Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 17:05
|
|
|
De meeste Noorderlingen die ik ken, kunnen wel tegen een geintje hoor. 'n Beetje humor en afwijken van een topic, moet toch kunnen.
Maar Daniël, wat is er dan in het verkeerde keelgat geschoten? Ik heb het hele topic nog eens gelezen, maar kan niks bedenken.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op dinsdag 12 januari 2010, 17:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 17:09
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | De meeste Noorderlingen die ik ken, kunnen wel tegen een geintje hoor. 'n Beetje humor en afwijken van een topic, moet toch kunnen.
Maar Daniël, wat is er dan in het verkeerde keelgat geschoten? | Hoi marijan ik kreeg een mailtje over de desbetreffende geintje over de gasvelden en het daarbijbehornde grote big money. en daar reageren we dus fel op.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 17:16
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Er word regelmatig, als iemand een mening geeft, gegooit met de term veroordelen. Maar een mening hebben over iets, bijbels onderbouwd of niet, is toch niet direct een veroordeling ?? We gooien m.i. te snel met de term uit "Mat7:1 Oordeel niet, opdat er niet over jullie geoordeeld wordt." Leuke uitspraak om elkaar de mond te snoeren......(of is dit nou ook een veroordeling ) En Margriet dit is niet persoonlijk bedoelt, het valt me gewoon op dat er regelmatig het woord veroordelen gebruikt word, zonder dat er m.i. aanleiding voor is. |
Ik denk dat Margriet het veroordelende meer uit Thomas zn bijdrage heeft gehaald. Daar las ik ook wat veroordelends in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 17:16
|
|
|
DANIEL777 schreef: | Hoi marijan ik kreeg een mailtje over de desbetreffende geintje over de gasvelden en het daarbijbehornde grote big money. en daar reageren we dus fel op. |
Ok, zou nooit in me opkomen dat dat gevoelig zou kunnen liggen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 17:19
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Ok, zou nooit in me opkomen dat dat gevoelig zou kunnen liggen. |
zo zie je maar weer...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 17:28
|
|
|
ach ja de een heeft gas de ander heeft het witte goud oftewel asperges...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KLAAS252
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 17:30
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Klaas van harte gefeliciteerd en nog heel veel jaren erbij... |
Allemaal heel hartelijk bedankt voor jullie goede wensen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KLAAS252
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 17:50
|
|
|
RELLOK036 schreef: | ach ja de een heeft gas de ander heeft het witte goud oftewel asperges... |
En zo heb je elkaar dus weer nodig, gas om de asperges te bereiden, toch ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 17:56
|
|
|
KLAAS252 schreef: | En zo heb je elkaar dus weer nodig, gas om de asperges te bereiden, toch ? |
En weer een ander is trots op de wilde zwijnen en herten, dus je hebt er ook nog een stukje vlees bij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 19:13
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | En weer een ander is trots op de wilde zwijnen en herten, dus je hebt er ook nog een stukje vlees bij. |
moet je wel goed mikken met je auto.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ELLY361
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 19:16
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Ok, zou nooit in me opkomen dat dat gevoelig zou kunnen liggen. | daniel
moet die persoon naar jou mailen dan kan ze ook maile naar de person die het geschreven heb toch doen dat is veel eerlijker ,, maar ja je h ebt altijd personen die moeilijk moeten doen over bepaalde dingen,,,,, nou ik zal maar nie zeggen wat ik er van moet,,
Laatst aangepast door
|
ELLY361
|
op dinsdag 12 januari 2010, 19:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 19:20
|
|
|
PIETER649 schreef: | moet je wel goed mikken met je auto. |
Hoef je trouwens niet eens zo heel voor moeite voor te doen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 19:22
|
|
|
ELLY361 schreef: | daniel
moet die persoon naar jou mailen dan kan ze ook maile naar de person die het geschreven heb toch doen dat is veel eerlijker ,, maar ja je h ebt altijd personen die moeilijk moeten doen over bepaalde dingen,,,,, nou ik zal maar nie zeggen wat ik er van moet,, |
Lijkt mij ook veel beter en eerlijker. Om iemand anders te mailen, heeft niet veel zin. Ik hou niet zo van dat vage.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 19:40
|
|
|
PIETER649 schreef: | Ik denk dat Margriet het veroordelende meer uit Thomas zn bijdrage heeft gehaald. Daar las ik ook wat veroordelends in. |
Vanuit de protestantse hoek is de Paus als Rooms-Katholiek vaak onheus aangevallen en het is goed dat daar een einde aan komt. Een veroordeling vind ik echter veel te zwaar als term. Ik ben het nadrukkelijk met de man oneens en vind dat hij niet namens de Christenheid moet spreken, want daar reken ik mezelf ook toe. Voorts moet hij van zijn positie als staatshoofd van Vaticaanstad geen misbruik maken in zijn rol van geestelijk leider van de RK Kerk, staat en kerk horen gescheiden te zijn. Dat is geen veroordeling, ik vind wel dat hij zijn verantwoordelijkheden door elkaar haalt. Ik heb nadrukkelijk een andere visie op de omgang met de homosexuele medechristenen en mijn reactie was op de uitspraken was ironisch dan wel licht sarcastisch. En verder wil ik een nadrukkelijk onderscheid maken tussen de katholieke gelovigen - die ik positiever waardeer dan veel protestanten - en het instituut RK Kerk dat ik verkalkt en uit de tijd vind.
Een andere mening hebben en een standpunt aanvallen is nog geen veroordeling. Het soort discussie zoals ik zag bij het godsbeeld alsmede christenen en moslims, terecht door CM op slot gezet, is een goed voorbeeld van hoe het niet moet. Daar werden mensen wel veroordeeld dan wel onheus bejegend in mijn ogen.
Verder vind ik het standpunt van Pieter over het niet kunnen veranderen van sexuele gerichtheid realistisch, en ik veroordeel je niet
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 12 januari 2010, 20:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 19:44
|
|
|
Geweldig en dit allemaal nav een avondje stappen in de mooiste stad van Nederland
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 19:52
|
|
|
Quote: | Quote: Homohuwelijk is aanval op de schepping
MA 11 JAN | 20.39 Volgens paus Benedictus XVI is de legalisering van het homohuwelijk een aanval op de schepping. Hij deed deze uitspraak in zijn jaarlijkse nieuwjaarstoespraak voor het corps diplomatique van Vaticaanstad.
De paus zei verder dat de keuzes die mensen maken in overeenstemming horen te zijn met het plan van de Schepper. Het homohuwelijk valt hier volgens hem buiten.
Bron: ANP |
Eerlijk gezegd ben ik wel blij met het standpunt van de paus. Ik krijg de kriebels als mensen beginnen over het accepteren van een homosexuele levensstijl. Het is voor mij het kenmerk van geestelijk verval, het doet me denken aan Sodom en Gomorra. Als we nu eens gewoon zonde weer eens zonde willen noemen, dan komen we uiteindelijk terecht bij de kern: Iedereen heeft gezondigd en heeft de verlossing van Jezus Christus nodig. Zelfs homoseksuelen.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 12 januari 2010, 20:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTHA725
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 20:11
|
|
|
Dank aan Hem
Heer, ik kom tot U met blijdschap in mijn hart, U ziet de noden , de smart Ik wil U danken nu
U kent Uw kinderen door en door en hoort ons aan, Maar vaak gaan de noden voor en zien we u niet staan
Met Uw liefdevolle ogen, klopt u aan ons hart "kind, bidt tot mij, Ik heb mededogen en leidt je uit de smart"
Vergeef ons Vader, wij zijn zo zwak geef ons kracht om U te vragen U te danken voor het dragen U geeft rust, en gemak.
U maakt ons ziend, we zijn vaak zo blind U leert ons Uw woorden te verstaan, U zegt" Mijn lieve kind, laten we altijd samen verder gaan"
Dank voor Uw liefde en gena dank voor Uw woord en trouw, Heilig zijt Gij, Groot bent U, Amen Heer, Amen, Hallelujah!
( Joke van der Lelie)
Hoi allemaal,
We zitten echt in de koude winter, velen hebben problemen met auto die niet wil starten, of aanrijdingen door gladheid. Bejaarden, en zwakkeren kunnen niet naar buiten, ik denk ook aan de daklozen, wat is dat zwaar voor hun. Dieren die proberen te overleven.
Laten we voor hen bidden. Ook in de gebedsroom zullen we hiervoor in gebed gaan, je bent welkom om mee te doen. ook welkom om eens te kijken wat gebedsroom precies inhoudt, sommigen blijven heel even, anderen blijven het hele uur, erg fijn Samen bidden en danken, samen Hem lofprijzen met liederen, ja, dat kan ook in gebedsroom, we typen de woorden in, en zingen hardop daarbij, we merken en ervaren veel zegen. genezingen, uitkomst in bepaalde moeilijke zaken, en meer.
Je kan gebedsroom vinden als je de Chatbox aanklikt, dan daarop rechts naar beneden gaan, dan verder gaan, en gebedsroom aanklikken.
We houden gebedsroom elke donderdagavond van 19.30 tot 20.30
Lieve groet, en Gods zegen,
Martha ook namens Eva, die tijdelijk afwezig is van cm
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 20:11
|
|
|
Een van de voordelen van winter is, dat je kunt schaatsen. En dat is iets wat ik nu eenmaal graag doe. Niet dat ik daar een ster in ben, maar op het ijs een beetje glijden in een straffe wind is iets waar ik enorm van opknap. Schaatsen is iets wat een beetje in onze familie zit. Toen we in Groningen kwamen wonen, gingen mijn kinderen niet alleen op zwemles, maar ook op schaatsles. Ze schaatsen me dus nu met alle gemak voorbij.
Gisteren was het eindelijk zover. Hoewel de ijsbaan al een week open was, kon ik niet eerder, omdat ik last had van een griepje. Samen met vrienden, wat een lol. Voor die tijd gingen we eten, en aan het begin van de maaltijd vroegen ze mij om te bidden. "Enne" zei mijn vriend, "bid vooral voor het schaatsen." Pff dacht ik bij mezelf. Je kunt ook overdrijven, moet ik nou nog bidden voor schaatsen? Ik was eigenwijs en deed het dus niet.
Op de ijsbaan gebeurde het dus. Omdat ik het op ijshockeyschaatsen geleerd heb, sta ik stevig op het ijs. Vallen gebeurt dus niet zo snel. Maar ik zag de scheur niet en voordat ik het wist, viel ik lelijk op mijn zij. Ach ja vallen hoort erbij. Maar ja, toen ik thuis kwam begon mijn knie op te spelen. Toen ik naar bed wilde, kon ik mijn knie niet buigen of strekken zonder pijn. Vanmorgen dus maar naar de dokter: ziijn conclusie was dat de pees behoorlijk opgezet is, gekneusd, ik met verband om de knie zit met mijn been zoveel mogelijk in ruste.
Wat zou er nu gebeurd zijn als ik wel had gebeden voor het schaatsen. Natuurlijk is daar geen absoluut antwoord op te geven. Maar het heeft me wel aan het denken gezet. "Ken Hem in al uw wegen", staat er in de bijbel. Misschien zouden we dit best wel letterlijk kunnen nemen. Ik weet nog dat ik vroeger als ik met mijn gezin op stap ging, begon met gebed om bescherming. Het valt natuurlijk niet te bewijzen, maar ik geloof dat God vaker mijn gebeden verhoord heeft dan ik zelf doorgehad heb.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 12 januari 2010, 20:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 20:28
|
|
|
INEZ910 schreef: | Geweldig en dit allemaal nav een avondje stappen in de mooiste stad van Nederland | stappen in Venlo? ging toch over groningen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 20:41
|
|
|
ik erger me niet; ik verwonder me slechts.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 20:41
|
|
|
ik erger me niet; ik verwonder me slechts.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 20:50
|
|
|
30 verjaardagsknuffels voor Annet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 20:52
|
|
|
Ik dacht dat het op dit topic zo lekker druk was vanwege de vele aanmeldingen.........maar helaas pindakaas
Ik begrijp er ook niets van (ja dat gas is van ons,dat vind ik ook! )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 20:53
|
|
|
RELLOK036 schreef: | stappen in Venlo? ging toch over groningen? |
Niet alleen ging het over Groningen, het gaat nog steeds over stappen in Groningen de mooiste stad van Nederland..
Laatst aangepast door
|
INEZ910
|
op dinsdag 12 januari 2010, 22:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 20:53
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik erger me niet; ik verwonder me slechts..... |
Wijs!! Komt verwondert u!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 21:05
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | 30 verjaardagsknuffels voor Annet |
Hoeveel zei je?
30?
Wow! 30 knuffels erbij dan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 21:05
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd ben ik wel blij met het standpunt van de paus. Ik krijg de kriebels als mensen beginnen over het accepteren van een homosexuele levensstijl. Het is voor mij het kenmerk van geestelijk verval, het doet me denken aan Sodom en Gomorra. Als we nu eens gewoon zonde weer eens zonde willen noemen, dan komen we uiteindelijk terecht bij de kern: Iedereen heeft gezondigd en heeft de verlossing van Jezus Christus nodig. Zelfs homoseksuelen. |
Sodom en Gomorra .. de levensstijl toen en daar had niets, maar dan ook niets, te maken met 2 mensen die van elkaar houden en bijelkaar willen horen, in liefde en trouw. Sodom en Gomorra staat voor de uitwassen van sexualtiteit, iedereen deed het met iedereen. Lot wilde zelfs zijn dochters wel geven om verkracht te worden, als zijn gasten maar met rust werden gelaten. Ik vind het dus onterecht dat als een homostel serieus van elkaar houdt en ze samen verder willen Sodom en Gomorra er bij wordt gehaald.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 21:10
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als we nu eens gewoon zonde weer eens zonde willen noemen, dan komen we uiteindelijk terecht bij de kern: Iedereen heeft gezondigd en heeft de verlossing van Jezus Christus nodig. |
Inderdaad: iedereen! Zelfs heterosexuelen. Ieder mens heeft zijn/haar tekortkomingen. Zonde kennen we dus allemaal, waarom dan altijd maar weer die ene zonde van de ander zo benadrukken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 21:10
|
|
|
Annet van harte gefeliciteerd met je 30 jaar op naar de volgende 30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 21:11
|
|
|
HENK710 schreef: | Inderdaad: iedereen! Zelfs heterosexuelen. Ieder mens heeft zijn/haar tekortkomingen. Zonde kennen we dus allemaal, waarom dan altijd maar weer die ene zonde van de ander zo benadrukken? |
Omdat ze ons willen overtuigen dat zij nu eenmaal niet zondigen. Ze zijn echt niet zieliger dan andere mensen, dus waarom zouden we ze dan anders moeten behandelen?
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|