ChristianMatch

Forum

christenen en moslims
Ga naar pagina Vorige 1 ... 99 100 101 102 103 104 105 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 18:34

PIETER649 schreef:
van mij mag ter n slotje op.
het enige hier is een herhaling van zetten door de schakers, voegt al paginaas lang niets nieuws toe.

Het slotwoord op alle gebeden is AMEN.
Alle gebeden en deze discussie zijn nu gesloten! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Het AMEN is gesproken! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op donderdag 7 januari 2010, 18:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 18:36

dat komt wel goed, henk; carien is al een actie begonnen; haar broer is deze week in de aanbieding........ Clown smiley

ik bied tien euro, carien.......(geintjuuuu)
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 18:36

HENK710 schreef:
Het slotwoord op alle gebeden is AMEN.
Alle gebeden en deze discussie zijn nu gesloten! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Het AMEN is gesproken! Knipoog smiley

beter het AMEN dan het Mene Tekel .......
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 18:37

PIETER649 schreef:
beter het AMEN dan het Mene Tekel .......

Dat was al gebeurd die weging Pieter....
Daarom het AMEN! Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 18:37

HANNAH810 schreef:
dat komt wel goed, henk; carien is al een actie begonnen; haar broer is deze week in de aanbieding........ Clown smiley

das bij elkaar al 2 tientjes dus Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 18:38

HENK710 schreef:
Reden van verwijdering is simpelweg een verzoek van Anita geweest, aldus de redactie. Nu hopen dat er toch een stuk van dat geanimeerde gesprek wel weer terug kan komen...

Beetje vreemd hoor. Twijfelende smiley Als je zo'n topic opent, kun je toch verwachten dat het diverse - niet allemaal serieuze - reacties oproept. Smiley die vol vragen zit Maar kennelijk was het topic heel erg serieus bedoeld. Zo vervelend - en op de persoon gericht - waren die reacties toch niet? Smiley die vol vragen zit Bezint eer begint! Als je een topic opent kun je die niet zomaar laten verwijderen, omdat mensen anders reageren dan je verwacht. Het wordt een ander verhaal, als de opmerkingen bewust kwetsend zijn. Was volgens mij niet aan de orde of ik moet een aantal reacties gemist hebben. Maar prima, om het topic op deze manier voort te zetten! Lachende smiley

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op donderdag 7 januari 2010, 18:39
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 18:42

HENK710 schreef:
Dat was al gebeurd die weging Pieter....
Daarom het AMEN! Coole smiley met zonnebril

blij dat jij gestopt ben met dat gevecht tegen windmolens... nou die andere Don en Dona Quichotte nog
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 18:43

PIETER649 schreef:
blij dat jij gestopt ben met dat gevecht tegen windmolens... nou die andere Don en Dona Quichotte nog
Knipoog smiley

Ach er blijft wel een windje waaien Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 18:45

Zou jij aan een kennis/ vriend geld lenen als die daarom vroeg, of uit jezelf aanbieden als je zag dat het nodig was?

Ik ben er zelf nooit erg moeilijk mee geweest, maar heb wel ervaren dat het soms dubbelle pech is... geld pleite, vrienden weg Verraste, verbaasde smiley

Hoe zien jullie dat? Ervaring mee?
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 18:45

HANNAH810 schreef:

Haha... die Hannah....kijk maar uit... ik doe je zo geluk...en dan zit jij je leven lang in de koeienstal. Denk dat ik dan een goede rede heb om eruit te stappen...ja uit de boerderij uiteraard. Clown smiley
Wie bied er meer dan twee tientjes? Huilende smiley, smiley in tranen

Laatst aangepast door
CARIEN982
op donderdag 7 januari 2010, 18:47
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 18:48

BERT168 schreef:
hee marijan,

zocht je een boer dan misschien? Clown smiley

Dat kan ik een boer echt niet aandoen. Volgens mij ben ik totaal ongeschikt, om boerin te zijn. Ik hou om te beginnen al niet van vroeg opstaan. Verder heb ik niet veel met dieren, een hond of een kat in huis is al niks voor mij. 't Lijkt me wel leuk om te wonen op een boerderij, maar dan het liefst zonder dieren. Knipoog smiley Lachende smiley

Ik heb dit topic dus niet geopend, omdat ik een boer zoek. Ik was op zoek naar een topic, maar begrijp inmiddels dat die verwijderd is.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 19:08

PIETER649 schreef:
Zou jij aan een kennis/ vriend geld lenen als die daarom vroeg, of uit jezelf aanbieden als je zag dat het nodig was?

Ik ben er zelf nooit erg moeilijk mee geweest, maar heb wel ervaren dat het soms dubbelle pech is... geld pleite, vrienden weg Verraste, verbaasde smiley

Hoe zien jullie dat? Ervaring mee?

Het gebeurt idd vaak dat je je geld en je vrienden nooit meer terug ziet Twijfelende smiley
Ben er daarom zelf niet al te happig mee, en erg kieskeurig in wie ik financiele steun bied. Niet in de laatste plaats omdat ik het zelf ook niet breed heb.
Maar wanneer een goede vriend echt in financiële nood verkeert en ik ben in de gelegenheid om te helpen, dan probeer ik in eerste instantie in praktische zin te helpen door bijvoorbeeld de boodschappen te betalen, of die rekening die niet betaald kan worden te betalen. Op die manier weet ik namelijk wel zeker dat mijn geld besteed word voor hetgeen ik het gegeven heb...en wanneer het echt nodig is iemand geld te geven, dan toch maar zonder dit terug te vragen. Iemand zonder geld kan tenslotte moeilijk een lening terug betalen.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 19:22

SOLAFIDE630 schreef:
Voel jij je wel goed Tess. Dit kun je zo niet laten staan, want dit is je reinste ketterse kolder.

Zo zie je maar wat er van komt, als je van Jezus Christus afwijkt. Je komt van kwaad tot erger.

Dan ist maar goed dat ketters tegenwoordig niet meer op de brandstapel gegooid worden! Ik leef in de wetenschap dat ik niet mag oordelen opdat ik geoordeeld zal worden, en toch schijn ik volgens jou het spoor helemaal bijster te zijn!! Maar helaas Sola, ik ben erg eigenwijs en leef liever in de veronderstelling dat iedereen aanspraak mag maken op die belofte van God, zoals jij al zei, zelfs de Islamieten! Want het enige dat een ieder hoeft te doen is Jezus erkennen als verlosser om bij die ene God te kunnen komen!!
Een weg die ik al een aantal jaren bewandel, en ik vind het dan ook erg goed van je dat je aan de andere kant van dat schermpje kunt zien dat ik afgeweken ben van die weg!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het afgelopen jaar zeker op een andere manier deze weg ben gaan bewandelen; een jaar geleden namelijk zou ik me nu enorm gekwetst en onwaardig gevoeld hebben, maar ik heb inmiddels geleerd om boven dit soort opmerkingen te staan! Ik weet dat ik de juiste weg bewandel!!
Verder voel ik totaal niet de behoefte om mijn geloofsbelevenis tegenover jou te verantwoorden, en ben dan ook klaar met deze discussie!

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op donderdag 7 januari 2010, 19:23
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 19:39

TESSYBEAR731 schreef:
Dan ist maar goed dat ketters tegenwoordig niet meer op de brandstapel gegooid worden! Ik leef in de wetenschap dat ik niet mag oordelen opdat ik geoordeeld zal worden, en toch schijn ik volgens jou het spoor helemaal bijster te zijn!! Maar helaas Sola, ik ben erg eigenwijs en leef liever in de veronderstelling dat iedereen aanspraak mag maken op die belofte van God, zoals jij al zei, zelfs de Islamieten! Want het enige dat een ieder hoeft te doen is Jezus erkennen als verlosser om bij die ene God te kunnen komen!!
Een weg die ik al een aantal jaren bewandel, en ik vind het dan ook erg goed van je dat je aan de andere kant van dat schermpje kunt zien dat ik afgeweken ben van die weg!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het afgelopen jaar zeker op een andere manier deze weg ben gaan bewandelen; een jaar geleden namelijk zou ik me nu enorm gekwetst en onwaardig gevoeld hebben, maar ik heb inmiddels geleerd om boven dit soort opmerkingen te staan! Ik weet dat ik de juiste weg bewandel!!
Verder voel ik totaal niet de behoefte om mijn geloofsbelevenis tegenover jou te verantwoorden, en ben dan ook klaar met deze discussie!

Wat een geschreeuw......probeer eens een punt ipv al die uitroeptekens.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 19:48

CARIEN982 schreef:
Marijan.....zocht jij een boer? Clown smiley

Die buurman wordt niks, veels te oud.... maar ik heb nog een leuke broer. Lachende smiley en die is ook boer haha.

Dan krijg ik natuurlijk wel een superleuke schoonzus! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 19:52

ANNETTE792 schreef:
Wat een geschreeuw......probeer eens een punt ipv al die uitroeptekens.

Mijn idee. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 19:53

Zou er niet zomaar moeilijk over doen wat geld betreft. Als ik het heb, dan prima. Al zal ook wel meespelen hoe de verhouding met betrokkene is. En ja, je komt het dan wel eens tegen dat mensen je daarna laten zakken op een of andere manier, of als jij iets nodig hebt er niet zijn. Maar zal toch altijd bereid zijn in beginsel...geld zegt me toch weinig Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 19:59

MARIJAN072 schreef:
Dan krijg ik natuurlijk wel een superleuke schoonzus! Lachende smiley

wel euro's bieden, he marijan, anders gaat ie naar de hoogste bieder...
ik ben per ongeluk al over mn budget gegaan, hahaha Clown smiley
(laat het hem maar niet horen, carien, t lijkt wel paardenmarkt, Smiley met dichtgeplakte mond )
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 20:10

[quote=THOMAS968]Na het eten een Dokkumer kofje. Men neme beerenburger, niet te weinig uiteraard en giete die in een Irishcoffee glas. Beetje basterdsuiker er door roeren tot het oplost. Sterke koffie zetten en slagroom met niet te veel suiker dik opkloppen, liefst flink wat. Koffie bij de beerenburger schenken even tot stilstand laten komen en een lepel warm maken in de koffie. Met een andere lepel slagroom opscheppen en over de bolle kant van de verwarmde lepel laten glijden op de koffie. Niet te weinig slagroom, dat Sonjagedoe is niks. Hete koffie onder de slagroom wegdrinken.
Schijt aan de hartstichting hebben en nog even de slagroom van de bodem eten.

Als beerenburger bij voorkeur van de Weduwse Joustra in de 35 procentsuitvoering. Het is dan eigenlijk Snitser kofje.
Het is er in Friesland weer voor en met dank aan de Irish. Elke dag nemen tot de Elfstedentocht komt.....('Kwijlende smiley')

hmm, 35% maar?? Boze smiley

Laatst aangepast door
HANNAH810
op donderdag 7 januari 2010, 20:11
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 20:13

verwijderd door mijzelf.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 8 januari 2010, 21:41
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 20:15

MARISKA601 schreef:
ik ken het lenen.. en je ziet het nooit meer terug.
daarom leen ik nooit meer iets uit, geen geld en geen boeken.
zelfs mijn fiets niet.
heb zelfs een keer een jeugdbijbel uitgeleend.. ook nooit meer terug gezien.

Hopelijk heeft iemand veel plezier aan de Bijbel gehad! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 20:23

TESSYBEAR731 schreef:

Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Wat je geloofsbelevenis aangaat, hoef je helemaal niets mij te verantwoorden....alleen blijf a.u.b. wel van Mijn God af en van de WAARHEID, want dan ben ik zo vrij om daar tegenin te gaan en niemand, die mij daarvan kan weerhouden.....
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 20:31

MARIJAN072 schreef:
Hopelijk heeft iemand veel plezier aan de Bijbel gehad! Knipoog smiley

Geldt ook voor CD's/andere boeken. Heb er wel eens wat uitgeleend. Maar dat ga ik niet allemaal onthouden...dus als het dan niet terugkomt, bedenk ik me dat eventueel jaren later pas. Dan ga ik er maar van uit dat de ander er veel plezier aan heeft!

Laatst aangepast door
HENK710
op donderdag 7 januari 2010, 20:31
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 20:36

Tja was zal ik zeggen...
Ik ben niet te beroerd om iemand geld te lenen,
Als ik het missen kan zal ik er zeker niet moeilijk overdoen.
Helaas is het idd maar al te waar dat je het vaak niet weer terug ziet,
En dat geld idd ook vaak voor andere zaken, zoals boeken cd's dvd's noem maar op...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 20:36

Hoewel ik merk dat veel mensen genoeg hebben van deze discussie, is het toch een belangrijke vraag. Kunnen we in dialoog gaan met godsdiensten, zonder dat dat ten koste gaat van ons eigen geloof?

"2Kor6" schreef:
Loop niet in een en hetzelfde span met ongelovigen. Wat is de verwantschap tussen gerechtigheid en wetteloosheid? Wat heeft licht met duisternis te maken?

15 Waarin lijken Christus en Beliar op elkaar? Wat hebben een gelovige en een ongelovige gemeen?
16 Wat heeft de tempel van God met afgoden te maken? Wijzelf zijn de tempel van de levende God, zoals God heeft gezegd: ‘Ik zal bij hen wonen en in hun midden verkeren, ik zal hun God zijn en zij mijn volk.
17 Daarom zegt de Heer: Ga weg bij de ongelovigen, zonder je van hen af en raak niets aan dat onrein is.

Hoezo dialoog met moslims, ik denk dat dit gedeelte heel duidelijk is over hoe we met ongelovigen om moeten gaan. Moeten we ze mijden, natuurlijk niet. We moeten niet met ze in dialoog gaan. Wie met pek omgaat raakt ermee besmet.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 21:03

PIETER649 schreef:
Liebe Annette... bitte nicht Inka hier zuhause... Geschokte, onthutste smiley
Haij ist eine Hollander, so hij moet lekker im Holland bleiben, unser nachtbarschaft zijn toch veel aardieger Leute?
Gemeinsam Bier sauf.. eh trinken ohne blöde Hollander... Coole smiley met zonnebril

haha ... aardieger ? je moet toch eens een opfriscursus Duits doen Pieter ... straks kun je je eigen volk niet meer verstaan Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 21:08

INKA401 schreef:
na een hééérlijke aviko schotel, sávonds de bouwlamp op het ijs gezet en heerlijk geschaatst ... toen mijn dochter met warme chocolade melk en gluewijn aan kwam kon de avond niet meer stuk

Waaauw ... volgens mij heb je geluk Inka dat je in zo'n gehucht woont ... zou ik dat bij ons ook kunnen ... een bouwlamp op de vijver ? haha ... denk dat de politie je gelijk op de hielen zit (al die bewoners die van de verlichting mogen meegenieten) ... Lachende smiley
Sorry, was ff offtopic Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
HAAS141

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 21:16

DE STEEG - De gemeente Rheden zit met een tekort aan strooizout. In heel Nederland is er een tekort en dat merkt ook de gemeente. Daarom wordt er in eerste instantie alleen op de hoofdwegen en de busroutes gestrooid.

Als er nog zout over is wordt er ook op de wijkontsluitingswegen gestrooid. Daarna wordt bekeken of er voldoende zout is voor de overige wegen. Komend weekeinde wordt er opnieuw sneeuw in deze regio verwacht.

hoef ik nu morgen niet te werken Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 21:18

HAAS141 schreef:
DE STEEG - De gemeente Rheden zit met een tekort aan strooizout. In heel Nederland is er een tekort en dat merkt ook de gemeente. Daarom wordt er in eerste instantie alleen op de hoofdwegen en de busroutes gestrooid.

Als er nog zout over is wordt er ook op de wijkontsluitingswegen gestrooid. Daarna wordt bekeken of er voldoende zout is voor de overige wegen. Komend weekeinde wordt er opnieuw sneeuw in deze regio verwacht.

hoef ik nu morgen niet te werken Coole smiley met zonnebril

Van mij hoeft dat niet hoor Clown smiley
Al blijft het bizar dat er bij ons zat zout is maar dat prettig word afgevoerd naar het buitenland Gefrustreerde smiley en hier vervolgens niet meer gestrooit word Woedende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SAMENZIJN153

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 21:25

HENK710 schreef:
Doet ze volgens mij ook Knipoog smiley ... zelfs U Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

De Heer Jezus christus,de timmerman benaming klopt niet.
Jezus was zoon van Josef de timmerman. Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 99 100 101 102 103 104 105 ... 6194 Volgende
Pagina 102 van 6194