ChristianMatch

Forum

PC-problemen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 ... 21 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: woensdag 19 oktober 2011, 00:44

LEONARD480 schreef:
Volgens mij heb je last van een zonnesteek ofzo Herman Smiley die vol vragen zit

Of een harddisk crash natuurlijk... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: woensdag 19 oktober 2011, 00:47

LEONARD480 schreef:
Hmm eventueel wel de WLAN toets aan staan Tink?

Welk merk en type laptop?

Besturingsversie is wat minder van belang.....

Sommige routers kun je de WLAN functie per knop uit zetten...

Hoop... dat je er wat mee kunt Knipoog smiley

Ja, en die knop is erg handig als je vermoed dat je buurman lekker mee zit te surfen via jouw router... 'T is maar dat je het weet mensen!
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: woensdag 19 oktober 2011, 01:18

BEUN656 schreef:
Ja, en die knop is erg handig als je vermoed dat je buurman lekker mee zit te surfen via jouw router... 'T is maar dat je het weet mensen!

Alles kun je beveiligen Beun ...zo ook de router.

Wep, WPA-PSK, WPA2-PSK ...zijn enkele v.b. Zieke smiley

Maar als je alles onbeveiligd laat, maak je de buurman natuurlijk superblij en misschien is dat in het kader een tiende weggeven Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 19 oktober 2011, 20:48

BEUN656 schreef:
Volgens mij kan dit simpeler. Men make een Hotmail account aan. Men installere Outlookconnector en stelle onze zojuist aangemaakte Hotmail account in in Outlook via Outlookconnector. Bovendien: wat je binnen je Hotmail acount doet word op de server van Hotmail gezet zodat je altijd met een gerust hart Outlook kan herinstalleren, etc... Je contacten, afspraken, enz. zijn dan altijd weer terug te halen. Works like a charm!

Have fun!

Als ik je vertel dat ik gewoon outlook gebruik , dus geen outlook-expres.....en windows XP , heb je dan nog meer tips voor me?
Want wat je gequot heb van maris dat ging over windows 7 en outlook expres , en daar kon ik niet mee vooruit.
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: woensdag 19 oktober 2011, 21:35

VISSER278 schreef:
Als ik je vertel dat ik gewoon outlook gebruik , dus geen outlook-expres.....en windows XP , heb je dan nog meer tips voor me?
Want wat je gequot heb van maris dat ging over windows 7 en outlook expres , en daar kon ik niet mee vooruit.

Ja, volgens mij ook dan... Kijk, ik heb zelf Windows 7 en Outlook 2010 dus weet ik alleen van mijn situatie dat het werkt.
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: woensdag 19 oktober 2011, 21:36

LEONARD480 schreef:
Alles kun je beveiligen Beun ...zo ook de router.

Wep, WPA-PSK, WPA2-PSK ...zijn enkele v.b. Zieke smiley

Maar als je alles onbeveiligd laat, maak je de buurman natuurlijk superblij en misschien is dat in het kader een tiende weggeven Verraste, verbaasde smiley

Ja, klopt. En hoe complexer je WPA-sleutel, hoe moeilijker het word voor de buurman. Maar wat door mensen is bedacht of gemaakt is ook weer door mensen te vernachelen. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
BEUN656
op woensdag 19 oktober 2011, 21:38
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 00:18

VISSER278 schreef:

Windows Mail, Outlook express zit niet meer in Windows 7..

Jammer maar helaas
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 02:32

LEONARD480 schreef:
Windows Mail, Outlook express zit niet meer in Windows 7..

Jammer maar helaas

Precies, maar dat was volgens mij de vraag niet. Maar dit klopt.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 16:12

Kan iemand mij vertellen wat het betekent als je rechtsonderin Firewall blocked network traffic betekent??????
En je steeds gepiep hoort???
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 16:16

WILLEMIJN232 schreef:
Kan iemand mij vertellen wat het betekent als je rechtsonderin Firewall blocked network traffic betekent??????

Zo te zien blokeerd je hele FW je internet verkeer.
En blijkbaar geeft je pc daarbij het piepgeluid.

( het kan ook zijn dat er een muis bij de vuurmuur staat en piept dat ie bij het vuur weg wilt, maar dat kan ik mij niet voorstellen.)

Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 20 januari 2012, 16:16
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 16:17

MARISKA601 schreef:
Zo te zien blokeerd je hele FW je internet verkeer.
En blijkbaar geeft je pc daarbij het piepgeluid.

( het kan ook zijn dat er een muis bij de vuurmuur staat en piept dat ie bij het vuur weg wilt, maar dat kan ik mij niet voorstellen.)

Enne wat is je FW??????
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 16:19

WILLEMIJN232 schreef:
Enne wat is je FW??????

fw=firewall

ja ik heb zelf verschillende.
en welke werkt weet ik niet.
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 20:43

WILLEMIJN232 schreef:

Welke firewall heb jij dan?
Internet blijft dan wel gewoon werken, of heb je dan geen internet?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 20:58

HARALD940 schreef:
Welke firewall heb jij dan?
Internet blijft dan wel gewoon werken, of heb je dan geen internet?

Ik heb wel gewoon internet en hoe weet ik wat voor Firewall ik heb?
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 21:30

WILLEMIJN232 schreef:
Ik heb wel gewoon internet en hoe weet ik wat voor Firewall ik heb?

even een prive chat?
dat werkt wat makkelijker
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 18:21

In januari is de kpn gehackt.
Ze schijnen 16 gigabite aan gegevens te hebben verkregen.
Waaronder de mailadressen van de kpn klanten.
Hierdoor heeft kpn zijn mailserver platgelegd.

Mocht je een kpn e-mail adres gebruiken voor mailen naar cm leden,
dan kan kan dat niet.
Wanneer je je e-mailadres wijzigt, stuurt CM een nieuwe e-mailcode naar dit e-mailadres. Tot die tijd kun je geen gebruik maken van ChristianMatch.

Dus ga niet mopperen dat cm hapert, heeft allemaal te maken met een stelletje jolige mensen die er plezier in hebben om e-mailadressen van providers in hun winkelwagentje gooien en zonder te betalen de inhoud ervan mee naar huis te nemen.

(rust in mijn mailbox) Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 10 februari 2012, 18:30
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 18:23

MARISKA601 schreef:
In januari is de kpn gehackt.
Ze schijnen 16 gigabite aan gegevens te hebben verkregen.
Waaronde de mailadressen van d kpn klanten.
Hierdoor heeft kpn zijn mailserver platgelegd.

Ahaaaaa nu snap ik waarom ik mn mail niet kan ontvangen Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 18:26

ERIKA129 schreef:
Ahaaaaa nu snap ik waarom ik mn mail niet kan ontvangen Twijfelende smiley

Idd en ik zag via twitter ook langskomen dat van heeeeeeeel veeeeeeeeeeel mensen hun inloggegevens op het internet beland is, voor iedereen te zien dus Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
JOSINA022
op vrijdag 10 februari 2012, 21:05
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 20:26

Op het journaal zeiden ze dat je je wachtwoord moest veranderen maar je kan helemaal niet op de website.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 20:45

Twee miljoen klanten van KPN kunnen tijdelijk niet bij hun mail. KPN heeft hun mailboxen uit voorzorg geblokkeerd, omdat er klantgegevens zijn gehackt.

Hackers hebben gegevens van zeker 500 klanten openbaar gemaakt.

Geblokkeerd zijn in ieder geval mailadressen van KPN Mail en Planet. Op Twitter melden ook veel klanten van Het Net dat hun mailbox onbereikbaar is.

Ingrijpend
KPN kan niet garanderen dat de gegevens van de andere mailgebruikers niet op straat komt te liggen. Het bedrijf erkent dat de blokkade een ingrijpende maatregel is. "Maar we kunnen nu niet garanderen dat het veilig is," aldus een woordvoerster. "We willen op geen enkele manier het risico lopen dat het onveilig is."

De blokkade is ingesteld, nadat op internet de gegevens waren verschenen van 539 klanten van KPN Mail. Het gaat onder meer om hun gebruikersnaam en wachtwoord, waarmee ze kunnen inloggen in hun e-mailbox. Ook hun naam, adres en telefoonnummer zijn uitgelekt.

Of de inloggegevens van de KPN-Mailklanten afkomstig zijn van de hackers die KPN in januari binnendrongen, is niet duidelijk. KPN zegt dat dit nader wordt onderzocht.

Niet bereikbaar
De hackers hebben gisteren gezegd dat ze 16 gigabyte aan gegevens hebben kunnen buitmaken, toen ze een week lang toegang hadden tot het computersysteem van het telecombedrijf.

KPN heeft toegegeven dat de hackers in eerste instantie toegang hadden tot systemen waarop gegevens van klanten staan.

Het bedrijf wil klanten zo snel mogelijk laten weten wat ze precies moeten doen om weer te kunnen mailen. Het probleem is dat KPN de klanten niet kan bereiken, omdat het mailadres niet toegankelijk is. Het bedrijf roept klanten ook op het wachtwoord te wijzigen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 20:48

[quote=JOSINA022]Idd en ik zag via twitter ook langskomen dat van heeeeeeeel veeeeeeeeeeel mensen hun inloggegevens op het internet beland is, voor iedereen te zien dus Gefrustreerde smiley

Josina , ik vraag me af of het wel zo verstandig is deze link via cm te verspreiden.
Er zouden namen en adressen van cm-ers op kunnen staan.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 21:05

[quote=MARISKA601]

Je hebt gelijk, heb 'm weggehaald!
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 21:08

[quote=JOSINA022]

thx ..

ik heb je erover gemaild, maar ik denk dat je em ergens voor de kerst wel ontvangt. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 21:14

[quote=MARISKA601]

Haha, het antwoord zul je dan wel ontvangen wanneer Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 21:18

[quote=JOSINA022]

dan is het vandaag pasen en pinksteren want de mailbox hier werkt wel
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 21:21

[quote=MARISKA601]

Haha Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 22:01

[quote=MARISKA601]JA hier wel maar thuis niet Huilende smiley, smiley in tranen
Heb wel niet KPN mail maar wel een onderdeel ervan dus ook geblokt Twijfelende smiley

Laatst aangepast door
ERIKA129
op vrijdag 10 februari 2012, 22:17
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 22:16

Wat ingewikkeld allemaal....
Maar ik heb gelukkig nergens last van...
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 22:17

Digitale inbraak

Email KPN uit voorzorg uitgeschakeld
Update vrijdag 10 februari 19:00 uur
De email van KPN is uit voorzorg uit de lucht gehaald om reden dat vermoedelijk klantgegevens online zijn gezet. Dat betekent dat uw mailaccount tijdelijk niet bereikbaar is. Zodra wij meer informatie hebben vindt u die op deze pagina.

Onze excuses voor dit ongemak.

Wat is er aan de hand?
Op woensdag 8 februari maakten we bekend dat een hacker (of hackers) zich toegang wist(en) te verschaffen tot een serverdomein in het IT-netwerk van KPN. Als dienstverlener hebben we de veiligheid van klantgegevens hoog in het vaandel staan. Daarom betreuren we deze situatie ten zeerste. We kunnen ons voorstellen dat u zich zorgen maakt over de bescherming van uw klantgegevens.

Maximale bescherming
Direct na de digitale inbraak hebben we onmiddellijk de noodzakelijke maatregelen getroffen voor een maximale bescherming van alle klantgegevens en de IT-systemen. Bovendien hebben we gezorgd voor een ongestoorde en veilige dienstverlening. Een team van meer dan 100 man ging aan het werk om ervoor te zorgen dat u kon blijven bellen, internetten en zakendoen.

Alle maatregelen hebben we telkens met de overheid en relevante partijen gedeeld. Sinds 27 januari hebben we de volgende instanties op de hoogte gehouden: het Nationaal Cyber Security Centrum (NCSC), toezichthouder OPTA, het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP), het Ministerie van Economische Zaken, Landbouw & Innovatie, het Ministerie van Veiligheid & Justitie en het Openbaar Ministerie (OM).

Informatiemoment
Na overleg met onder meer het OM en het NCSC besloten we op 27 januari om u niet actief over de digitale inbraak te informeren, zolang dit mogelijk was. Dit was een weloverwogen besluit, want we wilden:
1. onze dienstverlening veiligstellen en onnodige onrust in de samenleving voorkomen;

2. voorkomen dat de hacker(s), na alarmering door de melding, schade zou(den) aanrichten;

3. de opsporing van de hacker(s) niet verstoren.

Na zorgvuldige afweging en overleg met de autoriteiten besloten we daarom tot een daadkrachtige aanpak in stilte.

Toegang ontnomen
Via deze stilte-aanpak wisten we de inbreker(s) de toegang tot de servers te ontnemen. Deze servers bevatten klantgegevens, zoals naam, adres, woonplaats, telefoonnummer en bankrekeningnummer. Zolang het onderzoek loopt is niet exact vast te stellen om hoeveel klantgegevens het ging. Creditcardgegevens en wachtwoorden voor financiële transacties zijn niet in de gehackte systemen opgeslagen.

Dienstverlening niet verstoord bij aanpak
In onze aanpak hebben we de betrokken servers uit voorzorg losgekoppeld van onze operationele systemen. De getroffen servers zijn daarna één voor één opgeschoond en opnieuw opgebouwd en voorzien van nieuwe veiligheidsmaatregelen. De bescherming van klantgegevens heeft geen impact gehad op onze dienstverlening aan u.

Klantgegevens beschermen
Op basis van een diepgaande analyse van de digitale inbraak willen we nu vaststellen hoe we u en uw gegevens en onze servers nog beter tegen toekomstige aanvallen kunnen beschermen. Dergelijke aanvallen zijn uiterst vervelend maar zijn helaas niet uit te bannen. Net als KPN voeren veel bedrijven en organisaties een digitale wedloop met mensen met kwade ideeën. Onze technieken worden steeds beter en geavanceerder, maar ook inbrekers ontwikkelen hun technieken voortdurend.

Vertrouwen
Goed beveiligde systemen zijn een absolute noodzaak om u de gewenste service te kunnen verlenen, waarbij de bescherming van uw gegevens alle aandacht krijgt. Daar doen we alles aan, want we willen voor u de dienstverlener zijn waarop u kunt vertrouwen.

KPN werkt volledig mee met de autoriteiten aan het opsporen van de inbreker(s).

Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 10 februari 2012, 22:18
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 10:01

KPN sluit mail weer aan

Klanten van KPN kunnen vanaf 09.00 uur weer gebruikmaken van hun e-mail. Dat zegt een woordvoerder van het bedrijf. KPN haalde vrijdagavond uit voorzorg alle twee miljoen e-mailadressen uit de lucht naar aanleiding van een aanval door hackers. Door de computerinbraak waren gegevens van 539 klanten op straat beland.

KPN zei niet uit te kunnen sluiten dat gegevens van nog meer klanten gelekt zijn. KPN-klanten wordt aangeraden hun wachtwoorden te veranderen. Dat geldt niet alleen voor de e-mail zelf, maar ook voor wachtwoorden van andere sites en toepassingen zoals Facebook, Marktplaats en internetbankieren.

De politiek reageerde vrijdag geschokt op de problemen bij KPN. De SP heeft aangekondigd een spoeddebat aan te vragen over de kwestie. De Consumentenbond liet weten de maatregel van KPN te begrijpen. De gevolgen van de hack moeten wel nog verder onderzocht worden.

(mijn e-mail hapert dus nog steeds)
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 ... 21 Volgende
Pagina 13 van 21