ChristianMatch

Forum

overige verbeterpunten van deze site
Ga naar pagina Vorige 1 ... 133 134 135 136 137 138 139 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 00:35

Voor een Zeeuwse ben je niet zuunig hoor. Op mijn Apple kun je ook gewoon een PC draaien, nog goedkoper.

Thomas

Ruilen dan Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 00:37

Ok, als jullie zeggen dat Jezus niets "afdwingt" hoe zit het dan met de Geestesgaven?? mag je die onbenut laten, of heb je de verplichting om daar iets mee te doen ??
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 00:39

PIETER649 schreef:
echt????? is er 1 ingetrapt dan???? Verraste, verbaasde smiley
de wondren zijn de wereld nog niet uit Sus, dus schrijf je maar in voor Idols of Popstars!! Knipoog smiley
1, 2, 3, 4, 5, 6, ...... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 00:41

JILL658 schreef:
Voor een Zeeuwse ben je niet zuunig hoor. Op mijn Apple kun je ook gewoon een PC draaien, nog goedkoper.

Thomas

Ruilen dan Clown smiley Clown smiley Clown smiley

Ruilen dan ?? zou je niet beter kunnen zeggen "daten dan" als het dan klikt heb je de apple en een vent..... dan ben je pas zuunig bezig Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 01:01

CROSSROAD317 (47)

Geplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 00:37

Ok, als jullie zeggen dat Jezus niets "afdwingt" hoe zit het dan met de Geestesgaven?? mag je die onbenut laten, of heb je de verplichting om daar iets mee te doen ?

Ook hier is hetzelfde als je Jezus lief hebt, dan wil je ook zo dicht mogenlijk bij Hem komen cq zijn. Dan zoals in de bijbel beschreven staat op Pinsteren toen de Heilige Geest viel op allen die in de bovenkamer zaten , waren zij vervult met de Heilige Geest. Zo zullen wij ook de geestesgaven vanzelf aan ons gegeven worden en ben je zo vervult dat je uitstap en het ook gaat doen. Dan zul je niet meer koud of lauw zijn , maar vurig zijn om de dingen te doen voor Hem, die jou lief heeft. Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 01:17

Ten eerste ik heb het niet over wat bij mij werkt. Je kunt een gemeente niet vervangen met een bidstond/bijbelstudie onder broeders en zusters. De gemeente is nu eenmaal de plek waar mensen zijn, die het Woord van God spreken omdat ze daarvoor aangesteld zijn. Die je kunnen bemoedigen en geestelijk leiden, omdat ze door God daar geplaatst zijn.

Chat ben jij ooit is bevangen geraakt door de Heilige Geest en zo dronken geweest? Lachende smiley met blinkend witte tanden
Ik heb zelf veel genezingen gezien en woorden en wijsheden gehoord door kinderen heen die God juist gebruikte, omdat wij moeten worden als kinderen. Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 01:26

1 Kor 16,22
Als iemand de Heer niet liefheeft – hij zij vervloekt! Maranata!
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 02:32

RELLOK036 (32)

Geplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 17:35

Johan schreef:
daar hou ik je aan Inka, in Rotterdam hebben ze sloop huizen ik bedoel opknap huizen die je voor een eurotje kan kopen.
Die mag jij helemaal onder tot boven moderniseren en op mijn aanwijzingen vanuit de luie stoel helemaal netjes aanpassen.
Uiteraard zonder de Witte wolkjes op het plafond.
hebben we een deal

JILL658 schreef:
Nou Johan wat mij betreft zie ik het wel zitten om zo`n sloophuis voor een eurotje te kopen...... enneh opknapen tja...... dat zien we dan wel

Relko schreef
sja euhm het cm klus team he dus johan inka en me

Zal ik de verbouwingstekeningen maken en de aankleding dan doen............. Knipoog smiley
Heb nog veel hout in mijn schuur liggen Lachende smiley

Laatst aangepast door
JILL658
op zaterdag 23 januari 2010, 02:35
Naar boven

Auteur Bericht
ELISABETH227

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 10:08

MARIJAN072 schreef:
Gelukkig wel! Lachende smiley

Hoi,
Op de valreep (ik ga binnenkort van CM af) trof ik deze discussie.
Wat mij geholpen heeft als ik niet van iemand afkwam is God bidden dat Hij de interesse voor mij bij die persoon wegneemt. En dat heeft gewerkt!!
In een korte periode van terugval zo'n 10 jr geleden, kreeg ik een relatie met iemand die achteraf in het criminele circuit bleek te zitten. Probeer dan maar eens je verkering uit te maken. Dat durfde ik niet. Toen heb ik dat gebed gebeden. Binnen een week was zijn focus (kennelijk) verlegd en bleef hij weg en belde niet meer. Twee jaar later werd hij opgepakt voor een verschrikkelijk misdrijf waarvoor hij nu al 10 jaar vastzit. Pffft.
Ik heb wel mijn lesje geleerd om dicht bij God te blijven hoe moeilijk het soms is. Want met dat terugvallen is alles wel begonnen.

God bless allemaal.
Naar boven

Auteur Bericht
HAAS141

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 10:36

INKA401 schreef:
mwah, valt mee hoor ... als ik iemand kan helpen dan doe ik dat

6 februari iets te doen Clown smiley

Laatst aangepast door
HAAS141
op zaterdag 23 januari 2010, 10:37
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 10:38

CHATULIEM619 schreef:
Ten eerste ik heb het niet over wat bij mij werkt. Je kunt een gemeente niet vervangen met een bidstond/bijbelstudie onder broeders en zusters. De gemeente is nu eenmaal de plek waar mensen zijn, die het Woord van God spreken omdat ze daarvoor aangesteld zijn. Die je kunnen bemoedigen en geestelijk leiden, omdat ze door God daar geplaatst zijn.
Juist als je bouwsteen wilt zijn, zou je je in een huis moeten voegen. Een losse steen heeft immers geen functie, pas in een huis krijgt het zijn waarde. Een lichaamsdeel heeft ook geen waarde als het niet verbonden is met de rest van het Lichaam.
Gezag heeft niet alleen te maken met macht, maar veel meer met geestelijke bescherming. Een goede gemeente zorgt voor die geestelijke bescherming.

Tevens wil ik het volgende opmerken. De bijbel kent een hele hoge waarde toe aan de gemeente. En vaak zie je ook gebeuren dat mensen dit niet zo belangrijk vinden. Maar als mensen zich buiten een gemeente stellen, zie je dat dat invloed heeft op hun geestelijke groei. In veel gevallen valt men terug in zonde en kan het zelfs zover gaan, dat ze hun geloof de rug toe keren. In de vorige bijdrage heb ik de tekst aangehaald in de Hebreeenbrief. Het hele thema van deze brief is nl. val niet terug in je oude leven, want het leven met Christus is veel beter dan het leven zonder. Het is dus niet vrijblijvend, maar het gaat heel erg ver.
De eerste stap tot terugval is vaak niet meer naar de gemeente gaan. Dat kun je misschien opvangen door een bijbelstudie te volgen, maar uiteindelijk is het doel, dat je je voegt in een gemeente, zodat je gevormd kunt worden als een levende bouwsteen.

He Chat, ben het niet zo vaak met je eens, maar in dit onderste deel van je bijdrage kan ik me volledig vinden.
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 10:38

MARY052 schreef:
He Chat, ben het niet zo vaak met je eens, maar in dit onderste deel van je bijdrage kan ik me volledig vinden.
En dat mag dan ook wel even gezegd worden. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 10:39

MARY052 schreef:
En dat mag dan ook wel even gezegd worden. Knipoog smiley
Oeps sorry, niet alleen het onderste deel maar je laatste bijdrage in zijn geheel.........
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 10:40

HENK710 schreef:
De tekst was wellicht minder occult:
Het leven is mij sterven, het sterven gewin Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril Clown smiley

Leuk Henk.
Naar boven

Auteur Bericht
GLENNY451

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 10:42

Ik ga met je denkpatroon mee. Ik ben niet zo happig met de paus omdat deze zich de titel "plaatsvervanger van God" heeft toegeigend! Het is en blijft een schijnheilige vertoning in het Vaticaan, echter deze keer is het gewoon schriftuurlijk.
SOLAFIDE630 schreef:
In mijn optiek is het plan van de Schepper zoveel mogelijk mensen te redden door geloof in Zijn Zoon Jezus Christus en dat die mensen dan geen zondig leven meer willen voeren, maar de zonde juist willen afleggen. Dat zal wel met vallen en opstaan gebeuren, lijkt me, maar in ieder geval zijn het mensen, die zonde zonde willen blijven noemen en niet een leven willen leven, dat zondig genoemd kan worden.

Een homosexueel huweliijk is in ieder geval m.i. een verbintenis, dat niet naar de wil van God is, omdat het m.i. een zondige levensverbintenis is van twee mensen van dezelfde sexe.

Ik ben het daarom eens met de Paus.

Iets voldoet aan het doel van dat plan, wanneer mensen een geheiligd en gereinigd leven willen nastreven tot eer en glorie van de Here Jezus Christus en de zonde uit eigen vrije wil willen afleggen en niet willen blijven volharden in een zondige levenstijl. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 11:24

verwijdert door mezelf

Laatst aangepast door
ANITA324
op maandag 29 november 2010, 00:09
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 11:32

PIETER649 schreef:
die brengen geluk... pas maar op, hartstikke occult joh.
ik hoorde pas van iemand die zich er in verslikte en stierf!!

hoe kon die persoon het jou vertellen als ie er niet meer is? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 11:40

ik heb het volgende gevonden op internet over stalken.
te lang om hier neer te zetten.
daarom zet ik de link hier neer.

http://www.maatschappelijkwerk.com/scriptie/stalking/stalking.htm#_Toc9166589
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 13:29

GLENNY451 schreef:
Ik ga met je denkpatroon mee. Ik ben niet zo happig met de paus omdat deze zich de titel "plaatsvervanger van God" heeft toegeigend! Het is en blijft een schijnheilige vertoning in het Vaticaan, echter deze keer is het gewoon schriftuurlijk.

Dank je Glenny. Lachende smiley

Ik zou er eigenlijk nog iets aan toe willen voegen aan mijn opmerkingen, n.l.: in mijn optiek is een huwelijksluiting tussen 2 homosexuelen dus een teken van een bewust volharden in een zondige levensstijl en dat kan voor God m.i. nooit aannemeljk zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 14:35

ANITA324 schreef:
een slot

'k heb onlangs op mijn hart
een stevig slot gemaakt
laatst heeft men met geweld
mijn binnenste gekraakt
het allermooiste goed
waar'k veel voor heb betaald
op 'n onbewaakt moment
zo uit mijn hart gehaald!

als wat ik bij me droeg
waarin ik heb geloofd
werd listig opgepakt
en uit mijn hart geroofd
het kleinood van de vreugd
die God me rijk'lijk gaf
mijn hoop, mijn kracht en lust
nam men in één keer af!

'k ben een gewaarschuwd mens
en het gebeurt niet meer
dat men nog listig rooft
de rijkdom van mijn Heer
ik raad een ieder, neem
desnoods een goed alarm
want ben je nog zo rijk
in één klap ben je arm!

Heftig Anita, sterkte er mee.
Je bent als een boom geplant aan water stromen.
Als Zijn wortels diep in je zijn kan niemand het meer roven.
Shalom Jill
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 14:54

MIEKE364 schreef:
Kan je uitleggen Chatuliem, wat je bedoelt met Hem daadwerkelijk moeten aannemen?
Hoe kan je - niet allegorisch - uitleggen dat Hij de enige weg ter behoudenis is. Een mens (Jezus) is toch geen weg?

Jezus is het vleesgeworden woord van God, zie Johannes en Hij spreekt woorden van eeuwig leven en is Zelf Het Eeuwige Leven en Het Woord van God. Het Eeuwige Leven is dus EEN PERSOON, n.l. JEZUS CHRISTUS, Die voor onze zonden aan het kruis heeft geleden en voor ons de overwinning heeft behaald op de dood.

Johannes 1,1-18

Het evangelie volgens Johannes
Het Woord is mens geworden
1
1 In het begin was het Woord, het Woord was bij God en het Woord was God. 2 Het was in het begin bij God. 3 Alles is erdoor ontstaan en zonder dit is niets ontstaan van wat bestaat. (1:3-4) en zonder dit is niets ontstaan van wat bestaat. In het Woord was leven – Ook mogelijk is de vertaling: ‘en zonder dit was er niets. Wat bestaat, had leven in het Woord’.4 In het Woord was leven en het leven was het licht voor de mensen. 5 Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet in haar macht gekregen.
6 Er kwam iemand die door God was gezonden; hij heette Johannes. 7 Hij kwam als getuige, om van het licht te getuigen, opdat iedereen door hem zou geloven. 8 Hij was niet zelf het licht, maar hij was er om te getuigen van het licht: 9 het ware licht, dat ieder mens verlicht en naar de wereld kwam. 10 Het Woord was in de wereld, de wereld is door hem ontstaan en toch kende de wereld hem niet. 11 Hij kwam naar wat van hem was, maar wie van hem waren hebben hem niet ontvangen. 12 Wie hem wel ontvingen en in zijn naam geloven, heeft hij het voorrecht gegeven om kinderen van God te worden. 13 Zij zijn niet op natuurlijke wijze geboren, niet uit lichamelijk verlangen of uit de wil van een man, maar uit God.
14 Het Woord is mens geworden en heeft bij ons gewoond, vol van goedheid en waarheid, en wij hebben zijn grootheid gezien, de grootheid van de enige Zoon van de Vader. 15 Van hem getuigde Johannes toen hij uitriep: ‘Hij is het over wie ik zei: “Die na mij komt is meer dan ik, want hij was er vóór mij!”’ 16 Uit zijn overvloed zijn wij allen met goedheid overstelpt. 17 De wet is door Mozes gegeven, maar goedheid en waarheid zijn met Jezus Christus gekomen. 18 Niemand heeft ooit God gezien, maar de enige Zoon, die zelf God is, die (1:18) de enige Zoon, die zelf God is, die – Andere handschriften lezen: ‘de enige Zoon, die’.aan het hart van de Vader rust, heeft hem doen kennen.

De Nieuwe Bijbelvertaling
© 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap

Zelfs eten en drinken we de Heer bij het avondmaal.

Jezus zegt: wie in mij gelooft heeft het eeuwige leven en zal niet verloren gaan.

Iedereen zal door de DEUR naar binnen moeten gaan en wel JEZUS is de DEUR. Er staat al wie NIET door de DEUR naar binnen gaat, is een DIEF en een ROVER

Johannes 10

De goede herder
10
1 ‘Waarachtig, ik verzeker u: wie de schaapskooi niet binnengaat door de deur maar ergens anders naar binnen klimt, is een dief of een rover. 2 Wie door de deur naar binnen gaat, is de herder van de schapen. 3 Voor hem doet de bewaker open. De schapen luisteren naar zijn stem, hij roept zijn eigen schapen bij hun naam en leidt ze naar buiten. 4 Wanneer hij al zijn schapen naar buiten gebracht heeft, loopt hij voor ze uit en de schapen volgen hem omdat ze zijn stem kennen. 5 Iemand anders volgen ze niet, ze lopen juist van hem weg omdat ze de stem van een vreemde niet kennen.’ 6 Jezus vertelde hun deze gelijkenis, maar ze begrepen niet wat hij bedoelde.
7 Hij ging verder: ‘Waarachtig, ik verzeker u: ik ben de deur voor de schapen. 8 Wie vóór mij kwamen waren allemaal dieven en rovers, maar de schapen hebben niet naar hen geluisterd. 9 Ik ben de deur: wanneer iemand door mij binnenkomt zal hij gered worden; hij zal in en uit lopen, en hij zal weidegrond vinden. 10 Een dief komt alleen om te roven, te slachten en te vernietigen, maar ik ben gekomen om hun het leven te geven in al zijn volheid.
11 Ik ben de goede herder. Een goede herder geeft zijn leven voor de schapen. 12 Een huurling, iemand die geen herder is, en die niet de eigenaar van de schapen is, laat de schapen in de steek en slaat op de vlucht zodra hij een wolf ziet aankomen. De wolf valt de kudde aan en jaagt de schapen uiteen; 13 de man is een huurling en de schapen kunnen hem niets schelen. 14 Ik ben de goede herder. Ik ken mijn schapen en mijn schapen kennen mij, 15 zoals de Vader mij kent en ik de Vader ken. Ik geef mijn leven voor de schapen. 16 Maar ik heb ook nog andere schapen, die niet uit deze schaapskooi komen. Ook die moet ik hoeden, ook zij zullen naar mijn stem luisteren: dan zal er één kudde zijn, met één herder. 17 De Vader heeft mij lief omdat ik mijn leven geef, om het ook weer terug te nemen. 18 Niemand neemt mijn leven, ik geef het zelf. Ik ben vrij om het te geven en om het weer terug te nemen – dat is de opdracht die ik van mijn Vader heb gekregen.’
19 Opnieuw ontstond er verdeeldheid onder de Joden om wat hij zei. 20 Veel mensen zeiden: ‘Hij is bezeten, hij is gek. Waarom luisteren jullie nog naar hem?’ 21 Maar anderen zeiden: ‘Dit zijn niet de woorden van iemand die bezeten is, en een demon kan de ogen van blinden niet openen.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 15:12

CROSSROAD317 schreef:
Ok, als jullie zeggen dat Jezus niets "afdwingt" hoe zit het dan met de Geestesgaven?? mag je die onbenut laten, of heb je de verplichting om daar iets mee te doen ??

Ik zou niet willen spreken van verplichting. Verantwoordelijkheid is een beter woord in mijn ogen. We hebben als schepselen van God de verantwoordelijkheid om dat wat Hij ons geeft te benutten! Het blijft echter wel een vrijwillige keus om er iets mee te doen. En ja, als we ons door God laten leiden, wordt het een uiting van dankbaarheid om het ook echt te doen! We mogen ons immers gezegend weten door Hem als onderkoningen van Zijn schepping!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 15:20

GLENNY451 schreef:
Ik ben niet zo happig met de paus omdat deze zich de titel "plaatsvervanger van God" heeft toegeigend!
Off-topic, maar iets afwijzen moet wel op goede gronden gebeuren. En de paus afwijzen omdat hij zich ziet als plaatsvervanger van God is geen goede grond, aangezien de paus zich zo niet ziet. De paus geldt i katholieke kring als plaatsvervanger van Petrus, en die was bij mijn weten geen God. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROOSJE833

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 15:26

Door Oriah Mountain Dreamer

Het kan me niet schelen hoe jij je brood verdient, ik wil weten waar je warm voor loopt en of je durft te dromen van de vervulling van je meest dierbare verlangens.

Het kan me niet schelen hoe oud je bent, ik wil weten of je het risico durft te lopen uitgelachen te worden, als je gaat staan voor je idealen, voor de liefde, of voor het avontuur dat je van je leven wilt maken.

Het kan me niet schelen hoe jouw sterren staan,
ik wil weten of je het wezen van je eigen leven leiden kent en wakker geschud bent door het leven zelf, of dat je bent verdoofd en afgesloten uit angst voor nog meer lijden.

Ik wil weten of je de pijn kunt toelaten,
de jouwe en de mijne, zonder deze te willen verdoezelen, te ontkennen of te koesteren.

Ik wil weten of je blijheid kunt toelaten,
de jouwe en de mijne, of je kunt dansen, wild en vol overgave totdat je van top tot teen tintelt van vreugde zonder jezelf te laten beperken door allerlei waarschuwingen
en zogenaamd realisme.

Het kan me niet schelen of je verhaal waar is,
ik wil weten of je trouw bent aan jezelf,
ook als je een ander moet teleurstellen.

Of je kunt omgaan met beschuldigingen
en je eigen onschuld kunt blijven ervaren.

Of je zonder vertrouwen toch betrouwbaar bent.

Ik wil weten of je oog hebt voor schoonheid,
Zelfs in de grijsheid van alledag.

Of jij jezelf recht van bestaan geeft
louter omdat je leeft.

Ik wil weten of je fouten kunt toegeven
en kunt leven met beperkingen, de jouwe en de mijne en nog steeds aan de oever van het meer kunt staan en volmondig 'JA' kunt roepen naar de zilveren maan.

Het kan me niet schelen waar je woont en hoeveel geld je hebt.
Ik wil weten of je na een slopende nacht vol verdriet en wanhoop, toch opstaat om voor de kinderen te zorgen.

Het kan me niet schelen wie je allemaal kent of wat je afkomst is, ik wil weten of je met mij door het vuur zult gaan en niet terug zult deinzen.
Het kan me niet schelen waar, wat en met wie je gestudeerd hebt, ik wil weten wat jou innerlijk overeind houdt als alles om je heen wegvalt.

Ik wil weten of je alleen kunt zijn met jezelf,
en je eigen gezelschap waardeert in de eenzame momenten.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 15:32

CHATULIEM619 schreef:
Juist als je bouwsteen wilt zijn, zou je je in een huis moeten voegen. Een losse steen heeft immers geen functie, pas in een huis krijgt het zijn waarde. Een lichaamsdeel heeft ook geen waarde als het niet verbonden is met de rest van het Lichaam.
(...)
Gezag heeft niet alleen te maken met macht, maar veel meer met geestelijke bescherming. Een goede gemeente zorgt voor die geestelijke bescherming.
Zou God werkelijk niet gewoon in vriendenkringen of op een ontmoetingssite dezelfde dingen uit kunnen werken? Zou Hij werkelijk die kerkgemeente daarvoor nodig hebben? Of zou Hij inderdaad ook andere vormen erkennen als appartementen in Zijn Vaderhuis? Zou Hij wellicht ook andere vormen erkennen en waarderen als lichaamsdelen die verbonden zijn? Zouden werkelijk die kerkmuren Zijn bescherming bieden of, zoals het eerder aangehaalde lied ook zegt, werkt Gods Geest dwars door muren die door mensen zijn gemaakt en zo dus ook bijvoorbeeld gewoon via vriendschappen en dergelijke als gemeente-oefening?

CHATULIEM619 schreef:
Tevens wil ik het volgende opmerken. De bijbel kent een hele hoge waarde toe aan de gemeente.

Ik geloof dat God mensen aan elkaar geeft en dat dat in beginsel gemeentevorming is. Zo kan Jezus ook zeggen dat waar 2 of 3 bijeen zijn in Zijn Naam, God in hun midden is. Dan heb je ook al gemeente met pastoraat, met bescherming, met verbondenheid! En dat heeft voor God inderdaad veel waarde! Misschien krijgt een gemeente zo zelfs meer waarde dan enkel te kijken naar kerkgemeente. Knipoog smiley

CHATULIEM619 schreef:
Maar als mensen zich buiten een gemeente stellen, zie je dat dat invloed heeft op hun geestelijke groei. In veel gevallen valt men terug in zonde en kan het zelfs zover gaan, dat ze hun geloof de rug toe keren.
(...)De eerste stap tot terugval is vaak niet meer naar de gemeente gaan.
In veel gevallen is dus meteen leidend om een feitelijke uitspraak te doen over wat wel en niet gemeente kan zijn? Is dat niet gewoon reageren vanuit de menselijke kant en niet zozeer vanuit Gods zijde om het even zo uit te drukken?
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 15:37

Je binnenste moet je inderdaad enorm zuinig op zijn. Want ook al denk je soms het wel veilig opgeborgen te hebben, er zijn mensen die er dan toch ineens iets weg weten te halen. Wel bijzonder omschreven op deze manier, Anita. En vooral mooi om te merken dat ze die schat niet definitief hebben weggeroofd. Blijkbaar hebben ze toch nog iets laten zitten dat weer kon groeien! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 16:37

[quote=HENK710]Zou God werkelijk niet gewoon in vriendenkringen of op een ontmoetingssite dezelfde dingen uit kunnen werken? Zou Hij werkelijk die kerkgemeente daarvoor nodig hebben? Of zou Hij inderdaad ook andere vormen erkennen als appartementen in Zijn Vaderhuis? Zou Hij wellicht ook andere vormen erkennen en waarderen als lichaamsdelen die verbonden zijn? Zouden werkelijk die kerkmuren Zijn bescherming bieden of, zoals het eerder aangehaalde lied ook zegt, werkt Gods Geest dwars door muren die door mensen zijn gemaakt en zo dus ook bijvoorbeeld gewoon via vriendschappen en dergelijke als gemeente-oefening?[\quote]
Als de bijbel symbolen gebruikt die zo duidelijk de onderlinge structuur aangeeft zie je pas hoe belangrijk het is. Een lichaam een huis. Daarin zie je dat we allemaal een functie hebben ten diensten van de ander. We zijn niet geroepen om ons geloof alleen te beleven maar om het samen met elkaar ten dienste van elkaar te beleven. Een steen heeft zelf weinig waarde. Als het in een huis gevoegd kan worden krijgt het pas zijn waarde en functie. Zelfs een stapel stenen is nog geen huis.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 16:39

HENK710 schreef:
Zou God werkelijk niet gewoon in vriendenkringen of op een ontmoetingssite dezelfde dingen uit kunnen werken? Zou Hij werkelijk die kerkgemeente daarvoor nodig hebben? Of zou Hij inderdaad ook andere vormen erkennen als appartementen in Zijn Vaderhuis? Zou Hij wellicht ook andere vormen erkennen en waarderen als lichaamsdelen die verbonden zijn? Zouden werkelijk die kerkmuren Zijn bescherming bieden of, zoals het eerder aangehaalde lied ook zegt, werkt Gods Geest dwars door muren die door mensen zijn gemaakt en zo dus ook bijvoorbeeld gewoon via vriendschappen en dergelijke als gemeente-oefening?
Als de bijbel symbolen gebruikt die zo duidelijk de onderlinge structuur aangeeft zie je pas hoe belangrijk het is. Een lichaam een huis. Daarin zie je dat we allemaal een functie hebben ten diensten van de ander. We zijn niet geroepen om ons geloof alleen te beleven maar om het samen met elkaar ten dienste van elkaar te beleven. Een steen heeft zelf weinig waarde. Als het in een huis gevoegd kan worden krijgt het pas zijn waarde en functie. Zelfs een stapel stenen is nog geen huis.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zaterdag 23 januari 2010, 17:02
Naar boven

Auteur Bericht
GLENNY451

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 18:18

Henk niet om het beter te weten maar Vicaris fili i Dei betekent toch echt "plaatsvervanger van God!
Dat is toch echt de titel die hij zich aanmatigt. Deze tekst staat zelfs in het vaticaan!
Wat betreft Petrus, dat heeft de rooms-katholieke kerk zich ook toegeeigend want de schrift zegt toch duidelijk dat Petrus voor de besnedenen, joden verordineerd was door God en Paulus moest naar de heidenen.
Paulus was in Rome geweest (zie de brieven) en Petrus? Dat is nog maar de vraag.
HENK710 schreef:
Off-topic, maar iets afwijzen moet wel op goede gronden gebeuren. En de paus afwijzen omdat hij zich ziet als plaatsvervanger van God is geen goede grond, aangezien de paus zich zo niet ziet. De paus geldt i katholieke kring als plaatsvervanger van Petrus, en die was bij mijn weten geen God. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 januari 2010, 18:48

De toekomst
maakt me bang
Niets dan duister
Eén lange donkere gang

Zo wat het, Zo is het, Nog altijd
Maar...,Ik zie
Ja toch..Mijn God