Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 13:48
|
|
|
MARISKA601 schreef: | waarom dit konijn juist uitgrekend vandaag in de zon in de tyuin aan het wroeten is.... |
fijn he, een tuin....ik moet hier ook (weer eens) aan de gang: 't onkruid staat onderhand knie-hoog, en de tegels van het terras liggen hobbelskonten. dus dat wordt weer een paar dagen zooi opruimen, onkruid slopen, terrastegels opnieuw leggen....pffff, ik ben al moe als ik er aan denk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 15:07
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | fijn he, een tuin....ik moet hier ook (weer eens) aan de gang: 't onkruid staat onderhand knie-hoog, en de tegels van het terras liggen hobbelskonten. dus dat wordt weer een paar dagen zooi opruimen, onkruid slopen, terrastegels opnieuw leggen....pffff, ik ben al moe als ik er aan denk. |
Als het eenmaal weer gedaan is geniet ik ervan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 19:14
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | fijn he, een tuin....ik moet hier ook (weer eens) aan de gang: 't onkruid staat onderhand knie-hoog, en de tegels van het terras liggen hobbelskonten. dus dat wordt weer een paar dagen zooi opruimen, onkruid slopen, terrastegels opnieuw leggen....pffff, ik ben al moe als ik er aan denk. |
niet aan denken dan, gewoon doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 19:17
|
|
|
liever een balkon dan ? Ik wil wel ruilen hoor
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op dinsdag 12 juli 2011, 19:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 13:08
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op woensdag 13 juli 2011, 14:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 13:12
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ik vraag me af waarom vrouwen praten en mannen niet luisteren
Tja, dat zit zo, ik zat gister e.e.a. aan een goede vriend te vertellen, maar het enige wat ie deed was met oplossingen aandraven... en daar had ik nou net geen behoefte aan... Waar ik behoefte aan had was een luisterend oor, maar na zoveel jaar drong het tot me door dat ie dat blijkbaar nog steeds niet doorhad. Hij deed zoals een man vaak doet en kan je hem (misschien) niet kwalijk nemen...
Wat ik hem wel kwalijk neem is dat hij zich begon te bemoeien met waar ik mijn boodschappen doe... ook al ging het om mijn financieen. Ik zag mezelf al ff deel van een getrouwd stel... "schat, ik wil niet dat je de boodschappen daar en daar haalt want dat is te duur", klinkt voor mij als "je moet niet zo strijken, maar zo" Weet je wat ? doe het lekker zelf... Maar ff serieus, in een relatie vind ik het anders liggen, dan sluit je misschien wat meer compromissen, maar nu ik nog alleen ben, ben ik degene die bepaalt waar ik mijn boodschappen haal.
Voortaan zoek ik het zelf wel uit, oplossingen kan ik zelf ook mee komen. |
Tsja.......mannen komen van Mars en vrouwen van Venus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 13:42
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ik vraag me af waarom vrouwen praten en mannen niet luisteren
Tja, dat zit zo, ik zat gister e.e.a. aan een goede vriend te vertellen, maar het enige wat ie deed was met oplossingen aandraven... en daar had ik nou net geen behoefte aan... Waar ik behoefte aan had was een luisterend oor, maar na zoveel jaar drong het tot me door dat ie dat blijkbaar nog steeds niet doorhad. Hij deed zoals een man vaak doet en kan je hem (misschien) niet kwalijk nemen...
Wat ik hem wel kwalijk neem is dat hij zich begon te bemoeien met waar ik mijn boodschappen doe... ook al ging het om mijn financieen. Ik zag mezelf al ff deel van een getrouwd stel... "schat, ik wil niet dat je de boodschappen daar en daar haalt want dat is te duur", klinkt voor mij als "je moet niet zo strijken, maar zo" Weet je wat ? doe het lekker zelf... Maar ff serieus, in een relatie vind ik het anders liggen, dan sluit je misschien wat meer compromissen, maar nu ik nog alleen ben, ben ik degene die bepaalt waar ik mijn boodschappen haal.
Voortaan zoek ik het zelf wel uit, oplossingen kan ik zelf ook mee komen. |
Wat ik me dan weer afvraag.... waarom wil je dan geen mogelijke oplossingen krijgen? Wat wil je dan, iemand die je bevestigd in je problemen en je daarin laat zitten?
En als je zelf met oplossingen komt..is het geen probleem meer?
In dit geval zou ik gaan twijfelen of ik wel vrouw ben, want ik had precies hetzelfde gedaan denk ik
Ik heb overigens nog nooit een man horen klagen als je zn strijk doet, wel als je het na het strijken een week lang in de wasmand op de slaapkamer laat staan en hij elke morgen diep in de mand moet spitten om een paar schone sokken te vinden
(en ja pieter, voor ik op cm rond ging hangen heb ik braaf de was weggeruimd )
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op woensdag 13 juli 2011, 14:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 15:04
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Wat ik me dan weer afvraag.... waarom wil je dan geen mogelijke oplossingen krijgen? Wat wil je dan, iemand die je bevestigd in je problemen en je daarin laat zitten?
En als je zelf met oplossingen komt..is het geen probleem meer?
In dit geval zou ik gaan twijfelen of ik wel vrouw ben, want ik had precies hetzelfde gedaan denk ik
Ik heb overigens nog nooit een man horen klagen als je zn strijk doet, wel als je het na het strijken een week lang in de wasmand op de slaapkamer laat staan en hij elke morgen diep in de mand moet spitten om een paar schone sokken te vinden
(en ja pieter, voor ik op cm rond ging hangen heb ik braaf de was weggeruimd ) |
Annette, vertel mij eens wat het nut zou zijn van iemand die mij zou bevestigen in wat jij noemt "mijn problemen" en me daarin zou laten zitten, wat overigens heel niet aan de orde is... ??
Het enige wat ik ermee wilde zeggen is dat ik zelf soms de behoefte heb erover te praten (dat een ander luistert), net zo als ik bijv. naar hem luister als hij met iets zit. En dat is echt niet alleen maar kommer en kwel zoals jij het lijkt te beschrijven, dat is vriendschap over en weer.
En van dat strijken was gewoon een grappig voorbeeld, die jij veels te serieus neemt, vind ik althans.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 15:12
|
|
|
Tja, dat zit zo, ik zat gister e.e.a. aan een goede vriend te vertellen, maar het enige wat ie deed was met oplossingen aandraven ... en daar had ik nou net geen behoefte aan... Waar ik behoefte aan had was een luisterend oor, maar na zoveel jaar drong het tot me door dat ie dat blijkbaar nog steeds niet doorhad. Hij deed zoals een man vaak doet en kan je hem (misschien) niet kwalijk nemen...
Voortaan zoek ik het zelf wel uit, oplossingen kan ik zelf ook mee komen. | Hehe, eindelijk een verstandige vrouw ... nooit gedacht maar het is dus mogelijk
Zou er wel een "oplossing" zijn voor het "probleem" van de vrouw ... (als ze weer eens hun moeiten (zonodig) moeten delen met een man, (waarschijnlijk geen vrouw voor handen) terwijl ze weten dat mannen niet luisteren maar oplossingsgericht zijn??)
Hoe ga ik dit nu weer uitleggen aan mijn vriendin ... bla bla bla ... grijns
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 15:18
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Annette, vertel mij eens wat het nut zou zijn van iemand die mij zou bevestigen in wat jij noemt "mijn problemen" en me daarin zou laten zitten, wat overigens heel niet aan de orde is... ??
Het enige wat ik ermee wilde zeggen is dat ik zelf soms de behoefte heb erover te praten (dat een ander luistert), net zo als ik bijv. naar hem luister als hij met iets zit. En dat is echt niet alleen maar kommer en kwel zoals jij het lijkt te beschrijven, dat is vriendschap over en weer.
En van dat strijken was gewoon een grappig voorbeeld, die jij veels te serieus neemt, vind ik althans. |
Jij hebt blijkbaar een probleem met iets en je praat er met iemand over. Die persoon heeft eigenlijk alleen maar te luisteren? Mag die persoon zijn mening er niet over geven?
Als je niet wilt dat mensen met oplossingen komen aandraven, moet je ook niet met hun over je problemen te praten.
En blijkbaar wil jij centraal staan in gesprekken met anderen.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op woensdag 13 juli 2011, 15:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 15:33
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Annette, vertel mij eens wat het nut zou zijn van iemand die mij zou bevestigen in wat jij noemt "mijn problemen" en me daarin zou laten zitten, wat overigens heel niet aan de orde is... ??
En van dat strijken was gewoon een grappig voorbeeld, die jij veels te serieus neemt, vind ik althans. |
Ik reageer op jouw stukje waarint je vertelt dat iemand iets verteld en die persoon komt met oplossingen aandraven. Als iemand oplossingen probeert te geven, komt dat op mij over dat er blijkbaar een probleem was. Wat ik aan probeer te geven is dat iemand dat waarschijnlijk JUIST uit vriendschap voor je doet.
En achter die strijk staat een knipoog geloof ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 16:35
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ik reageer op jouw stukje waarint je vertelt dat iemand iets verteld en die persoon komt met oplossingen aandraven. Als iemand oplossingen probeert te geven, komt dat op mij over dat er blijkbaar een probleem was. Wat ik aan probeer te geven is dat iemand dat waarschijnlijk JUIST uit vriendschap voor je doet.
En achter die strijk staat een knipoog geloof ik |
ik zou me meer zorgen maken als die persoon niet met ideeën en oplossingen aan kwam draven. een persoon die alleen luistert lijkt me meer een ongeïnteresseerd iemand die je laat praten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 16:48
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: Ik vraag me af waarom vrouwen praten en mannen niet luisteren
Voortaan zoek ik het zelf wel uit, oplossingen kan ik zelf ook mee komen.
Als ik mijn problemen met een vriend deel en hij zal er niks over zeggen, waarvoor deel ik die dan?? Ik deel iets om ook meedenken te vragen, als hij dan niks zou zeggen dan kan ik beter mijn mond houden want lijkt hij niet geinterresseerd in mij. Als je van iemand verwacht dat hij alleen maar luisterd wat is de meewaarde dan voor jou?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 17:12
|
|
|
Tjonge wat vallen jullie Susannah aan Kan er dan echt niemand meer gewoon luisteren?Ik vind het zeer ongepast om je ongevraagd te bemoeien met de financien van een ander.Je kunt in zo'n gesprek ook vragen of iemand hulp wil of gewoon zijn verhaal kwijt wil........ik kan me dat goed voorstellen hoor,de ditjes en datjes wil je wel eens kwijt aan iemand.Susannah haar ervaring klinkt als bemoeizucht van de vriend zijn kant,hoe goed bedoeld het ook geweest zal zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 17:15
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Tjonge wat vallen jullie Susannah aan Kan er dan echt niemand meer gewoon luisteren?Ik vind het zeer ongepast om je ongevraagd te bemoeien met de financien van een ander.Je kunt in zo'n gesprek ook vragen of iemand hulp wil of gewoon zijn verhaal kwijt wil........ik kan me dat goed voorstellen hoor,de ditjes en datjes wil je wel eens kwijt aan iemand.Susannah haar ervaring klinkt als bemoeizucht van de vriend zijn kant,hoe goed bedoeld het ook geweest zal zijn. |
Ho ho ik val suus niet aan want ze kent me wel Maar ik mag wel mijn mening geven toch? Als suus zich aangevallen voeld sorry daarvoor maar dit is mijn mening!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2011, 17:38
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ho ho ik val suus niet aan want ze kent me wel Maar ik mag wel mijn mening geven toch? Als suus zich aangevallen voeld sorry daarvoor maar dit is mijn mening! |
Maar(en nu heb ik het over het gesprek,niet over jouw reactie ),is het altijd nodig om een mening te geven?Het is soms beter om mild te zijn vind ik,je te verplaatsen in andermans zorgen en je (wellicht afwijkende)mening in te slikken,het is maar net waar je gesprekspartner op dat moment het beste mee verder kan.Natuurlijk hoef je niet te zwijgen maar als de ander je vraagt om niet meteen met oplossingen aan te komen(omdat dat wellicht niet eens nodig is)dan hoor je dat te respecteren.
(tiepvautje verbeterd )
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op woensdag 13 juli 2011, 17:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 11 augustus 2011, 21:07
|
|
|
Dit vraag ik me af vandaag: Zou W-tje al op vakantie zijn????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 11 augustus 2011, 21:12
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dit vraag ik me af vandaag: Zou W-tje al op vakantie zijn???? |
Moet je ze mailen, krijg je misschien antwoord
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 11 augustus 2011, 21:39
|
|
|
MARIO216 schreef: | Moet je ze mailen, krijg je misschien antwoord |
Ga ik doen!...Jij weet het allang natuurlijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 11 augustus 2011, 21:47
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ga ik doen!...Jij weet het allang natuurlijk. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 11 augustus 2011, 21:49
|
|
|
MARIO216 schreef: | |
Jaja, we weten het wel. Je hebt een streepje voor bij haar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: donderdag 11 augustus 2011, 21:57
|
|
|
VISSER278 schreef: | Jaja, we weten het wel. Je hebt een streepje voor bij haar. |
Dan hoef je je het ook niet meer af te vragen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 augustus 2011, 21:21
|
|
|
YELNIN491 schreef: | Dan hoef je je het ook niet meer af te vragen |
Dit niet en dat andere ook niet meer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 augustus 2011, 21:58
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dit niet en dat andere ook niet meer |
Wat bedoel je Visser???? Dat vraag ik me af vandaag..............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 augustus 2011, 23:15
|
|
|
MARIO216 schreef: | Wat bedoel je Visser???? Dat vraag ik me af vandaag.............. |
Visser doet geheimzinnig vandaag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 augustus 2011, 23:25
|
|
|
YELNIN491 schreef: | Visser doet geheimzinnig vandaag |
door middel van seinen? ..---... --.-....---.-.. ---...---
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 12 augustus 2011, 23:31
|
|
|
YELNIN491 schreef: | Visser doet geheimzinnig vandaag |
Visser is vakantie aan het houden. Écht vakantie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 augustus 2011, 00:17
|
|
|
ERIKA129 schreef: | SUSANNAH475 schreef: Ik vraag me af waarom vrouwen praten en mannen niet luisteren
Voortaan zoek ik het zelf wel uit, oplossingen kan ik zelf ook mee komen.
Als ik mijn problemen met een vriend deel en hij zal er niks over zeggen, waarvoor deel ik die dan?? Ik deel iets om ook meedenken te vragen, als hij dan niks zou zeggen dan kan ik beter mijn mond houden want lijkt hij niet geinterresseerd in mij. Als je van iemand verwacht dat hij alleen maar luisterd wat is de meewaarde dan voor jou? |
Wat Susannah bedoeld is (denk ik) het verschil tussen luisteren of 'aanhoren' Als iemand echt goed luisterd dan lost dat soms al een gedeelte van een probleem op (afhankelijk wat het natuurlijk is) Soms is een 'praatpaal' al voldoende
1 probleem: mannen zijn vaak meer oplossingsgericht, wat vanzelfsprekend heel goed bedoeld is maar dit voldoet op dat moment alleen niet aan jou verwachtingen..... Verpleegkundige schijnen dit helaas ook snel als valkuil te hebben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 augustus 2011, 11:56
|
|
|
Wat ik me afvraag is waarom de zon achter de wolken blijft En het daarom zo ontzettend benauwd is buiten liever regen dan dit maar nog liever de zon
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 13 augustus 2011, 12:06
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Verpleegkundige schijnen dit helaas ook snel als valkuil te hebben |
|
|
Naar boven |
|
|