Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 03:01
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik vind dit een hele gevaarlijke uitspraak.
Wetenschap is kennis opdoen van bepaalde zaken. Wat is er satanisch aan om dingen te onderzoeken? Is de medische wetenschap satanisch bezig?
De wetenschap houd zich bezig met een heleboel dingen. Natuurverschijnselen zijn heel mooi om te zien. Als we geen kennis hebben van natuurverschijnselen, hoe die tot stand komen, dan waren er waarschijnlijk meer mensen slachtoffer geworden van rampen.
Moet je ook geen weerbericht volgen.. is ook allemaal ontleend aan de wetenschap.
Maar we dwalen af van het topic.
Het ging om het scheppings doel. Laten we het daarbij houden.
Ook wetenschappers zijn schepselen Gods. Door hun ontdekkingen, gaan wij mensen steeds meer dingen begrijpen. En ja, velen wetenschappers ontkennen het scheppings verhaal, maar dat doen wij als christenen niet.
En ja de medische wetenschap houd zich ook bezig met van hoe onstaat leven? In vele takken gaan ze mij te ver. Dan lijkt het alsof ze voor God willen spelen. Maar ze zullen nooit gelijk aan God worden. En dat weten ze best. |
Daar waar de mens door middel van de wetenschap bepaalde zaken in de bijbel wil vervangen door zogenaamde "verlichte" inzichten, verkregen door de (moderne) wetenschap, is de mens inderdaad als handlanger van de duivel bezig ja....... of wil je dat soms ontkennen Maris. Dat is hier de issue.....
En dan hebben we het niet over de weersvoorspellingen of over het bepalen of je een hartvervetting hebt of dat je cholesterolgehalte misschien te hoog is of dat je bloeddruk niet goed is.
Je gooit gewoon alles op een onwarbare hoop.
De bijbel heeft zo het een en ander te zeggen over mensen, die iets aan de bijbel willen toevoegen .....lees daar maar eens Openbaringen erop na.
Openbaringen 22 :
18 Ik verklaar tegenover eenieder die de profetie van dit boek hoort: als iemand er iets aan toevoegt, zal God hem de plagen toevoegen die in dit boek beschreven zijn; 19 en als iemand iets afneemt van wat in het boek van deze profetie staat, zal God hem zijn deel afnemen van de levensboom en van de heilige stad, zoals die in dit boek beschreven zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 09:40
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Daar waar de mens door middel van de wetenschap bepaalde zaken in de bijbel wil vervangen door zogenaamde "verlichte" inzichten, verkregen door de (moderne) wetenschap, is de mens inderdaad als handlanger van de duivel bezig ja....... of wil je dat soms ontkennen Maris. Dat is hier de issue.....
En dan hebben we het niet over de weersvoorspellingen of over het bepalen of je een hartvervetting hebt of dat je cholesterolgehalte misschien te hoog is of dat je bloeddruk niet goed is.
Je gooit gewoon alles op een onwarbare hoop.
De bijbel heeft zo het een en ander te zeggen over mensen, die iets aan de bijbel willen toevoegen .....lees daar maar eens Openbaringen erop na.
Openbaringen 22 :
18 Ik verklaar tegenover eenieder die de profetie van dit boek hoort: als iemand er iets aan toevoegt, zal God hem de plagen toevoegen die in dit boek beschreven zijn; 19 en als iemand iets afneemt van wat in het boek van deze profetie staat, zal God hem zijn deel afnemen van de levensboom en van de heilige stad, zoals die in dit boek beschreven zijn. |
Dus jij beweert dat alles wat de wetenschap beweert een toevoeging is aan de bijbel, of het weglaten van bijbelgedeeltes? Daar ben ik het gedeeltelijk meeeens. Velen ontkennen het bestaan van God. Zij gaan uit van de evolutie theorie van Darwin.
Maar ik blijf bij mijn standpunt , dat vele mensen geboren worden met een bepaalde aanleg. Aan ons is het hoe wij er mee omgaan. Het kan ten goede gaan, maar ook ten slechte.
En er van uitgaan dat het slechte van een mens alleen aangeleerd gedrag is, gaat er bij mij niet in. Een mens word met zonde geboren, als is hij/zij zich er niet bewust van.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 09:51
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik vind dit een hele gevaarlijke uitspraak.
Wetenschap is kennis opdoen van bepaalde zaken. Wat is er satanisch aan om dingen te onderzoeken? Is de medische wetenschap satanisch bezig?
De wetenschap houd zich bezig met een heleboel dingen. Natuurverschijnselen zijn heel mooi om te zien. Als we geen kennis hebben van natuurverschijnselen, hoe die tot stand komen, dan waren er waarschijnlijk meer mensen slachtoffer geworden van rampen.
Moet je ook geen weerbericht volgen.. is ook allemaal ontleend aan de wetenschap.
Maar we dwalen af van het topic.
Het ging om het scheppings doel. Laten we het daarbij houden.
Ook wetenschappers zijn schepselen Gods. Door hun ontdekkingen, gaan wij mensen steeds meer dingen begrijpen. En ja, velen wetenschappers ontkennen het scheppings verhaal, maar dat doen wij als christenen niet.
En ja de medische wetenschap houd zich ook bezig met van hoe onstaat leven? In vele takken gaan ze mij te ver. Dan lijkt het alsof ze voor God willen spelen. Maar ze zullen nooit gelijk aan God worden. En dat weten ze best. |
Hoi Mariska,
Zou het niet zo kunnen zijn dat God de mens heeft gezegend met verstand en redeneringsvermogen én hoe wetenschappers die talenten kunnen gebruiken in Gods koninkrijk? Wij zijn zelf door God verantwoordelijk gesteld voor de wereld waarin wij leven ander s zou hij toch wel ingrijpen bij natuurrampen, terrorisme, hongersdood, oorlogen edg? Dus misschien hebben wij die wetenschap ook wel nodig om het in "goede"banen te lijden? Hij greep toch ook niet in toen zijn Enige Zoon ter dood werd gebracht?
Willemijn
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 12 april 2010, 10:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 10:26
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Hoi Mariska,
Zou het niet zo kunnen zijn dat God de mens heeft gezegend met verstand en redeneringsvermogen én hoe wetenschappers die talenten kunnen gebruiken in Gods koninkrijk? Wij zijn zelf door God verantwoordelijk gesteld voor de wereld waarin wij leven ander s zou hij toch wel ingrijpen bij natuurrampen, terrorisme, hongersdood, oorlogen edg? Dus misschien hebben wij die wetenschap ook wel nodig om het in "goede"banen te lijden? Hij greep toch ook niet in toen zijn Enige Zoon ter dood werd gebracht?
Willemijn |
Klopt Willemijn. Dat probeerde ik ook te zeggen. Ik heb soms moeite om de juiste woorden te vinden.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op maandag 12 april 2010, 10:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 15:39
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Dus jij beweert dat alles wat de wetenschap beweert een toevoeging is aan de bijbel, of het weglaten van bijbelgedeeltes? Daar ben ik het gedeeltelijk meeeens. Velen ontkennen het bestaan van God. Zij gaan uit van de evolutie theorie van Darwin.
Maar ik blijf bij mijn standpunt , dat vele mensen geboren worden met een bepaalde aanleg. Aan ons is het hoe wij er mee omgaan. Het kan ten goede gaan, maar ook ten slechte.
En er van uitgaan dat het slechte van een mens alleen aangeleerd gedrag is, gaat er bij mij niet in. Een mens word met zonde geboren, als is hij/zij zich er niet bewust van. |
Nee...Mariska...dart zeg ik totaal niet....ik geloof werkelijk, dat je enorm verblind bent, jkt het wel.
Ik heb het over wetenschappers, die denken, dat zij, door middel van hun onderzoeken en de uitkomsten daarvan, denken, dat zij die in de plaats van die gedeelten in de bijbel kunnen zetten, die hun niet zinnen.
Daar heb ik het over.
En je bent zo extreem met je woorden als ALLES....
Nogmaals er is geen waardevrije wetenschap....ik heb dat al een keer uitgelegd hier....Een mens wordt gestuurd, onbewust, door zijn of haar levensfilosofie of overtuiging. Wetenschappers zijn geen supermensen of een god, tenminste voor mij niet.
Ik krijg het idee, dat je enorm tegen iemand als een wetenschapper zit aan te kijken...dat is niet goed Maris....het zijn maar gewone mensen...net als jij en ik en ze kunnen enorme fouten maken. tegenover vele bewijzen op een bepaald gebied van wetenschap staan er weer even zovele tegenbewijzen...dus je vindt van bepaalde bewijzen weer andere uitkomsten van wetenschappelijk onderzoek, die het tegendeel beweren.
Ik zou daar maar eens goede boeken over gaan lezen als ik jou was....want zoals jij tegenover de wetenschap aankijkt, vind ik doodeng.
Een ongelovige wetenschapper, zal nooit de bijbel GOED kunnen lezen, want de bijbel kun je alleen maar lezen door de HEILIGE GEEST.Veel van wat er in de bijbel staat is voor een ongelovig mens en dus ook voor een ongelovige wetenschapper gewoon ONZIN en DWAAS. En als iemand, een wetenschapper in dit geval dus, NIET GELOOFT kan hij of zij dus ook NOOOOOOOIT de bijbel begrijpen. Er zijn mensen, die de bijbel alleen naar hun eigen interpretatie willen ombuigen, maar de mens moet zich naar de waarheid van de bijbel ombuigen en niet andersom. Een ongelovige wetenschapper zal echt niet met alles wat er in hem of haar is, in de bijbel zoeken naar hoe God nu de dingen bedoelt. Daar is die ongelovige wetenschapper helemaal niet gemotivveerd voor.
Hij zal al gauw de dingen in de bijbel naar zijn eigen bevindingen en interpretatie willen vervangen.
Echt Mariska....ga eens goede boeken hierover lezen van gelovige wetenschappers, die daarover hebben geschreven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 15:47
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Klopt Willemijn. Dat probeerde ik ook te zeggen. Ik heb soms moeite om de juiste woorden te vinden. |
er is nog een kracht in de wereld en die wordt genoemd de duivel....en die is ook ontzettend intelligent en kent de bijbel ook, alleen hij en zijn trawanten verdraaien de waarheid van de bijbel.
Ieder mens, die niet gelooft is in het rijk van de duivel en is geen kind van God, maar is in de duisternis (waarom bestudeer je de bijbel daar niet voor en sla je de bijbel niet op over wat daar gezegd wordt). Een kind van God is alleen diegenen, die in de Here jezus geloven en Hem hebben aangenomen en Hem willen dienen en verheerlijken en geleid wordt door de Heilige Geest en die de Heilige Geest in zich heeft. Een ongelovige heeft de Heilige Geest niet in zich..
Het gaat er dus niet om of iemand intelligent is, maar of iemand de heilige Geest in zich heeft en zich wil laten leiden door de heilige Geest. In welke dienst laat iemand zijn intelligentie werken in dienst van God door de Heilige Geest of in dienst van de duivel ZONDER de Heilige geest.
Kijk eens hoe de duivel de Heer in de woestijn wilde verleiden om dingen te doen, die niet naar de wil van de Vader waren van de Heer.
En hoe ging Jezus met die zaken om....? Hoe trad Hij de duivel tegemoet....? Ja...juist met het woord Gods, dat is het enige juiste middel om alle bouwwerken van de duivel te slechten.
Worden jullie eens wakker Maris en Willemijn en dit is een welgemeende raad van een zuster in het geloof....volgens mij zitten jullie ogen ergens behoorlijk dicht....het spijt me dit te moeten zeggen hier....
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op maandag 12 april 2010, 15:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 16:49
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | er is nog een kracht in de wereld en die wordt genoemd de duivel....en die is ook ontzettend intelligent en kent de bijbel ook, alleen hij en zijn trawanten verdraaien de waarheid van de bijbel.
Ieder mens, die niet gelooft is in het rijk van de duivel en is geen kind van God, maar is in de duisternis (waarom bestudeer je de bijbel daar niet voor en sla je de bijbel niet op over wat daar gezegd wordt). Een kind van God is alleen diegenen, die in de Here jezus geloven en Hem hebben aangenomen en Hem willen dienen en verheerlijken en geleid wordt door de Heilige Geest en die de Heilige Geest in zich heeft. Een ongelovige heeft de Heilige Geest niet in zich..
Het gaat er dus niet om of iemand intelligent is, maar of iemand de heilige Geest in zich heeft en zich wil laten leiden door de heilige Geest. In welke dienst laat iemand zijn intelligentie werken in dienst van God door de Heilige Geest of in dienst van de duivel ZONDER de Heilige geest.
Kijk eens hoe de duivel de Heer in de woestijn wilde verleiden om dingen te doen, die niet naar de wil van de Vader waren van de Heer.
En hoe ging Jezus met die zaken om....? Hoe trad Hij de duivel tegemoet....? Ja...juist met het woord Gods, dat is het enige juiste middel om alle bouwwerken van de duivel te slechten.
Worden jullie eens wakker Maris en Willemijn en dit is een welgemeende raad van een zuster in het geloof....volgens mij zitten jullie ogen ergens behoorlijk dicht....het spijt me dit te moeten zeggen hier.... |
Je bent wel erg overtuigd van je zelf. Bij jou is geen ruimte voor anders denkenden. Dat vind ik heel jammer. De schriftgeleerden dachten dat ze ook het juiste deden, maar werden herhaaldelijk terug gezet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SYLA060
|
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 17:18
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Hoi Mariska,
Willemijn |
want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God 1 kor 3:19
dat God niet ingreep toen zijn zoon ter dood werd gebracht daar had Hij zijn plan mee Hij heeft zijn Zoon gegeven opdat een ieder die in Hem gelooft niet verlore ga maar eeuwig leve hebbe
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 17:29
|
|
|
Wetenschappers willen uiteraard "alles" ontdekken en weten. Het geheim van het leven zullen ze nooit ten volle kunnen kennen, nu niet, en ook in de toekomst niet. Het zal hen gewoon niet lukken, denk ik, wat ze ook proberen.
Ik vind wel dat medische wetenschap zich voornamelijk moet richten op het bestrijden van ziektes. De mensheid heeft het erg nodig dat ziektes overwonnen worden, of in elk geval beheersbaar gemaakt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 17:42
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Wetenschappers willen uiteraard "alles" ontdekken en weten. Het geheim van het leven zullen ze nooit ten volle kunnen kennen, nu niet, en ook in de toekomst niet. Het zal hen gewoon niet lukken, denk ik, wat ze ook proberen.
Ik vind wel dat medische wetenschap zich voornamelijk moet richten op het bestrijden van ziektes. De mensheid heeft het erg nodig dat ziektes overwonnen worden, of in elk geval beheersbaar gemaakt. |
Dat is toch net het verschil tussen wetenschap en geloof? De wetenschap wil begrijpen en verklaren en .....en is zeker geen "way of life", bij geloven staat de relatie tussen God en mens centraal en daar geeft de bijbel nu juist antwoord op.......Christen zijn is wel een "way of life"....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 18:32
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Je bent wel erg overtuigd van je zelf. Bij jou is geen ruimte voor anders denkenden. Dat vind ik heel jammer. De schriftgeleerden dachten dat ze ook het juiste deden, maar werden herhaaldelijk terug gezet. |
Ja, Maris ik ben zeer overtuigd van mezelf op dit vlak. Inderdaad...ik heb me hier heel erg mee bezig gehopuden en ik heb zelf op een universiteit gestudeerd en ken dat gebied dus van binnenuit en jij niet. Dat is hier het punt.
Je kunt gewoon niet met deze dingen omgaan.....en dat zeg ik niet om vervelend te doen maar wel om je te bewegen om je eens op een goede manier je hierin te verdiepen, want je slaat de plank behoorlijk mis.
Je gooit alles op een hoop, het wordt bij jou en ontwarbare kluwen.....
Wetenschappers zijn niet aan elkaar gelijk. Een gelovige wetenschapper is heel iets anders dan een ongelovige wetenschapper met betrekking tot het geloof en de bijbelse waarheden, want een ongelovige wetenschapper kan die bijbelse waarheid totaal NIET RECHT DOEN en nogmaals....is daar ook totaal niet gemotiveerd voor omdat hij of zij nu eenmaal NIET GELOOFT.
En als jij de uitkomsten van ongelovige wetenschappers op de plek van de bijbel wil zetten en hem meer wil geloven dan wat er in de bijbvel staat dan ben je wel ontzettend gevaarlijk bezig en werk je God enorm tegen en dan belandt je echt in het donkere bos of daar zit je al in naar mijn bescheiden mening als ik jou zo beluister...ook die vrijmoedigheid heb ik hier om te zeggen. Pas daar voor op.
Jij kunt wetenschappelijk nog geen koe van een stier onderscheiden en dat is ook niet verwonderlijk omdat je nu eenmaal ook niet daarin geschoold bent.
Nogmaals ga daar goede boeken over lezen...dat is het enige dat ik je kan zeggen.
Je hoeft mij niet te geloven...ik kan dat toch niet van je afdwingen...,maar ga wel dan zelf daar goede boeken over lezen....en als je dat niet doet...waar je volkomen vrij in bent natuurlijk, dan ben je jezelf tot schade en je geloof in de Heer. Dan breek je het werk van God af en niet zo´n beetje ook..
Wat noem jij andersdenkenden? Iemand, die de bijbel naar zijn eigen menselijke en ongelovige inzicht zomaar zonder pardon wil vervangen door zijn of haar eigen wereldse inzicht en wijsheid? Daar heeft de bijbel het één en ander over te zeggen. Lees nog maar eens de bijbelcitaten van Mar, die hij hiervoor heeft gepost.
Van die groep van andersdenkenden moet ik niets van hebben....op zijn hoogst zal ik proberen hem of haar hetzelfde duidelijk te maken, wat ik nu jou probeer duidelijk te maken.
Maar ik denk dat het vergeefse moeite is. Ga niet boven je voegen Maris, want je PAKThet gewoon niet,, het spijt me dit te moeten zeggen en nogmaals ga je daarin eens terdege in verdiepen dat is het enige wat ik jou kan aanraden en anders weet ik het niet meer, wat ik nog allemaal moet zeggen hier.
Ik hou er dan nu mee op, want ik heb genoeg gezegd hierover en ondertussen zijn we behoorlijk off/topic hier.
Kennelijk kan ik het je niet duidelijk maken en hou ik het hierbij.
Gods zegen....ik hoop, dat je een keer hierin meer inzicht krijgt en wat nuance kan brengen in de onwarbare kluwen in je denken over DE OBJECTIEVE wetenschap, want die bestaat niet. De wetenschap is niet waardenvrij, maar wordt gekleurd door de levensovertuiging van de beoefenaar EN IS DUS ZO subjectief ALS HET MAAR ZIJN KAN. Zet 20 wetenschappers op een rij en je zult diverse andere uitkomsten krijgen en niet allemaal eensluidende uitkomsten.
Dat was ook al het geval met de kwestie van de opwarming van de aarde, het milieu, wat onlangs nog zo gespeeld heeft in de media...volg dat maar eens goed. Er kwamen allerlei waardeloze conclusies uit de bus.
Ook zou het goed zijn om je wat in de psychologie te verdiepen om erachter te komen hoe de psyche van een mens in elkaar zit en hoe de mens onbewust en onderbewust wordt geleid door zijn of haar levensovertuiging, die alles kleurt wat de mens doet.
Veel succes in ieder geval. Ik hoop echt dat je het doet, want je zit hier maar de plank behoorlijk mis te slaan. Dat vind ik.
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op maandag 12 april 2010, 18:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 19:35
|
|
|
'k Wil me nergens meer bemoeien hoor, maar ik kan geen touw aan deze discussie vastknopen.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op maandag 12 april 2010, 23:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 19:39
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Ja, Maris ik ben zeer overtuigd van mezelf op dit vlak. Inderdaad...ik heb me hier heel erg mee bezig gehopuden en ik heb zelf op een universiteit gestudeerd en ken dat gebied dus van binnenuit en jij niet. Dat is hier het punt.
Je kunt gewoon niet met deze dingen omgaan.....en dat zeg ik niet om vervelend te doen maar wel om je te bewegen om je eens op een goede manier je hierin te verdiepen, want je slaat de plank behoorlijk mis. Je gooit alles op een hoop, het wordt bij jou en ontwarbare kluwen.....
Wetenschappers zijn niet aan elkaar gelijk. Een gelovige wetenschapper is heel iets anders dan een ongelovige wetenschapper met betrekking tot het geloof en de bijbelse waarheden, want een ongelovige wetenschapper kan die bijbelse waarheid totaal NIET RECHT DOEN en nogmaals....is daar ook totaal niet gemotiveerd voor omdat hij of zij nu eenmaal NIET GELOOFT.
En als jij de uitkomsten van ongelovige wetenschappers op de plek van de bijbel wil zetten en hem meer wil geloven dan wat er in de bijbvel staat dan ben je wel ontzettend gevaarlijk bezig en werk je God enorm tegen en dan belandt je echt in het donkere bos of daar zit je al in naar mijn bescheiden mening als ik jou zo beluister...ook die vrijmoedigheid heb ik hier om te zeggen. Pas daar voor op.
Jij kunt wetenschappelijk nog geen koe van een stier onderscheiden en dat is ook niet verwonderlijk omdat je nu eenmaal ook niet daarin geschoold bent. Nogmaals ga daar goede boeken over lezen...dat is het enige dat ik je kan zeggen.
Je hoeft mij niet te geloven...ik kan dat toch niet van je afdwingen...,maar ga wel dan zelf daar goede boeken over lezen....en als je dat niet doet...waar je volkomen vrij in bent natuurlijk, dan ben je jezelf tot schade en je geloof in de Heer. Dan breek je het werk van God af en niet zo´n beetje ook..
Wat noem jij andersdenkenden? Iemand, die de bijbel naar zijn eigen menselijke en ongelovige inzicht zomaar zonder pardon wil vervangen door zijn of haar eigen wereldse inzicht en wijsheid? Daar heeft de bijbel het één en ander over te zeggen. Lees nog maar eens de bijbelcitaten van Mar, die hij hiervoor heeft gepost.
Van die groep van andersdenkenden moet ik niets van hebben....op zijn hoogst zal ik proberen hem of haar hetzelfde duidelijk te maken, wat ik nu jou probeer duidelijk te maken.
Maar ik denk dat het vergeefse moeite is. Ga niet boven je voegen Maris, want je PAKThet gewoon niet,, het spijt me dit te moeten zeggen en nogmaals ga je daarin eens terdege in verdiepen dat is het enige wat ik jou kan aanraden en anders weet ik het niet meer, wat ik nog allemaal moet zeggen hier.
Ik hou er dan nu mee op, want ik heb genoeg gezegd hierover en ondertussen zijn we behoorlijk off/topic hier.
Gods zegen....ik hoop, dat je een keer hierin meer inzicht krijgt en wat nuance kan brengen in de onwarbare kluwen in je denken over DE OBJECTIEVE wetenschap, want die bestaat niet. De wetenschap is niet waardenvrij, maar wordt gekleurd door de levensovertuiging van de beoefenaar EN IS DUS ZO subjectief ALS HET MAAR ZIJN KAN. Zet 20 wetenschappers op een rij en je zult diverse andere uitkomsten krijgen en niet allemaal eensluidende uitkomsten.
Dat was ook al het geval met de kwestie van de opwarming van de aarde, het milieu, wat onlangs nog zo gespeeld heeft in de media...volg dat maar eens goed. Er kwamen allerlei waardeloze conclusies uit de bus.
Ook zou het goed zijn om je wat in de psychologie te verdiepen om erachter te komen hoe de psyche van een mens in elkaar zit en hoe de mens onbewust en onderbewust wordt geleid door zijn of haar levensovertuiging, die alles kleurt wat de mens doet.
Veel succes in ieder geval. Ik hoop echt dat je het doet, want je zit hier maar de plank behoorlijk mis te slaan. Dat vind ik. |
vuurwapens zijn verboden in nederland, zusje...........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 20:06
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Ja, Maris ik ben zeer overtuigd van mezelf op dit vlak. Inderdaad...ik heb me hier heel erg mee bezig gehopuden en ik heb zelf op een universiteit gestudeerd en ken dat gebied dus van binnenuit en jij niet. Dat is hier het punt.
Je kunt gewoon niet met deze dingen omgaan.....en dat zeg ik niet om vervelend te doen maar wel om je te bewegen om je eens op een goede manier je hierin te verdiepen, want je slaat de plank behoorlijk mis.
Je gooit alles op een hoop, het wordt bij jou en ontwarbare kluwen.....
Jij kunt wetenschappelijk nog geen koe van een stier onderscheiden en dat is ook niet verwonderlijk omdat je nu eenmaal ook niet daarin geschoold bent.
Nogmaals ga daar goede boeken over lezen...dat is het enige dat ik je kan zeggen.
Veel succes in ieder geval. Ik hoop echt dat je het doet, want je zit hier maar de plank behoorlijk mis te slaan. Dat vind ik. |
Je doet als of je de waarheid in pacht hebt. Ik heb een hekel aan zulke mensen, die erg betweterig zijn, en daardoor op een bepaalde manier alles maar afkraken. Als jij je verdiept hebt in de psychologie, dan weet je dat je mensen op deze wijze kapot maakt. Je brengt verwarring in ze. Ik laat me niet hersenspoelen door wie dan ook.
Alleen jouw denkwijze is de juiste? Wat voor ons krom is kan voor God recht zijn en andersom.
Wie ben jij om te zeggen dat ik in het donkere bos zit, misschien zit jij er wel. Misschien zitten we beiden fout. Je oordeelt hier heel hard.
Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op maandag 12 april 2010, 20:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 20:56
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Je doet als of je de waarheid in pacht hebt. Ik heb een hekel aan zulke mensen, die erg betweterig zijn, en daardoor op een bepaalde manier alles maar afkraken. Als jij je verdiept hebt in de psychologie, dan weet je dat je mensen op deze wijze kapot maakt. Je brengt verwarring in ze. Ik laat me niet hersenspoelen door wie dan ook.
Alleen jouw denkwijze is de juiste? Wat voor ons krom is kan voor God recht zijn en andersom.
Wie ben jij om te zeggen dat ik in het donkere bos zit, misschien zit jij er wel. Misschien zitten we beiden fout. Je oordeelt hier heel hard.
Wie zonder zonde is werpe de eerste steen. |
Weet gij niet, dat gij Gods tempel zijt en dat de Geest Gods in u woont? 17 Zo iemand Gods tempel schendt, God zal hem schenden. Want de tempel Gods, en dat zijt gij, is heilig! 18 Laat niemand zichzelf misleiden! Indien iemand onder u meent wijs te (wetenschap) zijn in deze tijd, hij worde dwaas, om wijs te worden.19 Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God. Want er staat geschreven: Die de wijzen vangt in hun sluwheid; 20 en elders: De Here weet, dat de overleggingen der wijzen vruchteloos zijn. 21 Daarom, niemand beroeme zich op mensen; alles is immers het uwe:
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SANDRA206
|
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 20:57
|
|
|
[quote=SOLAFIDE630]Ja, Maris ik ben zeer overtuigd van mezelf op dit vlak. Inderdaad...ik heb me hier heel erg mee bezig gehopuden en ik heb zelf op een universiteit gestudeerd en ken dat gebied dus van binnenuit en jij niet. Dat is hier het punt.
....... studie communicatiewetenschappen
even een tip, als je t al nodig vindt om op een forum persoonlijke kritiek te gaat spuien, vul voordat je t post even denkbeeldig je eigen naam in.....kan heel confronterend zijn, maar dat kan jij wel aan Sola, daar ben ik niet bang voor
Laatst aangepast door
|
SANDRA206
|
op maandag 12 april 2010, 21:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 21:06
|
|
|
MAR907 schreef: | Weet gij niet, dat gij Gods tempel zijt en dat de Geest Gods in u woont? 17 Zo iemand Gods tempel schendt, God zal hem schenden. Want de tempel Gods, en dat zijt gij, is heilig! 18 Laat niemand zichzelf misleiden! Indien iemand onder u meent wijs te (wetenschap) zijn in deze tijd, hij worde dwaas, om wijs te worden.19 Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God. Want er staat geschreven: Die de wijzen vangt in hun sluwheid; 20 en elders: De Here weet, dat de overleggingen der wijzen vruchteloos zijn. 21 Daarom, niemand beroeme zich op mensen; alles is immers het uwe: |
Laat mij dan maar dwaas worden Jij komt net zoals sola ook al zo betweterig over. Jullie doen wijs. Maar God heeft de de wijsheid en de waarheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 21:30
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Wie zonder zonde is werpe de eerste steen. |
Sorry hoor Mariska, maar dit vind ik zo'n dooddoener, wat een nietszeggende uitspraak maar je zo van deze tekst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 21:32
|
|
|
Waar gaat dit eigenlijk over? Scheppingsdoel? Hoe bedoelen jullie dat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 21:42
|
|
|
De Nederlandse versie van de link die ik gaf. Heeft me wel een avondje werk gekost, maar ik vond het wel de moeite waard een ander geluid te laten horen.
Quote: | Seksueel misbruik: een belangrijke oorzaak van homoseksualiteit? Het is een goed gedocumenteerd feit dat heel veel homo's seksueel werden misbruikt op jonge leeftijd. (Dit document wordt afgesloten met een lijst van enkele boeken die deze verklaring te ondersteunen.) Met andere woorden, er is een overvloed aan bewijs dat heel veel homo's als hetero zijn geboren, maar gedesoriënteerd zijn door seksueel misbruik. Inderdaad, er zijn veel meer gevallen van seksueel misbruik dan gevallen van homoseksualiteit. Zoals in een grote studie besproken in 1997in het Publicatieblad van de American Medical Association , gemiddeld 12,8% van de vrouwen en 4,3% van de mannen kunnen zich herinneren seksueel misbruikt zijn.1 (Hoeveel kunnen dat niet?)
Volgens dr. James E. Soukup, auteur van een boek dat verschillende onderwerpen behandelt met inbegrip van seksueel misbruik te: "In een nationale studie in 1985, 27 procent van de ondervraagde vrouwen en 16 procent van de mannen zijn naar verluidt seksueel misbruikt als kind . Andere studies wijzen uit dat deze cijfers te laag zijn. Gesuggereerd wordt dat tachtig procent van alle seksuele misbruik niet wordt gemeld. "2
De Associated Press merkte eind 1998 op dat, volgens een analyse van 166 studies over de jaren 1985-97: "Eén op de vijf jongens is seksueel misbruikt .... Het kwam [ook] tot de conclusie dat seksueel misbruik van jongens wordt te weinig gerapporteerd en wordt te weinig behandeld .... Eerdere studies hebben aangetoond dat 25 procent tot 35 procent van de meisjes seksueel misbruikt zijn.
(Volgens een JAMA review van de literatuur mbt seksueel misbruik van jongens, meldt slechts 10% -33% van de mannelijke slachtoffers het misbruik aan een ander. Uit dat onderzoek is ook gebleken dat: "misbruikte [mannelijke] adolescenten, met name zij die slachtoffer zijn geworden van mannen, tot 7 keer meer kans liepen zichzelf identificeren als homo of bi dan leeftijdgenoten die niet misbruikt waren."5 En wat betreft vrouwelijke slachtoffers van misbruik, kon 38% van de volwassen vrouwen in de leeftijden 18-31 het misbruik niet meer herinneren dat plaatsvond [tussen de leeftijd van 10 maanden tot 12 jaar]
Wat ook de werkelijke percentages zijn van mannen of vrouwen die sexueel misbruikt zijn, als we ze vergelijken met het percentage wat homoseksueel is {1 a 2%}, is dat in theorie voldoende om verantwoordelijk te zijn voor elk geval van homoseksualiteit.
Ook is er momenteel nog geen definitief bewijs dat iemand homoseksueel is geboren. Verschillende studies van homoseksuele onderzoekers voerden enkele mogelijke biologische basis aan voor homoseksualiteit te vinden. Maar andere wetenschappers wezen vrij eenvoudig op de tekortkomingen in deze studies, en de resultaten van deze studies moeten nog worden overgenomen door anderen.
In de woorden van pro-homoseksuele Newsweek magazine: "In het begin van de jaren '90, drie studies met veel publiciteit leken te suggereren dat de oorzaak van homoseksualiteit van genetische aard waren .... Meer dan vijf jaar later de gegevens zijn nooit overgenomen door anderen."7 (Dit feit is bijna volledig genegeerd door de partijdige, onbetrouwbare, dominante liberale media.) En in de mei / juni 2008 nummer van Psychology Today hebben we dit: "Niemand heeft nog niet een bepaald gay gen geïdentificeerd.... Er is geen alles omvattende verklaring voor de variatie in seksuele geaardheid, in ieder geval geen met bewijsmateriaal .... Er zijn veel verschillende mechanismen in het spel, zowel de natuur als de opvoeding, waardoor men tot homoseksualiteit over gaat. (En zelfs als er ooit een 'homoseksuele gen zou zijn, "aangezien de meeste zo niet alle homoseksuelen niet vader nakomelingen, zou je denken dat homoseksuele genen zou verdwijnen of uitsterven.) Dus hoe kan iemand beweren, in goed geweten, dat homoseksuelen op die manier geboren zijn en geen andere keuze hebben? Als iemand zegt dat hij homoseksueel is, moet onze eerste reactie zijn er achter te komen of hij / zij seksueel misbruikt is en, zo ja, om vervolgens de dader te straffen. Onze volgende reactie zou moeten zijn om de therapie te bieden aan homoseksuelen om ze te leren omgaan met hun problemen.
Degenen die op de lijn zitten van homoseksuele geaardheid negeren daadwerkelijk het seksuele misbruik van kinderen. Wat voor soort "mensen" willen laten pedofielen wegkomen met seksueel misbruik van kleine kinderen? (Als seksueel misbruik gebeurt er met een jaar of twee jaar oud kind, kan hij of zij niet herinneren dat er later in het leven omdat het gebeurde op zo'n jonge leeftijd. Echter, het trauma kan de rest van het leven van het slachtoffer beheersen. Sommige homoseksuelen zullen zweren dat ze nooit seksueel misbruikt zijn, maar ze hebben geen manier om het zeker te weten.)
Ervaren psychologen en psychiaters, zoals Masters en Johnson, Charles Socarides, Joseph Nicolosi, Benjamin Kaufman, Elizabeth Moberly, Jeffrey Satinover, en Gerard van den Aardweg, hebben veel succes in het veranderen van homoseksuelen in hetero's. (Ze zijn succesvol omdat de meeste, zo niet alle homoseksuelen waren waarschijnlijk heteroseksuele geboren zijn.) Dr Reuben Fine, directeur van de New York Centrum voor Psychoanalyse Opleiding: "Het is paradoxaal dat, hoewel de politiek actieve homoseksuele groep [s] de mogelijkheid ontkent van verandering, dat alle onderzoeken uit Schrenk-Notzing positieve effecten daarop hebben, vrijwel ongeacht van de soort behandeling gebruikt .... Als homoseksuele patiënten gemotiveerd werden, de procedure [dat wil zeggen, de behandeling]werd vastgesteld, kon een groot percentage hun homoseksualiteit loslaten. "9
Degenen die zich verzetten tegen gebruik van therapie om homoseksuelen te veranderen in hetero proberen de homoseksuelen opgesloten houden in homoseksualiteit. Ze willen niet dat homoseksuelen tot een keuze, een uitweg van homoseksualiteit hebben. Dat is on-Amerikaans, onmenselijk, onverdraagzaam, en gemeen drukkend.
Bovendien, gelet op alle solide wetenschappelijk bewijs dat homoseksuelen geestelijke problemen hebben als gevolg van een bepaalde mate van seksueel misbruik (of disfunctionele ouders of andere negatieve invloeden c.q. ontwikkelingsstoornissen die veel homoseksuelen ervaren), is het duidelijk dat die psychiaters en psychologen die zeggen dat homoseksualiteit NIET op de officieel goedgekeurde lijst van geestesziekten moet zijn schijnbaar incompetent. Ze lijken meer geïnteresseerd in het 'politiek correct' zijn dan in de waarheid. Van icompetente therapeuten moet hun vergunningen ingetrokken worden. (Een boek geschreven door Dr Ronald Bayer, een pro-homoseksuele psychiater, getiteld Homoseksualiteit en de Amerikaanse Psychiatrie: The Politics of Diagnose, Legt uit hoe de beslissing om homoseksualiteit uit de officieel goedgekeurde lijst van geestesziekten was gebaseerd op machtspolitiek en intimidatie door groepen homoseksuele geen wetenschap.)
Een laatste opmerking: Homoseksuelen willen niet dat je weet dat veel van hen seksueel werden misbruikt als jongen, omdat veel mensen die zo werden misbruikt werden anderen gaan misbruiken . En homoseksuelen willen niet dat je weet dat ze meer kans lopen om andere kinderen te misbruiken dan heteroseksuelen. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 21:44
|
|
|
[quote=SANDRA206]
....... studie communicatiewetenschappen
even een tip, als je t al nodig vindt om op een forum persoonlijke kritiek te gaat spuien, vul voordat je t post even denkbeeldig je eigen naam in.....kan heel confronterend zijn, maar dat kan jij wel aan Sola, daar ben ik niet bang voor
Of ze kopen het boek van Marshall B. Rosenberg "Geweldloze Communicatie" (is ook een werkboek bij )
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/geweldloze-communicatie/1001004004449373/index.html
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 21:58
|
|
|
ik heb zo het idee dat ook hier Het Grote Moddergooien is doorgedrongen.
hebben jullie zelf nog wel enig idee waar het hier over gaat?
ik niet, in elk geval. wel vreemd iemand ervan te 'beschuldigen' dat die het verschil tussen koe en stier niet weet omdat die 'niet op een universiteit heeft gezeten'.
wake up! daar heb je geen universitaire studie voor nodig. een bezoekje aan de lokale boer is voldoende
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 22:03
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | ik heb zo het idee dat ook hier Het Grote Moddergooien is doorgedrongen.
hebben jullie zelf nog wel enig idee waar het hier over gaat?
ik niet, in elk geval. wel vreemd iemand ervan te 'beschuldigen' dat die het verschil tussen koe en stier niet weet omdat die 'niet op een universiteit heeft gezeten'.
wake up! daar heb je geen universitaire studie voor nodig. een bezoekje aan de lokale boer is voldoende |
idd griffin. een stier heeft uiers en een koe niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 22:10
|
|
|
MARISKA601 schreef: | idd griffin. een stier heeft uiers en een koe niet? |
zoiets was het wel, geloof ik
of was het nou andersom...
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op maandag 12 april 2010, 22:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 22:30
|
|
|
MARISKA601 schreef: | idd griffin. een stier heeft uiers en een koe niet? |
Je moet altijd een koe bij de horens vatten, maar een stier juist weer niet!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 22:32
|
|
|
Waarom hebben mensen zoveel moeite inhoudelijk zinvolle bijdrages neer te zetten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 22:42
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Waarom hebben mensen zoveel moeite inhoudelijk zinvolle bijdrages neer te zetten. |
Goed discussiepunt, Chatuliem. Misschien om even de angel uit een discussie te halen? Zou zomaar kunnen. Of bedoel je echt het serieuze gedeelte. Tja, dan komen we op het terrein van de meningen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 22:55
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Waarom hebben mensen zoveel moeite inhoudelijk zinvolle bijdrages neer te zetten. |
Mag een flauwe opmerking dan niet tussen door?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 23:08
|
|
|
[modbreak: dit is op de man spelen]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op dinsdag 13 april 2010, 15:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 23:18
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Je doet als of je de waarheid in pacht hebt. Ik heb een hekel aan zulke mensen, die erg betweterig zijn, en daardoor op een bepaalde manier alles maar afkraken. Als jij je verdiept hebt in de psychologie, dan weet je dat je mensen op deze wijze kapot maakt. Je brengt verwarring in ze. Ik laat me niet hersenspoelen door wie dan ook.
Wie zonder zonde is werpe de eerste steen. |
En ik heb een ontzettende hekel aan mensen, die niet weten waar ze het over hebben, maar toch de visie en wetenschap van mensen voorrang geven op de bijbel en dus met een gerust hart aan de bijbel laten peuteren door mensen en daar hun goedkeuring aan verlenen. Daar heb ik een GLOEIENDE hekel aan.
Die mensen mogen wat mij betreft een enorme hekel aan mij hebben....dat zal ik dan alleen maar als een compliment zien.
Blijf van MIJN GOD EN VAN HET WOORD VAN GOD AF, want daarmee kom je tevens ook aan mij en dat kan ik niet zomaar laten passeren. Het spijt me wel.
Welterusten......
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|