Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 12:03
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Nog effe en cm heeft een eigen geboden boekkie Ehhhh word ik daar blij ven Hum nog maar effe over nadenken |
Ehm......nee, dat is idd erg off-topic
Waar mij blij maakt? Dat het bijna Kerst is!!. En wat een feest dat we Kerst mogen vieren. In alle vrijheid, in vrede, in een warm huis, met een gevuld bord, met alle ruimte om naar de kerk te kunnen, om te weten om Wie Kerst werkelijk draait...... Kijk, dáár wordt je nu blij van!! (En niet van alle Kerst-kitsch en stress er omheen )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 12:09
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Ehm......nee, dat is idd erg off-topic
Waar mij blij maakt? Dat het bijna Kerst is!!. En wat een feest dat we Kerst mogen vieren. In alle vrijheid, in vrede, in een warm huis, met een gevuld bord, met alle ruimte om naar de kerk te kunnen, om te weten om Wie Kerst werkelijk draait...... Kijk, dáár wordt je nu blij van!! (En niet van alle Kerst-kitsch en stress er omheen ) |
Jullie doen aan afgoderij...een boom en warm huis en kilo's eten is erg occult...zoek maar eens in de Bijbel op wat 'vasten' en wat het betekent...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 12:20
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Jullie doen aan afgoderij...een boom en warm huis en kilo's eten is erg occult...zoek maar eens in de Bijbel op wat 'vasten' en wat het betekent... |
Hm...... hier geen boom, geen kilo's eten...... Met occulte afgoderij valt het dus wel mee. Maar de komst van Gods Zoon naar aarde is wel alle reden tot een feest. Al zal Zijn 2e komst nog een véél groter feest zijn!! (idd, met belegen wijnen enzovoorts)... In blijde verwachting van Zijn Komst nu al reden voor een feestje. En daarbij worden anderen natuurlijk niet vergeten. Zonder al die Kerstkitsch idd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 13:09
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Hm...... hier geen boom, geen kilo's eten...... Met occulte afgoderij valt het dus wel mee. Maar de komst van Gods Zoon naar aarde is wel alle reden tot een feest. Al zal Zijn 2e komst nog een véél groter feest zijn!! (idd, met belegen wijnen enzovoorts)... In blijde verwachting van Zijn Komst nu al reden voor een feestje. En daarbij worden anderen natuurlijk niet vergeten. Zonder al die Kerstkitsch idd. |
Steen geeft juist weer waar het over gaat!!! Ze had het niet over een boom...en kilo"s eten... Een goed gevuld bord is toch al feest??? Moeten we dan vasten met kerst??? Laten we delen in onze overvloed...misschien met een eenzaam of verdrietig mens...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 13:11
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Jullie doen aan afgoderij...een boom en warm huis en kilo's eten is erg occult...zoek maar eens in de Bijbel op wat 'vasten' en wat het betekent... |
Ehh een kerstboom afgoderij? tja ligt eraan voor betekenis je eraan geeft he Voor mij betekent het gezelligheid maar ik sta er dan op een of andere manier ook meer bij stil in wat voor tijd we leven en waar we naar toe leven... Namelijk naar kerst, dat Jezus voor ons op aarde kwam en dat was feest ja, kwamen de wijzen niet met geschenken? zongen de Engelen niet Ere zij God? en zo is het gelukkig nog steeds voor mij... En vasten? om eerlijk te zijn zie ik daar het nut niet van in...Ik leef liever gewoon met mate... vind het namelijk een beetje hypocriet om het ene moment te vasten en me vervolgens vol te (v)reten zoals bv met ramadan (oke ander geloof ik weet het) Enne Nee Frank dit is geen aanval of wat dan ook op jou he! Gewoon mijn gedachten en gevoel..
Erika die blij en dankbaar is vanavond weer het woord van God te mogen uitdragen in een kerstconcert
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 13:38
|
|
|
Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat hij of zij een kerstboom aanbad. moeten we nu ook alles uit de vensterbank halen en geen bloemetje of wat dan ook in huis? Kale boel wordt het dan.
Waar ik me soms wel aan stoor is het overdreven (zeg maar zwaar overdreven) verlichten van je woning vol met kerstmannen in sleetjes en meer van dat soort fratsen. Zou men dat wat mate doen is het een stuk gezelliger. Ik denk weleens men zoekt het licht, maar niet het Licht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 13:44
|
|
|
Jezus zei het al kunnen de bruilofstkinderen vasten als de bruidegom in hun midden is. Als het feest is moet je niet gaan vasten tenzij je er een goede reden voor hebt natuurlijk. En natuurlijk heeft ons kerstfeest van oorsprong niets met de geboorte van onze Heer te maken. Maar als ze in elke kroeg stille nacht laten horen kunnen wij als christenen toch niet niets doen. Het is een mooie gewoonte deze grote gebeurtenis te herdenken.
En ja Frank mijn kerstboompje is errug occult. Heb ik nog speciaal naar gevraagd ze hadden ook niet occulte maar die wou ik niet
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op maandag 24 december 2012, 13:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 15:02
|
|
|
Wat mij blij maakt? luisteren naar een mooi lied:
http://www.youtube.com/watch?v=ovXQPM8D8zE
Voor mij is dit mijn kerstlied dit jaar. Los van tradities, discussies, (ver)oordeel ..
Ik wil over Jezus praten, doen zoals hij. Hij was mens zoals ik .. Ik mag van Hem leren en het roer uit handen geven ... Maar dat praten is niet het belangrijkste: in lijn met Joh 3:21: Door te doen zoals Jezus zoek ik het licht op, zodat daardoor zichtbaar wordt dat God werkzaam is in alles wat ik doe! Daarom is Jezus als Licht van de wereld gekomen.
Laatst aangepast door
|
ZOEKER064
|
op maandag 24 december 2012, 15:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 15:35
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Jezus zei het al kunnen de bruilofstkinderen vasten als de bruidegom in hun midden is. Als het feest is moet je niet gaan vasten tenzij je er een goede reden voor hebt natuurlijk. En natuurlijk heeft ons kerstfeest van oorsprong niets met de geboorte van onze Heer te maken. Maar als ze in elke kroeg stille nacht laten horen kunnen wij als christenen toch niet niets doen. Het is een mooie gewoonte deze grote gebeurtenis te herdenken.
En ja Frank mijn kerstboompje is errug occult. Heb ik nog speciaal naar gevraagd ze hadden ook niet occulte maar die wou ik niet |
Mijn kerstboom is zó occult dat ik een alternatieve piek heb gecreëerd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 15:39
|
|
|
Vraag ik me af...wat is een occulte kerstboom en hoe ziet die eruit???
Kan je dat veranderen met een alternatieve piek????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 15:41
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Vraag ik me af...wat is een occulte kerstboom en hoe ziet die eruit???
Kan je dat veranderen met een alternatieve piek???? |
Zeker wel, het is zeer inspirerend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 15:43
|
|
|
JOL252 schreef: | Mijn kerstboom is zó occult dat ik een alternatieve piek heb gecreëerd. |
..een alternative...nee laat maar wooralweer ik pive wodt benader??? Velel geluk er mee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 15:53
|
|
|
JOL252 schreef: | Zeker wel, het is zeer inspirerend. |
Zullen wij...(allemaal) toch maar liever dat woord niet meer gebruiken... Is al genoeg over te doen geweest... Is het niet waard...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 15:54
|
|
|
Tjonge, 't is ook echt niet te stoppen ....
Kan iemand me uitleggen hoe jullie blij worden van occulte kerstbomen en alternatieve pieken? Of hoe jullie blij worden van elkaar vliegen afvangen?
Ik ben even te gast op het forum en zou erg blij worden van meer verlichte gesprekken ;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 15:57
|
|
|
wow, de laatste drie poster op dit topic: samen meer dan 10000 berichten . Ja, dan kan ik me voorstellen dat alles al eens is langsgekomen, dat er maar weinig nieuws meer is te melden.
Waar worden jullie nog blij van op dit forum?
Laatst aangepast door
|
ZOEKER064
|
op maandag 24 december 2012, 15:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 16:00
|
|
|
ZOEKER064 schreef: | wow, de laatste drie poster op dit topic: samen meer dan 10000 berichten . Ja, dan kan ik me voorstellen dat alles al eens is langsgekomen, dat er maar weinig nieuws meer is te melden.
Waar worden jullie nog blij van op dit forum? |
Als je goed leest waren er hier waardevolle bijdragen hoor!!!! Frank raapte zelf dit woord weer op....
Zo belandde we bijvoorbeeld ook bij een senseo apparaat...
Tsja...het kan verkeren....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 16:09
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ook plaatsen waar zeemeerMANNEN zijn??? Liefst geen troebel water... Dat is er al genoeg.. Aas weet ik wel... |
'T is al weer even terug (ik wilde even kijken waar dit alles naar mijn idee off-topic is gegaan) ...
Maar toevallig ben ik de enige echte zeemeerman, en ik heb lang in troebel water rondgezwommen..... en zit nu aan open zee ... Tjonge, ook iets om blij van te worden!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 16:22
|
|
|
ZOEKER064 schreef: | wow, de laatste drie poster op dit topic: samen meer dan 10000 berichten . Ja, dan kan ik me voorstellen dat alles al eens is langsgekomen, dat er maar weinig nieuws meer is te melden.
Waar worden jullie nog blij van op dit forum? |
Mogen het er ook meer dan 1000 zijn Maar zoeker tja als je hier al een paar jaar meeloopt leer je ook mensen kennen he en die reageren dan zo op elkaar met een knipoog.. Er zijn zat serieuse topics hoor...
Maar ik zal zeggen welkom hier en gooi er eens een mooi topic in
Woops lees nu pas dat je SAMEN 10000 egt sorry beetje te snel geantwoord
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op maandag 24 december 2012, 16:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 16:49
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Mogen het er ook meer dan 1000 zijn
Woops lees nu pas dat je SAMEN 10000 egt sorry beetje te snel geantwoord |
Ja, en jij bent in jouw een[d|t]je al aardig opweg.... over de helft!
Met 4 personen al meer dan 15000 berichten. Zijn er ergens spelregels over het gebruik van het forum? Bijvoorbeeld dat de topicstarter het topic ook sluit (of zelfs even samenvat ?)
You may say, I'm a dreamer ;) But I'm not the only one ....
Laatst aangepast door
|
ZOEKER064
|
op maandag 24 december 2012, 16:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 17:02
|
|
|
ZOEKER064 schreef: | Ja, en jij bent in jouw een[d|t]je al aardig opweg.... over de helft!
Met 4 personen al meer dan 15000 berichten. Zijn er ergens spelregels over het gebruik van het forum? Bijvoorbeeld dat de topicstarter het topic ook sluit (of zelfs even samenvat ?)
You may say, I'm a dreamer ;) But I'm not the only one .... |
Gelukkig maar...als we geen dromen hadden... De topicstarter ...of startSter...is soms allang weg... 4 personen???
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op maandag 24 december 2012, 17:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 17:06
|
|
|
ZOEKER064 schreef: | 'T is al weer even terug (ik wilde even kijken waar dit alles naar mijn idee off-topic is gegaan) ...
Maar toevallig ben ik de enige echte zeemeerman, en ik heb lang in troebel water rondgezwommen..... en zit nu aan open zee ... Tjonge, ook iets om blij van te worden!!! |
Om dan maar weer ontopic te geraken ......... ik zou blij worden als jij eens met Zeeland ging daten .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 17:30
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | 4 personen??? |
Ja, nu met de visser erbij, 5 verschillende personen die hebben gereageerd, samen goed voor 20000 berichten. In de politiek hebben ze het over mastodonten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 17:32
|
|
|
VISSER278 schreef: | Om dan maar weer ontopic te geraken ......... ik zou blij worden als jij eens met Zeeland ging daten . |
De vraag is of Zeeland niet erg overstuur raakt van een zeemeerman. Daar zijn al verschillende vrouwen gillend voor weggerend
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 17:37
|
|
|
ZOEKER064 schreef: | De vraag is of Zeeland niet erg overstuur raakt van een zeemeerman. Daar zijn al verschillende vrouwen gillend voor weggerend |
Gefeliciteerd met het feit dat je jezelf zo goed kent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 17:48
|
|
|
VISSER278 schreef: | Gefeliciteerd met het feit dat je jezelf zo goed kent. |
Ach ja ieder nadeel hep zijn voordeel toch???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 18:01
|
|
|
ZOEKER064 schreef: | Ach ja ieder nadeel hep zijn voordeel toch??? |
Volgend mij vliegt Zeeland niet zomaar gillend weg hoor..... Wanneer gaan jullie daten??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 18:10
|
|
|
Gillen??? Zeker niet voor een man....
En de rest... Steen...je bent of-topic!!!!!!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 18:29
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Gillen??? Zeker niet voor een man....
En de rest... Steen...je bent of-topic!!!!!!!!!!!! |
Ho ho, we hebben het wel over een zeemeerman ... Die heb je niet zomaar aan je haak ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 21:06
|
|
|
Genoten van een prachtige Kerstzangavond....!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 21:53
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Gillen??? Zeker niet voor een man....
En de rest... Steen...je bent of-topic!!!!!!!!!!!! |
Nee hoor, als jullie gaan daten, dat is misschien toch wel om blij van te worden?? Weer helemaal on-topic dus!!
|
|
Naar boven |
|
|