ChristianMatch

Forum

God heeft de zondaar lief, maar haat de zonde?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 113 114 115 116 117 118 119 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 19:46

Alle Schriftaanhalingen komen uit de Statenvertaling 1977 of 2004

Brachten de apostelen een “God houdt van u”-evangelie?
Waar lag eigenlijk de nadruk in de evangelieprediking van de apostelen, in het boek Handelingen? Lag de nadruk op Gods liefde, of een liefdevolle relatie met Hem, of was het iets anders waar de apostelen zich op richtten?

Hieronder de verschillende soorten van prediking in het boek Handelingen met daarbij de nadruk die gelegd werd:
1. Pinksteren, Hand. 2:14-39
De nadruk ligt op vergiffenis van zonden door Jezus de Messias. Er wordt niets gezegd over Gods liefde of een relatie met Hem.
2. Petrus aan de Schone Poort van de tempel, Hand. 3:12-26
De nadruk ligt op vergiffenis van zonden door Jezus de Messias. Er wordt niets gezegd over Gods liefde of een relatie met Hem.
3. Petrus voor de hogepriester, Hand. 4:8-12
4. Petrus’ tweede verdediging voor de raad, Hand. 5:29-32
Er wordt niets gezegd over Gods liefde of een relatie met Hem.
5. Stefanus’ verdediging voor de raad, Hand. 7:1-60
De nadruk ligt op de schuld van de Joden. Er wordt niets gezegd over Gods liefde.
6. Petrus’ boodschap in het huis van Cornelius, Hand. 10:34-43
De nadruk ligt op Jezus de geprofeteerde Messias die zowel oordeel als vergiffenis brengt. Er wordt niets gezegd over Gods liefde.
7. Paulus’ boodschap aan de Joden in de synagoge van Pisidisch Antiochië, Hand. 13:16-41
Paulus verkondigt Jezus de geprofeteerde Messias die gekruisigd werd en opstond. Zijn nadruk ligt op vergiffenis temidden van waarschuwing.
8. Paulus in de Areopagus te Athene, Hand. 17:22-31
De nadruk ligt op de natuur van God en de realiteit van oordeel. Er wordt niets gezegd over Gods liefde of een relatie met Hem.
9. Paulus’ verdediging voor de Joden in Jeruzalem, Hand. 22:1-21
De nadruk ligt op Paulus’ persoonlijke ontmoeting met Christus, zijn eigen vergeving van zonde, en zijn daarop volgende zending. Er is geen aanbod van een persoonlijke relatie met God of een vermelding van Gods liefde.
10. Paulus’ verdediging voor het Sanhedrin, Hand. 23:1-6
Paulus zegt dat hij terecht staat voor de hoop en opstanding van de doden. Er wordt niets gezegd over Gods liefde.
11. Paulus’ verdediging voor de gouverneur Felix, Hand. 24:10-21
Er wordt niets gezegd over Gods liefde of zelfs maar van vergiffenis.
12. Paulus voor Felix en Drusilla, Hand. 24:24-25
Er wordt niets gezegd over Gods liefde of een persoonlijke relatie met Hem.
13. Paulus’ verdediging voor koning Agrippa, Hand. 26:1-29
De nadruk ligt op de opstanding van Christus, de profetische vervulling en vergiffenis, en Pau-lus’ verantwoordelijkheid het evangelie te verkondigen. Er wordt niets gezegd over Gods liefde of een relatie met Hem.

Conclusie: de liefde van God wordt niet éénmaal vermeld in het hele boek Handelingen!

Het gebruik van het woord ‘liefde’
Het probleem is dat wanneer wij vandaag het woord “liefde” gebruiken, en in het bijzonder als wij zeggen “God houdt van u”, dat mensen dan automatisch het volgende horen:

“God houdt van mij. Het maakt voor Hem niet uit wat ik doe, Hij zal mij nooit straffen. Liefde betekent dat ik helemaal wordt geaccepteerd, juist zoals ik ben. Hij houdt van mij precies zoals ik ben en ik hoef niet te veranderen. Hij zal mijn vergissingen (zonden!) over het hoofd zien want Hij is precies zoals een vriendelijke oude grootvader. Hij heeft niets van mij nodig. Het maakt niet uit wat ik doe, het is allemaal goed. Hij is altijd nabij voor als ik hulp nodig heb in een crisissituatie. Hij zal luisteren als ik wil praten, maar verder zal Hij Zich met mijn leven niet bemoeien”

Dit is zover weg van de bijbelse leer over God en Zijn liefde als je maar kan gaan. Vele christenen hebben de leugen geloofd dat ieders grootste behoefte liefde is - maar dat is niet zo. Het is verzoe-ning met God, het verkrijgen van vergiffenis.

God is Liefde

De liefde van God is mooi en zelfs adembenemend wanneer we ze op een juiste manier overdenken. God bezit zo’n enorme capaciteit om lief te hebben dat Hij Zijn geliefde Zoon stuurde opdat Hij zou sterven in de plaats van gevallen, rebelse zondaars (Rom. 5:8). God houdt van de mensen, die van nature niet enkel ver beneden Hem staan, en inferieur aan Zijn karakter, maar die Hem ook haten en Zijn goedheid verachten en Zijn waarheid de rug toekeren (vgl. Joh. 3:19-20; Rom. 1:30; 2:4; 5:10).

Gods liefde is niet enkel mooi, ze is ook diep en complex. Droevig is het dat Gods liefde voor de mens dikwijls zo versimpeld, gebagatelliseerd en mis begrepen word. Een voorbeeld hiervan is een oude bekende slogan in vele christelijke kringen, en die gaat als volgt:

“God heeft de zondaar lief, maar haat de zonde”.

Veel goedmenende mensen geloven dat deze slogan zowat de beste samenvatting is van Gods posi-tie tegenover elk lid van de gevallen mensheid. Gebaseerd op de woorden van 1 Johannes 4:8 (“God is liefde”) veronderstelt men dat alles wat God doet, elke gedachte die Hij over de mensen heeft, wel liefhebbend moet zijn.

Maar beschouw het idee en de woorden in die bekende slogan, die nergens in de Bijbel wordt ge-vonden, in het licht van sommige woorden die wel in de Schrift staan:

“Gij haat alle werkers der ongerechtigheid” - Psalm 5:6.
“De HEERE proeft de rechtvaardige; maar de goddeloze, en hem, die geweld lief-heeft, haat Zijn ziel” - Psalm 11:5

Deze twee verzen, en vele andere, blijken het idee te bevestigen dat God de zonde en de zondaar haat, in tegenstelling tot de populaire opinie.
En gerichte studie over dit onderwerp in de Bijbel zal onthullen dat Gods haat tegen zowel het slechte individu als zijn goddeloze daden niet genegeerd kunnen worden. En “haat” is niet het eni-ge, noch de sterkste bijbelse term die gebruikt wordt om Gods negatieve gevoelens uit te drukken:

“En Ik zal uw hoogten verderven, en uw zonnebeelden uitroeien, en zal uw dode lichamen op de dode lichamen van uw drekgoden werpen; en Mijn ziel zal van u walgen” - Lev. 26:30
“Die in de hemel woont, zal lachen; de HEERE zal hen bespotten” - Psalm 2:4
“En nu, laat Mij toe, dat Mijn hen toorn tegen ontsteke, en hen vertere…” - Ex. 32:10
“Deze zes haat de HEERE; ja, zeven zijn Zijn ziel een gruwel…” - Spr. 6:16-19
“Wie de goddeloze rechtvaardigt, en de rechtvaardige verdoemt, zijn de HEERE een gruwel, ja, die beiden” - Spr. 17:15
“God is een rechtvaardige Rechter, en een God, Die te allen dage toornt. 13 Indien hij zich niet bekeert, zo zal Hij Zijn zwaard wetten; Hij heeft Zijn boog gespannen, en die bereid. 14 En heeft dodelijke wapens voor hem gereed gemaakt; Hij zal Zijn pijlen tegen de hittige vervolgers te werk stellen” - Psalm 7:12-14
“… u verdoende en u verdelgende; en gij zult uitgerukt worden uit het land, waar gij naar toe gaat, om dat te erven” - Deut. 28:63

God bezit ook duidelijk sterke, negatieve gevoelens, en niet alleen tegen slecht gedrag, maar ook tegen de persoon die het boze beoefent.
Het moet daarom duidelijk zijn dat de afgezaagde frase “God heeft de zondaar lief, maar haat de zonde” een ernstig ontoereikend begrip verraad over Gods liefde en Zijn globale kijk op de zondi-gende mensheid.

Gods eigenschappen

In tegenstelling tot wat de meesten vandaag doen zou het goed zijn dat wij ons bewust worden van en rekening houden met AL Gods eigenschappen. Velen isoleren Gods liefde, maar negeren Zijn gerechtigheid en oordeel.
De belangrijkste eigenschappen van God zijn Heiligheid, Wijsheid, Liefde, Gerechtigheid, Kracht, … en niet vergeten dat Hij ook een naijverige (jaloerse) God is (Ex. 20:5; Deut. 4:24). Wij moeten daar de liefde niet uit isoleren en b.v. de gerechtigheid negeren, omdat dit ons goed uitkomt.

God is een beloner van de goede maar ook een bestraffer van de kwade. Hij laat de zon opgaan over goe-den en slechten, maar aan de eindstreep wordt de afrekening gemaakt: de hemel of de eeuwige hel. En voor christenen zal de rechterstoel van Christus een maat van beloning schenken, en sommigen zullen verlies lijden (1 Kor. 3:12-17).
Sommigen hebben tot hun eigen dwaasheid en schande de bijbelse leer van de pijnlijke hel willen ontkrachten en zetten daar grote websites over op. Zij zijn “universalisten” geworden en kneden een God die niet straft, maar hoe zullen zij bedrogen uitkomen! Wij moeten God op een gezonde manier vrezen.

Wat te zeggen van Johannes 3:16?

“Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in Hem gelooft niet verloren gaat, maar het eeuwige leven heeft” - Joh. 3:16

Laten we deze tekst eens in zijn context beschouwen. De Heer spreekt tot Nicodemus, een leraar van de Joden. Vanuit Joods perspectief zijn er slechts twee soorten mensen: de Joden die Gods uit-verkoren volk zijn, en de heidenen die van de wereld zijn. Dit komt zowat overeen met wat christe-nen vandaag zouden zeggen: christenen behoren Jezus toe maar de ongelovigen zijn van de wereld.

Jezus vertelt Nicodemus dat God de wereld (heidenen) zo liefhad dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gaf, opdat ieder die in Hem gelooft niet verloren zou gaan maar het eeuwige leven zou hebben. Wat Jezus hier Nicodemus vertelt is dat God niet enkel de Joodse gelovigen liefheeft maar ook de gelo-vigen uit de heidenen.
Van de naties of de wereld waren de Joden afgezonderd; zie Rom. 11:12, 15; Luk. 12:30, vgl. Matt. 6:32. Maar nu zouden er ook heidenen tot geloof komen en eveneens uit de wereld gaan.

“Als u van de wereld zou zijn, zou de wereld het hare liefhebben; maar omdat u niet van de wereld bent, maar Ik u uit de wereld heb uitverkoren, daarom haat de wereld u” - Joh. 15:19.

Hier zien we dat de gelovigen uit de wereld zijn genomen door Christus en dat de wereld de ware gelovigen haat. Deze wereld laat zich niet verzoenen met Christus. Hier staat dus niet dat de wereld tot geloof komt.
Wat te zeggen over 2 Korinthiërs 5:19?:

“Want God was in Christus de wereld met Zichzelf verzoenende, hun zonden hun niet toerekenende; en heeft het woord der verzoening in ons gelegd” - 2 Kor. 5:19

De context is hier ook dat God niet ieder individu tot bekering brengt maar slechts de gelovigen. Als allen zouden bekeerd worden en gered, dan zou niemand naar de hel gaan, en dat is in strijd met Gods Woord.

Breng niet een “aardige” God

Jezus stierf aan het kruis om Gods toorn af te wenden van zondaars. Daarom is geloof en bekering in Christus de enige manier om gered te worden van Gods toorn. Redding betekent in eerste instan-tie gered zijn van Gods toorn:

“Veel meer dan, zijnde nu gerechtvaardigd door Zijn bloed, zullen wij door Hem behouden worden van de toorn” - Rom. 5:9.
“Zijn Zoon uit de hemelen te verwachten, Die Hij heeft opgewekt uit de doden, namelijk Jezus, Die ons verlost van de komende toorn” - 1 Thess. 1:10.

Het evangelie gaat niet over een “aardige” God die de mensen smeekt om tot Hem te komen, omdat Hij de zondaar liefheeft maar slechts de zonde haat. In tegendeel:

“Want Gij zijt geen God, Die lust heeft aan goddeloosheid; de boze zal bij U niet verkeren” - Psalm 5:5.

Zie verder de Schriftplaatsen die hierboven reeds aangehaald werden.
Zulke bijbelse leer is niet in harmonie met de meest populaire christelijke theologie van vandaag, want ze presenteert God niet als een “aardige God” die bij de mensen komt smeken om toch maar tot Hem te komen. De waarheid is dat God Heilig is en dat Hij de zondaar zal straffen.
Maar dat is niet alles. God is ook liefde (1 Joh. 4:8) en daarom zond Hij Zijn Zoon om ons te red-den, zoals we lezen in Joh. 3:16. Laten wij toch het bijbelse evenwicht behouden in onze evangeli-satie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 20:21

ik ben het hier eigenlijk best wel mee eens.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 20:27

PIETER649 schreef:
ik ben het hier eigenlijk best wel mee eens.

En ik ook. Mooi en helder artikel, Anita.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 20:31

ANITA324 schreef:
Alle Schriftaanhalingen komen uit de Statenvertaling 1977 of 2004

Brachten de apostelen een “God houdt van u”-evangelie?
Waar lag eigenlijk de nadruk in de evangelieprediking van de apostelen, in het boek Handelingen? Lag de nadruk op Gods liefde, of een liefdevolle relatie met Hem, of was het iets anders waar de apostelen zich op richtten?

(...)
ze presenteert God niet als een “aardige God” die bij de mensen komt smeken om toch maar tot Hem te komen. De waarheid is dat God Heilig is en dat Hij de zondaar zal straffen.
Maar dat is niet alles. God is ook liefde (1 Joh. 4:8) en daarom zond Hij Zijn Zoon om ons te red-den, zoals we lezen in Joh. 3:16. Laten wij toch het bijbelse evenwicht behouden in onze evangeli-satie.

Liefde is inderdaad meer dan een knuffelgod! Gelukkig wel. Alleen maar knuffelen wordt een mens niet wijzer van! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 20:39

Gewoon kijken bij Anita324

Bedankt Henk zal ik doen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 20:39

MARIJAN072 schreef:
Dit vind ik ook een mooi lied, Liesbeth. Speciaal voor jou. Knipoog smiley Sluit mooi aan op het lied van Third Day. 'k Heb 'm eerst wel een paar keer moeten horen.

http://www.youtube.com/watch?v=k8gkDiTvloc&feature=related

Haha.. Thanks, idd ook mooi. Maar die vorige vond ik mooier...

Dit vind ik ook een mooi lied: http://www.youtube.com/watch?v=jVbmOxg20Nw
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 20:46

MIEKE364 schreef:
In uw verstokte hoogmoed zal ik u niet verder storen.

Ik zal voor u bidden! Gods zegene u! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 20:46

MARIJAN072 schreef:
Dat mag u vinden. Ik vind het belangrijker wat God hier van vindt, wat ik ook zeker in gebed breng. 'k Zou nog veel meer willen zeggen, maar - gezien de scherpe toon in uw reactie - vind ik het verstandiger om dit niet te doen.

Nog een tip voor iedereen; lees het artikel 'God heeft de zondaar lief, maar haat de zonde?' eens. Staat onder een ander topic.

Nogmaals wie bent u dat u denkt te weten wat God ervan vindt? Staat ook in de bijbel, dat dat niet aan mensen is. Te stellen te weten wat God denkt en vindt is hoogmoed. Wij kunnen niet anders dan vanuit ons menszijn denken en voelen, we zijn God niet.
Mijn toon mag scherp zijn, vernietigend, zoals vele reacties onder deze topic, ben ik zeker niet.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 21:01

ik vond deze heel erg leuk... wel afkijken he Knipoog smiley

http://www.youtube.com/watch?v=GVQSzJFx52Q
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 21:04

HENK710 schreef:
Liefde is inderdaad meer dan een knuffelgod! Gelukkig wel. Alleen maar knuffelen wordt een mens niet wijzer van! Knipoog smiley

De Brieven van Johannes nog maar eens bestuderen, geliefde broeders en zusters en vergeet vooral De Openbaring van Johannes niet, om van de term knuffelgod voor eens en voor altijd verlost te worden.
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 21:16

MIEKE364 schreef:
Nogmaals wie bent u dat u denkt te weten wat God ervan vindt? Staat ook in de bijbel, dat dat niet aan mensen is. Te stellen te weten wat God denkt en vindt is hoogmoed. Wij kunnen niet anders dan vanuit ons menszijn denken en voelen, we zijn God niet.
Mijn toon mag scherp zijn, vernietigend, zoals vele reacties onder deze topic, ben ik zeker niet.

Gewoon de bijbel lezen door de zalving van de Heilige Geest, die in ons is, God in ons dus, dan kunt u lezen, wat Jezus allemaal geopenbaard heeft. Het is juist Gode welgevallig als we steeds meer kennis van en over God krijgen.

1 Joh 2,27
Wat uzelf betreft: de zalving die u van hem ontvangen hebt is blijvend, u hebt geen leraar nodig. Zijn zalving leert u alles naar waarheid, zonder bedrog. Blijf daarom in hem, zoals zijn zalving u geleerd heeft. Lachende smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op woensdag 13 januari 2010, 21:38
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 21:31

Is God Liefde?

Laten wij het eens omdraaien is God een kwade toornige God? Wie wil er een God dienen die alleen maar toornig en boosaardig is?
Heeft hij daarom ons geschapen om boos op te zijn?
Ik denk dat God mensen maakte naar zijn beeld en gelijkenis met een eigen vrije wil. Zodat wij zelf kunnen kiezen om van God te houden. Zodat wij een liefdesrelatie met de Vader aan kunnen gaan.

Als je kijkt naar de uittocht van Egypte zie je dat je Israellieten vaak boos zijn op God en niet Zijn Wil doen, waardoor God straft.
Mozes was degene die steeds pleitte bij de Heer, zelf op een keer toen God iedereen wou doden, gaf Mozes zijn eigen leven aan God. Hij was een middelaar tussen het volk en God. En God deed het niet, Hij liet zich overhalen door Mozes!!!

Wat moest er gebeuren toen er de Tabernakel kwam?
De priesters moesten een schuldoffer, verzoeningsoffer brengen en het brandoffer dat altijd moest blijven branden.
Om de zonden weg te doen en dat er vergiffenis ontstond, waardoor de mens weer opnieuw kon beginnen. Schuldvrij!

In het oude Testament kun je veel lezen over Jezus die zal komen, om de totale schuld van onze zonden vrij te kopen.
Jezus kwam en deed alleen wat Zijn Vader wilde dat Hij deed.
Nooit was hij boos op mensen die gezondigd hadden, maar Liefdevol sprak Hij hun aan en zei zondig niet meer. Waardoor deze mensen zelf kozen om Hem te volgen.
Dat is Liefde!!! God de Vader`s Liefde!!!
Mogen wij dan zomaar doen waar wij zin in hebben en zondigen? Nee, maar als je Papa kent wil je dat ook niet meer doen en als je wel zondigd dan wil je heel gauw vergeving vragen voor datgene wat je verkeerd hebt gedaan. Omdat je niet van Zijn Liefde wil wijken.
Deze Papa God die wil ik dienen. Hij heeft ons uitgekozen en niet dat wij Hem hebben uitgekozen. Want voor de grondlegging van de wereld had Hij ons al lief!!!!

Ik kan nog wel veel meer zeggen, maar hier laat ik het maar even bij.

Jill
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 21:36

Durf Jij ...??

Durf Jij anders te zijn!
Niet alleen in woorden
maar Juist te meer
in daden anders te zijn!

Door niet mee te doen
Met de rest
Durf Jij... ??
Jezelf te zijn !

God ziet je hart aan

Durf Jij...??

Uw woord is een lamp voor mijn voet
en een licht voor mijn pad. Psalm 119:105

Ja Anita dat durf ik, als Papa zegt doe dit dan doe ik dat ook, wat mensen daar dan ook van zeggen. Als je zo gaat leven dan spreekt Papa steeds meer tegen je, want Hij zoekt arbeiders, want daar zijn er te weinig van.
Jill

Auteur Bericht
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 21:40

God is Liefde, daar zijn we het, denk ik, met zijn allen wel over eens. Alleen is liefde iets anders dan enkel en alleen lief en aardig zijn. En dat komt wel heel mooi naar voren vanuit het door Anita geplaatste stuk.

Enige kanttekening die daarbij van hieruit te maken is, is wellicht dat bij de teksten gezegd wordt dat schuld en vergeving centraal staan en dat het niet over Gods liefde gaat, terwijl juist de vergeving een zeer liefdevolle daad van God is. Zodoende vind ik de samenvatting aan het eind vooral heel sprekend, want daarin staat dit wel mooi verwoord.
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 21:53

Als iemand tegen je zegt: 'je bent te goed voor deze wereld' is dat vaak bedoeld als compliment en/of troost. Goedbedoeld dus.
Toch, ik krijg steeds meer een hekel aan die opmerking. Het is de laatste tijd regelmatig tegen me gezegd. Niet omdat ik te sullig zou zijn, maar omdat mensen respect hebben voor de manier waarop ik met mensen wil omgaan: eerlijk en respectvol. (sorry, dit klinkt behoorlijk mezelf prijzend, maar echt.. zo is het niet bedoeld.)
Een opmerking met een zelfde soort strekking is 'je verdient het niet dat dat je overkomt'. Ook die is goedbedoeld, maar gaat me steeds meer tegenstaan. Ik kan er ook niks mee... Ik denk dan: aardig van je dat je vindt dat ik het niet verdien, maar het overkomt me mooi wel... Het gaat er niet om denk ik, wat ik wel of niet zou verdienen! Ik verdien helemaal niks, alles wat ik krijg is genade!

Hoewel ik het vreselijk vind om dit te schrijven, het klinkt zo op het arrogante af, lag het toch op m'n hart om het te doen. Ik ben namelijk benieuwd hoe jullie dit zien...

Laatst aangepast door
LIESBETH326
op donderdag 14 januari 2010, 07:37
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 21:56

SOLAFIDE630 schreef:
Gewoon de bijbel lezen door de zalving van de Heilige Geest, die in ons is, God in ons dus, dan kunt u lezen, wat Jezus allemaal geopenbaard heeft. Het is juist Gode welgevallig als we steeds meer kennis van en over God krijgen.

1 Joh 2,27
Wat uzelf betreft: de zalving die u van hem ontvangen hebt is blijvend, u hebt geen leraar nodig. Zijn zalving leert u alles naar waarheid, zonder bedrog. Blijf daarom in hem, zoals zijn zalving u geleerd heeft. Lachende smiley

Dat bedoel ik maar....
Ik ben met de bijbel opgegroeid door liefdevolle, zeer gelovige ouders, zelf bestudeer ik dagelijks sinds 28 jaar, iedere dag de bijbel, woon bijna elke week de eredienst bij en participeer al jarenlang in bijbelstudiegroepen en neem deel aan diepgaande gesprekken met geloofsgenoten in allerlei leeftijdscategorieën.
Dank voor uw gebeden en goede bedoelingen, zuster.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 21:57

PIETER649 schreef:

SMAKELOOS !!! (had er geen woorden aan moeten verspillen)
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 22:02

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op woensdag 13 januari 2010, 22:16
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 22:06

Quote:
De commissie-Davids heeft bijna een jaar gewerkt aan het rapport over de besluitvorming rond de politieke steun aan de Amerikaans-Britse aanval in Irak in maart 2003. Davids heeft het omvattende rapport van 519 pagina's aangeboden aan premier Balkenende. De commissie heeft 49 conclusies getrokken. Hier de belangrijkste conclusies op een rijtje.

1. Geen adequaat volkenrechtelijk mandaat voor de inval in Irak. Anders dan het kabinet heeft gedaan, kan de tekst van de VN-resolutie 1441 redelijkerwijs niet worden uitgelegd als een vrijbrief om zonder nadere besluiten door de Veiligheidsraad militair in te grijpen, zegt Davids.

2. Geen bewijs voor actieve Nederlandse militaire bijdrage aan inval Irak. Er zijn altijd geruchten geweest dat Defensie actief was tijdens de oorlog. Bewijzen zijn er niet, zegt Davids.

3. Balkenende gaf weinig of geen leiding aan debatten over Irak. De premier liet het Irakdossier geheel over aan de minister van Buitenlandse Zaken. Pas na januari 2003 begon hij zich intensief te bemoeien met het dossier, zegt Davids.

4. AIVD en MIVD genuanceerder dan de buitenlandse rapporten over Irak. Deze nuanceringen werden niet door betrokken ministers en departementen overgenomen. Uit de rapporten werden slechts die uitspraken gedestilleerd die pasten in het reeds ingenomen standpunt, zegt Davids.

5. Geen volledige openheid van zaken tegenover het parlement over Amerikaans steunverzoek voor militaire opbouw . Op 15 november 2002 kreeg Nederland een verzoek van de Verenigde Staten om mee te werken aan de planning van de opbouw van een militaire macht die Irak tot toegeven aan de VR-resolutie 1441 moest dwingen, zegt Davids. De Kamer wist dit niet.

6. De benoeming van De Hoop Scheffer als NAVO-chef geen rol gespeeld bij besluit. Lang is gedacht dat de minister van Buitenlandse Zaken De Hoop Scheffer de prestigieuze baan van secretaris-generaal van de Navo kreeg als dank voor de Nederlandse steun. Dit klopt niet, zegt Davids.

Davids zei bij de overhandiging dat de commissie haar taak heeft opgevat als een onderzoek naar de feiten. Hij benadrukte dat de commissie geen intepretatie geeft en geen politieke duiding.
Davids zei dat hij onafhankelijk heeft kunnen werken en dat de regering geen pogingen heeft gedaan invloed uit te oefenen.

Bron: NOS

Scherpe conlusies, die keihard zijn aangevallen door premier Balkenende, waarop voorzitter Hamer van de PvdA weer enorm kwaad geworden is. Wat zijn de mogelijke gevolgen?

1. Kabinet valt net voor de streep.
  2. CDA zal enorm verliezen door deze zet van de premier.
  3. CDA zal niet meer terugkomen in regering.
  4. PvdA hoopt zo op mogelijke stemmenwinst na de miskleunen van Bos ivm de crisis.
  5. Koren op de molen van PVV, de toch al langer uit is op een val.
  6. Anders, namelijk ...

Ik ben benieuwd naar de gedachten hierover.

Zelf denk ik dat het kabinet nog wel aan zal blijven, al is het al om geen leemte te krijgen tot de stembus. Wel zal het CDA het moeilijk krijgen, tenzij de partij duidelijk afstand neemt van de verklaring van Balkenende. PVV zou mogelijk weer winst kunnen boeken door deze affaire, al denk ik ook dat D'66, die behoorlijk mee lijkt te groeien met de PVV op een of andere manier, weer serieus uit de stembus kan komen als kandidaat voor een regering. Het vormen van een meerderheidsregering zonder al teveel partijen kon wel eens heel lastig worden bij deze verkiezingen....al kan er natuurlijk nog weer vanalles gebeuren in die anderhalve maand.

Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 13 januari 2010, 22:44
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 22:08

Schaatsen natuurlijk. Maar eerst gewerkt.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 22:11

MARIO216 schreef:
SMAKELOOS !!! (had er geen woorden aan moeten verspillen)

veel gevoel voor humor heb je niet dus Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 22:16

CROSSROAD317 schreef:
Ja en?? Bedoel je daarmee te zeggen dat je de bijbel dan zo door en door kent dat jouw mening de enige juiste is ??

is dat zo bijzonder dan cross... dr zitten hier zat van die betweters Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 22:17

PIETER649 schreef:

Jij blij dat je nog net op tijd je auto's gekocht hebt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 22:17

Henk, voor alle duidelijkheid:

3 maart zijn er gemeenteraadsverkiezingen. Geen verkiezingen voor de Tweede Kamer der Staten-Generaal. Als het kabinet Balkenende-Bos valt, dan krijgen we wel parlementsverkiezingen. Wat daarvan de uitslag is, valt niet te voorspellen, want vaak trekken politici zich niks van de uitslag aan en blijven partijen die een ruimer mandaat van de kiezer hebben ontvangen gewoon in de oppositie. We kiezen namelijk volksvertegenwoordigers. Geen regering.
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 22:19

MIEKE364 schreef:
Dat bedoel ik maar....
Ik ben met de bijbel opgegroeid door liefdevolle, zeer gelovige ouders, zelf bestudeer ik dagelijks sinds 28 jaar, iedere dag de bijbel, woon bijna elke week de eredienst bij en participeer al jarenlang in bijbelstudiegroepen en neem deel aan diepgaande gesprekken met geloofsgenoten in allerlei leeftijdscategorieën.
Dank voor uw gebeden en goede bedoelingen, zuster.

O.k. hoor Mieke Knipoog smiley God bless you !
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 22:24

IMRE695 schreef:
Henk, voor alle duidelijkheid:

3 maart zijn er gemeenteraadsverkiezingen. Geen verkiezingen voor de Tweede Kamer der Staten-Generaal. Als het kabinet Balkenende-Bos valt, dan krijgen we wel parlementsverkiezingen. Wat daarvan de uitslag is, valt niet te voorspellen, want vaak trekken politici zich niks van de uitslag aan en blijven partijen die een ruimer mandaat van de kiezer hebben ontvangen gewoon in de oppositie. We kiezen namelijk volksvertegenwoordigers. Geen regering.

Ik weet van de gemeenteraad. Maar dit zou dus heel goed kunnen gaan samenvallen met een Tweede-Kamerverkiezing. Het was dus een beetje een trigger, al is de titel daarbij inderdaad niet helemaal juist gekozen. Wel is het zo dat het landelijke proces altijd invloed heeft op lokaal. En de volksvertegenwoordigingen die gekozen wordt bepaalt uiteindelijk wel welke regering er gaat komen, althans legt een eerste basis om te komen tot een keus van de grootste partij met wie samen geregeerd kan worden in een meerderheidsverband.

Ik denk dus dat ook lokaal PVV en D'66 meer winst kunnen halen uit deze kwestie, waar CDA, afhankelijk van het partijstandpunt richting de premier, het her en der lastiger zal krijgen.
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 22:47

euhm bij mij was er al gestemd wet niet eens meer op welke partij ik heb gestemd Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ADTRID491

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 22:47

Heb onlangs de getemde tijger gelezen en vind alle boeken van Lynn Austin erg mooi.

Groetjes...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 22:53

INKA401 schreef:
oké ... zal zelf beginnen ...

om bij het begin te beginnen ...
als ik s'morgens wakker word, en dat duurt wel ff hoor ... bid en dank God elke morgen voor de nieuwe dag die hij mij geeft ... sorry, ben echt geen heilig boontje, maar begin de dag daar wel mee ... uuuh ik heb net als jullie ook wel eens héél erge haast hoor ... en doe dat dan pas om een uur of negen ...

mijn dag vandaag bestond uit veel administratie ... in huis de nieuwe toilet betegeld ... en vanavond veel was opgevouwen ... dat laatste ben ik strontzat hoor ... niks voor een vent toch? ... of mag ik dat niet zeggen dames ...

Alleen opgevouwen ... of ook gestreken ? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 23:03

RELLOK036 schreef:
euhm bij mij was er al gestemd wet niet eens meer op welke partij ik heb gestemd Verlegen lachende smiley

Klinkt als
"ik voel me verplicht te stemmen, maar eigenlijk vind ik het maar niks" Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 113 114 115 116 117 118 119 ... 6194 Volgende
Pagina 116 van 6194