Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 01:17
|
|
|
PIETER649 schreef: | Zou jij aan een kennis/ vriend geld lenen als die daarom vroeg, of uit jezelf aanbieden als je zag dat het nodig was?
Ik ben er zelf nooit erg moeilijk mee geweest, maar heb wel ervaren dat het soms dubbelle pech is... geld pleite, vrienden weg
Hoe zien jullie dat? Ervaring mee? |
Heb zelf in mijn nog studiejaren 50 hele guldens uitgeleend aan een jongenman, waarvan ik destijds hoopte dat ik het ooit terug zou krijgen ... niet dus ... Destijds (ik deed toen een jaar PABO) was dat voor mij veel geld, zat een hele week lang spaghetti te eten hi. Veel later heb ik ook wel eens geld uitgeleend, het gelukkig wel terug gekregen, maar ik had wel zoiets van ... het is elke maand hetzelfde liedje ... mensen moeten op een gegeven moment het toch zelf een keertje zien te redden ... niet een makkelijk iets altijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JENNY524
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 01:20
|
|
|
Najaa zeg!
waarom zouden ze dit topic hebben weggehaald? want ja die titel was wel ludiek. Maar - ik had het dus al gelezen en gereageerd, als niet-boer natuurlijk - het was gewoon een jonge vrouw die voorkeur had voor het landelijk leven. Handig als je daar een man bij vindt, want tja.. zo'n stadse kerel strak in pak.. wie moet dan toch de koeien melken. Moet je straks het nog zelf gaan doen.
Alle gekheid op een stokje.. toch wel echt raar dat zo'n toch onschuldig topic is verdwenen. Misschien heeft het iets te maken met de ander topics die iets meer op hele lange preken leken dan een oproep tot discussie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JENNY524
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 01:23
|
|
|
Met een boer gaan zou toch echt een ramp wezen voor mij. Ik hoe niet alleen niet zo van dieren.. ik ben er met regelmaat bang voor. Alhoewel.. als postbode beginnen honden af en toe toch grappig te worden, vooral als de deur dichtzit.
Bah.. dieren. Moet ik straks nog binnensmonds gaan praten.. ook lekker vrouwelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 01:28
|
|
|
Iemand geld lenen kan voor die lener behoorlijk averechts werken. Ik denk dan even aan de mensen die met leningen leningen af willen betalen. Mensen die dus niet hun financiele zaakjes op orde weten te krijgen. Als ik geld over had, en een vriend(in) in geldnood zou weten, dan zou ik eerder geld geven. Met lenen los je voor die ander niet veel op. Ja op korte termijn misschien even wel, maar mijn lening zal voor de lener dan een schuld betekenen. Das niet echt opbouwend toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 08:23
|
|
|
INKA401 schreef: | en heb anno 2009 daar pas mee geleerd (...) en al met al, met al die lieve bedoelingen heb ik het nu wel even gehad om sinterklaas te spelen ... (...) kost mij nu zélf gewoon geld ... jij snap? ... |
Geen Goudriaanse feessies meer dus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 08:27
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Henk??
Is Rel al aangekomen daar in het koude noorden? |
Moet je hem zelf even vragen. Ik speel de vraag dus door naar de eigenaar van dit hoekje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 09:08
|
|
|
HENK710 schreef: | Moet je hem zelf even vragen. Ik speel de vraag dus door naar de eigenaar van dit hoekje |
Hoe kan ik het hem zelf vragen alsie nog onderweg is?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 09:49
|
|
|
JENNY524 schreef: | Met een boer gaan zou toch echt een ramp wezen voor mij. Ik hoe niet alleen niet zo van dieren.. ik ben er met regelmaat bang voor. Alhoewel.. als postbode beginnen honden af en toe toch grappig te worden, vooral als de deur dichtzit.
Bah.. dieren. Moet ik straks nog binnensmonds gaan praten.. ook lekker vrouwelijk. |
Jenny, wat bedoel je met die laatste zin?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 09:53
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Waar is dit topic gebleven |
Marijan.....dit topic is op verzoek van Anita verwijderd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 10:55
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Hoe kan ik het hem zelf vragen alsie nog onderweg is? |
Iets met mobiel...en ander kosmisch internet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 11:04
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Haha... die Hannah....kijk maar uit... ik doe je zo geluk...en dan zit jij je leven lang in de koeienstal. Denk dat ik dan een goede rede heb om eruit te stappen...ja uit de boerderij uiteraard. Wie bied er meer dan twee tientjes? |
geef mij je boerderijtje en je dieren maar hoor! lijkt me hardstikke leuk, en dan mag jij komen helpen, deal?
(éénmaal andermaal...........)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 11:39
|
|
|
HANNAH810 schreef: | geef mij je boerderijtje en je dieren maar hoor! lijkt me hardstikke leuk, en dan mag jij komen helpen, deal?
(éénmaal andermaal...........) |
oke.....kom ik lekker vakantie houden. oeps....ik zonder mn dieren?....nee denk niet dat ik het zou kunnen. dusse.. nog niet verkocht Hannah.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 11:44
|
|
|
HANNAH810 schreef: | in de mesthoop verwacht ik, marijan........... |
Ow....was dat het? Ik d8 al.... wat ligt er in de mestsilo een topicje...... zal hem dr volgende week ff uithalen alles is nu bevroren... dus moeilijk uithalen nu.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 12:00
|
|
|
HENK710 schreef: | En ja, God heeft mij een brede interesse gegeven om mijzelf te ontwikkelen tot dienstbaar schepsel van Hem! |
Misschien had God je beter, ipv een brede interesse een gave kunnen geven. En wel de gave om te onderscheiden wat wel en wat niet van de Geest afkomstig is...... (zie 1 Kor. 12)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 13:40
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Misschien had God je beter, ipv een brede interesse een gave kunnen geven. En wel de gave om te onderscheiden wat wel en wat niet van de Geest afkomstig is...... (zie 1 Kor. 12) |
Ik bid het hem in ieder geval wel toe Cross, zowel het één als ook het ander.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 14:31
|
|
|
7 januari
„Mijn kinderen, ter wille van wie ik opnieuw weeën doorsta, totdat Christus in u gestalte verkregen heeft.” Gal.4:19
Lezen: Lucas 2:40-52 (Ga naar dit bijbelgedeelte)
Bijbelgedeelte bij 7 januari Lezen: Lucas 2: 40-52
Vertaling 1951
40 Het kind groeide op en werd krachtig, en het werd vervuld met wijsheid, en de genade Gods was op Hem. 41 En zijn ouders reisden elk jaar naar Jeruzalem, op het Paasfeest. 42 En toen Hij twaalf jaar was geworden en zij, zoals dit bij het feest gebruikelijk was, optrokken, 43 en de feestdagen voleindigd hadden, bleef het kind Jezus bij hun terugreis te Jeruzalem achter, en zijn ouders bemerkten het niet. 44 Daar zij vermoedden, dat Hij bij het reisgezelschap was, gingen zij één dagreis ver en zochten Hem onder de verwanten en bekenden. 45 En toen zij Hem niet vonden, keerden zij terug naar Jeruzalem, Hem zoekende. 46 En het geschiedde na drie dagen, dat zij Hem vonden in de tempel, waar Hij zat te midden der leraren, terwijl Hij naar hen hoorde en hun vragen stelde. 47 Allen nu, die Hem hoorden, waren verbaasd over zijn verstand en zijn antwoorden. 48 En toen zij Hem zagen, stonden zij versteld en zijn moeder zeide tot Hem: Kind, waarom hebt Gij ons dit aangedaan? Zie, uw vader en ik zoeken U met smart! 49 En Hij zeide tot hen: Waarom hebt gij naar Mij gezocht? Wist gij niet, dat Ik bezig moet zijn met de dingen mijns Vaders? 50 En zij begrepen het woord niet, dat Hij tot hen sprak. 51 En Hij ging met hen terug en kwam te Nazaret en was hun onderdanig. En zijn moeder bewaarde al deze woorden in haar hart. 52 En Jezus nam toe in wijsheid en grootte en genade bij God en mensen.
De Nieuwe Bijbelvertaling
Het kind groeide op, werd sterk en was begiftigd met wijsheid; Gods genade rustte op hem. 41 Zijn ouders gingen jaarlijks voor het pesachfeest naar Jeruzalem. 42 Toen hij twaalf jaar was, maakten ze weer hun gebruikelijke pelgrimstocht. 43 Na afloop van het feest vertrokken ze naar huis, maar Jezus bleef in Jeruzalem achter zonder dat zijn ouders het wisten. 44 In de veronderstelling dat hij zich bij het reisgezelschap bevond, reisden ze een hele dag voordat ze hem overal onder hun verwanten en bekenden begonnen te zoeken. 45 Toen ze hem niet vonden, keerden ze terug naar Jeruzalem om hem daar te zoeken. 46 Na drie dagen vonden ze hem in de tempel, waar hij tussen de leraren zat, terwijl hij naar hen luisterde en hun vragen stelde. 47 Allen die hem hoorden stonden versteld van zijn inzicht en zijn antwoorden. 48 Toen zijn ouders hem zagen, waren ze ontzet, en zijn moeder zei tegen hem: ‘Kind, wat heb je ons aangedaan? Je vader en ik hebben met angst in het hart naar je gezocht.’ 49 Maar hij zei tegen hen: ‘Waarom hebt u naar me gezocht? Wist u niet dat ik in het huis van mijn Vader moest zijn?’ 50 Maar ze begrepen niet wat hij tegen hen zei. 51 Hij reisde met hen terug naar Nazaret en was hun voortaan gehoorzaam. Zijn moeder sloot alles wat er met hem gebeurd was in haar hart. 52 Jezus groeide verder op en zijn wijsheid nam nog toe. Hij kwam steeds meer in de gunst bij God en de mensen.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Men kan tot de gemeente van Jezus Christus behoren door het geloof dat Jezus voor al onze zonden gestorven is aan het kruis. Maar Paulus rustte niet voordat Jezus in al de gelovigen van de gemeente in Galatië gestalte had gekregen. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor onze tijd en daarom mogen ook wij niet rusten, voordat we zien dat Jezus gestalte heeft gekregen in al onze broeders en zusters om ons heen. Het is niet zo dat wanneer we onze knieën in overgave aan Hem gebogen hebben, we ineens een volkomen Christen zijn geworden. De Bijbel vergelijkt ons dan met een pasgeboren baby die, door goede voeding en verzorging, mag opwassen tot zaligheid. Zulke pasgeboren baby’s behoren veel zorg en liefde te ontvangen temidden van de Gemeente. Veel jongeren, die nu werkelijk voor Jezus kiezen, missen deze zorg vaak maar al te erg. Ze worden óf argwanend door de ouderen bekeken óf geestelijk overbelast. De boodschap die vandaag door dit Schriftgedeelte tot ons komt is, dacht ik, wat er staat in vers 40 en 52, dus aan het begin en aan het eind van dit stukje: „Het kind (Jezus) groeide op en werd krachtig, en het werd vervuld met wijsheid, en de genade Gods was op Hem” en: „Jezus nam toe in wijsheid en grootte en genade bij God en mensen”. Zo zal Hij ook, als Hij door het geloof woning gaat maken in onze harten, geleidelijk aan meer gestalte in ons krijgen. Verrukt als we zijn van Zijn openbaring zullen wij, net als Hij, steeds meer bereid worden onze „ouderen” onderdanig te zijn zoals de Schrift zegt: in kinderlijk ontzag voor God. Hij heeft ons immers in Christus Jezus een voorbeeld ter navolging nagelaten?!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 14:33
|
|
|
8 januari
„Daarom, velt geen oordeel vóór de tijd, dat de Here komt, die ook hetgeen in de duisternis verborgen is, aan het licht zal brengen.” 1 Kor.4:5a
Lezen: Matteüs 13:53-58 (Ga naar dit bijbelgedeelte)
Bijbelgedeelte bij 8 januari Lezen: Matteüs 13: 53-58
Vertaling 1951
53 En het geschiedde, toen Jezus deze gelijkenissen ten einde gebracht had, dat Hij vandaar wegging. 54 En in zijn vaderstad gekomen, leerde Hij hen in hun synagoge, zodat zij versteld stonden en zeiden: Vanwaar heeft Hij die wijsheid en die krachten? 55 Is dit niet de zoon van de timmerman? Heet zijn moeder niet Maria en zijn broeders Jakobus en Jozef en Simon en Judas? 56 En behoren zijn zusters niet allen bij ons? Vanwaar heeft Hij dan dit alles? 57 En zij namen aanstoot aan Hem. Maar Jezus zeide tot hen: Een profeet is alleen in zijn vaderstad en in zijn huis ongeëerd. 58 En Hij deed daar niet vele krachten wegens hun ongeloof. De Nieuwe Bijbelvertaling
53 Toen Jezus deze gelijkenissen had uitgesproken, verliet hij die plaats. 54 Hij kwam aan in zijn vaderstad en gaf de bewoners onderricht in hun synagoge, zodat ze stomverbaasd waren en zeiden: ‘Hoe komt hij aan die wijsheid en hoe kan hij die wonderen doen? 55 Hij is toch de zoon van de timmerman? Maria is toch zijn moeder, en Jakobus en Josef en Simon en Judas, dat zijn toch zijn broers? 56 En wonen zijn zusters niet allemaal bij ons? Waar heeft hij dat alles dan vandaan?’ 57 En ze namen aanstoot aan hem. Maar Jezus zei tegen hen: ‘Nergens wordt een profeet zo miskend als in zijn eigen stad en in zijn eigen familie.’ 58 En hij verrichtte daar niet veel wonderen, vanwege hun ongeloof.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
We hebben als Christenen in de loop der eeuwen een eigenschap ontwikkeld waarmee we onszelf en anderen afgeleerd hebben de werken van God te zien. Het is de eigenschap van de kritische beschouwing! Er is bij ons zo weinig bereidwilligheid overgebleven om open te staan voor mensen, die anders denken dan wij. Zodra we iemand horen spreken vanuit een andere achtergrond dan we gewend zijn, rusten we niet voor we een mening hebben over hem en we stoppen hem het liefst in een ons bekend vakje, waarmee we de zaak verder als afgedaan beschouwen, zonder ons af te vragen, of God misschien zelfs door hem heen tot ons wilde spreken. Jezus zegt: „Een profeet is alleen in zijn vaderstad en in zijn huis ongeëerd”. Misschien bedoelde Jezus wel te zeggen, dat hoe nader men tot iemand staat, hoe argwanender deze wordt bekeken. Goeroes uit het oosten worden aandachtig beluisterd, maar een Christenprofeet wordt in principe verworpen. Immers, zodra hij iets zou zeggen waar we niet vertrouwd mee zijn, stellen we de vraag: ‘Wie is hij en tot welke kerk behoort hij?’ En hiermee erkennen we openlijk, zonder blikken of blozen, dat we de kostbare gave van onderscheiding, waar de Bijbel over spreekt, geheel zijn kwijtgeraakt. Eén van de verfrissende ontdekkingen die ik deed toen ik eens in Israël was, was dat de Israëli niet vragen: ‘Waar kom je vandaan?’ of ‘Tot welke groep behoor je?’ Ze luisteren naar je en dan proeven ze of je ‘waar’ bent of niet en aan de hand daarvan wordt bepaald of je geaccepteerd wordt of niet! Ook frisse heidenen hebben die gave nog. Daarom zullen Joden én heidenen Jezus als hun Koning erkennen als Hij terugkomt! En wij???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 15:22
|
|
|
Wel handig, zo'n eigen hoekje
Kan ik meteen een beschouwing geven over 5 jaar kletsen in chatboxen.
Het valt mij op, in de jaren dat ik in een paar chatboxen zit te kletsen, dat het heel erg afhangt van de groep mensen hoe men met elkaar omgaat.
Uiteraard heb ik meegemaakt hoe men zorgzaam met de ander omgaat. Ook zorgzaam met een ander die niet tot het eigen subclubje behoort. Vaker maak ik mee dat mensen een houding hebben van: "als ik het naar mijn zin heb en ik niet naar de ander hoef om te zien". Of: "als je mij geen last bezorgt dan maakt het me totaal niet uit wat je hier doet".
Deze onverschilligheid - met name t.a.v. mensen die niet tot de eigen (sub)clubs behoren - heeft mij enorm verbaasd. Blijkbaar is een chatbox toch behoorlijk anoniem.
Moet ik blij zijn met die onverschilligheid of juist niet? Ik weet eigenlijk niet goed hoe ik "onverschilligheid" moet waarderen. Aan de éne kant is het heerlijk om geen verplichtingen t.a.v. anderen te hebben. En anonimiteit geeft ook een gevoel van speelruimte, omdat je niet altijd in het blikveld van een ander zit. Aan de andere kant hoor ik zeggen: "Ben ik mijns broeders hoeder?"
Onverschilligheid en anonimiteit kunnen ook zorgen voor uiteenvallen van de maatschappij. Op kleinschalig niveau zorgt het ervoor dat mensen afhaken, uitvallen en in het niets oplossen.
Soms vraag ik me af: is het alleen van belang dat we met die mensen kletsen waar we ons prettig bij voelen? Of geven we ook mensen een plaats die anders zijn dan wij en/of niet altijd tactvol met ons omgaan?
Dat waren zo wat gedachten en overwegingen n.a.v. een paar jaar kletsen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ELLY361
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 15:32
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | geef je ze wel voldoende water? | neeh we geven ze koffie zijn tenslotte planten in een koffiesjop toch
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 16:05
|
|
|
sja geld lenen. hmmmm kleine bedragen bv een tientje totaal geen probleem maar sja grote bedragen? hmmmm Slechte ervaring en ook goede.... laat ik met het slechte beginnen ik wilde met een groepje vrienden van me tijdens carnaval er tussen uit samen met de ker nu was er een jonge man die zei oke ik doe dit jaar het regelen dus geef aan mij het geld wat je kwijt zou zijn voor het huisje (per man een gulden of 100) we waren met zen 6e... Komen we op dat park heeft die knul niets betaald oke dacht ik heb het geld en wil die vakantie dus ik regelde met hem goh joh ik schiet voor maar betaal me het terug...na veel touw trekkenen ruzie kreeg ik het geld terug na 2 jaar, maar nu komt het staartje die jongen was euhm gok verslaafd... had dus dat geld wat we bij elkaar lapte vergokt....grrrrrr.... Nu de goede ervaring ander geval en ander persoon zit zo: Een andere vriend van me woonde toendertijd op kamer in Venlo ivm zijn studie,nu kreeg hij plots een deurwaarder op de stoep je moet binnen een week 1200 gulden betalen anders sta je op straat... hij dacht hoe kan dit nu? Wat bleek zijn ouders hadden een verzekring afgesloten maar nooit betaald.... jottum... maar wat nu? Ik heb het hem voor geschoten en binnen een jaar kreeg ik het terug.....Maar albij al geld lenen en dan zeker grote sommen geld? hmmmm niet snel of ik moet iemand door en door kennen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 16:07
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Rel....kijk je wel uit vandaag op de weg? | ben je net te laat mee ben alweer thuis...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 16:11
|
|
|
maar euhm sja joure grrrrr dichte mist gladde weg en auto die stilstaat voor me neus.......grrrrrrrrrauto deeed piep teminste de banden en toen beetje boem bumper kapot gelukkig...verder ik heel zijn alhoewel? lees nu terug en zie tot mijn grote schrik... ik schrijf als alochtoon....of was ik dat al?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 16:13
|
|
|
euhm wat ik mis op forum en chat is een asbak....aangezien ik een roker ben kan het wel handig zijn dacht ik zo anders zoveel as op de vloer....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 16:19
|
|
|
Lieve broeders en zusters in Christus,
Ieder koningskind is welkom hier welke verleden je ook hebt. Jezus Christus zoekt juist de zwakkeren op.
Dit is een hoekje voor serrieuse onderwerpen.
Je mag hier een getuigenis, een lied of tekst, plaatsen
Een zuster in Christus,
2 Tim. 3:14 t/m 4:5. Psalm 119: 105 Psalm 121
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op zaterdag 9 januari 2010, 13:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 16:40
|
|
|
RELLOK036 schreef: | euhm wat ik mis op forum en chat is een asbak....aangezien ik een roker ben kan het wel handig zijn dacht ik zo anders zoveel as op de vloer.... |
Haha die rell
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 17:21
|
|
|
JENNY524 schreef: | Met een boer gaan zou toch echt een ramp wezen voor mij. Ik hoe niet alleen niet zo van dieren.. ik ben er met regelmaat bang voor. Alhoewel.. als postbode beginnen honden af en toe toch grappig te worden, vooral als de deur dichtzit.
Bah.. dieren. Moet ik straks nog binnensmonds gaan praten.. ook lekker vrouwelijk. |
Je laatste zin zou, bij mensen met een boerenachtergrond, over kunnen komen als een belediging.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 17:21
|
|
|
Soms vraag ik me af of je werkelijk meent zoals je het opschrijft. Wat me gewoon tegen de borst stuit is het woord dialoog. Dat betekent dat je even veel waarde aan Gods waarheden schenkt als aan die van de satan. De voorbeelden uit de Koran laten zien, hoe vervormd ze Gods Woord hebben. En dat gaat veel verder dan alleen een ander godsbeeld. We leven in een tijd waarin veel mensen worstelen met de vraag, hoe kijk je naar andere godsdiensten. En er zijn zelfs kerken die lesgeven in yoga, TM en andere occulte zaken. Zelf heb je in de chatbox een discussie gevoerd waarin jij vond dat handoplegging door reiki hetzelfde is als genezing door een evangelist.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
APPELTJE402
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 17:35
|
|
|
Ik denk dat het aan meerdere factoren ligt of ik geld uitleen of niet. Een vriendin van me komt vaak geld te kort. Ik ben gestopt met haar portemonnee aanvullen, doe ik dat niet dan los ik telkens weer haar problemen op en leert zij nooit met geld omgaan. Ik heb het trouwens wel altijd terug gekregen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
APPELTJE402
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 17:49
|
|
|
Ik val Mary bij, lees het boekje zegen of vloek van derek prince als je hier echt in geïnteresseerd bent. Ik kan zeggen hoe ik er over denk maar dan kan je beter gewoon het boekje lezen, daar staat het veel beter in en in tegenstelling tot chat vind ik het wel goed onderbouwd maar dat kan je zelf bepalen als jet het boekje leest
Ik denk dat welke vloek dan ook, door wie dan ook uitgesproken, er niet hoort te zijn omdat God niet wil dat er een vloek op 1 van zijn kinderen rust. Vloeken zijn ernstig en gaan van generatie op generatie door tenzij ze verbroken worden.
Laatst aangepast door
|
APPELTJE402
|
op vrijdag 8 januari 2010, 17:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 17:54
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Je laatste zin zou, bij mensen met een boerenachtergrond, over kunnen komen als een belediging. |
Daarom had ik om uitleg gevraagd Marjan, Ik heb nog geen antwoord gekregen op mn vraag, komt miscchien nog wel.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|