ChristianMatch

Forum

Spreuken 31 vrouw
Ga naar pagina Vorige 1 ... 135 136 137 138 139 140 141 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 14:00

LIESBETH326 schreef:
Een lastig gedeelte. Ik sluit me aan bij Leanne, beslist niet hopeloos gedateerd, maar goed bruikbaar. Een doel om na te streven, maar herkenbaar... hmmm....zou meer moeten zijn misschien...

Ik vond dit stukje op internet als uitleg:

Zonder de eerste betekenis aan de kant te willen zetten, die symbolische betekenis spreekt me wel aan. Zowel voor vrouwen als mannen geldt dat geloven in de Heere perspectief geeft. Dát perspectief maakt denk ik dat je echt wijs en sterk kunt zijn. Niet vanuit jezelf, maar door de kracht van de Geest die in je werkt.

Een mooie uitleg en aanvulling, Liesbeth.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CLOWNTJE718

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 14:01

Aan alle CM-mers

Hallo allemaal,

Wij (Roosje 226 en Clowntje 718) hebben even rond gekeken op CM setjes. Er staat volgens ons veel op wat er eigenlijk niet op zou moeten staan. Als we nou eens gewoon op CM stetjes aangeven wie een relatie heeft gevonden, dan is dat voor iedereen overzichtelijk. En weet iedereen waar hij/zij aan toe is.

Wij willen julllie bij deze dan ook informeren dat er bij ons de vonk is overgeslagen. Wij mogen ervaren dat wij ons weer ouderwets verliefd voelen en hebben het idee dat wij de ideale match zijn.

Na eerst veel te hebben gemaild en ook zeer lang te hebben gebeld met elkaar soms van 23.00 uur tot 4.00 uur 's morgens mag duidelijk zijn dat dat z'n vruchten heeft afgeworpen.
Wij gaan er helemaal voor en weten nog niet of wij nog langer op CM blijven.

Wij wensen jullie allemaal dat toe wat ook wij in elkaar gevonden hebben, n.l. geloof hoop en liefde met name de liefde.
Wij hebben onze dank uitgesproken tot de Here God en wij bidden voor jullie allen ook voor een liefdevolle relatie.
[i][color=0000FF]Hartelijke Groet Roosje en Clowntje[i][color=#0000FF]

Laatst aangepast door
CLOWNTJE718
op zondag 24 januari 2010, 14:04
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 14:04

ANITA324 schreef:
@ LEANNE226

Hoe bedoel je dat nou ik snap je even niet hoor?
Ik zeg vaak naar wat ik denk zonder er echter rustig bij na te denken dat is wat ik mijn hele leven al doe en waarin ik moet veranderen en ik wil graag veranderen alleen ik zelf kan het niet. Hoop echter dat diegene voor mij die ogen willen zijn met de juiste inhoud geestelijke leiding aan mij kan geven. Alles naar Zijn wil geschiede en niet de mijne mijn leven ligt juiste meer in Zijn hand.

Wat je nu zegt klinkt heel anders dan "degelijke huisvrouw"Knipoog smiley
Ik "ken" je langer dan vandaag,ik weet een beetje hoe je denkt,ik respecteer je mening maar denk dat je zienswijze in de huidige maatschappij niet werkt.Ik vind dat je als vrouw ook verantwoording moet nemen en dat het in een relatie niet gaat om leiding maar om gelijkwaardigheid in denken en daden(werk,geld,opvoeding,kerk,kerkgang,geloof etc)
En Anita.....je moet veranderen???Welnee,lekker jezelf blijvenKnipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 14:06

CLOWNTJE718 schreef:
Aan alle CM-mers

Hallo allemaal,

Wij (Roosje 226 en Clowntje 718) hebben even rond gekeken op CM setjes. Er staat volgens ons veel op wat er eigenlijk niet op zou moeten staan. Als we nou eens gewoon op CM stetjes aangeven wie een relatie heeft gevonden, dan is dat voor iedereen overzichtelijk. En weet iedereen waar hij/zij aan toe is.

Wij willen julllie bij deze dan ook informeren dat er bij ons de vonk is overgeslagen. Wij mogen ervaren dat wij ons weer ouderwets verliefd voelen en hebben het idee dat wij de ideale match zijn.

Na eerst veel te hebben gemaild en ook zeer lang te hebben gebeld met elkaar soms van 23.00 uur tot 4.00 uur 's morgens mag duidelijk zijn dat dat z'n vruchten heeft afgeworpen.

Wij wensen jullie allemaal dat toe wat ook wij in elkaar gevonden hebben, n.l. geloof hoop en liefde met name de liefde.
Wij hebben onze dank uitgesproken tot de Here God en wij bidden voor jullie allen ook voor een liefdevolle relatie.

Roosje & Clowntje heel veel geluk samen gewenst...
Dikke Knuffel Robbedoes & Henk710 Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 14:14

CLOWNTJE718 schreef:
Aan alle CM-mers

Hallo allemaal,

Gefeliciteerd!
Groet Mary
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 14:17

CHATULIEM619 schreef:
Dez vraag doet me denken aan het volgende. Ik ben eens een preek begonnen met de vraag: wie kan een spijker in de muur slaan.De mensen begonnen te lachen en al snel zag ik een aantal vingers. Ik riep iemand naar voren, hij nam de spijker in zijn hand en het stukje hardboard wat ik meegenomen had, en hij kwam met de vraag: Mag ik de hamer? Toen zei ik: ïk heb niets gezegd over een hamer, je vertelde dat je spijker in de muur kon slaan.
De analogie is wel duidelijk denk ik. We hebben de gaven van de Geest nodig om Zijn koninkrijk te bouwen , net zoals een spijker alleen maar door een hamer de muur ingeslagen kan worden.
Voor mij is niet de vraag of je je moet uitstrekken naar de geestesgaven, maar veel meer of je aan Gods koninkrijk wilt bouwen. Het doel van de geestesgaven is niet zozeer dat je iets kunt, maar dat je leert om in de kracht van Gods Geest voor Hem aan het werk te gaan.

Mooi!
Naar boven

Auteur Bericht
SYLA060

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 14:28

een hele dikke knuff voor does en henk ik heb een super fijn weekendje gehad (op de sneeuw na dan 10 cm maar goed zelf een clio komt er doorheen )
tnx liefs syl Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 14:37

HENK710 schreef:
Gaat zeker niet om beter weten, Glenn, dat geldt wederzijds. En nu ik Sola haar reactie gelezen heb (en dan met name het citaat), denk ik dat het verhaal dat ik ken van enkele katholieken toch niet helemaal dekkend is voor het totale verhaal. Dus dank voor de aanvulling.

You are welcome, Henk Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 14:39

Verwijdert door mezelf

Laatst aangepast door
ANITA324
op vrijdag 29 januari 2010, 16:49
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 14:53

LEANNE226 schreef:
Wat je nu zegt klinkt heel anders dan "degelijke huisvrouw"Knipoog smiley
Ik "ken" je langer dan vandaag,ik weet een beetje hoe je denkt,ik respecteer je mening maar denk dat je zienswijze in de huidige maatschappij niet werkt.Ik vind dat je als vrouw ook verantwoording moet nemen en dat het in een relatie niet gaat om leiding maar om gelijkwaardigheid in denken en daden(werk,geld,opvoeding,kerk,kerkgang,geloof etc)
En Anita.....je moet veranderen???Welnee,lekker jezelf blijvenKnipoog smiley

De huidige maatschappij is echter voor God niet DE NORM. De Maatschappij....de WERELD DUS is voor God nooit DE NORM. In de maatschappij heerst n.l. een andere god m.i. en die is DE MAMMON.....

De bijbel leert mij, dat je niet 2 heren kunt dienen....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 14:54

SYLA060 schreef:
een hele dikke knuff voor does en henk ik heb een super fijn weekendje gehad (op de sneeuw na dan 10 cm maar goed zelf een clio komt er doorheen )
tnx liefs syl Kussende smiley

Hey meis jij ook namens ons en de kids heel erg bedankt voor alles...
en dat shoppen doen we snel een keer over Clown smiley
Was echt voor herhaling vatbaar Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 14:57

ANITA324 schreef:
Begrijp nog niet wat je bedoelt over bepaalde dingen zou je wat meer uitleg over kunnen geven? Mensen kunnen zeggen ja ik ken je via pc beeld maar in praktijk is diegene wel zelfde alleen anders. Je weet niet hoe iemand leven is en wat naar dingen heeft afgespeelt en zich zo heeft gevormd, enz.
Als vrouw verantwoording afleggen stel dat die vrouw niet die inzicht voor heeft en daarin geen ervaring voor heeft dan is het toch handig dat de man die leiding over kan nemen? Want echter ik kan niet hoofdrekenen en snel ben ik niet voor deze maatschappij waarop nu ook geen werk heb.
Ben dan eenvoudig in geloof en ja is mijn houvast de Bijbel om door te groeien des te meer met mijn hemelse Vader. Klinkt misschien heel vroom en makkelijk verwoord zul je misschien denken maar echt waar ik ervaar juist door mijn zwakheid dat ik door Hem sterker sta als een Rots door de Branding met mijn Here ga ik over muren heen. Lachende smiley

Gewoon dat doen, wat jij denkt dat God van je vraagt Anita, want daar komt het op aan....nevermind, wat anderen zeggen....Jij moet de Heer blijven volgen DAT is pas belangrijk Anita....of anderen dat nou hopeloos verouderd vinden of niet.......

Op mensen kun je niet bouwen....op de Heer wel...Hij is je rots en dan zal je huis niet in kunnen storten ook al komen er hevige winden en stromen....je huis zal dan bjven staan....

Gods zegen toegewenst....... Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 15:24

http://www.youtube.com/watch?v=54XRNQ2C2x0&feature=related

Is ietsje ouder...
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 15:52

HENK710 schreef:
Ik zou niet willen spreken van verplichting. Verantwoordelijkheid is een beter woord in mijn ogen. We hebben als schepselen van God de verantwoordelijkheid om dat wat Hij ons geeft te benutten! Het blijft echter wel een vrijwillige keus om er iets mee te doen. En ja, als we ons door God laten leiden, wordt het een uiting van dankbaarheid om het ook echt te doen! We mogen ons immers gezegend weten door Hem als onderkoningen van Zijn schepping!

'Jaagt de liefde na en ijvert(!) om de geestelijke gaven' staat er in 1 Kor. 14:1. De liefde wordt hier volgens mij genoemd als zijnde de voornaamste vrucht van de Geest. De vrucht is het doel, de gaven zijn middelen. Zoals Chatuliem al zegt, gaven van de geest zijn niet om mee te pronken oid, maar om te dienen, tot opbouw van de gemeente.
Ik heb daarom moeite met de term 'een vrijwillige keus'. Alsof het vrijblijvend is om een geestesgave die je hebt gekregen wel of niet te gebruiken... Het is denk ik je verantwoordelijkheid (en waarom zou je het niet plicht mogen noemen?) om de geestesgave die Hij je geeft dankbaar te gebruiken!
Naar boven

Auteur Bericht
ROOSJE226

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 16:04

ROBBEDOES873 schreef:
Roosje & Clowntje heel veel geluk samen gewenst...
Dikke Knuffel Robbedoes & Henk710 Knipoog smiley

Dank jullie wel voor de felicitaties.
Leuk en ook leuk dat er nog meer setjes zijn op CM. Dat is toch hoofdzakelijk de reden dat je naar CM gaat. In het begin is het best wel vreemd, durf je het eigenlijk niet zo. Voel je het ook een beetje alsof je in een soort etalage staat. Maar na de nodige schroom overwonnen te hebben ben ik dan toch vanaf eind oktober 2009 op CM.
Heb ook vaak leuke reacties gehad en niet alleen maar van mannen. Leuk ook dat je elkaar kan bemoedigen en mensen op CM vind die feitelijk in het zelfde schuitje zitten.

Ik was bijna vijf jaar alleen met mijn kinderen en was tot nog toe mama, zus, vriendin en collega of buurvrouw. Een man die van je hield en jou zag staan ( als vrouw) kende ik al heel lang niet meer en miste het soms best wel. Ons huis stond een jaar te koop en toen half augustus de overdracht was, voelde ik dat ook de laatste lijntjes met m'n ex-genoot doorgesneden waren en voelde het leeghalen van ons huis als een echte bevrijding.

In mei 2009 ben ik gevallen en heb m'n schouder gebroken en pas half november ben ik hieraan geopereerd, ben door deze nare en vooral pijnlijke situatie stilgezet ( door God??) kon mijzelf niet wassen en mijn haar niet föhnen ect. zat (weer) in een brase. Heb geleerd in die periode ALLES los te laten en mij ALLEEN op Jezus te richten écht een stuk woestijn. Had zeeen van tijd en moest het reilen en zeilen in huis aan anderen overlaten. Maar het is Geestelijk een zeer rijke periode geworden.
De Heilige Geest was soms tastbaar aanwezig. Kon ik uiteindelijk alles in vertrouwen in Gods handen leggen. Ook nu nog voor de toekomst van mijn werk, niemand weet of ik nog helemaal herstel en mijn oude functie nog kan uitvoeren. Maar mijn leven is hoe dan ook met Christus verborgen in God.

Eerlijk waar, als ik omzie naar mijn zeer bewogen leven, is God er altijd geweest met Zijn Troost en Liefde en Zijn Kracht. De Heer is mijn Herder mij ontbreekt niets, is zo'n Psalm waar ik van kan zeggen het heeft mij heel veel ontbroken maar Gods liefde voor mij heeft die gaten wél opgevuld. Het is n.l. maar net waar je naar kijkt en waar je je accenten legt. Eigenlijk gaat het alleen om de relatie met Jezus en God door middel van Heilige Geest. Mag je zijn Rust en Vrede ervaren, juist ook als het stormt.

Half december kreeg ik contact met clowntje. Gewoon normaal zoals dat begint. Toch kreeg ons contact al snel een verdieping en werden de mailtjes serieuzer en ging het ook ergens over, gevolgd zo rond oud en nieuw door lange telefoon gesprekken, en zonder elkaar ooit te hebben gezien in zeg maar 3D, gingen wij steeds meer voor elkaar voelen.

Toen wij elkaar voor het eerst in het "echt"ontmoetten kenden wij elkaar al aardig( tot op zekere hoogte natuurlijk) Of dit ideaal is weet ik niet maar wij vonden het wél prettig.

Hoe het verder gaat weten we nog niet, het voelt goed das zeker en wij willen God er wel bij betrekken, dus wel serieus.
De afstand is enorm groot 250 km. Maar wij denken allebei, dat als dit het écht is gaan we er ook voor en dan kiezen wij voor elkaar. Helemaal.
Ik ben heel blij en heel benieuwd hoe het verder gaat, maar heb ALLE vertrouwen erin.
Wij weten nog niet precies of wij op CM blijven, wachten even af, maar ik vind het wél gezellig en vind veel mensen op CM schatten.

Nou dit was mijn reactie/ toevoeging en ik hoop hiermee ook een zegen en bemoediging te kunnen zijn voor anderen.
Leg je leven in de Handen van de Heer en verwacht het van Hem, want Hij weet alles en kent je verlangen.

Lieve groeten Rosita oftewel Roosje

Wat ik jullie ALLEMAAL nog wil meegeven is een lied. Opwekking 501
Een lijflied met prachtige woorden die voor mij zijn gaan leven, en mij troostten.

[i][i]

Laatst aangepast door
ROOSJE226
op zondag 24 januari 2010, 16:35
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 16:32

Mooie getuigenis Roosje! Heel veel geluk samen.
Naar boven

Auteur Bericht
SARIJS794

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 16:39

Ik ben ook wel te porren voor een night out in mijn hometown. Zo te lezen wordt dat wel dynamisch. Knipoog smiley

Iers pubje bijvoorbeeld? Gemoedelijkheid op zien grunnigs met de melancholie van Bert Hadders. En dan es kijken wat we van elkaar verstaan... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 16:41

SOLAFIDE630 schreef:
Gewoon dat doen, wat jij denkt dat God van je vraagt Anita, want daar komt het op aan....nevermind, wat anderen zeggen....Jij moet de Heer blijven volgen DAT is pas belangrijk Anita....of anderen dat nou hopeloos verouderd vinden of niet.......

Op mensen kun je niet bouwen....op de Heer wel...Hij is je rots en dan zal je huis niet in kunnen storten ook al komen er hevige winden en stromen....je huis zal dan bjven staan....

Gods zegen toegewenst....... Knipoog smiley Lachende smiley

Ja Hij is en blijft voor mij op nummer 1 staan!

Lachende smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 16:42

Dank voor jullie bijdragen tot nu toe.

Wat ik er zelf over wil vertellen, is dat ik in mijn vriendenkring een echtpaar ken, waarvan ik vind dat zij een afspiegeling is van de vrouw zoals beschreven in dit bijbelgedeelte. Ik zal het uitleggen.

Zij is moeder van 6 kinderen, samen met haar man zorgt ze (onder schooltijd of 's avonds) voor het inkomen en haar man kan daardoor zelfs weer studeren. Ze is van 's morgens vroeg tot 's avonds laat bezig met zorgen voor het gezin. En ze is ook nog actief met het organiseren van koffie-ochtenden voor vrouwen in onze gemeente en evangelisatiewerk.
Ook helpt ze mee bij de Vakantiebijbelweek.

Is ze ijdel of van grote schoonheid? Nee. Wel straalt ze liefde en betrokkenheid uit, ze heeft een goed gevoel voor humor en vindt het fijn als mensen dichter bij God willen leren leven of hun relatie met God willen herstellen. Ze is zeker geen doetje, komt op voor haar belang en de belangen voor haar gezin.
Ze offert zichzelf op voor haar man en gezin (vind ik), maar ze doet het met vreugde en met liefde.
Daarnaast is er altijd ruimte voor een gast aan tafel en zorgt ze ook nog voor zielige dieren, die bij haar weer helemaal opbloeien.
Ze is geen heilige, maar wel een vrouw die de Heere liefheeft, ontzag voor Hem heeft en zij mag -niemand doet het, behalve ik hier- zeker geprezen worden. Haar kaarsje brandt dag en nacht.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 16:55

Iedere vrouw heeft haar specifieke goede en slechte kanten, ik denk dat je die moet leren herkennen en waarderen. Ook de 'slechte' kanten van een vrouw dus! Want wat is slecht???
De dingen in een vrouw waar de 1 van baalt, kunnen een ander juist bekoren...

Zelf ben ik nu voor de tweede maal getrouwd en de vrouwen zijn in alle opzichten heel verschillend, totale tegenpolen.
Ik ben nu blij met Annette, maar dat houd niet in dat ik van mijn ex nooit gehouden heb.

Count your blessings
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 17:11

SOLAFIDE630 schreef:
De huidige maatschappij is echter voor God niet DE NORM. De Maatschappij....de WERELD DUS is voor God nooit DE NORM. In de maatschappij heerst n.l. een andere god m.i. en die is DE MAMMON.....

De bijbel leert mij, dat je niet 2 heren kunt dienen....... Knipoog smiley

Postbus 51 had zo'n mooi motto: de maatschappij,dat ben jij.Om de maatschappij te veranderen in wat God voor ogen heeft zul je je daar niet van af kunnen zonderen maar je er in mengen,open staan,laten zien waar jíj voor staat,dat is ook je verantwoordelijkheid.Dominee zei vanmorgen:"Als je de liefde voor de Heer in je hart hebt kunnen kwade machten je geen kwaad doen".Openheid en tolerantie zijn belangrijk in onze kerkgemeenschap,daar ontbreekt het op cm helaas wel eens aan,alles wat buiten ons eigen straatje valt is per definitie slecht?(knuppeltje?haha).Hier op cm mooie teksten aanhalen is fijn maar misschien heeft het in de buitenwereld meer effect?Spread the WordKnipoog smiley

Vanmorgen zat ik tussen gereformeerden,hervormden,baptisten,vrijgemaakten en buitenkerkelijken in de kerk.......prachtig!

De maatschappij heeft gelukkig veel minder macht over mensen dan onze lieve Heer.......maar ik geef toe dat de verleidingen er volop zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 17:24

RELLOK036 schreef:
mooi liedje of niet chat? Clown smiley ging wel meteen staan toen ik hem hoorde
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Doet me denken aan de voorstelling van Toon Hermans. Toen speelden ze dit lied en de hele zaal zat mee te zingen, zonder dat hij begon
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 17:41

PIETER649 schreef:
Iedere vrouw heeft haar specifieke goede en slechte kanten, ik denk dat je die moet leren herkennen en waarderen. Ook de 'slechte' kanten van een vrouw dus! Want wat is slecht???

Zelf ben ik nu voor de tweede maal getrouwd en de vrouwen zijn in alle opzichten heel verschillend, totale tegenpolen.
Ik ben nu blij met Annette, maar dat houd niet in dat ik van mijn ex nooit gehouden heb.

Count your blessings

Waauw ! Kussende smiley Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 17:59

http://www.youtube.com/watch?v=K1jdTjTNScY
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 18:28

CHATULIEM619 schreef:
Dez vraag doet me denken aan het volgende. Ik ben eens een preek begonnen met de vraag: wie kan een spijker in de muur slaan.De mensen begonnen te lachen en al snel zag ik een aantal vingers. Ik riep iemand naar voren, hij nam de spijker in zijn hand en het stukje hardboard wat ik meegenomen had, en hij kwam met de vraag: Mag ik de hamer? Toen zei ik: ïk heb niets gezegd over een hamer, je vertelde dat je spijker in de muur kon slaan.
De analogie is wel duidelijk denk ik. We hebben de gaven van de Geest nodig om Zijn koninkrijk te bouwen , net zoals een spijker alleen maar door een hamer de muur ingeslagen kan worden.
Voor mij is niet de vraag of je je moet uitstrekken naar de geestesgaven, maar veel meer of je aan Gods koninkrijk wilt bouwen. Het doel van de geestesgaven is niet zozeer dat je iets kunt, maar dat je leert om in de kracht van Gods Geest voor Hem aan het werk te gaan.

Euh, net zoals jij niets over een hamer hebt gezegd, zei ik niets over het uitstrekken naar de Geestesgaven.
Elke christen heeft van de Geest 1 of meerdere gaven gekregen, en het was mijn vraag, hebben we de verplichting (Henk noemde het verantwoording) om daar daadwerkelijk iets mee te doen, of zijn we vrij om die gaven naast ons neer te leggen en ze onbenut te laten.
Dan zal ik het heel persoonlijk maken, jij hebt de gave van onderwijs en leiderschap gekregen van de Geest. Zou je dit bewust naast je neer kunnen leggen en tegen de Geest zeggen, nee dankje, maar nu even niet ??!! Twijfelende smiley

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op zondag 24 januari 2010, 18:29
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 20:20

http://www.youtube.com/watch?v=K66wsjJbma0&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 20:36

CROSSROAD317 schreef:
Euh, net zoals jij niets over een hamer hebt gezegd, zei ik niets over het uitstrekken naar de Geestesgaven.
Elke christen heeft van de Geest 1 of meerdere gaven gekregen, en het was mijn vraag, hebben we de verplichting (Henk noemde het verantwoording) om daar daadwerkelijk iets mee te doen, of zijn we vrij om die gaven naast ons neer te leggen en ze onbenut te laten.
Dan zal ik het heel persoonlijk maken, jij hebt de gave van onderwijs en leiderschap gekregen van de Geest. Zou je dit bewust naast je neer kunnen leggen en tegen de Geest zeggen, nee dankje, maar nu even niet ??!! Twijfelende smiley
Op die persoonlijke vraag ga ik niet in, omdat je dan een hele discussie krijgt op het forum waar ik geen zin in heb.
Mijn kijk op de gaven van de Geest is een heel andere dan de jouwe. Ik zie de gaven van de Geest, als de toerusting die je nodig hebt Gods koninkrijk te vestigen, te onderhouden en te bewaren. God geeft die gaven op het moment dat je die nodig hebt. Het ene moment kan een profetie zijn, de volgende keer onderscheiding van geesten. Ook kan het voorkomen dat je de gave van genezingen krijgt of een vertolking van een tong. Alles is beschikbaar, het ligt voor ons klaar, als we leren ermee om te gaan. Dat is m.i. niet beperkt tot een gave, maar het is meer beperkt voor wat je voor God wilt doen. De vraag is voor mij, wil je je open stellen om voor God te werken of wil je dat niet. Als je antwoord daarop bevestigend is, zal God je daarvoor toerusten.
Er zijn mensen die denken, dat ze het ook wel af kunnen zonder de Heilige Geest. Ze kunnen dan zeker wat bereiken, maar of ze ten volle tot hun recht komen is voor mij de vraag.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 20:42

http://www.youtube.com/watch?v=m3V2ecJpscI
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 20:42

PIETER649 schreef:

Count your blessings

Thanks Pieter dat is ten minste eerlijk Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
INEZ910

BerichtGeplaatst: zondag 24 januari 2010, 21:33

SARIJS794 schreef:
Ik ben ook wel te porren voor een night out in mijn hometown. Zo te lezen wordt dat wel dynamisch. Knipoog smiley

Iers pubje bijvoorbeeld? Gemoedelijkheid op zien grunnigs met de melancholie van Bert Hadders. En dan es kijken wat we van elkaar verstaan... Lachende smiley

Ja die Irish pub is idd erg leuk.. met soms zelfs live muziek Lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 135 136 137 138 139 140 141 ... 6194 Volgende
Pagina 138 van 6194