Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 14:26
|
|
|
Inderdaad, wat er ook mag zijn of wat iemand ook is, daar zegt de Heer tegen. `Ik ben de weg, de waarheid en Het leven`.
Hij is immers onze Schepper en kent een ieder het beste. Al onze haren zijn geteld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 14:35
|
|
|
HANNAH810 schreef: | wat ik zo mooi vind mar, is dat er iets is veranderd met het verlossingswerk van de Heere Jezus. bij de schepping waren wij mensen de kroon op de schepping; "een weinig minder dan de engelen". door onze ongehoorzaamheid werden we kinderen van de duisternis, maar na in genade te zijn aangenomen zijn wij nu zelfs kinderen en erfgenamen van de Vader geworden, dankzij onze Oudste Broeder!!
uiteindelijk mogen we dus dichter tot God naderen, dan tijdens de paradijs periode! |
In zijn bijbelstudie "uitverkoren voor de grondlegging der wereld" zegt W.J. Ouweneel dat ook. Hij zegt: De verlossing heeft ons onnoemlijk veel meer gebracht dan Adam ooit is kwijtgeraakt. Al die ellende na de zondeval van Adam brengt ons NIET meer tot HETZELFDE PUNT als waarin Adam was vóór de zondeval. De verlossing geeft ons veeeel meer dan wij n Adam zij kwijtgeraakt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 14:58
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | we leven gelukkig niet meer in de Middeleeuwen Maris....maar waar ik het over heb is, dat je NOOIT maar dan ook NOOIT de waarheid van de bijbel moet vervangen door dat er een wetenschapper wil beweren, dat hij of zij wel eens iets denkt te hebben bewezen, wat de waarheid van de bijbel omver kan halen en vervangen.
Daar heb ik het met name over.
Dat in de Middeleeuwen mensen die bezeten waren op de brandstapel belandden was ook niet juist, want in Jezus' tijd zie ik, dat dergelijke mensen niet werden verbrand. Dat was het duistere van die tijd van de Middeleeuwen.
Wetenschappers ziijn inderdaad ook schepselen Gods, maar de mens is en blijft een ZEER ONVOLMAAKT WEZEN......vergeet dat nooit. En die kunnen de pank zeer goed misslaan. |
Je doet de wetenschap wel erg tekort |Solafide..... Jij stelt je eigen geloof als maatstaf voor iedereen.....en die discussie hebben we al eens eerder gehad, je hoeft jouw mening niet altijd aan een ander op te dringen.Probeer in ieder geval eens te luisteren naar de ander!
Willemijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 15:42
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je doet de wetenschap wel erg tekort |Solafide..... Jij stelt je eigen geloof als maatstaf voor iedereen.....en die discussie hebben we al eens eerder gehad, je hoeft jouw mening niet altijd aan een ander op te dringen.Probeer in ieder geval eens te luisteren naar de ander!
Willemijn |
WIJSHEID:
Jas 3:17 Maar de wijsheid, die van boven is, die is ten eerste zuiver, daarna vreedzaam, bescheiden, gezeggelijk, vol van barmhartigheid en van goede vruchten, niet partijdig oordelende, en ongeveinsd.
Jas 3:14 Maar indien gij bitteren nijd en twistgierigheid hebt in uw hart, zo roemt en liegt niet tegen de waarheid. Jas 3:15 Deze is de wijsheid niet, die van boven afkomt, maar is aards, natuurlijk, duivels.
Col 2:4 En dit zeg ik, opdat niet iemand u misleide met beweegredenen, die een schijn hebben. Col 2:5 Want hoewel ik met het vlees van u ben, nochtans ben ik met den geest bij u, mij verblijdende en ziende uw ordening, en de vastigheid van uw geloof in Christus. Col 2:6 Gelijk gij dan Christus Jezus, den Heere, hebt aangenomen, wandelt alzo in Hem;
2Co 1:12 Want onze roem is deze, namelijk de getuigenis van ons geweten, dat wij in eenvoudigheid en oprechtheid Gods, niet in vleselijke wijsheid, maar in de genade Gods, in de wereld verkeerd hebben,
Nou het aller belangrijkste wat de Heer zegt:
1Co 3:19 Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid bij God; want er is geschreven: Hij vat de wijzen in hun arglistigheid;
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 11 april 2010, 15:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 15:50
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je doet de wetenschap wel erg tekort |Solafide..... Jij stelt je eigen geloof als maatstaf voor iedereen.....en die discussie hebben we al eens eerder gehad, je hoeft jouw mening niet altijd aan een ander op te dringen.Probeer in ieder geval eens te luisteren naar de ander!
Willemijn |
Ik vind je soms behoorlijk irritant. Hou eens op anderen voor te schrijven hoe ze moeten spreken en denken en denk niet, dat jij dat voor een ander kan bepalen. ....dat hoeft n.l. ook niet....geef gewoon je eigen mening hier en hou op om een ander iets te verbieden hier te schrijven. Probeer eens wat beter te lezen om mee te beginnen en ook om minder dominant gedrag hier te vertonen. Ik vind je soms wel erg primair gedrag vertonen. Gewoon te gek voor woorden.
Als het allemaal niet spekkie naar jouw bekkie is wat ik schrijf nou jammer dan.....niet iedereen denkt zoals jij en er zijn mensen, die nu eenmaal andere ervaringen hebben dan jij of denk jij, dat jij wel even voor een ander DE NORM en de MAAT kunt zijn?
Hou eens op met je zelfprojectie!
Ik stel niet mijn geloof als maatstaf, maar wel de bijbel en wat daar in staat als maatstaf. Als je het niet erg vindt, gaat mij de bijbel en de Heer en alles wat Hij zegt mij zeeeer ter harte en boven alles en ik zal dat in alle vrijmoedigheid ook uitdragen, never mind of jij dat nu wel of niet goed vindt. Dat, beste Willemijn, is alleen tussen de Heer en mij en daar heeft verder niemand mee te maken. Ik kan getuigen van de kracht van de Heer in mijn leven en dat de woorden van de Heer nog steeds van kracht zijn en ik zal mij de mond niet door iemand laten snoeren. Ik zou niet weten, wat er voor kwaad in steekt om te getuigen van dat wat de Heer in mijn leven heeft gedaan en als je dat niet wil lezen....nou dan sla je het maar over....niemand hoeft datgene te lezen, wat ik schrijf als hij of zij dat niet wil....maar ga niet proberen om iemand de mond te snoeren hier. Zoiets vind ik nou persoonlijk niet KIES.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 15:55
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 16:27
|
|
|
MAR907 schreef: | WIJSHEID:
Jas 3:17 Maar de wijsheid, die van boven is, die is ten eerste zuiver, daarna vreedzaam, bescheiden, gezeggelijk, vol van barmhartigheid en van goede vruchten, niet partijdig oordelende, en ongeveinsd.
Jas 3:14 Maar indien gij bitteren nijd en twistgierigheid hebt in uw hart, zo roemt en liegt niet tegen de waarheid. Jas 3:15 Deze is de wijsheid niet, die van boven afkomt, maar is aards, natuurlijk, duivels.
Col 2:4 En dit zeg ik, opdat niet iemand u misleide met beweegredenen, die een schijn hebben. Col 2:5 Want hoewel ik met het vlees van u ben, nochtans ben ik met den geest bij u, mij verblijdende en ziende uw ordening, en de vastigheid van uw geloof in Christus. Col 2:6 Gelijk gij dan Christus Jezus, den Heere, hebt aangenomen, wandelt alzo in Hem;
2Co 1:12 Want onze roem is deze, namelijk de getuigenis van ons geweten, dat wij in eenvoudigheid en oprechtheid Gods, niet in vleselijke wijsheid, maar in de genade Gods, in de wereld verkeerd hebben,
1Co 3:19 Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid bij God; want er is geschreven: Hij vat de wijzen in hun arglistigheid; |
Fijne citaten Mar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 16:28
|
|
|
MAR907 schreef: | |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 16:43
|
|
|
lol
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 17:44
|
|
|
MAR907 schreef: | WIJSHEID:
1Co 3:19 Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid bij God; want er is geschreven: Hij vat de wijzen in hun arglistigheid; |
En wat vind je nu zelf? Je zet hier wel flauwe cartoons neer en een verzameling bijbelteksten maar je eigen mening is me niet helder.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 11 april 2010, 18:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 17:50
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Ik vind je soms behoorlijk irritant. Hou eens op anderen voor te schrijven hoe ze moeten spreken en denken en denk niet, dat jij dat voor een ander kan bepalen. ....dat hoeft n.l. ook niet....geef gewoon je eigen mening hier en hou op om een ander iets te verbieden hier te schrijven. Probeer eens wat beter te lezen om mee te beginnen en ook om minder dominant gedrag hier te vertonen. Ik vind je soms wel erg primair gedrag vertonen. Gewoon te gek voor woorden.
Als het allemaal niet spekkie naar jouw bekkie is wat ik schrijf nou jammer dan.....niet iedereen denkt zoals jij en er zijn mensen, die nu eenmaal andere ervaringen hebben dan jij of denk jij, dat jij wel even voor een ander DE NORM en de MAAT kunt zijn?
Hou eens op met je zelfprojectie!
Ik stel niet mijn geloof als maatstaf, maar wel de bijbel en wat daar in staat als maatstaf. Als je het niet erg vindt, gaat mij de bijbel en de Heer en alles wat Hij zegt mij zeeeer ter harte en boven alles en ik zal dat in alle vrijmoedigheid ook uitdragen, never mind of jij dat nu wel of niet goed vindt. Dat, beste Willemijn, is alleen tussen de Heer en mij en daar heeft verder niemand mee te maken. Ik kan getuigen van de kracht van de Heer in mijn leven en dat de woorden van de Heer nog steeds van kracht zijn en ik zal mij de mond niet door iemand laten snoeren. Ik zou niet weten, wat er voor kwaad in steekt om te getuigen van dat wat de Heer in mijn leven heeft gedaan en als je dat niet wil lezen....nou dan sla je het maar over....niemand hoeft datgene te lezen, wat ik schrijf als hij of zij dat niet wil....maar ga niet proberen om iemand de mond te snoeren hier. Zoiets vind ik nou persoonlijk niet KIES. |
Ik had nu net zo'n reactie van je verwacht! En weet je; ik vind het niet kies om iedereen maar links en rechts om de oren te slaan met dat ze dom zijn als ze jouw standpunt niet delen....... En dat, beste Solafide vind ik van weinig christelijkheid getuigen........ Het maakt me verder niet uit of jij me irritant vind maar doe niet zo lelijk over mensen die een andere mening hebben. Lijkt er wel op of je niet tegen kritiek kan.....
Willemijn
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 11 april 2010, 17:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 17:50
|
|
|
THOMAS968 schreef: | In een van mijn vorige bijdrages had ik vermeld dat ik 2 documentaires gezien had. De tweede docu had de naam: Deliver us from Evil. Het ging over het misbruik van de kath. kerk. Heel aangrijpend, omdat je de betrokkenen aan het woord kreeg, zowel de daders als wel de kerkelijke bestuurders en uiteraard ook de slachtoffers. Wat me opviel in deze docu was, het gesprek met de priester, die zich vergrepen had aan tientallen kinderen. Ze vroegen hem naar zijn eigen verleden. Het bleek, dat hij misbruikt was door zijn broer, dat hij zijn zusje misbruikt had, dat hij op een sempniarie door een priester misbruikt was. voor hem was het de enige manier geweest, waarmee hij in contact gekomen was met seks. In zijn reactie kwam hij eigenlijk tot de ontdekking, dat voor hem het eigenlijk vanzelfsprekend was geweest, wat hij gedaan had. Hij had immers niks anders geleerd. Hij voelde zich ook niet misbruikt, hij had ook niet het idee dat hij anderen had misbruikt.
Chat, daaruit blijkt dat de man geweld en onderdrukking als een normale vorm van sex had leren zien. Maar dat is sterk afwijkend gedrag, zo iemand is psychisch niet gezond
In mijn ogen weer een voorbeeld, dat homoseksualiteit niet alleen een kwestie van aanleg is.
Dit gedrag heeft niks met homosexualiteit te maken, dit is gewoon machtsmisbruik. Maar al te veel vrouwen hier helaas dat dit ook heterogedrag is. Als je naar de aantallen kijkt is het heterogeweld veel frequenter, domweg door de verhouding maar het is daarmee niet minder erg.
De verklaring dat het wel aanleg is, is plausibel. Buikhuizen noemde het al maar werd door de wetenschappers met door hen opgelegde waarden monddood gemaakt. Wetenschap is niet waardenvrij en zal dat ook niet zijn Maar zijn theorieen zijn verder uitgewerkt en de uitkomsten zijn hard. Homosexuele aanleg is in de hersenen aantoonbaar. En het maakt niet uit of je dat gelooft of niet. Gedrag is nagenoeg altijd een kwestie van aanleg en omgeving. De omgeving kan dus invloed hebben hoe men er mee omgaat en ook hoe het zich manifesteert. Homosexuele vrouwen kunnen bijvoorbeeld met mannen trouwen, wat meestal geen bijdrage tot een gelukkig huwelijk is.
Als kinderen in een bepaalde periode van hun leven op zoek zijn naar hun identiteit en ze worden geconfronteerd met seksualiteit, dat niks te maken heeft met liefde, maar met macht en misbruik, kan het gebeuren dat ze dat hun leven lang vasthouden.
Zeker maar er is geen verschil tussen homosexuelen die dit laakbare gedrag hebben en hetero's. Jouw verhaal gaat niet over sex maar over machtsmisbruik.
Wat gebeurt er als we dit misbruik gaan ontkennen en maar tegen iedere homo zeggen, ach het is aanleg, je kunt er niks aan doen. Krijgt deze dan nog wel de hulp die hij/zij nodig heeft? Want dan gaan we voorbij aan datgene wat er echt gebeurd is, dan praten we indirect het misbruik goed.
Volstrekt onlogisch. Ik kan er inderdaad niks aan doen dat ik hetero ben en wil dat ook niet. Dat geldt ook voor homosexelen.
Als we homoseksualiteit goedkeuren, keuren we ook promiscuiteit goed. En keuren we ook misbruik goed.
Homosexueel zijn heeft niets maar dan ook niets met misbruik te maken.
Misbruik is het probleem, bij hetero zowel als bij homo. Mensen die misbruiken en dus gewelddadig zijn altijd schuldig, dat heeft met de geaardheid niets te maken. Misbruik is geen sex, het is geweld.
Er bestaat nl. geen vrijwillige homoseksualiteit. En seks als uiting van liefde, intimiteit en geborgenheid is er ook niet.
Chat je moet toch weten dat dit een volstrekt krankzinnige stelling is. We zien het toch anders om ons heen. En het is zeker niet de beleving van homostellen
Het is meer een uiting van macht en wellust, maar niet met de achterliggende reden, voor die persoon wil ik mijn leven lang gaan.
Weet je wat ik het meest kwalijk vindt aan je stelling Chat? Dat je feitelijk beweert dat de oorzaak van homosexualiteit te vinden is in pervers en ziekelijk machtsmisbruik door anderen. Het is voor jou een ziekte, veroorzaakt door ziekelijke en perverse persoonliijkheden.
Als je de verklaring van het ontstaan van homosexualiteit in ziekte en pervers gedrag ziet dan is dat werkelijk schaamteloos en denigrerend naar de homofiele medemens toe, zeker als hij of zij ermee worstelt.
Tot slot: persoonlijk kan ik heel veel respect hebben voor iemand met homosexuele gevoelens die er voor kiest op grond van Leviticus niet te praktizeren. Maar ik vind het schandalig dat je deze medechristen dan als extraatje opzadelt met het gevoel dat zijn geaardheid ook nog eens is ontstaan door ziekelijk misbruik of ander ziekelijk gedrag.
Op het ontbreken van ieder wetenschappelijk gehalte en gebrek aan onderbouwing wezen anderen je al.
Thomas, die wat Chat nu schrijft werkelijk buiten iedere orde vindt. | Beste Thomas. Heb je de link gelezen die ik geplaatst heb? De vertaling die hier geplaatst is, ben ik aan het verbeteren. Dit artikel is één van de vele, waarbij seksueel misbruik en homoseksualiteit als oorzaak en gevolg zien. Voordat je mij beschuldigt van onwetenschappelijk bezig zijn, zou ik maar eens gaan onderzoeken of mijn theorie alleen staat of dat er meer mensen die die link leggen. Uiteindelijk is wetenschap op dit gebied niet zo neutraal als dat jij dat wilt voorspiegelen. Veel wordt gekleurd door politieke voorkeur en niet alleen door onderzoek. Daarom neem ik de Bijbel als uitgangspunt. In mijn ogen stel jij homoseksualiteit als een ideaal voor wat niet bestaat. Niemand is heilig en zij dus ook niet. Als het alleen maar ging om seksuele voorkeur, terwijl hetzelfde monogame gedrag eraan ten grondslag ligt, is het mijns inziens anders. Maar helaas, de werkelijkheid is anders. Het gedrag is tegennatuurlijk en tegen God gericht. En dat gedrag wil ik niet goedkeuren. Nu kun je wel zeggen, dat komt ook bij hetero's voor. Maar bij hetero's hoort het niet bij de cultuur van hetero zijn. Het uit de kast komen van onze ds. Vos ging gepaard met promisceus gedrag. Het vormde de kern van zijn gedrag. En met hem ook vele andere. Ik ken mensen die door de kracht van God bevrijdt zijn van hun is homoseksualiteit. En dat is dus echt mogelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 17:59
|
|
|
MAR907 schreef: | |
Weinig kies vind ik dit.......
Willemijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 18:01
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik had nu net zo'n reactie van je verwacht! En weet je; ik vind het niet kies om iedereen maar links en rechts om de oren te slaan met dat ze dom zijn als ze jouw standpunt niet delen....... En dat, beste Solafide vind ik van weinig christelijkheid getuigen........ Het maakt me verder niet uit of jij me irritant vind (over christelijk gesproken)maar doe niet zo lelijk over mensen die een andere mening hebben. Lijkt er wel op of je niet tegen kritiek kan.....
Willemijn
Willemijn |
Ik begin me werkelijk zorgen over je te maken Willemijn.
Je draait de boel wel behoorlijk om. En je bent hier behoorlijk aan het interpreteren.........of wel zoals ik al zei hou eens op met je zelfprojectie.
Iedereen heeft hier het recht om te reageren en hoef ik niet aan jouw normen te voldoen.
Bepaal je bij de inhoud en ga niet op de vrouw spelen.
En ga mensen a.u.b. niet op het gemoed spelen door te suggeren, dat ze niet christelijk zijn....what ever that may be..... walchelijk gewoon
Ik ben inderdaad niet zo goed hoor, maar hou me wel het recht voor om mijn vrijheid in christus niet door iedereen die het maar beliefd aan te laten tasten.
Dan vindt jij me maar niet christelijk... je kunt het niet iedereen naar de zin maken...ik ben maar een beperkt mens tenslotte
Voor de rest wens ik verschoond te blijven van je bemoeiallerigheid. Steek jij nu maar je hand in eigen boezem want daar is nog genoeg te doen. Ook sluit ik deze woordenwisseling met jou, want het heeft niets meer met de topic te maken.
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op zondag 11 april 2010, 18:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 18:02
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | En wat vind je nu zelf? |
Een verwachte reactie!
Ik vind dat de wetenschap, aan de hand van de feiten die zij vinden, proberen te verklaren dat er geen schepper bestaat en dat de mens zichzelf ontwikkeld waardoor de mens een eigen god is. Zoals de SATAN dat ook tegen Eva heeft verklaard. "gij zult gelijk zijn aan God"
Dus waar de wetenschap zich mee bezig houd is de taal van Satan!!!
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 11 april 2010, 18:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 18:06
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Ik begin me werkelijk zorgen over je te maken Willemijn.
Je draait de boel wel behoorlijk om. En je bent hier behoorlijk aan het interpreteren.........of wel zoals ik al zei hou eens op met je zelfprojectie.
Voor de rest heeft iedereen hier het recht om te reageren en hoef ik niet aan jouw normen te voldoen.
Bepaal je bij de inhoud en ga niet op de vrouw spelen.
Voor de rest wens ik veschoond te blijven van je bemoeiallerigheid. Steek jij nu maar je hand in eigen boezem want daar is nog genoeg te doen. Voor de rest sluit ik deze woordenwisseling met jou, want het heeft niets meer met de topic te maken. |
Jammer solafide dat je geen discussie aan wil gaan met mensen die anders denken.....zegt wat over jou nietwaar?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 18:31
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Weinig kies vind ik dit.......
Willemijn |
Tja, begrijpen en luisteren is moeilijk He.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 18:32
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Jammer solafide dat je geen discussie aan wil gaan met mensen die anders denken.....zegt wat over jou nietwaar? |
Je denkt maar wat je denkt Willemijn, daar zit ik niet zo mee...ik ben al enigszins over mijn pubertijd heen. Ik moet wel constateren, dat je behoorlijk voorbarig bent in je conclusies.
Je bent erg off-topic, Willemijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 18:40
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Beste Thomas. Heb je de link gelezen die ik geplaatst heb? De vertaling die hier geplaatst is, ben ik aan het verbeteren. Dit artikel is één van de vele, waarbij seksueel misbruik en homoseksualiteit als oorzaak en gevolg zien. Voordat je mij beschuldigt van onwetenschappelijk bezig zijn, zou ik maar eens gaan onderzoeken of mijn theorie alleen staat of dat er meer mensen die die link leggen. Uiteindelijk is wetenschap op dit gebied niet zo neutraal als dat jij dat wilt voorspiegelen. Veel wordt gekleurd door politieke voorkeur en niet alleen door onderzoek. Daarom neem ik de Bijbel als uitgangspunt. In mijn ogen stel jij homoseksualiteit als een ideaal voor wat niet bestaat. Niemand is heilig en zij dus ook niet. Als het alleen maar ging om seksuele voorkeur, terwijl hetzelfde monogame gedrag eraan ten grondslag ligt, is het mijns inziens anders. Maar helaas, de werkelijkheid is anders. Het gedrag is tegennatuurlijk en tegen God gericht. En dat gedrag wil ik niet goedkeuren. Nu kun je wel zeggen, dat komt ook bij hetero's voor. Maar bij hetero's hoort het niet bij de cultuur van hetero zijn. Het uit de kast komen van onze ds. Vos ging gepaard met promisceus gedrag. Het vormde de kern van zijn gedrag. En met hem ook vele andere. Ik ken mensen die door de kracht van God bevrijdt zijn van hun is homoseksualiteit. En dat is dus echt mogelijk. |
Chat, als ik deze boeiende uitwisseling lees, raak ik toch wat verbaasd door jouw voorgaande reactie. Je stelt dat bij de cultuur van hetero's geen promiscue gedrag hoort. Terwijl we allen weten dat er vreselijke misstanden zijn binnen de heterocultuur: vrouwenmishandeling, verkrachting, incest en allerlei promiscue gedrag in sekshuizen etc. Er zal nog meer zijn waarvan ik God zij dank, niet afweet. Geen cultuur mag je aannemen, voornoemd gedrag wordt niet gecultiveerd in wellevende, weldenkende kringen, bestaat wel. Wat zegt de bijbel daarover? Dat heterocultuur promiscue is en tegen God gericht? Dat gedrag wel ja. Binnen de homowereld zullen excessen bestaan, zeker. Maar binnen de heterowereld is het echt niet beter gesteld. Het is wetenschappelijk vastgesteld dat homofolie door biologische oorzaken bestaat. Daar heeft geen politieke kleur iets mee van doen. Dat is een feit. Deze mensen zijn een schepping Gods, net als jij en ik. Die mag je op hun gedrag aanspreken en binnen het Licht van Christus. Daarbij hetero's niet uitsluiten. De achtergrond van gedrag onderzoeken is van groot belang zonder oordelen, dat blijkt. Mensen hulp bieden op hun zware tocht door ontwikkeling ten goede, waardig mens worden, is dan de taak van de christen. Liefde overwint alles. God vergeeft alles. Als twee mensen in Hem geloven, oprecht en als twee mensen van gelijke sekse elkaar liefhebben, in respect voor God, voor zichzelf en elkaar, dan rust daar Zijn zegen, geloof me maar. Als je dat niet kunt verstaan.....dan heb je Zijn Boodschap, Zijn Voorbeeld ten leven, niet begrepen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 18:43
|
|
|
MAR907 schreef: | Tja, begrijpen en luisteren is moeilijk He..... |
vind je? Ik had niet verwacht dat jij van die sexistische cartoons hier neer zou zetten, het is tenslotte een christelijke site.......en je schijnt het nogal leuk te vinden ook......Zag bij een ander onderwerp ook al zo'n ontzettend onsmakelijke cartoon die je blijkbaar erg leuk vond......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 11 april 2010, 18:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 18:47
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | vind je? Ik had niet verwacht dat jij van die sexistische cartoons hier neer zou zetten, het is tenslotte een christelijke site.......en je schijnt het nogal leuk te vinden ook......Zag bij een ander onderwerp ook al zo'n ontzettend onsmakelijke cartoon die je blijkbaar erg leuk vond...... |
Jij discussieert niet, maar speelt op de man af, zoals solafide het al noemde. Een beetje dom vind ik.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 11 april 2010, 18:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 18:49
|
|
|
MAR907 schreef: | Jij discussieert niet, maar speelt op de man af, zoals solafiede het al noemde. Een beetje dom vind ik. |
ik vind gewoon die cartoons niet kunnen hier, wat heeft dat nu te maken met op de man spelen? Mag ik toch wel zeggen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 18:53
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | ik vind gewoon die cartoons niet kunnen hier, wat heeft dat nu te maken met op de man spelen? Mag ik toch wel zeggen? |
Reageer dan op het cartoon, niet het gebruiken op een ander reactie.
Ik weet dat jou intentsie goed bedoeld is.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 11 april 2010, 19:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 18:57
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | ik vind gewoon die cartoons niet kunnen hier, wat heeft dat nu te maken met op de man spelen? Mag ik toch wel zeggen? |
Stel je niet aan zeg. Het is helemaal niet sexistisch...ik vind het gewoon een leuke humoristische cartoon.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 19:43
|
|
|
wat zijn we weer lief voor elkaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 20:00
|
|
|
MAR907 schreef: | Een verwachte reactie!
Ik vind dat de wetenschap, aan de hand van de feiten die zij vinden, proberen te verklaren dat er geen schepper bestaat en dat de mens zichzelf ontwikkeld waardoor de mens een eigen god is. Zoals de SATAN dat ook tegen Eva heeft verklaard. "gij zult gelijk zijn aan God"
Dus waar de wetenschap zich mee bezig houd is de taal van Satan!!! |
Ik vind dit een hele gevaarlijke uitspraak.
Wetenschap is kennis opdoen van bepaalde zaken. Wat is er satanisch aan om dingen te onderzoeken? Is de medische wetenschap satanisch bezig?
De wetenschap houd zich bezig met een heleboel dingen. Natuurverschijnselen zijn heel mooi om te zien. Als we geen kennis hebben van natuurverschijnselen, hoe die tot stand komen, dan waren er waarschijnlijk meer mensen slachtoffer geworden van rampen.
Moet je ook geen weerbericht volgen.. is ook allemaal ontleend aan de wetenschap.
Maar we dwalen af van het topic.
Het ging om het scheppings doel. Laten we het daarbij houden.
Ook wetenschappers zijn schepselen Gods. Door hun ontdekkingen, gaan wij mensen steeds meer dingen begrijpen. En ja, velen wetenschappers ontkennen het scheppings verhaal, maar dat doen wij als christenen niet.
En ja de medische wetenschap houd zich ook bezig met van hoe onstaat leven? In vele takken gaan ze mij te ver. Dan lijkt het alsof ze voor God willen spelen. Maar ze zullen nooit gelijk aan God worden. En dat weten ze best.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zondag 11 april 2010, 20:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 21:39
|
|
|
eeeehm, toch maar even weggeveegd...........
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zondag 11 april 2010, 23:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 22:03
|
|
|
HANNAH810 schreef: | is dit sola mar?
(want fuut-e-fuut-e-fuut, wat klonk die reactie me boos in de oren!!) |
......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 22:14
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik vind dit een hele gevaarlijke uitspraak.
Wetenschap is kennis opdoen van bepaalde zaken. Wat is er satanisch aan om dingen te onderzoeken? Is de medische wetenschap satanisch bezig?
De wetenschap houd zich bezig met een heleboel dingen. Natuurverschijnselen zijn heel mooi om te zien. Als we geen kennis hebben van natuurverschijnselen, hoe die tot stand komen, dan waren er waarschijnlijk meer mensen slachtoffer geworden van rampen.
Moet je ook geen weerbericht volgen.. is ook allemaal ontleend aan de wetenschap.
Maar we dwalen af van het topic.
Het ging om het scheppings doel. Laten we het daarbij houden.
Ook wetenschappers zijn schepselen Gods. Door hun ontdekkingen, gaan wij mensen steeds meer dingen begrijpen. En ja, velen wetenschappers ontkennen het scheppings verhaal, maar dat doen wij als christenen niet.
En ja de medische wetenschap houd zich ook bezig met van hoe onstaat leven? In vele takken gaan ze mij te ver. Dan lijkt het alsof ze voor God willen spelen. Maar ze zullen nooit gelijk aan God worden. En dat weten ze best. |
Lees even goed wat ik schrijf alsjeblieft. Onderzoeken is niet satanisch, maar hetgeen dat de wetenschap in hun theorieen willen verklaren.
Wat het weerverwachting betreft, die kan ik zelf ook bepalen. Heb het toevallig geleerd op de zeevaartschool.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 23:05