Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 10 januari 2010, 13:11
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Uiteraard ben ik dan ook van de partij. |
Toch wel met geluidsdemper deze keer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 10 januari 2010, 13:14
|
|
|
mieke, ik zocht je berichtje waar ik beloofd had nog op te reageren, maar ik kan t niet meer terugvinden; is t één van de berichten die je aangepast hebt? misschien wil je even op je eigen bericht reageren, zodat ik weet waar we t ook weer over hadden???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 10 januari 2010, 13:14
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Wie gaat er mee op zaterdag 13 maart stappen in Groningen? Als je zin hebt laat het dan even weten via het forum... Hoe meer zielen hoe meer vreugd |
Is een beetje ver voor mij , maar misschien..... Tegen die tijd sneeuwt het vast niet meer zo hard daar in het noorden en in de rest van Nederland!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 10 januari 2010, 13:16
|
|
|
ASANTI087 schreef: | hey carien, k denk dat jenny bedoeld dat ze als postbode binnensmonds moet gaan praten zodat ze vriendjes wordt met de honden. slapende honden moet je niet wakker maken he |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 10 januari 2010, 13:23
|
|
|
Dwars door het vuur (Maak mij rein voor U)
Opwekking 427 - Dwars door het vuur
Maak mij rein voor U, als gelouterd goud en zuiver zilver. Laat mij zijn voor U als gelouterd goud, puur goud.
Dwars door het vuur maakt U mij rein en puur. Ik strek mij uit, Jezus, naar meer van Uw Geest en uw heiligheid. Ja, ik besluit, Jezus, een dienstknecht te zijn van U mijn meester, steeds tot Uw wil bereid.
Maak mij rein voor u! Was mijn leven schoon, vergeef mij zonden! Laat mij zijn voor U zuiver als Uw zon, heiligheid.
Dwars door het vuur maakt U mij rein en puur. Ik strek mij uit, Jezus, naar meer van Uw Geest en uw heiligheid. Ja, ik besluit, Jezus, een dienstknecht te zijn van U mijn meester, steeds tot Uw wil bereid.
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zondag 10 januari 2010, 13:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 10 januari 2010, 13:23
|
|
|
Als je geen dates afspreekt, loop je ook niet het risico om te laat te komen.
Ik ben 2 keer te laat gekomen op een date, omdat ik de locatie (hoe goed de mannen het ook uitgelegd hadden) domweg niet kon vinden. De ene baalde er zichtbaar van, maar ja.... Als dat een afknapper is, dan zij dat zo. Vind ik eigenlijk wel iets ongeduldigs hebben hoor. Niet alle vrouwen zijn sterk in het vinden van de weg, weten ze dat ook meteen. 'k Heb inmiddels een tomtom, dus misschien dat het nu beter gaat. Op m'n werk ben ik overigens, zonder tomtom, altijd ruim op tijd. Dus mijn advies; neem het de ander niet gelijk kwalijk, als hij/zij te laat komt op een date. Dat zegt niet alles en er zit niet altijd opzet/laksheid achter.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zondag 10 januari 2010, 13:29
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Als je geen dates afspreekt, loop je ook niet het risico om te laat te komen.
Ik ben 2 keer te laat gekomen op een date, omdat ik de locatie (hoe goed de mannen het ook uitgelegd hadden) domweg niet kon vinden. De ene baalde er zichtbaar van, maar ja.... Als dat een afknapper is, dan zij dat zo. Vind ik eigenlijk wel iets ongeduldigs hebben hoor. Niet alle vrouwen zijn sterk in het vinden van de weg, weten ze dat ook meteen. 'k Heb inmiddels een tomtom, dus misschien dat het nu beter gaat. Op m'n werk ben ik overigens, zonder tomtom, altijd ruim op tijd. Dus mijn advies; neem het de ander niet gelijk kwalijk, als hij/zij te laat komt op een date. Dat zegt niet alles en er zit niet altijd opzet/laksheid achter. | vertrouw maar niet teveel op je tomtom, vaak is een uitleg beter dan de tomtom
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 10 januari 2010, 13:30
|
|
|
DANIEL777 schreef: | vertrouw maar niet teveel op je tomtom, vaak is een uitleg beter dan de tomtom |
In mijn geval echt niet, ben heel erg blij met het ding.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 10 januari 2010, 13:32
|
|
|
Een mooi lied, eigenlijk gebed, Henk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zondag 10 januari 2010, 13:40
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Is een beetje ver voor mij , maar misschien..... Tegen die tijd sneeuwt het vast niet meer zo hard daar in het noorden en in de rest van Nederland! |
Daarom ook naar maart geschoven in de hoop dat er dan geen sneeuw meer is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 10 januari 2010, 13:44
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Daarom ook naar maart geschoven in de hoop dat er dan geen sneeuw meer is |
Heel wijs!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: zondag 10 januari 2010, 14:49
|
|
|
HENK710 schreef: Dat vraagstuk is dus nog wat uitgebreid: wat als beiden een roeping zeggen te hebben...
Wat mij betreft blijft het dan een samen zoeken zonder doordrukpraktijken, wat je wel geregeld ziet gebeuren, zeker als het om zaken voor het instituut kerk gaat.
Als mensen denken dat ze daardoor de Liefde en Genade van God zullen ontvangen. Of dat ze dan heel belangrijk zijn voor God. Dan hebben ze het mis. God geeft een echtpaar nooit iets waardoor ze uit een gedreven zullen worden. Vaak in verwondingen van de ziel willen ze graag belangrijk worden voor een gemeente, maar is dat wel wat God werkelijk wil voor ons leven, of is het behalen van schouderklopjes? Ik denk dat God`s plan voor een ieders leven nooit disharmonie geeft in jezelf, maar een diepe rust van binnen geeft en een klik ja dat is het. Want voor de grondlegging van de wereld had God al een plan voor ieders leven. OOk satan weet dat en hij zal er alles aan doen om dat plan nooit te laten slagen. Dus vaak communicatie storing tussen mensen. Stotteren bijv kan zijn dat God je een bediening heeft gegeven waar je veel bij moet praten. Benny Hinn was zo`n stotteraar tot zijn 18 de dacht ik, toen ging hij preken en weg was het. Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: zondag 10 januari 2010, 14:51
|
|
|
HENK710 schreef: | Ga je dit keer mee, Inez? |
Geen idee.. zover in het voren plan ik maar weinig... hooguit de zomervakantie als ik zeker wil zijn van een betaalbare vlucht naar de zon!!
Laatst aangepast door
|
INEZ910
|
op zondag 10 januari 2010, 16:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 10 januari 2010, 15:05
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Wie gaat er mee op zaterdag 13 maart stappen in Groningen? Als je zin hebt laat het dan even weten via het forum... Hoe meer zielen hoe meer vreugd |
Wat wat wat???Hoor ik het woord "stappen"??? Misschien ga ik wel mee,duurt nog zo lang he......lijkt me wel erg leuk,ontmoet ik nog meer mensen van cm,hoe meer friezen hoe beter!Wat is de planning,lang doorzakken of een kort avondje? Ik mag trouwens ook zonder begeleiding op stap,ben al een grote meid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 10 januari 2010, 15:11
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Wat wat wat???Hoor ik het woord "stappen"??? Misschien ga ik wel mee,duurt nog zo lang he......lijkt me wel erg leuk,ontmoet ik nog meer mensen van cm,hoe meer friezen hoe beter!Wat is de planning,lang doorzakken of een kort avondje? Ik mag trouwens ook zonder begeleiding op stap,ben al een grote meid |
Er mogen toch ook wel niet-Friezen mee, Leanne? Die zijn ook best leuk hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: zondag 10 januari 2010, 15:17
|
|
|
Gebed voor het eten heb ik wel geleerd. Ook gedankt na het eten. Nu nodig ik de Vader ook uit om aan mijn tafel deel te nemen. Ik dank de Vader voor het eten en de overvloed die Hij elke dag weer geeft, vraag een zegen voor de dag en de personen die er zijn.
Bid met onophoudelijke dankzeggingen staat er geschreven.
Grapje van vroeger: Here zege deze spijze amen en als er nu eens dieven kwamen en mijn stukje brood weg namen dan zat ik hier met mijn handen samen. Herkennen jullie dat nog. Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zondag 10 januari 2010, 15:17
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Er lopen 2 muizen door de woestijn. Als er opeens een vleermuis overvliegt, zegt de ene: 'kijk, dat is mijn broer. Hij werkt bij de luchtmacht.' |
LOL...........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 10 januari 2010, 15:20
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Er mogen toch ook wel niet-Friezen mee, Leanne? Die zijn ook best leuk hoor! |
Jaaaaaaaaaaa zeker weten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zondag 10 januari 2010, 15:24
|
|
|
JILL658 schreef: | Gebed voor het eten heb ik wel geleerd. Ook gedankt na het eten. Nu nodig ik de Vader ook uit om aan mijn tafel deel te nemen. Ik dank de Vader voor het eten en de overvloed die Hij elke dag weer geeft, vraag een zegen voor de dag en de personen die er zijn.
Bid met onophoudelijke dankzeggingen staat er geschreven.
Grapje van vroeger: Here zege deze spijze amen en als er nu eens dieven kwamen en mijn stukje brood weg namen dan zat ik hier met mijn handen samen. Herkennen jullie dat nog. Jill |
Haha grappig Jill, ik ken het niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: zondag 10 januari 2010, 15:51
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Er mogen toch ook wel niet-Friezen mee, Leanne? Die zijn ook best leuk hoor! |
Leuker zelfs in het algemeen
Laatst aangepast door
|
INEZ910
|
op zondag 10 januari 2010, 15:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 10 januari 2010, 17:28
|
|
|
INEZ910 schreef: | Leuker zelfs in het algemeen |
Jij durft, Inez! Ik probeer de Noorderlingen hier een beetje te vriend te houden, want het zijn er zooooveel. Dus ik zeg wijselijk niks.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 10 januari 2010, 18:41
|
|
|
Helaas! Beetje ver fietsen voor mij, maar wens jullie wel heel veel plezier
Enneh...aangezien Chat meegaat, vergeet je oordopjes niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 10 januari 2010, 18:43
|
|
|
Quote: | Grapje van vroeger: Here zege deze spijze amen en als er nu eens dieven kwamen en mijn stukje brood weg namen dan zat ik hier met mijn handen samen. Herkennen jullie dat nog. Jill |
Wij hebben onze eigen versie; Here zegent U dit eten, en nu moeten we snel zijn anders heeft de kat het opgegeten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 10 januari 2010, 18:51
|
|
|
10 januari
„Daarom verklaar ik u op de dag van heden, dat ik rein ben van aller bloed; want ik heb niet nagelaten u al de raad Gods te verkondigen.” Hand.20:26,27
Lezen: Ezechiël 33:7-11 (Ga naar dit bijbelgedeelte)
Bijbelgedeelte bij 10 januari Lezen: Ezechiël 33: 7-11
Vertaling 1951
7 Gij nu, mensenkind, u heb Ik tot wachter over het huis Israëls aangesteld. Wanneer gij een woord uit mijn mond hoort, zult gij hen uit mijn naam waarschuwen. 8 Als Ik tot de goddeloze zeg: Goddeloze, gij zult zeker sterven, – maar gij spreekt niet om de goddeloze te waarschuwen voor zijn weg, dan zal die goddeloze in zijn eigen ongerechtigheid sterven, maar van zijn bloed zal Ik u rekenschap vragen. 9 Maar als gij een goddeloze waarschuwt om zich van zijn weg te bekeren, doch hij bekeert zich daarvan niet, dan zal hij in zijn eigen ongerechtigheid sterven, maar gij hebt uw leven gered. 10 Gij nu, mensenkind, zeg tot het huis Israëls: Aldus zegt gij: onze overtredingen en onze zonden rusten op ons en daardoor kwijnen wij weg – hoe zouden wij dan leven? 11 Zeg tot hen: zo waar Ik leef, luidt het woord van de Here HERE, Ik heb geen behagen in de dood van de goddeloze, maar veeleer daarin, dat de goddeloze zich bekeert van zijn weg en leeft. Bekeert u, bekeert u van uw boze wegen. Want waarom zoudt gij sterven, huis Israëls?
De Nieuwe Bijbelvertaling
7 Jou, mensenkind, heb ik als wachter aangesteld voor het volk van Israël. Als je mijn woorden hoort moet je hen namens mij waarschuwen. 8 Als ik tegen een slecht mens zeg dat hij zal sterven, en jij zegt hem niet dat hij een andere weg moet inslaan, dan zal hij sterven door zijn eigen schuld, maar jou zal ik voor zijn dood ter verantwoording roepen. 9 Maar als je hem gewaarschuwd hebt dat hij een andere weg moet inslaan en hij doet dat niet, dan sterft hij door zijn eigen schuld, maar jij zult het er levend afbrengen. 10 Mensenkind, zeg tegen het volk van Israël: “Jullie zeggen: ‘Onze misdaden en onze zonden worden ons aangerekend en wij gaan eraan te gronde – hoe kunnen we dan nog blijven leven?’” 11 Zeg tegen hen: “Zo waar ik leef – spreekt God, de HEER –, de dood van een slecht mens geeft me geen vreugde, ik wil dat hij een andere weg inslaat en in leven blijft. Kom toch terug van de heilloze weg die jullie zijn ingeslagen, keer om, want waarom zouden jullie sterven, volk van Israël?” °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Het is verschrikkelijk als je door jezelf, of door je omgeving, gesuggereerd wordt een roeping te hebben, terwijl God je in werkelijkheid niet geroepen heeft. Dat zijn de predikers die zeggen: „Zo luidt het Woord des Heren - terwijl de Here hen niet gezonden heeft; en dan wachten zij nog op de vervulling van het woord” (Ez. 13:6)! Hierdoor wordt de echte Goddelijke roeping minderwaardig gemaakt en kan men op den duur de dienst van God niet meer serieus nemen. Ezechiël werd door de Here Zelf aangesteld als wachter over Gods Volk. Een door God aangestelde wachter mag niet naar eigen verworven inzichten handelen of spreken, maar: „Wanneer gij een woord uit Mijn mond hoort, zult gij hen uit Mijn Naam waarschuwen” (:7). Hierin heeft Jezus ook duidelijk bewezen de Dienstknecht des Heren te zijn (Joh.14:24). Ook Hij sprak alleen de Woorden die de Vader Hem te spreken gaf! Maar dat is geen vrijblijvende zaak! Wanneer wij de opdracht hebben gekregen om te getuigen van Jezus en op te roepen tot bekering, maar we doen het niet uit vrees dat men ons zal bespotten, dan zal God ons rekenschap vragen van ‘t bloed van degenen tegenover wie wij zwegen. Zo zullen we, omgekeerd, ons leven redden als wij wel gehoorzaam zijn geweest en met ons hele hart van Jezus hebben gesproken en opgeroepen hebben tot bekering, ook al luisterde men niet. Wat een ernstige zaak! Wat luistert alles toch eigenlijk nauw in het Koninkrijk van God. Vandaar dat Paulus dan ook zegt: „Wee mij, als ik het Evangelie niet verkondig!” Geldt dat alleen voor speciale geroepenen, of geldt de boodschap uit het bijbelgedeelte van vandaag voor allen die zich in deze wereld getuigen van Jezus weten!?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 10 januari 2010, 19:28
|
|
|
JILL658 schreef: | HENK710 schreef: Dat vraagstuk is dus nog wat uitgebreid: wat als beiden een roeping zeggen te hebben...
Wat mij betreft blijft het dan een samen zoeken zonder doordrukpraktijken, wat je wel geregeld ziet gebeuren, zeker als het om zaken voor het instituut kerk gaat.
Als mensen denken dat ze daardoor de Liefde en Genade van God zullen ontvangen. Of dat ze dan heel belangrijk zijn voor God. Dan hebben ze het mis. God geeft een echtpaar nooit iets waardoor ze uit een gedreven zullen worden. Vaak in verwondingen van de ziel willen ze graag belangrijk worden voor een gemeente, maar is dat wel wat God werkelijk wil voor ons leven, of is het behalen van schouderklopjes? Ik denk dat God`s plan voor een ieders leven nooit disharmonie geeft in jezelf, maar een diepe rust van binnen geeft en een klik ja dat is het. Want voor de grondlegging van de wereld had God al een plan voor ieders leven. OOk satan weet dat en hij zal er alles aan doen om dat plan nooit te laten slagen. Dus vaak communicatie storing tussen mensen. Stotteren bijv kan zijn dat God je een bediening heeft gegeven waar je veel bij moet praten. Benny Hinn was zo`n stotteraar tot zijn 18 de dacht ik, toen ging hij preken en weg was het. Jill |
toch liever een stotterende dominee dan 1 die zn gemeenteleden in het gezicht schopt... das niet echt mijn favorite voorganger
Laatst aangepast door
|
PIETER649
|
op zondag 10 januari 2010, 19:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 10 januari 2010, 20:36
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Als je geen dates afspreekt, loop je ook niet het risico om te laat te komen.
Ik ben 2 keer te laat gekomen op een date, omdat ik de locatie (hoe goed de mannen het ook uitgelegd hadden) domweg niet kon vinden. De ene baalde er zichtbaar van, maar ja.... Als dat een afknapper is, dan zij dat zo. Vind ik eigenlijk wel iets ongeduldigs hebben hoor. Niet alle vrouwen zijn sterk in het vinden van de weg, weten ze dat ook meteen. 'k Heb inmiddels een tomtom, dus misschien dat het nu beter gaat. Op m'n werk ben ik overigens, zonder tomtom, altijd ruim op tijd. Dus mijn advies; neem het de ander niet gelijk kwalijk, als hij/zij te laat komt op een date. Dat zegt niet alles en er zit niet altijd opzet/laksheid achter. |
Ook altijd op de omgeving blijven letten !!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: zondag 10 januari 2010, 20:42
|
|
|
toch liever een stotterende dominee dan 1 die zn gemeenteleden in het gezicht schopt... das niet echt mijn favorite voorganger
Laatst aangepast door PIETER649
op zondag 10 januari 2010, 19:35
Die zou ik ook niet willen als voorganger Het was maar een voorbeeld
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: zondag 10 januari 2010, 20:59
|
|
|
SAMENZIJN153 schreef: | Beste gelovigen,graag zou ik indien mogelijk persoonlijke ervaringen horen van mannen en vrouwen die zich zelf uit eigen wil/ verlangen hebben laten dopen. Dus niet de kinderdoop! maar op volwassen leeftyd. bedoel ik. |
Wat is jou eigen ervaring? Of ben je nog niet gedoopt of ben je er over aan het nadenken Samenzijn153. Ik ben benieuwd Er zijn ook mooie boeken over dit onderwerp geschreven. Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 10 januari 2010, 21:02
|
|
|
Een ander alternatief voor een dialoog met de wereld
Quote: | Turkse minaretten gehackt
ISTANBUL - In de Noord-Turkse stad Rize schalde zaterdagavond in plaats van de oproep tot gebed keiharde Turkse muziek over de stad. Iemand had weten in te breken in het geluidssysteem dat 170 moskeeën in de stad bedient, en liet traditionele Turkse muziek door de luidsprekers knallen.
De stadsmoefti in Rize kon er niet om lachen. ''We zullen maatregelen nemen om ervoor te zorgen dat dit niet nog eens gebeurt. Ook de mensen die naar de moskee kwamen, vonden het niet leuk'', zo verklaarde hij zondag tegenover dagblad Radikal. De hacker is vooralsnog onbekend. © ANP |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: zondag 10 januari 2010, 21:28
|
|
|
'k Heb inmiddels een tomtom, dus misschien dat het nu beter gaat.
Een Tomtom makelijk zeiden ze tegen mij. Het zal wel aan mij liggen, maar ik kwam er nog niet. Telkens zei die je moet omkeren. Bleek later dat hij kaduuk was, maar wist ik veel. Gelukkig nog via de borden gereden. Dan te vroeg afgeslagen, toen ik hoorde rechtafslaan. Kilometers om omdat ik niet kon keren. Het heeft me maanden gekost om echt met zo`n ding om te kunnen gaan. Ik blijf nog steeds de borden in de gaten houden of ik echt de goede richting blijf gaan........... Jill
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|