Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 09:44
|
|
|
Degenen die zich verzetten tegen gebruik van therapie om homoseksuelen te veranderen in hetero zijn, in feite, in een poging om homoseksuelen opgesloten in homoseksualiteit te houden. Degenen die zich verzetten tegen een dergelijke therapie niet wilt dat homoseksuelen tot een keuze, een uitweg van homoseksualiteit hebben. Dat is on-Amerikaans, onmenselijk, onverdraagzaam, en gemeen drukkend.
We kunnen de homo's beter helpen door naar ze te luisteren, ipv ze om te turnen naar hetero zijn. Het lijkt erop alsof homo zijn een ziekte is. In mijn ogen is het geen ziekte. Maak je een homo gelukkiger als ie veranderd in een hetero?
Ik blijf ook bij mijn standpunt dat homofilie iets aangeboren is. En ja ook door seksueel misbruik, kan je seksuele voorkeur veranderen.
Dan rijst bij mij nog de vraag, als homofilie onstaat door seksueel misbruik, dan zou iedereen die seksueel misbruikt is homo moeten zijn? Waarom is dan niet iedereen die misbruikt is homo?
Wat heel gewaagd is om te zeggen, is dat het seksueel misbruik alleen plaatsvind door pedofielen. Er zijn pedofielen die vallen op jonge jongens en op jonge meisjes. Sommigen hebben alleen meisjes als slachtoffer. Anderen weer hebben jongens als slachtoffers. En de 3de catgorie heeft beiden als slachtoffer.
En ik blijf zeggen, niet ieder misbruikt kind word later homofiel. En niet ieder kind dat misbruikt is word later pedofiel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 09:46
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ik was inderdaad wat bozig over je interpretatie van mijn woorden maar mijn reactie is toch wat harder aangekomen dan ik wilde, denk ik. Dat gun ik je niet en daar vind ik je ook te aardig voor. Ik had wat minder ijzig kunnen en moeten reageren. Sorry dat je je ontdaan voelde en we handelen het verder maar per mail af.
Thomas. |
Bedankt voor je reactie! 'k Heb je inmiddels gemaild.
Marijan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 13:12
|
|
|
MARISKA601 schreef: |
Ik zie het zo:
De mens is zondig van aard, en doet dus zonde. Ook de geboorte van kinderen met een of andere afwijking is een gevolg van de zonde. En God vraagt ons om er voor te zorgen, dat het kind opgroeit in liefde en geborgenheid. Helaas zijn er ouders die hier in falen, waardoor het kind van het rechte pad afwijkt. Kinderen die met het genderdysforie rondlopen, komt niet door aangeleerd gedrag, maar is er mee geboren waardoor ze later in een crisis komen. Ze zijn van buiten gezien een jongen, maar ze voelen zich een meisje.
Ik heb 2 nichtjes die geboren zijn met het downsyndroom, ligt de schuld daarvan bij de ouders? Nee die kinderen zijn zo geboren, omdat God er een bedoeling mee heeft. En zo heeft God met ieder mens een bedoeling. homo, hetero, bi... genderdysfoor.. downsyndroom enz...
aanvulling:
Interseksuelen zijn mensen van wie de uiterlijke geslachtskenmerken bij de geboorte onduidelijk waren. Ze worden vaak gedwongen om zich als meisje, soms als jongen, te ontwikkelen. Meestal heeft dus de omgeving, vanuit de overtuiging dat iemand óf man óf vrouw kan zijn, een keus gemaakt hoe ze zich zouden moeten ontwikkelen. Interseksuelen kunnen op latere leeftijd daar erg mee in de knoop komen. De meesten beschouwen interseksualiteit als een medisch probleem en wijzen de coalitie resoluut af. |
De mens is zondig van aard, en doet dus zonde. Ook de geboorte van kinderen met een of andere afwijking is een gevolg van de zonde.
Ik weet het niet, ik denk dat "erfzonde" waar jij denk ik op doelt, niet een exuus mag zijn.
Ik bekijk het van twee kanten. Er zijn mensen welke geboren worden met lichaamelijke (zichtbare) afwijkingen en mensen met een innerlijke (ontzichtbare) afwijken. Kinderen met ontzichtbare afwijkingen worden vaak verkeerd opgevoed omdat men ervan uitgaat dat het kind normaal is. Daardoor raakt het kind in frustratie en vind zijn waardering elders in de maatschappij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 13:31
|
|
|
Daden zijn keuzes die men maakt. De daden zoals homofilie is ook een keuze, netzoals stelen. Je bent niet eerder een dief wannner je gestolen hebt. De daad bepaald het, ook voor God. Een daad kun je weigeren om te doen en je kunt iemand daarop wijzen om het niet te doen. Het zit puur tussen de oortjes uiteindelijk.
Aangeboren afwijking is heeeeel wat anders.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 10 april 2010, 13:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 15:28
|
|
|
MAR907 schreef: | Daden zijn keuzes die men maakt. De daden zoals homofilie is ook een keuze, netzoals stelen. Je bent niet eerder een dief wannner je gestolen hebt. De daad bepaald het, ook voor God. Een daad kun je weigeren om te doen en je kunt iemand daarop wijzen om het niet te doen. Het zit puur tussen de oortjes uiteindelijk.
Aangeboren afwijking is heeeeel wat anders. |
Homofile geaardheid is geen keuze. Net zoals heteroseksuele geaardheid. Ik heb het dan nog geen eens over het praktizeren ervan.
Jij beweert dat mensen die een homofiele zoon/dochter hebben, die verkeerd opgevoed is waardoor hij/zij die gevoelens heeft?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 16:09
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Homofile geaardheid is geen keuze. Net zoals heteroseksuele geaardheid. Ik heb het dan nog geen eens over het praktizeren ervan.
Jij beweert dat mensen die een homofiele zoon/dochter hebben, die verkeerd opgevoed is waardoor hij/zij die gevoelens heeft? |
Ik denk dat jij mij niet begrijpt.
Geaardheid kan er zijn maar om het te negeren is een keuze. Mijn geaardheid is mijn kinderen te slaan als ze niet luisteren, maar kies ervoor om het niet te doen. Ik stel de bijbel boven de wetenschap, dat is omgekeerde van jou.
Bovendien als je een `christen` bent luister je toch naar wat God zegt inplaats van `wetenschap`. Dat is ook een keuze.
Psalm 139 zegt heeeel veel.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 10 april 2010, 23:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 20:32
|
|
|
Door dat mernsen allemaal hun eigen visie hebben is het erg verwarrend waar de seksuele aanleg bij de mens vandaan komt. In de tijd waarin de bijbel werd geschreven, was de medische wetenschap nog niet zo ver. De bijbel verteld ons weinig waar de aanleg vandaan komt. Ik ben blij dat er een medische wetenschap is die het brein van de mens onderzoekt. Zo is de medische wetenschap bezig geweest met de seksuele voorkeur bij mensen. Ik heb al eerder in dit topic al dingen geplaatst waarop de medische wetenschap zich basseert. Homoseksuele gevoelens negeren is verkeerd, maar er aan toegeven ook. Is het te genezen? Nee, want zou ook pedoseksuele gevoelens te genezen zijn, en helaas dat blijkt maar weer lees de kranten er maar op na.
En voor mij is het heel duidelijk:
God creëert in de moederschoot kinderen met of zonder afwijkingen. Seksuele voorkeur ligt in de hersenen. Als God alleen kinderen creëert met een heteroseksueel aanleg, waar komt homofilie dan dan vandaan? Ik kan mij niet voor stellen dat iedere homo, door zijn opvoeding homo is geworden. Ik kan wel geloven dat men homo word door seksueel misbruik. Maar niet ieder misbruikt kind word homo. Ik was vandaag op een site waar ik alleen een paar verhalen las van jongens tussen de 12 en 15 jaar die net ontdekten dat ze homoseksuele gevoelens hadden. Dus die jongens zijn allemaal verkeerd opgevoed? Veel van die jongens hebben het geen eens aan hun ouders verteld, dat ze die gevoelens hadden.
Ik gebruik de bijbel en de medische wetenschap met zulk soort dingen.
Als de medische wetenschap niet zo ver was geweest, dan was ik jaren geleden verklaard voor iemand die bezeten was door demonen. De medische wetenschap verklaarde: epilepsie.
Wie moet ik dan geloven de bijbel die spreekt over demonen of de medische wetenschap?
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zaterdag 10 april 2010, 20:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 21:20
|
|
|
MAR907 schreef: | Ik denk dat jij mij niet begrijpt.
Geaardheid kan er zijn maar om het te negeren is een keuze. Mijn geaardheid is mijn kinderen te slaan als niet luisteren, maar kies ervoor om het niet te doen. Ik stel de bijbel boven de wetenschap, dat is omgekeerde van jou.
Bovendien als je een `christen` bent luister je toch naar wat God zegt inplaats van `wetenschap`. Dat is ook een keuze.
Psalm 139 zegt heeeel veel. |
Ben het helemaaal met je eens Mar.
Alleen de bijbel kan ons vertelen hoe de mens is en niet de wetenschap......vooral als die wetenschap bedreven wordt door ongelovige mensen....dan kunnen ze helemaal niets bijdragen.
Er bestaat n.l. helemaal geen WAARDEVRIJE wetenschap. Dit wil zeggen, dat de uitkomsten van wetenschapsbedrijving gekleurd wordt door de beoefenaar, dus de wetenschapper zelf, zijn levensovertuiging en filosofie.
Is een wetenschapper ongelovig dan kun je verwachten, dat de uitkomsten van zijn/haar wetenschappelijk bezigzijn altijd tegenstrijdig zullen zijn t.a.v. het geloof en datgene wat er in de bijbel staat, omdat hij/zij n.l. nooit gemotiveerd kan zijn om de bijbel recht te doen en eerder het tegendeel wil bewijzen.
De uitkomsten van de wetenschap in de plaats stellen van wat er in de bijbel staat is de grootste vergissing en domheid, die een mens maar kan maken.
Hoe staat het ook al weer in de bijbel....? Wat voor mensen wijs is, is dwaasheid voor God en wat voor mensen dwaas is is wijs voor God.
Hoe makkelijk valt een mens in zijn/haar eigen waandenkbeelden helaas.....tot schade van de mens zelf.
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op zaterdag 10 april 2010, 21:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 21:38
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Door dat mernsen allemaal hun eigen visie hebben is het erg verwarrend waar de seksuele aanleg bij de mens vandaan komt. In de tijd waarin de bijbel werd geschreven, was de medische wetenschap nog niet zo ver. De bijbel verteld ons weinig waar de aanleg vandaan komt. Ik ben blij dat er een medische wetenschap is die het brein van de mens onderzoekt. Zo is de medische wetenschap bezig geweest met de seksuele voorkeur bij mensen. Ik heb al eerder in dit topic al dingen geplaatst waarop de medische wetenschap zich basseert. Homoseksuele gevoelens negeren is verkeerd, maar er aan toegeven ook. Is het te genezen? Nee, want zou ook pedoseksuele gevoelens te genezen zijn, en helaas dat blijkt maar weer lees de kranten er maar op na.
En voor mij is het heel duidelijk:
God creëert in de moederschoot kinderen met of zonder afwijkingen. Seksuele voorkeur ligt in de hersenen. Als God alleen kinderen creëert met een heteroseksueel aanleg, waar komt homofilie dan dan vandaan? Ik kan mij niet voor stellen dat iedere homo, door zijn opvoeding homo is geworden. Ik kan wel geloven dat men homo word door seksueel misbruik. Maar niet ieder misbruikt kind word homo. Ik was vandaag op een site waar ik alleen een paar verhalen las van jongens tussen de 12 en 15 jaar die net ontdekten dat ze homoseksuele gevoelens hadden. Dus die jongens zijn allemaal verkeerd opgevoed? Veel van die jongens hebben het geen eens aan hun ouders verteld, dat ze die gevoelens hadden.
Ik gebruik de bijbel en de medische wetenschap met zulk soort dingen.
Als de medische wetenschap niet zo ver was geweest, dan was ik jaren geleden verklaard voor iemand die bezeten was door demonen. De medische wetenschap verklaarde: epilepsie.
Wie moet ik dan geloven de bijbel die spreekt over demonen of de medische wetenschap? |
Ik vind, dat je het spoor wat betreft de wetenschap wel behoorlijk bijster bent Maris. Pas daar voor op, vooral als je het allemaal niet kunt toetsen zelf.
Waar ben je als je de waarheid van de bijbel loslaat? Ja, juist.....nergens meer!
Tegen 1 feit, dat zgn. wordt bewezen door (ongelovige) wetenschappers, staan weer 5 andere bewezen feiten door andere wetenschappers, die het tegendeel bewezen hebben.
Men wil n.l. altijd dat bewijzen, waar je zelf in wilt en kunt geloven....men zoekt gewoon net zo lang tot ze een weg gevonden hebben, dat hun visie staaft............en dat zijn over het algemeen onbewuste processen, die daar een rol bij spelen bij de betreffende mensen.
De mens is een zeer onvolmaakt wezen en vanuit de mens zelf kan er totaal niets toe bijgedragen worden aan een waarheid door wetenschapsbedrijven, die de waarheid van dat wat in de bijbel staat kan vervangen. NOOIT. Ga je daartoe wel over, dan komt alles wat er in de bijbel staat op losse schroeven te staan voor degene die dat doet.
In wezen zoekt de mens altijd een bevestiging van dat waar hij zelf wel of niet in gelooft, uitzonderingen daargelaten, want die komen ook wel voor, maar die zijn m.i. in de minderheid.
Ga je maar eens verdiepen in de psychologie....hoe mensen zich ONBEWUST laten leiden door hun eigen levensvisie/overtuiging, waardoor ALLES wat ze doen GEKLEURD wordt.
Je begeeft je echt op zeer gevaarlijke dwaalwegen als christen. Laat je niet bedotten. PAS DAAR VOOR OP!!!
Wetenschap bedrijven is en blijft mensenwerk en is dus ONVOLMAAKT, vooral als die wetenschap bedreven wordt door ONGELOVIGE mensen.
En wat je schrijft over epilepsie....geloof me nou maar...ook Jezus kan tegenwoordig nog demonen er bij mensen uitgooien. Voor demonen hoef je helemaal niet bang te zijn, want in Jezus' naam moeten ze weggaan en zullen ze weggaan als je ze in Jezus' naam gebiedt weg te gaan.
Maar ja, de christen heden ten dage houdt zich daar niet meer zo mee bezig met het uitdrijven van geesten.....alhoewel er wel nog sommige christenen zijn, die dat wel doen gelukkig.
Ik ben volgens mij ook gereinigd van geesten....er is tot 3 x toe iets als en koude bliksemflits uit mij gegaan toen de Heer in mijn leven kwam en ben ik ook gereinigd van geesten geloof ik, want ik heb dat duidelijk gevoeld, en was ik mijn problemen van allerlei angsten kwijt en kon ook de aanvallen van de duivel afweren doordat Jezus alle machten en krachten heeft overwonnen op golgotha........en kon ik samen met de Heer voor mijn verdere genezing vechten en dat is ook volledig gelukt in Jezus' naam en in de kracht van de Heer.
Ik heb sindsdien geen hyperventilatie meer gehad en had ook geen last meer van fobieen etc. meer.
Jezus alleen is overwinnaar en met Hem hoef je nergens meer bang voor te zijn en zal alles moeten wijken in Jezus' naam. Met Hem zijn wij ook overwinnaars over alle duivelse machten en krachten. Vergeet dat NOOIT!!!
Dus op je vraag van.....Wie moet ik dan geloven de bijbel of de medische wetenschap....? Dan zou ik echt toch maat de bijbel geloven en BLIJVEN GELOVEN.
Wie heeft de dood overwonnen....de Heer of de medische wetenschap? Ja juist....de Heer, want de medische wetenschap weet totaal niets van de dood......weten zij veel. En een arts kan je misschien op het menselijke vlak wat troost bieden, maar waar is hij of zij als jij dit aardse verlaat en sterft? Wie staat er dan aan de andere zijde van de realiteit, die wij mensen niet kunnen zien en beleven vanuit ons aardse voelen en denken? Ja ....juist....ALLLEEN DE HEER en niemand anders!
Alleen de Heer kan ons helpen zowel hier op dit aardse tranendal als in de realiteit tot over de dood heen.........dus blijf a.u.b. in de |Heer geloven en wat Hij zegt over de bijbel, want de Heer nam de bijbel zeer serieus....Wie zijn wij dan wel, dat wij nu denken, dat we de waarheid van de bijbel op bepaalde vlakken als achterhaald kunnen bestempelen?
Hou vast aan de Heer en niet aan de menselijke wetenschap.
God bless you!
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op zaterdag 10 april 2010, 22:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 21:59
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Ik vind, dat je het spoor wat betreft de wetenschap wel behoorlijk bijster bent Maris. Pas daar voor op, vooral als je het allemaal niet kunt toetsen zelf.
Waar ben je als je de waarheid van de bijbel loslaat? Ja, juist.....nergens meer!
Tegen 1 feit, dat zgn. wordt bewezen door (ongelovige) wetenschappers, staan weer 5 andere bewezen feiten door andere wetenschappers, die het tegendeel bewezen hebben.
Men wil n.l. altijd dat bewijzen, waar je zelf in wilt en kunt geloven....men zoekt gewoon net zo lang tot ze een weg gevonden hebben, dat hun visie staaft............en dat zijn over het algemeen onbewuste processen, die daar een rol bij spelen bij de betreffende mensen.
De mens is een zeer onvolmaakt wezen en vanuit de mens zelf kan er totaal niets toe bijgedragen worden aan een waarheid door wetenschapsbedrijven, die de waarheid van dat wat in de bijbel staat kan vervangen. NOOIT. Ga je daartoe wel over, dan komt alles wat er in de bijbel staat op losse schroeven te staan voor degene die dat doet.
In wezen zoekt de mens altijd een bevestiging van dat waar hij zelf wel of niet in gelooft, uitzonderingen daargelaten, want die komen ook wel voor, maar die zijn m.i. in de minderheid.
Ga je maar eens verdiepen in de psychologie....hoe mensen zich ONBEWUST laten leiden door hun eigen levensvisie/overtuiging, waardoor ALLES wat ze doen GEKLEURD wordt.
Je begeeft je echt op zeer gevaarlijke dwaalwegen als christen. Laat je niet bedotten. PAS DAAR VOOR OP!!!
Wetenschap bedrijven is en blijft mensenwerk en is dus ONVOLMAAKT, vooral als die wetenschap bedreven wordt door ONGELOVIGE mensen. |
De wetenschappers zijn ook schepselen Gods. En niet iedere wetenschapper is ongelovig. Waarom heeft God die mensen geboren laten worden?
De medische wetenschap is nu zo ver gekomen dat mensen langer kunnen leven. En dat de mensen niet meer zomaar doodgaan aan een verkoudheidje. En ik ben God dankbaar dat Hij er voor gezorgd heeft dat de medische wetenschap er is. Maar ook de medische wetenschap heeft minpuntjes. En ik kijk naar de pluspuntjes.
Ik ben genezen verklaard van mijn epilepsie. En daar ben God dankbaar voor. Vroeger zou ik op de brandstapel zijn beland omdat ik bezeten zou zijn geweest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 22:07
|
|
|
Ik stop verder met de discussie. Het heeft voor mij verder geen zin als men de medische wetenschap over bepaalde dingen niet erkend.
Als ik alles wat de medische wetenschap tot nu toe bereikt heeft, helemaal negeer en er geen waarde aan hecht, dan blijf ik met meer vragen zitten, dan dat ik ze tot nu toe heb.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 22:16
|
|
|
MARISKA601 schreef: | De wetenschappers zijn ook schepselen Gods. En niet iedere wetenschapper is ongelovig. Waarom heeft God die mensen geboren laten worden?
De medische wetenschap is nu zo ver gekomen dat mensen langer kunnen leven. En dat de mensen niet meer zomaar doodgaan aan een verkoudheidje. En ik ben God dankbaar dat Hij er voor gezorgd heeft dat de medische wetenschap er is. Maar ook de medische wetenschap heeft minpuntjes. En ik kijk naar de pluspuntjes.
Ik ben genezen verklaard van mijn epilepsie. En daar ben God dankbaar voor. Vroeger zou ik op de brandstapel zijn beland omdat ik bezeten zou zijn geweest. |
we leven gelukkig niet meer in de Middeleeuwen Maris....maar waar ik het over heb is, dat je NOOIT maar dan ook NOOIT de waarheid van de bijbel moet vervangen door dat er een wetenschapper wil beweren, dat hij of zij wel eens iets denkt te hebben bewezen, wat de waarheid van de bijbel omver kan halen en vervangen.
Daar heb ik het met name over.
Dat in de Middeleeuwen mensen die bezeten waren op de brandstapel belandden was ook niet juist, want in Jezus' tijd zie ik, dat dergelijke mensen niet werden verbrand. Dat was het duistere van die tijd van de Middeleeuwen.
Wetenschappers ziijn inderdaad ook schepselen Gods, maar de mens is en blijft een ZEER ONVOLMAAKT WEZEN......vergeet dat nooit. En die kunnen de pank zeer goed misslaan.
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op zaterdag 10 april 2010, 22:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 22:29
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik stop verder met de discussie. Het heeft voor mij verder geen zin als men de medische wetenschap over bepaalde dingen niet erkend.
Als ik alles wat de medische wetenschap tot nu toe bereikt heeft, helemaal negeer en er geen waarde aan hecht, dan blijf ik met meer vragen zitten, dan dat ik ze tot nu toe heb. |
Weet je Maris....je bent zo extreem meteen. Je holt van de ene uiterste hoek naar de andere.
Je hoeft niet alles wat de medische wEtenschap aandraagt weg te gooien, maar je moet wel oppassen daar waar mensen de waarheid van de bijbel willen vervangen door datgene, wat zij als " achterhaalde waarheid" bestempelen en willen VERVANGEN IN DE BIJBEL door HUN WAARHEID!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 22:39
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Weet je Maris....je bent zo extreem meteen. Je holt van de ene uiterste hoek naar de andere.
Je hoeft niet alles wat de medische wEtenschap aandraagt weg te gooien, maar je moet wel oppassen daar waar mensen de waarheid van de bijbel willen vervangen door datgene, wat zij als " achterhaalde waarheid" bestempelen en willen VERVANGEN IN DE BIJBEL door HUN WAARHEID! |
Ik wil niks vervangen. Ik leg naast de bijbel de medische wetenschap. De medische wetenschap verklaart een hele hoop voor mij. Het geeft mij meer inzicht over er hoe mee om te gaan, en op een bijbelse manier.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 22:56
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik wil niks vervangen. Ik leg naast de bijbel de medische wetenschap. De medische wetenschap verklaart een hele hoop voor mij. Het geeft mij meer inzicht over er hoe mee om te gaan, en op een bijbelse manier. | Helaas is wetenschap niet zo duidelijk als ze wel eens doet voorkomen. Wetenschappers maken ook keuzes, hebben ook principes, willen hun eigen stellingen onderzoeken. Datgene wat ik heb willen duidelijk maken aan de hand van voorbeelden, is dat de stelling dat homoseksualiteit aangeboren is, helemaal niet zo absoluut is als de zgn. wetenschap doet beweren. Toen mij gevraagd werd dat wetenschappelijk te laten bewijzen heb ik een artikel getoond, waarbij duidelijk bleek, dat ik niet de enige was met die ideeën.Daarbij opgeteld, dat mensen in therapie hun homoseksuele gewoontes op kunnen geven, en dat daar daadwerkelijk succes mee geboekt wordt. De discussie zou dan echt eens gevoerd moeten worden, want wetenschap bewijst beide dingen. En daarmee bewijst ze dus ook weer niets. Voor mij ligt het antwoord echt in de Bijbel, en dat betekent bevrijding verkondigen van alle zonde en ongerechtigheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 23:21
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Helaas is wetenschap niet zo duidelijk als ze wel eens doet voorkomen. Wetenschappers maken ook keuzes, hebben ook principes, willen hun eigen stellingen onderzoeken. Datgene wat ik heb willen duidelijk maken aan de hand van voorbeelden, is dat de stelling dat homoseksualiteit aangeboren is, helemaal niet zo absoluut is als de zgn. wetenschap doet beweren. Toen mij gevraagd werd dat wetenschappelijk te laten bewijzen heb ik een artikel getoond, waarbij duidelijk bleek, dat ik niet de enige was met die ideeën.Daarbij opgeteld, dat mensen in therapie hun homoseksuele gewoontes op kunnen geven, en dat daar daadwerkelijk succes mee geboekt wordt. De discussie zou dan echt eens gevoerd moeten worden, want wetenschap bewijst beide dingen. En daarmee bewijst ze dus ook weer niets. Voor mij ligt het antwoord echt in de Bijbel, en dat betekent bevrijding verkondigen van alle zonde en ongerechtigheid. |
Helaas chat, word niet iedereen genezen , van wat voor ziekte/aandoening dan ook. Je kan idd met de bijbel aan komen zetten, maar leid dat tot genezing?
Ik kreeg mijn eerste epileptische aanval begin 1988. In 1993 werd er eindelijk er een onderzoek naar gedaan. In die 5 jaar tijd heb ik gebeden om genezing, maar ik genas er niet van, het werd alleen maar erger. in 1997 werd ik genezen verklaard, na jaren lang medicijnen slikken. Voor mij lag toen het antwoord niet in de bijbel maar bij de medische wetenschap. God heeft er voor gezorgd dat ik door de medische wetenschap genas.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 23:58
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Ben het helemaaal met je eens Mar.
Alleen de bijbel kan ons vertelen hoe de mens is en niet de wetenschap......vooral als die wetenschap bedreven wordt door ongelovige mensen....dan kunnen ze helemaal niets bijdragen.
Er bestaat n.l. helemaal geen WAARDEVRIJE wetenschap. Dit wil zeggen, dat de uitkomsten van wetenschapsbedrijving gekleurd wordt door de beoefenaar, dus de wetenschapper zelf, zijn levensovertuiging en filosofie.
Is een wetenschapper ongelovig dan kun je verwachten, dat de uitkomsten van zijn/haar wetenschappelijk bezigzijn altijd tegenstrijdig zullen zijn t.a.v. het geloof en datgene wat er in de bijbel staat, omdat hij/zij n.l. nooit gemotiveerd kan zijn om de bijbel recht te doen en eerder het tegendeel wil bewijzen.
De uitkomsten van de wetenschap in de plaats stellen van wat er in de bijbel staat is de grootste vergissing en domheid, die een mens maar kan maken.
Hoe staat het ook al weer in de bijbel....? Wat voor mensen wijs is, is dwaasheid voor God en wat voor mensen dwaas is is wijs voor God.
Hoe makkelijk valt een mens in zijn/haar eigen waandenkbeelden helaas.....tot schade van de mens zelf. |
Hier ben ik voledig mee eens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 00:01
|
|
|
MARISKA601 schreef: | De wetenschappers zijn ook schepselen Gods. En niet iedere wetenschapper is ongelovig. Waarom heeft God die mensen geboren laten worden?
Ik ben genezen verklaard van mijn epilepsie. En daar ben God dankbaar voor. Vroeger zou ik op de brandstapel zijn beland omdat ik bezeten zou zijn geweest. |
De wetenschap zegt ook er bestaat geen God en schepping al hellemaal niet volgens hun THEORIE.
Een weterschapper verklaard alleen waarom twee klontjes suiker zoeter is dan èèn klontje suiker in de koffie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 00:14
|
|
|
MAR907 schreef: | De wetenschap zegt ook er bestaat geen God en schepping al hellemaal niet volgens hun THEORIE.
Een weterschapper verklaard alleen waarom twee klontjes suiker zoeter is dan èèn klontje suiker in de koffie. |
Ik heb het hier bij dit topic alleen gehad over de medische wetenschap.
maar goed.. jij geloofd daar niet in. dan moet je bij ziekte ook niet naar een dokter gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 00:24
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik heb het hier bij dit topic alleen gehad over de medische wetenschap.
maar goed.. jij geloofd daar niet in. dan moet je bij ziekte ook niet naar een dokter gaan. |
mEDISCHE WETENSCHAP EN MEDISCHE WETNSCHAP ZIJN TWEE mARIS.
jE GEBRUIKT HET ALLEMAAL WEL ERG SIMPLISTISCH VIND IK.
Het is een heel groot veld, datgene wat zich medische wetenschap noemt en niet alles is daar "verantwoord" in.
En in de medische wetenschap geloven....? Hoe doe je dat. Je kunt het toepassen, daar waar het verantwoord toepasbaar is. En dat zal steeds weer afgewogen moeten worden (eventueel).
Geloven moet je alleen in de Heer jezus christus.
Dat veel mensen niet genezen as ze naar genezing zoeken in de Heer kan van vele factoren afhangen, o.a. in de mate van je geloof, zegt de Heer.
Ik heb wel genezing bij de Heer gevonden en kon de medische wetenschap en de verworvenheden op het gebied van de psychologie mij niet genezen....Dat is weer miijn ervaring....
Mijn therapeut een hoogleraar in de Ortho/pedagogie kon mij niet van mijn angsten en mijn depressie af helpen, maar de Heer wel......... en niet alleen dat...Hij gaf me zelfs een Nieuw Leven...en dat kan geen enkele dokter op deze aarde....dat kan alleen Jezus christus. Ook kan geen enkele dokter voor mijn zonden sterven om mij van die zondenlast af te helpen, maar Jezus kon dat wel......en dat had en heb ik nodig en ieder mens heeft dat nodig om gered te worden . Ook ben ik enorm aangevallen door de duisternis op mijn geest. Nadat de Heer in mijn leven was gekomen kon ik die aanvallen gelukkig door de overwinning van Jezus Christus aan het kruis, doordat Hij de duivel en alle machten op het kruis heeft overwonnen, afslaan en uit mijn leven bannen en ze gebieden uit mijn leven weg te gaan en bescherming te vragen aan de Heer. En ik heb met de Heer die overwinning ook behaald. Ik heb n.l. een ervaring met een demoon op mijn studentenkamer gehad en dat was helemaal niet leuk. Ik ben zelfs van mijn kamer afgevlucht zo bedreigend was het .....
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op zondag 11 april 2010, 00:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 00:25
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik heb het hier bij dit topic alleen gehad over de medische wetenschap.
maar goed.. jij geloofd daar niet in. dan moet je bij ziekte ook niet naar een dokter gaan. |
Om jou uit de droom te helpen mijn werk is wetenschappenlijk. Inderdaad hoef ik niet naar de dokter te gaan want ik krijg medicijnen welke niet genezen maar verlichten. Vanwege de bijwerkingen komt er nog dossis aan andere medicijnen bij. Zo wordt het chemische industrie instant gehouden een voortzetting dat in de 2e wereld oorlog begonnen is. Denk daar maar eens overna.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 11 april 2010, 00:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 00:31
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | mEDISCHE WETENSCHAP EN MEDISCHE WETNSCHAP ZIJN TWEE mARIS.
jE GEBRUIKT HET ALLEMAAL WEL ERG SIMPLISTISCH VIND IK.
Het is een heel groot veld, datgene wat zich medische wetenschap noemt en niet alles is daar "verantwoord" in.
En in de medische wetenschap geloven....? Hoe doe je dat. Je kunt het toepassen, daar waar het verantwoord toepasbaar is. En dat zal steeds weer afgewogen moeten worden (eventueel).
Geloven moet je alleen in de Heer jezus christus.
Dat veel mensen niet genezen as ze naar genezing zoeken in de Heer kan van vele factoren afhangen, o.a. in de mate van je geloof, zegt de Heer.
Ik heb wel genezing bij de Heer gevonden en kon de medische wetenschap en de verworvenheden op het gebied van de psychologie mij niet genezen....Dat is weer miijn ervaring.... |
Ik vind het geen argument om te zeggen dat het komt in door de mate waarin je geloofd. Mijn vader genas niet van zijn ziekte, hoe graag hij het ook wilde. En toch hij was een erg gelovig iemand. Lucas.. 1 van de volgelingen van Jezus was arts....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 00:37
|
|
|
Er is geen betere medicijn dan de "BOOM DES LEVENS".
Vandaar dat God Adam en Eva uit het paradijs verdreven heeft. Zodat de mens niet voor EEUWIG in de zonde zou blijven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 00:40
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Lucas.. 1 van de volgelingen van Jezus was arts.... |
WAS en toen??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 00:54
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik vind het geen argument om te zeggen dat het komt in door de mate waarin je geloofd. Mijn vader genas niet van zijn ziekte, hoe graag hij het ook wilde. En toch hij was een erg gelovig iemand. Lucas.. 1 van de volgelingen van Jezus was arts.... |
Zoals ik al zei...er zijn veel mensen, die geen genezing vinden maar wel willen.
Willen of er genoeg geloof ervoor hebben kan wel eens verschillend zijn. wie weet, waarom de één wel genezing krijgt en de ander niet...ik weet het niet....dat weet alleen de |Heer.
Ook Lazerus stierf...en de Heer ging niet meteen naar Lazerus toe, toen Lazerus ziek was. Jezus werd dat zelfs verweten, dat Hij niet meteen was gekomen en Lazerus dood had laten gaan....maar de Heer heeft hem weer opgewekt...... Alles gebeurt op zijn tijd.......De Heer weet overal van.
Ik ben God niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 00:58
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik vind het geen argument om te zeggen dat het komt in door de mate waarin je geloofd. Mijn vader genas niet van zijn ziekte, hoe graag hij het ook wilde. En toch hij was een erg gelovig iemand. Lucas.. 1 van de volgelingen van Jezus was arts.... |
Nou...daar is toch niets mis mee, dat Lucas arts was? Ook in die tijd moesten er wonden genezen worden....dat deed men bijv. met olie en wijn.
Zoals ik al zei...er is niets mis met de medische wetenschap...mits het verantwoord gebeurt en niet de mens op de plaats van God stelt, maar de mens in dienst van de mens op een verantwoorde en liefdevolle, dienstbare wijze, is m.i. zeer zegenvol.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 08:29
|
|
|
MAR907 schreef: | Er is geen betere medicijn dan de "BOOM DES LEVENS".
Vandaar dat God Adam en Eva uit het paradijs verdreven heeft. Zodat de mens niet voor EEUWIG in de zonde zou blijven. |
wat ik zo mooi vind mar, is dat er iets is veranderd met het verlossingswerk van de Heere Jezus. bij de schepping waren wij mensen de kroon op de schepping; "een weinig minder dan de engelen". door onze ongehoorzaamheid werden we kinderen van de duisternis, maar na in genade te zijn aangenomen zijn wij nu zelfs kinderen en erfgenamen van de Vader geworden, dankzij onze Oudste Broeder!!
uiteindelijk mogen we dus dichter tot God naderen, dan tijdens de paradijs periode!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 12:58
|
|
|
In een van mijn vorige bijdrages had ik vermeld dat ik 2 documentaires gezien had. De tweede docu had de naam: Deliver us from Evil. Het ging over het misbruik van de kath. kerk. Heel aangrijpend, omdat je de betrokkenen aan het woord kreeg, zowel de daders als wel de kerkelijke bestuurders en uiteraard ook de slachtoffers. Wat me opviel in deze docu was, het gesprek met de priester, die zich vergrepen had aan tientallen kinderen. Ze vroegen hem naar zijn eigen verleden. Het bleek, dat hij misbruikt was door zijn broer, dat hij zijn zusje misbruikt had, dat hij op een sempniarie door een priester misbruikt was. voor hem was het de enige manier geweest, waarmee hij in contact gekomen was met seks. In zijn reactie kwam hij eigenlijk tot de ontdekking, dat voor hem het eigenlijk vanzelfsprekend was geweest, wat hij gedaan had. Hij had immers niks anders geleerd. Hij voelde zich ook niet misbruikt, hij had ook niet het idee dat hij anderen had misbruikt.
Chat, daaruit blijkt dat de man geweld en onderdrukking als een normale vorm van sex had leren zien. Maar dat is sterk afwijkend gedrag, zo iemand is psychisch niet gezond
In mijn ogen weer een voorbeeld, dat homoseksualiteit niet alleen een kwestie van aanleg is.
Dit gedrag heeft niks met homosexualiteit te maken, dit is gewoon machtsmisbruik. Maar al te veel vrouwen hier helaas dat dit ook heterogedrag is. Als je naar de aantallen kijkt is het heterogeweld veel frequenter, domweg door de verhouding maar het is daarmee niet minder erg.
De verklaring dat het wel aanleg is, is plausibel. Buikhuizen noemde het al maar werd door de wetenschappers met door hen opgelegde waarden monddood gemaakt. Wetenschap is niet waardenvrij en zal dat ook niet zijn Maar zijn theorieen zijn verder uitgewerkt en de uitkomsten zijn hard. Homosexuele aanleg is in de hersenen aantoonbaar. En het maakt niet uit of je dat gelooft of niet. Gedrag is nagenoeg altijd een kwestie van aanleg en omgeving. De omgeving kan dus invloed hebben hoe men er mee omgaat en ook hoe het zich manifesteert. Homosexuele vrouwen kunnen bijvoorbeeld met mannen trouwen, wat meestal geen bijdrage tot een gelukkig huwelijk is.
Als kinderen in een bepaalde periode van hun leven op zoek zijn naar hun identiteit en ze worden geconfronteerd met seksualiteit, dat niks te maken heeft met liefde, maar met macht en misbruik, kan het gebeuren dat ze dat hun leven lang vasthouden.
Zeker maar er is geen verschil tussen homosexuelen die dit laakbare gedrag hebben en hetero's. Jouw verhaal gaat niet over sex maar over machtsmisbruik.
Wat gebeurt er als we dit misbruik gaan ontkennen en maar tegen iedere homo zeggen, ach het is aanleg, je kunt er niks aan doen. Krijgt deze dan nog wel de hulp die hij/zij nodig heeft? Want dan gaan we voorbij aan datgene wat er echt gebeurd is, dan praten we indirect het misbruik goed.
Volstrekt onlogisch. Ik kan er inderdaad niks aan doen dat ik hetero ben en wil dat ook niet. Dat geldt ook voor homosexelen.
Als we homoseksualiteit goedkeuren, keuren we ook promiscuiteit goed. En keuren we ook misbruik goed.
Homosexueel zijn heeft niets maar dan ook niets met misbruik te maken.
Misbruik is het probleem, bij hetero zowel als bij homo. Mensen die misbruiken en dus gewelddadig zijn altijd schuldig, dat heeft met de geaardheid niets te maken. Misbruik is geen sex, het is geweld.
Er bestaat nl. geen vrijwillige homoseksualiteit. En seks als uiting van liefde, intimiteit en geborgenheid is er ook niet.
Chat je moet toch weten dat dit een volstrekt krankzinnige stelling is. We zien het toch anders om ons heen. En het is zeker niet de beleving van homostellen
Het is meer een uiting van macht en wellust, maar niet met de achterliggende reden, voor die persoon wil ik mijn leven lang gaan.
Weet je wat ik het meest kwalijk vindt aan je stelling Chat? Dat je feitelijk beweert dat de oorzaak van homosexualiteit te vinden is in pervers en ziekelijk machtsmisbruik door anderen. Het is voor jou een ziekte, veroorzaakt door ziekelijke en perverse persoonliijkheden.
Als je de verklaring van het ontstaan van homosexualiteit in ziekte en pervers gedrag ziet dan is dat werkelijk schaamteloos en denigrerend naar de homofiele medemens toe, zeker als hij of zij ermee worstelt.
Tot slot: persoonlijk kan ik heel veel respect hebben voor iemand met homosexuele gevoelens die er voor kiest op grond van Leviticus niet te praktizeren. Maar ik vind het schandalig dat je deze medechristen dan als extraatje opzadelt met het gevoel dat zijn geaardheid ook nog eens is ontstaan door ziekelijk misbruik of ander ziekelijk gedrag.
Op het ontbreken van ieder wetenschappelijk gehalte en gebrek aan onderbouwing wezen anderen je al.
Thomas, die wat Chat nu schrijft werkelijk buiten iedere orde vindt.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 11 april 2010, 13:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 13:36
|
|
|
HANNAH810 schreef: | wat ik zo mooi vind mar, is dat er iets is veranderd met het verlossingswerk van de Heere Jezus. bij de schepping waren wij mensen de kroon op de schepping; "een weinig minder dan de engelen". door onze ongehoorzaamheid werden we kinderen van de duisternis, maar na in genade te zijn aangenomen zijn wij nu zelfs kinderen en erfgenamen van de Vader geworden, dankzij onze Oudste Broeder!!
uiteindelijk mogen we dus dichter tot God naderen, dan tijdens de paradijs periode! |
Heel mooi gezegd Hannah, kan het alleen beamen.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 11 april 2010, 13:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 13:44
|
|
|
Niet iedereen is over 1 kam te scheren. Daar zit de mens veel te ingewikkeld voor in elkaar of ze nu heterosexueel zijn of homosexueel of pedofiel en weet niet allemaal wat voor andere smaken er nog zijn.
Ieder mens moet recht gedaan worden in zijn of haar unieke levensverhaal en zij kunnen van zeer uiteenlopende aard zijn.
Pas, als je die unieke levensloop van iemand kent, dan pas kun je die persoon juist plaatsen om hem of haar goed te kunnen helpen met alle respect.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|