ChristianMatch

Forum

Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 ... 75 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 11:53

Vraag voor de heren(?).........
Hoe verwijder ik aluminiumroest van stenen?Mijn brievenbus heeft forse witte strepen/plekkern gelekt op de palen van mijn toegangshek en het lijkt zo goor Zieke smiley Ik heb een staalborstel aangeschaft voor op de flex maar ben bang dat ik de stenen beschadig........

Helaas behoort dit ook tot mijn huishoudelijke takenKnipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 12:06

LEANNE226 schreef:
Vraag voor de heren(?).........
Hoe verwijder ik aluminiumroest van stenen?Mijn brievenbus heeft forse witte strepen/plekkern gelekt op de palen van mijn toegangshek en het lijkt zo goor Zieke smiley Ik heb een staalborstel aangeschaft voor op de flex maar ben bang dat ik de stenen beschadig........

Helaas behoort dit ook tot mijn huishoudelijke takenKnipoog smiley

Hm...... weten dames zulke dingen niet, dan? Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley

Gek antwoord misschien, maar het blijkt wel te werken: schrobben met cola. Roest (o.a.) lost op in cola, nl.
Verder is er ook nog HG roestverwijderaar, wat je ook op je bestrating kunt gebruiken.
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 13:17

Ik weer Verraste, verbaasde smiley

Je kan dus echt geen kaarsen op het raamkozijn plaatsen
Zonder er op te letten hoe de zon draait om je huis..

kom ik thuis..en huh? Geschokte, onthutste smiley

Elke kaars had een zodanige houding aangenomen..
Dat wanneer als er mensen voorbij hadden gelopen
en dit gezien hebben..
Gedacht moeten hebben;oke'een kaars in een leuke vorm achter je raam is leuk maar dit Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 13:28

STEENTJE178 schreef:
Hm...... weten dames zulke dingen niet, dan? Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley

Gek antwoord misschien, maar het blijkt wel te werken: schrobben met cola. Roest (o.a.) lost op in cola, nl.
Verder is er ook nog HG roestverwijderaar, wat je ook op je bestrating kunt gebruiken.

Ja maar.........het is geen ijzerroest maar roest van aluminium.....dat is iets anders,het vormt een harde witte laag,en niet alleen op mijn brievenbus maar ook op de stenen waar hij op hangt........
Toch maar die flex denk ik want ik ben niet weg van agressieve middeltjes Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 13:33

LEANNE226 schreef:
Ja maar.........het is geen ijzerroest maar roest van aluminium.....dat is iets anders,het vormt een harde witte laag,en niet alleen op mijn brievenbus maar ook op de stenen waar hij op hangt........
Toch maar die flex denk ik want ik ben niet weg van agressieve middeltjes Knipoog smiley

Stene omdraaien, of gewoon oppoetsen, met een gewone harde borstel, op grootmoeders wijze weize
Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 13:35

LEANNE226 schreef:

in't ergste geval..en dat is het misschien ook nu;)..vervangen
van de klepper en stene...
Anders het alluminium ligt op schuren..en spuiten met zink spray
komen er plekken terug na het verloop van tijd..de behandeling herhalen

stenen kan je goed met buiten latex of beton verf op kleur gemaakt bij weruke..

Laatst aangepast door
HEIDE115
op zondag 24 juni 2012, 13:37
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 13:36

LEANNE226 schreef:

Oeps.... ik vrees dat je dan toch idd aan het flexen moet slaan.....
Of ff nieuwe stenen onder je brievenbus leggen, natuurlijk... Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 13:39

HEIDE115 schreef:
in't ergste geval..en dat is het misschien ook nu;)..vervangen
van de klepper en stene...
Anders het alluminium ligt op schuren..en spuiten met zink spray
komen er plekken terug na het verloop van tijd..de behandeling herhalen

stenen kan je goed met buiten latex of beton verf op kleur bij weruke.

Dank u heren,ik ga het (binnenkort)proberen,ik kan altijd nog het huis verkopen Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:06

LEANNE226 schreef:
Dank u heren,ik ga het (binnenkort)proberen,ik kan altijd nog het huis verkopen Coole smiley met zonnebril

Uhmmmmm...... das wel héél drastisch, natuurlijk.
Je zou ook nog es de bestrating kunnen omdraaien en een kunststof brievenbus kopen, natuurlijk...... Ik denk dat dat financieel wel wat aantrekkelijker is..... Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:07

Vervolg:
he he !! zo ik ben weer een beetje bijgekomen van het verslikken en van alle huishoudelijke probleempjes die er waren.
Dus ging ik maar eens lekker naar buiten, maar eens even naar de stad om op zaterdag zondagse schoenen te kopen die ik maandag aan wilde doen.
En vroeg aan de winkelbediende of ze ook zondagse schoenen voor me had. Ze keek me verbaast aan en zei dat moet je maar aan de predikant vragen! Huh vroeg ik predikant? Oooooooow ik had dr verkeerd verstaan ze zei predicaat.
Hoe kwam ik nu bij predikant? Denk dat ik weer met mn gedachten bij mn opa zat. Die was getrouwd met de zus van een predikant. Dat was weer de zus van Tante kaat. (die scheen te claimen alles te weten.
Die woonde op de heide en kon de meest bizarre emos te voorschijn toveren. Pf die heide mooi hoor.
ik schrok op uit mn mijmeringen en stond weer midden in de schoenenzaak. Iemand zei tegen me hey!! Ik vroeg je wat!! Jij weet toch het antwoord! Ik schrok me een ongeluk!!
Het was een oude man die ook schoenen wilde kopen, met een grote bos haar niet gijs of zwart maar gidszwart. Dus niet grijs zwartig maar gidszwart haar.
De man begon een heel verhaal en begon me bijna zijn bedgeheimen te vertellen. Maar gelukkig liep hij al zoekend naar maandagse schoenen verder. Ik heb hem niet meer gezien.
Ik dacht weer aan mn opa en zijn schuurtje met de spinnenwebben aan het plafond. En de spinnen die daar heerlijk rond konden lopen ver weg van allen dierenhaters
die zon grote bedreiging voor ze vormden en hen probeerden te vernietigen uit te roeien te verwoesten!.
En daar alle middelen voor in wilden zetten. Zoals spuitbussen met haarlak en dan hopeloos verdoofd verpletterd worden.
nee dat deed mn opa niet die zei tegen me. spinnen? Ga toch fietsen, die doen niets en vangen vliegjes en ander klein grut!! Ik grinnikte in me zelf en dacht aan hem haha mn opa de spiderman.
Soms kwam zijn war aard ff om de hoek kijken. Ik schrok van een harde stem die schreeuwde hey gaan we nog wat kopen??
Het was de verkoopster ze had een badmuts op gedaan.
Geen idee waarom waarvoor of waartegen? Maar ze had gelijk! Ik moest schoenen zien te vinden. Misschien had ze haar vrouwelijke trekjes overboord gesmeten, en dacht ze ik ben vanaf nu nooit meer 'bezorgd'. Maar op mij maakte ze de indruk van!! oooh iieewww my biggest nightmare...
buiten net voor de winkel hoorde ik iemand gillen heey!! Thats my sea lover!!!!! Ik dacht er het mijne van. Van al dat engels.
ik keek weer verder en zag mooie aardbei rode schoenen. Was ik zomaar in het vrouwen gangpad terecht gekomen! Met al de bij behorende dingen.
mandjes,mesjes, sperti, slagroom ,suiker, kiwi...kiwi zijn van die groene vruchten binnenin met die zwarte pitjes... Koekjes van eigen deeg, verder vooral een snufje zout... geen idee waarom dit allemaal in de schoenen winkel stonden!
Maar ja sommige dingen hoef je ook niet te snappen zei mn opa altijd. Dus liep ik maar snel door het hele spulletje daar kon de rambam krijge. Ik was aan het eind van het gangpad en bij de gootsteen onstoppings middelen (caffeine vrij koffie dik, oploskoffie,) die stonden boven de HG roestverwijderaar en de cola .
hehe daar was ik weer op de mannen afdeling en sloeg ik af.
Ik voelde me niet echt fit dus ging ik maar weer naar huis zonder de zondagse schoenen die ik maandag wilde dragen.
ik dacht laat ik maar op internet ga zoeken naar een probleem dat er was met lekstrepen op de stenen door de brieven bus.
ik zou ook nog es de bestrating kunnen omdraaien en een kunststof brievenbus kopen, natuurlijk...... of gewoon het hele huis verkopen maar of dat financieel wel wat aantrekkelijker is?...............
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:17

Lachende smiley ha ha ha geweldig,
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:19

PETRA411 schreef:
Lachende smiley ha ha ha geweldig,

Suuuper toch!!..k'vindt geweldig van hem..thanks voor dit Yes!
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:21

HEIDE115 schreef:
Suuuper toch!!..k'vindt geweldig van hem..thanks voor dit Yes!

Volgens mij heeft yes een talent om te schrijven,als je ooit een boek uitgeeft,meld het effe yes,ga ik het kopen
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:24

[quote=PETRA411]Volgens mij heeft yes een talent om te schrijven,als je ooit een boek uitgeeft,meld het effe yes,ga ik het kopen[/quote

En mocht het boek tegenvallen,kan ik er mooi wat wezens mee vermoorden,heide als uitzondering uitgesloten
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:24

PETRA411 schreef:
Volgens mij heeft yes een talent om te schrijven,als je ooit een boek uitgeeft,meld het effe yes,ga ik het kopen

zeker weten,en lig ik met een slaapzak voor die winkel die ochtend Knipoog smiley ...Yes
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:27

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Trouwens azijn werkt ook voor veel dingen, maar niet voor zondagse maandagschoenen
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:30

ANNA415 schreef:

Trouwens azijn werkt ook voor veel dingen, maar niet voor zondagse maandagschoenen

jij kan dus ook niet meer terug;))iedereen hier komt in het archief van YES
Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HEIDE115
op zondag 24 juni 2012, 17:31
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:30

YES356 schreef:
Vervolg:
he he !! zo ik ben weer een beetje bijgekomen van het verslikken en van alle huishoudelijke probleempjes die er waren.
Dus ging ik maar eens lekker naar buiten, maar eens even naar de stad om op zaterdag zondagse schoenen te kopen die ik maandag aan wilde doen.
En vroeg aan de winkelbediende of ze ook zondagse schoenen voor me had. Ze keek me verbaast aan en zei dat moet je maar aan de predikant vragen! Huh vroeg ik predikant? Oooooooow ik had dr verkeerd verstaan ze zei predicaat.
Hoe kwam ik nu bij predikant? Denk dat ik weer met mn gedachten bij mn opa zat. Die was getrouwd met de zus van een predikant. Dat was weer de zus van Tante kaat. (die scheen te claimen alles te weten.
Die woonde op de heide en kon de meest bizarre emos te voorschijn toveren. Pf die heide mooi hoor.
ik schrok op uit mn mijmeringen en stond weer midden in de schoenenzaak. Iemand zei tegen me hey!! Ik vroeg je wat!! Jij weet toch het antwoord! Ik schrok me een ongeluk!!
Het was een oude man die ook schoenen wilde kopen, met een grote bos haar niet gijs of zwart maar gidszwart. Dus niet grijs zwartig maar gidszwart haar.
De man begon een heel verhaal en begon me bijna zijn bedgeheimen te vertellen. Maar gelukkig liep hij al zoekend naar maandagse schoenen verder. Ik heb hem niet meer gezien.
Ik dacht weer aan mn opa en zijn schuurtje met de spinnenwebben aan het plafond. En de spinnen die daar heerlijk rond konden lopen ver weg van allen dierenhaters
die zon grote bedreiging voor ze vormden en hen probeerden te vernietigen uit te roeien te verwoesten!.
En daar alle middelen voor in wilden zetten. Zoals spuitbussen met haarlak en dan hopeloos verdoofd verpletterd worden.
nee dat deed mn opa niet die zei tegen me. spinnen? Ga toch fietsen, die doen niets en vangen vliegjes en ander klein grut!! Ik grinnikte in me zelf en dacht aan hem haha mn opa de spiderman.
Soms kwam zijn war aard ff om de hoek kijken. Ik schrok van een harde stem die schreeuwde hey gaan we nog wat kopen??
Het was de verkoopster ze had een badmuts op gedaan.
Geen idee waarom waarvoor of waartegen? Maar ze had gelijk! Ik moest schoenen zien te vinden. Misschien had ze haar vrouwelijke trekjes overboord gesmeten, en dacht ze ik ben vanaf nu nooit meer 'bezorgd'. Maar op mij maakte ze de indruk van!! oooh iieewww my biggest nightmare...
buiten net voor de winkel hoorde ik iemand gillen heey!! Thats my sea lover!!!!! Ik dacht er het mijne van. Van al dat engels.
ik keek weer verder en zag mooie aardbei rode schoenen. Was ik zomaar in het vrouwen gangpad terecht gekomen! Met al de bij behorende dingen.
mandjes,mesjes, sperti, slagroom ,suiker, kiwi...kiwi zijn van die groene vruchten binnenin met die zwarte pitjes... Koekjes van eigen deeg, verder vooral een snufje zout... geen idee waarom dit allemaal in de schoenen winkel stonden!
Maar ja sommige dingen hoef je ook niet te snappen zei mn opa altijd. Dus liep ik maar snel door het hele spulletje daar kon de rambam krijge. Ik was aan het eind van het gangpad en bij de gootsteen onstoppings middelen (caffeine vrij koffie dik, oploskoffie,) die stonden boven de HG roestverwijderaar en de cola .
hehe daar was ik weer op de mannen afdeling en sloeg ik af.
Ik voelde me niet echt fit dus ging ik maar weer naar huis zonder de zondagse schoenen die ik maandag wilde dragen.
ik dacht laat ik maar op internet ga zoeken naar een probleem dat er was met lekstrepen op de stenen door de brieven bus.
ik zou ook nog es de bestrating kunnen omdraaien en een kunststof brievenbus kopen, natuurlijk...... of gewoon het hele huis verkopen maar of dat financieel wel wat aantrekkelijker is?...............

SUPER!!!!!!

Hopelijk komt er nog een vervolg????
Wie heeft er nog meer h.h. vraagjes?
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:33

ANNA415 schreef:

houd op over azijn, is wel heel verleidelijkalser ergens een spin in een slaapzak ligt te slapen om gewapend met azijn, en boek... ghe ghe

azijn helpt om te ontkalken
goed ook voor je wasmachine 1 keer per jaar met fles azijn aanzetten
koffiezetapparaat ontkalken

wat is een huisvrouw zonder azijn?
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:52

STEENTJE178 schreef:
Maar ff ontopic......

Werkt koffiedik in je gootsteen idd ontstoppend, of juist verstoppend?
(voor ik het zelf uitprobeer...... Knipoog smiley)

Pas op he niet koffiedik kijken Knipoog smiley

Trouwens heb geen idee of dat werkt maarre Heide is toch onze expert Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:55

HEIDE115 schreef:
zeker weten,en lig ik met een slaapzak voor die winkel die ochtend Knipoog smiley ...Yes

Ik ga die avond daarvoor al op wacht...

Man wat hilarisch! Je moet wat doen, Yes, met dat schrijverstalent!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:55

Wow Yes wist niet dat jij zo'n dikke duim had Knipoog smiley
Super dit ik kijk al uit naar het vervolg Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:56

PETRA411 schreef:
houd op over azijn, is wel heel verleidelijkalser ergens een spin in een slaapzak ligt te slapen om gewapend met azijn, en boek... ghe ghe

azijn helpt om te ontkalken
goed ook voor je wasmachine 1 keer per jaar met fles azijn aanzetten
koffiezetapparaat ontkalken

wat is een huisvrouw zonder azijn?

Ik vermoed dat sommige huisvrouwen (al dan niet CM-leden) die azijn drinken... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 18:03

ERIKA129 schreef:
Pas op he niet koffiedik kijken Knipoog smiley

Trouwens heb geen idee of dat werkt maarre Heide is toch onze expert Smiley die vol vragen zit

JA OP GEDIED VAN SENSEO WEET IK NU ALLES Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 18:06

JOSINA022 schreef:
Ik ga die avond daarvoor al op wacht...

Man wat hilarisch! Je moet wat doen, Yes, met dat schrijverstalent!

ZEKER WETEN JOSIEN..MAAR VOLGENS MIJ GAAT HIJ DIT OOIT NOG WORDEN..KHEB EEN PITTIG VERMOEDEN
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 18:13

HEIDE115 schreef:
ZEKER WETEN JOSIEN..MAAR VOLGENS MIJ GAAT HIJ DIT OOIT NOG WORDEN..KHEB EEN PITTIG VERMOEDEN

Als we maar genoeg zeuren... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 18:15

JOSINA022 schreef:
Smiley met dichtgeplakte mond Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 18:17

JOSINA022 schreef:

Boze smiley ...ik vraag auteursrechten voor het gebruiken van mijn schrijfsels...dan kan ik ook eens maandagse zondagsschoenen kopen...pffff
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 18:22

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...ik vraag auteursrechten voor het gebruiken van mijn schrijfsels...dan kan ik ook eens maandagse zondagsschoenen kopen...pffff

Voel je je tekort gedaan? Jaloers? Ach... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 18:22

FRANKT627 schreef:

haha © Boze smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 ... 75 Volgende
Pagina 12 van 75