Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 14:27
|
|
|
IMRE695 schreef: | Wel erg kort door de bocht: je eigen gelijk willen behalen ten koste van de boeren en van de natuur.
Plensbuien moeten we hebben!!! |
Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt, Imre. Het enige wat ik wil is dat de mensen die op dit moment met de aarde / de natuur aan het spelen zijn een goed lesje krijgen. En aangezien die mensen een ongelooflijk harde kop hebben, zijn er maar weinig mogelijkheden om hen die kop te laten buigen. Weet jij wat beters dan? Ze laten zich echt niet overtuigen op een voorlichtingsavondje hoor! De harde feiten zijn nl. het enige waar ze ontzag voor hebben.
Duurzame energie en energiebesparing hadden 10 jaar geleden al voltooid moeten zijn. Het is vooral de mentaliteit van "ach, het is zo erg nog niet" waardoor we nog steeds sukkelen met duurzame energie en energiebesparing.
Wat die bos- en heidebranden betreft: misschien gaat de politiek eens nadenken over het verband tussen het ongelimiteerd exploiteren van de aarde en de rampen die daarvan het gevolg zijn........ het zou winst zijn als de politiek dat verband ging zien. Het is heel erg nodig dat de politiek zich bekeert in dit opzicht.......
Laatst aangepast door
|
ARJAN007
|
op woensdag 21 april 2010, 14:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 14:43
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Hoewel ik het totaal niet eens ben met de PVV, vind ik de vergelijking met Hitler gewoon te ver gaan. Het maatschappelijk netwerk wat hij voordat hij aan de macht kwam aangelegd had was veel groter. |
Klopt. Er is geen vergelijking te maken tussen de PVV en de politieke situatie in de jaren 30 in Duitsland. De ideeën zijn anders.
Overigens denk ik dat Hitler veel kansen gekregen heeft doordat hij gedeeltelijk gesteund werd door mensen uit andere partijen. Volgens mij heb ik ergens gelezen dat Hindenburg bewondering had voor Hitler omdat hij als "sterke man" een uitweg kon vinden voor het besluiteloze Duitsland van toen. We moeten dus ook niet de halve sympathieën vergeten die anderen voor Hitler hadden.
Gelukkig is deze nare periode allang voorbij.
Laatst aangepast door
|
ARJAN007
|
op woensdag 21 april 2010, 14:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JEANFRITS816
|
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 16:17
|
|
|
buiten je eigen kadar leren denken is goed voor de mens. we zijn verschillend en dat is juist mooi.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 18:01
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt, Imre. Het enige wat ik wil is dat de mensen die op dit moment met de aarde / de natuur aan het spelen zijn een goed lesje krijgen. En aangezien die mensen een ongelooflijk harde kop hebben, zijn er maar weinig mogelijkheden om hen die kop te laten buigen. Weet jij wat beters dan? Ze laten zich echt niet overtuigen op een voorlichtingsavondje hoor! De harde feiten zijn nl. het enige waar ze ontzag voor hebben.
Duurzame energie en energiebesparing hadden 10 jaar geleden al voltooid moeten zijn. Het is vooral de mentaliteit van "ach, het is zo erg nog niet" waardoor we nog steeds sukkelen met duurzame energie en energiebesparing.
Wat die bos- en heidebranden betreft: misschien gaat de politiek eens nadenken over het verband tussen het ongelimiteerd exploiteren van de aarde en de rampen die daarvan het gevolg zijn........ het zou winst zijn als de politiek dat verband ging zien. Het is heel erg nodig dat de politiek zich bekeert in dit opzicht....... |
Het klinkt, hoe zal ik het zeggen, allemaal erg oud-testamentisch. Onheilsprofetisch. Wee de wereld! Als jullie je je niet bekeren, dan....
Nou ja, ik herhaal het hier nog maar eens: tis een kwestie van het marktmechanisme. Het is blijkbaar winstgevender om de aarde te exploiteren, dan duurzaamheid te verkopen. Tja, en daar doe je helemaal niks aan. Bewustwording begint bij de producent en consument in de portemonnee. En zolang die nog goed gevuld blijft, gaan we gewoon op de oude voet verder. Waarom ook niet? Vergeleken bij 35 jaar terug is het beslag op de aardse hulpbronnen alleen maar groter geworden. We gaan gewoon door!
En bos- en heidebranden hebben uiteraard niets met exploitatie van de aarde te maken. Is gewoon natuur. Die natuur mag blijven. Toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 20:01
|
|
|
IMRE
Quote: | En bos- en heidebranden hebben uiteraard niets met exploitatie van de aarde te maken. Is gewoon natuur. Die natuur mag blijven. Toch? |
Helaas is hier in de omgeving ieder stukje groen, waar ik de hond uitliet, volgezet met kantoorpanden waarop staat in koeienletters te huur.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 20:25
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Punt 11: behoud van kunst en cultuur Punt 12: investeren in openbaar vervoer; treinen in de randstad 6x per uur per richting laten rijden Punt 13: genieten van het feit dat degenen die niks om het milieu geven een prachtig lesje van de natuur krijgen. Zodat ook de klimaatzondaars beseffen dat het zondigen tegen het klimaat niet zonder gevolgen blijft......
(wat mij betreft mag de regen nog zeker 2 maanden wegblijven, zodat ook de klimaatsceptici eindelijk snappen dat ze de veranderingen in het klimaat niet kunnen negeren.......) |
Ik hou me aanbevolen als minister
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 21:40
|
|
|
MARIO216 schreef: | Ik hou me aanbevolen als minister |
Welk departement?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 21:41
|
|
|
IMRE695 schreef: | Welk departement? |
Onderwijs en Wetenschappen + Cultuur, als die bezet is Defensie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 22:08
|
|
|
IMRE695 schreef: | Het klinkt, hoe zal ik het zeggen, allemaal erg oud-testamentisch. Onheilsprofetisch. Wee de wereld! Als jullie je je niet bekeren, dan....
En bos- en heidebranden hebben uiteraard niets met exploitatie van de aarde te maken. Is gewoon natuur. Die natuur mag blijven. Toch? |
Sja... weet jij wat beters dan een onheilprofetische boodschap? Het gáát nl. een keer mis als de "wereld" op deze voet door blijft gaan, alleen ik weet niet op welke manier het mis gaat.
Natuurlijk mag de natuur blijven. Maar als het regelmatig langdurig droog blijft, dan mag de politiek een verband zien tussen de activiteiten van de mensheid en de bosbranden. Daar gaat het me dus om.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 23:04
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Sja... weet jij wat beters dan een onheilprofetische boodschap? Het gáát nl. een keer mis als de "wereld" op deze voet door blijft gaan, alleen ik weet niet op welke manier het mis gaat.
Natuurlijk mag de natuur blijven. Maar als het regelmatig langdurig droog blijft, dan mag de politiek een verband zien tussen de activiteiten van de mensheid en de bosbranden. Daar gaat het me dus om. | Zeg Arjan. Ik denk dat er op dit moment al voldoende aandacht is voor het milieu. Wees eens wat concreter. Moeten we de boeren maar het land uitzetten? Moeten we ons land volzetten met lelijke windmolens? Moeten we een sit down actie houden op de A10? Bovendien, hoe kunnen wij de natuur positief beïnvloeden terwijl een vulkaan al onze pogingen teniet doet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 12:23
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zeg Arjan. Ik denk dat er op dit moment al voldoende aandacht is voor het milieu. Wees eens wat concreter. Moeten we de boeren maar het land uitzetten? Moeten we ons land volzetten met lelijke windmolens? Moeten we een sit down actie houden op de A10? Bovendien, hoe kunnen wij de natuur positief beïnvloeden terwijl een vulkaan al onze pogingen teniet doet? |
1) nee, uitzetten doen we niet. Niet de boeren, maar industrie en verkeer zijn de grootste veroorzakers van de niet-natuurlijke broeikasgassen. 2) volzetten is een groot woord, maar er moeten heel wat windmolens en zonnepanelen bij. Ook moet eens werk gemaakt worden van energiebesparing en energie uit uitwisseling van zoet en zout water. 3) wie dat wil organiseren mag dat doen! maar dat is niet waar het bij mij om gaat. 4) niet elke vulkaan heeft veel invloed op het wereldwijde klimaat. De meest recente vulkaan laat weinig sporen na. (de vulkaan uit 1783 heeft wél een paar jaar lang veel invloed op het klimaat gehad!)
Momenteel gebeurt er weinig voor het milieu; het lijkt erop dat de politieke aandacht helemaal weg-ebt.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 12:26
|
|
|
Alle autosnelwegen ombouwen tot 6 baansfietspaden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 12:51
|
|
|
IMRE695 schreef: | Alle autosnelwegen ombouwen tot 6 baansfietspaden! |
das is het beste idee wat ik ooit gehoord heb
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 00:06
|
|
|
MARISKA601 schreef: | das is het beste idee wat ik ooit gehoord heb |
Het beste idee dat ik vandaag gehoord is, dat de Belgische regering weer eens over de taalkwestie gestruikeld is...... Wat ben ik blij dat de Vlamingen niet alles goedkeuren wat de brusselaars (in feite zijn dat verfranste vlamingen, die niets meer van hun vlaamse afkomst willen weten) bedisselen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 03:25
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Het beste idee dat ik vandaag gehoord is, dat de Belgische regering weer eens over de taalkwestie gestruikeld is...... Wat ben ik blij dat de Vlamingen niet alles goedkeuren wat de brusselaars (in feite zijn dat verfranste vlamingen, die niets meer van hun vlaamse afkomst willen weten) bedisselen...... |
Amaai..... nee toch..... We hadden ze ook nooit onafhankelijkheid moeten verlenen. Dan was Brussel nu een nederlandstalige stad geweest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 10:13
|
|
|
ARJAN007 schreef: | 1) nee, uitzetten doen we niet. Niet de boeren, maar industrie en verkeer zijn de grootste veroorzakers van de niet-natuurlijke broeikasgassen. 2) volzetten is een groot woord, maar er moeten heel wat windmolens en zonnepanelen bij. Ook moet eens werk gemaakt worden van energiebesparing en energie uit uitwisseling van zoet en zout water. 3) wie dat wil organiseren mag dat doen! maar dat is niet waar het bij mij om gaat. 4) niet elke vulkaan heeft veel invloed op het wereldwijde klimaat. De meest recente vulkaan laat weinig sporen na. (de vulkaan uit 1783 heeft wél een paar jaar lang veel invloed op het klimaat gehad!)
Momenteel gebeurt er weinig voor het milieu; het lijkt erop dat de politieke aandacht helemaal weg-ebt..... | Ter informatie. De Pinatubo heeft voor twee jaar zure regen gezorgd en het gat in de ozonlaag vergroot.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 10:31
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ter informatie. De Pinatubo heeft voor twee jaar zure regen gezorgd en het gat in de ozonlaag vergroot. |
Moraal van dit verhaal: de natuur kan het altijd beter: het klimaat in de war sturen. Beste oplossing voor het milieu: ontvolking van de aarde ipv ontbossing.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 23:59
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ter informatie. De Pinatubo heeft voor twee jaar zure regen gezorgd en het gat in de ozonlaag vergroot. |
Ter informatie, de uitbarsting in Ijsland, is juist goed voor het millieu/klimaat. Dit omdat de uitstoot van CO2 met 60% is teruggelopen door het vliegverbod ....
http://www.hetkanwel.net/2010/04/20/vulkaanuitbarsting-goed-voor-het-klimaat/
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 07:46
|
|
|
We weten het allemaal: er moet bezuinigd worden. En flink ook! Geen Griekse toestanden in Nederland a.u.b. Politieke partijen buitelen over elkaar heen om de crisis uit te buiten en vooral te bezuinigen op zaken waar ze toch al nooit warm voor liepen. Kortom: het mes gaat erin en we zullen het weten!
Maar..... waar mag volgens jullie ab-so-luut niet bezuinigd op worden? En waarom niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 12:53
|
|
|
IMRE695 schreef: | We weten het allemaal: er moet bezuinigd worden. En flink ook! Geen Griekse toestanden in Nederland a.u.b. Politieke partijen buitelen over elkaar heen om de crisis uit te buiten en vooral te bezuinigen op zaken waar ze toch al nooit warm voor liepen. Kortom: het mes gaat erin en we zullen het weten!
Maar..... waar mag volgens jullie ab-so-luut niet bezuinigd op worden? En waarom niet? | Overal moet op bezuinigd worden en als je van tevoren al hekjes bouwt wordt het alleen maar moeilijker. De pijn moet maar gewoon naar redelijkheid verdeeld worden over alle ministeries. Als je één minsterie uitsluit, moet de ander het dubbel betalen, en waar komt de pijn dan terecht? Stel je zegt: onderwijs, klassiek voorbeeld, dan kan het betekenen dat mensen met een uitkering extra gepakt worden. Of je zegt gezondheidszorg, kan dat betekenen dat het studiegeld extra omhoog moet. Dus als je uitsluit, maak je op een andere plek slachtoffers. We moeten met ons allen een stapje terug doen, laten we dat dan zoveel mogelijk verspreiden over alle ministeries.
Tip gezondheidszorg, wees een selectiever met de behandelingen.
Ivf kan ook vervangen worden door adoptie. Of zorg ervoor dat mensen kunnen leren leven zonder kinderen.
Plastische chriurgie, wanneer leert een vrouw dat ze niet knapper is met een grotere cup of lippen. Liposucties waarom eigenlijk. Een lekker kontje is niet lelijk??? Ouderdom moet weer eens normaal worden. Niet elk rimpeltje heeft botox nodig. Deze behandelingen kunnen een heleboel besparen.
Durf mensen ook eens te laten overlijden. Veel medische handelingen zijn erop gericht om iedereen beter te laten worden. Waarom zou je dementerende ouderen nog steeds alle behandelingen geven als ze geen hogere kwaliteit ervoor krijgen.
Durf ook eens mensen ziek te laten worden. Niet meteen klaarstaan met aspirientjes hoestdrankjes, niet meteen hollen naar de huisarts, niet meteen inenten....De idioterie van de Mexicaanse griep heeft handenvol geld gekost, terwijl het helemaal niet nodig was.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 27 april 2010, 13:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 13:10
|
|
|
Ivf kan ook vervangen worden door adoptie. Of zorg ervoor dat mensen kunnen leren leven zonder kinderen.
Durf mensen ook eens te laten overlijden. Veel medische handelingen zijn erop gericht om iedereen beter te laten worden. Waarom zou je dementerende ouderen nog steeds alle behandelingen geven als ze geen hogere kwaliteit ervoor krijgen.
Durf ook eens mensen ziek te laten worden. Niet meteen klaarstaan met aspirientjes hoestdrankjes, niet meteen hollen naar de huisarts, niet meteen inenten....De idioterie van de Mexicaanse griep heeft handenvol geld gekost, terwijl het helemaal niet nodig was.
oei, chat; oei oei oei nog nooit op sterven gelegen zeker? niet ongewenst kinderloos enzo??? *zucht*
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 27 april 2010, 13:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 13:21
|
|
|
CHATULIEM schreef: | Durf mensen ook eens te laten overlijden. Veel medische handelingen zijn erop gericht om iedereen beter te laten worden. Waarom zou je dementerende ouderen nog steeds alle behandelingen geven als ze geen hogere kwaliteit ervoor krijgen.
|
Hiermee laat je weten vóór passieve euthenasie te zijn,had ik niet van jou verwacht.
Mensenlevens mogen,naar mijn mening,nooit een rol spelen in geldkwesties.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 14:13
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Overal moet op bezuinigd worden en als je van tevoren al hekjes bouwt wordt het alleen maar moeilijker. De pijn moet maar gewoon naar redelijkheid verdeeld worden over alle ministeries. Als je één minsterie uitsluit, moet de ander het dubbel betalen, en waar komt de pijn dan terecht? Stel je zegt: onderwijs, klassiek voorbeeld, dan kan het betekenen dat mensen met een uitkering extra gepakt worden. Of je zegt gezondheidszorg, kan dat betekenen dat het studiegeld extra omhoog moet. Dus als je uitsluit, maak je op een andere plek slachtoffers. We moeten met ons allen een stapje terug doen, laten we dat dan zoveel mogelijk verspreiden over alle ministeries.
Plastische chriurgie, wanneer leert een vrouw dat ze niet knapper is met een grotere cup of lippen. Liposucties waarom eigenlijk. Een lekker kontje is niet lelijk??? Ouderdom moet weer eens normaal worden. Niet elk rimpeltje heeft botox nodig. Deze behandelingen kunnen een heleboel besparen.
Durf ook eens mensen ziek te laten worden. Niet meteen klaarstaan met aspirientjes hoestdrankjes, niet meteen hollen naar de huisarts, niet meteen inenten....De idioterie van de Mexicaanse griep heeft handenvol geld gekost, terwijl het helemaal niet nodig was. |
zijn allemaal dingen die op jouw leven geen invloed hebben zo kan ik ook makkelijk bezuinigen heel sociaal weer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 15:02
|
|
|
toch niet renske; want chatuliem heeft waarschijnlijk dagelijks zijn insuline nodig, en die krijgt hij in dat geval niet meer, met alle gevolgen van dien......... t is dus maar te hopen dat er niet op medicatie beknibbelt wordt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 15:07
|
|
|
HANNAH810 schreef: | toch niet renske; want chatuliem heeft waarschijnlijk dagelijks zijn insuline nodig, en die krijgt hij in dat geval niet meer, met alle gevolgen van dien......... t is dus maar te hopen dat er niet op medicatie beknibbelt wordt. |
toch wel hannah als op al die andere punten in de gezondheidszorg al bezuinigd kan worden hoeft hij dus niks in te leveren he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 15:51
|
|
|
Chauliem,
Waarom zou je dementerende ouderen nog steeds alle behandelingen geven als ze geen hogere kwaliteit ervoor krijgen.
Heel hartelijk bedankt voor zo'n opmerking.
Je kwetst met deze opmerking heel wat mensen die dementrende ouders hebben. Ik ben nog blij dat ik volgende week , mijn verjaardag mag vieren, samen met mijn moeder. Ik hoop dat ik dit jaar haar 78ste verjaardag mag meemaken.
Maar bij deze opmerking voel ik een ondertoon, dat jij het liefst hebt dat de dementerenden zo spoedig mogelijk gaan overlijden.
Ze hebben geen hoge kwaliteit van leven...wat een onzin...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMIENA254
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 16:50
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Overal moet op bezuinigd worden en als je van tevoren al hekjes bouwt wordt het alleen maar moeilijker. De pijn moet maar gewoon naar redelijkheid verdeeld worden over alle ministeries. Als je één minsterie uitsluit, moet de ander het dubbel betalen, en waar komt de pijn dan terecht? Stel je zegt: onderwijs, klassiek voorbeeld, dan kan het betekenen dat mensen met een uitkering extra gepakt worden. Of je zegt gezondheidszorg, kan dat betekenen dat het studiegeld extra omhoog moet. Dus als je uitsluit, maak je op een andere plek slachtoffers. We moeten met ons allen een stapje terug doen, laten we dat dan zoveel mogelijk verspreiden over alle ministeries.
Durf ook eens mensen ziek te laten worden. Niet meteen klaarstaan met aspirientjes hoestdrankjes, niet meteen hollen naar de huisarts, niet meteen inenten....De idioterie van de Mexicaanse griep heeft handenvol geld gekost, terwijl het helemaal niet nodig was. |
Chat...........ik heb nu een paar weken op het forum rond kunnen kijken en lezen.
Wat ben jij soms een ontzettende oetl... in je reacties... Heb je eigenlijk wel een normaal reactie vermogen?
Soms heb je zomaar gelijk, maar ik denk dat het per ongeluk is......meestal reageer je op een zeer abnormale manier, net of je niets snapt van hetgeen je voorganger geschreven heeft.
Snap je wat er nu geschreven staat??
Ben benieuwd.......ik mag nog even 2 weken rondtoeren hier....en als het me bevalt wel langer!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 19:58
|
|
|
CHATULIEM 619 zegt: Durf mensen ook eens te laten overlijden. Veel medische handelingen zijn erop gericht om iedereen beter te laten worden. Waarom zou je dementerende ouderen nog steeds alle behandelingen geven als ze geen hogere kwaliteit ervoor krijgen .
Wat een klinkklare onzin. Ik heb kortgeleden nog een sterfbed van dichtbij meegemaakt en ik weet dat er zorgvuldig omgegaan wordt met lijden en sterven.
CHATULIEM 619 zegt: Ivf kan ook vervangen worden door adoptie. Of zorg ervoor dat mensen kunnen leren leven zonder kinderen.
Hoeveel kost het om mensen te leren leven zonder kinderen?? Hoezo is adoptie een goed alternatief? Toch niet voor iedereen? Wat een absurde redenering.
Laatst aangepast door
|
INEZ910
|
op dinsdag 27 april 2010, 20:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 20:05
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Durf mensen ook eens te laten overlijden. Veel medische handelingen zijn erop gericht om iedereen beter te laten worden. Waarom zou je dementerende ouderen nog steeds alle behandelingen geven als ze geen hogere kwaliteit ervoor krijgen.
|
Lekker kort door de bocht, chatuliem. Verstandelijk gezien helemaal waar, maar gevoelsmatig klopt het niet. Dementerende ouderen zijn kwetsbare mensen, en kwetsbare mensen moet je koesteren, en niet een trap nageven door ze voortijdig te laten overlijden.... Elk jaar dat onze voorgaande generatie(s) langer kan leven, is een goed jaar. Het is goed om onze familie zo lang mogelijk om ons heen te hebben. En als oudere familieleden dementeren? Dan nóg zijn ze de moeite en geld waard!!!
|
|
Naar boven |
|
|