Auteur |
Bericht |
|
SMILEY462
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 december 2009, 22:18
|
|
|
INSEARCH571 schreef: | Denk je er echt zo over ? En kan je concreet uitleggen wat deze situatie dan voor je betekend ? |
haha ja wat ga ik nu typen? eehhh nee man tuurlijk denk ik dr niet zo over, feit blijft wel dat dr het 1 en ander gebeuren moet, man alleen he!
concreet betekent het dat ik dr waarschijnlijk alleen voor op draai, vriend haha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROOSJE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 december 2009, 22:30
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Leer mij Uw weg, o Heer, leer mij Uw weg. Schenk van Uw kracht mij meer, leer mij Uw weg. Houdt mij in evenwicht, dat 'k voor Uw aangezicht wandel in 't volle licht, leer mij Uw weg.
Als vrees soms 't hart benauwt, leer mij Uw weg. Als zorg mijn dank verflauwt, leer mij Uw weg. Help mij in vreugd en pijn, noodweer of zonneschijn, steeds blij in U te zijn, leer mij Uw weg.
Hoe ook mijn toestand wordt, leer mij Uw weg. 't Leven zij lang of kort, leer mij Uw weg. Is dan mijn loop volbracht, vrees ik geen dood of macht, daar mijn ziel U verwacht, leer mij Uw weg.
Wat ook dit leven brengt, Hij is nabij. 't Zij 't vreugd of droefheid schenkt, Hij is nabij. Hoe sterk ook satans macht, Jezus geeft licht en kracht, ieder die Hem verwacht; Hij is nabij. |
Dit s een mooi gedicht, bedankt. Geeft troost en inspiratie.
Roosje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 december 2009, 22:34
|
|
|
Vertrouwen hebben in anderen.
Het valt mij de laatste tijd op dat niet iedereen op cm te vertrouwen is. Ze doen zich anders voor als dat ze echt zijn. Roddelen achter iedereen zijn/haar rug om. Spelen met andermans zijn/haar gevoelens. Dan zijn er lui die alles serieus nemen. Zij zijn de grootste kwetsbare groep. Mensen waar zijn jullie mee bezig? Is dit jullie manier om aandacht te krijgen? Hoe zouden jullie het vinden om zo behandeld te worden? Denk eens na, waar je mee bezig bent. Iedereen zoekt op zijn/haar manier nieuwe vrienden,relatie. Je maakt het niet alleen voor een ander moeilijk, maar voor jezelf ook. Ook al ben jezelf niet zoekende naar vrienden of een nieuwe relatie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 december 2009, 22:43
|
|
|
mee eens zou zeggen maskers af een wees eens eerlijk jezelf wie de schoen past trekke hem aan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 december 2009, 22:45
|
|
|
MARTHA725 schreef: | Hoi allemaal,
Wat ontzettend leuk om de gebedsroom voor morgen op het nieuwe forum te plaatsen, we zijn de redactie erg dankbaar We bidden Gods zegen over al het nieuwe.
De feestdagen staan voor de deur, voor de meesten van ons een gezellige aangelegenheid, maar voor velen een eenzame ervaring. Laten we extra deze tijd een arm om onze medemens slaan....een bezoekje, telefoontje, kaartje,kleinigheidje, laten ogen en hart al stralen.
We zitten in Adventstijd, zo mooi om stil te staan wat God voor ons heeft gedaan, Zijn zoon Jezus kwam op aarde om de mensheid/ons te redden. Wat een grote genade en dankbaarheid mag ons vervullen hierdoor.
We nodigen jullie uit om de Heer daarvoor te danken in de gebedsroom, we houden deze elke donderdag avond van 19.30 tot 20.30. Ieder is welkom om samen mee te bidden en te danken.
Warme groetjes, en Gods rijke zegen en nabijheid,
Martha en Eva |
Hoi Martha en Eva wat een goed idee. Is het druk geweest gisteren? Jammer ik kan niet op donderdagavond. maar ik wens jullie Gods Wijsheid toe in deze. Shaloom Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 december 2009, 22:56
|
|
|
SMILEY462 schreef: | haha ja wat ga ik nu typen? eehhh nee man tuurlijk denk ik dr niet zo over, feit blijft wel dat dr het 1 en ander gebeuren moet, man alleen he!
concreet betekent het dat ik dr waarschijnlijk alleen voor op draai, vriend haha |
Ja smiley, Je kunt het ook zelf organiseren, wat vrienden uitnodigen en zeggen eerst even de handen uit de mouwen. dan gezellig samen eten. Een idee misschien? Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 december 2009, 22:59
|
|
|
nog een aanvulling op mijn relaas: God kijkt naar onze harten en ons gedrag, daarop worden we op een dag op aangesproken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOKE940
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 december 2009, 23:00
|
|
|
Hoi hoi, Ik ben van de party hoor. Is mijn derde keer. Leuk om te doen en altijd gezellig...
Laatst aangepast door
|
JOKE940
|
op vrijdag 4 december 2009, 23:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ELLY361
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 december 2009, 23:14
|
|
|
DOORTJE538 schreef: | Robbedoes en Henk,
Een dag te laat maar.....................
Hierbij mijn hartelijke gelukwensen voor de nabije en verre toekomst.
Doortje |
lieve does en henk
van harte gefelciteerd met jullie verloving wat vreselijk gaaf zeg, heel veel geluk hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BULLDOG524
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 december 2009, 00:19
|
|
|
Was het maar waar Een rijke man verlaat 's ochtends zijn huis en ziet tot zijn grote schrik dat de hele achterkant van zijn nieuwe Mercedes is gehavend. Maar hij haalt weer opgelucht adem als hij onder de ruitenwisser een briefje ziet zitten. Hij pakt het papiertje en leest : "Beste Mercedes-eigenaar. Terwijl ik dit schrijf staan er in deze straat 50 mensen naar mij te kijken, zij denken dat ik mijn naam, adres, kenteken en polisnummer opgeef. Dat is dus niet zo!"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BULLDOG524
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 december 2009, 00:28
|
|
|
Twee vrachtwagenchauffeurs rijden vlak bij de douane. Ze houden gezamenlijk een tussenstop. Daar komen ze er allebei achter dat ze hun paspoort vergeten hebben. Ze besluiten toch door te rijden. Dan komt de eerste van de twee bij de douane. Hij vertelt dat hij zijn paspoort vergeten is. De douanier vraagt hem wat zijn lading is. Hij vertelt dat hij spruitjes vervoert. "Oke," zegt de douanier. "Als jij tien spruitjes in je mond kunt stoppen mag je verder." De vrachtwagenchauffeur probeert het en het lukt, dus hij mag door. Dan begint hij ineens keihard te lachen. "Wat is er?" Vraagt de douanier. "Ik moest lachen omdat de man achter mij ook zijn paspoort vergeten is, maar hij vervoert bloemkolen!"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BULLDOG524
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 december 2009, 00:31
|
|
|
Twee miljonairs staan toevallig met hun Rolls Royces naast elkaar voor een verkeerslicht. De een belt de ander op en pocht: "Ik heb zojuist een fantastische compactdisc installatie in mijn Rolls laten monteren." De ander: "Moet je me daarvoor uit bad bellen?"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BULLDOG524
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 december 2009, 00:38
|
|
|
Sinterklaas gaat cadeautjes leveren in Somalie. Het valt hem op dat de kindjes daar graatmager zijn. Sinterklaas: "Waarom zijn al deze kindjes zo mager?" Rode-kruis-medewerker: "Dat komt omdat ze niet eten" Sinterklaas: " Niet eten, dan ook geen cadeautjes`
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LILIAN090
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 december 2009, 01:01
|
|
|
wat vroeg eva aan adam tijdens hun eerste ruzie? . . . . . . . adam, is er soms een andere vrouw?
Hoe liet maria zien dat Jezus een cadeautje voor de wereld was? . . . . . . . ze pakte hem in!
na afloop van een dienst zegt een kerganger tegen de dominee: 'u bent nog slimmer dan einstein!' De dominee glimt van trots en vraagt waar hij dat aan te danken heeft zegt de kerkganger: van einstein werd beweerd dat hij zo slim was dat maar 10 mensen hem begrepen, maar van uw preek begrijpt helemaal niemand iets!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INSEARCH571
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 december 2009, 03:16
|
|
|
BULLDOG524 schreef: | Sinterklaas gaat cadeautjes leveren in Somalie. Het valt hem op dat de kindjes daar graatmager zijn. Sinterklaas: "Waarom zijn al deze kindjes zo mager?" Rode-kruis-medewerker: "Dat komt omdat ze niet eten" Sinterklaas: " Niet eten, dan ook geen cadeautjes` |
Ik moest stiekum lachen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INSEARCH571
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 december 2009, 03:17
|
|
|
JOKE940 schreef: | Hoi hoi, Ik ben van de party hoor. Is mijn derde keer. Leuk om te doen en altijd gezellig... |
Voor mij is het de eerste keer. Kan je er iets meer over vertellen ? Ik heb uiteraard wel de website info gelezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOOP019
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 december 2009, 05:21
|
|
|
Ik heb op heel wat datingsites even rondgekeken en persoonlijk vind ik CM de leukste. Ik vind het echter jammer dat er zo vreselijk veel geroddeld wordt. Dat zouden we als christenen niet moeten doen. Natuurlijk kun je met de één beter opschieten dan met de ander, maar laat a.u.b. iedereen in zijn of haar waarde. Als je wat tegen een ander hebt, bespreek het met die persoon zelf. Dit is een zeer bijbels principe. Roddelen hoort bij mensen, en ik steek uiteraard ook m'n hand in eigen boezem want ik ben ook een mens . Laten we meer met, en minder over elkaar praten, want dan pas blijft CM een leuke gezellige contactsite waar een ieder veel plezier aan kan beleven. In veel gevallen is het ook nog eens zo dat we het "gespreksonderwerp" niet eens kennen, en dat maakt het extra zuur. Uit eigen ervaring weet ik dat mensen zich bewust of onbewust anders voor kunnen doen dan ze zijn, en dat bepaalde uitspraken soms anders overkomen dan bedoeld. Neem bij twijfel contact op met die persoon, investeer in elkaar.
Ik wens iedereen een fijne tijd op deze leuke site...en allen Gods Zegen toegewenst.
Joop
Laatst aangepast door
|
JOOP019
|
op dinsdag 8 december 2009, 05:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 december 2009, 08:53
|
|
|
de foto's en vriendenlijst laden niet of nauwelijks, chris...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 december 2009, 09:00
|
|
|
JOOP019 schreef: | Ik heb op heel wat datingsites even rondgekeken en persoonlijk vind ik CM de leukste. Ik vind het echter jammer dat er zo vreselijk veel geroddeld wordt. Dat zouden we als christenen niet moeten doen. Natuurlijk kun je met de één beter opschieten dan met de ander, maar laat a.u.b. iedereen in zijn of haar waarde. Als je wat tegen een ander hebt, bespreek het met die persoon zelf. Dit is een zeer bijbels principe. Roddelen hoort bij mensen, en ik steek uiteraard ook m'n hand in eigen boezem want ik ben ook een mens . Laten we meer met, en minder over elkaar praten, want dan pas blijft CM een leuke gezellige contactsite waar een ieder veel plezier aan kan beleven. In veel gevallen is het ook nog eens zo dat we het "gespreksonderwerp" niet eens kennen, en dat maakt het extra zuur. Uit eigen ervaring weet ik dat mensen zich bewust of onbewust anders voor kunnen doen dan ze zijn, en dat bepaalde uitspraken soms anders overkomen dan bedoeld. Neem bij twijfel contact op met die persoon, investeer in elkaar.
Ik wens iedereen een fijne tijd op deze leuke site...en allen Gods Zegen toegewenst.
Joop |
een wijs woord, joop!! bovendien veranderen verhalen vaak in de loop van de tijd; gedeelten van een situatie blijven soms onderbelicht, en de beleving van een situatie kan voor ieder weer verschillend zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 december 2009, 09:59
|
|
|
INSEARCH571 schreef: | Hedenavond "gegeten".
1 banaan (wel een redelijk grote) 1 peer 1 glas van 180 ml jus d'orange 1 glas van 300 ml Alpro Soja Light 1,5 maatschep (ongeveer 30-35gr) whey proteine
..... en dan BLENDEN
Oh, portie verdelen over 2 a 3 momenten op de avond en dan iedere keer opnieuw ff kort blenden en in de koelkast zetten. |
aan het lijnen voor de feestdagen????????????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 december 2009, 10:13
|
|
|
JOOP019 schreef: | Ik heb op heel wat datingsites even rondgekeken en persoonlijk vind ik CM de leukste. Ik vind het echter jammer dat er zo vreselijk veel geroddeld wordt. Dat zouden we als christenen niet moeten doen. Natuurlijk kun je met de één beter opschieten dan met de ander, maar laat a.u.b. iedereen in zijn of haar waarde. Als je wat tegen een ander hebt, bespreek het met die persoon zelf. Dit is een zeer bijbels principe. Roddelen hoort bij mensen, en ik steek uiteraard ook m'n hand in eigen boezem want ik ben ook een mens . Laten we meer met, en minder over elkaar praten, want dan pas blijft CM een leuke gezellige contactsite waar een ieder veel plezier aan kan beleven. In veel gevallen is het ook nog eens zo dat we het "gespreksonderwerp" niet eens kennen, en dat maakt het extra zuur. Uit eigen ervaring weet ik dat mensen zich bewust of onbewust anders voor kunnen doen dan ze zijn, en dat bepaalde uitspraken soms anders overkomen dan bedoeld. Neem bij twijfel contact op met die persoon, investeer in elkaar.
Joop |
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 23 februari 2011, 10:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 december 2009, 11:15
|
|
|
Joop | Hi Joop,
Een wijs woord. Zeker als je bedenk dat schrijven geloof ik maar 4% van de totale commumicatie is. En de mensen die het lezen, lezen het met hun eigen interputatie in hun eigen situatie. Welk gedeelte van Nederland komen ze vandaaan, uit welke cultuur en uit welk gezin. Dus ook nog gekleurd. Communicatie op papier is het moeilijkste wat er is. Als wij als christen nog geeneens veiligheid kunnen bieden aan elkaar hoe moeten wij dan naar andere mensen zijn. Pesten en roddelen is een van de vreselijke dingen die een mens tot de bodem kunnen kapot maken. Jullie moesten eens weten hoeveel jonge kinderen al lopen met zelfmoord gedachten alleen om dit. Wat gij niet wil dat u geschiet doe het ook een ander niet. Leven en laten leven. Shaloom Jill
Laatst aangepast door
|
JILL658
|
op zaterdag 5 december 2009, 11:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INSEARCH571
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 december 2009, 12:28
|
|
|
GRACE585 schreef: | aan het lijnen voor de feestdagen???????????? |
Hoezo Vanwege de Alrpo Soja Light. Niet dat het niet nodig is hoor
Deze shake is gewoon heerlijk. Bevat diverse fructoses en is rijk aan 2 eiwitbronnen. Gecombineerd met vitamine C, wat zorgt dat de opname van de voedingsstoffen ondersteund, is dit naast lekker ook nog gezond
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAAIKE717
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 december 2009, 12:37
|
|
|
*knuffel* voor jou
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INSEARCH571
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 december 2009, 12:40
|
|
|
MAAIKE717 schreef: | *knuffel* voor jou |
*knuffel* terug
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOOP019
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 december 2009, 12:41
|
|
|
Hi, ik ben blij met jullie begrip. Maar om even terug te komen op de reactie van Marijan, ik bedoel met name het mailen over een persoon achter diens rug om. De bijbel is daar heel duidelijk over. Bespreek het onder 4 ogen. Dit gaat natuurlijk niet zo best op een site als deze, maar de persoon in kwestie zelf een mailtje sturen komt het dichtst in de buurt . Een oppervlakkige chat vind ik persoonlijk niet zo erg, ik laat me zelf in de chat ook niet van m'n intelligentste kant zien en mag graag een beetje gezellig ouwehoeren. Dit wil niet zeggen dat ik een serieuze discussie uit de weg ga, maar dat is in een chat heel moeilijk omdat je er geen gezichten bij ziet. Ik heb ervaren dat mensen zich soms heel snel persoonlijk aangevallen voelen terwijl dat absoluut niet de bedoeling is. Dus bij dezen, als er iemand is die zich op wat voor manier ook aan mij ergert, tell me, dan kan ik er wat mee. Niet als ik dat via een paar omwegen hoor. Laten we het leuk houden....we zijn een voorbeeld in de wereld. En een keer sorry zeggen is helemaal niet erg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 december 2009, 12:45
|
|
|
Helemaal met je eens Joop.
Het zou niet in iemands hoofd op moeten komen om andermans naam te gebruiken in een mail. Als iedereen zich dAar aan houd, is er niks meer aan de hand. Want behalve onchristelijk is roddelen ook:
- Niet fair - Laag bij de grond - Ongelofelijk kinderachtig
EEN RODDELAAR ZEGT MEER OVER ZICHZELF DAN OVER DE PERSOON IN KWESTIE!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LILIAN090
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 december 2009, 12:46
|
|
|
denk dat je computer dan gewoon niet zo snel is ;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOOP019
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 december 2009, 12:53
|
|
|
Mooi samengevat Jolan. Waarom heb ik toch altijd zo veel woorden nodig ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INSEARCH571
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 december 2009, 12:53
|
|
|
Een heerlijk moment van bewustzijn en besef van je leven. Van alles wat daarin gebeurd. Van ademen tot alle visuele prikkelingen om je heen.
Als je maar de tijd ervoor neemt en je open zet, is er elke dag wel een klein wonder in je leven.
|
|
Naar boven |
|
|