ChristianMatch

Forum

politieke discussies
Ga naar pagina Vorige 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 15:13

ARJAN007 schreef:
Ook de maand april is warmer dan gemiddeld. Deze maand 1,5 graad warmer dan gemiddeld. De klimaatopwarming gaat onverminderd door.

Een volgende regering ontkomt er gewoon niet aan om fors in het milieu (en dus ook in het klimaat) te investeren......

Verder zullen tussen nu en 2020 de feiten m.b.t. de klimaatopwarming de laatste tegenstribbelende politici op de knieën dwingen, denk ik.....

Alsof het alleen maar nadelen heeft dat de aarde opwarmt.... Coole smiley met zonnebril

Oplossing: vroeger bouwden schuilkelders tegen atoombomaanvallen. Nu bouwen we voortaan koelcellen, voor als het echt warm wordt! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 16:22

ARJAN007 schreef:
Ook de maand april is warmer dan gemiddeld. Deze maand 1,5 graad warmer dan gemiddeld. De klimaatopwarming gaat onverminderd door.

Een volgende regering ontkomt er gewoon niet aan om fors in het milieu (en dus ook in het klimaat) te investeren......

Verder zullen tussen nu en 2020 de feiten m.b.t. de klimaatopwarming de laatste tegenstribbelende politici op de knieën dwingen, denk ik.....
Ik ben het met je eens zoals je het beschrijft, maar helaas, de zgn. milieupartijen denken alleen maar in termen van belasting, dat is een negatieve motivatie. Investeren in milieu is een heel interessante optie, want dat levert veel geld en banen op. Belasten terwille van het milieu is een slechte zaak, want dan wordt de eenvoudige man het meeste gepakt.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 29 april 2010, 16:42
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 18:07

CHATULIEM619 schreef:
Ik ben het met je eens zoals je het beschrijft, maar helaas, de zgn. milieupartijen denken alleen maar in termen van belasting, dat is een negatieve motivatie. Investeren in milieu is een heel interessante optie, want dat levert veel geld en banen op. Belasten terwille van het milieu is een slechte zaak, want dan wordt de eenvoudige man het meeste gepakt.

Ik meende me te herinneren dat andere belastingen omlaag gingen toen de milieutaks geïntroduceerd werd. Dus, per saldo worden we er niet armer van. Lachende smiley Wel een beter milieu op termijn.
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 21:48

CHATULIEM619 schreef:

Volgens mij willen milieupartijen een milieubelasting om zo subsidies voor allerlei energiebesparende zaken en duurzame energie mogelijk te maken. Op die manier worden investeringen mogelijk..... Dus dat is een verhaal van linksom of rechtsom komen tot investeringen.

Via via hoorde ik dat iemand die in Thailand geweest is, gemerkt heeft dat het in de binnenlanden ontzettend warm kan worden. 's Ochtends vroeg zat hij al te zweten van de hitte.....
Als er niets gedaan wordt aan de klimaatopwarming, dan krijgen méér landen te maken met ondraaglijke hitte.
Hier in Nederland en België valt het natuurlijk nog wel mee. Voor ons is het juist fijn dat het warmer wordt omdat we dan meer buiten kunnen lopen zonder jas. Maar het zijn juist de zuidelijke landen die de dupe gaan worden.... In Spanje zit je toch niet prettig meer als de temperatuur overdag 43 of hoger is......
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 08:00

ARJAN007 schreef:
Volgens mij willen milieupartijen een milieubelasting om zo subsidies voor allerlei energiebesparende zaken en duurzame energie mogelijk te maken. Op die manier worden investeringen mogelijk..... Dus dat is een verhaal van linksom of rechtsom komen tot investeringen.

Via via hoorde ik dat iemand die in Thailand geweest is, gemerkt heeft dat het in de binnenlanden ontzettend warm kan worden. 's Ochtends vroeg zat hij al te zweten van de hitte.....
Als er niets gedaan wordt aan de klimaatopwarming, dan krijgen méér landen te maken met ondraaglijke hitte.
Hier in Nederland en België valt het natuurlijk nog wel mee. Voor ons is het juist fijn dat het warmer wordt omdat we dan meer buiten kunnen lopen zonder jas. Maar het zijn juist de zuidelijke landen die de dupe gaan worden.... In Spanje zit je toch niet prettig meer als de temperatuur overdag 43 of hoger is......

Thailand en Spanje zijn populaire vakantiebestemmingen voor ons Nederlanders. Maar ja, zulke (tropische) temperaturen zijn we niet gewoon. Spanje dreigt een stukje Saharawoestijn te worden. Maar komt dat nu door het klimaat of doordat er zoveel mensen wonen en op vakantie gaan. Waardoor het water domweg opraakt?

Warmer in Thailand? Ik zou me pas echt zorgen maken als daar de moessonregens wegblijven. Voor de rest is het daar gewoon warm, zoals ook in Maleisië, Singapore, Indonesië, het noorden van Australië.

Graag zulke beweringen met feiten en statistieken onderbouwen. Warm in Thailand en in Spanje.... Nogal wiedes, denk ik dan.... Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 09:50

IMRE695 schreef:
Graag zulke beweringen met feiten en statistieken onderbouwen. Warm in Thailand en in Spanje.... Nogal wiedes, denk ik dan.... Coole smiley met zonnebril

43 graden is zelfs voor Spanje onaangenaam heet. En ja, in Thailand is het altijd behoorlijk warm, maar als men nu ook 's ochtends vroeg (!) gaat zweten van de hitte Smiley die vol vragen zit

En wat betreft het water in Spanje:
Vorig jaar heeft het uitzonderlijk goed geregend waardoor de regenbekkens weer werden aangevuld. In de voorgaande jaren was het achter elkaar droog. De regenbekkens hebben gewoon te weinig water om alle landbouwgronden steeds nat te houden.....

Laatst aangepast door
ARJAN007
op vrijdag 30 april 2010, 09:52
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 13:31

ARJAN007 schreef:
43 graden is zelfs voor Spanje onaangenaam heet. En ja, in Thailand is het altijd behoorlijk warm, maar als men nu ook 's ochtends vroeg (!) gaat zweten van de hitte Smiley die vol vragen zit

En wat betreft het water in Spanje:
Vorig jaar heeft het uitzonderlijk goed geregend waardoor de regenbekkens weer werden aangevuld. In de voorgaande jaren was het achter elkaar droog. De regenbekkens hebben gewoon te weinig water om alle landbouwgronden steeds nat te houden.....

Lijkt me logisch voor Thailand: tropisch, 's nachts koelt het ws. niet verder af dan tot 20 graden, vochtige hitte. Lijkt met niet onlogisch dat je dan gaat zweten. Maar goed, ik trek dat nog eens na. Altijd op de feiten afgaan, niet op subjectieve ervaringen.

En Spanje: het meeste water verdwijnt daar in zwembaden, door douches, de expolosieve groei van huizen en appartementen, het massatoerisme en het feit dat Spanje sowieso gevoelig is voor verdroging. Verder zijn de regenhoeveelheden ongelijk verdeeld: in het noorden veel, in het zuiden (altijd) te weinig. Kijk maar in je Bosatlas!
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 12:39

Het lek van het boorplatform Deepwater blijkt zo groot te zijn dat er enorm veel olie uit stroomt. En het zou 3 maanden duren voordat de lekken gedicht kunnen worden.....

Tsja.....

Als men zo graag met de natuur en met de aarde wil spelen, is dít het gevolg. Eigen schuld, dikke bult. Ik heb geen enkel medelijden met de verantwoordelijken. Ze hadden kúnnen weten dat boren op zo'n grote diepte in zee riskant kan zijn. Hoe komt het toch dat ze niet op tijd voor reparatie-apparaten hebben gezorgd? Als je het mij vraagt: ik denk dat ze veel te nonchalant met de risico's omgegaan zijn......

Laatst aangepast door
ARJAN007
op zaterdag 1 mei 2010, 12:40
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 12:52

CHATULIEM619 schreef:
Ok nog een aantal suggesties voor bezuinigingen:

Schaf het ministerie voor het gezin af. Het is gebleken dat het nauwelijks enkel meerwaarde toegevoegd heeft.

Schaf de toelage voor kinderopvang af. Laat de ouders nu maar eens weer de gewone zorgtaak op zich nemen. Waarom zou de staat zoiets moeten subsidiëren?

Haal overbodige lagen binnen het ambtenaren apparaat eruit.
Schaf de sociale rechercheurs af. De kosten zijn nl. hoger dan de opbrengsten. Het lijkt leuk, maar het is een geldverslindend systeem.

Schaf overbodige subsidies aan belangengroeperingen af.

PGB afschaffen, dat is het enige wat jouw persoonlijk raakt.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 14:10

MARISKA601 schreef:
PGB afschaffen, dat is het enige wat jouw persoonlijk raakt.

Jammer dat het weer op de man gespeeld lijkt te worden...
PGB/WMO mogen overigens zeker wel tegen het licht gehouden worden als verbeterpunten. Andere manier van inkleding kan wellicht meehelpen om ruimte te creëren voor meer hulp voor hetzelfde geld. En ja, hierbij komt ook altijd een verantwoordingsvraagstuk kijken met wat administratieve rompslomp. Toch is er zeker wel winst te halen op dit punt. Want meer investeren hoeft nog niet eens altijd. Anders besteden vaak wel!
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 16:08

ARJAN007 schreef:
Het lek van het boorplatform Deepwater blijkt zo groot te zijn dat er enorm veel olie uit stroomt. En het zou 3 maanden duren voordat de lekken gedicht kunnen worden.....

Tsja.....

Als men zo graag met de natuur en met de aarde wil spelen, is dít het gevolg. Eigen schuld, dikke bult. Ik heb geen enkel medelijden met de verantwoordelijken. Ze hadden kúnnen weten dat boren op zo'n grote diepte in zee riskant kan zijn. Hoe komt het toch dat ze niet op tijd voor reparatie-apparaten hebben gezorgd? Als je het mij vraagt: ik denk dat ze veel te nonchalant met de risico's omgegaan zijn......

Waarom steken ze die olie niet gewoon in brand? Goed, je krijgt wat extra luchtvervuiling, maar het spoelt dan niet aan op de kusten.
En zolang olie het zwarte goud blijft, boren ze overal. Al is het op de maan.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 21:32

Uit de krant van vandaag:

RIJSWIJK: Ruim 30.000 mensen hebben een internetpetitie ondertekend tegen een uitspraak van de Hoge Raad die de SGP verplicht vrouwen op de kieslijst toe te laten. Volgens de initiatiefnemers van de petitie gaat de Hoge Raad te ver door het grondrecht om niet gediscrimineerd te worden boven de godsdienstvrijheid te stellen. De SGP laat wel vrouwen als leden toe. De actie is niet op touw gezet door de SGP., maar door burgers die vinden dat de partij zelf haar standpunt over vrouwen moet kunnen bepalen. De handtekeninglijst wordt 8 mei aangeboden aan Kees van der Staaij, de lijsttrekker van de SGP.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 21:49

ARJAN007 schreef:
Ik denk niet dat dat de weg is. De overheid moet geen belastingen heffen om te investeren. Geef bedrijven zelf meer de ruimte tot innovatie. Meer belastingen remt juist de initiatieven af. En voordat de regering tot enig initiatief komt, zijn we jaren verder. En ondertussen wordt ons milieu verpest door windmolens......
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 22:57

CHATULIEM619 schreef:
Ik denk niet dat dat de weg is. De overheid moet geen belastingen heffen om te investeren. Geef bedrijven zelf meer de ruimte tot innovatie. Meer belastingen remt juist de initiatieven af. En voordat de regering tot enig initiatief komt, zijn we jaren verder. En ondertussen wordt ons milieu verpest door windmolens......

Windmolens zijn prima energie-opwekkers. Wat mij betreft staan er nog lang niet genoeg in ons land. Wel zou men misschien kleine windmolens kunnen vervangen door grotere. Windmolens verpesten het milieu totaal niet, zolang men maar rekening houdt met de vogels.
Liever windmolens dan kernenergie!!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 23:03

het maken van windmolens nou niet bepaald milieuvriendelijk is?

in zonnepanelen zit ook spul in verwerkt wat niet milieu vriendelijk is?
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 23:19

ARJAN007 schreef:
Windmolens zijn prima energie-opwekkers. Wat mij betreft staan er nog lang niet genoeg in ons land. Wel zou men misschien kleine windmolens kunnen vervangen door grotere. Windmolens verpesten het milieu totaal niet, zolang men maar rekening houdt met de vogels.
Liever windmolens dan kernenergie!!!

Arjan,

Men noemt het horizonvervuiling he. Ik rij regelmatig door de Flevopolder en vind het wel foeilelijk moet ik zeggen. Het plan om de Friese kust er mee vol te plempen - in Den Haag heeft men daar toch geen last van - is voorlopig afgeblazen. Het schilderachtige Moddergat - waar je ooit op kerkenpad was - vol met windmolens? Dat moet je toch een gruwel zijn....

Thomas, die zich soms met Don Quichotte verwant voelt.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 4 mei 2010, 08:14
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 23:29

THOMAS968 schreef:
Arjan,

Men noemt het horizonvervuiling he. Ik rij regelmatig door de Flevopolder en vindt het wel foeilelijk moet ik zeggen. Het plan om de Friese kust er mee vol te plempen - in Den Haag heeft men daar toch geen last van - is voorlopig afgeblazen. Het schilderachtige Moddergat vol met windmolens? Dat moet je toch een gruwel zijn....

Ik zeg ook niet dat men OVERAL die molens neer moet zetten. Natuurlijk zijn er plekken die men met rust moet laten.
Vanuit mijn woning kijk ik ook uit op een paar windmolens. Het stoort mij niet zo, omdat het er maar een paar zijn. Zolang men weigert om zwaar in te zetten op energiebesparing zal het energieslurpgedrag steeds grotere vormen aannemen. Dat netbeheerder Tennet momenteel extra hoogspanningskabels aanlegt is een verkeerd signaal.....

O ja... ik vind de windmolens in de Flevopolders helemaal geen horizonvervuiling. Wat ben ik blij dat mensen de moed en het geld opbrengen om zélf elektriciteit op te wekken en niet tevreden zijn met het energie-infuus uit andere landen..... Het is ónze elektriciteit en andere landen kunnen ons daarmee lekker NIET manipuleren!
Zodra de economie aantrekt, stijgen de energieprijzen flink. Dan ben je maar wat blij dat mensen de moed hebben opgebracht om te investeren in schone, eigen energie.....

Laatst aangepast door
ARJAN007
op maandag 3 mei 2010, 23:32
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 08:37

Liever een kerncentrale in Frankrijk, dan een windmolen in mijn achtertuin!
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 16:42

Ziezo..... Vlaanderen wordt wakker, eindelijk!

kBen heel benieuwd hoe het zal gaan met de verkiezingen in België. Belangrijke personen in de rechtsspraak hebben nl. al aangegeven niet mee te willen werken aan ongrondwettige verkiezingen. Ze willen alleen nog meewerken aan wetten die er waren vóór de "laatste" districtenwijziging......
Franstalig politiek België wordt bang, en terecht!

Laatst aangepast door
ARJAN007
op dinsdag 4 mei 2010, 16:43
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 16:46

IMRE695 schreef:
Liever een kerncentrale in Frankrijk, dan een windmolen in mijn achtertuin!

Sja.... maar de mensen in Frankrijk hebben een kerncentrale in de "achtertuin", dus als daar iets mee gebeurt, zijn ze jarenlang de klos!
Kerncentrales werken veilig zolang het duurt. Bovendien zit je met het afval dat toch ergens heen moet......
Verder betekent een kerncentrale in Frankrijk dat je voor je elektriciteit afhankelijk bent van een ander land. Vind je dat zo prettig dan? We moeten toch eens grotendeels zelfvoorzienend worden, zonder afhankelijk te zijn van grondstoffen uit het buitenland.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 16:54

ARJAN007 schreef:
Sja.... maar de mensen in Frankrijk hebben een kerncentrale in de "achtertuin", dus als daar iets mee gebeurt, zijn ze jarenlang de klos!
Kerncentrales werken veilig zolang het duurt. Bovendien zit je met het afval dat toch ergens heen moet......
Verder betekent een kerncentrale in Frankrijk dat je voor je elektriciteit afhankelijk bent van een ander land. Vind je dat zo prettig dan? We moeten toch eens grotendeels zelfvoorzienend worden, zonder afhankelijk te zijn van grondstoffen uit het buitenland.

Autarkie? Nederland? We hebben aardgas. Als we dat voor onszelf hadden gehouden, dan was er geen energieprobleem, toch?

En Frankrijk is veel en veel groter om kerncentrales te plaatsen. Hier zit je letterlijk al snel in iemands achtertuin.

Misschien moeten we ook wel terug naar petroleumlampen (olie uit de Noordzee en Slochteren) en Drente verder afgraven voor turf. Komen de turfschippers ook weer aan de bak! Clown smiley

P.S. Dat kernafval: kunnen we dat niet gewoon de ruimte in schieten?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 20:29

ARJAN007 schreef:
Ik zeg ook niet dat men OVERAL die molens neer moet zetten. Natuurlijk zijn er plekken die men met rust moet laten.
Vanuit mijn woning kijk ik ook uit op een paar windmolens. Het stoort mij niet zo, omdat het er maar een paar zijn. Zolang men weigert om zwaar in te zetten op energiebesparing zal het energieslurpgedrag steeds grotere vormen aannemen. Dat netbeheerder Tennet momenteel extra hoogspanningskabels aanlegt is een verkeerd signaal.....

O ja... ik vind de windmolens in de Flevopolders helemaal geen horizonvervuiling. Wat ben ik blij dat mensen de moed en het geld opbrengen om zélf elektriciteit op te wekken en niet tevreden zijn met het energie-infuus uit andere landen..... Het is ónze elektriciteit en andere landen kunnen ons daarmee lekker NIET manipuleren!
Zodra de economie aantrekt, stijgen de energieprijzen flink. Dan ben je maar wat blij dat mensen de moed hebben opgebracht om te investeren in schone, eigen energie.....
Wees nu gewoon eens nuchter Arjan. Drie kerncentrales en we hebben dat gedonder met die windmolens niet nodig.
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 21:12

CHATULIEM619 schreef:
Wees nu gewoon eens nuchter Arjan. Drie kerncentrales en we hebben dat gedonder met die windmolens niet nodig.

De grondstof voor de kerncentrales is ook niet oneindig.....
Misschien is kernfusie wel meer een optie als men dat eenmaal goed rendabel heeft kunnen maken. Maar zover is dat nog lang niet.

Kerncentrales kosten zoveel geld, het kost miljarden om een centrale te bouwen en bedrijfsklaar te maken. Waar wil je in deze tijd het geld ervoor vandaan halen?

Kortom: ik vind windenergie en zonne-energie op dit moment de meest aangewezen vormen van energie. Daar kan nog de wisseling zout/brak water aan toegevoegd worden, maar die techniek staat blijkbaar nog in de kinderschoenen.

En omdat de energiemaatschappijen heus wel weten dat sommige mensen gaan braken bij de aanblik van een windmolen, gaan ze vele nieuwe windmolens ver uit het zicht in de Noordzee plaatsen.
Dat is toch ook prima, chat, dat er windmolens in de Noordzee komen?
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 21:36

ARJAN007 schreef:
Misschien is kernfusie wel meer een optie als men dat eenmaal goed rendabel heeft kunnen maken. Maar zover is dat nog lang niet.

Kerncentrales kosten zoveel geld, het kost miljarden om een centrale te bouwen en bedrijfsklaar te maken. Waar wil je in deze tijd het geld ervoor vandaan halen?

Kortom: ik vind windenergie en zonne-energie op dit moment de meest aangewezen vormen van energie. Daar kan nog de wisseling zout/brak water aan toegevoegd worden, maar die techniek staat blijkbaar nog in de kinderschoenen.

En omdat de energiemaatschappijen heus wel weten dat sommige mensen gaan braken bij de aanblik van een windmolen, gaan ze vele nieuwe windmolens ver uit het zicht in de Noordzee plaatsen.

Windmolens in de Noordzee? En als er dan een schip of schepen tegen aan varen? Of er valt er eentje om door een zware storm? Of de kabels raken los en alle vissen raken onder stroom en leggen het loodje?

Kweenie hoor, of we daar de Noordzee aan moeten opofferen...

Imre die het ook niet meer weet en daarom maar een bos gaat aanplanten, zodat er later hout is om te stoken. Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 22:04

IMRE695 schreef:
Windmolens in de Noordzee? En als er dan een schip of schepen tegen aan varen? Of er valt er eentje om door een zware storm? Of de kabels raken los en alle vissen raken onder stroom en leggen het loodje?

Kweenie hoor, of we daar de Noordzee aan moeten opofferen...

Imre die het ook niet meer weet en daarom maar een bos gaat aanplanten, zodat er later hout is om te stoken. Verlegen lachende smiley

vergeet niet hout om te kookvuurtje aan te leggen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 22:09

THOMAS968 schreef:
Arjan,

Men noemt het horizonvervuiling he. Ik rij regelmatig door de Flevopolder en vind het wel foeilelijk moet ik zeggen. Het plan om de Friese kust er mee vol te plempen - in Den Haag heeft men daar toch geen last van - is voorlopig afgeblazen. Het schilderachtige Moddergat - waar je ooit op kerkenpad was - vol met windmolens? Dat moet je toch een gruwel zijn....

ik woon in flevoland en ik heb er geen enkel probleem mee
het heeft wel wat
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 22:42

RENSKE067 schreef:
ik woon in flevoland en ik heb er geen enkel probleem mee
het heeft wel wat

Maar jouw provincie is ook erg 'nieuw', modern. En de dichtstbijzijnde moderne windmolens hierzo, staan in Culemborg. Die zie je ook niet hier vandaan. Lachende smiley

Imre, die ze toch liever op land ziet, dan op zee.
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD285

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 00:23

ARJAN007 schreef:

Ja, maar windmolens in zee hebben wel een goed onderhoud nodig, ivm oa roestvorming, daarnaast zijn wind en zonne energie per kilowatt nog altijd het duurst van alle energiebronnen.

Een of een paar kerncentrales in Nederland erbij is een betere oplossing voor de energie behoefte, en ook veel goedkoper per kilowatt dan in elk geval wind en zonne energie. en met de huidige types kerncentrales ook erg veilig, dan houd je enkel de opslag over van kernafval, en daar moet men inderdaad eens een keer goed mee aan de gang voor een langdurige oplossing.
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 11:19

HARALD285 schreef:
Een of een paar kerncentrales in Nederland erbij is een betere oplossing voor de energie behoefte, en ook veel goedkoper per kilowatt dan in elk geval wind en zonne energie. en met de huidige types kerncentrales ook erg veilig, dan houd je enkel de opslag over van kernafval, en daar moet men inderdaad eens een keer goed mee aan de gang voor een langdurige oplossing.

Het is heel opvallend dat niemand durft te zeggen hoe duur de bouw van een nieuwe kerncentrale uit gaat pakken. Dat het zowiezo 3 miljard (!) euro kost, mag duidelijk zijn. Zelf denk ik aan een bedrag ergens tussen de 6 en 10 miljard per kerncentrale......
Is kernenergie dan nog rendabel? Voor elke 1500 MW opgewekt vermogen 6 miljard neertellen?

Dan kan je met grote windmolens heel wat méér bereiken!

Voor 1500 MW heb je op dit moment ca. 500 windmolens nodig, en met de prijs van ca. 2 tot 3 miljoen per windmolen ben je met anderhalf miljard klaar..... wát een verschil met een kerncentrale van 6 miljard!

Overigens worden de vermogens van windmolens langzamerhand groter, en ook de efficiëntie van zonnepanelen wordt langzamerhand beter.
Het wachten is op een grote doorbraak, waardoor per paneel een fiks hogere energieopbrengst wordt gerealiseerd.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 11:40

ARJAN007 schreef:
Het is heel opvallend dat niemand durft te zeggen hoe duur de bouw van een nieuwe kerncentrale uit gaat pakken. Dat het zowiezo 3 miljard (!) euro kost, mag duidelijk zijn. Zelf denk ik aan een bedrag ergens tussen de 6 en 10 miljard per kerncentrale......
Is kernenergie dan nog rendabel? Voor elke 1500 MW opgewekt vermogen 6 miljard neertellen?

Dan kan je met grote windmolens heel wat méér bereiken!

Voor 1500 MW heb je op dit moment ca. 500 windmolens nodig, en met de prijs van ca. 2 tot 3 miljoen per windmolen ben je met anderhalf miljard klaar..... wát een verschil met een kerncentrale van 6 miljard!

Overigens worden de vermogens van windmolens langzamerhand groter, en ook de efficiëntie van zonnepanelen wordt langzamerhand beter.
Het wachten is op een grote doorbraak, waardoor per paneel een fiks hogere energieopbrengst wordt gerealiseerd.

"Het WACHTEN is op de grote doorbraak." Oh, we kunnen dus nog wel even wachten. Knipoog smiley

Serieus: hoe lang gaat een gemiddelde windmolen mee? En hoe lang een kerncentrale? De levensduur en afschrijving moet je ook mee laten tellen! Niet alleen de bouw en plaatsingskosten.

Imre, die uranium en plutonium veel interessanter vindt, dan wind. Coole smiley met zonnebril
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 Volgende
Pagina 14 van 18