ChristianMatch

Forum

Het off-topic topic
Ga naar pagina Vorige 1 ... 111 112 113 114 115 116 117 ... 233 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 23:04

TESSYBEAR731 schreef:
Omdat ik een heeeeel lief kind ben Lachende smiley met blinkend witte tanden

Oh ja, dat was het en heel erg mooi van binnen ook ( en buiten is ook niets mis mee hoor)
Jij had daar toch zo`n mooie uitspraak over??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 23:04

CARIN303 schreef:
Oh ja, dat was het en heel erg mooi van binnen ook ( en buiten is ook niets mis mee hoor)
Jij had daar toch zo`n mooie uitspraak over??

Jah...ben em ff kwijt, was iets met kinderen geloof k Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 23:09

TESSYBEAR731 schreef:
Jah...ben em ff kwijt, was iets met kinderen geloof k Engeltje smiley

Ergens reageerde je in een topic ( hoe heerlijk vaag weer ,Carin) dat mannen soms zo op je uiterlijk reageerden en daar had je een mooie uitspraak over maar welke ook alweer Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
CARIN303
op dinsdag 20 juli 2010, 23:20
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 23:11

CARIN303 schreef:
Ergens reageerde je in een topic ( hoe heerlijk vaag weer ,Carin) dat mannen soms zo op je uiterlijk reageerden en dara had je een mooie uitspraak over maar welke ook alweer Smiley die vol vragen zit

Oh jaaaaaaa....

Als je de buitenkant al zo mooi vind, dan zul je je echt verwonderen over de binnenkant Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 23:12

TESSYBEAR731 schreef:
Oh jaaaaaaa....

Als je de buitenkant al zo mooi vind, dan zul je je echt verwonderen over de binnenkant
Knipoog smiley

Dat is em , geweldig!!!
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 23:17

CARIN303 schreef:
Dat is em , geweldig!!!

Dus ik ben lief, mooi en geweldig! Lachende smiley met blinkend witte tanden

En jij vroeg je af waarom je me ook weer aardig vond Smiley die vol vragen zit Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 23:18

TESSYBEAR731 schreef:
Dus ik ben lief, mooi en geweldig! Lachende smiley met blinkend witte tanden

En jij vroeg je af waarom je me ook weer aardig vond Smiley die vol vragen zit Clown smiley

Dat vroeg ik mij af omdat je mij vaag noemde en natuurlijk is het overduidelijk waarom je leuk bent,duhhhh
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 23:20

CARIN303 schreef:
Dat vroeg ik mij af omdat je mij vaag noemde en natuurlijk is het overduidelijk waarom je leuk bent,duhhhh

Hahaha...maar je bent wel grappig vaag, helpt dat??? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 23:22

TESSYBEAR731 schreef:
Hahaha...maar je bent wel grappig vaag, helpt dat??? Knipoog smiley

JA , HELPT ZEKER
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 23:24

Sssssssstt!

Volgens mij hoor ik geroep...

Ja hoor...tis men bedje!

Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 23:26

Ik word ook al geroepen.....slaap lekker allemaal! Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 07:28

Zo.....de wekker riep me toch zeg....pfffff

Nog 2 keer mag ie ...en dan....... Smiley met dichtgeplakte mond .....3 weken mag ie zijn mond houden.

Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 07:30

Nog 13 berichten......yeah....dan de 999 forum berichten gehaald

bijna 4000 bezoekers op mijn profiel...

Mooie getallen om mee af te sluiten op CM...... nog 1 wk
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 08:40

LEANNE226 schreef:
6 uur:smsje.....ben direkt klaarwakker,pokkehumeur......dr af,koffie.......en nog 3x koffie......helpt niet,dan maar weer op bed......helpt ook niet,heb nu een hoofd vol watten.....pffff en de kinderen vroegen steeds:gaan we nog wat leuks doen........leuks?watisdat?dochter is gevlucht(braaaaaaf kind),zoonlief houdt zich stil achter zn laptop.....eigenlijk zou ik nu naar de buuf of mn moeder moeten gaan en een vriendin wil vanavond een fles opentrekken maar ik wil NIET......
la me met rust...... Boze smiley

ja "hij" is met vakantie,is het aan mijn humeur te merken? Knipoog smiley

Goedemorgen Leanne,

En...hoe ben je vanochtend opgestaan?
Fris en vrolijk?
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 08:47

CARIN303 schreef:
Goedemorgen Leanne,

En...hoe ben je vanochtend opgestaan?
Fris en vrolijk?

Fris en fruitig dusssssss goeiemorgen! Lachende smiley met blinkend witte tanden

Gisteravond waren er heftige onderwerpen in de chatbox en dan besef ik weer hoeveel ik heb om dankbaar voor te zijn........
Nu geniet ik van een bakje koffie,het uitzicht op mijn oase,de vogels en een lief mailtje van een vriendin......mooi begin van de dag Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 09:55

GOEDEMORGEN ALLEMAAL Coole smiley met zonnebril

het zonnetje schijnt,een bakkie heerlijke koffie en.....
een berg werk die ligt te wachten en waar ik vandaag dus echt mee aan de slag moet ttssss Twijfelende smiley
zin of geen zin het moet gebeuren Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 10:18

Gaaaaaaaaaaaaaap

Eén goedemorgen Lachende smiley

Tis hier bewolkt, maar dat mag de pret niet drukken!

Eerst ff een bakkie tut:

De sjokolaa bewaren we wel tot vanmiddag Zieke smiley

Vraagje: Mijn zoon heeft zo'n fase, hij heeft een geweldige Junglekamer met allemaal beesten en nu wil hij daar dus niet meer slapen omdat ie het eng vind...dat word dus aanpakken, maar niet zo veel centjes!
Wie heeft er een idee om die kamer te veranderen op een manier dat het rust brengt maar niet zo veel kost Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 21 juli 2010, 10:36
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 11:19

Ik zal je in het kort vertellen hoe ik dat aanpak Tess, het MIJN manier van hiermee omgaan, dus geen moeten..

Ik geef niet toe aan die fases, omdat ik vind dat kinderen moeten leren met dat soort angsten om te gaan!
Neem nou bijvoorbeeld omweer, kan enorm beangstigend zijn voor een kind, maar zijn bedje is een veilige plek! En ik ben vlakbij, altijd!
Zo ook een voor hem opeens (tijdelijk) enge kamer..hij slaapt er w.s. al lang in maar heeft ineens iets bedacht waardoor het niet meer veilig voelt? Waarom is dat dan? Wil hij grenzen verkennen ten opzichte van zijn angsten en jou reacties? Heeft ie iets gezien/gehoord dat hem bang heeft gemaakt? Zit er iets anders achter?

Ik zie in dit soort situaties een taak weggelegd voor moeders (of vaders indien aanwezig), en nee, niet de boel verbouwen..maar praten, luisteren en vooral duidelijk maken dat er niets kan gebeuren , het is immers zijn kamer? en als het een gevaarlijke kamer zou zijn, had hij die nooit van jou gekregen toch?

hoe klein ze ook bij mij waren, vertrouwen is iets wat ik altijd prefereer aan te leren dan meegaan in hun fantasiewereld..
het is makkelijker om de boel aan te passen, dat geef ik direct toe! Maar de uiteindelijke winst van vertrouwen voor je kind is zoveel meer belangrijk en neemt ie de rest van zijn leven mee!!

succes ermee!
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 11:32

MARIEKE897 schreef:
Ik zal je in het kort vertellen hoe ik dat aanpak Tess, het MIJN manier van hiermee omgaan, dus geen moeten..

Ik geef niet toe aan die fases, omdat ik vind dat kinderen moeten leren met dat soort angsten om te gaan!
Neem nou bijvoorbeeld omweer, kan enorm beangstigend zijn voor een kind, maar zijn bedje is een veilige plek! En ik ben vlakbij, altijd!
Zo ook een voor hem opeens (tijdelijk) enge kamer..hij slaapt er w.s. al lang in maar heeft ineens iets bedacht waardoor het niet meer veilig voelt? Waarom is dat dan? Wil hij grenzen verkennen ten opzichte van zijn angsten en jou reacties? Heeft ie iets gezien/gehoord dat hem bang heeft gemaakt? Zit er iets anders achter?

Ik zie in dit soort situaties een taak weggelegd voor moeders (of vaders indien aanwezig), en nee, niet de boel verbouwen..maar praten, luisteren en vooral duidelijk maken dat er niets kan gebeuren , het is immers zijn kamer? en als het een gevaarlijke kamer zou zijn, had hij die nooit van jou gekregen toch?

hoe klein ze ook bij mij waren, vertrouwen is iets wat ik altijd prefereer aan te leren dan meegaan in hun fantasiewereld..
het is makkelijker om de boel aan te passen, dat geef ik direct toe! Maar de uiteindelijke winst van vertrouwen voor je kind is zoveel meer belangrijk en neemt ie de rest van zijn leven mee!!

succes ermee!

helemaal met jou eens annemiek
ik voeg er het volgende nog aan toe :
als christen vertel je je kids over God en Zijn liefde en bescherming
vertel dat de dieren door God geschapen zijn en hoe ze in vrede in het paradijs leefden.laat hem duidelijk alles in zijn kamertje bekijken en dat het dus maar plaatjes zijn (bv t behang) of alle knuffels
op kleuterleeftijd lopen fantasie en werkelijkheid door elkaar zeg bv dat een leeuwenknuffel een sterk dier is die koning is over de andere dieren en dat ie dus goeie dingen doen.
en dat als er bv enge dromen komen (angsten )hij kan vragen of Jezus in zijn dromen komt die kan dan alle enge dingen weghouden,zo bad mijn zoontje samen met mij voor het slapen gaan.en het heeft hem heel sterk gamaakt,zo zelfs dat ie aan zijn vriendjes getuigde dat als die een enge droom hadden gehad dat zij dan vast niet om de beschrming van Jezus gevraagd hadden. Engeltje smiley
daarvoor zat ie bv erg in een stoere ridder periode en legde ie zijn speelgoedzwaarden in bed dan kon ie bv zich verdedigen tegen de boeven (had ie zelf bedacht,lol)
nu bid hij nog steeds iedere avond om Jezus in zijn dromen en hij wordt over 3 mnd 11 ,hij heeft er een sterk geloof door verkregen

succes
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 11:40

Rustdag.
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 13:01

MARIEKE897 schreef:

succes ermee!

Wat een wijze tips , mooi Marieke, spreekt veel liefde en wijsheid uit!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 13:38

CARIN303 schreef:
Wat een wijze tips , mooi Marieke, spreekt veel liefde en wijsheid uit!

dank je ook niet in één dag geleerd hoor Lachende smiley

Laatst aangepast door
MARIEKE897
op woensdag 21 juli 2010, 13:38
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 14:15

MARIEKE897 schreef:

succes ermee!

Ik ben helemaal voor jouw aanpak, Marieke...en ben dus ook al maanden bezig deze toe te passen, maar het helpt niet! Twijfelende smiley
Probleem is dat mijn zoon bepaalde "gedragsproblemen" heeft...(weet enkel nog niet welke, lijkt op een vorm van autisme)...en dit soort dingen dus een enorme angst kunnen veroorzaken waar echt niets tegen gedaan kan worden.
Ben er al maanden mee bezig en weet ff geen andere aanpak meer...dit is mijn laatste strohalm zeg maar...
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 16:58

TESSYBEAR731 schreef:
Ik ben helemaal voor jouw aanpak, Marieke...en ben dus ook al maanden bezig deze toe te passen, maar het helpt niet! Twijfelende smiley
Probleem is dat mijn zoon bepaalde "gedragsproblemen" heeft...(weet enkel nog niet welke, lijkt op een vorm van autisme)...en dit soort dingen dus een enorme angst kunnen veroorzaken waar echt niets tegen gedaan kan worden.
Ben er al maanden mee bezig en weet ff geen andere aanpak meer...dit is mijn laatste strohalm zeg maar...

Oef,tja als hij een vorm van autisme heeft zit er maar 1 ding op ben ik bang......een grote emmer saus kopen.........die angst krijg je er nl.niet zomaar uit.
Je kunt nog de "monsterspray" proberen.Men neme een spuitflesje,vult het met water en noemt het het ultieme middel tegen enge dingen.Zelf op zn kamer geven,zonodig even sprayen en alle enge dingen verdwijnen als sneeuw voor de zon......eg woar,ik hoop dat je hem kunt overtuigen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 17:10

LEANNE226 schreef:
Oef,tja als hij een vorm van autisme heeft zit er maar 1 ding op ben ik bang......een grote emmer saus kopen.........die angst krijg je er nl.niet zomaar uit.
Je kunt nog de "monsterspray" proberen.Men neme een spuitflesje,vult het met water en noemt het het ultieme middel tegen enge dingen.Zelf op zn kamer geven,zonodig even sprayen en alle enge dingen verdwijnen als sneeuw voor de zon......eg woar,ik hoop dat je hem kunt overtuigen Knipoog smiley

Das een goeie Lean, die gaan we proberen Knipoog smiley
We hebben in elk geval alle "losse" beesten weg gehaald, en heb evt. in de winkel een leuke effen behangetje gevonden voor een klein prijsje...ik vermoed namelijk dat er een vorm van HSP in uk zit...(heeft ie niet van een vreemde)...en denk dus dat "rust" een heleboel zal doen...niet te veel prikkels in zen kamertje!
We komen er wel uit, zolang mams der portemonnee het er ook mee eens is Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 21 juli 2010, 17:12
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 18:04

Tessy; wat voor kleuren heeft die kamer? Mss kun je eens checken op welke kleuren je zoon goed reageert. Rood maakt bijv. agressief en schijnt de eetlust op te wekken... Koele kleuren kunnen rustgevend werken, maar een kamer ook te kil maken (als hij bijv. op het oosten is).

Is z'n junglekamer nu behoorlijk donker van kleur? Misschien kun je dan over op pasteltinten of heldere kleuren? Of misschien meer verlichting aan brengen? Ik noem maar wat...
Suc6 ermee!

GrZing!

En toch gaat er niets boven een mooie junglekamer met een Jumbootje op de wand Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 18:04

. 2x dubbel....

Laatst aangepast door
ZINGA672
op woensdag 21 juli 2010, 18:05
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 18:09

En nu we het toch over beesten hebben...

Ik ben vanochtend door een bij / wesp in m'n oor gestoken! Huilende smiley, smiley in tranen Het beest zat vast in m'n haar en toen ik em wilde wegslaan begon ie boos te zzoemen en nòg harder te steken! Het deed pijn!!
Oor zag eruit alsof ik aan de waslijn gehangen had! Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 18:16

ZINGA672 schreef:
Tessy; wat voor kleuren heeft die kamer? Mss kun je eens checken op welke kleuren je zoon goed reageert. Rood maakt bijv. agressief en schijnt de eetlust op te wekken... Koele kleuren kunnen rustgevend werken, maar een kamer ook te kil maken (als hij bijv. op het oosten is).

Is z'n junglekamer nu behoorlijk donker van kleur? Misschien kun je dan over op pasteltinten of heldere kleuren? Of misschien meer verlichting aan brengen? Ik noem maar wat...
Suc6 ermee!

GrZing!

En toch gaat er niets boven een mooie junglekamer met een Jumbootje op de wand Engeltje smiley

Hij is nu grijs en groen...en best wel druk met al die beesten, die hebben we dus ook al weggehaald om te kijken wat dat doet...

Heb nu een lichtbeige behangetje gezien (gaat meer naar wit)...daarnaast houd hij dan zijn grijze gordijnen en zijn houten meubeltjes...nog een nieuw dekbedovertrek met zachtgroen en bruin en het moet al een stuk rustiger worden denk k...Knipoog smiley

In elk geval zonder beessies...want meneer is momenteel echt overal panisch voor Verraste, verbaasde smiley ...zou vast jouw oor niet willen zien nu...zeker niet als ie weet dat een beessie daar verantwoordelijk voor is Geschokte, onthutste smiley

Sterkte ermee!

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 21 juli 2010, 18:18
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 19:18

TESSYBEAR731 schreef:
Hij is nu grijs en groen...en best wel druk met al die beesten, die hebben we dus ook al weggehaald om te kijken wat dat doet...

Heb nu een lichtbeige behangetje gezien (gaat meer naar wit)...daarnaast houd hij dan zijn grijze gordijnen en zijn houten meubeltjes...nog een nieuw dekbedovertrek met zachtgroen en bruin en het moet al een stuk rustiger worden denk k...Knipoog smiley

In elk geval zonder beessies...want meneer is momenteel echt overal panisch voor Verraste, verbaasde smiley ...zou vast jouw oor niet willen zien nu...zeker niet als ie weet dat een beessie daar verantwoordelijk voor is Geschokte, onthutste smiley

Sterkte ermee!

Ik heb ooit een keer gehoord dat de slaapkamer het beste in 2 kleuren kan.
Rustgevende kleuren.
En het geeft niet als er een 3de kleurtje bij komt, maar dat de kleurtje mag niet overheersend zijn.
Ook de ligging van de slaapkamer is bepalend voor de kleuren.
Is de slaapkamer aan de noordzijde.. warme kleuren gebruiken.
Is de slaapkamer aan de zuidzijde.. koelere kleuren gebruiken.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 111 112 113 114 115 116 117 ... 233 Volgende
Pagina 114 van 233