ChristianMatch

Forum

Het off-topic topic
Ga naar pagina Vorige 1 ... 135 136 137 138 139 140 141 ... 233 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 08:05

TESSYBEAR731 schreef:
Moet me toch bij Sus aansluiten..
6 weken is behoorlijk lang als je snel uit je ritme bent, zeker wanneer je nét in dat ritme terecht gekomen was!
Dus ook ik ben blij dat de vakantie er weer op zit en ik weer wat kan gaan doen Knipoog smiley

Al zal die wekker toch weer even wennen worden!

En vele moeders met jou Tess, vakantie is leuk maar na de 1e 3 weken gaan ze zich toch wel vervelen. Met mooi weer gaat het nog, zet een zwembad buiten en ze vermaken zich wel, maar met dit weer weten ze zichzelf op een bepaald moment echt niet mer te vermaken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 10:48

SUSANNAH475 schreef:
6 weken vakantie gehad, maar ben blij dat ie voorbij zijn... Engeltje smiley

Dat herken ik niet zo, Suus. Is nogal een verschil; 6 weken vrijheid of weer helemaal (al strijd ik daar wel tegen) opgeslokt te worden door je werk. Maar gelukkig zijn er ook nog weekenden. Lachende smiley Jullie hebben ook wel weer gelijk hoor, ritme is goed voor een mens. Twijfelende smiley Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op woensdag 18 augustus 2010, 10:52
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 11:33

MARIJAN072 schreef:
Dat herken ik niet zo, Suus. Is nogal een verschil; 6 weken vrijheid of weer helemaal (al strijd ik daar wel tegen) opgeslokt te worden door je werk. Maar gelukkig zijn er ook nog weekenden. Lachende smiley Jullie hebben ook wel weer gelijk hoor, ritme is goed voor een mens. Twijfelende smiley Knipoog smiley

Denk ook dat het een heel verschil is of je werkt of niet.........
Als je een drukke baan hebt is het heerlijk eea even los te laten en je zinnen eens te verzetten....
Maar ik kan me eerlijk gezegd ook niet herinneren dat ik vroeger blij was als de scholen weer begonnen......Had wel wat dat vrije leven, niet zo op de klok leven.......
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 11:37

WILLEMIJN232 schreef:
Denk ook dat het een heel verschil is of je werkt of niet.........
Als je een drukke baan hebt is het heerlijk eea even los te laten en je zinnen eens te verzetten....
Maar ik kan me eerlijk gezegd ook niet herinneren dat ik vroeger blij was als de scholen weer begonnen......Had wel wat dat vrije leven, niet zo op de klok leven.......

Goed om dit te lezen, 'k dacht even dat ik daar niet normaal in was. Al doe ik m'n werk met plezier, 't is ook heerlijk als de druk er een poosje af. En vrijheid ligt een mens meer, toch? Ik kan heel erg genieten van m'n vakantie. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 12:29

THOMAS968 schreef:
Nou dat gevoel ken ik niet zo.

Thomas, zeven weken vakantie... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Dat gaat er binnenkort af hè. Knipoog smiley Eindelijk gerechtigheid tegenover de basisscholen. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 13:00

THOMAS968 schreef:
Nou dat gevoel ken ik niet zo.

Thomas, zeven weken vakantie... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Dat snap ik, 't werkt voor de meesten andersom omdat ze ten eerste of werken of voor kids zorgen en daarnaast nog nevenaktiviteiten hebben.
Ik had tot voor kort altijd vrij en dat gaat echt vervelen... vond er niks meer aan, daarom blij dat ik weer aan de slag kan.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 22:13

Dit is bericht 1200. (van mij)
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 22:15

MARIO216 schreef:
Dit is bericht 1200. (van mij)

gefeliciteerd !!!
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 23:01

MARIJAN072 schreef:
Dat gaat er binnenkort af hè. Knipoog smiley Eindelijk gerechtigheid tegenover de basisscholen. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Lachende smiley

Meer dan een advies van de Onderwijsraad is het niet he, dus het is de vraag of dat er af gaat. Maar ik gun je ook zeven weken hoor. In de praktijk ben ik trouwens meestal de laatste week al bezig. De lobby die de school als kinderoppas ziet, wordt wel sterker. We zijn echter een school en geen instelling voor gratis kinderopvang. Dat is een verantwoordelijkheid van de ouders.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 19 augustus 2010, 23:06
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 23:07

THOMAS968 schreef:
Meer dan een advies van de Onderwijsraad is het niet he, dus het is de vraag of dat er af gaat. Maar ik gun je ook zeven weken hoor. In de praktijk ben ik trouwens meestal de laatste week al bezig. De lobby die de school als kinderoppas ziet, wordt wel sterker. We zijn echter een school en geen instelling voor gratis kinderopvang.

Thomas

Nu heb ik toch begrepen dat er in Apeldoorn een school is die 50 weken per jaar open is ? Misschien wordt het dan toch de toekomst dat schoolvakanties gaan verdwijnen????????
Maar ik gun iedereen zijn vakanties, dat even terzijde......
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 06:05

het lijkt me niet werken dat (wanneer de schoolvakanties afgeschaft, danwel ingekort worden) op verschillend tijdstip er kinderen in een klas afwezig zijn omdat papa en mama zo graag buiten het 'hoogseizoen' op vakantie willen.

maar nou heb ik (gelukkig?) geen kinders...
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 13:15

WILLEMIJN232 schreef:
Nu heb ik toch begrepen dat er in Apeldoorn een school is die 50 weken per jaar open is ? Misschien wordt het dan toch de toekomst dat schoolvakanties gaan verdwijnen????????

Naar zo'n school zou ik dus noooooooooooooooooit willen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 16:43

THOMAS968 schreef:
Meer dan een advies van de Onderwijsraad is het niet he, dus het is de vraag of dat er af gaat. Maar ik gun je ook zeven weken hoor. In de praktijk ben ik trouwens meestal de laatste week al bezig. De lobby die de school als kinderoppas ziet, wordt wel sterker. We zijn echter een school en geen instelling voor gratis kinderopvang. Dat is een verantwoordelijkheid van de ouders.

Thomas

Hier ben ik het helemaal mee eens, Thomas. Er wordt op scholen steeds meer 'gerommeld' met lestijden, wat zeker niet altijd ten goede van de leerlingen/leraren komt.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 16:46

WILLEMIJN232 schreef:

Ik zie dat praktisch echt niet voor me. Een onzinnig idee! Je blijft aan het uitleggen zeg. Twijfelende smiley En leerkrachten hebben dan natuurlijk ook de vrijheid, om vakantie op te nemen als hun dat uitkomt. Dat gaat ten koste van de rust en de structuur binnen in een school.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 18:56

Het lijkt hier trouwens opreens wel op eens een forum voor leerkrachten Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 19:17

MARIO216 schreef:
Het lijkt hier trouwens opreens wel op eens een forum voor leerkrachten Boze smiley

leerkrachten.....wat zijn dat ook alweer. die mensen toch die mijn kinderen iets bijbrengen? waar ik geen tijd voor heb?

Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 19:23

JONATHAN890 schreef:
leerkrachten.....wat zijn dat ook alweer. die mensen toch die mijn kinderen iets bijbrengen? waar ik geen tijd voor heb?

Clown smiley

Daar moest wij verplicht naar toe vroeger.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 19:28

JONATHAN890 schreef:

Clown smiley

Dat zijn toch die mensen, die onmisbaar zijn in onze maatschappij?! Knipoog smiley

Laat ze lekker aan het woord, zou ik zeggen. 't Is hun vak om te praten en te schrijven. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 19:37

MARIJAN072 schreef:
Dat zijn toch die mensen, die onmisbaar zijn in onze maatschappij?! Knipoog smiley

Laat ze lekker aan het woord, zou ik zeggen. 't Is hun vak om te praten en te schrijven. Lachende smiley

oh ja....er daagt mij weer iets....dat waren inderdaad die mensen die aan het woord waren en wij onze mond moesten houden...

Laten we dan maar stil zijn en luisteren naar hun gepraat
Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 20:04

MARIJAN072 schreef:
Ik zie dat praktisch echt niet voor me. Een onzinnig idee! Je blijft aan het uitleggen zeg. Twijfelende smiley En leerkrachten hebben dan natuurlijk ook de vrijheid, om vakantie op te nemen als hun dat uitkomt. Dat gaat ten koste van de rust en de structuur binnen in een school.

Hij bestaat echt hoor! In Apeldoorn!
ik heb een vriendin die van de zorg het onderwijs in is gegaan en die werkt daar!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 20:06

MARIO216 schreef:

Ik niet hoor Mario..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 20:41

MARIO216 schreef:

Leerkrachten? Als ik ERGENS een hekel aan heb he, dan zijn dat leerkrachten. Met name docenten en de naam zegt het al: een cent is het minst waardevolle geldstuk en do is de laagste toon. Een docent is dus een waardeloos geval die eens een toontje lager moet zingen!

Thomas. praat me niet van onderwijzers, juffen dat gaat nog. Engeltje smiley

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 20 augustus 2010, 20:42
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 22:25

MARIJAN072 schreef:

Dat nieuws volgde ik ook met verbazing. Hoe moeten die kinderen aansluiting vinden in een georganiseerde vervolgopleiding waar je niet even een lang weekendje kan nemen of een weekje er tussen uit als je daar behoefte aan hebt.
Leerkrachten hebben zo al genoeg werk te verstouwen lijkt me om alle leerlingen op tijd klaar te stomen voor de toetsingen.
Welke grappenmaker dit nou weer verzonnen heeft? Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 22:27

MIEKE364 schreef:
Dat nieuws volgde ik ook met verbazing. Hoe moeten die kinderen aansluiting vinden in een georganiseerde vervolgopleiding waar je niet even een lang weekendje kan nemen of een weekje er tussen uit als je daar behoefte aan hebt.
Leerkrachten hebben zo al genoeg werk te verstouwen lijkt me om alle leerlingen op tijd klaar te stomen voor de toetsingen.
Welke grappenmaker dit nou weer verzonnen heeft? Twijfelende smiley

Ik ga eens informeren hoe het allemaal zit........ Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 22:32

WILLEMIJN232 schreef:

Dat vind ik fideel, Willemijn. Ben best benieuwd naar de motivatie van dit idee en hoe het nou in de praktijk werkt en of ze wel hebben nagedacht over hoe verder met deze kindjes... Huilende smiley, smiley in tranen Engeltje smiley Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 22:40

MIEKE364 schreef:
Dat vind ik fideel, Willemijn. Ben best benieuwd naar de motivatie van dit idee en hoe het nou in de praktijk werkt en of ze wel hebben nagedacht over hoe verder met deze kindjes... Huilende smiley, smiley in tranen Engeltje smiley Verraste, verbaasde smiley

Ben soms de beroerdste ook niet Knipoog smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 20 augustus 2010, 22:45
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 22:54

WILLEMIJN232 schreef:
Ben soms de beroerdste ook niet Knipoog smiley

meestal volgens mij, hoor... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 22:58

THOMAS968 schreef:
Leerkrachten? Als ik ERGENS een hekel aan heb he, dan zijn dat leerkrachten. Met name docenten en de naam zegt het al: een cent is het minst waardevolle geldstuk en do is de laagste toon. Een docent is dus een waardeloos geval die eens een toontje lager moet zingen!

Thomas. praat me niet van onderwijzers, juffen dat gaat nog. Engeltje smiley

Nou, jaaaaaaaaa, Thomas....neem me niet kwalijk, ik kan het niet met je eens zijn hierin.
Onderwijzers, leerkrachten, leraren, docenten? Opvoeders zijn het, mensenredders, de beschermers van de zieltjes van ons aller nageslacht, de vormers van de hoop der natie, de steun en toeverlaat van iedere wanhopige opvoeder en natuurlijk ook van de hoopvollen onder ons, kortom: een standbeeld...............op ieder dorps- en stadsplein voor DE LEERKRACHT! Hulde! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 23:07

MIEKE364 schreef:
Nou, jaaaaaaaaa, Thomas....neem me niet kwalijk, ik kan het niet met je eens zijn hierin.
Onderwijzers, leerkrachten, leraren, docenten? Opvoeders zijn het, mensenredders, de beschermers van de zieltjes van ons aller nageslacht, de vormers van de hoop der natie, de steun en toeverlaat van iedere wanhopige opvoeder en natuurlijk ook van de hoopvollen onder ons, kortom: een standbeeld...............op ieder dorps- en stadsplein voor DE LEERKRACHT! Hulde! Lachende smiley

Thomas, Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 23:15

WILLEMIJN232 schreef:

Willemijn, 'k zou best graag de naam van die school willen weten. Die mag je ook mailen, als je 'm weet. Dan ga ik hun website eens bestuderen. 'k Ben wel heel benieuwd, hoe dit in de praktijk werkt. Waarschijnlijk geven ze individueel onderwijs.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 135 136 137 138 139 140 141 ... 233 Volgende
Pagina 138 van 233