Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 20:53
|
|
|
Lukas en Gea de beste!!!!
[klik hier]
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 20 januari 2010, 23:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEERTJE618
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 21:21
|
|
|
INKA401 schreef: | vanavond pizza, maar heb nog wel een vraag ...
wij eten hier al jááren hutspot vanuit de vriezer ... je weet wel... die zakjes wortels met uién ... en wat denk je wat ik gisteren van mijn vriendin hoor? ... nóóóóóit meer doen ... van uién uit de vriezer kun je érg ziek worden ... nou ja zeg, wij eten dit al 7 jaar en er nog nooit ziek van geweest ... wat is jullie reaktie hierop?
en dan nog wat ... brokkeli uit de vriezer ... mijn oudste zoon kookt hier uuuh gemiddeld 3 keer in de week gezónd, brokkeli uit de vriezer gaat dan bevroren in de pan ... nooit geen problemen, en het smaakt prima ...
maar hoor ff ... ik heb een aanstaand schoonzoon, helpt in alles goed mee, en wilde zijn kookkunsten óók wel eens een keertje tonen ... brokkeli dus ... haalde dat van te voren uit de vriezer om in de koelkast te laten ondooien ... nou mensen ... of dat ik een dooie kat in m'n koelkast had, jéétje wat een stank ... ik pakte het beet en oeps ... tleek wel een emmer snot ... willen jullie nog meer weten?
vraag is dus ... waarom kun je nu wél brokkeli bevroren in de pan bereiden en niét als je het eerst ondooit ... |
Ik zou het allemaal niet weten paps, ik ben blij dat ik nu een goeie kok heb hier....
Vanavond hebben we uiensoep en soort van bami gegeten bij de buurman was ook erg lekker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 21:29
|
|
|
LAURENS814 schreef: | Zomaar wat vragen die bij mij opkomen, waardoor ik vind dat je goed moet nadenken voordat je voor een beplaade kerk kiest. |
Deze opmerking brengt me even op een algemeen stukje waar ik aan moest denken toen ik het las. Het gaat dus niet over iemand in het bijzonder, maar over mensen in het algemeen.
Ik denk niet alleen hierover nadenken bij kerkkeuze, maar ook al in gesprekken met andersdenkenden. Want ja, een mens heeft bepaalde geloofsstandpunten die hij voor waar aanneemt. Maar een ander mens heeft, geregeld vanuit Dezelfde Bron, afwijkende standpunten. Zo iemand meteen als niet-christen bestempelen is mede vanuit de door jou hier ook al gestelde vragen toch wat vergaand. Want wie zegt dat een van deze beide personen ook maar het werkelijk juiste antwoord heeft, als we beiden de Bijbel als handvat gebruiken in het beter leren kennen van God? Wij geloven...ofwel we nemen aan in vertrouwen. Dan mag ieder mens keuzes maken vanuit dat vertrouwen. Keuzes in kerkgang, maar ook keuze in manier van benaderen van andersdenkenden, zoals hier op het forum... Helaas laten we daar met zijn allen denk ik nog wel vaak een steekje vallen (mijzelf inclusief).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 21:32
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Kan je uitleggen Chatuliem, wat je bedoelt met Hem daadwerkelijk moeten aannemen? Hoe kan je - niet allegorisch - uitleggen dat Hij de enige weg ter behoudenis is. Een mens (Jezus) is toch geen weg? |
Jezus is meer dan mens alleen. Jezus is allereerst God. Hij is God, Die in het vlees verschenen is, om de Weg naar God weer te openen, waar we onszelf van afgesloten hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 21:35
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Maar met de "blauwe" heb ik moeite, mensen die leven naar hun geweten en oprecht goed willen doen, zijn nog geen christenen..... God houdt van mensen, maar God is ook rechtvaardig. Als de mens voorbijgaat aan Jezus Christus, dan leeft die mens in de duisternis. Hun daden kunnen dan wel goed zijn, maar ze staan niet in het Licht van Hem. Het zijn eigen werken, en leiden tot niets. Je kunt dus wel goed doen, maar voor God bestaan je goede werken niet eens, voor Hem ben je alrede veroordeelt. | Ben wel benieuwd hoe je de woorden van Paulus uit Romeinen 2, zoals ik ze al eerder even aanhaalde uitlegt, Cross. Want eigenlijk staat daar hetzelfde toch als wat Mieke zegt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 22:16
|
|
|
MARY052 schreef: | Ik lees regelmatig in een profiel dat mensen aangeven christen te zijn om dan vervolgens te lezen dat mensen soms maar een paar keer per jaar naar een kerk gaan. Ik ben heel benieuwd wat daar de reden van kan zijn.........
GOD heeft de gemeente ingesteld en we hebben elkaar juist zo nodig als broers en zussen.............. Tegelijk wordt je toch ook weer elke keer bemoedigd en leer je steeds meer over de Bijbel..........op die manier kan je geloof en je relatie met JEZUS zich verdiepen.
Voor alle duidelijkheid: ik spreek geen oordeel hierover uit, maar ben wel benieuwd naar de redenen hiervan.
Groet Mary |
Sinds een jaar of zes kom ik regelmatig naar een PKN-gemeente waarvan de voorganger banden onderhoudt met verschillende andere kerken en religies (althans de vertegenwoordigers daarvan). Hiervóór ging ik 23 jaar lang regelmatig kerken in een oecumenische gemeenschap; nederlands hervormd, gereformeerd en rooms-katholiek samengaand, alle religies leverden rituelen in en accepteerden die van anderen. Dat was heel leerzaam en enthousiast ging deze gemeente voort totdat de organisatoren een voor een met emeritaat gingen en het enthousiasme met hen verdween. Hun navolgers kwamen in een gespreid bedje en men wees alleen nog naar elkaar. De enthousiaste mensen gingen mee met een dominee die wat meer met hart en ziel preekte in plaats van zielloos de letter lezen. Hij daagt een ieder uit de Geest in de ander te ontmoeten na de dienst en doet dat zelf met verve. Het helpt als je probeert te zijn als de mensen die je zou willen ontmoeten. Ga om het woord, de zegen en de boodschap en probeer allereerst zelf een open houding te hebben naar de ander, te zijn wie je wilt ontmoeten. het kan helpen. Lukt het niet, bidt en vraag Hem de weg, stel je open voor Zijn Geest, laat Hij de weg leiden en durf het aan Hem te vertrouwen. Je weet niet wat je meemaakt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 22:23
|
|
|
[
Zomaar wat vragen die bij mij opkomen, waardoor ik vind dat je goed moet nadenken voordat je voor een beplaade kerk kiest.[/quote]
Ach Laurens, de Leer scheidt en de Heer verbindt.....
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 20 januari 2010, 22:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 22:28
|
|
|
LAURENS814 schreef: | Ook de katholieken geloven niet dat de Paus de plaatsvervanger van Christus is, maar de plaatsbekleder. Dit is een wezenlijk verschil. Niemand kan Christus namelijk vervangen, Hij blijft altijd het hoofd van de kerk. Maar men kan Christus wel vertegenwoordigen op aarde.
De Paus is ook bisschop, wat betekent dat zijn leergezag is gebaseerd op grond van de apostolische opvolging. Iedere Paus heeft het leergezag gekregen van de apostel Petrus, die op zijn beurt leergezag van Christus heeft ontvangen volgens de woorden:
‘18 En ik zeg je: jij bent Petrus, de rots waarop ik mijn kerk zal bouwen, en de poorten van het dodenrijk zullen haar niet kunnen overweldigen. 19 Ik zal je de sleutels van het koninkrijk van de hemel geven, en al wat je op aarde bindend verklaart zal ook in de hemel bindend zijn, en al wat je op aarde ontbindt zal ook in de hemel ontbonden zijn.’ (Mat. 16:18-19, NBV)
Volgens de katholieken heeft Christus zijn kerk gebouwd op Petrus, en hem ook het leergezag over de hele kerk gegeven. Petrus ontving als enige apostel de sleutels van het Rijk der Hemelen en daarmee ook het gezag om geloofspunten vast te stellen of te ontbinden. De Paus vertegenwoordigd dit leergezag, maar is net als Petrus niet de plaatsvervanger van Christus.
De Paus is dus gewoon een mens en geen God-mens, zoals Jezus. |
Niet alleen Petrus had dat leergezag, maar al de leerlingen van de Heer, zie daar voor
Matteüs 18 18 Ik verzeker jullie: al wat jullie op aarde bindend verklaren zal ook in de hemel bindend zijn, en al wat jullie op aarde ontbinden zal ook in de hemel ontbonden zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 22:35
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Niet alleen Petrus had dat leergezag, maar al de leerlingen van de Heer, zie daar voor
Matteüs 18 18 Ik verzeker jullie: al wat jullie op aarde bindend verklaren zal ook in de hemel bindend zijn, en al wat jullie op aarde ontbinden zal ook in de hemel ontbonden zijn. |
Er zijn ook meerdere bisschoppen, niet allemaal zijn ze paus. Petrus wordt in katholieke kring vanuit die opmerking van Jezus over de sleutels gezien als eerste onder zijn gelijken, zeg maar, zoals de Paus de belangrijkste bisschop is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 22:36
|
|
|
INKA401 schreef: | vanavond pizza, maar heb nog wel een vraag ...
wij eten hier al jááren hutspot vanuit de vriezer ... je weet wel... die zakjes wortels met uién ... en wat denk je wat ik gisteren van mijn vriendin hoor? ... nóóóóóit meer doen ... van uién uit de vriezer kun je érg ziek worden ... nou ja zeg, wij eten dit al 7 jaar en er nog nooit ziek van geweest ... wat is jullie reaktie hierop?
en dan nog wat ... brokkeli uit de vriezer ... mijn oudste zoon kookt hier uuuh gemiddeld 3 keer in de week gezónd, brokkeli uit de vriezer gaat dan bevroren in de pan ... nooit geen problemen, en het smaakt prima ...
maar hoor ff ... ik heb een aanstaand schoonzoon, helpt in alles goed mee, en wilde zijn kookkunsten óók wel eens een keertje tonen ... brokkeli dus ... haalde dat van te voren uit de vriezer om in de koelkast te laten ondooien ... nou mensen ... of dat ik een dooie kat in m'n koelkast had, jéétje wat een stank ... ik pakte het beet en oeps ... tleek wel een emmer snot ... willen jullie nog meer weten?
vraag is dus ... waarom kun je nu wél brokkeli bevroren in de pan bereiden en niét als je het eerst ondooit ... |
Meestal staat het op de verpakking of je iets wel of niet mag invriezen. Die stank lijkt me geen goed teken haha ... En broccoli vries ik nooit in ... (gelukkig maar )dus geen verstand van ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 22:38
|
|
|
HENK710 schreef: | Er zijn ook meerdere bisschoppen, niet allemaal zijn ze paus. Petrus wordt in katholieke kring vanuit die opmerking van Jezus over de sleutels gezien als eerste onder zijn gelijken, zeg maar, zoals de Paus de belangrijkste bisschop is. |
Niet alleen katholieken hebben dus dat leergezag, bedoel ik. Ook geestelijken uit de protestantse kerk of andere geloofsgemeenschappen m.i..
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op woensdag 20 januari 2010, 22:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 22:46
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Niet alleen katholieken hebben dus dat leergezag, bedoel ik. Ook geestelijken uit de protestantse kerk of andere geloofsgemeenschappen m.i.. |
Dat is ook niet wat er gezegd werd toch? Laurens legde enkel iets uit over de positie van de Paus nav een bepaalde opmerking binnen dit draadje. Maar om het weer even terug te brengen naar het onderwerp: gelukkig hebben we allemaal als scheppingsdoel om God te leren kennen, ook aan andere mensen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 22:50
|
|
|
RELLOK036 schreef: | waar dan? ik zag alleen maar blikken bier |
't Is maar waar je oog voor hebt he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 22:56
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Dankzij de "veelbejubelde" VVD-achtige partijen hebben we nog steeds bijna geen glasvezelkabel in ons land. Met als gevolg dat ons land achterop gaat raken bij Japan en China. Leuk he, die tot in het extreme doorgevoerde marktwerking, waardoor de regering verboden is om zélf glasvezelkabel aan te leggen. De marktpartijen hebben gewoon onvoldoende geld (en faciliteiten) om elke huisaansluiting van glasvezelkabel te voorzien.
En wat die toestanden rond de indicatiestelling in de zorg betreft: deels is het gewoon een bureaucratische kwestie (wat mij betreft mag de VVD meteen gaan snoeien in al die bureaukratie) en deels ook een kwestie van niet goed omgaan met geld. De regering zou hier prima in kunnen grijpen, ware het niet dat dat tegen de heilige marktwerking ingaat..... Maar ja.. staatsbemoeienis willen die rechtse partijen ook niet, dus wat wil men dan? | Hoe kom je erbij dat dit een bureaucratische kwestie is? Het gaat die mensen echt niet om de zorg, het gaat hen alleen maar om geld. Als je bewust demente bejaarden benadert om te vragen of zij echt wel hulp nodig hebt, dan kun je niet spreken van bureaucratie, maar van puur machtsmisbruik. Als je mensen al per definitie met wantrouwen benadert, is dat geen bureaucratie, maar machtsmisbruik, want iedereen weet, als je geen goede antwoorden geeft, je je zorg kwijt bent. De marktwerking heeft ervoor gezorgd, dat mensen zelf weer kunnen kiezen. Het zorgt ervoor dat de lijnen naar de zorgverleners doorzichtelijker zijn geworden. Sinds de thuiszorg niet meer de scepter zwaait is er opeens veel meer mogelijk geworden. Het is duidelijk dat mensen niet meer in een hokje willen worden gezet door overheidsinstanties. Natuurlijk zijn er mensen die er verkeerd mee omgaan. Maar er zijn meer mensen die er enorm veel profijt van hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 22:59
|
|
|
HENK710 schreef: | Deze opmerking brengt me even op een algemeen stukje waar ik aan moest denken toen ik het las. Het gaat dus niet over iemand in het bijzonder, maar over mensen in het algemeen.
Ik denk niet alleen hierover nadenken bij kerkkeuze, maar ook al in gesprekken met andersdenkenden. Want ja, een mens heeft bepaalde geloofsstandpunten die hij voor waar aanneemt. Maar een ander mens heeft, geregeld vanuit Dezelfde Bron, afwijkende standpunten. Zo iemand meteen als niet-christen bestempelen is mede vanuit de door jou hier ook al gestelde vragen toch wat vergaand. Want wie zegt dat een van deze beide personen ook maar het werkelijk juiste antwoord heeft, als we beiden de Bijbel als handvat gebruiken in het beter leren kennen van God? Wij geloven...ofwel we nemen aan in vertrouwen. Dan mag ieder mens keuzes maken vanuit dat vertrouwen. Keuzes in kerkgang, maar ook keuze in manier van benaderen van andersdenkenden, zoals hier op het forum... Helaas laten we daar met zijn allen denk ik nog wel vaak een steekje vallen (mijzelf inclusief). |
Ik denk, dat die ene belangriijke vraag daarom altijd gesteld moet worden, het geen de enige basis is, waaraan men een waar christen kan hetkennen, n.l. HOE BELIJDT JE JEZUS CHRISTUS.
Het is ook bijbels, om dit aan iemand te vragen en daarmee de geesten te toetsen van mensen, die beweren Christen te zijn. Immers alleen diegene, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die alleen komt van God zo staat er in de bijbel.
NBV 1 Joh 4,2 De Geest van God herkent u hieraan: iedere geest die belijdt dat Jezus Christus als mens gekomen is, komt van God.
Statenvertaling 1 Joh 4,2 Hieraan kent gij den Geest van God: alle geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God; NBV 1 Joh 4,3 Iedere geest die dit niet belijdt, komt niet van God; dat is de geest van de antichrist, waarvan u hebt gehoord dat hij zal komen – nu al is hij in de wereld.
Statenvertaling 1 Joh 4,3 En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest van den antichrist, welken geest gij gehoord hebt, dat komen zal, en is nu alrede in de wereld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 23:03
|
|
|
HENK710 schreef: | 't Is maar waar je oog voor hebt he | het vrlaagd plafond of de woonkamer? of de lila gang?....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 23:05
|
|
|
HENK710 schreef: | Dat is ook niet wat er gezegd werd toch? Laurens legde enkel iets uit over de positie van de Paus nav een bepaalde opmerking binnen dit draadje. Maar om het weer even terug te brengen naar het onderwerp: gelukkig hebben we allemaal als scheppingsdoel om God te leren kennen, ook aan andere mensen! |
Ik heb ook niet beweerd, dat dat gezegd werd....soms heb ik behoefte aan wat aanvulling gewoon......that's all.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 23:07
|
|
|
Toen ik vanmiddag de achterdeur opendeed zag ik hem daar liggen. Mijn kater, 2 jaar oud en opeens lag hij daar levenloos en stil. Hij was nog warm, maar zijn ogen stonden wijd open. Hij was aan het dood gaan. Ik bekeek hem nog eens goed, geen wondje te ontdekken. Ik tilde hem op, slap, levenloos lag hij in mijn armen. Nek gebroken. De kinderen waren bij mijn ex, ik belde er naar toe. Ze kwamen met hun moeder bij me om hem te begraven. Waarom nu dit katertje, waarom niet mijn oude poes van 12 jaar, die zijn beste tijd gehad heeft? Waarom de grootste deugniet van het stel, die het niet kon nalaten, iedere avond zijn zusje te pesten. En al krijsend en mauwend een stoeipartij aan te gaan met de honden. Ik moest denken aan de momentjes dat hij vol trots er weer aan kwam met een muisje in zijn bek, die hij in het veld gevangen had. En ik moest ook denken aan het laatste muisje, dat smekend op zijn achterpootjes hem aankeek. Die laatste heb ik snel bij hem weggehaald, want zelfs dat vond ik zielig. pff wat een dag, het is maar een kat, maar het was wel een beestje waar ik enorm aan gehecht was. Mijn zoon heeft de kuil gegraven. Het was eigenlijk zijn poes. Hoewel hij 24 is, zag ik dat hij het moeilijk vond.
Vanavond hadden we een bijbelstudie. Geen traditionele bijbelstudie. Ik liet een aantal films zien over Haiti, en wel over de stichting Hart voor Haiti. Daarna samen gebeden voor Haiti en voor dit werk. Alles wat ze opgebouwd hadden is weg. Ik wil er wat voor doen, weet nog niet precies wat.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 20 januari 2010, 23:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARIENNEZ498
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 23:20
|
|
|
Hey Chat,
Wat ontzettend náár voor jou, je zoon, de kinderen....dat je je kat zó vond en met elkaar moest begraven. Ja, het is 'maar' een kat... we zeggen dat zo, maar verdrietig word je er wel wel van. Ik vind het rot voor jullie.
Wat betreft Haïti? Ik wil ook graag iets doen maar liever niet via Giro 555, misschien kunnen we hier op CM de gebeden, krachten bundelen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 23:24
|
|
|
PIETER649 schreef: | das hartstikke occult man!!! | Nee dus, Pieter. En daar heb ik een heel nuchtere verklaring voor. Volgens occultici gaat het niet om goed of fout, zoals wij christenen denken, maar het gaat om macht.
De kern van het verhaal van Tolkien is, dat macht mensen corrumpeert. Iedereen die de ring in zijn bezit krijgt, gaat ten onder aan die macht. Dit is zo in tegenstelling tot het occulte, dat je niet kunt stellen dat het occult is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 23:29
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Niet alleen Petrus had dat leergezag, maar al de leerlingen van de Heer, zie daar voor
Matteüs 18 18 Ik verzeker jullie: al wat jullie op aarde bindend verklaren zal ook in de hemel bindend zijn, en al wat jullie op aarde ontbinden zal ook in de hemel ontbonden zijn. |
Hier mag je van mij wel een nieuw topic over openen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: donderdag 21 januari 2010, 00:10
|
|
|
RELLOK036 schreef: | het vrlaagd plafond of de woonkamer? of de lila gang?.... |
gewoon alles rolo, we hebben daar naar mijn bescheiden mening toch wel een kunstje geflikt ... jammer dat na maanden geen forum veel mensen zijn die niet weten waar we het over hebben, maar zou het geloof ik zó wéér doen ... ondanks het vervolg senario ...
Laatst aangepast door
|
INKA401
|
op donderdag 21 januari 2010, 00:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 21 januari 2010, 00:12
|
|
|
INKA401 schreef: | gewoon alles rolo, we hebben daar naar mijn bescheiden mening toch wel een kunstje geflikt ... jammer dat na maanden geen forum veel mensen zijn die niet weten waar we het over hebben, maar zou het geloof ik zó wéér doen ... |
hahaha ... niet te geloven hee ... jij bent af en toe echt gek Inka ..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: donderdag 21 januari 2010, 00:53
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | hahaha ... niet te geloven hee ... jij bent af en toe echt gek Inka .. |
mwah, valt mee hoor ... als ik iemand kan helpen dan doe ik dat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: donderdag 21 januari 2010, 01:33
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Hier mag je van mij wel een nieuw topic over openen...... |
Van mij mag jij dat ook gerust doen hoor Cross, kennelijk zie je er wat in.....ga je gang zou ik zo zeggen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: donderdag 21 januari 2010, 01:50
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Je probeert met je beleefdheid en zalvende uitspraken boven een ieder te staan, pathetisch. Ik heb jou niet nodig om te weten dat God van mij houdt. En je bepaalt niet of mijn antwoorden juist zijn. Wie denk je dat je bent? En wat je interpreteert over mijn zwijgen is voor je eigen conto en niet voor de mijne, laat dat duidelijk zijn. Van je insinuaties ben ik niet gediend. |
Zo zie je maart...het is ook nooit goed....ben je beleefd, dan mag dat ook weer niet! En je neerbuigende opmerking van pathetisch.....niet erg chique hoor Mieke, echt niet....
Ik zeg ook niet dat jij mij nodig hebt om te weten, dat god van je houdt, maar ik mag het je toch wel zeggen? Of niet? Ik zie er persoonlijk niets verkeerds in om dat tegen iemand te zeggen.
Het is geen interpretatie van mij over je zwijgen. Het is nu eenmaal een psygologische wet, dat iedere reactie er 1 is en iedere reactie zegt weer wat over degene, die die reactie geeft, ook al is het niet de reactie, die er gevraagd werd. Zo is dat nu eenmaal. Ik heb iets aan psychologie gedaan....vandaar en ben zelf in therapie geweest....vandaar....
Jij bent behoorlijk aan het interpreteren Mieke........En.....ik behoud mij het recht voor om te spreken, wanneer ik spreek en te zwijgen, wanneer ik zwijg. Ook jij bepaalt niet voor mij mijn antwoorden.....op mijn beurt kan ik dan ook zeggen: who do YOU think that you are...en ook van jouw insinuaties ben ik evenzeer NIET GEDIEND, dat kan ik evenzeer zeggen, niet zo moeilijk overigens.....
En of jouw antwoorden juist of niet juist zijn, dat leert mij de bijbel....maar ik denk, dat jij enorm occult belast bent als yogalerares, dat blijkt voor mij uit alles, wat ik hier tot nu toe van je gelezen heb, incluis je profiel. Je bent wel heel erg transcendent steeds bezig......eindeloos... IN MIJN OPTIEK.....Volgens jou is er geen persoonlijke God....wat staat er in Genesis....God schiep de mens naar Zijn beeld... een persoon dus Mieke en....Mozes mocht God van achteren zien en zag God op Zijn rug...een persoon Mieke en zo heb ik nog wel meer voorbeelden als je die wil weten. Er zijn gelukkig al veel mensen, die yoga beoefenden tot de Here Jezus bekeerd en die hebben daarover goede getuigenissen afgelegd, hoe occult ze wel niet belast waren bijv. en dat het alemaal echt niet zo onschuldig is allemaal, maar dat ze door de Heer gereinigd werden en bevrijd werden van deze duistere machten en tot Zijn Licht kwamen als werkelijk bevrijde mensen en verder mochten leven in de vrijheid van de Here Jezus Christus. Mooi is dat, vind ik.
En ik vrees, dat ik dit natuurlijk ook wel weer niet mag zeggen van je. Zal je wel niet bevallen weer, maar ik behoud mij dat recht voor om dat te doen. In Nederand hebben we hier nog altijd de vrijheid van meningsuiting, weet je wel......vandaar...... En hier heb ik mijn vrije mening geuit.
Maar nogmaals... God heeft je lief Mieke....wees daarvan overtuigd. HIj heeft alle machten en krachten overwonnen, incluis de duistere geestelijke machten, die achter de beoefenaars van yoga e.d. staan, die zich voordoen als engelen des lichts maar het dus niet zijn.
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op donderdag 21 januari 2010, 02:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: donderdag 21 januari 2010, 02:46
|
|
|
ik lees en lees en lees, en ik snap , begrijp de goede bedoelingen en de Bijbelse uitleg hierin van beide kanten Maar toch, denk ik............op welke tekst uit de Bijbel leg je de nadruk als het om homofilie gaat. Het is duidelijk en en feit dat er vanuit verschillende gedachtengangen, verschillende uitleggen gesproken wordt. De één zegt..het is een gruwel in Gods ogen, de ander zegt, waar twee mensen in liefde samen wonen gebiedt God Zijn zegen. Dit dilemma is op het niveau van de synode een blijvende discussie waar de theologen(mensen die vanuit hun werk en roeping niks anders doen dan de Bijbel bestuderen) niet tot een eensluidende conclussie kunnen komen. De één legt de nadruk op andere teksten dan de ander. Ik denk dat wij eropdit forum nooit uit gaan komen. Hoe goed de bedoelingen ook zijn van iedereen. Het is wel boeiend om de verschillende denkwijzen te lezen. Maar ik denk dan, wie ben ik om de levenswijze van een oprecht medechristen (lees homo-christen)te beoordelen. Je kan makkelijk zeggen........het is een bewust blijven leven in zonde............je kan makkelijk zeggen, ga bidden om genezing.........je kan makkelijk zeggen draag je kruis..........je kan makkelijk zeggen ik voel me geroepen om die mensen te laten weten dat ze in zonde leven, das mijn taak. Ik vind het allemaal niet zo makkelijk, ik kan niet in hun hart kijken, ik zie alleen de mens als homosexueel, die diep gelovig is. Ik ga daar geen Gods oordeel aan te hangen. Ik ga daar geen Bijbelse teksten op los laten. Als ik dat doe voel ik me een farizeer. Ik ben niet zonder zonde, dus ik werp niet die steen. Ik kijk liever naar de mens achter die homo, dat heeft voor mij meer waarde. Ga lekkerverder met deze discussie en met je eigen bijbelse waarheid en oprecht goede bedoelingen ...ik lees echt oprechte meningen hier, maar kan die niet delen dus<
Denk gewoonff tussendoor, stel dat jezus meeleest, wat zou Zijn bijdrage dan zijn hier op dit forum???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: donderdag 21 januari 2010, 03:10
|
|
|
WILMA729 schreef: | ik lees en lees en lees, en ik snap , begrijp de goede bedoelingen en de Bijbelse uitleg hierin van beide kanten Maar toch, denk ik............op welke tekst uit de Bijbel leg je de nadruk als het om homofilie gaat. Het is duidelijk en en feit dat er vanuit verschillende gedachtengangen, verschillende uitleggen gesproken wordt. De één zegt..het is een gruwel in Gods ogen, de ander zegt, waar twee mensen in liefde samen wonen gebiedt God Zijn zegen. Dit dilemma is op het niveau van de synode een blijvende discussie waar de theologen(mensen die vanuit hun werk en roeping niks anders doen dan de Bijbel bestuderen) niet tot een eensluidende conclussie kunnen komen. De één legt de nadruk op andere teksten dan de ander. Ik denk dat wij eropdit forum nooit uit gaan komen. Hoe goed de bedoelingen ook zijn van iedereen. Het is wel boeiend om de verschillende denkwijzen te lezen. Maar ik denk dan, wie ben ik om de levenswijze van een oprecht medechristen (lees homo-christen)te beoordelen. Je kan makkelijk zeggen........het is een bewust blijven leven in zonde............je kan makkelijk zeggen, ga bidden om genezing.........je kan makkelijk zeggen draag je kruis..........je kan makkelijk zeggen ik voel me geroepen om die mensen te laten weten dat ze in zonde leven, das mijn taak. Ik vind het allemaal niet zo makkelijk, ik kan niet in hun hart kijken, ik zie alleen de mens als homosexueel, die diep gelovig is. Ik ga daar geen Gods oordeel aan te hangen. Ik ga daar geen Bijbelse teksten op los laten. Als ik dat doe voel ik me een farizeer. Ik ben niet zonder zonde, dus ik werp niet die steen. Ik kijk liever naar de mens achter die homo, dat heeft voor mij meer waarde. Ga lekkerverder met deze discussie en met je eigen bijbelse waarheid en oprecht goede bedoelingen ...ik lees echt oprechte meningen hier, maar kan die niet delen dus<
Denk gewoonff tussendoor, stel dat jezus meeleest, wat zou Zijn bijdrage dan zijn hier op dit forum??? |
Tja...zo'n situatie is er in de bijbel....Zei Hij niet tegen de overspelige vrouw, die op heterdaad betrapt was op overspel.....Ga heen...ik veroordeel u niet...maar zondig niet meer????????? Zoiets lijkt me...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: donderdag 21 januari 2010, 07:45
|
|
|
INKA401 schreef: | gewoon alles rolo, we hebben daar naar mijn bescheiden mening toch wel een kunstje geflikt ... jammer dat na maanden geen forum veel mensen zijn die niet weten waar we het over hebben, maar zou het geloof ik zó wéér doen ... ondanks het vervolg senario ... | nah laat dat vervolg idd maar zitten....maar heb je weer een klusje op het oog dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 21 januari 2010, 08:44
|
|
|
Als jullie nog een klussie zoeken, ben hard aan een nieuwe vloer toe in men huis...moet je alleen wel ook zelf ff de vloer meebrengen want zo snel als mijn spaarpot gevuld word duurt het nog wel ff
Wat mij brengt op de vraag; Rell...weet jij waar ik een spaarpot kan kopen die zichzelf vult?
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|