Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 19:47
|
|
|
FRANKT627 schreef: | En ja, Erika, tuinde er ook al in...zij denkt dat aluminium kan roesten. Als je straks zegt om een asprobruis te gebruiken om de roest van de houten tafel te verwijderen gaan ze het zeker proberen |
Ff goed lezen Frank.... Erika schreef over het witte laagje van het afgeeft. Het is zgn. "vliegroest", wat als een wittig laagje metaaloxide op het aluminium blijft liggen, oordat de roest geen diepere verbinding aangaat door de samenstelling van het alu. Je krabt het er gemakkelijk af, maar laat wel een roestbruin plekje achter. Het vreet er alleen niet in weg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 19:53
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Ff goed lezen Frank.... Erika schreef over het witte laagje van het afgeeft. Het is zgn. "vliegroest", wat als een wittig laagje metaaloxide op het aluminium blijft liggen, oordat de roest geen diepere verbinding aangaat door de samenstelling van het alu. Je krabt het er gemakkelijk af, maar laat wel een roestbruin plekje achter. Het vreet er alleen niet in weg. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 19:55
|
|
|
Ach.... soms moet je die Belsies wel es wat extra uitleggen, voor ze het snappen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 19:59
|
|
|
Ja ja...en het woord dweil is niet gevallen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:00
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Ff goed lezen Frank.... Erika schreef over het witte laagje van het afgeeft. Het is zgn. "vliegroest", wat als een wittig laagje metaaloxide op het aluminium blijft liggen, oordat de roest geen diepere verbinding aangaat door de samenstelling van het alu. Je krabt het er gemakkelijk af, maar laat wel een roestbruin plekje achter. Het vreet er alleen niet in weg. |
Straks ga je nog zeggen dat aluminium witverlies heeft en dan moeten er inlegkruisjes aan te pas komen...het wordt hoe langer hoe gekker hier...nog even en ik ben CMheimer-patient.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:02
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Straks ga je nog zeggen dat aluminium witverlies heeft en dan moeten er inlegkruisjes aan te pas komen...het wordt hoe langer hoe gekker hier...nog even en ik ben CMheimer-patient. |
Is jouw fiets nooit ongesteld dan? Of moet ik óók nog gaan uitleggen wat een fiets is??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:04
|
|
|
willen jullie ff het licht uit doen,als jullie weg gaan
groetjes Heide
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:07
|
|
|
HEIDE115 schreef: | willen jullie ff het licht uit doen,als jullie weg gaan
groetjes Heide |
Ow ga je nu al dan?? Dacht dat jij nog effe wat wijsheid erbij kwam leveren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:11
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ow ga je nu al dan?? Dacht dat jij nog effe wat wijsheid erbij kwam leveren |
dat was ff tussendoor voor onze YES!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:16
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Is jouw fiets nooit ongesteld dan? Of moet ik óók nog gaan uitleggen wat een fiets is?? |
ik geef het op...ik kan niet meer...ik ga me inschrijven op een Russische datesite. Ik zal daar wel een lieve Olga of Svetlana vinden, hoop ik. Iemand die eens met wilt wokken...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zondag 24 juni 2012, 21:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:21
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ik geef het op...ik kan niet meer...ik ga me inschrijven op een Russische datesite. Ik zal daar wel een lieve Olga of Svetlana, hoop ik. Iemand die eens met wilt wokken... |
wokken dr zijn er zat die dat willen hier hoor met jou kijk maar ff in de agenda
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:21
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ik geef het op...ik kan niet meer...ik ga me inschrijven op een Russische datesite. Ik zal daar wel een lieve Olga of Svetlana, hoop ik. Iemand die eens met wilt wokken... |
Ja Frank..ik op een noordpoolse datings site
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:22
|
|
|
hahahahahahaha.....tsja, dat je dat niet 20 topics eerder bedacht had!
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op zondag 24 juni 2012, 21:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:23
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Ja Frank..ik op een noordpoolse datings site | ......Op zoek naar een Eskima???? Of een ijsberinnetje???
Maar ehm.....ontopic maar weer!!
Op naar huishoudelijke vragen..... wie biedt??
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op zondag 24 juni 2012, 21:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:28
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | ......Op zoek naar een Eskima???? Of een ijsberinnetje???
Maar ehm.....ontopic maar weer!!
Op naar huishoudelijke vragen..... wie biedt?? |
€ 5.-
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:31
|
|
|
Ja,..ze zeggen dat je brandende olie niet met water moet uit maken is dat nu echt zo?..en wat gebeurd er anders dan anders
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:32
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Ja,..ze zeggen dat je brandende olie niet met water moet uit maken is dat nu echt zo?..en wat gebeurd er anders dan anders |
blijft gewoon branden denk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:33
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | blijft gewoon branden denk |
Olie is lichter dan water en blijft dus op water drijven. De olie brandt dan gewoon door.
Thomas.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:34
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Ja,..ze zeggen dat je brandende olie niet met water moet uit maken is dat nu echt zo?..en wat gebeurd er anders dan anders |
je moet eens wat olie verwarmen in een pan. Dan moet je eens enkele druppels water in die olie doen. Je zal dan wel merken wat er gebeurt. Stel je dan voor dat je er een emmer water opgooit. Dan ben je verbrand van kop tot teen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:34
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Olie is lichter dan water en blijft dus op water drijven. De olie brandt dan gewoon door.
Thomas. |
zei ik toch
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:36
|
|
|
FRANKT627 schreef: | je moet eens wat olie verwarmen in een pan. Dan moet je eens enkele druppels water in die olie doen. Je zal dan wel merken wat er gebeurt. Stel je dan voor dat je er een emmer water opgooit. Dan ben je verbrand van kop tot teen. |
niet zo hard schreewe gelijk Frank..met je van top tot teen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:39
|
|
|
dan gaat het zo va woeshhhhhhhhhhhhhhh..... Keuken van Heideman in de fik en heide erbij en dat brand toch al zo lekker dus nie doen he Gewoon deksel erop of met weet ik wat afdekken... gebruik gewoon van dat allesovertreffendeafdekgebeurenfolie of zo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:51
|
|
|
Idd. NOOIT brandend vet met water blussen. Je creeërt je eigen brandwondenbom. Idd, zorgen dat er geen zuurstof meer bijkomt, door bijv. een deksel, of afdekken met een doek. Moet je blussen, gebruik dan een schuimblusser, geen water, en liever ook geen poeder. (Krijg je veel niet-verzekerde blusschade van)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:11
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ik geef het op...ik kan niet meer...ik ga me inschrijven op een Russische datesite. Ik zal daar wel een lieve Olga of Svetlana vinden, hoop ik. Iemand die eens met wilt wokken... |
blijf nou maar gewoon hier,dat russchisch is een erg moeilijke taal hoor. En wil je dat wel echt wokken met een vrouw die een badmuts op heeft?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:15
|
|
|
ERIKA129 schreef: | dan gaat het zo va woeshhhhhhhhhhhhhhh..... Keuken van Heideman in de fik en heide erbij en dat brand toch al zo lekker dus nie doen he Gewoon deksel erop of met weet ik wat afdekken... gebruik gewoon van dat allesovertreffendeafdekgebeurenfolie of zo |
jij praat er wel heel makkelijk over
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:22
|
|
|
bij brand,je moet naar een andere kamer,daar ligt help jekind bv voorzichtig voelen of de deur warm is,dan weet je hoe erg de brand is,altijd laag blijven, laag heb je meer zuurstof en is het koeler is de deur heeeel warm,gebruik hem als schild als je de deur openmaakt
als er veel rookvorming is laag blijven er kunnen backdraft flasover,rollover komen. Dus ga bukkend laag de kamer in. want jij doet de deur open en dan komtdaar misschien die flasover rollover of backdraft. houd je trui voor je mond bij veel rook,daar kunnen je longen door weg branden
en natuurlijk niet vergeten de brandweer te bellen haha jaaaaaaaa komt intelligent over,me zoon zit bij de jeugdbrandweer leer veel van hem over brand
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:26
|
|
|
PETRA411 schreef: | bij brand,je moet naar een andere kamer,daar ligt help jekind bv voorzichtig voelen of de deur warm is,dan weet je hoe erg de brand is,altijd laag blijven, laag heb je meer zuurstof en is het koeler is de deur heeeel warm,gebruik hem als schild als je de deur openmaakt
als er veel rookvorming is laag blijven er kunnen backdraft flasover,rollover komen. Dus ga bukkend laag de kamer in. want jij doet de deur open en dan komtdaar misschien die flasover rollover of backdraft. houd je trui voor je mond bij veel rook,daar kunnen je longen door weg branden
en natuurlijk niet vergeten de brandweer te bellen haha jaaaaaaaa komt intelligent over,me zoon zit bij de jeugdbrandweer leer veel van hem over brand |
Wat voelt het veilig hiiiiieeeeerrrrrr
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:35
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Wat voelt het veilig hiiiiieeeeerrrrrr
|
ha ha ha jaaa heavy he die backdrafts enzo,helpt wel goed tegen spinnen die op het plafond zitten.haha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:35
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Wat voelt het veilig hiiiiieeeeerrrrrr
|
ha ha ha jaaa heavy he die backdrafts enzo,helpt wel goed tegen spinnen die op het plafond zitten.haha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:37
|
|
|
PETRA411 schreef: | bij brand,je moet naar een andere kamer,daar ligt help jekind bv voorzichtig voelen of de deur warm is,dan weet je hoe erg de brand is,altijd laag blijven, laag heb je meer zuurstof en is het koeler is de deur heeeel warm,gebruik hem als schild als je de deur openmaakt
en natuurlijk niet vergeten de brandweer te bellen haha jaaaaaaaa komt intelligent over,me zoon zit bij de jeugdbrandweer leer veel van hem over brand |
ff aanvullinkje: is de deur héél warm..... maak hem dan NIET open! Kennelijk is het vuur al te groot, waardoor je als burger niet in staat bent om te blussen. Op de brandweer wachten dus! Door de deur te openen, voeg je zuurstof aan de brand toe, wat hem nog heviger kan maken, en jou erbij in een steekvlam te verschroeien......
|
|
Naar boven |
|
|