ChristianMatch

Forum

scheppingsdoel
Ga naar pagina Vorige 1 ... 112 113 114 115 116 117 118 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 01:34

SOLAFIDE630 schreef:
Nu heeft Jezus inmiddels een andere wet geopenbaard n.l. niet datgene, wat in het lichaam komt dat maakt de mens onrein, maar wat uit het hart van de mens komt, dat maakt de mens onrein.

Mar 7,15
Niets dat van buitenaf in de mens komt kan hem onrein maken, het zijn de dingen die uit de mens naar buiten komen die hem onrein maken.’

Hmm, 19 Of weet gij niet, dat uw lichaam een tempel is van de Heilige Geest, Die in u is, Die gij van God hebt, en dat gij van uzelf niet zijt?
20 Want gij zijt duur gekocht: zo verheerlijkt dan God in uw lichaam en in uw geest, die van God zijn.
Volgens mij kan het niet de bedoeling zijn om willens en wetens je lichaam te vergiftigen......

(statenvertaling 1977)

maar we gaan nu wel heeeeeeel erg off-topic Verlegen lachende smiley

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op woensdag 13 januari 2010, 01:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 02:10

jammer dat er op dit topic niet gereageerd word ... het leek mij wel intersant wat ieder zo al dagenlijks bezig hield, en zo hier mijn dag op 12 januari.

mijn woonplaats bestaat dit jaar 750 jaar, in dit kader besteed de organisatie ook aandacht aan de roparun ... een estafetteloop van parijs naar rotterdam tbv de kankerbestrijding ...
op 2 januari was er een veiling van verschillende produkten en diensten, waaronder ook een daagje mee lopen met kamerlid jan de vries van het cda, die hier in goudriaan woonachtig is, en ik persoonlijk goed kent .
ik was erg geintereseerd in deze dienst ... en toen deze ook geveild werd en ik mijn laatste bod uit bracht, kreeg ik deze aanbieding.
vandaag was dus voor mij en vriendin anneke deze bijzondere dag
het was een hektische dag ... voor ons natuulijk super ...
eerst een fraktievergadering van het cda bij gewoond ...
daarna de lunch ... pers niet toegestaan ... alléén kamerleden, en pffff daar zaten wij dus tussen ...
vandaag werd van de commissie davids, het rapport irak gepresenteerd, en mochten op de tribune van de 2e kamer als vipgasten dit debat mee maken ... óók is op dinsdag het vragen uurtje ... pfffff ... wat een belevenis ... héél anders dat je dat op tv ziet ...
daarna hebben we nog verschillende interne vergaderingen van het cda bijgewoond, en om 6 uur sávonds verlieten wij voldaan het binnenhof.
ik heb na deze dag zóveel indrukken opgedaan hé ... en kijk nu wel met wat ándere ogen naar onze ministers ... toen anneke en ik onze lunch nuttigde dachten wij van uuuh ... wat súper lux ... het was of er een lakkei naast ons stond die al ons wensen wilde vervullen, en dacht echt van jeetje ... wat een overdreven toestand ...maar na zóveel indrukken begrijpen wij nu wel dat dit niets te overdreven is ... als je als kamerlid zóveel aan je hoofd heb, vind ik het al een kunst als je dit allemaal al in een hokje kan plaatsen, zonder dat je het werk mee naar huis neemt, petje af hoor ...
toen we nog een rondje rond het binnenhof wandelde zagen we dat femke halsema nog druk was in haar kantoor ... we zijn daarna heerlijk uit eten geweest , en eenmaal thuis ... afscheid van anneke had genomen, het was toen rond half twaalf, zag ik femke nog te gast bij paul en witteman .... pfffff ... wat een dag ...
mmmm ... voor ons een dag om nooit te vergeten ...

en uuuh nu jullie hé ... het hoeft niet zón bijzondere dag te zijn als wij nu beleefd te hebben hoor ... hou op zeg ... morgen sta ik een toilet te stucadoren hoor ... en begint het gewone leven weer.
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 02:31

CROSSROAD317 schreef:
Hmm, 19 Of weet gij niet, dat uw lichaam een tempel is van de Heilige Geest, Die in u is, Die gij van God hebt, en dat gij van uzelf niet zijt?
20 Want gij zijt duur gekocht: zo verheerlijkt dan God in uw lichaam en in uw geest, die van God zijn.
Volgens mij kan het niet de bedoeling zijn om willens en wetens je lichaam te vergiftigen......

(statenvertaling 1977)

maar we gaan nu wel heeeeeeel erg off-topic Verlegen lachende smiley

Ja...inderdaad...je ging met dat roken off-topic... maar om dit dan even af te ronden, want je citeerde alleen maar vers 19, maar het gaat juist om vers 18, daarin staat
1 Korintiërs 6 : 18 Ga ontucht uit de weg! Geen enkele andere zonde die een mens kan begaan tast het lichaam aan, maar wie ontucht pleegt zondigt tegen het eigen lichaam.
Alleen ontucht kan dus het lichaam aantasten Cross, m.i. en niet ROKEN.

EN HIERMEE ZITTEN WE DUS WEER GEWOON MIDDENIN DE TOPIC

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op woensdag 13 januari 2010, 13:48
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 08:47

Durf Jij ...??

Durf Jij anders te zijn!
Niet alleen in woorden
maar Juist te meer
in daden anders te zijn!

Door niet mee te doen
Met de rest
Durf Jij... ??
Jezelf te zijn !

God ziet je hart aan Knipoog smiley

Durf Jij...??

Uw woord is een lamp voor mijn voet
en een licht voor mijn pad. Psalm 119:105
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 08:55

ELLY361 schreef:
daniel

moet die persoon naar jou mailen dan kan ze ook maile naar de person die het geschreven heb toch doen dat is veel eerlijker ,, maar ja je h ebt altijd personen die moeilijk moeten doen over bepaalde dingen,,,,, nou ik zal maar nie zeggen wat ik er van moet,, Zieke smiley
heeft ze ook gedaan maar als er dan alleen maar gescheld uit voortkomt Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 09:13

DANIEL777 schreef:
heeft ze ook gedaan maar als er dan alleen maar gescheld uit voortkomt Smiley die vol vragen zit

Blijf vriendelijke tegen haar ook al is ze boos.

Ben je boos pluk een roos
Zet hem op je hoed
Dan ben je morgen weer goed Knipoog smiley

<>< Behandel een ander zoals jezelf ook behandeld wil worden <><

Hartelijke groet, Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 09:18

ROBBEDOES873 schreef:
Wie gaat er mee op zaterdag 13 maart stappen in Groningen?
Als je zin hebt laat het dan even weten via het forum...
Hoe meer zielen hoe meer vreugd Lachende smiley

Wat gaan jullie dan doen?

Dan alleen ergens wat drinken.

Optie: Biljarten misschien heb ik nooit gedaan wil ik toch es uitoefenen wie kan mij daarin les in geven? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 09:42

verwijdert door mezelf

Laatst aangepast door
ANITA324
op maandag 29 november 2010, 00:12
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 10:03

Nah ik ben net wakker maar kreeg niet zo'n leuk foontje wat het uitzendburo.... ik kan pas in april maart terug.... stelletje ........... piiiiiieeeeeep(cm-cencuur) ben dus niet zo vrolijk op gestaan....kan ik als nog naar arbeidsburo.... pffff men.... wil gewoon werken vast werk of is dat iets te veel gevraagd? wordt er onderhand gek van Woedende smiley Woedende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 13:11

RELLOK036 schreef:
Nah ik ben net wakker maar kreeg niet zo'n leuk foontje wat het uitzendburo.... ik kan pas in april maart terug.... stelletje ........... piiiiiieeeeeep(cm-cencuur) ben dus niet zo vrolijk op gestaan....kan ik als nog naar arbeidsburo.... pffff men.... wil gewoon werken vast werk of is dat iets te veel gevraagd? wordt er onderhand gek van Woedende smiley Woedende smiley

Ook voor die mensen is er werk ...... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 13:20

ANITA324 schreef:
Durf Jij ...??

Durf Jij anders te zijn!
Niet alleen in woorden
maar Juist te meer
in daden anders te zijn!

Door niet mee te doen
Met de rest
Durf Jij... ??
Jezelf te zijn !

Durf Jij...??

Mooi Anita.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 13:26

SOLAFIDE630 schreef:
Ja...inderdaad...je ging met dat roken off-topic... maar om dit dan even af te ronden, want je citeerde alleen maar vers 19, maar het gaat juist om vers 18, daarin staat
1 Korintiërs 6 : 18 Ga ontucht uit de weg! Geen enkele andere zonde die een mens kan begaan tast het lichaam aan, maar wie ontucht pleegt zondigt tegen het eigen lichaam.
Alleen ontucht kan dus het lichaam aantasten Cross, m.i. en niet ROKEN.

EN HIERMEE ZITTEN WE DUS WEER GEWOON MIDDENIN DE TOPIC

Euh niet dus, jammer dat je zegt dat ik alleen off-topic ging..... volgens mij zijn er met mij meerdere, jij incluis, die off-topic gingen.
Het topic ging over de vraag die Henk stelde, voor alle duidelijkheid, dus ook voor jou Sola hier nog even de vragen.
1 Wat is het plan van de Schepper?

2 Wanneer voldoet iets aan het doel binnen dit plan?

Dat jij het jammer vind dat ik pas begon bij vers 19 is net zoiets als beginnen bij vers 15 in jouw voorbeeld....... Dus laten we elkaar geen mietje noemen, en gewoon eerlijk blijven. Dat ik iets anders zie en uit de bijbel haal, heeft voor mij net zoveel waarde dan wanneer jij iets in een bepaald perspectief ziet, wat je volgens jezelf ook uit de bijbel haalt.
Als je iets bewust doet, in mijn voorbeeld roken, waarbij de kans op ziekte heel erg groot is, dan verontreinig je je lichaam. Dat is volgens mij zonde. Niet meer en niet minder..... maar jij mag een ander standpunt hebben, zolang je mij maar in mijn waarde laat (on-topic of off-topic)

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op woensdag 13 januari 2010, 13:30
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 13:42

THOMAS968 schreef:
Chat,

Als ik daaruit mag afleiden dat twee mannen of twee vrouwen die in een liefdesrelatie met elkaar leven niet meer ongepast zijn in je ogen dan is er grote pastorale winst behaald. Dan worden het eindelijk medechristenen die naar hun geaardheid mogen leven. Bij de pastorale praktijk gaat het altijd over die situaties en hen noemde ik mijn broeders en zusters.

Thomas

Ja.....wel medechristenen...maar dan medechristenen, die in zonde leven.

Sorry, Thomas ik kan er niets anders van maken....... En het is juist liefdevol om ze dat dan te zeggen en niet om dan maar te zwijgen.

Maar misschien is het een kwestie van verblinding of van moed. Je moet het maar ten eerste zien natuurlijk en ten tweede het durven zeggen....want dat is lang niet altijd even makkelijk....want je krijgt dan enorme weerstand en wel van de meesten tegenwoordig. Maar daar had Marijan het ook al over.

ER is al zoveel ZONDIG onverkwikkelijks met de mantel der zwijgzame liefde bedekt en zoveel schade aangericht aan menig mensenkind bijv. . er is niets dat zoveel zwijgzaamheid veroorzaakt dan ZONDIGE daden van mensen, bjv. een vader, die zich aan zijn kinderen vergrijpt. En maar zwijgen en maar zwijgen....,terwijl Jezus juist DE WAARHEID wil...Hij is immers de Waarheid en ook laat Hij ons zien, dat de Vader de aanbidders zoekt, die in GEEST EN WAARHEID de Vader aanbidden.

Welterusten! Ik citeer hier nog een keer MATTHEUS 15 : 7 - 9

Jezus zei in Matth.15 :

7 Huichelaars, wat is Jesaja’s profetie toch toepasselijk op u:
8 “Dit volk eert mij met de lippen,
maar hun hart is ver van mij;
9 tevergeefs vereren ze mij,
want ze onderwijzen hun eigen leer,
voorschriften van mensen.”’ \

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op woensdag 13 januari 2010, 14:14
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 14:05

CROSSROAD317 schreef:
Euh niet dus, jammer dat je zegt dat ik alleen off-topic ging..... volgens mij zijn er met mij meerdere, jij incluis, die off-topic gingen.
Het topic ging over de vraag die Henk stelde, voor alle duidelijkheid, dus ook voor jou Sola hier nog even de vragen.
1 Wat is het plan van de Schepper?

2 Wanneer voldoet iets aan het doel binnen dit plan?

Dat jij het jammer vind dat ik pas begon bij vers 19 is net zoiets als beginnen bij vers 15 in jouw voorbeeld....... Dus laten we elkaar geen mietje noemen, en gewoon eerlijk blijven. Dat ik iets anders zie en uit de bijbel haal, heeft voor mij net zoveel waarde dan wanneer jij iets in een bepaald perspectief ziet, wat je volgens jezelf ook uit de bijbel haalt.
Als je iets bewust doet, in mijn voorbeeld roken, waarbij de kans op ziekte heel erg groot is, dan verontreinig je je lichaam. Dat is volgens mij zonde. Niet meer en niet minder..... maar jij mag een ander standpunt hebben, zolang je mij maar in mijn waarde laat (on-topic of off-topic)

Je bent weer behoorlijk off-topic Cross. Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 14:20

ANITA324 schreef:
Durf Jij ...??

Durf Jij anders te zijn!
Niet alleen in woorden
maar Juist te meer
in daden anders te zijn!

Door niet mee te doen
Met de rest
Durf Jij... ??
Jezelf te zijn !

Durf Jij...??

Een waar woord Anita. Treffend gesproken. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 15:03

Dit vind ik ook een mooi lied, Liesbeth. Speciaal voor jou. Knipoog smiley Sluit mooi aan op het lied van Third Day. 'k Heb 'm eerst wel een paar keer moeten horen.

http://www.youtube.com/watch?v=k8gkDiTvloc&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 15:05

ANITA324 schreef:
Durf Jij ...??

Durf Jij anders te zijn!
Niet alleen in woorden
maar Juist te meer
in daden anders te zijn!

Door niet mee te doen
Met de rest
Durf Jij... ??
Jezelf te zijn !

Durf Jij...??

Wat mooi, Anita! Hier zouden we direct 'ja' op moeten zeggen! Mijn gebed is dat ik dat durf, maar de praktijk is wel eens anders. Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 15:31

SOLAFIDE630 schreef:
Ja.....wel medechristenen...maar dan medechristenen, die in zonde leven.

Sorry, Thomas ik kan er niets anders van maken....... En het is juist liefdevol om ze dat dan te zeggen en niet om dan maar te zwijgen.

Maar misschien is het een kwestie van verblinding of van moed. Je moet het maar ten eerste zien natuurlijk en ten tweede het durven zeggen....want dat is lang niet altijd even makkelijk....want je krijgt dan enorme weerstand en wel van de meesten tegenwoordig. Maar daar had Marijan het ook al over.

ER is al zoveel ZONDIG onverkwikkelijks met de mantel der zwijgzame liefde bedekt en zoveel schade aangericht aan menig mensenkind bijv. . er is niets dat zoveel zwijgzaamheid veroorzaakt dan ZONDIGE daden van mensen, bjv. een vader, die zich aan zijn kinderen vergrijpt. En maar zwijgen en maar zwijgen....,terwijl Jezus juist DE WAARHEID wil...Hij is immers de Waarheid en ook laat Hij ons zien, dat de Vader de aanbidders zoekt, die in GEEST EN WAARHEID de Vader aanbidden.

Welterusten! Ik citeer hier nog een keer MATTHEUS 15 : 7 - 9

Jezus zei in Matth.15 :

7 Huichelaars, wat is Jesaja’s profetie toch toepasselijk op u:
8 “Dit volk eert mij met de lippen,
maar hun hart is ver van mij;
9 tevergeefs vereren ze mij,
want ze onderwijzen hun eigen leer,
voorschriften van mensen.”’ \

Beste Solafide,
u verdwaalt wel erg in de materie. Het gaat over een liefdevolle relatie tussen twee mensen van hetzelfde geslacht die met elkaar leven alsof ze gehuwd zijn, naar onze begrippen voor elkaar zorgend, met elkaar levend in voor- en tegenspoed. Die met elkaar willen trouwen. Kan dat of niet.

In uw reactie veroordeelt u de uitwassen van sexualiteit, het misbruik van kinderen, er is volgens mij niemand die dàt verdedigt, integendeel. Dat wordt hier juist aan de kaak gesteld.

En uw tekst Huichelaars ed. heeft meer betrekking op Farizeëers, de schriftgeleerden die elkaar om de oren slaan met teksten uit de bijbel, en tegelijkertijd hun hart sluiten en de bijbel uitleggen naar eigen believen.
Christen zijn is volgeling zijn van de leer van Christus, en dat is niet mensen van goede wil voor huichelaar uitmaken, maar met uw hart luisteren naar wat de ander werkelijk zegt.

Laatst aangepast door
MIEKE364
op woensdag 13 januari 2010, 15:36
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 15:33

Dat is balen, Rellok. Een vrije dag kan leuk zijn, maar niet op deze manier. ‘k Heb trouwens nog wel wat klusjes in en om het huis hoor. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Maarre....hou moed, binnen niet al te lange tijd staan ze vast weer om je te springen!

‘k Vind het wel een leuk idee voor een topic, Inka. Maar na een drukke en meestal leuke (werk)dag komt het er niet altijd van, om iets op te schrijven.

Vandaag een lekker vrij dagje, dus begonnen met uitslapen. Lachende smiley ‘k Ben eindelijk Twijfelende smiley weer eens naar de kapper geweest met ‘n plaatje van internet in de tas, 'k wilde het iets anders. M'n vaste kapster snapte - tot m’n opluchting - precies wat ik bedoelde. Ik kreeg nog korting ook omdat er niet veel af hoefde, dus betaalde deze keer maar (nou ja… Twijfelende smiley ) 15 euro. Zoiets simpels kan m’n dag goed maken. Er zijn belangrijkere dingen, maar toch….. Als je haar maar goed zit hè. Knipoog smiley Lachende smiley

Verder heb ik tot nu toe niet zoveel gedaan vandaag, maar is ook lekker op z’n tijd. Af en toe kijk ik even op CM, maar daar is niet veel te beleven op een doordeweekse dag.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 15:44

CHATULIEM619 schreef:
Dit gaat me te snel. Ten eerste geloof ik dat als je je hart aan de Heer geeft, Hij ook duidelijk maakt dat je moet breken met je oude leven. Zelf geloof ik dat homoseksualiteit en christen zijn niet samen gaan. Daar is een conflict wat altijd zal blijven.

Beste Chatuliem,
Zeker zal de Heilige Geest je leiden als je Hem toelaat in je leven, in hart, geest en ziel. Ik zie in mijn eigen omgeving, zorgzame, liefdevolle mensen die al de helft van hun leven trouw samen leven, beiden werken in de zorg die het christenzijn leven op een manier waar menige hetero zich aan zou kunnen optrekken, geloof me. De mensen die ik beschrijf zijn homofielen. En zo ken ik nog een stel en (twee) andersgeaarden die leven als christenen zonder partner. De Liefde van God is niet exclusief maar inclusief, ieder die schuilt onder de vleugels van Zijn Liefde is gered.
Excessief gedrag veroordeel ik want daar schaadt je je lichaam, geest en ziel mee en dat van degenen met wie je liederlijk gedrag deelt, buiten kijf.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 16:17

MIEKE364 schreef:
mee eens. Ik ken enige homofielen waaronder een stel dat al zo'n beetje de helft van hun leven bij elkaar is. Ik wijs liederlijk leven af, voor alle mensen, dan hebben we het over sodom en gomorra omdat het mensonterend is. In liefde leven als homofielen zie ik niet als verkeerd. Ze respecteren en in hun waarde laten, ze waarderen om wie ze zijn als mens, komt ze toe.

Ik keur alle relaties af waarin respectloos wordt omgegaan met menselijke waarden, dat geldt voor alle relaties, wat mij betreft.
Elke relatie is te veroordelen waarin mensen worden vernederd, mishandeld; geestelijk, lichamelijk en naar de ziel. Dat is zondigen.
En iedereen die daarin gevangen zit moet worden bevrijdt; kinderen zowel als volwassenen.

Homosexuelen die in liefde en waardigheid met elkaar leven zijn niet te veroordelen omdat ze in Liefde leven en dat is Gods wil.

Dan denken wij er toch verschillend over, Mieke. Ik denk namelijk niet dat het Gods wil is, als 2 mensen van hetzelfde geslacht een (seksuele) relatie met elkaar hebben. Zo lees ik dat niet in de Bijbel. Waar lees jij dat God het goedkeurt? Jouw redenering is ongetwijfeld liefdevol bedoeld, maar - naar mijn idee - vooral benaderd vanuit de menselijke kant. En al begrijp ik God en Zijn wegen ook niet altijd, Zijn wil staat voor mij wel voorop.

Wel zijn we het eens over de volgende zin, die je schrijft.

Ze respecteren en in hun waarde laten, ze waarderen om wie ze zijn als mens, komt ze toe.

Ook als je het niet eens bent met iemands weg (kunnen ook andere wegen zijn, die niet naar Gods wil zijn!) en ze daar in liefde op wijst (is dat niet je plicht?), is dit mogelijk. Dat is gelukkig mijn ervaring met een stel, wat ik geprobeerd heb duidelijk te maken in m'n eerdere reactie.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op woensdag 13 januari 2010, 16:56
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 16:39

DANIEL777 schreef:
hoi crossroad
ik heb een mailtje van de desbetreffende persoon gekregen over mijn reactie. en die reatie was wel in trand dat ze niet meer zo zeker was om nog zelf te komen dus ook was bij haar het op dat moment in een verkeerde keelgat geschoten.
Dus ik deel niet helemaal jouw visie.

Ik heb de hele topic nog es doorgelezen Daniel.
Er is door mij een off topic stukje neergezet, daar hebben crossroad en solafide op gereageerd.
In dit off-topic stukje heb ik niets gevonden waardoor een "desbetreffend persoon" ook maar aanstoot aan kan nemen.
Ik vraag me ook af wie een "desbetreffend persoon" zou kunnen zijn, er is niemand ergens van beschuldigd.
Ook ben ik erg benieuwd van wie er dan een "afblafreactie" gekomen zou zijn. Niet van mij, dat weet ik zeker, en Cross en Sola zijn ook niet zo blafferig.
Ik denk dus dat jij 2 forumonderwerpen door elkaar haalt.
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 16:53

MIEKE364 schreef:
Beste Solafide,
u verdwaalt wel erg in de materie. Het gaat over een liefdevolle relatie tussen twee mensen van hetzelfde geslacht die met elkaar leven alsof ze gehuwd zijn, naar onze begrippen voor elkaar zorgend, met elkaar levend in voor- en tegenspoed. Die met elkaar willen trouwen. Kan dat of niet.

In uw reactie veroordeelt u de uitwassen van sexualiteit, het misbruik van kinderen, er is volgens mij niemand die dàt verdedigt, integendeel. Dat wordt hier juist aan de kaak gesteld.

En uw tekst Huichelaars ed. heeft meer betrekking op Farizeëers, de schriftgeleerden die elkaar om de oren slaan met teksten uit de bijbel, en tegelijkertijd hun hart sluiten en de bijbel uitleggen naar eigen believen.
Christen zijn is volgeling zijn van de leer van Christus, en dat is niet mensen van goede wil voor huichelaar uitmaken, maar met uw hart luisteren naar wat de ander werkelijk zegt.

Beste Mieke,

Smiley die vol vragen zit Ik ben zeker niet in de materie verdwaald, maar ik denk, dat u met al uw liefdevolle omschrijvingen en varianten, waarop volgens u dan, voor God, homosexualiteit of hetero relaties buiten het huwelijk om geaccepteerd zal zijn, behoorlijk verdwaald bent.

Een leest u eens goed wat er staat in het stukje van Matth 15....dat is gericht tegen diegenen, die zeggen God te vereren, maar hun eigen leer ondertussen onderwijzen, n.l. voorschriften van mensen en m.i. is dat hetgeen u hier doet....wel heeeel erg liefdevol natuurlijk...maar toch m.i. niet naar Gods leer, want God wil dat wij een geheiligd en rein leven voeren en de zonden proberen te laten.En vooral zonde, zonde blijven noemen.

Waar staat er....dat als homosexuelen of heterosexuelen heel liefdevol tegenover elkaar zijn en in een langdurige, maar wel zondige relatie met elkaar leven, dat het dan opeens geen zonde meer is/zou zijn? Dit zijn dan uw eigen leer en voorschriften. Ik kan er helaas niets anders van maken.

Zo kunnen we heel liefdevol, mensen toch in het donkere bos laten en sturen.

Wie oren heeft om te horen, die hore.....
Naar boven

Auteur Bericht
ELLY361

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 17:43

PIETER649 schreef:
Ik heb de hele topic nog es doorgelezen Daniel.
Er is door mij een off topic stukje neergezet, daar hebben crossroad en solafide op gereageerd.
In dit off-topic stukje heb ik niets gevonden waardoor een "desbetreffend persoon" ook maar aanstoot aan kan nemen.
Ik vraag me ook af wie een "desbetreffend persoon" zou kunnen zijn, er is niemand ergens van beschuldigd.
Ook ben ik erg benieuwd van wie er dan een "afblafreactie" gekomen zou zijn. Niet van mij, dat weet ik zeker, en Cross en Sola zijn ook niet zo blafferig.
Ik denk dus dat jij 2 forumonderwerpen door elkaar haalt.

precies en ook ik kon dat stukje nergens vinden vind hier geen kwade stukjes inzitten alleen maar humor dus ik snap nie waarom een persoon daarover valt en als die persoon dit lees mag die heus wel naar mij mailen hoor want ik ben wel benieuwd welk of hoe die persoon is,,
dusse ?????? vandaar ook dat ik dat vorige stukje schreef daniel en je weet ik doet dat nie zomaar,,,,

maar goed genoeg hierover,,,,,,,,,,,,,,,,,,op naar het stappen in grun,,
lijkt me leuk om mee te gaan helaas wacht de arbeid waardoor ik nie meekan,,, maar goed als je meekan , zal ik dat altijd doen is altijd leuk en gezellig
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 17:46

Het is en blijft wel schandalig dat er bij een topic over homohuwelijk niet gesproken word over 2 mensen die in een relatie zitten, maar direct de parkeerplaatssex, orgies en relnichten te berde worden gebracht.

Ben je het op bijbelse gronden niet eens met het homohuwelijk, prima.
Haal je uit de bijbel dat homosex niet mag, ook prima.

Maar onthou wel dat DIT topic niet over de extravaganten gaat, niet over sodom en ghomorra, maar over normale mensen met een andere liefdesleven dan jij hebt, of zou willen hebben.

Dat je door de manier waarop jij een bijbeltekst interpreteerd van mening bent dat een homohuwelijk geen door God goedgekeurde instelling is, is dat prima.
Echter... er zijn mensen die dat anders lezen en voor hun gevoel WEL in een door God goedgekeurde relatie zitten.
Daar zou je in ieder geval respect voor kunnen hebben.

Want laten we wel wezen.. er staan legio geboden en verboden in de bijbel waar jij je ook niet aan houd.
Dan kun je natuurlijk met de befaamde dooddoener komen dat je niet meer onder de wet leeft, maar onder de genade... mijn wedervraag is dan:

A. waar staat dat dan?
B. waarom geldt dat nou weer precies niet voor de homohuwelijken?
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 19:11

SOLAFIDE630 schreef:
Beste Mieke,

Smiley die vol vragen zit Ik ben zeker niet in de materie verdwaald, maar ik denk, dat u met al uw liefdevolle omschrijvingen en varianten, waarop volgens u dan, voor God, homosexualiteit of hetero relaties buiten het huwelijk om geaccepteerd zal zijn, behoorlijk verdwaald bent.

Een leest u eens goed wat er staat in het stukje van Matth 15....dat is gericht tegen diegenen, die zeggen God te vereren, maar hun eigen leer ondertussen onderwijzen, n.l. voorschriften van mensen en m.i. is dat hetgeen u hier doet....wel heeeel erg liefdevol natuurlijk...maar toch m.i. niet naar Gods leer, want God wil dat wij een geheiligd en rein leven voeren en de zonden proberen te laten.En vooral zonde, zonde blijven noemen.

Waar staat er....dat als homosexuelen of heterosexuelen heel liefdevol tegenover elkaar zijn en in een langdurige, maar wel zondige relatie met elkaar leven, dat het dan opeens geen zonde meer is/zou zijn? Dit zijn dan uw eigen leer en voorschriften. Ik kan er helaas niets anders van maken.

Zo kunnen we heel liefdevol, mensen toch in het donkere bos laten en sturen.

Wie oren heeft om te horen, die hore.....

In uw verstokte hoogmoed zal ik u niet verder storen.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 19:15

MARIJAN072 schreef:
Dan denken wij er toch verschillend over, Mieke. Ik denk namelijk niet dat het Gods wil is, als 2 mensen van hetzelfde geslacht een (seksuele) relatie met elkaar hebben. Zo lees ik dat niet in de Bijbel. Waar lees jij dat God het goedkeurt? Jouw redenering is ongetwijfeld liefdevol bedoeld, maar - naar mijn idee - vooral benaderd vanuit de menselijke kant. En al begrijp ik God en Zijn wegen ook niet altijd, Zijn wil staat voor mij wel voorop.

Wel zijn we het eens over de volgende zin, die je schrijft.

Ze respecteren en in hun waarde laten, ze waarderen om wie ze zijn als mens, komt ze toe.

Ook als je het niet eens bent met iemands weg (kunnen ook andere wegen zijn, die niet naar Gods wil zijn!) en ze daar in liefde op wijst (is dat niet je plicht?), is dit mogelijk. Dat is gelukkig mijn ervaring met een stel, wat ik geprobeerd heb duidelijk te maken in m'n eerdere reactie.

Uw plichtsvervulling in deze zie ik als hoogmoed en betweterij, ook nog eens misplaatste bemoeizucht.
Met u eens, wie zijn wij dat wij Gods wegen menen te kennen, dat het verre van ons is dat te pretenderen, menselijke interpretatie; tot meer zijn we niet in staat.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 19:31

MIEKE364 schreef:
Uw plichtsvervulling in deze zie ik als hoogmoed en betweterij, ook nog eens misplaatste bemoeizucht.
Met u eens, wie zijn wij dat wij Gods wegen menen te kennen, dat het verre van ons is dat te pretenderen, menselijke interpretatie; tot meer zijn we niet in staat.

Dat mag u vinden. Ik vind het belangrijker wat God hier van vindt, wat ik ook zeker in gebed breng. 'k Zou nog veel meer willen zeggen, maar - gezien de scherpe toon in uw reactie - vind ik het verstandiger om dit niet te doen.

Nog een tip voor iedereen; lees het artikel 'God heeft de zondaar lief, maar haat de zonde?' eens. Staat onder een ander topic.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op woensdag 13 januari 2010, 20:39
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 19:38

JILL658 schreef:
Topic zomaar weg. Wie weet haar te vinden?????
Jammer nu heb ik een boer gevonden voor haar en nu kan ik haar niet meer vinden. Ik dacht kan ik ze koppelen, maarja hoe..............
Laat het me maar weten kan ik je als nog zijn naam doorgeven.......
Jill

Gewoon kijken bij Anita324 Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BERT168

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 19:45

ROBBEDOES873 schreef:
Wie gaat er mee op zaterdag 13 maart stappen in Groningen?
Als je zin hebt laat het dan even weten via het forum...
Hoe meer zielen hoe meer vreugd Lachende smiley

ik ben ook van de partij natuurlijk,als echte noorderling laat ik zo'n uitje niet schieten.
wel heeeeeeeeeeel ruim op tijd,maar beter vroeg dan te laat he...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 112 113 114 115 116 117 118 ... 6194 Volgende
Pagina 115 van 6194