ChristianMatch

Forum

scheppingsdoel
Ga naar pagina Vorige 1 ... 117 118 119 120 121 122 123 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 14:53

antwoord aan Hannah
zie hiervoor het door mij nieuw geopende topic over roken onder "VAN ALLES WAT". Want anders gaan we weer behoorlijk off-topic

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op vrijdag 15 januari 2010, 15:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 14:53

RELLOK036 schreef:
Hij zoekt toch ander werk? Ook jammer dat het als sneer wordt opgevat...
Maar als ik dit soort blijf doen (wat ik niks aan vind) kom ik ook niet verder terwijl ik weet dat ik meer kan...maar ja je doet er niks aan en komen nog wel andere aanbeiding van het uitzendburo en kranten na pluizen en naar cwi daar kijken en open solicitatie brieven schrijf dus komt hier ook wel goed

Het komt best goed met jou Rel, tis alleen een moeilijke tijd om aan werk te komen.
Gewoon blijven soliciteren en kranten napluizen, meer kun je toch niet doen. Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 14:57

BERT168 schreef:
ik ben ook van de partij natuurlijk,als echte noorderling laat ik zo'n uitje niet schieten.
wel heeeeeeeeeeel ruim op tijd,maar beter vroeg dan te laat he...

Natuurlijk is Bert present, alster maar mooie vrouwen komen... Clown smiley
dan is hij zeker van de partij. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
CARIEN982
op vrijdag 15 januari 2010, 14:57
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 15:11

MARIJAN072 schreef:
Tja, tegen zo'n CV (Curriculum Vitae) kan ik niet op. Twijfelende smiley Knipoog smiley

Dat hoeft ook niet Marijan, want juist de tollenaar, die nauwelijks het hoofd durfde opheffen in de tempel, omdat hij zich zo zondig voelde en alleen maar kon stamelen..."Heer, wees mij zondaar genadig!" ging GERECHTVAARDIGD naar huis en niet die geweldige Farizeeer, die zich op de borst stond te kloppen voor al de geweldige dingen, die hij voor God deed. Zie hieronder het citaat.

Lucas 18 : 9 Met het oog op sommigen die zichzelf rechtvaardig vinden en anderen minachten, vertelde hij de volgende gelijkenis. 10 ‘Twee mensen gingen naar de tempel om te bidden, de een was een farizeeër en de ander een tollenaar. 11 De farizeeër stond daar rechtop en bad bij zichzelf: “God, ik dank u dat ik niet ben als de andere mensen, die roofzuchtig of onrechtvaardig of overspelig zijn, en dat ik ook niet ben als die tollenaar. 12 Ik vast tweemaal per week en draag een tiende van al mijn inkomsten af.” 13 De tollenaar echter bleef op een afstand staan en durfde niet eens zijn blik naar de hemel te richten. In plaats daarvan sloeg hij zich op de borst en zei: “God, wees mij zondaar genadig.” 14 Ik zeg jullie, hij ging naar huis als iemand die rechtvaardig is in de ogen van God, maar die ander niet. Want wie zichzelf verhoogt zal vernederd worden, maar wie zichzelf vernedert zal verhoogd worden.’

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op vrijdag 15 januari 2010, 15:58
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 15:18

BRIGHTBOY799 schreef:
We kunnen er allemaal wijsheden tegenaan gooien, maar hier een antwoord van Jezus op je vraag, hij heeft het erover in lucas 6

27 Maar tot u, die Mij hoort, zeg ik: Hebt uw vijanden lief, doet wel degenen, die u haten; 28 zegent wie u vervloeken; bidt voor wie u smadelijk behandelen. 29 Slaat iemand u op uw wang, keer hem ook de andere toe, neemt iemand u uw mantel af, laat hem ook het hemd nemen. 30 Vraagt iemand iets van u, geef het hem; neemt iemand het uwe, vraag het niet terug. 31 En gelijk gij wilt, dat u de mensen doen, doet gij hun evenzo. 32 En indien gij liefhebt, die u liefhebben, wat hebt gij vóór? Immers, ook de zondaars hebben lief, die hen liefhebben. 33 Want indien gij goed doet aan wie u goed doen, wat hebt gij vóór? Ook de zondaars doen dat. 34 En indien gij leent aan hen, van wie gij hoopt iets te ontvangen, wat hebt gij
vóór? Ook zondaars lenen aan zondaars om evenveel terug te ontvangen.

Dit stukje hoort er dan wel bij Knipoog smiley
Luc 6: 35 -Nee, heb je vijanden lief, doe goed en leen geld aan anderen zonder iets terug te verwachten; dan zullen jullie rijkelijk worden beloond, en zullen jullie kinderen van de Allerhoogste zijn, want ook hij is goed voor wie ondankbaar en kwaadwillig is. Lachende smiley
36 Wees barmhartig zoals jullie Vader barmhartig is. Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 15:28

ROBBEDOES873 schreef:
Wie gaat er mee op zaterdag 13 maart stappen in Groningen?
Als je zin hebt laat het dan even weten via het forum...
Hoe meer zielen hoe meer vreugd Knipoog smiley

tja voor mij wel aan de anderkant van nederland, dan alleen een avondje stappen............ Slapende smiley en terug Smiley die vol vragen zit 5uur
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 15:30

Geplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 08:49

SOLAFIDE630 schreef:
Ja...inderdaad...je ging met dat roken off-topic... maar om dit dan even af te ronden, want je citeerde alleen maar vers 19, maar het gaat juist om vers 18, daarin staat
1 Korintiërs 6 : 18 Ga ontucht uit de weg! Geen enkele andere zonde die een mens kan begaan tast het lichaam aan, maar wie ontucht pleegt zondigt tegen het eigen lichaam.
Alleen ontucht kan dus het lichaam aantasten Cross, m.i. en niet ROKEN.

HANNAH schreef:

sola, met alle respect, maar dat is onzin; je hebt de opdracht je lichaam goed te verzorgen, en k denk dat we t er met zn allen wel over eens zijn, dat roken daar niet bij hoort!
als het je helpt, rangschik het dan onder t kopje "gij zult niet doden" maar roken is gewoon tegen Gods wil....
(ik steek er nog één op, overigens... )
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 15:32

[quote=SOLAFIDE630]Geplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 08:49

SOLAFIDE630 schreef:
Ja...inderdaad...je ging met dat roken off-topic... maar om dit dan even af te ronden, want je citeerde alleen maar vers 19, maar het gaat juist om vers 18, daarin staat
1 Korintiërs 6 : 18 Ga ontucht uit de weg! Geen enkele andere zonde die een mens kan begaan tast het lichaam aan, maar wie ontucht pleegt zondigt tegen het eigen lichaam.
Alleen ontucht kan dus het lichaam aantasten Cross, m.i. en niet ROKEN.

HANNAH schreef:

sola, met alle respect, maar dat is onzin; je hebt de opdracht je lichaam goed te verzorgen, en k denk dat we t er met zn allen wel over eens zijn, dat roken daar niet bij hoort!
als het je helpt, rangschik het dan onder t kopje "gij zult niet doden" maar roken is gewoon tegen Gods wil....
(ik steek er nog één op, overigens...

SOLAFIDE schrijft:
Gewoon lezen wat er STAAT Hannah, en dat ook met alle respect,....zo leert de Heer ons....en niet lezen, wat jij of wie dan ook in alle vroomheid erin wil lezen, omdat je gewoon vindt, dat roken niet gezond is.....want DAT is een heeeel andere zaak, dat mag je vinden, maar ga daar niet een bijbelse invulling aan geven, want die vind ik NERGENS in de bijbel.

Afgezien daarvan, zijn wij als mensen allang met gif verzadigd, want zo zegt Paulus....dat adderenvergif onder onze tong is. Wij zijn al zeer giftig van onze vleselijke natuur uit. Het gif is allang in ons en dat al zonder te roken. Daar zit het hem gewoon niet in. Ook al roken we niet, is er toch adderenvergif onder onze tong.

Wat ik erg vind is, dat er steeds weer mensen zijn, die met hun vrome interpretaties anderen in gewetensproblemen brengen, dat deden de Farizeeen ook n.l.. Die legden ook andere mensen lasten op door het woord te veranderen naar hun goeddunken en (vrome )interpretaties.

Ik denk, dat het bij God erop aankomt, dat wij niet zondigen en wat zonde is, dat staat heel duidelijk in de bijbel....nergens zie ik dat daar ook ``roken`` bij vermeld wordt. Dat is weer allemaal interpretatie van mensen..... en nogmaals dat moet ieder voor zich weten.....maar misbruik de bijbel daarvoor niet.

Wat je persoonlijk vindt van roken, kun je een ander niet BIJBELS OPLEGGEN....daar gaat het mij om, maar dat gebeurt wel veelvuldig en er zijn heel veel mensen, die daarom in gewetensnood komen en dat vind ik triest.

Zo zie ik dat op dit ogenblik Hannah...en ik mag je graag..... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op vrijdag 15 januari 2010, 15:36
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 15:45

ik heb ooit eens een christen horen zeggen...

roken is de enige afgod die je mag hebben want je steekt hem in de brand Lachende smiley

ik neem er nog eentje Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 15:49

JOLAN931 schreef:
ik heb ooit eens een christen horen zeggen...

roken is de enige afgod die je mag hebben want je steekt hem in de brand Lachende smiley

ik neem er nog eentje Engeltje smiley

Ha, ha....een goeie....ik ben al bezig een sigaartje te roken...en dat NIET over mijn longen.....en met mate Engeltje smiley , want anders ervaar ik het persoonlijk als niet goed voor mij....maar dat is een persoonlijke zaak.... Clown smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op vrijdag 15 januari 2010, 16:20
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 16:29

ROBBEDOES873 schreef:
Henk heeft werk... dus waarom zou hij in de produktie moeten gaan werken??
Klinkt als een sneer rell heel jammer Twijfelende smiley

nee joh. das geen sneer... voor Henk zou productiewerk OOK ervaringsverbreding zijn.
Ik heb zelf een productiebedrijf en ik vind het jammer dat productiewerk kennelijk zo laag aangeschreven staat.
Een beetje tikken op een toetsenbord kan iedereen, maar om binnen een productiebedrijf de continue kwaliteit te behouden in combinatie met een acceptabele kwantiteit... daar komt meer bij kijken dan je zou denken.
( dan heb ik het nog niet eens over het instellen en afstellen van machines tot op 0,01mm nauwkeurig )
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 16:42

Is het niet zo dat je de term "ontucht" in voorgaand bijbelgedeelte kunt zien als een term voor dingen die je lichaam schade kunnen toebrengen?
Het lijkt mij meer dat het erom gaat dat je geen verkeerd gebruik maakt van bepaalde middelen...alcohol bijvoorbeeld, zelfs de dokter zegt dat het goed is om iedere dag een glas wijn(?) te drinken voor de doorbloeding etc. Maar wanneer je er teveel van gaat nemen brengt dat uiteindelijk schade aan je lichaam en pleeg je als het ware "ontucht" op je lichaam...

Zo maar even een gedachtespinseltje Knipoog smiley

Op de website www.domineeonline.nl vond ik dit stukje van dominee Erjan van der Linde;
Allereerst iets vanuit de Bijbel. Je weet vast dat wij hier niet zo maar op deze aarde zijn. We zijn gemaakt door Iemand. Dat is God. Hij is onze Schepper. Hij heeft ons een schoon en gezond lichaam gegeven. Dat staat op meerdere plaatsen in de Bijbel, bijv. 2 Korinthe 6 vers16 of Hebreeën 3 vers 6. In deze teksten staat dat we een tempel / huis van God zijn en dat we daar goed op moeten passen. Als je rookt verontreinig je die tempel. Je neemt dan heel veel vieze stoffen in je op en dat is niet goed voor je lichaam. Je gaat hoesten en de kans dat je ziek wordt is groter. Daarnaast is het ook nog eens moeilijk om te stoppen met roken. Als je het een keertje doet vind je het nog niet zo erg. Maar dan komt een volgende en nog een, nog een, enz... Probeer dan nog maar eens te stoppen. Dat lukt je bijna niet. Je bent er gauw aan verslaafd. Toch roept God je daartoe op in Prediker 11 vers 10 dat we de kwalen uit het lichaam weg moeten doen of geen dingen moet doen waar we ziek van kunt worden.

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op vrijdag 15 januari 2010, 16:49
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 17:02

TESSYBEAR731 schreef:
Is het niet zo dat je de term "ontucht" in voorgaand bijbelgedeelte kunt zien als een term voor dingen die je lichaam schade kunnen toebrengen?
Het lijkt mij meer dat het erom gaat dat je geen verkeerd gebruik maakt van bepaalde middelen...alcohol bijvoorbeeld, zelfs de dokter zegt dat het goed is om iedere dag een glas wijn(?) te drinken voor de doorbloeding etc. Maar wanneer je er teveel van gaat nemen brengt dat uiteindelijk schade aan je lichaam en pleeg je als het ware "ontucht" op je lichaam...

Dan spinsel ik ff verder Lachende smiley
Overspel is ook ontucht...
Overspel is de enige bijbelse grond tot scheiden..
Als roken een vorm van ontucht is, is het ook overspel...
Dus een rokende partner is bijbelse grond tot scheiding... Clown smiley Engeltje smiley Gefrustreerde smiley

ik denk dat je spinsel dus iets bijgeschaafd moet worden Tess Knipoog smiley

Laatst aangepast door
PIETER649
op vrijdag 15 januari 2010, 17:08
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 17:17

TESSYBEAR731 schreef:

Op de website www.domineeonline.nl vond ik dit stukje van dominee Erjan van der Linde;
Allereerst iets vanuit de Bijbel. Je weet vast dat wij hier niet zo maar op deze aarde zijn. We zijn gemaakt door Iemand. Dat is God. Hij is onze Schepper. Hij heeft ons een schoon en gezond lichaam gegeven. Dat staat op meerdere plaatsen in de Bijbel, bijv. 2 Korinthe 6 vers16 of Hebreeën 3 vers 6. In deze teksten staat dat we een tempel / huis van God zijn en dat we daar goed op moeten passen. Als je rookt verontreinig je die tempel. Je neemt dan heel veel vieze stoffen in je op en dat is niet goed voor je lichaam. Je gaat hoesten en de kans dat je ziek wordt is groter. Daarnaast is het ook nog eens moeilijk om te stoppen met roken. Als je het een keertje doet vind je het nog niet zo erg. Maar dan komt een volgende en nog een, nog een, enz... Probeer dan nog maar eens te stoppen. Dat lukt je bijna niet. Je bent er gauw aan verslaafd. Toch roept God je daartoe op in Prediker 11 vers 10 dat we de kwalen uit het lichaam weg moeten doen of geen dingen moet doen waar we ziek van kunt worden.

Mooi Tess
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 17:51

@ Hannah:

Trouwens....wat vindt je van al die spijzen, die mensen tot zich nemen en daar dichtgeslipte aderen en hartvervetting van krijgen?

Jezus zegt toch duidelijk, dat datgene wat een mens eet hem niet ONREIN kan maken. Alleen datgene, wat er uit je hart komt, dat maakt een mens onrein.

En wat denk je van Petrus, die in Handelingen van God Zelf een visioen kreeg, dat hij alle spijzen, die voor hem verfoeilijk waren, niet onrein meer mocht achten, omdat God ze rein had verklaart en daarom aan Petrus beval: SLACHT EN EET!

Hieruit concludeer ik, dat voor God andere zaken veel belangriijker zijn dan wat we eten en drinken of roken. Want ons eten en drinken tast ook ons lichaam aan, net zo goed als roken. Christenen eten nu toch ook varkensvlees etc., datgene wat in de wet verboden was en verfoeilijk was voor God

In wezen komt het dus op andere dingen aan voor God, n.l. geen hoererij te plegen, geen ontucht, geen overspel, geen vuile taal, geen leugen, alleen de waarheid spreken tegen elkaar, niet te stelen, alle wrok en drift en boosheid, alle geschreeuw en gevloek, en alle kwaadaardigheid te laten varen, want dat komt allemaal UIT ONS HART........EN DAT MAAKT ONS ONREIN

Het Koninkrijk van God bestaat immers niet uit eten en drinken en m.i. ook niet uit ROKEN.

En....is de Here Jezus ook niet steeds voor een wijnzuiper uitgescholden? Om nog maar een duit in het zakje te doen!

Rom 14,17
want het koninkrijk van God is geen zaak van eten en drinken, maar van gerechtigheid, vrede en vreugde door de heilige Geest.

Luc 5,33
Ze zeiden tegen hem: ‘De leerlingen van Johannes vasten dikwijls en zeggen hun gebeden, zoals ook de leerlingen van de farizeeën doen, maar die van u eten en drinken maar.’

Kol 2,16
Laat niemand u iets voorschrijven op het gebied van eten en drinken of het vieren van feestdagen, nieuwemaan en sabbat

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op vrijdag 15 januari 2010, 18:15
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 18:08

TESSYBEAR731 schreef:

Ach, Tess.....je kunt eigenlijk al helemaal niet ademen, want je moest eens weten, wat er allemaal al in de lucht zit aan kwalijke stoffen. Geloof mij maar dat wij hier Tsjernobyl nog inademen hoor......dus dan is ademhalen zo wie zo ook al uit den boze....ook al wat betreft de giftige zaken, die de industrie met bakken in de lucht pompt en in onze wateren.....en in ons eten, dat komt zo wie zo al platgespoten door het gif van het land af....etc. etc. Dan kun je gewoon helemaal niets meer, want van alles krijg je heden ten dage kwalen. Dat gevaar zit in alles...zelfs in speelgoed, waar kinderen op kauwen bijv. etc. etc...Dan kunnen we nog wel even doorgaan zo......

En wat denk je van de spanningen, die in onderlinge menselijke verhoudingen nu eenmaal vaak voorkomen De psychologen en psychiaters hebben er hun handen vol aan. Ook dat heeft allemaal een kwalijke uitwerking op ons lichaam en veroorzaakt kwalen....ja zelfs kanker...... Te hard werken bijv.........etc. etc.... Ons hele leven is dus verziekt tot aan het bot.......en overal is het doorgekankerd...in alle facetten van ons leven......Ons vee, dus ons consumptie vlees: koeien, varkens, kippen etc., etc... worden platgespoten met hormonen en weet niet allemaal voor zaken......zo erg, dat de volksgezondheid in gevaar komt, omdat er resistentie optreedt bij geneesmiddelen, die we moeten innemen als we ziek zijn. Die werken dan dus niet meer......

Maar wij mogen weten, dat gif ons als christenen zelfs niets zal kunnen schaden.......

En ik geloof, dat het beter is een sigaret of sifgaartje te roken als je dat rust en ontspanning geeft, dan maar in de spanning(en) te blijven zitten, want van spanningen daar kun je ook kwalen en zelfs kanker van krijgen, dacht ik.

Laatst hoorde ik op de radio, dat het helemaal niet zo gezond is om rigoreus van het roken af te haken, want daar kun je diabetes van krijgen......dit gold m.n. voor de oudere mens dacht ik....

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op vrijdag 15 januari 2010, 18:44
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 18:22

Roken is ongezond. Dat is duidelijk. Of je ervan kunt zeggen dat het de tempel van God verontreinigt....Denk het niet. Want niet zozeer het roken op zich, maar de verslaving, die verontreinigt die tempel. Net zoals dat inderdaadt geldt voor eten etc., waar Sola ook al naar verwijst. Niet het product, maar de manier van omgaan ermee, de verslaving, die verontreinigt, die draagt het risico van het van God en ons levensdoel verwijderd raken.
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 18:55

Een hele dikke knuffel voor mijn Henkie Kussende smiley Je verdient em dubbel en dwars...
Naar boven

Auteur Bericht
INEKE155

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 18:56

REL,LEKKER DING EEN HELE DIKKEK KNUFFEL,HET KOMT VAST ALLEMAAL GOED

t IS DAT IK WAT OVERJARIG BEN...............
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 19:07

HENK710 schreef:
Roken is ongezond. Dat is duidelijk. Of je ervan kunt zeggen dat het de tempel van God verontreinigt....Denk het niet. Want niet zozeer het roken op zich, maar de verslaving, die verontreinigt die tempel. Net zoals dat inderdaadt geldt voor eten etc., waar Sola ook al naar verwijst. Niet het product, maar de manier van omgaan ermee, de verslaving, die verontreinigt, die draagt het risico van het van God en ons levensdoel verwijderd raken.

Jezus leert echter, dat niet wat in het lichaam/tempel binnenkomt kan verontreinigen, maar wat eruit gaat, n.l. wat uit het hart aan kwalijke zaken komt, dat verontreinigt ons lichaam/tempel Lees volgend citaat eens aandachtig!

Marcus 7
Rein en onrein

8 De geboden van God geeft u op, maar aan tradities van mensen houdt u vast.’ 9 En hij vervolgde: ‘Mooi is dat, hoe u Gods geboden ongeldig maakt om uw eigen tradities overeind te houden! 10 Heeft Mozes niet gezegd: “Toon eerbied voor uw vader en uw moeder”, en ook: “Wie zijn vader of moeder vervloekt, moet ter dood gebracht worden”? 11 Maar u leert dat iemand tegen zijn vader of moeder mag zeggen: “Alles wat van mij is en voor u van nut had kunnen zijn is korban”’ (wat ‘offergave’ betekent), 12 ‘waarmee u hem niet toestaat nog iets voor zijn vader of moeder te doen, 13 en zo ontkracht u het woord van God door de tradities die u doorgeeft; en u doet nog veel meer van dit soort dingen.’ 14 Nadat hij de menigte weer bij zich had geroepen, zei hij: ‘Luister allemaal naar mij en kom tot inzicht. 15 Niets dat van buitenaf in de mens komt kan hem onrein maken, het zijn de dingen die uit de mens naar buiten komen die hem onrein maken.’ (7:15) Andere handschriften hebben een extra vers: ‘[16] Wie oren heeft om te horen, moet goed luisteren!’16
17 Toen hij een huis was binnengegaan, weg van de menigte, vroegen zijn leerlingen hem om uitleg over deze uitspraak. 18 Hij zei tegen hen: ‘Begrijpen ook jullie het dan nog niet? Zien jullie dan niet in dat niets dat van buitenaf in de mens komt, hem onrein kan maken 19 omdat het niet in zijn hart, maar in zijn maag komt en in de beerput weer verdwijnt?’ Zo verklaarde hij alle spijzen rein. 20 Hij zei: ‘Wat uit de mens komt, dat maakt hem onrein. 21 Want van binnenuit, uit het hart van de mensen, komen slechte gedachten, ontucht, diefstal, moord, 22 overspel, hebzucht, kwaadaardigheid, bedrog, losbandigheid, afgunst, laster, hoogmoed, dwaasheid; 23 al deze slechte dingen komen van binnenuit, en die maken de mens onrein.’

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op vrijdag 15 januari 2010, 19:13
Naar boven

Auteur Bericht
HAAS141

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 20:46

laat iedereen gewoon lekker door roken ... hou ik tenminste werk Knipoog smiley Clown smiley Lachende smiley

enne ... ik denk dat het ieders eigen verantwoording ... dus je zult mij niet met een vingertje zien zwaaien!
Naar boven

Auteur Bericht
HAAS141

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 20:46

jarig Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
HAAS141

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 20:47

knuffel voor nadia, jill en leanne

we kennen elkaar verder niet via de site ... maar toch kreeg ik een verjaardagsmail.
erg leuk! bedankt! Lachende smiley

Laatst aangepast door
HAAS141
op vrijdag 15 januari 2010, 21:19
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 20:47

http://www.youtube.com/watch?v=BnD6ojjA0OA&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 21:32

SOLAFIDE630 schreef:
Jezus leert echter, dat niet wat in het lichaam/tempel binnenkomt kan verontreinigen, maar wat eruit gaat, n.l. wat uit het hart aan kwalijke zaken komt, dat verontreinigt ons lichaam/tempel Lees volgend citaat eens aandachtig!

Aardig om te suggereren dat ik je tegenspreek, terwijl ik hetzelfde zeg als wat jij na dat ene woordje zegt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 21:33

INEKE155 schreef:
REL,LEKKER DING EEN HELE DIKKEK KNUFFEL,HET KOMT VAST ALLEMAAL GOED

t IS DAT IK WAT OVERJARIG BEN...............

Je nichtje al bezet dan Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 21:35

PIETER649 schreef:
Dan spinsel ik ff verder Lachende smiley
Overspel is ook ontucht...
Overspel is de enige bijbelse grond tot scheiden..
Als roken een vorm van ontucht is, is het ook overspel...
Dus een rokende partner is bijbelse grond tot scheiding... Clown smiley Engeltje smiley Gefrustreerde smiley

ik denk dat je spinsel dus iets bijgeschaafd moet worden Tess Knipoog smiley

Geschokte, onthutste smiley Jouw spinsels nemen wel heul rare wendingen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

1 korinthe 6: 12-20 (NBV)
[12] U zegt: ‘Alles is mij toegestaan.’ Maar niet alles is goed voor u. Zeker, alles is mij toegestaan, maar ik mag me door niets laten beheersen. [13] U zegt: ‘Het voedsel is er voor de buik en de buik is er voor het voedsel, en God zal aan beide een einde maken.’ Maar bedenk dat het lichaam er niet is om ontucht mee te plegen: het is er voor de Heer en de Heer is er voor het lichaam. [14] God heeft de Heer opgewekt, en door zijn macht zal hij ook ons opwekken. [15] Weet u niet dat uw lichaam een deel is van het lichaam van Christus? Zou ik dan van de delen van zijn lichaam de lichaamsdelen van een hoer maken? Dat nooit! [16] Of weet u niet dat wie zich met een hoer verenigt samen met haar één lichaam wordt? Want de Schrift zegt: ‘Zij zullen één lichaam zijn.’ [17] Maar wie zich met de Heer verenigt wordt met hem één geest. [18] Ga ontucht uit de weg! Geen enkele andere zonde die een mens kan begaan tast het lichaam aan, maar wie ontucht pleegt zondigt tegen het eigen lichaam. [19] Of weet u niet dat uw lichaam een tempel is van de heilige Geest, die in u woont en die u ontvangen hebt van God, en weet u niet dat u niet van uzelf bent? [20] U bent gekocht en betaald, dus bewijs God eer met uw lichaam.*

Hetzelfde stukje als waar Sola het over had, maar waar ik vooral uithaal dat een iedere "gewoonte" (ofwel; verslaving) die het lichaam schade toebrengt uit den boze is...
Overspel en roken zijn zaken die niet met elkaar te vergelijken zijn. Ze hebben andere oorzaken en ook zeker andere gevolgen. Maar ze brengen wel beide schade toe aan de tempel, en of dat dan in het geval van overspel of van roken is, het "beheerst" je en das niet goed.

@Sola:
Ik begrijp je reactie wat betreft de giftige dampen die we inademen e.d. maar ik denk wel dat er een heel belangrijk verschil zit tussen bewust je lichaam schade toebrengen of niet...

@Henk;
Roken je lichaam niet verontreinigen Smiley die vol vragen zit wat dacht je van longkanker, vaatvernauwingen en in de laatste plaats niet te vergeten de geasfalteerde longen! Roken verontreinigt de longen zeker wel..en niet zo'n beetje ook.
Maar ben het ook met Sola eens dat niet alleen roken een probleem is; alcohol, drugs en ook een verkeerd eetpatroon hebben ditzelfde resultaat.

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op vrijdag 15 januari 2010, 21:52
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 21:37

Pakte mijn post en daar was de afrekening van de energienota. Boze smiley Spannend heb ik het goed gedaan dit jaar. Moet ik bij betalen of krijg ik wat terug. Twijfelende smiley Elk jaar is dat steeds een streven van mij om minder te verbruiken, maar of dat werkelijk ook lukt is de vraag. Gefrustreerde smiley
Veel opgelet , steeds de lichten uit. Coole smiley met zonnebril De cv wat eerder zachter en toch lekker warm houden. Alle stekkers eruit voor de nacht, want ik heb gehoord dat ook al is het uit je apperatuur en de stekker zitten nog in het stopcontact dan blijft het energie pakken. Veel gemopper hier waarom zijn die stekker er steeds uit???? Woedende smiley
Ben benieuwd wat het me heeft opgeleverd? Smiley die vol vragen zit
Envelop open gescheurd en jawel hoor daar staat het
TE VEEL IN REKENING GEBRACHT bijna 70eurotjes. Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Het was dus de moeite waard, van al dat stekkergetrek!!! Knipoog smiley
Leuk begin van de dag Lachende smiley

Laatst aangepast door
JILL658
op zaterdag 16 januari 2010, 16:25
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 21:49

Nee joh. das geen sneer... voor Henk zou productiewerk OOK ervaringsverbreding zijn.
Ik heb zelf een productiebedrijf en ik vind het jammer dat productiewerk kennelijk zo laag aangeschreven staat.
Een beetje tikken op een toetsenbord kan iedereen, maar om binnen een productiebedrijf de continue kwaliteit te behouden in combinatie met een acceptabele kwantiteit... daar komt meer bij kijken dan je zou denken.
( dan heb ik het nog niet eens over het instellen en afstellen van machines tot op 0,01mm nauwkeurig )

Nou en of komt heel wat meer bij kijken dan alleen achter de machines te staan Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley
Veel succes met je bedrijf Pieter het is een moeilijke tijd Knipoog smiley

Laatst aangepast door
JILL658
op vrijdag 15 januari 2010, 21:50
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 22:01

Schuren, schuren en nog eens schuren ... pfff niks voor mij
Ik ga liever wasjes draaien en strijken en ik weet ik heb geen kids, dus die berg was lijkt mee te vallen ... ha ... mooi mis !!
Maar goed ben er bijna doorheen.
En dat schuren gebeurt in mijn slaapkamer ... wordt er echt hondsmoe van, maar zo'n 13 jaar geleden heeft het RIBW er een behangetje op geplakt, waar ze die lui vandaan halen weet ik niet, maar een hsp als ik zie dat het alles behalve vakwerk is, ik ben erg precies in die dingen en wil het nu gaan witten, lijkt me beter als zo'n stippeltjesbehang in roze Knipoog smiley
Vanmorgen op tijd wakker geworden en ja hoor, mijn nieuwe bed is geleverd, wordt echt tijd dat ik van dat kinderbed af ben hahaha ...

Susannah

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op vrijdag 15 januari 2010, 22:07
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 117 118 119 120 121 122 123 ... 6194 Volgende
Pagina 120 van 6194