ChristianMatch

Forum

Leven is niet te koop
Ga naar pagina Vorige 1 ... 116 117 118 119 120 121 122 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 14 januari 2010, 23:34

HENK710 schreef:
Via mijn mail kreeg ik een presentatie doorgestuurd met de volgende tekst, welke ik wel heel mooi vond. Zodoende deel ik hem graag met jullie.

OVER GELD

Met geld...

kun je een HUIS kopen
…maar geen THUIS

kun je een KLOK kopen
...maar niet DE TIJD

kun je een BED kopen
...maar geen SLAAP

kun je BOEKEN kopen
...maar geen KENNIS

kun je een DOKTER betalen
...maar geen GOEDE GEZONDHEID

kun je een POSITIE kopen
...maar geen RESPECT

kun je BLOED kopen
...maar geen LEVEN

kun je SEX kopen
...maar geen LIEFDE

Alles wat echt belangrijk is, is met geld niet te krijgen.....

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 14 januari 2010, 23:36

ARJAN007 schreef:
Stel nu, dat de PVV zó populair wordt onder de kiezers, dat bij de verkiezingen de PVV 76 zetels krijgt..... de PVV hoeft maar één jaar te regeren en de kiezers zullen opnieuw gaan mopperen. (en de PVV zal flink terugzakken in de peilingen)
Zoals ik al eerder zei: er is geen één regering te vinden die ten voorbeeld kan worden gesteld. Elke regering maakt fouten en/of rijdt scheve schaatsen.
Wie kritiek wil hebben op de huidige regering..... prima, maar de beste stuurlui staan nog altijd aan de wal. Wie zelf politiek-bestuurlijk werk gedaan heeft weet dat een kwalitatief goed bestuur een (zeer) zeldzame gebeurtenis is.

Een familielid van mij zei eens tegen een gast die vond dat hij maar slecht schilderwerk afleverde:
"Daar staat de verfpot, daar de kwast en de ladder. Ga je gang."
Daarom ben ik dus politiek actief Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

En ja, dan mag je kanttekeningen zetten bij beleidsuitvoering. Zeker als je ziet dat bepaalde banken (ook nog kieskeurig ook) enorm ondersteund zijn, terwijl andere bedrijfstakken er veel bekaaider van af gekomen zijn. Ook het bonussenverhaal is niet echt volledig aangepakt, onder anderen getuige de bonus die ene meneer Zalm toegezegd heeft gekregen toen hij door het kabinet als directeur voor een van de staatsbanken werd aangesteld.
En waarom eerst ontkennen dat er een scheve schaats is gereden in de Irakkwestie om dit vervolgens wel toe te geven?

Ja, op iedere regering valt wel wat op te merken. En dat mag ook. Als het maar netjes gebeurt en geen vuilspuiterij wordt. In het politieke spel gelden in die zin geen andere regels dan hier op het forum. En ja, dan blijkt dat zowel op forum als in de politiek deze regels nog wel eens vergeten worden. Knipoog smiley

Dit kabinet heeft een lastige regeerperiode gekend. Dit had ook te maken met de erfenis van bijvoorbeeld al die paarse uitgeefkabinetten. Daar ligt ook een deel van de hele crisisproblematiek. Toen had ene meneer Zalm (ja daar is hij weer) niet zo met geld moeten strooien omdat het toen goed ging. Regeren is vooruitzien en dus rekening houden met magerder jaren. Die les was men tijdens paars vergeten.

Als je dan nog een aantal hekele kwesties op je af krijgt waarin de internationale wereld vraagt om hulp, is het goed om stevig in je schoenen te staan als leider. En daar merk je toch dat er teveel gedanst is naar de pijpen van buitenlandse elementen. Zie ook een van de conclusies van Davids.

Nogmaals, regeren is een hele kluif. En ja, er zullen geregeld compromissen gesloten moeten worden door regeringen, waardoor niet alle wensen vervuld kunnen worden. Maar zorg dan in elk geval dat je goed verdedigbare keuzes maakt. En dat is dus wat er wel aan ontbroken heeft....
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: donderdag 14 januari 2010, 23:40

ROBBEDOES873 schreef:
Snap dat je rekeningen betaald moeten worden... ben je daarom ook niet een beetje te kritisch met het zoeken naar werk?
denk ut niet want was eerste aanbod van uitzendburo om terug te gaan bij zelfde bedrijf maar andere afdeling in ploegen en geen logisteik.... terwijl ik daar de ervaring heb...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 14 januari 2010, 23:42

RELLOK036 schreef:
denk ut niet want was eerste aanbod van uitzendburo om terug te gaan bij zelfde bedrijf maar andere afdeling in ploegen en geen logisteik.... terwijl ik daar de ervaring heb...

Ervaringsverbreding kan ook goed zijn Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 14 januari 2010, 23:45

THOMAS968 schreef:
Alles wat echt belangrijk is, is met geld niet te krijgen.....

Thomas

Toch kopen de meeste mensen een Bijbel om dat wat echt belangrijk is te ontdekken Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 00:25

HENK710 schreef:
Via mijn mail kreeg ik een presentatie doorgestuurd met de volgende tekst, welke ik wel heel mooi vond. Zodoende deel ik hem graag met jullie.

OVER GELD

Met geld...

kun je een HUIS kopen
…maar geen THUIS

kun je een KLOK kopen
...maar niet DE TIJD

kun je een BED kopen
...maar geen SLAAP

kun je BOEKEN kopen
...maar geen KENNIS

kun je een POSITIE kopen
...maar geen RESPECT

kun je BLOED kopen
...maar geen LEVEN

kun je SEX kopen
...maar geen LIEFDE

kun je een BIJBEL kopen
... maar geen GELOOF!
Naar boven

Auteur Bericht
PETER273

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 00:30

Last van sneeuw op de rails?????

http://www.youtube.com/watch?v=7nVNa7X5SSg
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 00:38

ARIENNEZ498 schreef:
leuke topic! maar ik twijfel of ik zal schrijven...mijn dagen zijn veelal hetzelfde...
Na de hectiek van élke morgen: 4 kinderen op tijd de deur uit zien te krijgen -en dat is niet zo simpel want ochtendmensen zijn ze geen van allen...- begon mijn rustmomentje: stille tijd houden.
Daarna wat huishoudelijke klussen, waaronder die ééuwige was! (mag je gerust zeggen hoor Inka: ik vind er ook niks an, 't houdt nóóit eens op, die wasmanden vol vuile...schone...vuile... was!grrrr!)
Gelukkig was (het is inmiddels over twaalven als ik dit schrijf) het woensdag, dus een vrije middag voor Christel, de andere drie zitten allemaal nog (braaf?) op school. Samen met haar ben ik naar het park geweest om de eendjes te voeren. Normaal gesproken zitten, liggen of zwemmen deze beestjes verspreid over het hele park maar nu zit alles op een kluitje bijeen en dat wáren er toch veel! Leuk gezicht wel, al die beestjes die over elkaar heen duikelen om een stukje brood te bemachtigen!
Gelukkig rijd ik op een scootmobiel zodat ik, met Christel op schoot, me al toeterend, een weg kon banen door al die hongerige eenden en ganzen!
Daarna heb ik met Rinze, één van mijn zoons, de kranten van zijn wijk opgehaald, t is alleen aan de andere kant van ons dorp, dus kwamen we verkleumd aan. Ik had het zó koud gekregen dat ik meer zin had in erwtensoep dan in krantenlopen...(nou ja? lópen? ik neem de luie variant: ik ríjd de kranten naar de deuren...tsss...verschil moet er zijn toch? Rinze lóópt....en ik rijdt! 't is tenslotte zíjn wijk...!)dus de mensen hebben niet vandaag hun weekkrantje gekregen, zoals eigenlijk had gemoeten, maar krijgen die morgen...als we weer helemaal warm zijn en vol nwe. energie zitten...
Tot slot vanavond nog het haar geknipt van mijn oudste zoon: Harm, hij blij, ik ook...want 't scheelt weer centjes!
Nu maar eens slapen...die .....piep..... kranten liggen er nog, mórgen kom ik er écht niet onderuit! Welterusten allemaal!

in je eerste zin schrijfje je over twijfels of je wel zou schrijven ... nou ariennez, tis je aardig gelukt hihi ... leuk toch?
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 00:40

LIESBETH326 schreef:
kun je een BIJBEL kopen
... maar geen GELOOF!

Knipoog smiley

U got it!
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 00:47

THOMAS968 schreef:
Mijn God, mijn God, heb medelij met mij en met dit arme volk. Maar genadig zijn kan heel goed zijn bedoeld in dit verband.

Letterlijk:

Mon Dieu, mon Dieu, ayez pitie de moi et de ce peur peuple.

Willem sprak Frans. Of hij echter jouw politieke keuze zou delen, daar kun je niks van zeggen Knipoog smiley Het wordt overigens niet als overlevering maar als een historisch feit beschouwd

Thomas

Dus letterlijk vertaald wordt het dan: mijn god, mijn god heb medelijden met mij en met dit angstige volk........en niet met dit arme volk?

Peur = angst
pauvre = arm

Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 01:07

Een hele dikke knuffel voor Syla en heel veel succes de komende 8 maand Kussende smiley Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 01:19

mijn dag begon met het stucadoren van mijn 2e toilet ... ik zit momenteel thuis vanwege de vorst, en ben dus thuis aan het werk ... mág ook wel na 10 jaar hé, uuuuh 10 jaar? ... jip ... als je mijn profiel leest dan snappen jullie het misschien ...
daarna heb ik bij een klant {ook in een toilet} het bedienings paneel weer funktioneel gemaakt.
mijn zoontje melvin van 13 jaar had vandaag zijn éérste stage adres
bij een auto sloperij ...
had er erg veel zin in, al moest hij wel al om 17.15 zijn bed uit ...
kwam vandaag om 5 uur thuis ... en pappa was natuurlijk wel érg benieuwd hoe zijn dag eruit zag ...
hihi, hij vertelde honderd uit ... had het zó naar zijn zin gehad en vertelde dat hij banden eraf had gehaald, olie en koelvloeistof had afgetapt,
en ook nog op de heftruc had gereden.
mmmm ik genoot ... en toen ik hem vroeg of dat hij ook nog tijd had om zijn boterhammen op te eten zei hij van , jááá en heb óók nog koffie gedronken ... en ik lag helemaal dubbel...
hahaha ja hoor ff ... mijn zoontje melli {sorry maar dat is zijn 2e naam ]
schreef vanavond zijn verslag van deze mooie dag ... en wat denkje dat hij óók opschreef? sorry moet écht lachen nu ... hij schreef dat hij om 10 uur ... om half één, en om 3 uur koffie had gedronken en daarna een biertje had gekregen hahaha uuuh 13 jaar hé ... natuurlijk niet gebeurd, maar hij vond het wel interresant om dat te vermelden ... en pa lag in een deuk ...

Laatst aangepast door
INKA401
op vrijdag 15 januari 2010, 01:22
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 07:42

MIEKE364 schreef:
Dat bedoel ik maar....
Ik ben met de bijbel opgegroeid door liefdevolle, zeer gelovige ouders, zelf bestudeer ik dagelijks sinds 28 jaar, iedere dag de bijbel, woon bijna elke week de eredienst bij en participeer al jarenlang in bijbelstudiegroepen en neem deel aan diepgaande gesprekken met geloofsgenoten in allerlei leeftijdscategorieën.
Dank voor uw gebeden en goede bedoelingen, zuster.

Tja, tegen zo'n CV (Curriculum Vitae) kan ik niet op. Twijfelende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 08:41

Sas van harte gefeliciteerd! Alweer een feessie deze maand: Aer, huis en nu jij Knipoog smiley Daarna wel weer alle tijd om bij te komen tot de volgende serie Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 08:49

HENK710 schreef:
En ja, dan mag je kanttekeningen zetten bij beleidsuitvoering. Zeker als je ziet dat bepaalde banken (ook nog kieskeurig ook) enorm ondersteund zijn, terwijl andere bedrijfstakken er veel bekaaider van af gekomen zijn.

Daarover heeft dit kabinet ook duidelijk uitleg over gegeven.
De regering heeft steeds gezegd dat het steunen van de banken noodzakelijk was om de economie niet geheel stil te laten vallen.
Als er geen leningen meer worden verstrekt dan vinden er ook geen (of veel minder) activiteiten meer plaats.

Bovendien worden die leningen (met winst voor de staat!!) steeds meer terugbetaald. Per saldo is de regering er niet armer van geworden.
Dat komt goed uit nu het begrotingstekort is opgelopen.
Ik vind het een verstandig beleid.

Dan de bonussen. Ik vind het zelf ook erg tegenvallen dat de bankensector de bonussencultuur in stand houdt. Natuurlijk kan daarin ingegrepen worden. Maar wat kan ingrijpen in de bonussencultuur tot gevolg hebben?

1) een grote staatsbemoeienis
2) het vertrek van deskundig personeel naar het buitenland

De keerzijde van een grote ingreep in de bonussen is dat de staat zich met de markt gaat bemoeien. Nu is dat voor de bonussen op zich niet erg, maar het is wellicht niet goed mogelijk om een regeling te maken die alléén de banken betreft. Wetten en regelingen zijn vaak veel algemener dan je zou willen...... en aan staatsbemoeienis heeft de Nederlandse kiezer een grote hekel. Dus wat wil de kiezer? Het zal heel lastig zijn om een wet te bedenken die tot uitwerking heeft dat alléén de banksector wordt aangepakt......

Ons land is - net als elk ander westers land - mede afhankelijk van de banken. Voor het leiden van een bank is specifieke kennis en ervaring nodig. Wanneer hier de bonussen afgeschaft worden vertrekken diverse bankmanagers naar het buitenland. Gevolg: de banken in ons land worden niet of heel slecht geleid. En daarvan het gevolg: de economie groeit niet of krimpt zelfs. Willen we dat?

Ik kan me heel goed voorstellen dat de regering aarzelt om aanvullende wetgeving te maken. Iets roepen is nl. hééél makkelijk, maar er goed beleid van maken blijkt in de praktijk heel lastig. zeker als het de aanpak van bonussen betreft.
Ik ben het er wel mee eens dat bonussen moeten worden aangepakt. Maar een pure botte-bijl-methode is schadelijk voor de economie. En dat willen we toch ook niet?????
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 08:49

SOLAFIDE630 schreef:
Ja...inderdaad...je ging met dat roken off-topic... maar om dit dan even af te ronden, want je citeerde alleen maar vers 19, maar het gaat juist om vers 18, daarin staat
1 Korintiërs 6 : 18 Ga ontucht uit de weg! Geen enkele andere zonde die een mens kan begaan tast het lichaam aan, maar wie ontucht pleegt zondigt tegen het eigen lichaam.
Alleen ontucht kan dus het lichaam aantasten Cross, m.i. en niet ROKEN.

EN HIERMEE ZITTEN WE DUS WEER GEWOON MIDDENIN DE TOPIC

sola, met alle respect, maar dat is onzin; je hebt de opdracht je lichaam goed te verzorgen, en k denk dat we t er met zn allen wel over eens zijn, dat roken daar niet bij hoort!
als het je helpt, rangschik het dan onder t kopje "gij zult niet doden" maar roken is gewoon tegen Gods wil....
(ik steek er nog één op, overigens... Smiley met dichtgeplakte mond )
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 09:12

INKA401 schreef:
oke, een andere mogenlijkheid is om eens op klussen.nl te kijken
als je een paar werken binnen hebt, als een speer voor jezelf gaan beginnen ... suxes.

wat gaaf om dit te zien, elkaar helpen , Inka Voor jou een dikke knuffelKnipoog smiley
Rel jij veel sterkte en succes en natuurlijk ook een knuffel voor jou Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 09:15

JENNY524 schreef:
Haha het was niet om dialect af te kraken ofzo.. gewoon een grapje.. en die moet ik weer uitleggen.. en dan tja.. haha

met bah dieren.. daar bedoel ik mee: bah dieren. Ik hou niet van dieren. Ik wens ze geen pijn of wat dan ook toe.. maar ik hou gewoon niet van dieren.

Wie kan er nou niet van dieren houden? Gefrustreerde smiley Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 09:37

HENK710 schreef:
Ervaringsverbreding kan ook goed zijn Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril
Produktiewerk dus? oftwel aan de lopende band? noem ik niet ervarings verbreding? Niet iets voor jouw Henk?
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 09:46

HENK710 schreef:

OVER GELD

Met geld...

kun je een HUIS kopen
…maar geen THUIS

kun je een KLOK kopen
...maar niet DE TIJD

kun je een BED kopen
...maar geen SLAAP

kun je BOEKEN kopen
...maar geen KENNIS

kun je een POSITIE kopen
...maar geen RESPECT

kun je BLOED kopen
...maar geen LEVEN

kun je SEX kopen
...maar geen LIEFDE

kun je een BIJBEL kopen
... maar geen GELOOF!

Kun je iedereen omkopen
maar God niet............. Boze smiley Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 09:55

HENK710 schreef:
Sas van harte gefeliciteerd! Alweer een feessie deze maand: Aer, huis en nu jij Knipoog smiley Daarna wel weer alle tijd om bij te komen tot de volgende serie Clown smiley

Sas, van harte Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 10:31

Sas van harte gefeliciteerd Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 10:32

RELLOK036 schreef:
Produktiewerk dus? oftwel aan de lopende band? noem ik niet ervarings verbreding? Niet iets voor jouw Henk?

Henk heeft werk... dus waarom zou hij in de produktie moeten gaan werken??
Klinkt als een sneer rell heel jammer Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 10:33

ROBBEDOES873 schreef:
Henk heeft werk... dus waarom zou hij in de produktie moeten gaan werken??
Klinkt als een sneer rell heel jammer Twijfelende smiley
Hij zoekt toch ander werk? Ook jammer dat het als sneer wordt opgevat...
Maar als ik dit soort blijf doen (wat ik niks aan vind) kom ik ook niet verder terwijl ik weet dat ik meer kan...maar ja je doet er niks aan en komen nog wel andere aanbeiding van het uitzendburo en kranten na pluizen en naar cwi daar kijken en open solicitatie brieven schrijf dus komt hier ook wel goed

Laatst aangepast door
RELLOK036
op vrijdag 15 januari 2010, 10:40
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 10:50

"Politics: a dirty business done by gentlemen" is een al een oud Engels gezegde. In het gewoon Nederlands heet het vaak: "Waar gehakt wordt, vallen spaanders." En soms kost dat een bestuurder/ politicus de kop.
Burgemeesters zijn daar een heel duidelijk voorbeeld van. Dat is een normaal democratisch proces, dat bestuurders afgerekend worden op hun prestaties en integriteit.

Wat betreft de bonus-cultuur of belonen naar prestatie of salarissen ver boven de Balkenende-norm in de publieke sector. Er wordt vaak op gewezen dat zulke beloningen nu eenmaal markt-conform moeten zijn om de beste mensen binnen te halen of te houden. Toch weerhoudt dat grote top-bankiers niet om òf naar het buitenland te gaan òf gewoon jarenlang op hun post te blijven. Dus (internationaal) markt-conform belonen inclusief bonussen is m.i. een makkelijke smoes om onder je maatschappelijke verantwoordelijkeheid uit te komen.

Want banken hebben namelijk ook een maatschappelijk component: zij moeten ons financiële systeem soepel laten lopen door verstrekken van kredieten en door het vlot laten werken van het betalingsverkeer. Als ze daartoe niet in staat zijn, dan hebben ze geen maatschappelijke functie en kunnen ze wat mij betreft omvallen. 'Winst' of 'welbegrepen eigenbelang' mag best van mij. Maar ten koste van wat?
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 12:06

IMRE695 schreef:
Toch weerhoudt dat grote top-bankiers niet om òf naar het buitenland te gaan òf gewoon jarenlang op hun post te blijven. Dus (internationaal) markt-conform belonen inclusief bonussen is m.i. een makkelijke smoes om onder je maatschappelijke verantwoordelijkeheid uit te komen.

Sja... men zou ook een wetenschappelijk onderzoek kunnen laten doen naar de verhouding tussen de hoogte van de bonussen en de hoeveelheid managers die naar het buitenland vertrekken. Dan kunnen de feiten voor zich spreken en kunnen we meer gefundeerd uitspraken doen.

Overigens zijn er aardig wat wetenschappers die naar het buitenland vertrekken omdat het in het buitenland aantrekkelijker voor hen is.
We moeten dus niet gering over denken over de kans dat hoogopgeleide mensen naar het buitenland vertrekken.

Ons land kan niet zonder banken en dus ook niet zonder bankmanagers.
We kunnen het ons gewoon niet veroorloven om de bonussen zonder meer af te schaffen.
Daarom is het goed dat minister Bos al een jaar geleden (!) aangekondigd heeft dat er regelgeving komt als de marktsector zijn eigen bonusbeleid niet kan matigen.

Dan nog even een zijpad over burgemeester Leers: het is goed dat politici worden afgerekend op hun bestuurlijke integriteit wanneer dat nodig is. Aan de andere kant: belangenverstrengeling was in het geval van burgemeester Leers niet bewezen. Er was alleen sprake van de
schijn van belangenverstrengeling.
Burgemeester Leers heeft veel goede dingen gedaan voor de stad Maastricht. Wat mij betreft had hij pas hoeven gaan als belangenverstrengeling bewezen was. Voor de plaatselijke politiek is het echt niet goed als capabele bestuurders te snel moeten opstappen.
Wat heb je eraan als politici broodnodige beleidsplannen niet kunnen uitvoeren alleen maar omdat men iets vindt over de SCHIJN van belangenverstrengeling? Daar hebben steden en dorpen alleen maar nadeel van!
Politici afrekenen op hun gedrag? Prima. Maar: let dan wel op de bestuurlijke continuïteit van stad of dorp. Niet zomaar politici laten opstappen!
Naar boven

Auteur Bericht
ARIENNEZ498

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 12:43

INKA401 schreef:
in je eerste zin schrijfje je over twijfels of je wel zou schrijven ... nou ariennez, tis je aardig gelukt hihi ... leuk toch?

grijns!!! ja, 'k geloof het wel! Lachende smiley
schrijven vind ik hartstikke leuk maar is wat ik schrijf wel leuk voor een ander...dat was eigenlijk mijn twijfel.
In elk geval vind ik de verhalen over het gewone, dagelijkse leven hartstikke leuk om te lezen! Zo ook het verhaal over je zoon en zijn stage bij de autosloperij! Mijn zoon Rinze heeft ook zoiets gehad: stage bij een garagebedrijf....opeens was ie een stoere gozer met een overall aan en werkschoenen...!
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 13:47

Arjan: je bent een uitstekend politicus! Lachende smiley

Maar ik denk dat voor zowel wetenschappers als bankiers geldt, dat alleen het toptalent, the very best naar het buitenland vertrekt of daarvoor gevraagd wordt. Want Nederland is en blijft voor wetenschappers en voor bankiers nog altijd een uitstekend land om wetenschap te bedrijven en om geld te verdienen.
En dat bankiers zich spiegelen aan wat Engelse of Amerikaanse bankiers kunnen verdienen, is niet meer dan menselijk. We kijken het liefst omhoog om vooruit te komen, niet achterom.

Interessant onderzoek: is het beloningsbeleid voor bankiers of het onderzoeksklimaat voor wetenschappers echt zo belabberd in dit land dat ze hun geluk over de grens moeten gaan zoeken? Of anders: wat is het percentage aan bankmanagers en wetenschappers dat daadwerkelijk het buitenland verkiest? Bestaat de 'braindrain' nog?

Bestuurlijke continuïteit is er altijd als een burgemeester opstapt. Binnen dagen is er een waarnemend burgemeester benoemd, de wethouders blijven meestal zitten. En als dat laatste niet het geval is, dan staat de oppositie klaar in de startblokken om een nieuwe college te vormen. En verder kan een stad best even zonder bestuurders. 90% van het werk bij een gemeente ligt vast in wet- en regelgeving en wordt gewoon door de medwerkers uitgevoerd.
Naar boven

Auteur Bericht
BRIGHTBOY799

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 14:01

We kunnen er allemaal wijsheden tegenaan gooien, maar hier een antwoord van Jezus op je vraag, hij heeft het erover in lucas 6

27 Maar tot u, die Mij hoort, zeg ik: Hebt uw vijanden lief, doet wel degenen, die u haten; 28 zegent wie u vervloeken; bidt voor wie u smadelijk behandelen. 29 Slaat iemand u op uw wang, keer hem ook de andere toe, neemt iemand u uw mantel af, laat hem ook het hemd nemen. 30 Vraagt iemand iets van u, geef het hem; neemt iemand het uwe, vraag het niet terug. 31 En gelijk gij wilt, dat u de mensen doen, doet gij hun evenzo. 32 En indien gij liefhebt, die u liefhebben, wat hebt gij vóór? Immers, ook de zondaars hebben lief, die hen liefhebben. 33 Want indien gij goed doet aan wie u goed doen, wat hebt gij vóór? Ook de zondaars doen dat. 34 En indien gij leent aan hen, van wie gij hoopt iets te ontvangen, wat hebt gij vóór? Ook zondaars lenen aan zondaars om evenveel terug te ontvangen.
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 14:20

mijn zoontje melvin van 13 jaar had vandaag zijn éérste stage adres
bij een auto sloperij ...
had er erg veel zin in, al moest hij wel al om 17.15 zijn bed uit ...
kwam vandaag om 5 uur thuis ... en pappa was natuurlijk wel érg benieuwd hoe zijn dag eruit zag ...

Inka om 17.15 uur tot 5.00uur, moest ie s`nachts werken? Clown smiley Knipoog smiley
Leuk om je zoontje zo trots te zien Lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 116 117 118 119 120 121 122 ... 6194 Volgende
Pagina 119 van 6194