ChristianMatch

Forum

vloek uitspreken
Ga naar pagina Vorige 1 ... 105 106 107 108 109 110 111 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 21:22

SOLAFIDE630 schreef:
Inderdaad Chat...ik kan me voorstellen, dat je bij dat boek je bedenkingen hebt, alhoewel het mij goed lijkt om innerlijke genezing te ondergaan en daar niets op tegen is..... alleen....hoe. Ik denk, dat de zeer sterk doorgevoerde INTROSPECTIE hier funest is.

Ook C,S. Lewis en Leanne Payne (www.coconut.nu) waarschuwen voor de INTROSPECTIE, waar het dan alleen maar om jezelf draait en maar graven en graven.......

De echte Christen moet vanuit God leven en niet aleen maar in zichzelf gaan zitten graven. Knipoog smiley

Introspectie waar je enkel bij jezelf blijft is inderdaad onvolledig ergens. Goede introspectie komt uit bij de Bron van jezelf, bij God dus! Zo wordt jezelf leren kennen ook vooral God beter leren kennen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 21:27

Wie gaat er mee op zaterdag 13 maart stappen in Groningen?
Als je zin hebt laat het dan even weten via het forum...
Hoe meer zielen hoe meer vreugd Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SYLA060

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 21:34

ROBBEDOES873 schreef:

yep zet mij maar op de lijst ik ga mee
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 21:36

euhm ik moet zelfs mee heb geen keus.... Huilende smiley, smiley in tranen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 21:36

Me2....kan niet ontbreken als mijn dametjes gaan he Knipoog smiley Iemand moet op ze passen in die voor hen vreemde wereldstad Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
INEZ910

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 21:40

RELLOK036 schreef:
euhm ik moet zelfs mee heb geen keus.... Huilende smiley, smiley in tranen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Zo stoer, helemaal vanuit Limburg naar Groningen..!!
Nou het is hier prachtig!! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 21:48

INEZ910 schreef:
Zo stoer, helemaal vanuit Limburg naar Groningen..!!
Nou het is hier prachtig!! Knipoog smiley

Ga je dit keer mee, Inez?
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 21:53

ROBBEDOES873 schreef:

Wat houdt een avondje stappen in?
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 21:54

MARY052 schreef:
Wat houdt een avondje stappen in?

Gewoon een cafeetje zoeken (of meerdere) en gezellig keuvelen.
En wellicht nog ergens een shoarmatentje pakken of zo Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 22:03

nu het volgende:

ik opende het topic over iemand kunnen vergeven,
maar nu is het andersom.
je hebt om vergeving gevraagd en je krijgt er geen antwoord op.
je excusses zijn oprecht.
hoe gaan jullie er mee om?
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 22:06

Als ik met iemand kan mee rijden wil ik wel komen.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 22:11

MARISKA601 schreef:
nu het volgende:

maar nu is het andersom.

Loslaten!
Jij hebt jouw deel gedaan, dan moet je daarna verder!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 22:26

MARISKA601 schreef:
Als ik met iemand kan mee rijden wil ik wel komen.

ff relloko contacten dan, die rijd bij 0318 langs... en bij dushi is er vast nog wel n matrasje voor je Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 22:27

HENK710 schreef:
Is het werkelijk een vertaalfout?
  • Een enig Heer (Statenvertaling, Luthervertaling, Afrikaanse Bijbel)
  • De Enige (NBV, Willibrord)
  • Één (NBG, Jewish Publication Society, Het Boek)
  • de Ene Alleen/de Heer alleen/Jhwh alleen (Naardense Bijbel, GNB, Petrus Canisiusvertaling)
  • Één Heer (King James)

Als ik dit lijstje zo bekijk, is de boodschap overal dat:
  1. God uniek is;
  2. God ongedeeld is;
  3. God de enige ware God is!

Allemaal waar dus. Deze diversiteit aan betekenissen zit vermoedelijk verborgen in het gebruikte Hebreeuwse woord, waarbij beseft moet worden dat Hebreeuwse woorden/uitdrukkingen zeer veel verschillende betekenissen (geregeld tientallen, zo weet ik van een Jood) kunnen hebben. Maar dat zie je ook in het Nederlands in dit geval al terug. Want één/enig heeft ook in het NL al meer betekenissen, zoals hierboven aangegeven.

Het is dus niet goed om direct van vertaalfouten te spreken in mijn ogen!

Hierbij een link over een artikel over het verschil in Grieks en Hebreeuws denken door drs R.J.A. Doornenbal: (in pdf formaat) Knipoog smiley

http://www.ebenhaezer.nl//Bijbelstudie/Ehmagazines/april2008/EHM181p2024GrieksenHebreeuwsdenken20080426.pdf

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 9 januari 2010, 22:36
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 22:27

MARISKA601 schreef:
nu het volgende:

maar nu is het andersom.

ja inderdaad loslaten, en aan GOD geven.
Hij zal jou helpen om het los te laten.
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 22:30

PIETER649 schreef:
ff relloko contacten dan, die rijd bij 0318 langs... en bij dushi is er vast nog wel n matrasje voor je Knipoog smiley

Helaas is hotel Harns al volgeboekt dus dan word het slapen bij Rollo in de auto Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 22:37

MATTHI636 schreef:
In de nieuwe bijbelvertaling staan vertalingsfouten die van fundamenteel belang zijn. Een voorbeeld is marcus12v29 Jezus antwoordde: ‘Het voornaamste is: “Luister, Israël! De Heer, onze God, is de enige Heer;heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand en met heel uw kracht.” Dat is niet wat er staat er staat dit nbg vertaling Het eerste is: Hoor, Israël, de Here, onze God, de Here is één, en gij zult de Here, uw God, liefhebben uit geheel uw hart en uit geheel uw ziel en uit geheel uw verstand en uit geheel uw kracht.
in de nbv staat dat de heer onze God de enige heer is en in de nbg staat dat de here een is. Dat laatste is waar God is namelijk de vader, zoon en heilige geest. Ik wil precies weten wat Jezus gezegd heeft anders kun je misschien wel aan de hand van een verkeerde vertaling een hele dwaling krijgen van iets dat God helemaal niet heeft gezegd.

Alle bijdragen verder ondersteunend heb ik een vraagje. Wat is een vertaalfout? Ken jij Grieks, zodat je het daarmee kan vergelijken? Of is de NBG51 voor jou de basis om zulke uitspraken te doen? Ik zou je net zo goed op vertaalfouten kunnen wijzen, of op zijn minst twijfelachtige vertalingen van de NBG. Maar dan vanuit de Griekse grondtekst.
Naar boven

Auteur Bericht
RAPS588

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 22:38

yep ik ga ook graag mee
thuis wedstrijd
heerlijk dichtbij lijkt me gezellig

Laatst aangepast door
RAPS588
op zaterdag 9 januari 2010, 22:39
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 22:40

RAPS588 schreef:
yep ik ga ook graag mee
thuis wedstrijd
heerlijk dichtbij lijkt me gezellig

Je mag mee...maar dan natuurlijk wel met Trijn erbij he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
RAPS588

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 22:48

HENK710 schreef:
Je mag mee...maar dan natuurlijk wel met Trijn erbij he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
ook wel zonder zeker???????
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 22:51

RAPS588 schreef:
ook wel zonder zeker???????
ja hoor jij wel Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 23:33

MARISKA601 schreef:
nu het volgende:

maar nu is het andersom.

In dit geval heb je jezelf niets te verwijten. Jij hebt alles gedaan, wat je kon doen, dus....je hoeft dan nergens mee te zitten......ook al zou diegene jou niet vergeven....Je staat RECHT VOOR GOD, dus jouw geweten is dus niet (meer) belast en mag je frank en vrij verder leven en de zaak in handen van de Heer leggen en het hele geval loslaten, want Hij vergeeft je in ieder geval.

Gewoon dus verder gaan samen met de Heer met een onbelast geweten en gezegend door God.

We hebben gewoon geen macht over die ander, wat hij of zij moet doen en als die onvergevingsgezind blijft....ja.....dan zul je toch verder moeten en dat zul je dan ook met een onbezwaard geweten mogen doen.

Het lijkt me echter moeilijk als die onvergevingsgezinde persoon iemand is, waarvan je houdt en die je na staat. Dan zal dat best wel eens moeilijk kunnen zijn en je pijn kunnen bezorgen.....maar ik geloof, dat het dan ook het beste is om dan verder te gaan in alle gewetensrust en voor die persoon te bidden en proberen in de rust te blijven en dan te wachten op het moment, dat hij of zij zover is. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 23:36

CHATULIEM619 schreef:
Alle bijdragen verder ondersteunend heb ik een vraagje. Wat is een vertaalfout? Ken jij Grieks, zodat je het daarmee kan vergelijken? Of is de NBG51 voor jou de basis om zulke uitspraken te doen? Ik zou je net zo goed op vertaalfouten kunnen wijzen, of op zijn minst twijfelachtige vertalingen van de NBG. Maar dan vanuit de Griekse grondtekst.

hoe vind je het verschil tussen de meeste vertalingen en het boek voor wat betreft Leviathan in het boek Job?
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 23:36

DP was betrokken bij de Sheperding Movement, die een heel sterke nadruk legde op genezing van herinnering, waarbij iedereen genezen moest worden van wonden vanuit het verleden. Het evangelie werd alleen maar vertaald als innerlijke genezing.

Hi Chat als je dit zo aan haalt, moet je er ook bij vertellen dat Derk Prince uit de Sheperding Movement is gestapt. En dat hij daar veel spijt van had en het er ook niet mee eens was meer!!!!
De rest van zijn leven weet je zelf ook wel hoe hij die heeft door gemaakt. In 2003 is hij naar de Vader gegaan.
Bij elk onderwerp kun je zowel possitief als negatief naar kijken, luisteren en beleven. Het is maar hoe je het bekijkt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 23:58

JILL658 schreef:
DP was betrokken bij de Sheperding Movement, die een heel sterke nadruk legde op genezing van herinnering, waarbij iedereen genezen moest worden van wonden vanuit het verleden. Het evangelie werd alleen maar vertaald als innerlijke genezing.

Hi Chat als je dit zo aan haalt, moet je er ook bij vertellen dat Derk Prince uit de Sheperding Movement is gestapt. En dat hij daar veel spijt van had en het er ook niet mee eens was meer!!!!
De rest van zijn leven weet je zelf ook wel hoe hij die heeft door gemaakt. In 2003 is hij naar de Vader gegaan.
Bij elk onderwerp kun je zowel possitief als negatief naar kijken, luisteren en beleven. Het is maar hoe je het bekijkt Knipoog smiley

Inderdaad Jill, dat is zo. Ook bedenk ik me net, dat het kennelijk de roeping van Derk Prince was en dan ga je je daar natuurlijk op toeleggen. Daar is niets verkeerds aan op zich uiteraard.

Helaas zijn we soms zo beperkt, dat we daar niet op letten. We hebben niet allemaal dezefde roeping en dezelfde talenten gekregen.

Helaas staan we altijd wel gauw met afbrekende kritiek klaar. Dat is geen goede zaak. En....wie is er volmaakt? Ik niet in ieder geval. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 00:56

JILL658 schreef:

Eerlijk gezegd weet ik niet hoe het met hem afgelopen is. Ik heb veel te veel te maken gehad met de schade die deze theorieën bij mensen hebben gebracht.
Er werd geen onderscheid gemaakt tussen echte trauma's en aangeprate trauma's. En datzelfde zie ik ook in die theorie over zegen en vloek. Als ik mensen zou vervloeken, zou ik het echt wel weten en als ze door mij gezegend worden ook.
En helaas zie ik de resten nog steeds terug in huidige gemeentes. Gemeentes, die er per definitie van uit gaan dat iedereen die er toe treedt innerlijke genezing nodig heeft. En ze het liefst ook in die afhankelijke positie houdt.
Hij kan zich wel teruggetrokken hebben uit de Sheperding Movement, maar heeft volgens mij nooit afstand gedaan van zijn theoriëen.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 10 januari 2010, 01:05
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 01:24

9 januari

„Want door genade zijt gij behouden, door het geloof, en dat niet uit uzelf: het is een gave van God.” Ef.2:8

Lezen: Handelingen 3:11-26 Ga naar dit bijbelgedeelte)

Bijbelgedeelte bij 9 januari
Lezen: Handelingen 3: 11-26

Vertaling 1951

11 En toen hij Petrus en Johannes vasthield, liep al het volk rondom hen te hoop in de zogenaamde zuilengang van Salomo, vol verbazing. 12 En Petrus zag het en antwoordde het volk: Mannen van Israël, wat verwondert gij u hierover, of wat staart gij ons aan, alsof wij door eigen kracht of godsvrucht deze hadden doen lopen? 13 De God van Abraham en Isaak en Jakob, de God onzer vaderen, heeft zijn knecht Jezus verheerlijkt, die gij hebt overgeleverd en verloochend ten overstaan van Pilatus, ofschoon deze oordeelde, dat men Hem moest loslaten. 14 Doch gij hebt de Heilige en Rechtvaardige verloochend en begeerd, dat u een man, die een moordenaar was, geschonken zou worden; 15 en de Leidsman ten leven hebt gij gedood, maar God heeft Hem opgewekt uit de doden, waarvan wij getuigen zijn. 16 En op het geloof in zijn naam heeft zijn naam deze, die gij ziet en kent, sterk gemaakt; en het geloof door Hem heeft hem dit volkomen herstel gegeven in u aller tegenwoordigheid. 17 En nu, broeders, ik weet, dat gij uit onkunde hebt gehandeld, gelijk ook uw oversten; 18 maar zo heeft God in vervulling doen gaan wat Hij bij monde van alle profeten tevoren geboodschapt had, dat zijn Christus moest lijden. 19 Komt dan tot berouw en bekering, opdat uw zonden uitgedelgd worden, opdat er tijden van verademing mogen komen van het aangezicht des Heren, 20 en Hij de Christus, die voor u tevoren bestemd was, Jezus, zende; 21 Hem moest de hemel opnemen tot de tijden van de wederoprichting aller dingen, waarvan God gesproken heeft bij monde van zijn heilige profeten, van oudsher. 22 Mozes toch heeft gezegd: De Here God zal u een profeet doen opstaan uit uw broeders, gelijk mij: naar hem zult gij horen in alles wat hij tot u spreken zal; 23 en het zal geschieden, dat alle ziel, die naar deze profeet niet hoort, uit het volk zal worden uitgeroeid. 24 En al de profeten, van Samuël af en vervolgens, zovelen er hebben gesproken, hebben ook deze dagen aangekondigd. 25 Gij zijt de zonen van de profeten en van het verbond, dat God met uw vaderen gemaakt heeft, toen Hij tot Abraham zeide: En in uw nageslacht zullen alle stammen der aarde gezegend worden. 26 God heeft in de eerste plaats voor u zijn Knecht doen opstaan en Hem tot u gezonden, om u te zegenen, door een ieder uwer af te brengen van zijn boosheden.

De Nieuwe Bijbelvertaling

11 De bedelaar klampte zich aan Petrus en Johannes vast, terwijl de hele menigte stomverbaasd rond hen samenstroomde in de zuilengang van Salomo. 12 Toen Petrus dat zag, richtte hij het woord tot het volk: ‘Israëlieten, waarom bent u zo verbaasd en waarom staart u ons aan alsof het aan onze eigen kracht of vroomheid te danken is dat deze man weer kan lopen? 13 Dit kon gebeuren omdat de God van Abraham en de God van Isaak en de God van Jakob, de God van onze voorouders, aan Jezus, zijn dienaar, de hoogste eer heeft bewezen. Het is deze Jezus die door u is uitgeleverd en verstoten, ook toen Pilatus bereid was hem vrij te laten. 14 U hebt de Heilige en Rechtvaardige verstoten en geëist dat aan een moordenaar gratie verleend zou worden. 15 Hem die de weg naar het leven wijst hebt u gedood, maar God heeft hem uit de dood doen opstaan, en daarvan getuigen wij. 16 Het komt door zijn naam en door het geloof in zijn naam dat deze man, die u hier voor u ziet en die u kent, kan lopen; het geloof dat Jezus schenkt, heeft hem in aanwezigheid van u allen gezond gemaakt. 17 Volksgenoten, ik weet dat u uit onwetendheid hebt gehandeld, evenals uw leiders. 18 Zo heeft God echter in vervulling doen gaan wat hij bij monde van alle profeten had aangekondigd: dat zijn messias zou lijden en sterven. 19 Wend u af van uw huidige leven en keer terug tot God om vergeving te krijgen voor uw zonden. 20 Dan zal de Heer een tijd van rust doen aanbreken en zal hij de messias zenden die hij voor u bestemd heeft. Dat is Jezus, 21 die in de hemel moest worden opgenomen tot de tijd aanbreekt waarover God van oudsher bij monde van zijn heilige profeten heeft gesproken en waarin alles zal worden hersteld. 22 Mozes heeft al gezegd: “De Heer, uw God, zal in uw midden een profeet zoals ik laten opstaan; luister naar hem en naar alles wat hij u zal zeggen. 23 Wie niet naar deze profeet luistert, zal uit het volk gestoten worden.” 24 Samuël en alle profeten na hem hebben deze tijd aangekondigd. 25 U bent de erfgenamen van de profeten; met uw voorouders heeft God zijn verbond gesloten toen hij tegen Abraham zei: “In jouw nageslacht zullen alle volken op aarde gezegend worden.” 26 God heeft zijn dienaar allereerst voor u laten opstaan en hem naar u gezonden om ieder van u die zich afkeert van zijn slechte daden te zegenen.’

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Er was een groot wonder gebeurd. Vandaar dat Petrus en Johannes vol verbazing werden aangestaard. Het volk dat toestroomde, vond deze twee mannen heel geweldig. Wat moesten deze mannen toch een enorme kracht en grote godsvrucht hebben om dit te presteren!
Maar Petrus en Johannes houden zoveel van hun Here, dat ze het niet verdragen dat zij, in plaats van Jezus, de eer zouden krijgen. Daarom spreken ze tot de toegestroomde menigte meteen over de God van Abraham, Isaäk en Jakob. Daarom vertellen ze vol liefde over Jezus, die wel door de mensen gedood was, maar die door God is opgewekt uit de doden! En het was die Jezus, de opgestane Here, die deze verlamde man geloof tot genezing geschonken had!
Ach, we kunnen onszelf wel opschroeven tot een bepaald geloof, maar het werkelijk geloven is heus een gave van God, een geschenk uit de hemel dat niet verworven kan worden, maar eenvoudig in ontvangst genomen mag worden met een dankbaar hart. Geloof dat je jezelf verwerft is afgoderij, ook al verwerf je door het bestuderen van de Bijbel een geloofsleer over Jezus! God haat de afgoderij en het is deze afgoderij, ook de christelijke, die maakt dat God zich voor ons verbergt. We kunnen met ons hele hart geloven dat het verhaal van deze genezing echt gebeurd is, omdat het in de Bijbel staat. Maar om zélf te beleven door geloof genezing te ontvangen, ontstaat alleen door veel beproevingen heen, in het meer en meer Hem leren kennen als de opgestane Here, net als Petrus en Johannes. Want zo alleen leren we om alle afgodendienst als zonde te belijden en te verwerpen. Alleen dan ontstaat een heldere relatie met God, die, net als in de Bijbel, dan blijkt onze Geneesheer te zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 01:31

Het lijkt me echter moeilijk als die onvergevingsgezinde persoon iemand is, waarvan je houdt en die je na staat. Dan zal dat best wel eens moeilijk kunnen zijn en je pijn kunnen bezorgen.....maar ik geloof, dat het dan ook het beste is om dan verder te gaan in alle gewetensrust en voor die persoon te bidden en proberen in de rust te blijven en dan te wachten op het moment, dat hij of zij zover is.
Schreef Solafide

Dat denk ik ook. Hoewel je denk ik ook moet beseffen dat de ander tijd nodig heeft om jou weer te vertrouwen. Jill

Wat mij geholpen heeft om te vergeven is de volgende tekst:"Rom 12" schreef:
Neem geen wraak, geliefde broeders en zusters, maar laat God uw wreker zijn, want er staat geschreven dat de Heer zegt: ‘Het is aan mij om wraak te nemen, ik zal vergelden.’ 20 Maar ‘als uw vijand honger heeft, geef hem dan te eten, als hij dorst heeft, geef hem dan te drinken. Dan stapelt u gloeiende kolen op zijn hoofd’. 21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Want de uiteindelijke keuze waar je voor staat is: laat je je door het kwade in jezelf overwinnen? Niet vergeven leidt tot bitterheid en wraakzucht, vergeving zorgt voor bevrijding en genezing.

Laatst aangepast door CHATULIEM619

Hele goede tekst Chat, ook de mijne.
God gaat het doen voor ons, dus leg het in zijn handen. Als we dat doen dan kunnen we het echt loslaten. En zijn we ook los van die persoon, zodat wij verder kunnen leven. Haal het niet meer terug, ook al denken we dat we ons recht moet halen, omdat het ons zoveel ellende en verdriet heeft gedaan. Hij de Vader zal het voor ons doen, geweldig vind ik dat.
Ik zou niet graag in die persoon zijn of haar schoenen staan. Hoewel God ook kijkt naar hun omstandigheden, want ook deze persoon heeft God lief.
Jill

Laatst aangepast door
JILL658
op zondag 10 januari 2010, 01:52
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 11:07

Uiteraard ben ik dan ook van de partij.
Naar boven