Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 22:40
|
|
|
MARIO216 schreef: | Wie o Wie gaat voor de bonus |
Ikke niet... Geef mij maar een paar frisse Kozakken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 22:41
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Jij mag em hebben |
wat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 22:41
|
|
|
Weer te laat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 22:42
|
|
|
Doei Leanne!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 22:44
|
|
|
leanne mist de bonus om met de pinguins te zwemmen op de zuidpool a.s weekend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 01:21
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Doei Leanne!! |
Doei Zinga!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 16:43
|
|
|
MARISKA601 schreef: | leanne mist de bonus om met de pinguins te zwemmen op de zuidpool a.s weekend. |
halen we die pinguings toch ff hierheen
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op dinsdag 6 juli 2010, 16:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 22:59
|
|
|
Tjonge, wil ik een keertje vroeg gaan slapen, rijd iedereen hier toeterend door de straat omdat èen of andere club gewonnen heeft , en dan die stomme vuvuzela`s of zo.......waar is de uitknop????
Maar wel klasse trouwens hoor.....3-2 nu gewoon wereldkampioen worden. Is wel tijd na iets van 32 jaar of zo???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 23:03
|
|
|
CARIN303 schreef: | Tjonge, wil ik een keertje vroeg gaan slapen, rijd iedereen hier toeterend door de straat omdat èen of andere club gewonnen heeft , en dan die stomme vuvuzela`s of zo.......waar is de uitknop????
Maar wel klasse trouwens hoor.....3-2 nu gewoon wereldkampioen worden. Is wel tijd na iets van 32 jaar of zo???
|
Nou vertel mij wat...zelfs het vuurwerk is spontaan weer uit de kast getrokken zoonlief heeft inmiddels bedeesd plaats genomen op de bank..."mamah...is het nu alweer oud en nieuw?"
Maar goed, je moet het ruim zien...hierna kunnen we weer 32 jaar lang met een gerust hart vroeg gaan slapen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 23:10
|
|
|
Het is inmiddels weer rustig hier...
Bij deze dus:
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 23:10
|
|
|
CARIN303 schreef: | Tjonge, wil ik een keertje vroeg gaan slapen, rijd iedereen hier toeterend door de straat omdat èen of andere club gewonnen heeft , en dan die stomme vuvuzela`s of zo.......waar is de uitknop????
|
Volgens mij is Nederland nog nooit WK geweest, wel EK in 1988 ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 01:21
|
|
|
ik ben een trotse mama zoonlief heeft zijn 2e band voor judo gehaald en hij doet het pas 6 weken.
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op woensdag 7 juli 2010, 01:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 19:18
|
|
|
MARISKA601 schreef: | leanne mist de bonus om met de pinguins te zwemmen op de zuidpool a.s weekend. |
Geldt de bonus ook voor het aantal bezoekers?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 09:15
|
|
|
Het word vandaag weer een stralende zonnige dag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 11:19
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Het word vandaag weer een stralende zonnige dag. |
kan ook niet anders he als me meisie jarig is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 11:20
|
|
|
Effe heel iets anders, maar ik weet niet waar ik de vraag plaatsen moet. Ik ben op zoek naar een mooi gedicht of een uitdrukking over HOOP. Ik wil voor de startdag van de kerk in september een collage maken., en een gedicht daarin verwerken. Het thema van de PKN is dit jaar Vol van Hoop. Normaal gesproken zoek ik alles af wat los en vast zit, maar ik lees hier vaak zulke mooie gedichten, daarom mijn vraag: heeft er iemand iets voor mij? Liefs, Grace015
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 19:25
|
|
|
Jonathan, hoe is het met je oog?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 20:13
|
|
|
GRACE015 schreef: | Effe heel iets anders, maar ik weet niet waar ik de vraag plaatsen moet. Ik ben op zoek naar een mooi gedicht of een uitdrukking over HOOP. Ik wil voor de startdag van de kerk in september een collage maken., en een gedicht daarin verwerken. Het thema van de PKN is dit jaar Vol van Hoop. Normaal gesproken zoek ik alles af wat los en vast zit, maar ik lees hier vaak zulke mooie gedichten, daarom mijn vraag: heeft er iemand iets voor mij? Liefs, Grace015 |
Euhhh, geen gedicht, maar een verkorte bijbelstudie. Weet niet meer waar ik em vandaan heb; mss heb je er wat aan.
GrZing!
Eeuwige hoop In iedere taal is hoop één van de mooiste woorden. Hoop in het hart brengt geduld en kracht om moeiten en problemen te verdragen en om te kunnen gaan met de druk die het leven soms geeft. Hoop voert ons niet om de problemen heen, maar geeft ons de kracht om er doorheen te gaan. Het tegengestelde van hoop is hopeloosheid. Hopeloosheid ondermijnt onze initiatieven en zelfs onze wil om te leven. Het is tragisch om te moeten leven zonder hoop, maar het is nog veel tragischer om zonder hoop de dood in te gaan. Gelukkig is dat niet het lot van de persoon die zich heeft toegewijd aan Jezus!
Spreuken 14:32 Een goddeloze gaat door zijn slechtheid ten onder: Een rechtvaardige vindt als hij sterft een schuilplaats.
In Efeze 2:12 spreekt Paulus over het leven zonder Christus, zonder hoop, zonder God in de wereld. Er is niet alleen in dit leven een verschil tussen deze twee groepen mensen, maar ook in de dood. De ene groep mensen is door het geloof één geworden met Christus, terwijl anderen in de geestelijke wereld geen eenheid met Christus hebben. Het is een geweldige waarheid dat voor wie Jezus heeft aangenomen, de dood eigenlijk slechts een overstap is. Soms lijkt het alsof sommige christenen zich hiervan maar nauwelijks bewust zijn.
We hebben nu gezien hoe belangrijk en kostbaar hoop is voor een mens. Maar nog belangrijker dan hoop, is volharden in die hoop. Hoop die volhardt, is zeldzaam in deze wereld. Ze is echter ook heel kostbaar, en daarom kijken we nu naar twee beelden van hoop in het Nieuwe Testament in wel in Hebreeën 6. Het eerste beeld schetst de hoop als een toevluchtsoord. (Hebreeën 6: 16:18 ~.......~)
De schrijver van de Hebreeënbrief verzekert ons dat ons vertrouwen op God gebaseerd is op twee onwankelbare, onveranderlijke dingen, namelijk Gods woord en Gods eed. Eigenlijk was het niet nodig dat God ons nog meer gaf dan zijn Woord, maar Hij wilde volledig garanderen dat wij volle zekerheid zouden hebben, en daarom gaf Hij ons zijn woord en bekrachtigde dat vervolgens met een eed. Daardoor mogen wij absoluut zeker weten dat God ons niet de zegen zal onthouden die Hij voor ons bestemd heeft. Wat er in dit leven ook op ons afkomt, we mogen zonder twijfel vertrouwen op Gods plan met ons leven. Geen storm, geen situatie, geen macht of kracht, kan ons de zegen ontnemen die God voor ons in het verschiet heeft.
De NBG-vertaling zegt in Hebreeën 6:18: “...opdat wij, die (tot Hem de) toevlucht genomen hebben, een krachtige aansporing zouden hebben om de hoop te grijpen, die voor ons ligt. Het beeld dat hier wordt geschetst is afkomstig uit het Oude Testament. Als iemand in het Oude Testament werd opgejaagd door een bloedwreker die hem wilde doden, dan was er maar één plaats waar hij heen kon vluchten voor veiligheid: het altaar van God. Als iemand vluchtte naar het altaar van God en de horens van het altaar vastgreep, dan mocht niemand hem daar vandaan slepen, totdat hij verzekerd was van een eerlijk proces. We vinden een duidelijke beschrijving van dit principe in het verhaal van Joab, in 1 Koningen 2:28.
De schrijver van de Hebreeënbrief gebruikt dit beeld van het vluchten naar het altaar van God en het vastgrijpen van de horens van het altaar. Hij zegt: “Die vluchtplaats, dat altaar, is onze hoop op Gods onveranderlijke woord en zijn eed.” Als we deze horens vastgrijpen, dan kan niets ons daar vandaan trekken. We kunnen worden opgejaagd door schuldgevoel, onzekerheid, angst voor de toekomst, angst voor ziekte, enzovoorts, maar als we ons vastgrijpen aan Gods altaar van hoop, dan vinden we daarin een toevluchtsoord van gegarandeerde en blijvende veiligheid.
In Hebreeën 6:19 en 20 vinden we een tweede beeld van hoop, onmiddellijk na het vorige. Hoop is niet alleen een vluchtplaats in moeilijke tijden, maar ze is ook een anker voor onze ziel. Als we deze tekst analytisch bekijken dan kunnen we als volgt redeneren: “Goed, hoop is dus een anker. Dat roept het beeld op van een boot die met een anker wordt vastgelegd. Waarom heeft een boot een anker nodig? Omdat een boot ronddobbert in water, een onstabiel, onzeker en veranderlijk element zonder vastigheid. Water kun je niet vastpakken, en als je ernaar grijpt met je handen, glipt het tussen je vingers door. In water is geen veiligheid of zekerheid te vinden. Om toch veiligheid te bereiken, moet een boot zijn anker laten zakken dóór het onstabiele element van water heen, totdat het anker een stabieler element bereikt: de rots, of de bodem van de zee, of het vasteland. We kunnen ons leven bekijken net zoals die boot. We bevinden ons op zee, in een wereld of situatie die volkomen onstabiel is. Er is niets permanent of blijvend. Er is niets wat we kunnen vastgrijpen om veiligheid te vinden. Daarom moeten wij ons anker van hoop laten zakken door het gebied van het tijdelijke heen, tot in het gebied van de eeuwigheid. Alleen in de eeuwige, onveranderlijke wereld van God - zijn tegenwoordigheid, zijn Woord, de persoon en het werk van Jezus Christus - is blijvende veiligheid. Laten we opnieuw, heel bewust ons anker vastleggen in de persoon en het werk van de Heer Jezus Christus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 23:35
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Euhhh, geen gedicht, maar een verkorte bijbelstudie. Weet niet meer waar ik em vandaan heb; mss heb je er wat aan.
GrZing!
Eeuwige hoop In iedere taal is hoop één van de mooiste woorden. Hoop in het hart brengt geduld en kracht om moeiten en problemen te verdragen en om te kunnen gaan met de druk die het leven soms geeft. Hoop voert ons niet om de problemen heen, maar geeft ons de kracht om er doorheen te gaan. Het tegengestelde van hoop is hopeloosheid. Hopeloosheid ondermijnt onze initiatieven en zelfs onze wil om te leven. Het is tragisch om te moeten leven zonder hoop, maar het is nog veel tragischer om zonder hoop de dood in te gaan. Gelukkig is dat niet het lot van de persoon die zich heeft toegewijd aan Jezus!
Spreuken 14:32 Een goddeloze gaat door zijn slechtheid ten onder: Een rechtvaardige vindt als hij sterft een schuilplaats.
In Efeze 2:12 spreekt Paulus over het leven zonder Christus, zonder hoop, zonder God in de wereld. Er is niet alleen in dit leven een verschil tussen deze twee groepen mensen, maar ook in de dood. De ene groep mensen is door het geloof één geworden met Christus, terwijl anderen in de geestelijke wereld geen eenheid met Christus hebben. Het is een geweldige waarheid dat voor wie Jezus heeft aangenomen, de dood eigenlijk slechts een overstap is. Soms lijkt het alsof sommige christenen zich hiervan maar nauwelijks bewust zijn.
We hebben nu gezien hoe belangrijk en kostbaar hoop is voor een mens. Maar nog belangrijker dan hoop, is volharden in die hoop. Hoop die volhardt, is zeldzaam in deze wereld. Ze is echter ook heel kostbaar, en daarom kijken we nu naar twee beelden van hoop in het Nieuwe Testament in wel in Hebreeën 6. Het eerste beeld schetst de hoop als een toevluchtsoord. (Hebreeën 6: 16:18 ~.......~)
De schrijver van de Hebreeënbrief verzekert ons dat ons vertrouwen op God gebaseerd is op twee onwankelbare, onveranderlijke dingen, namelijk Gods woord en Gods eed. Eigenlijk was het niet nodig dat God ons nog meer gaf dan zijn Woord, maar Hij wilde volledig garanderen dat wij volle zekerheid zouden hebben, en daarom gaf Hij ons zijn woord en bekrachtigde dat vervolgens met een eed. Daardoor mogen wij absoluut zeker weten dat God ons niet de zegen zal onthouden die Hij voor ons bestemd heeft. Wat er in dit leven ook op ons afkomt, we mogen zonder twijfel vertrouwen op Gods plan met ons leven. Geen storm, geen situatie, geen macht of kracht, kan ons de zegen ontnemen die God voor ons in het verschiet heeft.
De NBG-vertaling zegt in Hebreeën 6:18: “...opdat wij, die (tot Hem de) toevlucht genomen hebben, een krachtige aansporing zouden hebben om de hoop te grijpen, die voor ons ligt. Het beeld dat hier wordt geschetst is afkomstig uit het Oude Testament. Als iemand in het Oude Testament werd opgejaagd door een bloedwreker die hem wilde doden, dan was er maar één plaats waar hij heen kon vluchten voor veiligheid: het altaar van God. Als iemand vluchtte naar het altaar van God en de horens van het altaar vastgreep, dan mocht niemand hem daar vandaan slepen, totdat hij verzekerd was van een eerlijk proces. We vinden een duidelijke beschrijving van dit principe in het verhaal van Joab, in 1 Koningen 2:28.
De schrijver van de Hebreeënbrief gebruikt dit beeld van het vluchten naar het altaar van God en het vastgrijpen van de horens van het altaar. Hij zegt: “Die vluchtplaats, dat altaar, is onze hoop op Gods onveranderlijke woord en zijn eed.” Als we deze horens vastgrijpen, dan kan niets ons daar vandaan trekken. We kunnen worden opgejaagd door schuldgevoel, onzekerheid, angst voor de toekomst, angst voor ziekte, enzovoorts, maar als we ons vastgrijpen aan Gods altaar van hoop, dan vinden we daarin een toevluchtsoord van gegarandeerde en blijvende veiligheid.
In Hebreeën 6:19 en 20 vinden we een tweede beeld van hoop, onmiddellijk na het vorige. Hoop is niet alleen een vluchtplaats in moeilijke tijden, maar ze is ook een anker voor onze ziel. Als we deze tekst analytisch bekijken dan kunnen we als volgt redeneren: “Goed, hoop is dus een anker. Dat roept het beeld op van een boot die met een anker wordt vastgelegd. Waarom heeft een boot een anker nodig? Omdat een boot ronddobbert in water, een onstabiel, onzeker en veranderlijk element zonder vastigheid. Water kun je niet vastpakken, en als je ernaar grijpt met je handen, glipt het tussen je vingers door. In water is geen veiligheid of zekerheid te vinden. Om toch veiligheid te bereiken, moet een boot zijn anker laten zakken dóór het onstabiele element van water heen, totdat het anker een stabieler element bereikt: de rots, of de bodem van de zee, of het vasteland. We kunnen ons leven bekijken net zoals die boot. We bevinden ons op zee, in een wereld of situatie die volkomen onstabiel is. Er is niets permanent of blijvend. Er is niets wat we kunnen vastgrijpen om veiligheid te vinden. Daarom moeten wij ons anker van hoop laten zakken door het gebied van het tijdelijke heen, tot in het gebied van de eeuwigheid. Alleen in de eeuwige, onveranderlijke wereld van God - zijn tegenwoordigheid, zijn Woord, de persoon en het werk van Jezus Christus - is blijvende veiligheid. Laten we opnieuw, heel bewust ons anker vastleggen in de persoon en het werk van de Heer Jezus Christus. |
Bedankt Zinga, vooral het laatste gedeelte spreekt me heel erg aan. Liefs, Grace
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 23:35
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Euhhh, geen gedicht, maar een verkorte bijbelstudie. Weet niet meer waar ik em vandaan heb; mss heb je er wat aan.
GrZing!
In Hebreeën 6:19 en 20 vinden we een tweede beeld van hoop, onmiddellijk na het vorige. Hoop is niet alleen een vluchtplaats in moeilijke tijden, maar ze is ook een anker voor onze ziel. Als we deze tekst analytisch bekijken dan kunnen we als volgt redeneren: “Goed, hoop is dus een anker. Dat roept het beeld op van een boot die met een anker wordt vastgelegd. Waarom heeft een boot een anker nodig? Omdat een boot ronddobbert in water, een onstabiel, onzeker en veranderlijk element zonder vastigheid. Water kun je niet vastpakken, en als je ernaar grijpt met je handen, glipt het tussen je vingers door. In water is geen veiligheid of zekerheid te vinden. Om toch veiligheid te bereiken, moet een boot zijn anker laten zakken dóór het onstabiele element van water heen, totdat het anker een stabieler element bereikt: de rots, of de bodem van de zee, of het vasteland. We kunnen ons leven bekijken net zoals die boot. We bevinden ons op zee, in een wereld of situatie die volkomen onstabiel is. Er is niets permanent of blijvend. Er is niets wat we kunnen vastgrijpen om veiligheid te vinden. Daarom moeten wij ons anker van hoop laten zakken door het gebied van het tijdelijke heen, tot in het gebied van de eeuwigheid. Alleen in de eeuwige, onveranderlijke wereld van God - zijn tegenwoordigheid, zijn Woord, de persoon en het werk van Jezus Christus - is blijvende veiligheid. Laten we opnieuw, heel bewust ons anker vastleggen in de persoon en het werk van de Heer Jezus Christus. |
Bedankt Zinga, vooral het laatste gedeelte spreekt me heel erg aan. Liefs, Grace
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 08:41
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 10:05
|
|
|
GRACE585 schreef: | |
Van hetzelfde!
Ik moet zeggen, dat ik nog steeds enorm onder de indruk ben van het nieuws over Arjan... En deze nieuwe dag dus misschien wel heel wat meer waardeer dan alle anderen Laten we er een mooie van maken!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op vrijdag 9 juli 2010, 16:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 11:11
|
|
|
Gisteravond weer heerlijk kilometers gewaterskied... Joehoeoe... ik kan het!! Zó gaaf! Nu wil ik weer... maar moet in plaats daarvan aan m'n werkmarathon beginnen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 09:01
|
|
|
ik neem mijn petje af voor de mannen (en vrouw)die mij zo meteen komen helpen op deze warme dag
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op zaterdag 10 juli 2010, 09:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 15:05
|
|
|
Pfff...hebben jullie het ook zo warm?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 17:24
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Pfff...hebben jullie het ook zo warm? |
wordt aan gewerkt
http://www.buienradar.nl
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op zaterdag 10 juli 2010, 17:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 17:43
|
|
|
ik hoorde het...jakkes...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 18:15
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | ik hoorde het...jakkes... |
Nog snel ff boodschappen doen!
Overigens is het in het Westen een stuk minder warm; k smolt bijna toen ik hier weer uit de trein stapte...
GrZing
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 18:17
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | ik hoorde het...jakkes... |
Heeeeeerrrrrrlijk......mooooooi....gaaaaf
hoop dat t wel tot 22uur duurt voordat het gaat onweren.
ik ga zo lekker vissen. eergister nog gave zeelt gevangen...toch wel een van de mooiste vissen in nederland. En erg leuk om aan een vaste hengel te vangen. Gave sportvis.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 18:20
|
|
|
Jaaaaaaaa onweer op komst!
Heerlijk! tis hier binnen echt niet meer te nassen
Hoop alleen wel voor je dat de vissen een beetje snel bijten, Jonathan... volgens Helga arriveren de buien namelijk al rond 20.00
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|