Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 17 januari 2010, 20:46
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=JlnBBckmOZY&feature=related
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 17 januari 2010, 20:47
|
|
|
JILL658 schreef: | Pakte mijn post en daar was de afrekening van de energienota. Spannend heb ik het goed gedaan dit jaar. Moet ik bij betalen of krijg ik wat terug. Elk jaar is dat steeds een streven van mij om minder te verbruiken, maar of dat werkelijk ook lukt is de vraag. Veel opgelet , steeds de lichten uit. De cv wat eerder zachter en toch lekker warm houden. Alle stekkers eruit voor de nacht, want ik heb gehoord dat ook al is het uit je apperatuur en de stekker zitten nog in het stopcontact dan blijft het energie pakken. Veel gemopper hier waarom zijn die stekker er steeds uit???? Ben benieuwd wat het me heeft opgeleverd? Envelop open gescheurd en jawel hoor daar staat het TE VEEL IN REKENING GEBRACHT bijna 70eurotjes. Het was dus de moeite waard, van al dat stekkergetrek!!! Leuk begin van de dag | Laatst ook mijn energierekening gekregen...Stekkers laat ik altijd in de apparaten zitten. Pas als ik naar bed ga, gaat de verwarming uit. Ik heb dag en nachtstroom maar was vaak overdag. Vind de bezuinigingen op electriciteit onzin, is toch alleen maar met tientjes op jaarbasis naar beneden te brengen. Trek me er dus ook niks van aan. 187 euro teruggekregen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 17 januari 2010, 20:58
|
|
|
Deze staat niet op youtube, dan maar tekst over typen.
Van de CD Dichterbij van Ralph van Manen:
SLAAP ZACHT
Slaap maar zacht en doe je ogen dicht, Nog een laatste verhaal en een kus op je gezicht Kruip maar weg onder de dekens, je hebt vandaag genoeg gedaan En je hoeft niet bang te zijn, ik laat wel een lichtje aan Slaap maar gauw, papa houdt van jou
Ik zorg voor jou, je bent nu nog zo klein Tot de dag dat ik je los moet laten wil ik er voor je zijn Met vallen en met opstaan in vreugde en verdriet Wil ik je beste vriend zijn Ook als je later de dingen anders ziet Maar tot die tijd ben jij papa's kleine meid
De wijzers van de klok, ze draaien veel te vlug De tijd die vliegt aan ons voorbij En Als je later groot bent en je kijkt terug Dan Hoop ik dat je denkt aan mij Met een lach en een traan
Want als we ooit afscheid moeten nemen Doet dat veel verdriet Maar een ding moet je niet vergeten Er is er Een die ons altijd ziet Slaap nu maar zacht, Papa houdt de wacht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 17 januari 2010, 21:13
|
|
|
PIETER649 schreef: | 2 mensen van hetzelfde geslacht... door een speling van de natuur hebben ze deze gevoelens... wellicht is het een doorn in hun vlees, een uitdaging van God, hun kruis op deze aarde. Hebben ze er om gevraagd? Hebben ze het gezocht? Vast niet!!
Toch zoeken ze Jezus in hun leven, zoeken hem als hun Zaligmaker. Ze zoeken samen, want.... ze houden van elkaar.
Deze mensen zoeken een kerk of gemeente waar ze zich thuis mogen voelen. Op oud-testamentische wijze pakken ze de hoornen van het altaar beet, zo hebben ze recht op Gods bescherming!! Teveel willen hier dorpelwachter zijn... voor God besluiten wie er deel hebben aan Zijn genade.
Wie meent te staan, zie toe dat hij-zij niet valle.... |
En wie ben jij dan wel Pieter......want je strooit hier constant met kwalificaties rond.....zoals betweters....dorpelwachters.... en speelt ondertussen voor rechter, die boven de zaak staat en wel eens even iedereen hier meent zijn plek aan te kunnen wijzen en op zijn plek te zetten.
Inderdaad...wie meent te staan, zie toe dat hij/zij niet valle, maar Jezus Christus mijn Heer zal er op toezien, dat Zijn kinderen niet vallen, wees daarvan overtuigd.
Volg jij zelf nu maar Jezus, want het is jouw zaak niet wie er valt of wie er niet valt.
Johannes 21 : 21 Toen Petrus hem zag vroeg hij Jezus: ‘En wat gebeurt er met hem, Heer?’ 22 Maar Jezus antwoordde: ‘Het is niet jouw zaak of hij in leven blijft totdat ik kom. Maar jij moet mij volgen.’
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: zondag 17 januari 2010, 21:18
|
|
|
PIETER649 schreef: | 2 mensen van hetzelfde geslacht... door een speling van de natuur hebben ze deze gevoelens... wellicht is het een doorn in hun vlees, een uitdaging van God, hun kruis op deze aarde. Hebben ze er om gevraagd? Hebben ze het gezocht? Vast niet!!
Toch zoeken ze Jezus in hun leven, zoeken hem als hun Zaligmaker. Ze zoeken samen, want.... ze houden van elkaar.
Deze mensen zoeken een kerk of gemeente waar ze zich thuis mogen voelen. Op oud-testamentische wijze pakken ze de hoornen van het altaar beet, zo hebben ze recht op Gods bescherming!! Teveel willen hier dorpelwachter zijn... voor God besluiten wie er deel hebben aan Zijn genade.
Wie meent te staan, zie toe dat hij-zij niet valle.... |
Mooi!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 17 januari 2010, 21:20
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | En wie ben jij dan wel Pieter......want je strooit hier constant met kwalificaties rond.....zoals betweters....dorpelwachters.... en speelt ondertussen voor rechter, die boven de zaak staat en wel eens even iedereen hier meent zijn plek aan te kunnen wijzen en op zijn plek te zetten.
spiegeltje spiegeltje aan de wand...
Inderdaad...wie meent te staan, zie toe dat hij/zij niet valle, maar Jezus Christus mijn Heer zal er op toezien, dat Zijn kinderen niet vallen, wees daarvan overtuigd.
Volg jij zelf nu maar Jezus, want het is jouw zaak niet wie er valt of wie er niet valt.
nee, das jouw afdeling toch?
Johannes 21 : 21 Toen Petrus hem zag vroeg hij Jezus: ‘En wat gebeurt er met hem, Heer?’ 22 Maar Jezus antwoordde: ‘Het is niet jouw zaak of hij in leven blijft totdat ik kom. Maar jij moet mij volgen.’ |
als Petrus zich er al niet druk over hoeft te maken... wie ben jij dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 17 januari 2010, 21:30
|
|
|
'k Ben vandaag gezellig een dagje naar m'n ouders geweest, lekker bijgekletst over van alles en nog wat.
Verder heb ik een mooie preek gehoord n.a.v. Filippensen 4: 1-9. Het 6de vers werd er uitgelicht. Mooi, om de week mee in te gaan!
SV Weest in geen ding bezorgd; maar laat uw begeerten in alles, door bidden en smeken, met dankzegging bekend worden bij God.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 17 januari 2010, 21:31
|
|
|
PIETER649 schreef: | als Petrus zich er al niet druk over hoeft te maken... wie ben jij dan? |
Ehh....ik maak mij er niet druk over, maar ik meen hier te lezen, dat jij er je druk over maakt.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 17 januari 2010, 21:36
|
|
|
RELLOK036 schreef: | zoepeh en nog ens zoepuh? is dat feesten... maar euhm wat heeft carnaval/vasteloavend nu te maken met dit topic? eigenlijk? |
Carnaval is het feest van het vlees. En ja, dat komt van de boerderij. En het is van origine ook nog een katholiek, dus christelijk feest ter inleiding van de 40-dagentijd. Alleen behoort de combinatie man/vrouw niet geheel tot die vastentijd geloof ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 17 januari 2010, 21:37
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Ehh....ik maak mij er niet druk over, maar ik meen hier te lezen, dat jij er je druk over maakt......... |
Schat... het laat mij Siberisch... ik vind het alleen zo harteloos allemaal
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 17 januari 2010, 21:49
|
|
|
PIETER649 schreef: | Schat... het laat mij Siberisch... ik vind het alleen zo harteloos allemaal |
Het laat je Siberisch , maar toch vind je het harteloos...? Wat is het nou, want dit is op 2 gedachten hinken.
Als je het harteloos vind, dan laat het je dus niet Siberisch
Moeilijk die tegenstrijdigheden in zinnen hier op het forum en dan moet je ook nog zulke zinnen gaan lezen en vooral begrijpen, terwijl dit ten enen malen onmogelijk is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 17 januari 2010, 22:03
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=Bn7exBrCiUI
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 17 januari 2010, 22:05
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Het laat je Siberisch , maar toch vind je het harteloos...? Wat is het nou, want dit is op 2 gedachten hinken.
Als je het harteloos vind, dan laat het je dus niet Siberisch
Moeilijk die tegenstrijdigheden in zinnen hier op het forum en dan moet je ook nog zulke zinnen gaan lezen en vooral begrijpen, terwijl dit ten enen malen onmogelijk is. |
Laat ik dan eens duidelijk zijn Die hele ophef over homo´s begrijp ik niet zo goed, het is hun verantwoording tegenover God. Waarom wring jij je dan in alle mogelijke bochten om ze maar te veroordelen? Je hebt al complete bijbelboeken geciteerd. En dan nog beweer je dat je je er niet druk over maakt?
Ik laat iedere zondaar, wat hij-zij ook doet, in zn waarde, wetende dat ik zelf niets beter ben, door zonde tegen andere wetten. In deze zin is het mij dan ook siberisch.ik kan hun zonde toch niet dragen, dat kan alleen Jezus.
En het woordje harteloos... dat is van toepassing op de vele bijdrages, o.a. die van jou... en dat is triest, dat er hier met de bijbel in de hand medechristenen veroordeeld worden. Je kunt die bijbel beter in je hart hebben dan in je hand.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 17 januari 2010, 22:09
|
|
|
Deze vind ik al goed sinds 1980.... Eh Mario, kijk maar niet, straks ga je je weer ergeren
http://www.youtube.com/watch?v=SGb7FBjW3fw
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
APPELTJE402
|
|
Geplaatst: zondag 17 januari 2010, 22:53
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Da's waar Hannah. Alleen met je laatste zin heb ik moeite. Iets krijgen wat je niet verdiend hebt, is genade. Maar ik zou tegenslag geen genade willen noemen... Wat ik probeerde te omschrijven was het gevoel dat ik wel eens krijg dat mensen vinden dat je goede omstandigheden verdient als je 'goed' probeert te leven (naar menselijke maatstaven dan). Ik betrap mezelf er overigens ook op dat ik geneigd ben dat te denken. Zou het niet beter te zijn om te zeggen 'ik gun het je niet dat dat je overkomt ' ipv 'dat verdien je niet'? |
Ik moet denken aan jokobus 1:2, Acht het enkel vreugde, mijn broeders, wanneer u in velerlei beproevingen terecht komt. Dit wil zeggen dat je je moet verheugen in je problemen. Moeilijk? JA! Onmogelijk? Nee! Je moet een aantal dingen weten om dit te kunnen. Allereerst dat beproevingen bij het leven horen. Er staat verschillende keren in de bijbel dat wij vervolgd zullen worden, dat wij niet vreemd moeten op kijken van beproevingen. Weet dat verstand en gevoel iets verschillends is, dat deze twee elkaar tegen kunnen spreken. En weet dat je door beproevingen gevormd wordt zodat je het doel dat God heeft met je leven beter uit kan voeren.
Ik heb dit het afgelopen jaar geleerd, er is brand bij mij thuis geweest waarna ik onwijs kwaad ben geweest op God, woedend. Toen kwam keer op keer deze tekst naar voren en ben me er in gaan verdiepen. Als ik nu terug kijk heb ik heel veel mogen ontvangen door mijn beproeving. De brand heeft veel zegeningen afgeworpen voor mij en mijn familie. Als ik kijk naar alle andere tegenslagen die ik heb gehad zie ik daar zegeningen uit voort komen. Zegeningen die ik niet verdien, dus genade... Ik denk dat tegenslagen zeker wel genade kunnen zijn. Het is maar net hoe je er tegen aan kijkt en wat je met de tegenslag doet.
Elizabeth George heeft een mooi boek hier over geschreven, Gods weg door je beproevingen. Misschien een aanrader als het onderwerp je aanspreekt...
Laatst aangepast door
|
APPELTJE402
|
op zondag 17 januari 2010, 22:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 17 januari 2010, 22:57
|
|
|
PIETER649 schreef: | Laat ik dan eens duidelijk zijn Die hele ophef over homo´s begrijp ik niet zo goed, het is hun verantwoording tegenover God. Waarom wring jij je dan in alle mogelijke bochten om ze maar te veroordelen? Je hebt al complete bijbelboeken geciteerd. En dan nog beweer je dat je je er niet druk over maakt?
Ik laat iedere zondaar, wat hij-zij ook doet, in zn waarde, wetende dat ik zelf niets beter ben, door zonde tegen andere wetten. In deze zin is het mij dan ook siberisch.ik kan hun zonde toch niet dragen, dat kan alleen Jezus.
En het woordje harteloos... dat is van toepassing op de vele bijdrages, o.a. die van jou... en dat is triest, dat er hier met de bijbel in de hand medechristenen veroordeeld worden. Je kunt die bijbel beter in je hart hebben dan in je hand. |
Pieter echt hoor.......je moet nog maar eens goed de hele zaak hier doorlezen, want ik wil hier niemand veroordelen en doe dat niet maar bovenal KAN DAT OOK HELEMAAL NIET.....IK BEN GOD NIET...IK BEN NIET JEZUS, DIE ALLEEN MENSEN AAN EEN RECHTVAARDIG OORDEEL KAN ONDERWERPEN. DAT IS ZIJN JOB ALLEEN.
Ik zeg alleen, lees nog maar eens terug, dat ik persoonlijk niet een weg voorsta om in een levenswijze te volharden, die voor God zondig is en m.i. is dat een huwelijk tussen homosexuelen, net zomin ik een levenswijze van heterosexuelen kan goedkeuren, die voor het huweijk geslachtsgemeenschap hebben, hetgeen net zo goed voor mijzelf ook telt.
Daarom kan ik ook een huwelijk tussen homosexuelen niet billijken. Dat is wat ik wil zeggen. Net zo min ik het samenwonen of een LAT-reatie van heterosexuelen kan billijken.
Ik wil niemand veoordelen, want dat kan ik niet eens. Maar ik kan niet zeggen : ach gaan jullie je gang maar hoor. God vindt dat niet erg.
Als ik geen christen was, zou het me een zorg ueberhaupt zijn geweest, wat mensen doen. Dan zou het me totaal niet kunnen schelen al zouden ze met z'n vijven naar bed gaan met elkaar. En zo dacht ik ook vroeger, voordat de Heer in mijn leven was gekomen.
Ik heb zelf homosexuele vrienden gehad al voordat dit ueberhaupt in Nederland ging spelen. Dat was nog in de periode, dat er nog helemaal niet over gepraat kon worden.
Nu ik een bewust christen ben moet ik mij daar bewust mee uiteenzetten en daar een houding tegenover innemen, ook wat mijn eigen gedrag betreft, want ik leefde vroeger ook frank en vrij en deed, wat zondig was in Gods ogen.
De bijbel leert mij, dat wanneer ik mensen, die in zonde leven niet erop wijs, dat dit niet naar Gods wil is, dan maak ik mij net zo schuldig als diegenen, die het bedrijven. En daar heb ik geen zin in. Daaraan wil ik me niet schuldig maken.
Mensen kunnen dan 2 dingen doen: of ze luisteren ernaar of ze luisteren er niet naar. DAT, Pieter moeten ze zelf weten, maar dan heb ik tenminste mijn best gedaan om het ze te zeggen en geloof me maar Pieter, dat kost mij hopen aan energie.....ik doe het liever niet, maar ik zie me er wel toe geroepen, zoals iedere christen m.i. daartoe is geroepen. Niet om mensen te veroordelen, maar om ze dat op een goede manier te zeggen en ze niet met een kluitje in het riet te sturen.
En dat is liefhebben Pieter. Het zijn tenslotte je vrienden, die je je feilen tonen...dacht ik zo.....want als ik geen christen was zou het me cht een rot zorg zijn wat mensen allemaal doen...als ik er maar geen last van heb.......maar mijn Meester in de hemel wil, dat ik concentieus met mijn medemensen omspring en daarom wring ik mij in bochten om hier zo goed mogelijk mee om te gaan en nogmaals....het kost mij hopen aan energie en tijd....maar dat heb ik wel voor de Heer over en voor mijn naasten en dat alleen om Jezus' wil.
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op zondag 17 januari 2010, 23:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 17 januari 2010, 22:59
|
|
|
PIETER649 schreef: | Deze vind ik al goed sinds 1980.... Eh Mario, kijk maar niet, straks ga je je weer ergeren
http://www.youtube.com/watch?v=SGb7FBjW3fw |
Die kende ik nog niet!
Deze vind ik nog steeds grappig....
http://www.youtube.com/watch?v=OKlJsW3Lqh4
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: zondag 17 januari 2010, 23:29
|
|
|
PIETER649 schreef: | Goh Arjan... ik heb jou er nou nooooooit voor aangezien dat jij je verjaardag viert zoals een brabo carnaval viert. De meeste verjaardagsfeesten komen niet verder dan in een kringetje koffie met gebak, later een frisje of biertje, voor opa een borrel en wat hompies kaas en worst op tafel ... joepie!!!!!!! feessie!!!!!!!!!! |
volgens mij is het tijd voor een feesie bij jou pieter , of was het nou bij mij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: zondag 17 januari 2010, 23:32
|
|
|
mmmm ... een dikke knuffel voor mijn allerliefste anneke ... sorry, ben een beetje héél erg gek op haar ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: zondag 17 januari 2010, 23:33
|
|
|
en weetje wat zo leuk is? ... zei ook op mij ... nou jááá ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: zondag 17 januari 2010, 23:40
|
|
|
RELLOK036 schreef: | eeeeeeeeej johan je bent er weer? en nee ik geen knelknietjes meer halen bij de formido |
uuuuuh niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 17 januari 2010, 23:44
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Laatst ook mijn energierekening gekregen...Stekkers laat ik altijd in de apparaten zitten. Pas als ik naar bed ga, gaat de verwarming uit. Ik heb dag en nachtstroom maar was vaak overdag. Vind de bezuinigingen op electriciteit onzin, is toch alleen maar met tientjes op jaarbasis naar beneden te brengen. Trek me er dus ook niks van aan. 187 euro teruggekregen. |
Nou Chat, volgens mij kun je best wat besparen als je bijv. TV, PC enz. gewoon uit doet i.p.v. dat het stand-by staat bijvoorbeeld. Bij weinig inkomsten kan dat veel uitmaken, denk ik ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zondag 17 januari 2010, 23:58
|
|
|
APPELTJE402 schreef: | Ik moet denken aan jokobus 1:2, Acht het enkel vreugde, mijn broeders, wanneer u in velerlei beproevingen terecht komt. Dit wil zeggen dat je je moet verheugen in je problemen. Moeilijk? JA! Onmogelijk? Nee! Je moet een aantal dingen weten om dit te kunnen. Allereerst dat beproevingen bij het leven horen. Er staat verschillende keren in de bijbel dat wij vervolgd zullen worden, dat wij niet vreemd moeten op kijken van beproevingen. Weet dat verstand en gevoel iets verschillends is, dat deze twee elkaar tegen kunnen spreken. En weet dat je door beproevingen gevormd wordt zodat je het doel dat God heeft met je leven beter uit kan voeren.
Ik heb dit het afgelopen jaar geleerd, er is brand bij mij thuis geweest waarna ik onwijs kwaad ben geweest op God, woedend. Toen kwam keer op keer deze tekst naar voren en ben me er in gaan verdiepen. Als ik nu terug kijk heb ik heel veel mogen ontvangen door mijn beproeving. De brand heeft veel zegeningen afgeworpen voor mij en mijn familie. Als ik kijk naar alle andere tegenslagen die ik heb gehad zie ik daar zegeningen uit voort komen. Zegeningen die ik niet verdien, dus genade... Ik denk dat tegenslagen zeker wel genade kunnen zijn. Het is maar net hoe je er tegen aan kijkt en wat je met de tegenslag doet.
Elizabeth George heeft een mooi boek hier over geschreven, Gods weg door je beproevingen. Misschien een aanrader als het onderwerp je aanspreekt... |
Zou je de brand bij jou thuis (wow, dat lijkt me verschrikkelijk..) echt genadegave kunnen noemen? Dat is voor mij te kort door de bocht... Ik denk aan de tekst dat God alle dingen (dus ook het kwade) doet mee werken ten goede (Rom. 8:28). Dus wat je zegt, dan komt uit de tegenslag zegen en genade voort! En wat betreft Jak. 1:2: door beproevingen worden gelovigen (meestal) meer afhankelijk van God en dat is natuurlijk iets om verheugd over te zijn. Maar blij zijn omdat je God dichtbij je weet, betekent niet dat je blij bent moet zijn met wat je overkomt. Onderstaand artikel is een artikel uit het Nederlands Dagblad van 28 augustus jl. Voor mij staat daarin heel mooi en treffend beschreven hoe we met lijden om mogen gaan en daarom wil ik het met jullie delen...
Quote: | De grote vraag waar we allemaal mee zitten is: 'Waar was God in Kampen toen die moeder met haar gezin op straat knielde en indringend en aangrijpend smeekte of de Here haar kinderen wilde redden uit haar brandende huis?' Wat kunnen we erover worstelen mét God.
Maar worstelen met God verlies je en maakt verder van God los, verbittert! Jacob worstelde er ook zo mee (Genesis 32-33). Hij moet zijn broer Esau ontmoeten en heeft alle reden om daar als een berg tegen op te zien. En voordat hij zijn broer zal ontmoeten, raakt hij ook nog in gevecht met God.
Duidelijk in de worsteling van Jacob is, dat de Here Jacob tegen zijn verstand en gevoel in ermee te hulp wil komen. Dit blijkt niet een worsteling van Jacob mét God te zijn of tégen God, maar een worsteling om samen mét God Esau tegemoet te gaan. Jacob wil dan ook uit die worsteling, aanvechting de zegen van de Here verkrijgen: Ik staak dit gevecht pas als U mij zegent. Dat doet hij door de Here in plaats van tegenstander tot zijn bondgenoot te maken ín de strijd met zijn broer.
Dit is een les voor ons: De Here tot je bondgenoot maken tegenover je pijn, verdriet en gemis. In mijn ogen is dat ook Jezus' missie geweest. En door de Heilige Geest is Hij, doet Hij nóg zo. De Here maakt zich één met ons tégenover ons probleem. Hij zegt: in jouw ziek, eenzaam en verdrietig zijn, ben Ik dat óók (Matteüs 25). Daarom moeten we de strijd met onze moeiten niet tégen God uitvechten, alsof God het probleem is, maar samen mét God, met de Here Jezus die strijd te lijf gaan. Hem ervoor inschakelen; laat Hém dat gevecht maar doen! Er is niks waarin Hij ons niet aanvoelt, meevoelt en Hij laat er ons ook nooit mee zitten. Hij trekt ons lot Zich aan. Hij lijdt er Zelf óók onder. Ds. Geert Boogaard, die drie kinderen moest verliezen én zijn vrouw schrijft dan: 'Wie heeft haar leven ingekort en van haar jaren afgedaan? Ik weet het niet, ik zeg niet: God; ik spreek Hem liever vragend aan: Vond U het ook zo'n zware dag, toen zij te sterven lag?' In die strijd krijgen wij de Heilige Geest en Die geeft ons vrede in onze situatie; een vrede die alle verstand te boven gaat.
Voor mij is dit de juiste houding in ons omgaan met zorgen. Niet knokken mét God over je berg van zorgen, maar sámen met God die berg tegemoet gaan. Zoals iemand zei: 'Als ik al die ellende zie, zeg ik nooit: Waarom doet God daar niks aan. Ik zeg altijd: Gelukkig is God er ook, als Die er niet was, dan zou het nog veel erger, moeilijker zijn.'
Zo hebben ook die 'geloofshelden' geleefd uit Hebreeën 11. Van deze mensen staat dat ze in het geloof gestorven zijn en géén van Gods beloften in vervulling zagen gaan. Blijkbaar wisten deze mensen dat het net zo goed kan zijn dat God pas vervulling van Zijn beloften gaat geven op de nieuwe aarde (13-16). Toch haakten deze mensen niet af. Die belofte was voldoende voor hen. Ze zijn ermee doormidden gezaagd, voor de wilde dieren gegooid (17-40), God greep niet in en soms gingen ze die weg zelfs zingende. Zoals vrienden van ons die lichamelijk erg weinig kunnen en hebben, maar bruisen van geloof, hoop en liefde en de karrentrekkers zijn van hun kerk. Toen ze wat te vieren hadden, zeiden ze: 'Wij willen vandaag niet denken aan wat we niet kunnen en niet hebben'. Met God springen ze over hun muur van zorgen (David). Gods kracht wordt in hun zwakheid volbracht (Paulus).
Hoe je tot zo'n visie komt? Door ons gesprek mét God, ons gebed: Ik laat U niet gaan tenzij U mij zegent. Tegen de berg zeggen hoe groot God is en tegen God hoe groot de berg is! Ons gebed is de kracht om verder te kunnen. Niet dat de situatie dan altijd anders wordt. Er is geen enkele garantie dat ik krijg wat ik vraag. Soms komt dat pas op de nieuwe aarde. Maar ík word anders in die situatie. Er tekent zich een regenboog af in de wolken. Die staat altijd tégen het noorden: juist waar de kou vandaan komt en 't donker is. En als er geen engel komt om uit de narigheid te halen, dan komt een engel je er dwars doorheen leiden. W. van Herwijnen is protestants predikant in Zwijndrecht. |
Laatst aangepast door
|
LIESBETH326
|
op maandag 18 januari 2010, 00:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 18 januari 2010, 01:06
|
|
|
maar goed genoeg hierover,,,,,,,,,,,,,,,,,,op naar het stappen in grun,,
Een echte Groninger gaat niet naar Grun maar noar statttt. Dat was althans zo toen ik op it suderdaip woonde en ik heb daar goede jaren gehad....
Thomas (Fries, maar spreek ook Gronings)
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 18 januari 2010, 01:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: maandag 18 januari 2010, 01:35
|
|
|
ik was dit weekend bij mijn vriendin in hengelo ... de dag begon met een heerlijk ontbijt ... je kent dat wel, mmmm ... warme afbakbroodjes ... een ruime keus uit belég ... een gekookt eitje ... jusdorange, héérlijk met onze kids aan tafel ... en na genieten van een heerlijke koffie ... daarna iedereen puchen om naar de kerk te gaan ... geef toe ... vinden de kids niet altijd even leuk hoor, en zal wel herkenbaar zijn ... we waren deze keer best vroeg ... dat wil zeggen, wel 5 min. voor tijd hahaha, en is wel eens anders hoor... aangekomen in de kerk worden we begroet door bekénden, en wensen ons een gezegende dienst ... nou luitjes ... élke keer dat wij samen met onze kids daar zitten ... vind ik al zó bijzonder, dat het voor mij al niet meer stuk kan ... mijn lieve anneke en ik zitten de hele dienst met de handen sámen ... ik kijk dan wel eens om mij heen of anderen dat óók doen ... en weet dat digene áchter mij zit óók doen ... maar moet dan ook wel constateren dat dat niet veel gedaan word ... jammer toch? ... tis zóó fijn om dát met je geliefde te ervaren ... thuis gekomen ... koffie met wat lekkers ...de kids op de bank genietend hopende dat ze maar iets van de dienst hebben mee gekregen, en dat proefde ik ook wel ... waaauw , wát een zondag ... ik ben dankbaar... s'middags zijn we samen wezen wandelen in de sneeuw ... mmmm ... zóó romantisch ... en genoten van elkaar ... eenmaal thuis gekomen, genieten van een glaasje wijn ... samen het avond eten bereiden ... en weer genieten van onze kids ... en dan komt het afscheid ... is telkens weer zóó moeilijk ... maar het moét ik rij naar huis ... een 160 km ... het lijkt idd vér ... en oeps ... moelijk hoor ... tis vér ja ... héél ver ... maar jullie moesten eens weten wat liefde voor elkaar kan betekenen ... afstand speeld dan totaal geen rol, jullie snap? ik kijk uit wanneer mijn liefje volgende week weer naar mij toe komt ... en verras haar dan alwéér met zón super weekend ... mmmm ik kijk er naar uit ... sorry dat ik zo ópen bent ... thats me ...
Laatst aangepast door
|
INKA401
|
op maandag 18 januari 2010, 01:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 18 januari 2010, 09:02
|
|
|
En als er geen engel komt om uit de narigheid te halen, dan komt een engel je er dwars doorheen leiden.
dank je voor je stukje, lies; ik heb mn portie weer binnen voor vandaag!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: maandag 18 januari 2010, 09:27
|
|
|
Met God springen ze over hun muur van zorgen (David). Gods kracht wordt in hun zwakheid volbracht (Paulus).
Hoe je tot zo'n visie komt? Door ons gesprek mét God, ons gebed: Ik laat U niet gaan tenzij U mij zegent. Tegen de berg zeggen hoe groot God is en tegen God hoe groot de berg is! Ons gebed is de kracht om verder te kunnen. Niet dat de situatie dan altijd anders wordt. Er is geen enkele garantie dat ik krijg wat ik vraag. Soms komt dat pas op de nieuwe aarde. Maar ík word anders in die situatie. Er tekent zich een regenboog af in de wolken. Die staat altijd tégen het noorden: juist waar de kou vandaan komt en 't donker is. En als er geen engel komt om uit de narigheid te halen, dan komt een engel je er dwars doorheen leiden. W. van Herwijnen is protestants predikant in Zwijndrecht.
laatst aangepast door LIESBETH326
Mooi Liesbeth! Al ga ik door een dal van diepe duisternis , ik vrees geen kwaad, want Uw stok en Uw staf vertroosten mij. U zalf mijn hoofd met olie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEERTJE618
|
|
Geplaatst: maandag 18 januari 2010, 09:44
|
|
|
Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar zijn we weer voor 3 daagjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEERTJE618
|
|
Geplaatst: maandag 18 januari 2010, 09:45
|
|
|
INKA401 schreef: | volgens mij is het tijd voor een feesie bij jou pieter , of was het nou bij mij |
Kan je het weer niet laten, ik wist het!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|