Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: maandag 3 juni 2013, 23:08
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | IK BEN NIET BANG!!! |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: maandag 3 juni 2013, 23:11
|
|
|
PETRA373 schreef: | ach Jol, alles wat ik de laatste tijd schrijf, komt vaak verkeerd over of zo iets. ma ja, wat moet ik er nog opzeggen misschien geen inteligent genoegge vraag. ha ha , de ander zijn probleem, mijn probleem ga ik er niet van maken. Toch maakt het het forum schrijven af en toe minder leuk. |
Past niet helemaal in topic KLAAGmuur, maar ik hou van je manier van schrijven Petra! You make me smile GA ZO DOOR!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 juni 2013, 23:16
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Ik blijf overigens van mening dat je geen mens, dus ook geen Orthodoxe Jood, een parasiet mag noemen. Ruim 70 jaar geleden was er eens een Oostenrijker die een hele groep volgelingen ertoe kon aanzetten om juist het Joodse volk als dieren in beestenwagens af te voeren en te vernietigen. Dat nooit, maar dan ook nooit weer!! |
http://nl.wikipedia.org/wiki/Reductio_ad_Hitlerum
En parasieten, waarom komt dat zo negatief over?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Parasieten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 juni 2013, 23:18
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Mee bemoeien?Petra stelt vragen uit interesse,dat is juist een kans om jouw visie hier neer te zetten en ik lees geinteresseerd mee........ook al ben ik nooit in Israel geweest(jij hebt een mening over vrouwen maar bent er toch ook nooit eentje geweest?) |
Haha, hoe weet jij dat ik een mening over vrouwen heb?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 juni 2013, 23:22
|
|
|
KLUS667 schreef: | Ha! Ik ben er een keer geweest, dus ik mag reageren Maar ook al ben je er nooit geweest, dan mag je toch wel je mening geven? Dat is hetzelfde als dat als je geen homo bent, mag je niet reageren op het onderwerp "homohuwelijk". |
Tuurlijk mag dat! Waar heb ik gezegdt dat dat niet mag? Maar je homovergelijking gaat niet op! Ik ben geen Israeli of Jood!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 juni 2013, 23:25
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Lanfy het zou je misschien wat meer sieren als je ietwat rustiger en minder fel zou reageren, mijns inziens. Petra vraagt gewoon iets uit interesse, en als jij er dan toch al63 x bent geweest zou je voldoende kennis in huis hebben om haar en ons de dingen uit te leggen als er vragen gesteld worden, maar jij doet net of jij alle wijsheid in pacht hebt, en neemt dan met al die wijsheid die jij denkt te hebben, ook nog niet eens de moeite om netjes en rustig iets uit te leggen wat iemand je hier vraagt, sorry ik word een beetje moe van jou manier van reageren soms..... |
Sorry! In mijn beleving doe ik niet alsof ik de wijsheid in pacht heb! Ik probeer alleen te verwoordden hoe de gemiddelde Israëliër er over denkt! Nogmaals sorry als dat fel overkomt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 juni 2013, 23:32
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Tsja, verdeeldheid in een land vol verdeeldheden. En ook de politiek houdt zich daarmee bezig, las ik recent. Zo willen ze idd de dienstplichtontheffing opheffen voor de Orthodoxen, las ik, in de krant van een paar dagen geleden. Weer een "zorgenkind" minder voor de overheid, maar extra zorgen voor de Orthodoxe Joden. En daarop zullen er vast nog meer "hervormingen" komen. Hopelijk leidt dit alles niet tot nieuwe rellen daarzo, al kan ik me voorstellen dat dit bepaald niet uitgesloten is, gelet op hun temperament en het heilige vuur waarmee ze staan voor hun standpunten. We gaan het zien! |
Natuurlijk houd de politiek zich daarmee bezig! Politiek, religie en traditie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden! En waarom zouden dat extra zorgen voor de orthodoxe Joden zijn? Omdat ze helijk worden gesteld met hun landgenoten en hun kinderen dus ook in dienst moeten? En serieus, over welke "nieuwe rellen" heb je het? Wat waren de meest recente rellen tussen de Israelisch dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 juni 2013, 23:40
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | De redactie sluit zich hierbij aan. Er worden hier gewoon vragen gesteld en meningen gegeven mbt het onderwerp. Daarover wissel je van gedachten met elkaar. Het gaat er niet om dat één persoon gelijk heeft en de rest niet.
Redactie CM |
Helemaal mee eens! Zal zeker proberen om me aan de regels te houden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 juni 2013, 23:43
|
|
|
Ps, aan allemaal in deze discussie, als iemand een vraag heeft die ik nog niet beantwoord heb, laat dat dan weten! Er staan zoveel reacties dat ik er zeker een paar over het hoofd heb gezien! Mijn excuses daarvoor, maar stel ze opnieuw en ik zal ze zo goed mogelijk proberen te beantwoordden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: donderdag 6 juni 2013, 10:08
|
|
|
LANFY127 schreef: | Sorry! In mijn beleving doe ik niet alsof ik de wijsheid in pacht heb! Ik probeer alleen te verwoordden hoe de gemiddelde Israëliër er over denkt! Nogmaals sorry als dat fel overkomt! |
Is ok
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: donderdag 6 juni 2013, 10:09
|
|
|
Pftttt knop bleef hangen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 6 juni 2013, 13:36
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Pftttt knop bleef hangen |
Is ook ok
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: donderdag 6 juni 2013, 21:52
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Pftttt knop bleef hangen |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 00:01
|
|
|
Pffffft,..... Dus alle vragen zijn hierbij beantwoord? Gelukkig! Haha.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 12:23
|
|
|
LANFY127 schreef: | Pffffft,..... Dus alle vragen zijn hierbij beantwoord? Gelukkig! Haha..... |
Eerlijk gezegd heb ik natuurlijk nog heel wat vragen, gedachten, een mening etc. over de kwestie als geheel en specifieker. Daar is de situatie ook complex genoeg voor. Maar het verloop van dit topic maakt dat ik er hier niet verder op in zal gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 23:06
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Eerlijk gezegd heb ik natuurlijk nog heel wat vragen, gedachten, een mening etc. over de kwestie als geheel en specifieker. Daar is de situatie ook complex genoeg voor. Maar het verloop van dit topic maakt dat ik er hier niet verder op in zal gaan. |
Toch wel jammer! Je mag alles aan me vragen, en nogmaals, ik pretendeer absoluut niet de waarheid in pacht te hebben! Maarcdan begin je toch een nieuw topic of je stuurt me een pb! Even goede vrienden hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IFAN841
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 01:03
|
|
|
PETRA373 schreef: | eh? 21 januari 2017
en het heet niet voor niets een vredes proces....het is een proces van jaren en jaren.... |
Goede vraag. En het enige juiste antwoord is: NEE! Het was namelijk al mis tussen Izak en Ismael. Daar is het begonnen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 22:45
|
|
|
IFAN841 schreef: | Goede vraag. En het enige juiste antwoord is: NEE! Het was namelijk al mis tussen Izak en Ismael. Daar is het begonnen... |
Ik denk dat zolang mensen zo 1230 blijven denken, ik noem maar een jaartal hoor, over hun eigen religie en niet wat realistischer worden, je helaas gelijk gaat krijgen! Jammer, maar zolang de mensheid niets leert van de geschiedenis zal het altijd een puinhoop blijven!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 16:39
|
|
|
JOL252 schreef: | Klaagmuur is daar niet voor niets klagen is niet negatief beginsel
Klagen als je je beklag doet op de juiste plek achterlaten
Dan toekomst in rug naar muur verder, met nieuwe moed lopen
Klaagmuur is niet voor niets nagebleven briefje in de muur stenen
Gedenken zoals Jakob steen als Bethel briefje, teken tussen stenen Hoop! |
Back to the roots.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 12 juni 2013, 16:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 17:09
|
|
|
Zucht zucht ff klagen dat ik nog steeds me prins op witte paard niet heb ... maja mannen hebben keuze genoeg en ik had misschien verkeerde verwachting of geen geduld wie zal het zeggen ....
Laatst aangepast door
|
NATASCHA642
|
op woensdag 12 juni 2013, 17:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 17:57
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | Zucht zucht ff klagen dat ik nog steeds me prins op witte paard niet heb ... maja mannen hebben keuze genoeg en ik had misschien verkeerde verwachting of geen geduld wie zal het zeggen .... |
Ha ha, Ja dat is balen hè . Ik zie hier wel enkele mannen op de site, die stonden er zo`n jaar of 8 a 10 ook al op. Je moet wel geduld hebben hoor. Maar hoop doet leven. En ik denk dat veel mensen er best tegenop zien, al die veranderingen die een relatie met zich meebrengt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 18:29
|
|
|
JANE410 schreef: | Ha ha, Ja dat is balen hè . Ik zie hier wel enkele mannen op de site, die stonden er zo`n jaar of 8 a 10 ook al op. Je moet wel geduld hebben hoor. Maar hoop doet leven. En ik denk dat veel mensen er best tegenop zien, al die veranderingen die een relatie met zich meebrengt |
dank je , komt ook wel goed maar had ff een welbekend dipje en tuurlijk heb ik wel geduld maar soms ga je aan jezelf twijfelen ...
en ja je moet dingen samen doen en dat is een grote verandering maar alleen is ook maar alleen he ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 18:37
|
|
|
Natas en Jane....H E R K E N N I N G!!!!!!!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 18:53
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Natas en Jane....H E R K E N N I N G!!!!!!!!!!!!! |
Yeeeeeeeeeeee, herkenning
Laatst kreeg ik een mailtje waarvan ik dacht mmmmhhh. Hij zei: ik mocht al mijn problemen tegen hem vertellen, hij wilde een luisterend oor voor me zijn???. Ik heb helemaal geen problemen in mijn profiel staan . Kan dit wel schrijven, hij is toch al weer vertrokken
En wat je zegt Nathasja, alleen is maar alleen
Laatst aangepast door
|
JANE410
|
op woensdag 12 juni 2013, 18:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 19:32
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Natas en Jane....H E R K E N N I N G!!!!!!!!!!!!! |
Ik denk dat iedereen er wel iets in herkend want zal vast niet de enige zijn.
Je krijgt tenminste mail, krijg ik niet eens
Ach ja aan zulke mailtjes zit ik ook niet te wachten he...
Mijn tijd komt vanzelf en anders maar niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 22:26
|
|
|
Ben ws te nieuw hier maar snap de laatste reacties niet! Ligt dat aan mij?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 22:31
|
|
|
LANFY127 schreef: | Ben ws te nieuw hier maar snap de laatste reacties niet! Ligt dat aan mij? |
Heel simpel...je mag hier klagen..in allerlei vormen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 22:32
|
|
|
Dan ben ik weg! Heb voor jullie helaas niks te klagen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 22:34