederland met komen wonen en je wil de Nederlandse identiteit aannemen. Dat is je eigen keuze. Maar als je die identiteit aanneemt ga je toch niet opnieuw kiezen of je je ook naar die identiteit wil gedragen? Dat mag dan toch van je verwacht worden?
Ik denk overigens wel dat het werk van de Heilige Geest en de geestesgaven enigszins onderbelicht zijn in bepaalde christelijke kringen, waardoor de gaven minder rijk ingezet worden dan dat de bedoeling is.
Laatst aangepast door
|
LIESBETH326
|
op zondag 24 januari 2010, 22:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 24 januari 2010, 22:45
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | God heeft mensen een vrije wil gegeven om wel of niet voor Hem te kiezen. Als je tot een keuze voor Hem bent gekomen, zal de Heilige Geest je vervullen en laten delen in Zijn gaven. Het kan toch niet anders zijn dan dat je daar ook uiting aan geeft? | Dat is ook wat ik dus zeg:
HENK710 schreef: | Ik zou niet willen spreken van verplichting. Verantwoordelijkheid is een beter woord in mijn ogen. We hebben als schepselen van God de verantwoordelijkheid om dat wat Hij ons geeft te benutten! Het blijft echter wel een vrijwillige keus om er iets mee te doen. En ja, als we ons door God laten leiden, wordt het een uiting van dankbaarheid om het ook echt te doen! We mogen ons immers gezegend weten door Hem als onderkoningen van Zijn schepping! |
Maar, zoals ook gezegd, het blijft wel een vrije keus van ons, die God ook van ons vraagt.
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zondag 24 januari 2010, 22:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 24 januari 2010, 22:52
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Dat is een opluchting. 'k Zal het topic nog eens opzoeken, misschien dat ik dan weer moed krijg. |
welnee, dat bemoedigd totaal niet, werd ook weer een welles-nietus discussie die zwaar off-topic ging, lees maar niet dus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zondag 24 januari 2010, 22:57
|
|
|
HENK710 schreef: | Maar, zoals ook gezegd, het blijft wel een vrije keus van ons, die God ook van ons vraagt. |
Even voor de duidelijkheid: als je zegt dat de vrije keus die wij hebben een keuze is tussen God wel of niet dienen, dan zeg ik, ja, we zeggen hetzelfde. Maar ik dacht te begrijpen dat je het had over een vrije keus om de geestesgaven wel of niet te gebruiken. Dat vind ik toch wat anders en daar heb ik moeite mee.
Maar goed, misschien trek ik het wel teveel uit elkaar...
Laatst aangepast door
|
LIESBETH326
|
op zondag 24 januari 2010, 22:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 24 januari 2010, 22:58
|
|
|
PIETER649 schreef: | chatuliem, bert en crossroad |
Sorry Lien, alleen chatuliem en bert, ik laat deze keer afweten....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 24 januari 2010, 23:05
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Even voor de duidelijkheid: als je zegt dat de vrije keus die wij hebben een keuze is tussen God wel of niet dienen, dan zeg ik, ja, we zeggen hetzelfde. Maar ik dacht te begrijpen dat je het had over een vrije keus om de geestesgaven wel of niet te gebruiken. Dat vind ik toch wat anders en daar heb ik moeite mee. Maar goed, misschien trek ik het wel teveel uit elkaar... |
Dat was ook mijn vraag Liesbeth.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 24 januari 2010, 23:07
|
|
|
PIETER649 schreef: | welnee, dat bemoedigd totaal niet, werd ook weer een welles-nietus discussie die zwaar off-topic ging, lees maar niet dus |
Ik moet het helaas met je eens zijn Pieter, maar het begin van Hannah was goed. On-topic blijven blijkt heel moeilijk. Het onderwerp raakt iedereen en een bijbels licht kan in ieder geval verhelderend werken, ook als we de tijd waarin het geschreven werd mee laten tellen.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zondag 24 januari 2010, 23:15
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ach Imre, soms kun je beter op het dak zitten.....
Thomas |
Sterker nog... op het dak wonen is nog bijbelser... (spr. 21:9 en 25:24)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 24 januari 2010, 23:35
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Sorry Lien, alleen chatuliem en bert, ik laat deze keer afweten.... |
verstandig cross....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: zondag 24 januari 2010, 23:36
|
|
|
eenmaal thuis gekomen van een mooie wandeling in de sneeuw, samen met vriendin anneke heerlijke wraps bereid ... mmmm glaasje wijn erbij, en smullen maar ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SARIJS794
|
|
Geplaatst: zondag 24 januari 2010, 23:51
|
|
|
INEZ910 schreef: | Ja die Irish pub is idd erg leuk.. met soms zelfs live muziek |
Die heuse Ierse sessies bedoel je? Ja die zijn erg leuk! Maar zijn niet op zaterdag dacht ik.
Laatst aangepast door
|
SARIJS794
|
op zondag 24 januari 2010, 23:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SARIJS794
|
|
Geplaatst: zondag 24 januari 2010, 23:55
|
|
|
Het Peerd van Ome Loeks. Doet dat nog wat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: zondag 24 januari 2010, 23:56
|
|
|
de zondag vind ik de mooiste dag van de week ... even weg van alle drukte ... een echte rustdag dus ... vanmorgen met mijn vriendin en zoontje naar de kerk geweest ... de beleving samen, mmmm súper ... het was een mooie preek, daarna de ontmoeting met mijn dorpsgenoten, waaauw ... elke keer weer leuk ... smiddags wandelen in de sneeuw ... midden door de polder met haar vele bevroren water en molens ... mmmm ik geniet nóg na ... eenmaal thuis, de houtkachel aan ... de kaarsen en veel lichtjes ... een glaasje wijn, en genieten van elkaar ... samen het avond eten bereiden ... samen even kroelen, en de dag was voor we het wisten al weer voorbij ... en dan afscheid nemen, altijd moelijk ... anneke is nu opweg naar huis ... en wacht op een berichtje dat ze veilig thuisgekomen is .... tís tóch 160 km hé ... oeps ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 25 januari 2010, 00:02
|
|
|
SARIJS794 schreef: | Het Peerd van Ome Loeks. Doet dat nog wat? |
Staan, samen met Loeks, net voor het NS-station!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: maandag 25 januari 2010, 00:45
|
|
|
Een hele dikke knuffel voor alle "LIEVE" mensen op cm De rest krijgt een klein knufje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: maandag 25 januari 2010, 01:02
|
|
|
dus mensen in de buurt van arhem, als je niks te doen hebt 6 feb ff sas mailen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROOSJE226
|
|
Geplaatst: maandag 25 januari 2010, 02:37