Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 18 januari 2010, 10:46
|
|
|
BEERTJE618 schreef: | Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar zijn we weer voor 3 daagjes |
voor 3 daagjes maar?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEERTJE618
|
|
Geplaatst: maandag 18 januari 2010, 12:13
|
|
|
MARISKA601 schreef: | voor 3 daagjes maar? |
Ik kreeg niet meer gratis van cm
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEERTJE618
|
|
Geplaatst: maandag 18 januari 2010, 12:16
|
|
|
HAAS141 schreef: | euh bbq doet ook wonderen |
Hihi tja die bbq's waren echt een groot succes!
Heeft er voor gezorgt dat ik alweer sinds 1 dec 2008 samenwoon met Rene401 ( geen lid meer)
Pa, wanneer komt er weer een bbq ??? word wel weer tijd hé
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 18 januari 2010, 13:37
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Het effect op je lichaam word veroorzaakt door het roken, en zodoende is het roken in geval van de verslaving net zo goed zonde
Maar ik denk zomaar dat dit topic een "gebed zonder eind" word...ik denk doe wat je goed dunkt en respecteer dat een ander het daar wellicht niet mee eens is...uiteindelijk is er maar Eén die mag (en zal) oordelen... |
Persoonlijk drink ik wijn en rook niet maar snap wel dat mensen dat af en toe willen. Het is rustgevend en opwekkend en kennelijk hebben we die behoefte.
Toch is er wel een gradueel verschil. Iemand met diabetes die rookt, breekt zijn lichaam wel snel af. Internisten hebben als kreet dat roken voor een diabeet gelijk staat aan bidden om complicaties. Als je dan als diabeet door blijft roken heb je wel een keus gemaakt voor snel verslechterende bloedvaten, geleidelijke blindheid en nieren die het opgeven. Dat is toch een verschil met mijn grootvader die elke zondagochtend na de preek een sigaar opstak. Een rokende diabeet kan zich wel wijsmaken dat hij geen onruststoker is, in een ontspannen sfeer gezelligheid om zich heen verzamelt en er andere dingen ook slecht zijn, hij neemt wel veel meer risico. En hoewel iedereen van het roken af kan komen, je moet het gewoon echt willen, maakt het wel uit hoe je rookt. Bij sommige ziektes tast roken de gezondheid op een onverantwoorde wijze aan en dat is toch anders dan af en toe eentje opsteken.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 19 januari 2010, 21:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 18 januari 2010, 13:46
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Nou Chat, volgens mij kun je best wat besparen als je bijv. TV, PC enz. gewoon uit doet i.p.v. dat het stand-by staat bijvoorbeeld. Bij weinig inkomsten kan dat veel uitmaken, denk ik ... | Misschien ben ik een van de weinigen die eens een keer zijn nota leest.
De jaarlijkse kosten voor mijn electriciteit maken slechts 1/7 onderdeel uit van de energierekening.
De energiebelasting kost mij meer dan electriciteit.
De kosten voor gasverbruik is meer dan 2 keer zoveel dan electriciteit.
Waarom wordt dan zoveel nadruk gelegd op verbruik van electriciteit? En omdat daar in mijn ogen nauwelijks winst te behalen is, zij het met heel veel moeite, doe ik daar de moeite gewoon niet voor.
Wel let ik op standby apparaten, maar dat is omdat het gevaarlijk is de apparaten de hele tijd op standby te laten staan.
Bovendien heb ik geen geldproblemen, kan goed leven, heb geen schulden en heb ook genoeg geld om af en toe wat extra's te doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: maandag 18 januari 2010, 14:19
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Hoeveel padden had je in je soep gedaan ??
|
Hay Cross, ik dacht dat ik het verkeerd had geformuleerd,maar toch ff nagevraagd bij de slager, het is toch bospaddensoep..... van de keurslager nog wel. Het smaakt naar champignonsoep, en dr zit geen kikkervlees in...het was ook niet drillerig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: maandag 18 januari 2010, 14:22
|
|
|
INKA401 schreef: | ik was dit weekend bij mijn vriendin in hengelo ... de dag begon met een heerlijk ontbijt ... je kent dat wel, mmmm ... warme afbakbroodjes ... een ruime keus uit belég ... een gekookt eitje ... jusdorange, héérlijk met onze kids aan tafel ... en na genieten van een heerlijke koffie ... daarna iedereen puchen om naar de kerk te gaan ... geef toe ... vinden de kids niet altijd even leuk hoor, en zal wel herkenbaar zijn ... we waren deze keer best vroeg ... dat wil zeggen, wel 5 min. voor tijd hahaha, en is wel eens anders hoor... aangekomen in de kerk worden we begroet door bekénden, en wensen ons een gezegende dienst ... nou luitjes ... élke keer dat wij samen met onze kids daar zitten ... vind ik al zó bijzonder, dat het voor mij al niet meer stuk kan ... mijn lieve anneke en ik zitten de hele dienst met de handen sámen ... ik kijk dan wel eens om mij heen of anderen dat óók doen ... en weet dat digene áchter mij zit óók doen ... maar moet dan ook wel constateren dat dat niet veel gedaan word ... jammer toch? ... tis zóó fijn om dát met je geliefde te ervaren ... thuis gekomen ... koffie met wat lekkers ...de kids op de bank genietend hopende dat ze maar iets van de dienst hebben mee gekregen, en dat proefde ik ook wel ... waaauw , wát een zondag ... ik ben dankbaar... s'middags zijn we samen wezen wandelen in de sneeuw ... mmmm ... zóó romantisch ... en genoten van elkaar ... eenmaal thuis gekomen, genieten van een glaasje wijn ... samen het avond eten bereiden ... en weer genieten van onze kids ... en dan komt het afscheid ... is telkens weer zóó moeilijk ... maar het moét ik rij naar huis ... een 160 km ... het lijkt idd vér ... en oeps ... moelijk hoor ... tis vér ja ... héél ver ... maar jullie moesten eens weten wat liefde voor elkaar kan betekenen ... afstand speeld dan totaal geen rol, jullie snap? ik kijk uit wanneer mijn liefje volgende week weer naar mij toe komt ... en verras haar dan alwéér met zón super weekend ... mmmm ik kijk er naar uit ... sorry dat ik zo ópen bent ... thats me ... |
Fijn dat jullie zo gelukkig zijn met elkaar en met de kids. Geniet er maar van hoor.....het is altijd fijn om te horen dat mensen het geluk weer gevonden hebben
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op maandag 18 januari 2010, 14:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEERTJE618
|
|
Geplaatst: maandag 18 januari 2010, 14:56
|
|
|
Hé Paps ( inka voor degene die het niet weten is mijn paps) Wat een leuk topic heb je geopend, zal ik is even neer zetten wat ik de afgelopen tijd heb gedaan.
Solliciteren, solliciteren, solliciteren en uhm.... nog eens solliciteren...
De afgelopen 2 weken ben ik bezig met het zoeken naar een werk en leer bedrijf, ik ga namelijk in september weer naar school toe en de opleiding Helpende zorg en welzijn 2 doen. Daarvoor ben ik opzoek naar werk en leerbedrijf liefst basisschool of kinderdag verblijf. In de afgelopen 2 weken heb ik bij 45 kinderdag verblijven gesolliciteerd, daar moet er toch ééntje tussen zitten zou ik zo denken maar helaas heb ik al meer dan de helft aan afwijzingen terug gekregen. De brief + CV + werk ervaringen zijn allemaal goed vertellen ze me, maar helaas hebben ze geen plek voor een BBLer... Vandaag dus maar weer is het internet afgestruind opzoek naar basisscholen heb er 17 gevonden en dus bij allemaal gesolliciteerd dus ik hoop dat ik nu echt een bericht terug krijg waar ik mag komen werken en leren. Bij 62 bedrijven nu gesolliciteerd daar zal er toch wel ééntje tussen zitten???? Verder heb ik van het weekend een gesprek gehad om 2 avonden in de week van 17.30 tot 23.00 uur te gaan oppassen op 2 jongens van 3 en 6 jaar, gelukkig was het allemaal heel erg positief maar moet nog even afwachten want a.s zaterdag krijg ik pas te horen of het allemaal door gaat... spannend dus.... ook ga ik a.s zaterdag de open dag van het ROC Flevoland om daar nog het één en ander aan informatie te vragen op de opleidingen... Wil namelijk eerst Helpende zorg en welzijn 2 gaan doen en daarna Pedagogisch werk 3...
Dus we zijn druk met van alles en nog wat... Natuurlijk ook nog steeds ( al vanaf aug.) aan het solliciteren naar een baan voor doordeweeks overdag tot september want vanaf dan ga ik aan de opleiding beginnen.
Misschien dat jullie begrijpen dat ik het solliciteren nu wel een beetje zat ben.... Maar we houden moed, want '' Ooit komt alles weer goed! ''
Laatst aangepast door
|
BEERTJE618
|
op maandag 18 januari 2010, 14:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ELLY361
|
|
Geplaatst: maandag 18 januari 2010, 15:29
|
|
|
[quote=BEERTJE618]Hihi tja die bbq's waren echt een groot succes!
Heeft er voor gezorgt dat ik alweer sinds 1 dec 2008 samenwoon met Rene401 ( geen lid meer)
Pa, wanneer komt er weer een bbq ??? word wel weer tijd hé [/quote
hahaha wij wachten op de bbq dus , tja die bbqs zijn altijd leuk ja daar heb je gelijk in beertje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 18 januari 2010, 15:55
|
|
|
BEERTJE618 schreef: | Ik kreeg niet meer gratis van cm |
nou ja seg dat is echt om van te
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: maandag 18 januari 2010, 16:26
|
|
|
weer terug beer? cool
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: maandag 18 januari 2010, 16:29
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Dit is zeker interessante materie en een mooie kans om eens bij onszelf na te gaan hoe we hierin staan. Juist 'dissidenten' als deze Klaas Hendrikse houden de gemeenten met elkaar in gesprek en houden ons wakker en hebben mede daardoor een bindende werking. Ook juist een aantrekkingskracht voor mensen die twijfelen en al uit de kerk zijn getreden en nog zoekende zijn naar wie God nu eigenlijk is en waar vooral. Ongelofelijk dat God niet als Persoon erkennen een struikelblok is voor PKN. God kan nooit een Persoon zijn, een persoon is een interpretatie, een benoeming van een mens. God overstijgt de mens op alle fronten.
De drieëenheid is voor mij een begrip; een hulpmiddel om de werking van God min of meer te verbeelden, te kanaliseren of te benoemen, te karakteriseren wellicht, met als doel God min of meer begrijpelijk te maken. Het helpt. Wat is waarheid?
Dat je het als gemeente niet allemaal met elkaar eens hoeft te zijn vind ik een basisrecht van de mens. Je mag zijn wie je bent zoals God je heeft gemaakt, met je eigen referentiekader, je eigen persoonlijke ontwikkeling en daaruit voortvloeiende aan verandering onderhavige opvattingen en belevingen, ook op het gebied van je geloof. Juist die diversiteit, die pluriforme eenheid maakt ons gemeente, een levende gemeente van mensen die met elkaar leven.
Petje af voor Klaas Hendrikse en sterkte in deze turbulente fase in uw leven.
Denke we aan Huub Oosterhuis, ook een 'dissident'. Hoe ontzettend veel heeft hij betekend en betekent hij nog steeds voor vooral de intelligentia onder de gelovigen. Onze studentenekklesia zit vol met jongeren en moderndenkenden, Huub Oosterhuis wordt er wekelijks gezongen en geciteerd. |
Mag ik jou eens vragen Mieke hoe jij Jezus Christus belijdt: Wie is de Here Jezus ?. In de bijbel staat n.l. letterlijk wie en wat de Heer is en daaraan kun je herkennen of iemand uit God is of niet. Bij voorbaat mijn dank!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 18 januari 2010, 16:50
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Dit is zeker interessante materie en een mooie kans om eens bij onszelf na te gaan hoe we hierin staan. Juist 'dissidenten' als deze Klaas Hendrikse houden de gemeenten met elkaar in gesprek en houden ons wakker en hebben mede daardoor een bindende werking. Ook juist een aantrekkingskracht voor mensen die twijfelen en al uit de kerk zijn getreden en nog zoekende zijn naar wie God nu eigenlijk is en waar vooral. Ongelofelijk dat God niet als Persoon erkennen een struikelblok is voor PKN. God kan nooit een Persoon zijn, een persoon is een interpretatie, een benoeming van een mens. God overstijgt de mens op alle fronten.
De drieëenheid is voor mij een begrip; een hulpmiddel om de werking van God min of meer te verbeelden, te kanaliseren of te benoemen, te karakteriseren wellicht, met als doel God min of meer begrijpelijk te maken. Het helpt. Wat is waarheid?
Dat je het als gemeente niet allemaal met elkaar eens hoeft te zijn vind ik een basisrecht van de mens. Je mag zijn wie je bent zoals God je heeft gemaakt, met je eigen referentiekader, je eigen persoonlijke ontwikkeling en daaruit voortvloeiende aan verandering onderhavige opvattingen en belevingen, ook op het gebied van je geloof. Juist die diversiteit, die pluriforme eenheid maakt ons gemeente, een levende gemeente van mensen die met elkaar leven.
Petje af voor Klaas Hendrikse en sterkte in deze turbulente fase in uw leven.
Denke we aan Huub Oosterhuis, ook een 'dissident'. Hoe ontzettend veel heeft hij betekend en betekent hij nog steeds voor vooral de intelligentia onder de gelovigen. Onze studentenekklesia zit vol met jongeren en moderndenkenden, Huub Oosterhuis wordt er wekelijks gezongen en geciteerd. |
Het woord dissidenten vind ik persoonlijk te vriendelijk. De PKN heeft een geloofskader waarbinnen de verkondiging dient te geschieden. Dat is een fundamenteel beginsel. Als je je daar als predikant niet in kunt vinden, stap dan over naar een andere kerkgemeenschap of begin voor jezelf. Als je bewust buiten het kader gaat, verspreid je, naar de regel van de kerk, een valse leer. Je bent dan dus gewoon een rottingsproces dat uitgesneden en verwijderd dient te worden.
Ik ken dhr. Hendrikse verder niet, maar dat andere voorbeeld, dhr. Oosterhuis doet toch regelmatig uitspraken waarbij zelfs bij mij de haren te berge rijzen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENKEMAN399
|
|
Geplaatst: maandag 18 januari 2010, 19:34
|
|
|
Hoi allen,
Ik heb hem ook, zeker een inspirerende film. Wat me opviel....ik heb in het begin van de film meegelezen in een nbg51 vertaling en de ondertiteling was letterlijk hetzelfde. Kan helaas niet zeggen of dit hetzelfde is voor de rest van de film..... Maar voorzover ik kan beoordelen dus een bijbelgetrouwe film wat de gesproken tekst betreft.
Trouwens voor zover ik begrepen heb via grootnieuwsradio komt er een nieuwe film uit van het evangelie van Johannes.....ben benieuwd.
Mvg. Henk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: maandag 18 januari 2010, 19:51
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Mag ik jou eens vragen Mieke hoe jij Jezus Christus belijdt: Wie is de Here Jezus ?. In de bijbel staat n.l. letterlijk wie en wat de Heer is en daaraan kun je herkennen of iemand uit God is of niet. Bij voorbaat mijn dank! |
Ik voel me niet geroepen door jou gewogen te worden, Solafide, dank je wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 18 januari 2010, 19:51
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Hay Cross, ik dacht dat ik het verkeerd had geformuleerd,maar toch ff nagevraagd bij de slager, het is toch bospaddensoep..... van de keurslager nog wel. Het smaakt naar champignonsoep, en dr zit geen kikkervlees in...het was ook niet drillerig. |
Bestaat bospaddensoep echt, Carien? Grapje zeker Als je 't bij de keurslager kunt kopen, zitten er vast wel padden in. Brrrr....... Bospaddestoelensoep ken ik wel trouwens. Leuk woord voor galgje ook.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: maandag 18 januari 2010, 19:55
|
|
|
INKA401 schreef: | uuuuuh niet? | nope ik haal ze niet meer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: maandag 18 januari 2010, 19:58
|
|
|
PIETER649 schreef: | Het woord dissidenten vind ik persoonlijk te vriendelijk. De PKN heeft een geloofskader waarbinnen de verkondiging dient te geschieden. Dat is een fundamenteel beginsel. Als je je daar als predikant niet in kunt vinden, stap dan over naar een andere kerkgemeenschap of begin voor jezelf. Als je bewust buiten het kader gaat, verspreid je, naar de regel van de kerk, een valse leer. Je bent dan dus gewoon een rottingsproces dat uitgesneden en verwijderd dient te worden.
Ik ken dhr. Hendrikse verder niet, maar dat andere voorbeeld, dhr. Oosterhuis doet toch regelmatig uitspraken waarbij zelfs bij mij de haren te berge rijzen. |
Ik ken hem ook niet, Pieter, en het ontkennen van het bestaan van God onderschrijf ik absoluut niet. Er zijn echter dingen die hij schrijft die ik interessant vind om over na te denken. Hij durft aan de zelfgenoegzaamheid van sommige elementen in de PKN te schudden. Ik ben het met hem eens als hij zegt dat het niet kan kloppen dat alleen christenen het recht hebben op Gods Licht, en alle niet christenen tot de duisternis gedoemd zijn. Ik ken mensen die nietchristen zijn en wel mooie, goede, gezonde, weldenkende, goedlevende, dienende mensen zijn, hoor, die gelukkig (in het Licht van Gods Liefde) leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: maandag 18 januari 2010, 20:04
|
|
|
PIETER649 schreef: | Het woord dissidenten vind ik persoonlijk te vriendelijk. De PKN heeft een geloofskader waarbinnen de verkondiging dient te geschieden. Dat is een fundamenteel beginsel. Als je je daar als predikant niet in kunt vinden, stap dan over naar een andere kerkgemeenschap of begin voor jezelf. Als je bewust buiten het kader gaat, verspreid je, naar de regel van de kerk, een valse leer. Je bent dan dus gewoon een rottingsproces dat uitgesneden en verwijderd dient te worden.
Ik ken dhr. Hendrikse verder niet, maar dat andere voorbeeld, dhr. Oosterhuis doet toch regelmatig uitspraken waarbij zelfs bij mij de haren te berge rijzen. |
Hij heeft zich zeker te boud uitgesproken door Gods bestaan te ontkennen, nogal dom van hem want daardoor is hij de PKN uitgejaagd, dat had hij kunnen weten. Net als Jezus kijk ik graag verder dan regeltjes, die overigens nodig zijn, hoor, maar vaak de mens gruwelijk beknotten en onrecht aandoen als ze verkeerd worden ingezet.
Kan je me een voorbeeld geven van een uitspraak van Huub Oosterhuis die bij jou de haren te berge doen rijzen? Ik ken ze bij lange niet allemaal nl. en ik vind sommige van hem ronduit geniaal en prachtig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: maandag 18 januari 2010, 20:05
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Ik probeer me dat voor te stellen maar volgens mij kan dat haast niet. Ik luister doorgaans vrij oplettend naar preken en ik weet heel zeker dat dat er velen met me zijn die dat ook doen. Tussenzinnen of zinsconstructies kunnen al vragen oproepen. En dan vijfentwintig jaar iets verkondigen waar velen het niet mee eens zullen zijn? Het lijkt me haast ondenkbaar.
Thomas |
Idd Thomas ik kan het me ook niet voorstellen dat het niemand opgevallen is..[/quote]
Mee eens, lijkt me ondenkbaar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 18 januari 2010, 20:08
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Misschien ben ik een van de weinigen die eens een keer zijn nota leest.
De jaarlijkse kosten voor mijn electriciteit maken slechts 1/7 onderdeel uit van de energierekening.
De energiebelasting kost mij meer dan electriciteit.
De kosten voor gasverbruik is meer dan 2 keer zoveel dan electriciteit.
Waarom wordt dan zoveel nadruk gelegd op verbruik van electriciteit? En omdat daar in mijn ogen nauwelijks winst te behalen is, zij het met heel veel moeite, doe ik daar de moeite gewoon niet voor.
Wel let ik op standby apparaten, maar dat is omdat het gevaarlijk is de apparaten de hele tijd op standby te laten staan.
Bovendien heb ik geen geldproblemen, kan goed leven, heb geen schulden en heb ook genoeg geld om af en toe wat extra's te doen. |
Oke, qua geld hoeft het dus niet wat jou betreft, maar is het ook niet beter voor het milieu als je minder zou verbruiken ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: maandag 18 januari 2010, 20:09
|
|
|
HENK710 schreef: | Ongelooflijk?
- Wij zijn geschapen naar Gods beeld.
- God wil relatie met ons.
- God introduceert zich aan ons als Vader, Zoon en Geest in mijn ogen toch zeker persoonlijk.
Dat God mensen overstijgt, oké. Maar hoe dat Hem ineens tot een non-persoon maakt is mij een raadsel.
Scherp en alert houden van elkaar is inderdaad een van de mooie dingen van verschil in gedachtengang. Dat biedt een mens groeiruimte. Eenheid in de gemeente is wat mij betreft dus inderdaad ook iets anders als eenheidsworst.
Maar er is toch wel een bepaalde basis die we wel gelijk (dienen te) hebben in mijn ogen. En daar vind ik de gedachtengang van Klaas Hendrikse toch wat scheef gaan met het ontkennen van God. Het blijft wel bijzonder dat hij dit blijkbaar al 25 jaar verkondigt, terwijl er pas recent ophef over is ontstaan. Hoe dat komt...ik weet het niet...iemand een idee? |
Het ontkennen van God is niet een stelling waarmee ik het eens ben, laat dat duidelijk zijn. God is voor mij de basis, de Schepper van alle leven.
Met al die punten ben ik het met je eens, toch zie ik God als vele malen groter dan een Persoon.
Laatst aangepast door
|
MIEKE364
|
op maandag 18 januari 2010, 20:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 18 januari 2010, 20:12
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Het ontkennen van God is niet een stelling waarmee ik het eens ben, laat dat duidelijk zijn. God is voor mij de basis, de Schepper van alle leven.
Met al die punten ben ik het met je eens, toch zie ik God als vele malen groter dan een Persoon. |
Je ontkent echter wel dat Jezus de Enige Weg tot de Vader is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 18 januari 2010, 20:12
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Ik ken hem ook niet, Pieter, en het ontkennen van het bestaan van God onderschrijf ik absoluut niet. Er zijn echter dingen die hij schrijft die ik interessant vind om over na te denken. Hij durft aan de zelfgenoegzaamheid van sommige elementen in de PKN te schudden. Ik ben het met hem eens als hij zegt dat het niet kan kloppen dat alleen christenen het recht hebben op Gods Licht, en alle niet christenen tot de duisternis gedoemd zijn. Ik ken mensen die nietchristen zijn en wel mooie, goede, gezonde, weldenkende, goedlevende, dienende mensen zijn, hoor, die gelukkig (in het Licht van Gods Liefde) leven. |
ik heb een stukje uit jouw tekst rood gearceerd. hoe rijm je deze uitspraak met de uitspraak van Jezus dat " niemand tot de Vader kan komen, dan door de Zoon"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 18 januari 2010, 20:19
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Ik ben het met hem eens als hij zegt dat het niet kan kloppen dat alleen christenen het recht hebben op Gods Licht, en alle niet christenen tot de duisternis gedoemd zijn. Ik ken mensen die nietchristen zijn en wel mooie, goede, gezonde, weldenkende, goedlevende, dienende mensen zijn, hoor, die gelukkig (in het Licht van Gods Liefde) leven. |
- Recht op Gods liefde is inderdaad niet enkel weggelegd voor christenen. Dat recht geldt iedereen als Zijn schepsel. Hij klopt dus wel bij iedereen aan met het aanbod van Zijn liefde. Maar of ieder dat ook beantwoordt...dat zal de toekomst uitwijzen
- Als je met je recht op Gods liefde bedoelt dat Jezus niet nodig zou zijn, dan hebben we een heel ander verhaal. Want als christen geloven we toch juist dat Jezus onze Weg tot behoud is, waar Chatuliem en Pieter ook al even op wijzen.
Misschien is het goed om je woorden even te verduidelijken door aan te geven welke van de beide invullingen het beste past bij jouw opmerking?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 18 januari 2010, 20:23
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Kan je me een voorbeeld geven van een uitspraak van Huub Oosterhuis die bij jou de haren te berge doen rijzen? Ik ken ze bij lange niet allemaal nl. en ik vind sommige van hem ronduit geniaal en prachtig. |
Er is op de website van de SP een interview met hem waar hij opmerkelijke uitspraken in doet :
http://www.sp.nl/nieuws/tribune/200410/interview_huub_oosterhuis.shtml
Niet iedereen zal de moeite nemen het hele interview te lezen, daarom hier een vraag en antwoord uit dat interview :
U legt in uw bijdrage aan het boek ‘Socialisme, What’s Left?’ een duidelijk verband tussen de utopische gedachte van Marx en het streven naar een ‘nieuwe wereld’. Gelooft u naast een paradijs op aarde ook in een leven na de dood?
‘De bijbel weet feitelijk niks van een leven na de dood of een hiernamaals. Het bijbelverhaal gaat over een fatsoenlijk leven op aarde.’
‘Laten we zeggen dat ik op een hiernamaals hoop. Geloven vind ik een moeilijk werkwoord. Het riekt zo naar stellige zekerheid en halfzachte gevoelens bij de muziek van Bach. Dat vind ik allemaal best hoor, maar geloven betekent voor mij in eerste instantie krediet geven. Zo geef ik krediet aan het bijbelverhaal, het is het beste verhaal dat ik ken.’
‘Van het hiernamaals weten we echter niks. Maar we zijn nou eenmaal wezens die graag muziek maken en sprookjes schrijven, dus fantaseren we er driftig op los. Toch heb ik zeker hoop dat er leven na de dood is. En ik kan me daar best iets bij voorstellen.’
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 18 januari 2010, 20:25
|
|
|
INKA401 schreef: | oke, een andere mogenlijkheid is om eens op klussen.nl te kijken als je een paar werken binnen hebt, als een speer voor jezelf gaan beginnen ... suxes. |
Ook al was het ver weg, ik wil wel ff kwijt dat ik het super van je vindt Inka dat je die zorg hebt voor in dit geval Rell ... daarom krijg je van mij een knuffeltje ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 18 januari 2010, 20:25
|
|
|
Wat ik erg vind, is dat hij iemand is, die beter moet weten. Maar Gods Woord en Wijsheid aan de kant schuift en zijn eigen wijsheid er voor in de plaats stelt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 18 januari 2010, 20:26
|
|
|
BEERTJE618 schreef: | Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar zijn we weer voor 3 daagjes |
Aaaaah voor 3 daagjes maar ... maar toch leuk jullie hier weer te zien Beertje en Rene' ... voor jullie een hele dikke knuffel !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 18 januari 2010, 20:29