ChristianMatch

Forum

Belijden van God: veelzijdig mogelijk?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 131 132 133 134 135 136 137 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 08:48

[quote=SOLAFIDE630]Dank je wel voor je positieve woorden aan mijn adres Hannah......maarehhhh...ik kan het niet laten....als ik er even je eigen normen op loslaat(zie je reactie van zondag 17 januari 2010, 14:51 in de topic over SCHEPPINGSDOEL)....lijkt het me wat ietsiepietsie belerend........ en volgens mij houdt jij daar niet van...toch? Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt[/quote

je hebt gelijk, sola;
ik weet nu even niets aardigs te zeggen, dus ik houd even mn mond dicht..... Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
HANNAH810
op vrijdag 22 januari 2010, 08:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 09:45

ARJAN007 schreef:
't Is hier openbaar en dus is roken verboden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Logisch dat hier geen asbakken staan.
Maarreh.... ook zonder dat roken kan je prettig leven hoor! Knipoog smiley
dat is eigenlijk discriminatie?..... Geschokte, onthutste smiley Smiley met dichtgeplakte mond Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 09:59

Lida, alweer een jaartje ouder....Gefeliciteerd!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 10:13

CHATULIEM619 schreef:
Leuke theorie Henk, maar zo werkt het dus niet.

Wat bij jou niet werkt, kan bij anderen nog wel werken! En nee, het is niet enkel theorie, maar praktijk van alledag voor meerdere christenen. Christenen die van harte meezingen met het volgende lied:
Quote:
Samen in de naam van Jezus
heffen wij een loflied aan,
want de Geest spreekt alle talen
en doet ons elkaar verstaan.
Samen bidden, samen zoeken
naar het plan van onze Heer.
Samen zingen en getuigen,
samen leven tot zijn eer.

Heel de wereld moet het weten
dat God niet veranderd is.
En zijn liefde als een lichtstraal
doordringt in de duisternis.
’t Werk van God is niet te keren
omdat Hij er over waakt,
en de Geest doorbreekt de grenzen
die door mensen zijn gemaakt.

Bron: Opwekking 167, eerste 2 coupletten
Het eerste couplet geeft een belangrijke essentie weer van waar het in gemeente-zijn om gaat, wat niet persé aan kerkmuren gebonden hoeft te zijn, zoals ook het tweede couplet benadrukt met de laatste 2 regels. God gaat door met Zijn werk, met het doen groeien en ontwikkelen van Zijn Kinderen tot Levende Bouwstenen van Zijn Huis. Dat doet Hij niet maar op 1 enkele manier, bijvoorbeeld via de kerkelijke samenkomsten, maar Hij kijkt en werkt breder. Hij wil ons als mensen ten volle benutten voor Zijn werk! Hij zal erover waken dat het gebeurt, ook als we door menselijke teleurstellingen het contact met een kerkgemeente verliezen! God gaat door met ons, want Hij wil ons blijven gebruiken als Levende Bouwstenen!

Laatst aangepast door
HENK710
op vrijdag 22 januari 2010, 10:16
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 10:20

TESSYBEAR731 schreef:
Alleen was dat niet het punt van de vraag Knipoog smiley

Jammer dat niemand hier verder op in gaat, het was namelijk een heel serieuze vraag....

Denk dat de reactie van Solafide ook als serieus beschouwd kan worden. Want ja, jouw interpretatie van de opmerking ivm het heenzenden en oproepen het leven te beteren is in mijn ogen een zeer goede. Dit betekent niet dat te allen tijde gekozen moet worden voor het maar heenzenden. Het is wel van belang om eerst de mogelijkheden van herstel serieus met elkaar te bekijken. Maar als de pijn die geschied is dusdanig is dat het echt tussen beiden in blijft zitten, dan is er mijns inziens wel ruimte om de door jou genoemde raad te geven! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 10:22

Lida867 van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 10:22

RELLOK036 schreef:
dat is eigenlijk discriminatie?..... Geschokte, onthutste smiley Smiley met dichtgeplakte mond Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Dan moet je bodemprocedure tegen de staat beginnen Rel Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Die hebben die rookvrije openbare ruimtes in het leven geroepen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 10:46

HENK710 schreef:
Dan moet je bodemprocedure tegen de staat beginnen Rel Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Die hebben die rookvrije openbare ruimtes in het leven geroepen Knipoog smiley
das waar hmmm misschien ook wel een kans van slagen ook nog...
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 10:57

ook geen liedje wel leuk en bijzonder... heeeel bijzonderhttp://www.youtube.com/watch?v=dfcW79HpFcI&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 11:01

RELLOK036 schreef:
das waar hmmm misschien ook wel een kans van slagen ook nog...

Je krijgt dan vast een standbeeld. Coole smiley met zonnebril Want tot nu toe heeft nog niemand die stap gezet....waarschijnlijk omdat men wel inziet dat het een kansloos verhaal is Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 11:13

Een hele dikke knuffel voor mijn Beessie Kussende smiley
Wil je me nooit weer zo laten schrikken als gister???
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 11:20

Lida van harte gefeliciteerd...
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 11:34

Wat: Maranathadag! (Waaaaauw! Lachende smiley )
Waar: Luctor et Emergo, Mheneweg Noord 1, Oldebroek (Voor iedereen prima te doen dus!) Knipoog smiley
Wanneer: Zaterdag 6 maart, 2010 vanaf 10.00 uur tot +- 16.00 (Betekent dus vrij houden die dag! ) Lachende smiley

Norbert Lieth en Dato Steenhuis zullen spreken over het thema Word wakker - er is toekomst. De familie Eisses (werkzaam voor Middernachtsroep in Uruguay) zal een presentatie geven van het werk op het zendingsveld. Muzikale solozang van Govert Roos Hilly Blok. De algehele leiding is in handen van Teun van Ommen. De muzikale begeleiding op het orgel wordt gedaan door Berend de Wit.

Ps. Natuurlijk is entree gratis, er wordt wel gecollecteerd. En voor de boekenwurmen onder ons, is er een grote boekentafel aanwezig met diverse literatuur Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 11:36

SOLAFIDE630 schreef:
Het volgen van Jezus kan dus zeer divers zijn....

Gelukkig mag ieder mens zelf bepalen in welke mate hij/zij Jezus wil volgen in nauw contact met zijn/haar Schepper, lijkt mij toe. Knipoog smiley

Het volgen van Jezus is denk ik idd heel divers. Maar dat is niet omdat ieder mens zelf bepaalt in welke mate hij/zij Jezus volgt. Jezus vraagt van ieder van ons ons hele hart en totale gehoorzaamheid.
Nee, God heeft ieder mens uniek geschapen, met eigen liefhebberijen, zwakheden, gedachten, gevoelens, etc. Dat maakt denk ik dat het volgen van Jezus per persoon kan verschillen. Nauw contact met de Schepper is nodig om te weten wat het voor jou als individu betekent om Jezus te volgen.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 11:43

LIESBETH326 schreef:
Het volgen van Jezus is denk ik idd heel divers. Maar dat is niet omdat ieder mens zelf bepaalt in welke mate hij/zij Jezus volgt. Jezus vraagt van ieder van ons ons hele hart en totale gehoorzaamheid.
Nee, God heeft ieder mens uniek geschapen, met eigen liefhebberijen, zwakheden, gedachten, gevoelens, etc. Dat maakt denk ik dat het volgen van Jezus per persoon kan verschillen. Nauw contact met de Schepper is nodig om te weten wat het voor jou als individu betekent om Jezus te volgen.

Inderdaad, Liesbeth. Onze relatie met Jezus kunnen en mogen we allemaal invullen zoals het bij onze persoonlijkheid, bij onze talenten en mogelijkheden past. Daarvoor heeft God de mens ook zo divers gemaakt!
Naar boven

Auteur Bericht
HENKJAN473

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 11:52

PETER273 schreef:
Last van sneeuw op de rails?????

http://www.youtube.com/watch?v=7nVNa7X5SSg

Heb je deze al naar prorail gestuurd?
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 12:13

verwijdert door mezelf

Laatst aangepast door
ANITA324
op maandag 29 november 2010, 00:09
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 12:23

KLAPROOS940 schreef:
Ongeveer een jaar geleden ben ik verhuisd. Met als gevolg dat ik nu zo'n 20 minuten moet rijden als ik naar de kerk ga. En dat brengt me bij een dilemma. Want op 5 min fietsen is wel een bijbelgetrouwe kerk. Alleen daar voel ik me niet zo thuis omdat deze kerk een andere achtergrond en daardoor andere gebruiken en regelmatig een andere benadering/ visie heeft.

k Vraag me alleen af of ik me daardoor moet laten leiden. Kun je niet juist meer voor de buurt waarin je woont betekenen als je in je eigen buurt naar de kerk gaat? En moet ik me door mijn gevoel/ gedachten hierover laten leiden?

k Ben benieuwd of andere cm-leden wel eens voor eenzelfde keuze gestaan hebben.
Voor de duidelijkheid het gaat me dus niet om een discussie over waarom de ene gemeente/ kerk(genootschap) beter zou zijn als de andere. Dergelijke discussies vind ik niet echt opbouwend.

Ik wil er wel iets over delen.
Ik had mijn gemeente vlakbij huis, kon er lopend heen dus gemakkelijker dan dat kon het niet...........maar..........ik voelde me niet thuis, groeide niet in mijn geloof..........had honger naar meer en kon het daar niet vinden............toen ben ik op zoek gegaan en nu kerk ik in een andere plaats. Dichtbij? Nee elke keer 25 minuten rijden met de auto, en dat niet alleen opzondag maar natuurlijk door de week ook vaak genoeg, meer tijd kwijt, meer brandstofkosten etc Spijt??? NEE NEE ik ben zo blij dat ik die keuze heb gemaakt en dat ik nu mag groeien in mijn geloof en me elke zondag kan verheugen op de diensten.
Naar mijn idee moet je vooral ook kijken naar een plek waar JEZUS centraal staat, waar je kunt groeien in je geloof.

Mary
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 12:35

Verwijdert door mezelf

Laatst aangepast door
ANITA324
op maandag 29 november 2010, 00:05
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 13:13

Even iets om in de stemming te komen voor het verkleedfeessie. Knipoog smiley
Speciaal opgedragen aan Ba(a)s, Denis(e) en Remco Kussende smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op vrijdag 22 januari 2010, 13:14
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 13:48

.

Laatst aangepast door
LEANNE226
op dinsdag 13 december 2011, 16:54
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 14:23

LIESBETH326 schreef:

Weet je Liesbeth Jezus vraagt niks van je. Als je Jezus lief hebt dan doe je vrijwillig wat Jezus graag zou willen. Jezus legt je niks op. Je hoeft niets te doen om zijn liefde te ontvangen. Hij geeft het om niet.
Het enige wat jij en ik moeten doen is Hem aannemen als de Zoon van God de Vader en dat Hij voor onze zonden aan het kruis is gegaan. Gestorven en begraven . Weder opgestaan is uit de dode en zittende aan de rechterhand van God de Vader.
Shaloom Jill
Naar boven

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 14:23

Hey allen,

Mary een geluks koekje is een koekje waar een lijf spreuk op staat!

Groetjes,
Peacedove
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 14:28

JILL658 schreef:
LIESBETH326 schreef:

Weet je Liesbeth Jezus vraagt niks van je. Als je Jezus lief hebt dan doe je vrijwillig wat Jezus graag zou willen. Jezus legt je niks op. Je hoeft niets te doen om zijn liefde te ontvangen. Hij geeft het om niet.
Het enige wat jij en ik moeten doen is Hem aannemen als de Zoon van God de Vader en dat Hij voor onze zonden aan het kruis is gegaan. Gestorven en begraven . Weder opgestaan is uit de dode en zittende aan de rechterhand van God de Vader.
Shaloom Jill

AMEN Jill
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 14:28

O wat een blunder, ik las in eerste instantie het onderwerp van de topic verkeerd. In plaats van 'Vrouw zoekt christelijke boer', las ik: 'Vrouw zoekt christelijke hoer' !
Toch maar even de bril poetsen denk ik !
Maar ja, dat krijg je als je te lang achter je compie zit, dan krijg je vierkante oogjes en lees je dingen niet zo scherp meer.

Laatst aangepast door LAURENS814

op donderdag 21 januari 2010, 19:47

jaja Laurens waar zat je met je gedachte???? Knipoog smiley Clown smiley
Heeft niet zozeer met vierkante oogjes te doen........... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 14:29

PEACEDOVE820 schreef:
Hey allen,

Mary een geluks koekje is een koekje waar een lijf spreuk op staat!

Groetjes,
Peacedove

Oke thanks...........nog nooit van gehoord.........
Waar kan ik die kopen???? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 14:37

Welke kerk zal je naar toe gaan? Vraag aan God om je een bevestiging te geven!!!!
Hij zal het je geven, want Hij is getrouw. Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 14:51

CHATULIEM619 schreef:
De kracht van de gemeente ligt nl. ook in pastoraat, tucht en gezag.

De kracht van de gemeente is dat waar 2 of 3 bijeen zijn in Zijn Naam, God in hun midden is. In dat contact kan zeker sprake zijn van pastoraat: er voor de ander zijn. En ook van tucht: de ander wijzen op bepaalde keuzes en consequenties om hem/haar zo op andere gedachten te brengen. En gezag....weet niet of dat nu zo'n essentieel element is voor een gemeente, al moet er ook geen anarchie heersen natuurlijk... Maar is er al niet sprake van een soort gezagsverhouding door elkaar te accepteren en respecteren in het aanspreken van elkaar op bepaalde zaken? Vanuit je verdere reactie lijk je met dat gezag meer aan te sturen op Gods gezag in een gemeente. Is vanuit het bijeen zijn in Zijn Naam niet juist dat gezag leidend? Dus ja dan is ook gezag aanwezig waar 2 of 3 zijn vergaderd in Zijn Naam!

Laatst aangepast door HENK710

op donderdag 21 januari 2010, 23:12

Als we kijken naar de eerste gemeente, dan zien wij dat ze bij elkaar kwamen in een huis en daar gezamelijk aten. Ze deelden alles!!! Het geld werd bij elkaar gelegd zodat een ieder gelijk was en iedereen had wat ze nodig hadden. De gemeente zijn wij in de eerste plaats zelf.
Waar twee of drie te samen zij in Mijn Naam ben Ik in hun midden.
Als je van Jezus houd dan acht je de ander hoger dan je zelf. Dan wil je alleen maar dienen. Want Jezus kwam niet op aarde om te heersen maar om ons mensen te dienen!!!!!! Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 15:30

Johan schreef:
daar hou ik je aan Inka, in Rotterdam hebben ze sloop huizen ik bedoel opknap huizen die je voor een eurotje kan kopen.
Die mag jij helemaal onder tot boven moderniseren en op mijn aanwijzingen vanuit de luie stoel helemaal netjes aanpassen.
Uiteraard zonder de Witte wolkjes op het plafond.
hebben we een deal

Nou Johan wat mij betreft zie ik het wel zitten om zo`n sloophuis voor een eurotje te kopen...... Knipoog smiley enneh opknapen tja...... Boze smiley dat zien we dan Lachende smiley met blinkend witte tanden wel
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 15:39

RELLOK036 schreef:
ook geen liedje wel leuk en bijzonder... heeeel bijzonderhttp://www.youtube.com/watch?v=dfcW79HpFcI&feature=related

maar dat was mijn kaka Huilende smiley, smiley in tranen , en ik had zo gezegt geen bommetje Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 131 132 133 134 135 136 137 ... 6194 Volgende
Pagina 134 van 6194